2012.02.14. 07:41
Nem kérünk az orbáni konszolidációból
Különös programpontjai lettek a fideszes Szabad Nép-félóráknak. A nyilvános önkritika ütötte fel a fejét. Lázár Aki Szegény, Annyit Is Ér János, valamint Navracsics, hazug karaktergyilkosságra felbérelt ex-frakcióvezető látja most úgy, hogy nem így kellett volna csinálni. Kár, hogy erőltetett megjavulásuk kimondása érdekében felvett maszkjukról pereg a festék. Hazug ámítás az egész, egyetlen szavukat sem szabad elhinni.
Ez a két ember, csakúgy, mint az összes többi fideszes képviselő (a KDNP-s is fideszes, csak másképp hívják) megszavazták az összes, az országot tönkretevő törvényt. A cimborákat helyzetbe hozó valamennyi jogszabályt, az alkotmány szétverését, a független intézmények élére pártkatonákat ültettek. A gazdaság romokban, soha nem kellett ennyi adót fizetni, a szegény szegényebb lett, a gazdag pedig gazdagabb.
Ki hiszi el, hogy most jutott eszébe Lázárnak és Navracsicsnak, hogy bizony hibáztak? Nem verte az az aztalt az MSZP, a DK és az LMP? Nem tiltakoztak a kilóra meg nem vett szakszervezetek, a különböző uniós és civil szervezetek? Nem olvastak külföldi újságokat, hogy ebből baj lesz? Nem látták, hogy a kipaterolásból visszapaterolás lesz? Nem érzékelték, hogy államcsőd felé viszik az országot, ahogy a Malévvel már megtették?
Az az igazság, hogy Lázár és Navracsics most éppen ezt a szerepet kapta. Az emberarcú orbánizmus az új leckéjük, amit fel kell mondaniuk. Eddig az volt a dolguk, hogy mindenkit lehyülézzenek és hazaárulózzanak. Most meg az, hogy játsszák el a korrekcióra képes kormánypárti szerepét. Ha holnap Orbán azt mondja, hogy megint ütni kell, akkor ütni fognak. Mindannyian szemek a diktatúra láncában.
Még mielőtt bárki komolyan venné bármelyik fideszes politikus aggodalmát, hogy néhány dologban hibáztak, jusson eszébe, hogy lehetne éppen változtatni: el kell törölni az alaptörvényt, helyre kell állítani a demokratikus intézményeket, a sajtószabadságot, ki kell rúgni a pártkatonákat Szalaitól Polton és Balsain át Domokosig, vissza kell vonni a felsőoktatási keretszámokat és a brutális tandíjat, a Fideszhez húzó választójogi törvényt, abba kell hagyni az öregek és a rokkantak vegzálását. Utána lehet beszélgetni.
Ha ez nem történik meg, akkor nincs alku. Az IMF és az EU évi többszázmilliárdos megszorításra kényszeríti Orbánékat, és a kivéreztetett emberektől már nehéz lesz újabb áldozatot kérni. Orbán, bár ennek ellenkezőjét állítja, valójában a középosztály ellensége. A középosztálynak (1998-as fideszes szóhasználattal: a polgároknak) volt ugyanis magánnyugdíj-megtakarítása, nekik kéne megélni két gyerekkel két fizetésből. A középosztály küldi egyetemre a gyerekeit, ahova most szinte lehetetlen lesz bejutni, ők mennének minden évben nyaralni, de ez is egyre kevesebbnek adatik meg. Orbánék miatt a középosztály nem erősödik, hanem lecsúszik...
Ezért sem kérünk az orbáni konszolidációból. A ciklus feléig a vérengzés nagyjából megvolt, majd' mindenki megfélemlítve. Nincs más dolgunk, mint fogadjuk el Orbán (Kádár) országlását, ne firtassuk az orbáni ellenforradalom győzelmének körülményeit, a fideszes párttitkárok üzleti machinációt, és akkor enyhülhet a nyomás? Néha még le is állhat velünk focizni és csippent majd a szemével személyes terrorelhárítóinak gyűrűjében?
Biztos vagyok benne, hogy van legalább 2,5 millió ember ebben az országban, aki nem ezt akarja.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Magyarország - távolról 2012.02.14. 15:22:09
Trackback: Mennyit keressen egy képviselő? 2012.02.14. 14:44:46
Trackback: Kik jártak jól az egykulcsos adóval? 2012.02.14. 11:22:50
Trackback: A közmunkásokat meglopja az állam 2012.02.14. 11:21:57
Trackback: Hajléktalanok toppantak be Orbán Viktorhoz 2012.02.14. 11:20:58
Trackback: Nem kérünk az orbáni konszolidációból 2012.02.14. 09:25:02
Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:17:17
Trackback: Bal-jobb, bal-jobb, bal-jobb 2012.02.14. 08:46:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KolompárRómeó 2012.02.14. 09:06:40
Amúgy meg ájrópéer, reformer feri is hirtelen ellenzékben lett rohadt okos, szóval a fenti észjárást rá is rá lehet húzni.
"Biztos vagyok benne, hogy van legalább 2,5 millió ember ebben az országban, aki nem ezt akarja."
Én abban is, hogy legalább 5millió, akit ferit SEM.
VT Man 2012.02.14. 09:07:27
Ebbol nem kerunk!
Scagnetti 2012.02.14. 09:11:44
Scagnetti 2012.02.14. 09:13:19
notib 2012.02.14. 09:16:10
Az a baj veled, hogy fülig szerelmes vagy még mindig a szegény Fletóba....
Az a 2,5 millió, akiben Te reménykedsz, pont a szerelmed, Fletó miatt nem fog mellétek állni....
A pici kis agyadban fel sem rémlett, hogy mit kellett ahhoz az MSZP-SZDSZ-MDF szerencsétlenségnek elkövetnie, hogy ennyi "kiigazítás" után is, 2 év után is, ekkora támogatottsága van Viktoréknak....
Mi alapján reménykedtek a DK-s bohócokban ????
Itt esélye, csak egy Kéthly Anna-féle valódi szociáldemokrata pártnak lenne, melytől legalább olyan messze álltok. mint a sunyi, alattomos SZDSZ állt a valódi liberalizmustól....
És még egy kis okosítás, a kommunizmust illetően Marxnak volt igaza, nem lehet a lépcsőfokokat átugrani, megkerülni, mert az olyan férgeket termel ki, mint Lenin, Sztálin meg mint Te és a haverjaid....
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.02.14. 09:17:29
low service 2012.02.14. 09:19:29
Scagnetti 2012.02.14. 09:19:36
A konszolidáció, ha tényleg lesz, rossz hír számotokra. Megállíthatja a Fidesz népszerűségének csökkenését, ami nektek egyértelmű vereséget jelent a következő választáson.
Sir Galahad 2012.02.14. 09:24:39
Sir Galahad 2012.02.14. 09:25:51
Zelchi 2012.02.14. 09:34:04
Amúgy a fidesz előtt le a kalappal a köpönyegfordítás mesterfoka miatt. Nem jött be a " mindenkit lenyomunk aki nincs velünk, ezt az EU majd nem engedi, de lesz majd pénz Kínától" terv? Sebaj, akkor mégis szeretünk Unió. Mikor ismerik el végre, hogy nem kellett volna átverni az embereket és elvenni a magánnyugdíjakat? Vagy válságban nem kellett volna az államnak vásárolnia (MOL, Rába, stb.? És mi van Pali aláíró bácsival? Talán az is hiba volt.....
bögöbö 2012.02.14. 09:35:46
Ha nem érted, mi a progresszív adózás, akkor maradj csöndben.
"És meg tamogatas se jar nekik" - hehe, mint például az adójóváírás?
NovákOttó 2012.02.14. 09:36:29
Némi önkritika, őszinte szembenézés a múlttal kellene ahhoz, hogy azt mondjam, most mondtál valami újat, megfontolandót.
Enélkül is lehet persze blogolni, az ember legfeljebb kuncog egy jót. Sőt, hazudni is lehet pár mondatot, az ezt felismerni képtelenek tábora bizonyára vevő lesz.
"Az IMF és az EU évi többszázmilliárdos megszorításra kényszeríti Orbánékat, és a kivéreztetett emberektől már nehéz lesz újabb áldozatot kérni."
Aha, persze. És mi a helyzet a szocialista-szabaddemokrata kormányok által csőd szélére kormányzott ország IMF/EU hitelével?
Nem kellett volna elkúrni az országot Zsolti, akkor most még mindig ti kormányoznátok.
Kivlov 2012.02.14. 09:41:08
És kit érdekel, ki mit nem akar? A szavazólapon nem azt kell beikszelni, hogy kit nem akarunk, hanem azt, hogy kit igen...
VT Man 2012.02.14. 09:44:53
A progressziv adozas nem az, hogy az atlagber a legmagasabb, 40% koruli szja kulccsal adozik. Kozben ovodaert meg fizetni kell mert nem raszorulo. Sot, mindenert. Meg epp a csaladi potlekot el nem vettek, bar akartak.
champagneM 2012.02.14. 09:46:48
notib 2012.02.14. 09:51:59
inkább arról beszélhetünk, hogy a mai kormány amely felhasználta a nyugdíjpénzeket, egy későbbi kormánynak keletkeztetett kifizetési kötelezettségeket, amikor a pénzeket a nyugdíjba vonulóknak ki kell majd fizetni...
Szegény Schmitt Palival kapcsolatban is részben van csak igazad, hiszen szegény Göncz papa is csak tarisznyán volt a lakat, SOHA SEMMI OLYAN ALÁÍRÁST NEM TAGADOTT MEG, AMIT AZ SZDSZ JAVASOLT, LEGYEN SZÓ BÁRMIFÉLE JOGSZABÁLYRÓL, de legalább tudott helyesen írni, bár ez egy műfordítótól talán el is várható, a víváshoz nem kell írni, pláne ha tartalék az ember, legfeljebb hordja a vízet, meg a törölközőket, akinek írni kell tudni, az a technikai igazgató, vagy intéző...
Adalberto Gellenzeeri 2012.02.14. 09:54:49
notib 2012.02.14. 09:57:27
Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.02.14. 10:09:42
notib 2012.02.14. 10:12:18
40 év összterméke, akkor tényleg hülye vagy, a mai állapotok kialakulásában Kádártól, Németh Miklóson, Antalon, Meggyesyn át, Horn Gyusziig, Fletóig, Orbánig + IMF-EU nyakig benne van...
Ha azt hitted, hogy ezt a katyvaszt bárki is, néhány év alatt meg tudja változtatni, akkor tényleg vizsgáltasd meg magad, de ne csodadoktortokkal....
