2012.02.14. 07:41
Nem kérünk az orbáni konszolidációból
Különös programpontjai lettek a fideszes Szabad Nép-félóráknak. A nyilvános önkritika ütötte fel a fejét. Lázár Aki Szegény, Annyit Is Ér János, valamint Navracsics, hazug karaktergyilkosságra felbérelt ex-frakcióvezető látja most úgy, hogy nem így kellett volna csinálni. Kár, hogy erőltetett megjavulásuk kimondása érdekében felvett maszkjukról pereg a festék. Hazug ámítás az egész, egyetlen szavukat sem szabad elhinni.
Ez a két ember, csakúgy, mint az összes többi fideszes képviselő (a KDNP-s is fideszes, csak másképp hívják) megszavazták az összes, az országot tönkretevő törvényt. A cimborákat helyzetbe hozó valamennyi jogszabályt, az alkotmány szétverését, a független intézmények élére pártkatonákat ültettek. A gazdaság romokban, soha nem kellett ennyi adót fizetni, a szegény szegényebb lett, a gazdag pedig gazdagabb.
Ki hiszi el, hogy most jutott eszébe Lázárnak és Navracsicsnak, hogy bizony hibáztak? Nem verte az az aztalt az MSZP, a DK és az LMP? Nem tiltakoztak a kilóra meg nem vett szakszervezetek, a különböző uniós és civil szervezetek? Nem olvastak külföldi újságokat, hogy ebből baj lesz? Nem látták, hogy a kipaterolásból visszapaterolás lesz? Nem érzékelték, hogy államcsőd felé viszik az országot, ahogy a Malévvel már megtették?
Az az igazság, hogy Lázár és Navracsics most éppen ezt a szerepet kapta. Az emberarcú orbánizmus az új leckéjük, amit fel kell mondaniuk. Eddig az volt a dolguk, hogy mindenkit lehyülézzenek és hazaárulózzanak. Most meg az, hogy játsszák el a korrekcióra képes kormánypárti szerepét. Ha holnap Orbán azt mondja, hogy megint ütni kell, akkor ütni fognak. Mindannyian szemek a diktatúra láncában.
Még mielőtt bárki komolyan venné bármelyik fideszes politikus aggodalmát, hogy néhány dologban hibáztak, jusson eszébe, hogy lehetne éppen változtatni: el kell törölni az alaptörvényt, helyre kell állítani a demokratikus intézményeket, a sajtószabadságot, ki kell rúgni a pártkatonákat Szalaitól Polton és Balsain át Domokosig, vissza kell vonni a felsőoktatási keretszámokat és a brutális tandíjat, a Fideszhez húzó választójogi törvényt, abba kell hagyni az öregek és a rokkantak vegzálását. Utána lehet beszélgetni.
Ha ez nem történik meg, akkor nincs alku. Az IMF és az EU évi többszázmilliárdos megszorításra kényszeríti Orbánékat, és a kivéreztetett emberektől már nehéz lesz újabb áldozatot kérni. Orbán, bár ennek ellenkezőjét állítja, valójában a középosztály ellensége. A középosztálynak (1998-as fideszes szóhasználattal: a polgároknak) volt ugyanis magánnyugdíj-megtakarítása, nekik kéne megélni két gyerekkel két fizetésből. A középosztály küldi egyetemre a gyerekeit, ahova most szinte lehetetlen lesz bejutni, ők mennének minden évben nyaralni, de ez is egyre kevesebbnek adatik meg. Orbánék miatt a középosztály nem erősödik, hanem lecsúszik...
Ezért sem kérünk az orbáni konszolidációból. A ciklus feléig a vérengzés nagyjából megvolt, majd' mindenki megfélemlítve. Nincs más dolgunk, mint fogadjuk el Orbán (Kádár) országlását, ne firtassuk az orbáni ellenforradalom győzelmének körülményeit, a fideszes párttitkárok üzleti machinációt, és akkor enyhülhet a nyomás? Néha még le is állhat velünk focizni és csippent majd a szemével személyes terrorelhárítóinak gyűrűjében?
Biztos vagyok benne, hogy van legalább 2,5 millió ember ebben az országban, aki nem ezt akarja.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Magyarország - távolról 2012.02.14. 15:22:09
Trackback: Mennyit keressen egy képviselő? 2012.02.14. 14:44:46
Trackback: Kik jártak jól az egykulcsos adóval? 2012.02.14. 11:22:50
Trackback: A közmunkásokat meglopja az állam 2012.02.14. 11:21:57
Trackback: Hajléktalanok toppantak be Orbán Viktorhoz 2012.02.14. 11:20:58
Trackback: Nem kérünk az orbáni konszolidációból 2012.02.14. 09:25:02
Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:17:17
Trackback: Bal-jobb, bal-jobb, bal-jobb 2012.02.14. 08:46:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lima31 2012.02.14. 13:56:05
Tanuljatok már először némi alapot aztán mehet a "pofázás-ráfázás".
egerészölyv 2012.02.14. 13:56:55
egerészölyv 2012.02.14. 14:00:28
high up! 2012.02.14. 14:02:23
1. A magyar nép nem kér belöletek greci, korcs libsi kommunistákból
2. Az LMP nem kér a Debilek Koalíciójából
Ez utóbbi a lényeg: a parazita Debilek hajtanak az LMP-re, hogy az 5%-os gazdatestre tapadván bekússzanak a parlmentbe. Csak hogy ez nem fog menni, mert a Debil Koalíció már a megalakulásával 2014-ig kipusztulásra íteltetett. Egyetlen vigaszuk csak annyi, hogy 4 év múlva a maszop eftársaik is követik öket.
Néhay 2012.02.14. 14:02:44
Az EU. legbelső köreiből Orbánnak már elküldték a selyemzsinórt, persze a maguk csendes, decens, európai módján.
Az unió, különféle kötelezettségszegési eljárásokkal addig fogja húzni az időt -ők ráérnek - amíg vagy Orbán, vagy a fidesznek nevezett udvartartása észre nem veszi és nem lép le, vagy nem meneszti, vagy a magyar gazdaság össze nem omlik.
7-9% - os kötvényhozamokkal sokáig nem lehet finanszírozni az adósságot, az elrabolt magánnyugdíj pénz pedig májusra elfogy!
Na, ki kapja előbb félre a kormányt?
egerészölyv 2012.02.14. 14:03:49
egerészölyv 2012.02.14. 14:06:59
rókafogta 2012.02.14. 14:07:41
egerészölyv 2012.02.14. 14:08:15
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:09:44
egerészölyv 2012.02.14. 14:11:02
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:14:32
Az az igazság egész európában nem sikerül csökkenteni az adósságát senkinek, de nekünk igen. Ettől lehet sírni sok minden miatt, de ha cuclib sír orrbabaszom.
kirsten 2012.02.14. 14:19:12
ZSírfeka 2012.02.14. 14:20:12
Jókat lehet itt röhögni, ahogy a ballibek, meg a nácik összecsapnak. Aki képes valamelyik mai parlamenti pártért megköpködni a honfitársát, azt nem illik komolyan venni.
Soha nem fogok parlamenti pártra szavazni, inkább vesszen el a szavazatom egy kis pártra.
Mindkét oldal ugyanolyan populista, lop, csal, az nekem nem érv egyik oldal mellett sem, hogy a másik többet lopott, jobban csalt, nagyobbat hazudott. Ki makulátlan a mai magyar politikai palettán?
Sokáig kell gondolkozni, mire talál valaki is egy ilyen politikust.
De Ludas Matyi helyett szívesen olvasom a hozzászólásokat, legalább itt megnevettet a politika. :)
egerészölyv 2012.02.14. 14:20:51
kirsten 2012.02.14. 14:21:56
kirsten 2012.02.14. 14:22:55
egerészölyv 2012.02.14. 14:23:32
egerészölyv 2012.02.14. 14:24:22
atila68 (törölt) 2012.02.14. 14:24:39
Tudják miért nem ugatok bele az atomfizikus konferenciába?
Mert nem értek hozzá.
Még jó, hogy FIDESZ! 2012.02.14. 14:25:22
kirsten 2012.02.14. 14:27:38
Remélem mihamarabb agyvérzést kapsz, mert én biztos hogy nem. Az ilyen idióták csak bosszantanak.
egerészölyv 2012.02.14. 14:29:03
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 14:29:03
Az agyatlan Fideszest se sokkal nehezebb.
Akik pedig egyiket se védik, azt hol az egyik fideszdroidozza, hol a másik libsizi le.
lajos0 2012.02.14. 14:31:23
ZSírfeka 2012.02.14. 14:32:51
Igen, szoktam mulatni rajtuk, aki nem teszi le a garast egyik link társaság mellett sem, azt mindkét oldal kétkedve fogadja. Miként lehetséges az, hogy nem látja, csak az ő oldala az egyedül üdvözítő. :)
lajos0 2012.02.14. 14:34:04
Hát csak az a kellemetlen nekik, hogy ők is megkapták a saját kis zsinórjukat az USA-ból. Értük sem lesz kár.
rókafogta 2012.02.14. 14:34:49
lajos0 2012.02.14. 14:36:12
Róna Péter tavaly egy interjúban már hangot adott annak a véleményének, hogy a forint mesterségesen magas árfolyama, előbb-utóbb korrigálni fog. Hát lőn.
John Doe3 2012.02.14. 14:41:30
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:44:43
rókafogta 2012.02.14. 14:45:25
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:45:54
Frizuravarjú 2012.02.14. 14:51:19
Újat mondtam?
lajos0 2012.02.14. 14:53:48
Ez pontosan így van. De kemény 20 éves munka van benne, hogy az egyik legkiszolgáltatottabb gazdasággá váljunk. Persze néhányan ezen jól meggazdagodtak.
VT Man 2012.02.14. 14:55:28
"a nyugdíjpénzeket igenis ez a kormány vette és költötte el"
Elköltötte? A nagy részét megsemmisítették, hiszen az nem pénz volt, hanem állampapírban fekvő hitel!
rókafogta 2012.02.14. 14:58:27
VT Man 2012.02.14. 14:59:17
"Te természetesen az egykulcsos nyertesei közül kerültél ki, ez nyilvánvaló, bírod az 5-18%-os (árutól függő) áremelkedést is fizetni, ez biztosnak látszik."
Az a szép, hogy a KSH tudományosan kiszámolja, hogy az infláció 5,5%, de te okosabbnak tartod magad, és előadod itt a nagyokost, hogy szerinted 18% az infláció.
rókafogta 2012.02.14. 15:00:58
Wagem 2012.02.14. 15:02:56
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 15:03:40
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 15:05:54
Ő az akire még nem bizonyították rá hogy lopott ergo ő a csodafegyver.
Örzse néni 2012.02.14. 15:07:07
Csak mire majd rájöttök, már késő lesz sajnos.
chronometere 2012.02.14. 15:12:42
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 15:16:42
Gyurcsány már szervezi a kerekasztal résztvevőit maga köré, hogy azért a kerekasztal kerekebb része ő melette álljon biztos ami fix.
anubisblanc 2012.02.14. 15:18:48
Na mi van Grézy (komcsi, seggynayló) pajti, te komolyan azt hiszed, hogy alku pozicíóban vagy?