Az IMF-EU páros, már vagy 20 éve próbál egyre rosszabb válaszokat (megszorítások) adni a válságra, még nem fogták fel, hogy a birkát előbb fel kell hizlalni, hogy dús gyapjúhoz jussunk, ha mindent elvesztünk, akkor se birka, se gyapjú....
Hasonló a dolog ahhoz, amikor a marhajárvány kitört, néhány pénzügyi zseni kitalálta, hogy ha a marhatáp előállítása során, az eredeti technológiában előírt hőkezelésnél 8 C fokkal csökkentik a hőmérsékletet, akkor mennyi sok energiát és pénzt fognak megtakarítani, csak egy bibi volt, hogy a hőfok már kevés volt a kártékony élősködők, összetevők megsemmisítéséhez, így aztán egy elég viharos kis járvány tört ki....
Kivlov 2012.02.14. 10:14:11
azért teszik, mert egy zs honlap, ilyenekre gerjed...
BALTAZÁR 2012.02.14. 10:15:29
- az mit vár?? Akkor most a más eszmét képviselők vágjanak vissza úgy jó Kuruczinfósan hogy "Az öszödi böszme s...nyalója, Komcsi-bérenc..." stb.
A cikk hangvétele eleve lehetetlenné tesz mindenféle értelmes kommunikációt, és ez a kommentek hangvételén is látszik. A többségük "méltó" az írás színvonalához.
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 10:16:41
Azok a kormányok legalább beismerték ha hibáztak és léptek. Vagy leléptek - lásd Gyurcsányt - és hívtak egy hozzáértőt. És mindkétszer megtették. '95-ben Bokrost hívták, hogy aztán az eredményeket elbassza Viktorka.
Most meg '09-ben Bajnai-Oszkót hívták.
Azt is elbaszta Viktorka. De ez a barom még nem is tanul a hibáiból, tovább folytatja a hülyeségeket.
@notib:
"A pici kis agyadban fel sem rémlett, hogy mit kellett ahhoz az MSZP-SZDSZ-MDF szerencsétlenségnek elkövetnie, hogy ennyi "kiigazítás" után is, 2 év után is, ekkora támogatottsága van Viktoréknak...."
Öööö... na. Akkor elmagyarázom, hogy felfogja kicsi agyad.
Viktor NEM amiatt tud megtartani egy olyan 1-1,5 milliós (külföldi kibicek még hozzájönnek azért) szavazóbázist, mert az MSZP-SZDSZ elcseszte. De nem ám.
Van ebben az országban minimum ennyi olyan ember, aki:
- szimplán hülye
- nincs internete
- tanulatlan (plusz lásd feljebb)
- nem igazán érdeklődik a politika iránt, csak a retorika jön át...
Ezek az emberek megvezethetőek, ezt meg is teszi Viktorka. Mi a fenét gondolsz, mi a picsáért van a kettősbeszéd és a - számunkra nyilvánvaló - hazudozás????
Mert ezek beszopják. Viktor legalább ezeket meg akarja tartani, még arcvesztés árán is.
Szóval nem az előző kormányok miatt tartanak ki mellette.
Akkor lettél volna korrekt, ha azt mondod, hogy a PASSZÍVAK miért passzívak.
De hát... mit lehet egy naridroidról feltételezni? :D
tcom 2012.02.14. 10:18:04
"Azért nincs, mert ha megnézzük a közvélemény-kutatásokat, bár sok szavazót vesztettek, még mindig messze nekik a legnagyobb a támogatottságuk, és kényelmesen megnyernék a választást most is. Tehát nincs okuk változtatni, nincs erő, ami rákényszerítené őket."
Közvélemény kutatás? Ha a közvélemény azt akarja, hogy ingyé legyen a sör, akkor a törvényhozásnak meg kell tennie? A kormányok dolga nem az, hogy az emberek igényeit kielégítsék, hanem hogy az egész ország érdekeit nézve hozzanak döntéseket.
Van olyan, hogy ígéret és van olyan hogy íratlan szabály. 2007-ben az Alkotmánybíróság "döntései megkérdőjelezhetetlenek, a demokrácia vastörvényei", 2010-ben még "megvédjük a magánnyugdíjpénztárakat", az elmút nyóc évben még követeljük az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentését, majd mindent ezekkel az ígéretekkel ellentétesen teszünk. Az üzemanyagok adója soha sem látottra növekedett.
Másodrészt az is látni kell, miért van meg a jelenlegi szavazóbázisa a Fidesznek? A nyugdíjasokat nem érte komoly megszorítás. Miközben az adóbevételek csökkenni fognak, a nyugdíjjárulékok nem növekednek, a gazdaság recesszióba kerül, eközben a nyugdíjak 4,2%-al növekednek. Mindenki tudja, hogy ez fenntarthatatlan. Nyilván valamikor lépni kell. A kérdés az, hogy a románok módjára (egyszeri 15% csökkentés), vagy esetleg időben, kevésbé csökkentve a nyugdíjakat?
Megemlítem, hogy az Orbán-kormány még két éve sincs hatalmon. 2012 hihetetlen keménynek néz ki. Szinte biztos, hogy további megszorítások lesznek. Az is várható, hogy a kormány tőke, bank, külföldi múlti ellenes politikája szépen lassan beérik. A múlt évben már úgy le lassult a külföldi töke beáramlása, hogy keményen veszélyezteti az új munkahelyek létrejöttét. A nagyobb multik jelenleg még felélik az elmúlt évek során betervezett befektetéseiket, majd látva magyarisztán diktátor kormányának felelőtlen, impotens gazdaságpolitikáját, jóval kevesebb pénzt hoznak befektetni. A Magyar Telekomnak kivetett 30 milliárd forint kb 5000 alvállalkozói, és pár száz munkatárs munkáját teszi feleslegessé. Maga egyik Fideszes kötődésű, de "jómunkásember" építési karvajtőkés vállalkozó jegyezte meg, hogy a plázastopp csak az ő vállalkozásában ezrek nem foglalkoztatását jelenti. Akkor megy Szlovákiába.
Tehát Orbánék "áldásos" tevékenysége majd évek múlva üt vissza. Évek múlva egy 2014-ben vagy később megint kell egy Bokros, aki nevét adja a megszorításokhoz.
Kalmár 2012.02.14. 10:25:35
Az lehet.
De az is biztos, hogy nem titeket!!
BALTAZÁR 2012.02.14. 10:28:55
Bocs, hogy beleszólok, de azok a szsvazók akik "szimplán hülyék" ahogy fogalmaztál, pár éve szimpla hülyeségből egy másik pártra szavaztak igen nagy számban. Vagy akkor még nem voltak hülyék? Akkor nem vezette meg őket egy másik igen tisztelt vezető? Vagy ez úgy van, hogy amikor a számodra nem szimpatikus oldal kap sok szavazatot akkor a hülyék szavaznak rá, de amikor a saját preferált oldal akkor hirtelen ugyanazon szavazók megokosodnak?
A kérdés költői, nem kell megválaszolni. :-)
Adalberto Gellenzeeri 2012.02.14. 10:30:09
Rwindx 2012.02.14. 10:30:21
még szerencse hogy te vagy itt a helikopter ha már mindenki hülye és megvezethető :D
Kivlov 2012.02.14. 10:31:15
meg van egy csomó marha, akit annó meg lehetett venni 19ezer Ft-tal... :D
ember67 2012.02.14. 10:31:44
Ez viszont a magyar politika című kutyakomédia része, eszköz a politika iránti undor fenntartására.
Hogy miért? lásd
enavalaszto.blog.hu/api/trackback/id/4098747
tcom 2012.02.14. 10:33:17
- szimplán hülye
- nincs internete
- tanulatlan (plusz lásd feljebb)
- nem igazán érdeklődik a politika iránt, csak a retorika jön át..."
Jó példa volt erre tavaly március 15. Orbán itt arról szónokolt, hogy nem leszünk Brüsszel csatlósa, miközben percre pontosan egyik államtitkára arról tárgyalt, hogy az EU szigorúbban büntesse a tagállamokat (benne Magyarországgal) ha szükséges.
A legtöbben erről nem tudtak nem látják át, ezt a kettős viselkedést. Mit szólnának a harcias hívek, ha a tudnák, hogy 2010-ben még Bajna is világbajnok teljesítményt nyújtott az államháztartás egyensúlyáért. Merkel szoknyája mellett olyan liberális, szabadelvű Orbán, mint 1989-ben volt.
Mára a fidesz fő szavazótábora a szegény, végzettség nélküli, munkanélküli, nyugdíjas tömegek. Ők azok akik vevők a hazafias retorikára, az erőskezű Kádárra, aki majd munkahelyet teremt, aki megmonnya mit kell tennünk, mi a jó nekünk. Ha szerencséje lesz a magyarnak még visszaállítják a kötelező munkát.
Orbán dicséretére legyen mondva, hogy rendkívül ügyesen tud szólni a kádárista tömegekhez és a szélsőjobbos elégedetlenkedőkhöz. Igaz a kádári vezérkultusz és a szélsőjobbos antiszemitizmus, kisfokú öngondoskodási képesség nem válik el egymástól. Ez a retorika, politika rendkívül nagy mozgásteret ad Orbánnak. Bármikor tetszeleghet Kádár és Szálasi szerepében.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.14. 10:33:28
Nos ennyit az önkritikáról...
gomorra 2012.02.14. 10:34:21
Politikusok! A hazug embert hamarébb utolérni, mint a sánta kutyát! Soha ne feledjétek, ó, gazemberek!
gomorra 2012.02.14. 10:35:09
BALTAZÁR 2012.02.14. 10:35:19
Így igaz. Ebből 500 ezer masírozó feketeruhás kormányt szeretne. Legalább ugyanennyi betiltana minden autót, gépet, és mindent ami nem "zöld". A maradék majd összeveszik azon, hogy Gyurcsány, Bajnai vagy Mesterházi. Jó egyezkedést kívánok.
notib 2012.02.14. 10:45:08
- mivel te szimplán okos vagy, van interneted, tanult vagy (a fejeddel, vagy a se...del tanultál NEM MINDEGY!) , a politika érdekel, ezért egy régebbi példát mondok, annak is csak egy szeletét, az Allstom-szerződés, melyben VALAMENNYI garanciáról, még a magyar bíróságnak, mint eljáró bíróságnak az
illetékességéről is lemondtunk, egy FRANCIA bíróság döntött FRANCIA cég ELLEN, ha ez nincs buktunk volna megint néhány milliárdot...
Ezek mind olyan dolgok amik a FIDESZ-KDNP-nek segítenek, MSZP-nek ártanak...
De legyen egy friss dolog is, a miskolci Éhségmenet, most indultak el, mivel az elmúlt 9 évben csodálatos volt a sorsuk, volt munkahelyük, az MSZP kormány alatt minden rendben volt, de ez a gonosz Orbán levett mindent tőlük, pedig lásd szegény Fletó még be is költözött közéjük, hogy lássa, a gonosz FIDESZ 1,5 év alatt mindenüket elvette, az addig virágzó munkahelyeket megszüntette, pedig addig milyen jó volt....
ha ezek után azt mondod, hogy a menetben ott volt a helye az MSZP-s politikusoknak, a Fletó jót tett a miskolciaknak a beköltözésével, bohóckodásával, és ez nincs hatással a választókra, akkor tényleg kár volt tanulnod, add vissza az iskoládnak a diplomát, ha fizettél volna tandíjat, akkor kérd vissza, vagy ha csak a se...del tanultál, akkor kérj bocsánatot a tanáraidtól, és képzeld el, hogy ha Te, a tanult, világlátott, okos ember ezeket nem látod, akkor az általad lenézett, tanulatlan senkik mit gondolhatnak, lehet hogy ennek ellenére Ők látnak is, nemcsak néznek, kis butus ??
BALTAZÁR 2012.02.14. 10:48:32
Szerintem jól látod a dolgot.
Egy tömegpértnak - márpedig a Fideszt nyugodtan vehetjük annak - egyszerűen "kötelező" minél szélesebb rétegekhez szólnia. Ez óhatatlanul ellentmondásokat szül. Aki ezt pálfordulásnak, köpönyegforgatásnak veszi az egyszerűen csak nem érti a politka természetét. Az MSZP ha vehetjük még tömegpártnak ugyanígy kommunikál. A Jobbik vagy az LMP megengedheti magának, hogy a már megszerzett szavazóihoz szólva sarkosabban fogalmazzon és ezzel rengeteg embert ki is zárjon a szavazóbázisából. Bár az LMP mostanában egyre inkább nyitni látszik jobbra balra egyaránt, ezzel azonban törzsszavazói érezhetik úgy, hogy elárulja őket. Szóval nem egyszerű ez kérem.
vadfarkatlan 2012.02.14. 10:48:34
phaidros 2012.02.14. 10:49:27
Kifejezetten magyar sajátosság, hogy gazdag akkor vagy, ha az átlagbér közelében vagy afelett keresel, ilyenkor lehúznak minden egyéb dologgal is, mint nem rászorulót.
A progresszív adózás célja az egyenlősítés, legyen mindenki egyformán szegény. Erre gondoltál? :)
Anteovin 2012.02.14. 10:50:05
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 10:55:24
Akkor az IMF és az EU nem fogja követelni a "többszázmilliárdos megszorítást" tovább ?
Avagy akkor már a "kivéreztetett emberektől" már készek lesznek "újabb áldozatot" hozni ?
Szerintem Zsolti hülye vagy. A tandíjnak meg a többinek semmi köze az IMF megszorítási követeléseihez.
Leginkább a szocik által felhalmozott államadóssághoz van köze.
tcom 2012.02.14. 10:57:29
Igazad van. Csak mégis van az ország érdeke, meg van a populista tömegpárt. Számokban (gazdaság, államháztartás) kifejezve nem sikeres a fidesz populizmusa. Az, hogy az ország többsége simán visszaállítaná a szocializmusnak nevezett szerencsétlenséget, nem azt jelenti, hogy az meg is kell tenni.
Nagyon jó példa Szlovákia az ország egészének érdekében való politizálásra. Ott képesek voltak összefogni és mára sokkal kevésbé kiszolgáltatottak, sokkal stabilabb a gazdaságuk.
Orbán kormányozásában annyi az ellentmondás, hogy nem látszik ki belőle a néhány bátor tevékenység, mint például a dohányzás visszaszorítása. Brávó! Reméljük a végrehajtó szervek élnek is a büntetés eszközével. Ez nem nevezhető populista cselekedetnek, annál inkább hosszútávú egészségjavító döntésnek.
De mi magyarok hajlamosak vagyunk fekete/fehérnek látni mindent.
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:06:05
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:07:42
lehet választani. 28ezerér kapod a segélyt, vagy elmész 47ér dolgozni. sztem menjél csak nyugodtan, legalább csinálsz is valamit az adóforintjaimért. ha meg rendes munka kell menj el dolgozni és ne az államon élősködj. ennyi.
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:09:04
Drága szívem, már megint beleszartál a ventilátorba. Bizony, annak az ízét érzed a szádban.
De szerintem ez neked fel sem tűnik 10 év moslékzabálás után.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:11:09
notib 2012.02.14. 11:12:27
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:12:30
De ami még biztosabb, hogy te moslékzabáló maradsz életed végéig. Annak a 2,5 milliónak nincs rád szüksége.
Ez van.
vladimir964 2012.02.14. 11:13:14
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:13:43
Hertelendi 2012.02.14. 11:14:50
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:16:44
Anselmo 2012.02.14. 11:18:44
Én kezdetben azt hittem, hogy ez valamiféle szatíra, politikai viccblog. Azóta rájöttem, hogy a szerző ezt teljesen komolyan gondolja, de én továbbra is nevetgélni járok ide.
Viszont a blogot olvasva kezd világossá válni, miért lett elkúrva az a bizonyos 8 év.
ugatok 2012.02.14. 11:18:57
BALTAZÁR 2012.02.14. 11:20:16
Azt ki határozza meg, hogy mi az ország érdeke? Az én szemszögemből mások a preferenciák mint a tiédből. Az IMF szerint is más az ország érdeke meg Orbánéból is. Nem gondolom, hogy Vona vagy Mesterházy egyetértene mindezek meghatározásában. A parlamentáris demokrácia örök dilemmája ez a kérdés. Ha olyan lépéseket teszek amik hosszú távon segíthetik a gazdasági fejlődést, - pl többet költök kutatás-fejlesztésre, de hogy erre legyen forrás valahonnan többet vonok el, pl kultúra, pl adót emelek stb - akkor joggal hőzöngenek a megcsapolt terület kárvallottjai és elekezdenek büdös hazug politikusnak nevezni. Ha adót csökkentek, nyugdíjat emelek, ingyenessé teszek szolgáltatásokat akkor lehet, hogy népszerű leszek és megválasztanak, de csődbe viszem az országot. Nagyon nehéz az egyensúlyt megtartani, hogy meg is válasszanak, de azért ne kelljen inygen sört bevezetni. :-) Gyurcsány, habár megpróbált lavírozni, kellő politikai érzék híján nem vitte sikerre elképzeléseit. Talán Orbán többre megy. Meglátjuk. Mindenesetre engem dühít amikor egy leszerepelt politikus "szövegírója" pályán kívülről osztja az észt és komoly érvek nélkül hurrogja le azt aki megpróbálja eltakarítani nyolc év sarát. Nem mondom, hogy mindent tökéletesen csinál, de konfliktuskerülőnek nem nevezném.
notib 2012.02.14. 11:22:37
de minek, írás értelem nélkül - érdekes párosítás, de ne aggódj, Tőled ez is nagy teljesítmény....
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:24:11
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 11:28:08
Nekem most se szar (anyagi értelemben).
Öngól.
Remélem, 2014-ben a Fidesz éppcsak becsúszik a Parlamentbe, HA. :)
Kalmár 2012.02.14. 11:30:58
Takarodj vissza az odúdba ork.
Ezekszerint maradt 7.5 millió? Nekem elég lesz.
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:31:46
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:33:06
Szerencsére te viszont Zsóóóóóóótival ellentétben nem vagy hülye. Vagyis lassan sem kell mondjam, hogy megértsd, hogy amíg Fletó volt addig volt 13. havi is, mióta Orbán van lassan 12. havi sincs. Amíg a szocik voltak addig osztogattak, igen hitelből, de hát ők szocik, a nevükben is benne van. Míg a kárpátok géniusza nem volt addig ígért, 14. havit -amire azt mondod, hogy adósságot növel, ugye ugye-, aztán ígértek ingyenes autópálya használatot meg kolbászból kerítést, meg a Zemberek, a Zemberek és a Zemberek. és rosszabbul éltünk mint négy éve. Most viszont van a középosztály, az Emberek magasról leszarva, most tényleg rosszabbul élünk mint négy éve, 27%-ra csökkentett áfa, ami ugye nem megszorítás, egyhetesre növelt pályamatrica, 420-as benzin, 240-es frank, 320-as euró, a nemzeti légitársaság nemzeti csődje a nemzeti együttműködés keretében és az interkontinentális triplabóvli fordítókorongról se feledkezzünk meg.
Továbbá van a moslék amit Orbán egész komoly sikerrel beszopat veled.
Na ez a szabadságharc. Ez a "nem leszünk gyarmat". Annyira nem leszünk gyarmat, hogy buzi Orbán úgy befeküdt az EU-nak mint a legócskább prosti.
Van aki kurva országról beszél, de van aki meg is csinálja. Orbán egy orbitális kurvát csinált Magyarországból, aki olyan elepedve várja, hogy szophassa az EU és az IMF faszát mint borjú az anyja tőgyét.
A turbómagyarok legnagyobb örömére.
bruhahahahihihi 2012.02.14. 11:34:19
bruhahahahihihi 2012.02.14. 11:35:23
Hertelendi 2012.02.14. 11:35:30
neked már úgyis mindegy...
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:35:35
Hááát, ha már büdösség, az a te szagod.
A matematika sem az erősséged, a 15 millió magyarból 2 és fél millió az nem 7,5.
Egyébként nem ork, piréz.
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:38:47
kirsten 2012.02.14. 11:40:53
torró 2012.02.14. 11:41:24
utolag.com/EU.htm
Örömködjetek!:)))
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:42:17
Nabassz, Fletóék felemelték az áfát 27%-ra?
Viszont 317-es Euróból csináltak 260-ast. Igaz Orbi is megcsinálta, sőt, csak visszafelé.
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:42:52
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:44:16
Ott voltál? Csak nem te adtad a zenét? Te voltál a cimbalmos?
Egyébként nem kék hanem sárga.
kirsten 2012.02.14. 11:46:19
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 11:46:50
:)
Érdekes lehet, hogy ezeknek a megmondó embereknek kéthetente teljes szótárat kell cserélniük. És persze arcot is. Nehéz lehet.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:48:29
Nem tudtál jóáras plazmatévét venni?
Scagnetti 2012.02.14. 11:49:07
A baj az, hogy az a 317-es euró pár hónappal azelőtt 230 volt. Szóval azért szakértelemmel Feriék sem voltak nagyon ellátva.
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:50:07
Szöszmóka drága, nekik van pénzük nekünk meg lyukas gatyánk. Ők azt mondják, hogy nem basszuk az asztalra a csizmát, mi meg még fingunk is sunyit. Közben jót röhögünk mert azt hisszük, hogy nem tudják. Pedig.