Te és seggét nyalató Gyurcsány komolyan gondoljátok, hogy ti szabjátok meg, hogy miből kértek és miből nem?
Azt eddig is tudtam, hogy nem vagytok normálisak, de, hogy ennyire bugyuták és degeneráltak legyetek azt nem hittem volna.
No sebaj, ezt is túl lehet élni....
Úgy állítod be a DK, mintha váltópárt lenne és csak az idő tényező lenne az egyetlen akadály a hatalom megszerzéséért. Mintha ezt követően Gyurcsány kegyétől függne, hogy kivel állapodik meg és kivel nem.
Mindez semmi másra nem utal kedves Grézy elvtárs csak arra, hogy tényleg nagyon korlátolt agyad van, vagy arra, hogy agyament utasítást netán kérést hajtasz végre, vagy jobb esetben hazudsz bele a vakvilágba.
Egyik se ér szart sem, de legalább elszórakoztatod magad, viszont hadd adjak én neked egy kis felvilágosítást, mielőtt megszabnád, hogy kiből és miből kérsz vagy nem kérsz.
A DEMOKRÁCIA JÁTÉKSZABÁLYA A VÁLASZTÁSOK MENTÉN ÉS EREDMÉNYEI ALAPJÁN FOLYIK. AHHOZ, HOGY VALAKI ALKU POZÍCIÓBA KERÜLJÖN, RENDELKEZNIE KELL EGY TÁRGYALÁSI ALAPPAL.
A TÁRGYALÁSI ALAPOT, EGY KELLŐ LEGITIMÁCIÓVAL BÍRÓ, VAGY ERŐS FELHATALMAZÁS ALAPJÁN TÖRTÉNŐ VISZONY JELENTHETI.
A BEJEGYZÉS CÍME ÉS AZ ÁLTALAM FENT IDÉZET SZÖVEG LÉNYEGES ELLENTMONDÁSBAN VAN, ÍGY EGYELŐRE AZT JAVASLOM MARADJ A CÍM SZERINTI ÉRTELMEZÉSNÉL ÉS A TÖBBIT BÍZD A VÁLASZTÓKRA.
ÉN BÍZZOM ABBAN, HOGY VAN EBBEN AZ ORSZÁGBAN LEGALÁBB 2,5 MILLIÓ EMBER AKI NEM VESZI BE EZT A SOK HÜLYESÉGET ÉS HAZUGSÁGOT AMIT GRÉZCZY ÁLLÍT.
Kalmár 2012.02.14. 15:21:04
Abból, hogy az egymásutáni két megmozdulás közt kb 5 vagy 10-es szorzó illik?
Esetleg abból, hogy 1 árva szavazót nem szerzett a ballib oldal és még mindig közel 2x annyi szavazója van a Fidesznek?
Hm, vajon kinek fáj?
rockjano 2012.02.14. 15:27:53
Nagytöbbségük fidesz szavazó volt ma már nem az...
Mindenki rémült, gázszámlát nem tudják kifizetni, házat nem tudják eladni mert ingatlanpiac megszünt, mindenkiben akkora a feszültség hogy az elképesztő.
Bőven megvolt mindegyik eddigi kormánynak a bűne de ilyen rossz és kilátástalan a helyzet még soha nem volt...
Arbet 2012.02.14. 15:44:22
Mindenki tudja, hogy mi kell ennek az országnak.
Megújulás. Nem úgy értve, hogy narancs, vörös, vagy zöld színűre festjük 4 évre a parlamentet meg az országtérképet, hanem igazi valódi.
Tavasszal el kell zavarni az egész parlamentet az összes párttal együtt. Olyan szakembereket válogatni akiknek közük nincs a politikához, aláírtani velük egy olyan civil alapszerződést amiben olyan felelősséget vállalnak az országirányításban, hogy bármikor el lehet kapni a töküket.
Olyan törvényeket kell meghozatni velük, hogy mind a civilek, mint az állami szféra adókerülő/adócsaló hozzáállását olyan tétellel büntessék a hatóságok, hogy még csak meg se forduljon a fejében senkinek, hogy ne tartsa be a törvényeket.
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:46:36
Gazdasagpolitika pld a valodi munkahelyteremtes, az allami ujraelosztas valodi csokkentese, a politikai osztogatas helyuett a piaci szabalyozas, az egeszsegugyi reform, a szocialis elosztorendszerek valodi, fenntarthato, az aktiv, dolgozo korosztaly erdekeit szolgalo ujraformalasa lenne.
Na ez mind hianyzik. Az allamadossag-csokketes onmagaban semmit sem er ha kozben gyakorlatilag tonkremegy a gazdasag; levisszuk a beteg lazat de a gyulladt vakbelet benthagyjuk.
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:47:23
vidékibunkó 2012.02.14. 15:50:27
Kakimaki0123456789 2012.02.14. 15:50:57
Az hogy mit mond a kozvelemeny-kutatas nem ugyanaz ami a szavazo-urnaknal tortenni fog. Ezt Orban 2002-ben a sajat boren tapasztalhatta meg...
vidékibunkó 2012.02.14. 15:54:31
Arbet 2012.02.14. 15:56:24
Bajnai Gyurcsány gyerekkori haverja, együtt bizniszelték el az állam vagyonát.