Kalmár 2012.02.14. 11:50:43
Biztos lesznek okos elemzések.....
Nem kell sokat várnotok és újra orrba lesztek verve.
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 11:50:59
Egy ilyen menetben valóban nem volt helye egy politikusnak sem, már csak a jövedelem nagysága miatt sem, ez nekem is szúrta a szemem azért.
Nem volt nekik jó dolguk azelőtt se, de ILYEN szar se volt.
Te természetesen az egykulcsos nyertesei közül kerültél ki, ez nyilvánvaló, bírod az 5-18%-os (árutól függő) áremelkedést is fizetni, ez biztosnak látszik.
Sőt, mondok mást, ha nem vállalkozóként dolgoznék, hanem alkalmazottnak állnék, én is erősen a nyertesek közé tartoznék, VISZONT én nem felejtettem el, milyen csórónak lenni.
A Fletó-2/3-ad relációt hosszú lenne kifejteni, legalább olyan hosszú, mint az előző kormány 4 évének kudarcát egyedül szintén Gyurcsányra kenni, mintha másnak (köztük a saját pártjának) nem lett volna ebben szerepe.
A másik: N E M azt mondtam, hogy aki 2010-ben rájuk szavazott, mind hülye. Azt mondtam, hogy Viktor azért tud megtartani tűzön-vizen át mintegy 1-1,5 millió (plusz nemtom mennyi külföldi kibic) szavazót, mert összesen ennyi hülye biztos van, aki megvezethető.
Ti, tudorok biztos nem ilyenek vagytok, nektek valszeg anyagilag éri meg a dolog, egészségetekre. :)
Ja bocs, ti nem fideszesek vagytok, hanem hiper-eredeti LMP-sek (akik a Fidesz-kebelről jöttek azért)?
Alström: valszeg előbb elkaszálják a fővárost, tekintve, hogy akkoriban még nem a Szájerné ült a főbírói székben.
Egyébként mi bajod van azzal, hogy ki kinek ítél? Megállapodás kérdése, melyik bíróságot jelölik ki, PLUSZ: az egész egy bazinagy politikai szarkavarás volt, azért az gyanús.
Senkinek nem tűnt fel, hogy olyan dologért vegzálták az Alströmöt, hogy nem tartott be bizonyos szabványokat, nem stimmelnek dolgok a metrókocsiknál? Amiket egyébként ITT adtak meg nekik és már bocsánat, annak a cégnek van egy ici-pici tapasztalata ilyen járművek gyártásában...
kirsten 2012.02.14. 11:51:57
wip 2012.02.14. 11:53:10
Vegye már észre, ha meri a kapitalista főnökétől,hogy ez az ország addig volt rendben, amíg KÁDÁR JÁNOS volt az első titkár!
Mióta meghalt, azóta csak vergődünk a tolvaj, rabló, korrupt gazember politikusok között és alatt!
Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.02.14. 11:53:23
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:56:39
Sokan szarul jártak. Döbbenet, leginkább azok, akik eddig sem fizettek semmi adót.
images.piacesprofit.hu/ups/4240_small.jpg
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 11:58:29
Parajpuding 2012.02.14. 11:59:16
Zorbánnak és bandájának higyjen az, meg béküljön az, akinek hét anyja van...
SOHA.
Ha egy született simlis, vagy bűnöző jobb arcot akar mutatni, biztos, hogy nem valódi javulásról, hanem figyelemelterelésről, átverésről van szó. Ahogy a gané sem tud habostortává válni...
Scagnetti 2012.02.14. 11:59:20
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 11:59:26
Ja. Az import üzemanyagár is meg az államadósság is. A fizetendő kamatokkal együtt. 290. Valóban. Miután "nem lettünk gyarmat".
DuplaDD · http://napimereg.hu 2012.02.14. 12:01:36
napimereg.hu/legujabb-bejegyzesek/tarlos-szerint-jogos-volt-a-bonuszok-kifizetese-a-bkv-nal
lajos0 2012.02.14. 12:06:37
Elodázni segít. Előbb-utóbb el fog jönni, ez szerintem 2008 óta nyilvánvaló, bár előtte is 90 % fölé tettem az esélyét. A görög államcsődről is évek óta lehetett tudni, hogy elkerülhetetlen, de egyelőre még kapják a csomagokat, hogy némi pénzt kimenekíthessenek a befektetők. A világgazdaság működése ebben a formában nem fenntartható, és a hiba a rendszerben van. Előbb utóbb be kell ismerni hivatalosan is.
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 12:08:53
Te, ilyenkor nem féltékeny a hímtag gazdája, hogy velem foglalkozol?
Hertelendi 2012.02.14. 12:09:06
Kalmár 2012.02.14. 12:10:21
okostojgli (törölt) 2012.02.14. 12:12:14
Csak nem az áfára gondolsz amit az utolsó nyugger is megfizet a még legtrébb csirkefarhátban is?
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 12:18:43
Hozzászólásodból ítélve körülbelül annyira vagy Viktor rajongó, mint én. Szerinted csak azért élhet és kereshet valaki jól, mert segget nyalt? Miért gondolod, hogy én rajongója vagyok Vikikének? Nem is értem...
Én is látom, milyen szegénység van, és írtam, hogy nem felejtettem el, milyen csórónak lenni. Olvasni kellene, mielőtt le-seggnyalózol valakit... :)
pirimogyoró 2012.02.14. 12:21:34
Az lehet.
De az is biztos, hogy nem titeket!!"
Titeket, vagy nem titeket...
A lényeg a lényeg, ami most van, az neked jó? Ezek, akik duplán veszik fel a gázsit, amíg meg nem írja a média, Szijjártónak a saját maguk által megszabott 2 millió felett mégis odanyomnak fél milkát, mire az nem vette észre? Mindezt akkor, amikor a nemmegszorításokban sokan elvérzünk? Amikor egy Matolcsy azt mondja, hogy 47 ezerből JÓL meg lehet élni?
Amikor a nyugdíjvagyont úgy verték el, hogy nyoma sem sok maradt mára? Mi lett belőle?
Ha nem "titeket", ezeknek akkor is menniük kell a levesbe és elszámoltatással. Nehogy már röhögve lopkodják szét, ami az enyém, tiéd és a többieké, akik elől elsinkófálták.
Zelchi 2012.02.14. 12:24:18
S.P. pedig egy védhetetlen figura, semmihez nem értő, írni sem tudó aláírógép. Nem arról van szó, hogy az elődök milyenek voltak, hanem arról, hogy ilyen durva demokráciatipráshoz adta és adja a nevét folyamatosan. Én nem védem semelyik előd kormányt, annyi különbség azért van, hogy azok loptak, ezek pedig nyíltan elveszik, és még nem is magyarázkodnak. Nehéz megértenem, hogyan lehet azonosulni velük (Dajcs-twitter Tamás, Sith Pál, Eltolcsi művész úr, stb...)
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 12:25:03
"na, a jóisten lesúlytott rád hülye kommenyista. király."
Elemezzünk, jó?
- Nem kommenyista, hanem baloldali. Elvileg ha használod a szót, tudod a jelentését is, ergo: ismered a különbséget.
- Ejj-ejj. Lehülyézünk valakit, miközben olyan hibákat vétünk, hogy lesújtott helyett lesúlytott-ot írunk (bár lehet, hogy te már újfideszül beszélsz, azt tervezik, hogy megsegítendő például téged, eltörlik a különbséget a két j használata között). Plusz benefit: a mondatot is kisbetűvel kezdted.
Addig - javaslom - ne hülyézzünk le senkit, amíg helyesen le nem tudunk írni két mondatot. Visszaüt.
És igen, a nyelvtannáciskodás szándékos volt.
:D:D
bigthereal 2012.02.14. 12:26:56
Sir Galahad 2012.02.14. 12:27:48
torró 2012.02.14. 12:28:00
Mi van? Terjed a vírus?
A hazai jövedelmekről szól, ne felejtsük megemlíteni,hogy például, ha valaki nettó 100 ezret visz haza/csak a könnyebb számítás miatt/ abból gyorsan vonjunk le 27%-k áfát, és az a tiszta. Vagyis, 73 ezer forint az ami a valódi árú fedezet.
Amúgy legyünk őszinték. Amióta a hiteleket elkezdtük felvenni/ Kádárék is beletartoznak/ attól kezdve ,ez adósság spirált is jelent. Ebből nem lehet kimászni!
Valakitől olvastam vagy Tv-n hallottam, hogy jobb lett volna Antallnak belemenni annak idején a Soros ajánlatába, miszerint az akkori adósság fejében adjunk oda nekik bizonyos nemzeti vagyonunk részeiből.Akkor nemet mondtak nekik, most ott tartunk ,hogy így is elveszítjük/ ha még van?/ az adósságunk meg az egekbe szökött.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 12:29:40
Üzemanyagárnak sok köze nincs Orbánhoz. Szlovákiában, Szlovéniában drágább.
bigthereal 2012.02.14. 12:30:01
vagy inkább gusztustalan!
John Doe3 2012.02.14. 12:30:53
Hazugnak nevezed Zsoltot, mert azt mondja, soha nem volt még ilyen magas adó. Akkor iziben mondd meg, mikor volt Mo-on 27%-os vagy azt meghaladó ÁFA (de más országot is mondhatsz). Ha meg belekötnél az ÁFÁ-ba, nézd meg, mennyivel nagyobb a volume, mind más adóké. Bennégtél.
lajos0 2012.02.14. 12:32:56
Tehát Kádár szélsőjobbos antiszemita volt ? Nocsak-nocsak. A kisfokú öngondoskodási képesség viszont keleti bérek és skandináv szintű elvonások mellett talán nehezen számon kérhető. Sőt inkább jellemzi például az állami hátszél nélkül impotens kötelező-magánpénztárakat, az adófizetői pénzekből kistafírozott pártokat butuska politikusaikkal, vagy a legkisebb válságtól is állam mama szoknyája mögé szaladó nagybankokat.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 12:33:11
A vállalkozók és pénzemberek úgyis kikerülik, a tanult szakember meg majd szopik a zusában(IS).
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 12:34:59
Az SZJA nem olyan. Jobb a fogyasztást adóztatni, mint a munkát közvetlenül.
Ezzel megint léptünk a modern adórendszer felé.
Az igazi sztrovacsek 2012.02.14. 12:35:07
Hiszen nem a szavaira, a tetteire kell figyelni, mint azt volt szíves közölni.
A "zelmultmásfélév" viszont nem igazán arról szólt, hogy KOMPROMISSZUM.
Mellesleg ezek a liberálbolsikomcsik Qrva nagy hatalommal rendelkeznek, amit az s bizonyít, hogy az EU-ban sikerült lejáratniuk az országot.:)))
Hogy ezek után miért nem ők kormányoznak.....???
Jut eszembe....
Tudna esetleg valaki említeni egy európai kormányfőt aki - a magyar EU elnökséget kivéve - a "zelmultmásfélévben" ellátogatott kis hazánkba, és a megbeszélések, vagy a baráti eszmecserét követően közös sajtótájékoztatót tartott Orbánnal???
lajos0 2012.02.14. 12:35:58
Nos ennyit az önkritikáról..."
Meg Brüsszel rendkívül mély elkötelezettségéről a demokráciát illetően. Bár egyre kevésbé foglalkoznak ezekkel a választásokkal is, ma már inkább kinevezik a G&Sachs valamelyik emberét felülről helytartónak, oszt jónapot. Csak akkor vicces aggódni a demokráciáért.
pástétom 2012.02.14. 12:37:10
Egy mocskos rendszert kiépítő hazug kormány szirénhangja csupán az, ami Orbán vagy Lázár torkán kijött a napokban, és annyira átlátszó: Navracsöcs sem sokáig tudott uralkodni magán Brüsszelben, Szájer kontrája pedig már csak hab volt a tortán.
Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.02.14. 12:38:53
Dr.Bio74 2012.02.14. 12:39:03
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 12:41:25
Az igazi sztrovacsek 2012.02.14. 12:46:08
Ez meg különösen jó benne:
2...ezt a rezsimet, amely magát most konszolidálni szeretné, sokkal szerényebb képességű emberek működtetik. Örülnének ezek, ha annyi eszük lenne, mint a komcsiknak.2
Kismacska (BELLA) 2012.02.14. 12:47:30
Csalódtam, babám.
Mégse tudod a különbséget.
:)
Helyesen írni se tudsz még.
De tényleg nem baj. :)
John Doe3 2012.02.14. 13:15:49
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:20:04
Annál fejlettebb egy adórendszer, minnél több pénz folyik be forgalmi adóból, és minnél kevesebb közvetlen jövedelemadókból. Most léptünk egyet, mert Mo-n még mindig többet hoz az SZJA.
atila68 (törölt) 2012.02.14. 13:25:54
Ez nem fog menni.
Ha folyamatosan ekézik Ferivel azokat akikből reményeik szerint megvilágosodott igazi nyugatos baljobboldaliliberálisdemokraták lesznek, akkor azt a kurva(ország) egy százalékot sem fogják elérni, és ugrik a DK-nak az állami támogatás.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.02.14. 13:29:07
lajos0 2012.02.14. 13:30:02
És az sem mindegy a Kádár-érában felvett hitelekre 5400 %-os kamatot fizettünk vissza az MNB adatai szerint. Így nem volt nehéz eladósodni.
rókafogta 2012.02.14. 13:30:22
2012 = 21 ezer milliárd , hol csökkent az államadósság? És közben volt egy 2700-3000 milliárdos síbolás!
A benzin árhoz nincs köze Orbánnak hát kinek van? Nekem! Ki miatt lett a 180 Ft SCHF 250Ft 180 Ft dollár 220Ft a 260 Eu 320 Ft?
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:38:34
A lényeg hogy a görbe lapos lett, nem égnekálló, mint a cuclibeknél. Ez volt a cél. Most majd elkezd csökkenni.
CHF az európai adósságválság miatt magas, mint menekülővaluta. Magyar gazdasághoz köze nincs. Ha rajtam múlott volna mindannyiótokat bedöntelek, de OV rendes volt veletek. Euro 290. Bár gondolom neked minden mindegy.
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 13:39:40
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 13:48:31
Csak nehogy osszekeverd egyszer veletlenul!!!
lima31 2012.02.14. 13:56:05
Tanuljatok már először némi alapot aztán mehet a "pofázás-ráfázás".
egerészölyv 2012.02.14. 13:56:55
egerészölyv 2012.02.14. 14:00:28
high up! 2012.02.14. 14:02:23
1. A magyar nép nem kér belöletek greci, korcs libsi kommunistákból
2. Az LMP nem kér a Debilek Koalíciójából
Ez utóbbi a lényeg: a parazita Debilek hajtanak az LMP-re, hogy az 5%-os gazdatestre tapadván bekússzanak a parlmentbe. Csak hogy ez nem fog menni, mert a Debil Koalíció már a megalakulásával 2014-ig kipusztulásra íteltetett. Egyetlen vigaszuk csak annyi, hogy 4 év múlva a maszop eftársaik is követik öket.
Néhay 2012.02.14. 14:02:44
Az EU. legbelső köreiből Orbánnak már elküldték a selyemzsinórt, persze a maguk csendes, decens, európai módján.
Az unió, különféle kötelezettségszegési eljárásokkal addig fogja húzni az időt -ők ráérnek - amíg vagy Orbán, vagy a fidesznek nevezett udvartartása észre nem veszi és nem lép le, vagy nem meneszti, vagy a magyar gazdaság össze nem omlik.
7-9% - os kötvényhozamokkal sokáig nem lehet finanszírozni az adósságot, az elrabolt magánnyugdíj pénz pedig májusra elfogy!
Na, ki kapja előbb félre a kormányt?
egerészölyv 2012.02.14. 14:03:49
egerészölyv 2012.02.14. 14:06:59
rókafogta 2012.02.14. 14:07:41
egerészölyv 2012.02.14. 14:08:15
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:09:44
egerészölyv 2012.02.14. 14:11:02
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:14:32
Az az igazság egész európában nem sikerül csökkenteni az adósságát senkinek, de nekünk igen. Ettől lehet sírni sok minden miatt, de ha cuclib sír orrbabaszom.
kirsten 2012.02.14. 14:19:12
ZSírfeka 2012.02.14. 14:20:12
Jókat lehet itt röhögni, ahogy a ballibek, meg a nácik összecsapnak. Aki képes valamelyik mai parlamenti pártért megköpködni a honfitársát, azt nem illik komolyan venni.
Soha nem fogok parlamenti pártra szavazni, inkább vesszen el a szavazatom egy kis pártra.
Mindkét oldal ugyanolyan populista, lop, csal, az nekem nem érv egyik oldal mellett sem, hogy a másik többet lopott, jobban csalt, nagyobbat hazudott. Ki makulátlan a mai magyar politikai palettán?
Sokáig kell gondolkozni, mire talál valaki is egy ilyen politikust.
De Ludas Matyi helyett szívesen olvasom a hozzászólásokat, legalább itt megnevettet a politika. :)
egerészölyv 2012.02.14. 14:20:51
kirsten 2012.02.14. 14:21:56
kirsten 2012.02.14. 14:22:55
egerészölyv 2012.02.14. 14:23:32
egerészölyv 2012.02.14. 14:24:22
atila68 (törölt) 2012.02.14. 14:24:39
Tudják miért nem ugatok bele az atomfizikus konferenciába?
Mert nem értek hozzá.
Még jó, hogy FIDESZ! 2012.02.14. 14:25:22
kirsten 2012.02.14. 14:27:38
Remélem mihamarabb agyvérzést kapsz, mert én biztos hogy nem. Az ilyen idióták csak bosszantanak.
egerészölyv 2012.02.14. 14:29:03
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 14:29:03
Az agyatlan Fideszest se sokkal nehezebb.
Akik pedig egyiket se védik, azt hol az egyik fideszdroidozza, hol a másik libsizi le.
lajos0 2012.02.14. 14:31:23
ZSírfeka 2012.02.14. 14:32:51
Igen, szoktam mulatni rajtuk, aki nem teszi le a garast egyik link társaság mellett sem, azt mindkét oldal kétkedve fogadja. Miként lehetséges az, hogy nem látja, csak az ő oldala az egyedül üdvözítő. :)
lajos0 2012.02.14. 14:34:04
Hát csak az a kellemetlen nekik, hogy ők is megkapták a saját kis zsinórjukat az USA-ból. Értük sem lesz kár.
rókafogta 2012.02.14. 14:34:49
lajos0 2012.02.14. 14:36:12
Róna Péter tavaly egy interjúban már hangot adott annak a véleményének, hogy a forint mesterségesen magas árfolyama, előbb-utóbb korrigálni fog. Hát lőn.
John Doe3 2012.02.14. 14:41:30
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:44:43
rókafogta 2012.02.14. 14:45:25
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:45:54
Frizuravarjú 2012.02.14. 14:51:19
Újat mondtam?
lajos0 2012.02.14. 14:53:48
Ez pontosan így van. De kemény 20 éves munka van benne, hogy az egyik legkiszolgáltatottabb gazdasággá váljunk. Persze néhányan ezen jól meggazdagodtak.
VT Man 2012.02.14. 14:55:28
"a nyugdíjpénzeket igenis ez a kormány vette és költötte el"
Elköltötte? A nagy részét megsemmisítették, hiszen az nem pénz volt, hanem állampapírban fekvő hitel!
rókafogta 2012.02.14. 14:58:27
VT Man 2012.02.14. 14:59:17
"Te természetesen az egykulcsos nyertesei közül kerültél ki, ez nyilvánvaló, bírod az 5-18%-os (árutól függő) áremelkedést is fizetni, ez biztosnak látszik."
Az a szép, hogy a KSH tudományosan kiszámolja, hogy az infláció 5,5%, de te okosabbnak tartod magad, és előadod itt a nagyokost, hogy szerinted 18% az infláció.
rókafogta 2012.02.14. 15:00:58
Wagem 2012.02.14. 15:02:56
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 15:03:40
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 15:05:54
Ő az akire még nem bizonyították rá hogy lopott ergo ő a csodafegyver.
Örzse néni 2012.02.14. 15:07:07
Csak mire majd rájöttök, már késő lesz sajnos.
chronometere 2012.02.14. 15:12:42
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 15:16:42
Gyurcsány már szervezi a kerekasztal résztvevőit maga köré, hogy azért a kerekasztal kerekebb része ő melette álljon biztos ami fix.
anubisblanc 2012.02.14. 15:18:48
Na mi van Grézy (komcsi, seggynayló) pajti, te komolyan azt hiszed, hogy alku pozicíóban vagy?
Te és seggét nyalató Gyurcsány komolyan gondoljátok, hogy ti szabjátok meg, hogy miből kértek és miből nem?
Azt eddig is tudtam, hogy nem vagytok normálisak, de, hogy ennyire bugyuták és degeneráltak legyetek azt nem hittem volna.
No sebaj, ezt is túl lehet élni....
Úgy állítod be a DK, mintha váltópárt lenne és csak az idő tényező lenne az egyetlen akadály a hatalom megszerzéséért. Mintha ezt követően Gyurcsány kegyétől függne, hogy kivel állapodik meg és kivel nem.