Na aki ilyen ember mellé rak egy x-et, az olyan kurva nehéz béklyó az ország haladásának a lábán, hogy egyszerűbb lenne levágni és otthagyni éhenveszni valami árokban, mert magától még egy vajaskenyeret sem tudna összerakni.
Amíg ilyen nyomorult emberek felelősek az ország előrehaladásásának hátráltatásáért, addig ne csodálkozz te sem, hogy fikarcnyit sem közeledünk a nyugat-európai színvonalhoz.
NovákOttó 2012.02.14. 15:58:38
Ki beszélt itt csak az áfáról? De ha már az áfáról beszélünk akkor beszéljünk a 20-ról 25%-ra való emelésről is.
Vagy aról, hogy mekkora volt az ország devizatartaléka akkor amikor az IMF-hez kellett pénzért szaladjunk.
Arbet 2012.02.14. 16:02:37
Az a fontos, hogy egy igazi civil ellenőrző módszertant kell kidolgozni, hogy még csak lehetősége se legyen a politikusnak az adófizetők pénzét felelőtlenül elherdálni. 4 lelkes tanult egyetemista kb 3 hónap alatt összedob egy ilyen módszertant, informatikai háttérrel és kész.
Csak kéne egy parlament vagy egy törvényhozó testület aki ezt el is fogadja és megírja azokat a törvényeket ami a működéséhez szükséges.
A jelenlegi poltika erre alkalmatlan. Nem is célja, hogy átláthatóvá tegye az adópénzek felhasználását.
Ezért kell parlamentet/politikát váltani, mert ha orbánt leváltjuk ugyan azok a képviselők fognak a parlamentben ücsörögni és passziánszozni az ipad-eken, mint akik most is. Csak az egyik ismét ellenzék lesz a másik ismét kormányzóerő. Ennek nincs értelme.
Néhay 2012.02.14. 16:06:48
"30 mrd euró+ van még azMNB-nek, tehát annyira nem szar a helyzet."
A családi ezüstöt is? Azt azért talán nem kéne...
chronometere 2012.02.14. 16:06:52
gnme 2012.02.14. 16:11:12
sajnos ezek a földönkívüli lények az egymillió körüli fizetésükkel nem tudják felfogni, hogy vannak náluk szegényebbek
mindent úgy alkotnak meg, hogy nekik jobb legyen.
lajos0 2012.02.14. 16:20:25
rockjano 2012.02.14. 16:20:30
Mert uyge a politikai életben pártok vesznej részt reájuk lehet szavazni ez a demokrácia amelyik lehet hogy nem tökéletes de még mindig ezerszer jobb mint akármilyen diktatúra.
Bajnai NEM VOLT SZAR. Az eddigi legjobb és legszakértőibb kormány volt.
Ha még mindig ők kormányoznának JOBB LENNE!!! (egy kicsit mindenképpen talán nem is kicsit)
rockjano 2012.02.14. 16:21:02
Arbet 2012.02.14. 16:25:20
Szánalom. Aki benyeli Bajnait az ugyan olyan szánalmas mint bármelyik gyurcsány vagy orbánfüggő agyhalott vakegér.
rockjano 2012.02.14. 16:29:46
Egyébként meg mindenkinek azt kell csinálnia amit az IMF akar mert ez az ország többet költ mint amennyit keres mai is és az elmúlt 20-30évben is.
Ha nincs IMF akkor nem tudunk nyugdíjjat fizetni.
Gazdasági fejlődés sehol... ezt gondolom mineki látja.
A Bajnai kormány a realitás kormánya volt. A GyF -é az eladósodás a mértéktelen állami költekezés kormány (14. havi nyugdíj stb...)
Az Orbán kormány az irrealitás és végiggondolatlanság kormánya és a lecsúszásé.
Nincsenek független szakértők és nincs könnyű megoldás
lajos0 2012.02.14. 17:12:26
Hát Bajnaitól azért nem lehet igazán elválasztani, hogy ő volt 2007 és 2008 között önkormányzati és területfejlesztési, majd 2009-ig nemzeti fejlesztési és gazdasági minisztere Gyurcsánynak. Az volt a változás, hogy miután Gyurcsányt menesztették ( jó a hivatalos verzió szerint lemondott, csak azt sosem hiszem el senkinek), elkezdett kormányozni, ami tényleg felüdülés volt.
Ez a kormányzás kb. abból állt, hogy pontosan végrehajtotta az IMF-től kapott ukázt.
"Ha még mindig ők kormányoznának JOBB LENNE!!! (egy kicsit mindenképpen talán nem is kicsit)"
Ez a ha a politikában elég értelmezhetetlen. Fideszékről is hallottuk, hogy ha 2002-ben ők folytatják, akkor 2007-ben euróval fizetünk. Ki tudja, a szlovákoknak mondjuk sikerült, akiktől fényévekre maradtunk le mára.
rockjano 2012.02.14. 17:22:24
Fejlődés autópálya építés nagyon is volt GyF alatt gazdasági fejlődés is a gond a túlköltekezés volt a választói réteg megnyerése majd megtartása miatt (és még csak nem is sikerült :-)
A Fidesz sem nyúlt hozzá a nagy rendszerekhez annó első két évben megszorított utána meg kiengedte a gyeplőt (államilag támogatott lakásvásárlás stb...) Ha ők nyertek volna megint megszoritásnak kellett volna következnie (lehet hogy egyébként jobb lett volna)
A szlovákoknak nem csak a jobb kormányuk miatt sikerült hanem a szlovákok ilyen szempontból jobb mentalitása miatt (ezért is tudott a reform végig menni bár a kormányzó jobboldal belebukott és máig ellenzékben van)
A mi politikusaink pont olyanok amilyeneket megérdemlünk..ez való nekünk. Mi nagyon lassan tanuljuk a demokráciát mert nyakas, irrealitásba menekülő, konok népség vagyunk emiatt nálunk minden pozitív dolog sokkal nehezebben valósul meg.