Mindez semmi másra nem utal kedves Grézy elvtárs csak arra, hogy tényleg nagyon korlátolt agyad van, vagy arra, hogy agyament utasítást netán kérést hajtasz végre, vagy jobb esetben hazudsz bele a vakvilágba.
Egyik se ér szart sem, de legalább elszórakoztatod magad, viszont hadd adjak én neked egy kis felvilágosítást, mielőtt megszabnád, hogy kiből és miből kérsz vagy nem kérsz.
A DEMOKRÁCIA JÁTÉKSZABÁLYA A VÁLASZTÁSOK MENTÉN ÉS EREDMÉNYEI ALAPJÁN FOLYIK. AHHOZ, HOGY VALAKI ALKU POZÍCIÓBA KERÜLJÖN, RENDELKEZNIE KELL EGY TÁRGYALÁSI ALAPPAL.
A TÁRGYALÁSI ALAPOT, EGY KELLŐ LEGITIMÁCIÓVAL BÍRÓ, VAGY ERŐS FELHATALMAZÁS ALAPJÁN TÖRTÉNŐ VISZONY JELENTHETI.
A BEJEGYZÉS CÍME ÉS AZ ÁLTALAM FENT IDÉZET SZÖVEG LÉNYEGES ELLENTMONDÁSBAN VAN, ÍGY EGYELŐRE AZT JAVASLOM MARADJ A CÍM SZERINTI ÉRTELMEZÉSNÉL ÉS A TÖBBIT BÍZD A VÁLASZTÓKRA.
ÉN BÍZZOM ABBAN, HOGY VAN EBBEN AZ ORSZÁGBAN LEGALÁBB 2,5 MILLIÓ EMBER AKI NEM VESZI BE EZT A SOK HÜLYESÉGET ÉS HAZUGSÁGOT AMIT GRÉZCZY ÁLLÍT.
Kalmár 2012.02.14. 15:21:04
Abból, hogy az egymásutáni két megmozdulás közt kb 5 vagy 10-es szorzó illik?
Esetleg abból, hogy 1 árva szavazót nem szerzett a ballib oldal és még mindig közel 2x annyi szavazója van a Fidesznek?
Hm, vajon kinek fáj?
rockjano 2012.02.14. 15:27:53
Nagytöbbségük fidesz szavazó volt ma már nem az...
Mindenki rémült, gázszámlát nem tudják kifizetni, házat nem tudják eladni mert ingatlanpiac megszünt, mindenkiben akkora a feszültség hogy az elképesztő.
Bőven megvolt mindegyik eddigi kormánynak a bűne de ilyen rossz és kilátástalan a helyzet még soha nem volt...
Arbet 2012.02.14. 15:44:22
Mindenki tudja, hogy mi kell ennek az országnak.
Megújulás. Nem úgy értve, hogy narancs, vörös, vagy zöld színűre festjük 4 évre a parlamentet meg az országtérképet, hanem igazi valódi.
Tavasszal el kell zavarni az egész parlamentet az összes párttal együtt. Olyan szakembereket válogatni akiknek közük nincs a politikához, aláírtani velük egy olyan civil alapszerződést amiben olyan felelősséget vállalnak az országirányításban, hogy bármikor el lehet kapni a töküket.
Olyan törvényeket kell meghozatni velük, hogy mind a civilek, mint az állami szféra adókerülő/adócsaló hozzáállását olyan tétellel büntessék a hatóságok, hogy még csak meg se forduljon a fejében senkinek, hogy ne tartsa be a törvényeket.
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:46:36
Gazdasagpolitika pld a valodi munkahelyteremtes, az allami ujraelosztas valodi csokkentese, a politikai osztogatas helyuett a piaci szabalyozas, az egeszsegugyi reform, a szocialis elosztorendszerek valodi, fenntarthato, az aktiv, dolgozo korosztaly erdekeit szolgalo ujraformalasa lenne.
Na ez mind hianyzik. Az allamadossag-csokketes onmagaban semmit sem er ha kozben gyakorlatilag tonkremegy a gazdasag; levisszuk a beteg lazat de a gyulladt vakbelet benthagyjuk.
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:47:23
vidékibunkó 2012.02.14. 15:50:27
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:50:57
Az hogy mit mond a kozvelemeny-kutatas nem ugyanaz ami a szavazo-urnaknal tortenni fog. Ezt Orban 2002-ben a sajat boren tapasztalhatta meg...
vidékibunkó 2012.02.14. 15:54:31
Arbet 2012.02.14. 15:56:24
Bajnai Gyurcsány gyerekkori haverja, együtt bizniszelték el az állam vagyonát.
Na aki ilyen ember mellé rak egy x-et, az olyan kurva nehéz béklyó az ország haladásának a lábán, hogy egyszerűbb lenne levágni és otthagyni éhenveszni valami árokban, mert magától még egy vajaskenyeret sem tudna összerakni.
Amíg ilyen nyomorult emberek felelősek az ország előrehaladásásának hátráltatásáért, addig ne csodálkozz te sem, hogy fikarcnyit sem közeledünk a nyugat-európai színvonalhoz.
NovákOttó 2012.02.14. 15:58:38
Ki beszélt itt csak az áfáról? De ha már az áfáról beszélünk akkor beszéljünk a 20-ról 25%-ra való emelésről is.
Vagy aról, hogy mekkora volt az ország devizatartaléka akkor amikor az IMF-hez kellett pénzért szaladjunk.
Arbet 2012.02.14. 16:02:37
Az a fontos, hogy egy igazi civil ellenőrző módszertant kell kidolgozni, hogy még csak lehetősége se legyen a politikusnak az adófizetők pénzét felelőtlenül elherdálni. 4 lelkes tanult egyetemista kb 3 hónap alatt összedob egy ilyen módszertant, informatikai háttérrel és kész.
Csak kéne egy parlament vagy egy törvényhozó testület aki ezt el is fogadja és megírja azokat a törvényeket ami a működéséhez szükséges.
A jelenlegi poltika erre alkalmatlan. Nem is célja, hogy átláthatóvá tegye az adópénzek felhasználását.
Ezért kell parlamentet/politikát váltani, mert ha orbánt leváltjuk ugyan azok a képviselők fognak a parlamentben ücsörögni és passziánszozni az ipad-eken, mint akik most is. Csak az egyik ismét ellenzék lesz a másik ismét kormányzóerő. Ennek nincs értelme.
Néhay 2012.02.14. 16:06:48
"30 mrd euró+ van még azMNB-nek, tehát annyira nem szar a helyzet."
A családi ezüstöt is? Azt azért talán nem kéne...
chronometere 2012.02.14. 16:06:52
gnme 2012.02.14. 16:11:12
sajnos ezek a földönkívüli lények az egymillió körüli fizetésükkel nem tudják felfogni, hogy vannak náluk szegényebbek
mindent úgy alkotnak meg, hogy nekik jobb legyen.
lajos0 2012.02.14. 16:20:25
rockjano 2012.02.14. 16:20:30
Mert uyge a politikai életben pártok vesznej részt reájuk lehet szavazni ez a demokrácia amelyik lehet hogy nem tökéletes de még mindig ezerszer jobb mint akármilyen diktatúra.
Bajnai NEM VOLT SZAR. Az eddigi legjobb és legszakértőibb kormány volt.
Ha még mindig ők kormányoznának JOBB LENNE!!! (egy kicsit mindenképpen talán nem is kicsit)
rockjano 2012.02.14. 16:21:02
Arbet 2012.02.14. 16:25:20
Szánalom. Aki benyeli Bajnait az ugyan olyan szánalmas mint bármelyik gyurcsány vagy orbánfüggő agyhalott vakegér.
rockjano 2012.02.14. 16:29:46
Egyébként meg mindenkinek azt kell csinálnia amit az IMF akar mert ez az ország többet költ mint amennyit keres mai is és az elmúlt 20-30évben is.
Ha nincs IMF akkor nem tudunk nyugdíjjat fizetni.
Gazdasági fejlődés sehol... ezt gondolom mineki látja.
A Bajnai kormány a realitás kormánya volt. A GyF -é az eladósodás a mértéktelen állami költekezés kormány (14. havi nyugdíj stb...)
Az Orbán kormány az irrealitás és végiggondolatlanság kormánya és a lecsúszásé.
Nincsenek független szakértők és nincs könnyű megoldás
lajos0 2012.02.14. 17:12:26
Hát Bajnaitól azért nem lehet igazán elválasztani, hogy ő volt 2007 és 2008 között önkormányzati és területfejlesztési, majd 2009-ig nemzeti fejlesztési és gazdasági minisztere Gyurcsánynak. Az volt a változás, hogy miután Gyurcsányt menesztették ( jó a hivatalos verzió szerint lemondott, csak azt sosem hiszem el senkinek), elkezdett kormányozni, ami tényleg felüdülés volt.
Ez a kormányzás kb. abból állt, hogy pontosan végrehajtotta az IMF-től kapott ukázt.
"Ha még mindig ők kormányoznának JOBB LENNE!!! (egy kicsit mindenképpen talán nem is kicsit)"
Ez a ha a politikában elég értelmezhetetlen. Fideszékről is hallottuk, hogy ha 2002-ben ők folytatják, akkor 2007-ben euróval fizetünk. Ki tudja, a szlovákoknak mondjuk sikerült, akiktől fényévekre maradtunk le mára.
rockjano 2012.02.14. 17:22:24
Fejlődés autópálya építés nagyon is volt GyF alatt gazdasági fejlődés is a gond a túlköltekezés volt a választói réteg megnyerése majd megtartása miatt (és még csak nem is sikerült :-)
A Fidesz sem nyúlt hozzá a nagy rendszerekhez annó első két évben megszorított utána meg kiengedte a gyeplőt (államilag támogatott lakásvásárlás stb...) Ha ők nyertek volna megint megszoritásnak kellett volna következnie (lehet hogy egyébként jobb lett volna)
A szlovákoknak nem csak a jobb kormányuk miatt sikerült hanem a szlovákok ilyen szempontból jobb mentalitása miatt (ezért is tudott a reform végig menni bár a kormányzó jobboldal belebukott és máig ellenzékben van)
A mi politikusaink pont olyanok amilyeneket megérdemlünk..ez való nekünk. Mi nagyon lassan tanuljuk a demokráciát mert nyakas, irrealitásba menekülő, konok népség vagyunk emiatt nálunk minden pozitív dolog sokkal nehezebben valósul meg.