Egyébként hosszú távon optimista vagyok még 10-12 év kemény válság (legalább 2-3 Orbán ciklus)
közben néhány éhséglázadás stb.. és szerintem megtanuljuk hogy a demokráciánál még mindig nincs jobb... (buták vagyunk mint az ökör de a sok ütésnek meglesz a tanító hatása)
lajos0 2012.02.14. 19:13:46
apps.biosolar.hu/fuelcalc/
Itt tudsz kb összehasonlítani fűtési módokat, de én lényegesen olcsóbbnak tartom a fát. Jelenleg 2 cserép és két eltérő rendszerű téglakályha üzemel a lakásban, és kb 40 % a költsége a gázhoz képest mióta megcsináltam őket. Persze függ a hőszigeteléstől, meg a fűtés módjától is ( a vizes fa csak 1/3-át adja le a száraznak). Központis kazánnal lényegesen rosszabb lenne a hatásfok. Ráadásul így nem 20 fok van mint gáznál, hanem 25, de ha egy kicsit elszámolom magam néha 30 is. Most a -17-ben volt, hogy szellőztetnem is kellett. A gázon még a régi átalány volt, amit most 16 ezerrel lejjebb vittek, és van kábé 6 hónap túlfizetésem. Csak a meleg vízre használjuk szinte, de jövőre azt is fával meg puffertartállyal oldom meg.
Mondjuk kosz meg meló az több van vele, mint a gázzal, de valamit valamiért.
Ráaásul fát sokkal előbb találok a környéken, mint gázt :-)
rockjano 2012.02.14. 19:29:03
Ha erre van lehetőséged akkor jó, de nem mindenütt lehet utólag cserépkályhákat beépíteni...
Azt tudom hogy a fa ára ment fel de igen lehet hogy a gázé nagyobb...
lajos0 2012.02.14. 21:38:05
Mitzimackó 2012.02.14. 21:43:06
lajos0 2012.02.14. 22:15:27
Nem igazán volt reflektorfényben akkor sem, viszont hogy a komolyabb politikai karrierjét építgeti abban már akkor biztos voltam. Sokkal szimpatikusabb és meggondoltabb alkat, mint Gyurcsány de ők nekem egy cég ettől még.
"Fejlődés autópálya építés nagyon is volt GyF alatt gazdasági fejlődés is a gond a túlköltekezés volt a választói réteg megnyerése majd megtartása miatt (és még csak nem is sikerült :-)"
Hát a hitelre vett plazmatévé csak látszatfejlődés. A PPP autópályaépítés a zavarosban halászás alapeset, a vonatkozó ÁSZ jelentések szerint is, és az ÁSZ-t akkor még nem fideszes pártkatona irányította, bár azóta is kapott onnan lebaszást a kormány.
"A szlovákoknak nem csak a jobb kormányuk miatt sikerült hanem a szlovákok ilyen szempontból jobb mentalitása miatt"
Hát a gorila akták olvasgatva ott is setét szándékú piaci szereplők irányították a kormányt, én akkor lennék nyugodt, ha az egyházak és az állam szétválasztását (amúgy helyesen) követelők, egyszer már a piaci szereplők és az állam szétválasztását is elkezdenék követelni. Mert az utóbbi lényegesen elterjedtebb és bevett gyakorlat jelenleg. Választást sok pénzzel lehet nyerni ( lásd a magyar pártok hazudozását és folyamatos törvényszegését ez ügyben), sok pénz viszont általában a piaci szereplőknél van, és akit támogatnak attól cserébe nekik kedvező törvényeket és szabályozást követelnek fizetségül. Ezt én nem tudom demokráciának hívni, ezért gondolom, hogy nálunk például sosem volt demokrácia, hiába siratják most.
"és szerintem megtanuljuk hogy a demokráciánál még mindig nincs jobb"
Részemről a királyságot többre tartom a legfejlettebb demokráciánál, de ez maradhat az én rögeszmém. Ugyanakkor a demokráciák legtöbbször össze sem hasonlíthatóak, vegyük csak a norvég vagy a svájci modellt, szemben mondjuk a cégalapokon álló amerikai dinasztikus berendezkedéssel, nem is beszélve arról amit ez keleten, mondjuk Japánban vagy Dél-koreában jelent. Az a demokrácia amit esetleg siratnék, itt még lehetőség szinten sem merült fel.
lajos0 2012.02.14. 22:19:01
rockjano 2012.02.14. 22:22:53
Iránban is van választás és Chavezéknél is no meg Putyinnál de ezeket azért nemigen tartjuk demokráciának. Ha van ásványkincs akkor ezek még működőek tudnak lenni de hosszútávon a diktatúrák nem versenyképessek.
És persze vannak jobban és rosszabbul működő demokráciák is, amit én láto az hogy az Orbán időszakban a demokrácia minősége nagyon leromlott (ezzel együtt szerintem még mindig demokrácia van nálunk).
Van ez a tévhit hogy a gazdaságot csak erős diktatórikus kézzel lehet rendbe hozni.
No most nagyjából ez a tévhit dől meg mert a gazdaság sem megy egyáltalán ha el vannak nyomva a vélemények és az érdekek.
rockjano 2012.02.14. 22:25:09
Engem elképesztően felháborít ami ebben az országban megy. A békés de erőteljes tiltakozásnak híve vagyok. Akinek fegyvere van az meg fegyver által vész el ...ettól félek.