Egyébként hosszú távon optimista vagyok még 10-12 év kemény válság (legalább 2-3 Orbán ciklus)
közben néhány éhséglázadás stb.. és szerintem megtanuljuk hogy a demokráciánál még mindig nincs jobb... (buták vagyunk mint az ökör de a sok ütésnek meglesz a tanító hatása)
lajos0 2012.02.14. 19:13:46
apps.biosolar.hu/fuelcalc/
Itt tudsz kb összehasonlítani fűtési módokat, de én lényegesen olcsóbbnak tartom a fát. Jelenleg 2 cserép és két eltérő rendszerű téglakályha üzemel a lakásban, és kb 40 % a költsége a gázhoz képest mióta megcsináltam őket. Persze függ a hőszigeteléstől, meg a fűtés módjától is ( a vizes fa csak 1/3-át adja le a száraznak). Központis kazánnal lényegesen rosszabb lenne a hatásfok. Ráadásul így nem 20 fok van mint gáznál, hanem 25, de ha egy kicsit elszámolom magam néha 30 is. Most a -17-ben volt, hogy szellőztetnem is kellett. A gázon még a régi átalány volt, amit most 16 ezerrel lejjebb vittek, és van kábé 6 hónap túlfizetésem. Csak a meleg vízre használjuk szinte, de jövőre azt is fával meg puffertartállyal oldom meg.
Mondjuk kosz meg meló az több van vele, mint a gázzal, de valamit valamiért.
Ráaásul fát sokkal előbb találok a környéken, mint gázt :-)
rockjano 2012.02.14. 19:29:03
Ha erre van lehetőséged akkor jó, de nem mindenütt lehet utólag cserépkályhákat beépíteni...
Azt tudom hogy a fa ára ment fel de igen lehet hogy a gázé nagyobb...
lajos0 2012.02.14. 21:38:05
Mitzimackó 2012.02.14. 21:43:06
lajos0 2012.02.14. 22:15:27
Nem igazán volt reflektorfényben akkor sem, viszont hogy a komolyabb politikai karrierjét építgeti abban már akkor biztos voltam. Sokkal szimpatikusabb és meggondoltabb alkat, mint Gyurcsány de ők nekem egy cég ettől még.
"Fejlődés autópálya építés nagyon is volt GyF alatt gazdasági fejlődés is a gond a túlköltekezés volt a választói réteg megnyerése majd megtartása miatt (és még csak nem is sikerült :-)"
Hát a hitelre vett plazmatévé csak látszatfejlődés. A PPP autópályaépítés a zavarosban halászás alapeset, a vonatkozó ÁSZ jelentések szerint is, és az ÁSZ-t akkor még nem fideszes pártkatona irányította, bár azóta is kapott onnan lebaszást a kormány.
"A szlovákoknak nem csak a jobb kormányuk miatt sikerült hanem a szlovákok ilyen szempontból jobb mentalitása miatt"
Hát a gorila akták olvasgatva ott is setét szándékú piaci szereplők irányították a kormányt, én akkor lennék nyugodt, ha az egyházak és az állam szétválasztását (amúgy helyesen) követelők, egyszer már a piaci szereplők és az állam szétválasztását is elkezdenék követelni. Mert az utóbbi lényegesen elterjedtebb és bevett gyakorlat jelenleg. Választást sok pénzzel lehet nyerni ( lásd a magyar pártok hazudozását és folyamatos törvényszegését ez ügyben), sok pénz viszont általában a piaci szereplőknél van, és akit támogatnak attól cserébe nekik kedvező törvényeket és szabályozást követelnek fizetségül. Ezt én nem tudom demokráciának hívni, ezért gondolom, hogy nálunk például sosem volt demokrácia, hiába siratják most.
"és szerintem megtanuljuk hogy a demokráciánál még mindig nincs jobb"
Részemről a királyságot többre tartom a legfejlettebb demokráciánál, de ez maradhat az én rögeszmém. Ugyanakkor a demokráciák legtöbbször össze sem hasonlíthatóak, vegyük csak a norvég vagy a svájci modellt, szemben mondjuk a cégalapokon álló amerikai dinasztikus berendezkedéssel, nem is beszélve arról amit ez keleten, mondjuk Japánban vagy Dél-koreában jelent. Az a demokrácia amit esetleg siratnék, itt még lehetőség szinten sem merült fel.
lajos0 2012.02.14. 22:19:01
rockjano 2012.02.14. 22:22:53
Iránban is van választás és Chavezéknél is no meg Putyinnál de ezeket azért nemigen tartjuk demokráciának. Ha van ásványkincs akkor ezek még működőek tudnak lenni de hosszútávon a diktatúrák nem versenyképessek.
És persze vannak jobban és rosszabbul működő demokráciák is, amit én láto az hogy az Orbán időszakban a demokrácia minősége nagyon leromlott (ezzel együtt szerintem még mindig demokrácia van nálunk).
Van ez a tévhit hogy a gazdaságot csak erős diktatórikus kézzel lehet rendbe hozni.
No most nagyjából ez a tévhit dől meg mert a gazdaság sem megy egyáltalán ha el vannak nyomva a vélemények és az érdekek.
rockjano 2012.02.14. 22:25:09
Engem elképesztően felháborít ami ebben az országban megy. A békés de erőteljes tiltakozásnak híve vagyok. Akinek fegyvere van az meg fegyver által vész el ...ettól félek.
A gárdázás legfeljebb felháborít félnivaló nincs tőlle.
lajos0 2012.02.14. 22:54:43
Pont nézegettem a horogkeresztet az egyik Szilvássy testvér honlapján
www.x-party.hu/a1/anagypv-2012.html
Nem emlékszem tüntetésre az ügyben, persze lehet, hogy volt :-) Meg olvasgattam a támogatók listáját, hm érdekes. Kinn maradhatott véletlenül.
És ennek a tesója irányította a titkosszolgálatot :-) Csodálkozom, hogy Brüsszel nem lépett.
Én ettől a vonaltól például kicsit jobban félek, mint a néptáncosnak öltözött agyhalottaktól :-)
"Akinek fegyvere van az meg fegyver által vész el ...ettól félek."
Én meg pont ezért aludnék nyugodtabban, ha lenne lezsírozva egy AK a kert végén.
Hátha egyszer 3 hónapig nem kapnak bért a rendőrök, és belőlem akarják kihajtani , vagy jön egy katrina hurrikán és mindenki előember lesz, mert ilyesmi is volt mostanában :-)
'Sose lehessen aztat tunni' alapon, jól jöhet esetleg :-)
rockjano 2012.02.14. 23:16:45
Most volt az RTL híradóban a Zsiga Marcell esete meg a 47 000 Ft....hááát ha ettől nem nyílik ki a bicska az emberek zsebében akkor semmitől...
Nagyon kemény....
Néhay 2012.02.15. 09:49:17
"Ráadásul ezt a 30 mrd euró az ugynevezett befektetőknek van fenntartva, ha esetleg forró lesz a talaj."
A jegybanki devizatartalék arra van fenntartva, hogy szükség esetén a jegybank, a nemzetközi piacokon megvédhesse a forintot!
Amíg a devizapiaci spekulánsok tudják, hogy az MNB-nek van 30(de inkább 40) mrd € tartaléka, addig nem is támadják a forintot! Ám amint a kormány nyakára hág a tartaléknak: rögtön bedöntik.
A piac így működik.
lajos0 2012.02.15. 13:24:35
Ha a jegybank jól végezné a dolgát, akkor tényleg arra kellene. Valamiért ez rendre elmarad.
"Amíg a devizapiaci spekulánsok tudják, hogy az MNB-nek van 30(de inkább 40) mrd € tartaléka, addig nem is támadják a forintot!"
Hát nem volt olyan régen, amikor úgymond elég keményen megtámadták, pedig a tartalék ott volt. Ez ügyben inkább Boros Imre véleményét osztom, aki az MNB devizaágazatát vezette az előző diktatúra idején:
"A magyar államkötvények piacát is megtámadták (megshortolták), azzal a nyilvánvaló céllal, hogy magasabb kamatfizetést csikarjanak ki az államkasszából, s ennek terhét a hazai adófizetők viselik. A célok között szerepelt az is, hogy a jegybank tovább emelje a hivatalos kamatot, ami meg is valósult azóta. Mondani is felesleges, hogy ez is tetemes hazai károkkal járt, és jár ma is. A jegybanknak lehetősége volt, hogy devizakészletei ellenében jól bevásároljon a megemelt hozamú hazai papírokból. Tekintettel arra, hogy több ezer milliárd kereskedelmi banki betéttel is rendelkezik, azok terhére pedig forintkötvényeket vehetett volna. Az akciók a jegybank mérlegében tetemes nyereséggel jártak volna, egyben elhárították a forintra irányuló nyomást. Ne felejtsük el, a forintra irányuló növekvő nyomást megállítandó került sor arra a döntésre, hogy újra meg kell nyitni a tárgyalást a hitelfelvételről az IMF-fel. Ez is elkerülhető lett volna, ha a jegybank végzi a törvényben meghatározott dolgát, de nem végezte.
De mire kell a jegybanknak az irdatlan devizatartalék? A választ a hazánkban működő ugyancsak tetemes külföldi érdekeltségekben kereshetjük. A jegybank már 2003-ban is példát adott arról, hogy miként kell a spekulatív tőkét előzékenyen kiszolgálni, amikor az erősödő forintra spekulálva szembe ment a hazai kormányzatnak éppen a forintot gyengítő szándékával. A jegybank ma is ilyen fejjel gondolkozik, amikor a hazaiak teherviselése mellett óriási devizakészleteket képez arra az esetre, ha a hazánkban működő külföldi tőke a készletek igénybevételére szorul."
Satyala 2012.02.15. 16:10:06
Csak nem az jár az eszetekbe, mekkorát bukott Orbán 2002-ben, a közvélemény kutatások ellenére!
Esetleg megfordul a kis fejetekben, mennyien vannak akik nem nyilatkoznak, esetleg mást mondanak mint a valódi véleményük. Úgy gondolják, hogy a szavazó fülke magányában fejtik ki a véleményüket, és ahoz a mostani hatalomnak semmi köze.
Viktorunk regnálása még óvatosabbá teszi az embereket, hisz látják tudják hogyan verte szét az alkotmány bíróságot, ügyészséget,vonta párt irányítás alá az igazság szolgáltatást,stb.
Még csak 22 év telt el! Az emberek emlékeznek, mi az a pártállam.
Nem tesz jót a Fidesz megítélésének, a kormánytagok, szóvivők örök hazudozása, cinizmusa sem.
Bár Szijjártóban tisztelem hogy remeg a szája vissza fogott röhögéstől amikor a szemünkbe hazudik, de Girónál ilyen nincs. Talán el is hiszi amit mond, ami bizonyos fokig már orvosi eset.