A gárdázás legfeljebb felháborít félnivaló nincs tőlle.
lajos0 2012.02.14. 22:54:43
Pont nézegettem a horogkeresztet az egyik Szilvássy testvér honlapján
www.x-party.hu/a1/anagypv-2012.html
Nem emlékszem tüntetésre az ügyben, persze lehet, hogy volt :-) Meg olvasgattam a támogatók listáját, hm érdekes. Kinn maradhatott véletlenül.
És ennek a tesója irányította a titkosszolgálatot :-) Csodálkozom, hogy Brüsszel nem lépett.
Én ettől a vonaltól például kicsit jobban félek, mint a néptáncosnak öltözött agyhalottaktól :-)
"Akinek fegyvere van az meg fegyver által vész el ...ettól félek."
Én meg pont ezért aludnék nyugodtabban, ha lenne lezsírozva egy AK a kert végén.
Hátha egyszer 3 hónapig nem kapnak bért a rendőrök, és belőlem akarják kihajtani , vagy jön egy katrina hurrikán és mindenki előember lesz, mert ilyesmi is volt mostanában :-)
'Sose lehessen aztat tunni' alapon, jól jöhet esetleg :-)
rockjano 2012.02.14. 23:16:45
Most volt az RTL híradóban a Zsiga Marcell esete meg a 47 000 Ft....hááát ha ettől nem nyílik ki a bicska az emberek zsebében akkor semmitől...
Nagyon kemény....
Néhay 2012.02.15. 09:49:17
"Ráadásul ezt a 30 mrd euró az ugynevezett befektetőknek van fenntartva, ha esetleg forró lesz a talaj."
A jegybanki devizatartalék arra van fenntartva, hogy szükség esetén a jegybank, a nemzetközi piacokon megvédhesse a forintot!
Amíg a devizapiaci spekulánsok tudják, hogy az MNB-nek van 30(de inkább 40) mrd € tartaléka, addig nem is támadják a forintot! Ám amint a kormány nyakára hág a tartaléknak: rögtön bedöntik.
A piac így működik.
lajos0 2012.02.15. 13:24:35
Ha a jegybank jól végezné a dolgát, akkor tényleg arra kellene. Valamiért ez rendre elmarad.
"Amíg a devizapiaci spekulánsok tudják, hogy az MNB-nek van 30(de inkább 40) mrd € tartaléka, addig nem is támadják a forintot!"
Hát nem volt olyan régen, amikor úgymond elég keményen megtámadták, pedig a tartalék ott volt. Ez ügyben inkább Boros Imre véleményét osztom, aki az MNB devizaágazatát vezette az előző diktatúra idején:
"A magyar államkötvények piacát is megtámadták (megshortolták), azzal a nyilvánvaló céllal, hogy magasabb kamatfizetést csikarjanak ki az államkasszából, s ennek terhét a hazai adófizetők viselik. A célok között szerepelt az is, hogy a jegybank tovább emelje a hivatalos kamatot, ami meg is valósult azóta. Mondani is felesleges, hogy ez is tetemes hazai károkkal járt, és jár ma is. A jegybanknak lehetősége volt, hogy devizakészletei ellenében jól bevásároljon a megemelt hozamú hazai papírokból. Tekintettel arra, hogy több ezer milliárd kereskedelmi banki betéttel is rendelkezik, azok terhére pedig forintkötvényeket vehetett volna. Az akciók a jegybank mérlegében tetemes nyereséggel jártak volna, egyben elhárították a forintra irányuló nyomást. Ne felejtsük el, a forintra irányuló növekvő nyomást megállítandó került sor arra a döntésre, hogy újra meg kell nyitni a tárgyalást a hitelfelvételről az IMF-fel. Ez is elkerülhető lett volna, ha a jegybank végzi a törvényben meghatározott dolgát, de nem végezte.
De mire kell a jegybanknak az irdatlan devizatartalék? A választ a hazánkban működő ugyancsak tetemes külföldi érdekeltségekben kereshetjük. A jegybank már 2003-ban is példát adott arról, hogy miként kell a spekulatív tőkét előzékenyen kiszolgálni, amikor az erősödő forintra spekulálva szembe ment a hazai kormányzatnak éppen a forintot gyengítő szándékával. A jegybank ma is ilyen fejjel gondolkozik, amikor a hazaiak teherviselése mellett óriási devizakészleteket képez arra az esetre, ha a hazánkban működő külföldi tőke a készletek igénybevételére szorul."
Satyala 2012.02.15. 16:10:06
Csak nem az jár az eszetekbe, mekkorát bukott Orbán 2002-ben, a közvélemény kutatások ellenére!
Esetleg megfordul a kis fejetekben, mennyien vannak akik nem nyilatkoznak, esetleg mást mondanak mint a valódi véleményük. Úgy gondolják, hogy a szavazó fülke magányában fejtik ki a véleményüket, és ahoz a mostani hatalomnak semmi köze.
Viktorunk regnálása még óvatosabbá teszi az embereket, hisz látják tudják hogyan verte szét az alkotmány bíróságot, ügyészséget,vonta párt irányítás alá az igazság szolgáltatást,stb.
Még csak 22 év telt el! Az emberek emlékeznek, mi az a pártállam.
Nem tesz jót a Fidesz megítélésének, a kormánytagok, szóvivők örök hazudozása, cinizmusa sem.
Bár Szijjártóban tisztelem hogy remeg a szája vissza fogott röhögéstől amikor a szemünkbe hazudik, de Girónál ilyen nincs. Talán el is hiszi amit mond, ami bizonyos fokig már orvosi eset.