Gréczy persze teljesen elfogult, de abban igaza van hogy kutyából nem lesz szalonna! A mostani, hamut szórunk a fejünkre nyilatkozatok a Fidesztől legfeljebb a nagyon hülyék véleményét befolyásolja.
leponex 2012.02.15. 20:23:14
"A célok között szerepelt az is, hogy a jegybank tovább emelje a hivatalos kamatot, ami meg is valósult azóta"
;-)
No és mit látunk most épp a nol-on?
"Történelmet írtak a monetáris tanács kormánytöbbség által tavaly delegált tagjai: a legutóbbi kamatdöntő ülésen leszavazták Simor András jegybankelnököt és két alelnökét. Míg a nemzeti bank vezetése emelte volna a kamatot, a külsős tagok szinten tartották azt.
Meglepte az elemzőket a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris tanácsának január végi döntése. A piac egységesen arra számított, hogy az MNB fél százalékponttal emeli a jegybanki alapkamatot, ehelyett a tanács szinten hagyta azt, ami szokatlan váltást jelentett a testület addigi, az óvatosságot előtérbe helyező, az elhamarkodott döntésektől ódzkodó magatartásához képest."
*****
Boros úr bizony egész meghökkentően hihető elemzéseket tol az echon, ha lenne egy kis szólásszabadság (az atv-n), bizony néha meginvitálnák műsoraikba.
Az a verzió, hogy Simor úr talán arra tartalékol, hogy a nemlétező internacionalista segédlettel hátha mégis meg lehet buktatni a despotát, és utána 'látványos javulást' lehet produkálni a 'szakértő kormánnyal' mintha mégse lenne pusztán fantazmagória.-)
lajos0 2012.02.15. 22:52:28
Az ATV és az Echo külön univerzumban helyezkedik el, tehát ennek sok esélyét nem látom :-)Bár ha jobban belegondolok, valami féreglyukak azért csak lehetnek a kettő között, mert láttam egyszer Németh Sándor "szolgálati ajándékot" (a kifejezést Bartus nácitól kölcsönöztem) az Echón, sőt legnagyobb megelégedésemre a méltán népszerű Fásy Ádámot is.
leponex 2012.02.16. 00:01:29
:(( Az Ádámozásod azért durva volt! Csak a közismerten végtelenül toleráns szemléletem miatt nem jelentelek fel emiatt a cenzornál.
A Zsülike csacsogása ébresszen egy hétig !
Kedves megkergült Bartusunk miért lenne náci? Szívének oly kedvelt fasisztázásából inkább egy derék kommunista ábrázata kerekedik elő, amint egy külhoni Hanti Vili hadakozik Mussolini árnyékával.
Olyan remek irományt kerekített a fasizmusról a multkor, hogy a gyanútlan, óvatlan polgár számára egyenesen kívánatossá vált, mint a progresszívan haladó erőknek Szmolnij hőse.
Így aztán valahol csak összeér a széle mindennek ...
Gyerekkorunkban a 'horgászok' mutatták: 'Ekkora halat fogtam! ' - hogy összeért a kezük a hátuk megett.
***
Szegény Bárdunk néha egy kis humor morzsáit villantja fel, de rögvest olyan fogcsikorgatásba kezd, hogy a zember tapintatból sem csipkedi meg, nehogy kitörjön a foga.
Amikor ilyen mondatokat képes kiizzadni magából:
"Kár, hogy erőltetett megjavulásuk kimondása érdekében felvett maszkjukról pereg a festék. Hazug ámítás az egész, egyetlen szavukat sem szabad elhinni."
Amikor újfent emígyen hány szemre:
'Mindannyian szemek a diktatúra láncában.'
, miközben a Feri már rég lefújta ezt a meccset:
" "Orbán nem egy diktátor, Magyarország nem egy diktatúra"
Nehéz ma egy Gréczy Zsoltnak ...
Néhay 2012.02.16. 10:51:38
"Ha a jegybank jól végezné a dolgát, akkor tényleg arra kellene. Valamiért ez rendre elmarad."
Nem marad el!
Az efféle, devizapiaci akciókat nem szokás dobraverni!
Honnan tudod, hol tartana a forint árfolyama, a jegybank akciói nélkül?
Járai elnöksége alatt, miért "dícséretes" és előremutató ugyanaz (sőt), ami Simor elnöksége alatt hazaárulás és elítélendő?
Elég baj az, hogy Simornak előbbrevaló a szakmai tiszetessége, mint Orbán megbuktatása! Pedig Orbán eltakarításával, MÉG vissza lehetne fordulni a nemzeti katasztrófához vezető úton!
lajos0 2012.02.16. 12:38:30
Egy szóval nem dicsértem Járai elnökségét, nincs is rajta mit.
"Elég baj az, hogy Simornak előbbrevaló a szakmai tiszetessége, mint Orbán megbuktatása! "
Hát ez miért lenne baj, ha esetleg így lenne ?
Néhay 2012.02.17. 15:03:08
"Hát ez miért lenne baj, ha esetleg így lenne ?"
Azért, mert a szakmai tisztessége csak a saját szakmai lelkiismeretét szolgálja, Orbán megbuktatása viszont az országot szolgálná!
lajos0 2012.02.17. 18:15:55
Ha egy orvos átvágja az aktuális miniszterelnök nyakát műtét közben, vagy a kormányőr lelövi mert úgy gondolja és úgyis van nála stukker az azért nem helyénvaló. Ha viszont bármelyiket kivégeznék bírói ítélet alapján, az ellen viszont semmi kifogásom nem lenne.
A rengeteg vitatható jegybanki döntésről, pedig ne is beszéljünk, de jól fémjelzi az adófizetők pénzéről való gondolkodásukat, amikor a hat vonalból álló új logóra kifizettek 40 millió forint közpénzt. Kábé 20 perc fotoshoppal, ha baromi lassú vagyok.
Néhay 2012.02.18. 10:31:29
"Ez áll szemben a Veres János féle "mé, az én családom má semmit se kaphat" mentalitással."
...szemben a Nyerges, Vitézy vagy Szájer családdal, ami kizárólag Magyarország érdekeit szolgálja. A'propos: mit is "kapott" Veres családja?
"Nem tudom elképzelni, hogy a Lajtán túl egy jegybankelnök pozícióban maradhatna, ha kiderül, hogy 1,5 milliárdot fialtat egy külhoni adóparadicsomban."
Én sem. Olyannyira, hogy ezt még Simorról sem bizonyította senki. Dumálni persze lehet hülyeségeket, erre az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlagmagyar "közvélemény" nagyon ugrik, de ettől persze még hazugság marad!
Majd ha ráérek kicsit, összeállítok egy rendkívül hatásos listát az orbánista prominensek pénzcsináló macsinációiról, amik ugyanolyan hazugságok lesznek, de a hozzád hasonlóak ugyanúgy bedőlnek neki.
Hogy állunk pl. a te off-shore érdekeltségeiddel? Nem baj ha nem igaz, attól még mások elhiszik.
lajos0 2012.02.18. 17:39:10
Hát a Vitézy-klán a privatizációból gazdagodott meg, úgyhogy róluk sem gondolom. Alapvetően mindkét politikai gárda alapvetően gazemberekből áll össze, ezért bízhatnak egymásban.
Verest csak példaként hoztam, de mondhattam volna, Torgyánt is a légügyi dinasztiáival, vagy prominens fideszesek, pl. Szíjjártó ügyeit is. Egy magyar politikustól ennyi telik, ha rajtakapják valami mocsokságon, még ki is húzza magát.
"Olyannyira, hogy ezt még Simorról sem bizonyította senki."
Most utánaolvastam 900 millióról van szó és elismerte, hogy így volt, de már megszüntette a helyzetet. Trevisol Management Services Ltd. volt a neve és Bahreinbe került Ciprusról.
"az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlagmagyar "közvélemény""
Nem sok tüntetés volt az ügyben, szerintem ezekre inkább legyintenek csak. itt már nagyon magas az ingerküszöb. Az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlageurópai "közvélemény" ezekre jobban ugrana, ezért citáltam a svájci jegybankelnök példáját. De a jegybankok vezetőit én általában nem tartom sokra, tehát, Surányiról vagy Járairól szintén feltételezek bármiféle galádságot.
"Majd ha ráérek kicsit, összeállítok egy rendkívül hatásos listát az orbánista prominensek pénzcsináló macsinációiról, amik ugyanolyan hazugságok lesznek, de a hozzád hasonlóak ugyanúgy bedőlnek neki."
Nekem van nehány ilyen listám, és alapvető különbséget nem látok a politikai "elit"-ek között ezen a téren. Ráadásul elég sok közpénzlopásban közösen is dolgozott a két garnitúra, ahogy Csintalan ( aki szintén feketeöves közpénztolvaj) mondta, lehet hogy politikai maffia több van az országban, de gazdasági csak egy. De mondjuk itt lakóhelyemen is békésen lop együtt a Jobbikos, MSZP-s, Fideszes ( ilyenkor szünetel a nemzethalál, meg a fasisztaveszély :-), akárcsak országosan.
"Hogy állunk pl. a te off-shore érdekeltségeiddel? Nem baj ha nem igaz, attól még mások elhiszik."
Nincsen, de ha lenne akkor nagyon kellemetlennek érezném politikusként. Egyébként meg vannak ilyenek létrehozására specializálódott vállalkozások, ilyen például a Deloitte Tanácsadó Zrt., melynek egyik fő tevékenysége a magyar adórendszer kikerülésében segíteni azokat, akiknek erre van pénzük. Még legális is a biznisz, csak egy ilyen helyről utána ne menjünk közpénzek felett őrködni, meg ne csodálkozzunk, ha mindenki mosolyog, amikor olyan szavakat ejtünk ki, hogy adótudatosság.
Amúgy érdemes olvasgatni a K-monitort, ott összesítve vannak meg ezek a lopások, minden pártállású polgár talál benne érdekes olvasnivalót.
lajos0 2012.02.20. 18:43:09
Azt hiszem ezzel az esettel kapcsolatban mondta, de hát ahhoz egész nap ezzel kéne foglalkozni, hogy Veres összes lopásából meg gyanús ügyletéből naprakész legyen valaki. És igen, van ilyen Fideszesben is, no annak is a kurva anyját. Remélem sikerült tárgyilagosnak maradnom :-)
"Veres János pénzügyminiszter rokona 25 millió forint állami támogatást kapott a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Területfejlesztési Tanácstól, valamint a térségi munkaügyi központtól egy használt hűtőgépek hasznosításával foglalkozó üzem létrehozásához."
Néhay 2012.02.21. 09:34:44
Én ennél sokkal szinesebbeket és érdekesebbeket is ki tudok találni!
Csak szólj, máris ontom!
AKÁRKIVEL és akárki rokonságával kapcsolatban!