Gréczy persze teljesen elfogult, de abban igaza van hogy kutyából nem lesz szalonna! A mostani, hamut szórunk a fejünkre nyilatkozatok a Fidesztől legfeljebb a nagyon hülyék véleményét befolyásolja.
leponex 2012.02.15. 20:23:14
"A célok között szerepelt az is, hogy a jegybank tovább emelje a hivatalos kamatot, ami meg is valósult azóta"
;-)
No és mit látunk most épp a nol-on?
"Történelmet írtak a monetáris tanács kormánytöbbség által tavaly delegált tagjai: a legutóbbi kamatdöntő ülésen leszavazták Simor András jegybankelnököt és két alelnökét. Míg a nemzeti bank vezetése emelte volna a kamatot, a külsős tagok szinten tartották azt.
Meglepte az elemzőket a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris tanácsának január végi döntése. A piac egységesen arra számított, hogy az MNB fél százalékponttal emeli a jegybanki alapkamatot, ehelyett a tanács szinten hagyta azt, ami szokatlan váltást jelentett a testület addigi, az óvatosságot előtérbe helyező, az elhamarkodott döntésektől ódzkodó magatartásához képest."
*****
Boros úr bizony egész meghökkentően hihető elemzéseket tol az echon, ha lenne egy kis szólásszabadság (az atv-n), bizony néha meginvitálnák műsoraikba.
Az a verzió, hogy Simor úr talán arra tartalékol, hogy a nemlétező internacionalista segédlettel hátha mégis meg lehet buktatni a despotát, és utána 'látványos javulást' lehet produkálni a 'szakértő kormánnyal' mintha mégse lenne pusztán fantazmagória.-)
lajos0 2012.02.15. 22:52:28
Az ATV és az Echo külön univerzumban helyezkedik el, tehát ennek sok esélyét nem látom :-)Bár ha jobban belegondolok, valami féreglyukak azért csak lehetnek a kettő között, mert láttam egyszer Németh Sándor "szolgálati ajándékot" (a kifejezést Bartus nácitól kölcsönöztem) az Echón, sőt legnagyobb megelégedésemre a méltán népszerű Fásy Ádámot is.
leponex 2012.02.16. 00:01:29
:(( Az Ádámozásod azért durva volt! Csak a közismerten végtelenül toleráns szemléletem miatt nem jelentelek fel emiatt a cenzornál.
A Zsülike csacsogása ébresszen egy hétig !
Kedves megkergült Bartusunk miért lenne náci? Szívének oly kedvelt fasisztázásából inkább egy derék kommunista ábrázata kerekedik elő, amint egy külhoni Hanti Vili hadakozik Mussolini árnyékával.
Olyan remek irományt kerekített a fasizmusról a multkor, hogy a gyanútlan, óvatlan polgár számára egyenesen kívánatossá vált, mint a progresszívan haladó erőknek Szmolnij hőse.
Így aztán valahol csak összeér a széle mindennek ...
Gyerekkorunkban a 'horgászok' mutatták: 'Ekkora halat fogtam! ' - hogy összeért a kezük a hátuk megett.
***
Szegény Bárdunk néha egy kis humor morzsáit villantja fel, de rögvest olyan fogcsikorgatásba kezd, hogy a zember tapintatból sem csipkedi meg, nehogy kitörjön a foga.
Amikor ilyen mondatokat képes kiizzadni magából:
"Kár, hogy erőltetett megjavulásuk kimondása érdekében felvett maszkjukról pereg a festék. Hazug ámítás az egész, egyetlen szavukat sem szabad elhinni."
Amikor újfent emígyen hány szemre:
'Mindannyian szemek a diktatúra láncában.'
, miközben a Feri már rég lefújta ezt a meccset:
" "Orbán nem egy diktátor, Magyarország nem egy diktatúra"
Nehéz ma egy Gréczy Zsoltnak ...
Néhay 2012.02.16. 10:51:38
"Ha a jegybank jól végezné a dolgát, akkor tényleg arra kellene. Valamiért ez rendre elmarad."
Nem marad el!
Az efféle, devizapiaci akciókat nem szokás dobraverni!
Honnan tudod, hol tartana a forint árfolyama, a jegybank akciói nélkül?
Járai elnöksége alatt, miért "dícséretes" és előremutató ugyanaz (sőt), ami Simor elnöksége alatt hazaárulás és elítélendő?
Elég baj az, hogy Simornak előbbrevaló a szakmai tiszetessége, mint Orbán megbuktatása! Pedig Orbán eltakarításával, MÉG vissza lehetne fordulni a nemzeti katasztrófához vezető úton!
lajos0 2012.02.16. 12:38:30
Egy szóval nem dicsértem Járai elnökségét, nincs is rajta mit.
"Elég baj az, hogy Simornak előbbrevaló a szakmai tiszetessége, mint Orbán megbuktatása! "
Hát ez miért lenne baj, ha esetleg így lenne ?
Néhay 2012.02.17. 15:03:08
"Hát ez miért lenne baj, ha esetleg így lenne ?"
Azért, mert a szakmai tisztessége csak a saját szakmai lelkiismeretét szolgálja, Orbán megbuktatása viszont az országot szolgálná!
lajos0 2012.02.17. 18:15:55
Ha egy orvos átvágja az aktuális miniszterelnök nyakát műtét közben, vagy a kormányőr lelövi mert úgy gondolja és úgyis van nála stukker az azért nem helyénvaló. Ha viszont bármelyiket kivégeznék bírói ítélet alapján, az ellen viszont semmi kifogásom nem lenne.
A rengeteg vitatható jegybanki döntésről, pedig ne is beszéljünk, de jól fémjelzi az adófizetők pénzéről való gondolkodásukat, amikor a hat vonalból álló új logóra kifizettek 40 millió forint közpénzt. Kábé 20 perc fotoshoppal, ha baromi lassú vagyok.
Néhay 2012.02.18. 10:31:29
"Ez áll szemben a Veres János féle "mé, az én családom má semmit se kaphat" mentalitással."
...szemben a Nyerges, Vitézy vagy Szájer családdal, ami kizárólag Magyarország érdekeit szolgálja. A'propos: mit is "kapott" Veres családja?
"Nem tudom elképzelni, hogy a Lajtán túl egy jegybankelnök pozícióban maradhatna, ha kiderül, hogy 1,5 milliárdot fialtat egy külhoni adóparadicsomban."
Én sem. Olyannyira, hogy ezt még Simorról sem bizonyította senki. Dumálni persze lehet hülyeségeket, erre az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlagmagyar "közvélemény" nagyon ugrik, de ettől persze még hazugság marad!
Majd ha ráérek kicsit, összeállítok egy rendkívül hatásos listát az orbánista prominensek pénzcsináló macsinációiról, amik ugyanolyan hazugságok lesznek, de a hozzád hasonlóak ugyanúgy bedőlnek neki.
Hogy állunk pl. a te off-shore érdekeltségeiddel? Nem baj ha nem igaz, attól még mások elhiszik.
lajos0 2012.02.18. 17:39:10
Hát a Vitézy-klán a privatizációból gazdagodott meg, úgyhogy róluk sem gondolom. Alapvetően mindkét politikai gárda alapvetően gazemberekből áll össze, ezért bízhatnak egymásban.
Verest csak példaként hoztam, de mondhattam volna, Torgyánt is a légügyi dinasztiáival, vagy prominens fideszesek, pl. Szíjjártó ügyeit is. Egy magyar politikustól ennyi telik, ha rajtakapják valami mocsokságon, még ki is húzza magát.
"Olyannyira, hogy ezt még Simorról sem bizonyította senki."
Most utánaolvastam 900 millióról van szó és elismerte, hogy így volt, de már megszüntette a helyzetet. Trevisol Management Services Ltd. volt a neve és Bahreinbe került Ciprusról.
"az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlagmagyar "közvélemény""
Nem sok tüntetés volt az ügyben, szerintem ezekre inkább legyintenek csak. itt már nagyon magas az ingerküszöb. Az alapvetően kicsinyes, kapzsi és irígy átlageurópai "közvélemény" ezekre jobban ugrana, ezért citáltam a svájci jegybankelnök példáját. De a jegybankok vezetőit én általában nem tartom sokra, tehát, Surányiról vagy Járairól szintén feltételezek bármiféle galádságot.
"Majd ha ráérek kicsit, összeállítok egy rendkívül hatásos listát az orbánista prominensek pénzcsináló macsinációiról, amik ugyanolyan hazugságok lesznek, de a hozzád hasonlóak ugyanúgy bedőlnek neki."
Nekem van nehány ilyen listám, és alapvető különbséget nem látok a politikai "elit"-ek között ezen a téren. Ráadásul elég sok közpénzlopásban közösen is dolgozott a két garnitúra, ahogy Csintalan ( aki szintén feketeöves közpénztolvaj) mondta, lehet hogy politikai maffia több van az országban, de gazdasági csak egy. De mondjuk itt lakóhelyemen is békésen lop együtt a Jobbikos, MSZP-s, Fideszes ( ilyenkor szünetel a nemzethalál, meg a fasisztaveszély :-), akárcsak országosan.
"Hogy állunk pl. a te off-shore érdekeltségeiddel? Nem baj ha nem igaz, attól még mások elhiszik."
Nincsen, de ha lenne akkor nagyon kellemetlennek érezném politikusként. Egyébként meg vannak ilyenek létrehozására specializálódott vállalkozások, ilyen például a Deloitte Tanácsadó Zrt., melynek egyik fő tevékenysége a magyar adórendszer kikerülésében segíteni azokat, akiknek erre van pénzük. Még legális is a biznisz, csak egy ilyen helyről utána ne menjünk közpénzek felett őrködni, meg ne csodálkozzunk, ha mindenki mosolyog, amikor olyan szavakat ejtünk ki, hogy adótudatosság.
Amúgy érdemes olvasgatni a K-monitort, ott összesítve vannak meg ezek a lopások, minden pártállású polgár talál benne érdekes olvasnivalót.
lajos0 2012.02.20. 18:43:09
Azt hiszem ezzel az esettel kapcsolatban mondta, de hát ahhoz egész nap ezzel kéne foglalkozni, hogy Veres összes lopásából meg gyanús ügyletéből naprakész legyen valaki. És igen, van ilyen Fideszesben is, no annak is a kurva anyját. Remélem sikerült tárgyilagosnak maradnom :-)
"Veres János pénzügyminiszter rokona 25 millió forint állami támogatást kapott a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Területfejlesztési Tanácstól, valamint a térségi munkaügyi központtól egy használt hűtőgépek hasznosításával foglalkozó üzem létrehozásához."
Néhay 2012.02.21. 09:34:44
Én ennél sokkal szinesebbeket és érdekesebbeket is ki tudok találni!
Csak szólj, máris ontom!
AKÁRKIVEL és akárki rokonságával kapcsolatban!
Az utolsó 100 komment: