Bár a tolvaj Schmitt lassan távozik, Károlyit pedig Horthy és Rákosi után Orbán is emigráltatta, történt még egy fontos dolog Magyarországron. Átadták a kecskeméti Mercedes-gyárat.

A gúny és szánalom tárgyává lett köztársasági elnök megbízója elégedetten nézett körbe, méltatta a magyar járműgyártást. Mint politikai bunkónak, még véletlenül sem jutott eszébe, hogy kiejtse annak az embernek a nevét, aki miniszterelnökként ezt a beruházást Magyarországra hozta. Azt a beruházást, amely az elemzők szerint gyakorlatilag egyedüli reményt nyújt arra, hogy talán nem fordul recesszióba a magyar gazdaság 2012-ben.

Azt a miniszterelnököt Gyurcsány Ferencnek hívták. Románia volt a német befektetők másik célpontja. Végül hosszas, nagyrészt titokban tartott tárgyalássorozat után Magyarország győzött. Az akkori magyar kormányfő többször egyeztetett a gyár tulajdonosaival, a tartományi miniszterelnökkel és Merkel kancellárral.

Orbán tehát nem mondta ki Gyurcsány nevét, de mi jó, ha nem feledjük, mi történt 2008-ban, amikor állítólag romokban volt az ország és minden pillanat maga volt a nemzethalál.

Amúgy tanulságos volt az MSZP tegnapi reakciója is. Addig még rendben lennénk, hogy nagyobb szerénységre intik a Mercedes-gyár kapcsán Orbánt, de csak addig terjedt bennük a tisztesség, hogy az MSZP-kormány időszakát éltessék. Gyurcsány nevét a közleményükbe ők sem bírták leírni. Bunkóság 2.

Értem én, hogy amikor Mesterházy és Szanyi vállvetve azzal kampányol a kongresszus előtt, hogyan tagadják meg a Gyurcsány-korszakot, nem vette volna ki jól magát, hogy kibökjék a döntéskori miniszterelnök, egyúttal volt pártelnökük nevét. Sebaj, lényeg az, hogy Hagyó Miklós brigádja összeállt Mesterházy mögé.

Lám, a két párt tetején összenő, ami összetartozik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr404349433

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tizenöt oldal 2012.03.30. 15:41:58

Ennyi maradt, Pali. A kétszáztizenötből. Tizenöt kurva oldal. Meg a szégyen....

Trackback: Beindult a Mercedes-gyár 2012.03.30. 12:23:38

A mai nappal hivatalosan is beindul a Mercedes-Benz történetének egyik legnagyobb beruházása. A Kecskemét melletti gyárban két év múlva indul be a próbaüzem, fénykorában 2500 munkás évente 150 ezer autót fog gyártani....

Trackback: Mit jelent az, hogy a köztársasági elnök sérthetetlen? 2012.03.30. 12:18:59

“A miniszterelnök ahhoz az alkotmányos rendelkezéshez tartja magát, amely szerint a köztársasági elnök személye sérthetetlen. Az ország érdeke ugyanis, hogy az államfő sérthetetlen legyen” - válaszolta Orbán Viktor péntek reggel az MR1-Koss...

Trackback: Gyurcsány, Orbán, Mercedes 2012.03.30. 10:51:01

Orbán nem mondta ki Gyurcsány nevét, de mi jó, ha nem feledjük, mi történt 2008-ban, amikor állítólag romokban volt az ország és minden pillanat maga volt a nemzethalál.

Trackback: A bukott elnök 2012.03.30. 09:44:58

Kedves Naplóm!Mai témánk a diktatúra botrányos államfője, Schmitt Pál lesz. Le sem írom többet ezt a szörnyű nevet, beleborzongok ha csak eszembe jut. Múlt héten a szomszéd Etelka néni legurult a negyedikről a lépcsőházban, mert véletlenül kiejtettem a...

Trackback: Ki mit mondott az ország legkétesebb hírű doktorijáról? 2012.03.30. 09:18:43

Nézzük, ki mit mondott az elmúlt hetekben az ország legkétesebb hírű doktori disszertációjáról! Idézetek jobboldali politikusoktól, akik az első naptól kezdve összezártak Schmitt Pál mögött a plágiumgyanús kisdoktori ügyében. A hvg.hu január 11-én írta...

Trackback: Ki mit mondott az ország legkétesebb hírű doktorijáról? 2012.03.30. 09:18:43

Nézzük, ki mit mondott az elmúlt hetekben az ország legkétesebb hírű doktori disszertációjáról! Idézetek jobboldali politikusoktól, akik az első naptól kezdve összezártak Schmitt Pál mögött a plágiumgyanús kisdoktori ügyében. A hvg.hu január 11-én írta...

Trackback: Irány az okmányiroda 2012.03.30. 09:18:21

Irány az okmányiroda. Mert ugye annak, akinek módosul a neve, ez a dolga. Fogja a SOTE szenátusi döntésének 33:4 arányú döntését igazoló papírját, összegyűjti eddigi hivatalos dokumentumait, befárad, sorszámot kér, sorban áll, igényel új személyit, l...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Betelgeuse-2 2012.03.30. 08:56:37

A cikk tartalmával egyetértek, de nem kellene ilyen erős szavakat használni sem Orbán, sem az MSZP irányába, mert egész egyszerűen nem elegáns, az író lesüllyed az echo tévé és Bayer-Pilhál-Seszták szintjére, ezt pedig el kéne kerülni. Főleg annak fényében, hogy az író a DK tagja, amelynek gondolom majd választási szövetségre kell lépnie 2013 végén, 2014 elején az MSZP-vel (is).

barli 2012.03.30. 08:58:07

Kedves Zsolt,

Önnek miért fáj most ez itt hirtelen? Mert ha még a Feri íta volna a blogjában, na de így...
Ha jól emlékszem, az elvtársak is ugyanígy csináltak a zelmultnyócévben, ha át lehetett valamit adni, amit még a patás kezett el terveztetni. És ez így van, és lesz is mindíg, nem kell ezen meglepödni.

Tényleg, mi vana frakcióval, meg a nemzetközi panaszkampánnyal? Az nem fontosabb, mint ez a baromság?

СubE 2012.03.30. 09:02:14

Kit érdekel ez? Arról beszéljél mit keres Oszkó Péter a Wizzairben!?

joszip 2012.03.30. 09:04:20

Én még annyit fűznék hozzá, hogy egy miniszterelnöknek éppen ez a dolga, és saját újraválasztását is a legjobban azzal segíti elő, hogy kapcsolatait, pozícióját és tárgyalókészségét arra használja, hogy ilyen beruházásokat hozzon az országba. Sajnos vagy nem sajnos, nem jött össze, saját pártján belül is elbukott, vége volt a nótának.
Álszent dolog számon kérni bárkitől, hogy 2012-ben nem méltatják a minden téren bukott politikust, mert 2008-ban tette a dolgát, mint a dadus, amikor kitörli a bölcsis fenekét.

atila68 (törölt) 2012.03.30. 09:05:37

Kedves Zsolt!
Arra amit itt elkövet semmi szükség.

Héttörpe (törölt) 2012.03.30. 09:08:13

@barli: Ja, én is arra emlékszem, mikor megyó friss miniszterelnökként átadta az előző éra által építtetett autópályákat. Egy idézet:

"...A Fidesz úgy látja, a szocialisták kormányzati sikerként igyekeznek beállítani az autópálya-fejlesztéseket, utalva arra, hogy az MSZP előszeretettel hangsúlyozza, hogy a jelenlegi ciklusban 511 kilométer sztráda épül. Az átadásokra azonban 2006 hátralévő részében kerül sor, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2002-es kormányváltáskor már 200 kilométer nyomvonalon folyt az építkezés, illetve az előkészítés. A Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány 2005 végéig összesen 245 kilométer hosszú új autópályát adott át, ebből viszont 75 kilométer azon szakaszok hossza (az M5-ös és az M0-s autópályák új szakaszai), amiről a szocialista–liberális kabinet döntött, és azt meg is építtette. A 2002-es kormányváltás évében 64 kilométerrel, 2003-ban 29-cel, 2004-ben 57-tel, 2005-ben pedig 95 kilométerrel bővült a sztrádahálózat hossza. A M3-as, M30-as, M7-es, M70-es, valamint az M9-es gyorsforgalmi utak megépítésében (ez összesen 170 kilométer) a Fidesz szerint az Orbán-kabinetnek is jelentős szerepe volt. Ezt persze a szocialisták nem ismerik el."

forrás: automenedzser.hu/auto_tipp/2006/3/17/20060316partauto

Tehát kedves Zsolti, óvatosan a bírálattal!

СubE 2012.03.30. 09:08:16

@joszip: Pontosan és egyébként is aki ártatlan és békésen tüntető emberek ezreinek a szemét lövi ki az nem érdemli meg hogy méltassák. Azt a kommunista elnyomást és terrort ami itt volt az elmúlt 8 évben sosem felejtjük el.

Héttörpe (törölt) 2012.03.30. 09:10:00

Esetleg Zsolti, ha idevezetné még azt az érvelést, hogy mennyi volt a szélessávú internet elérések száma 2002-ben a patás alatt és 2009-ben Ferenc alatt, az ma is meghozná a nevetős kedvem! :)

kidon 2012.03.30. 09:11:00

Hát igen! Orbánnak csak addig volt baja a diktatúrával(kádár) míg nem ő irányított.
Mit nekik szarul teljesítő gazdaság, bebukott forint, tönkrement egészségügy, minden idők legselejtesebb köztársasági elnöke, ha ők dirigálhatnak. Tönkretették, megalázták és meggyalázták Magyarországot. Ennyire hazug kormánya még nem volt hazánknak. Ángyán beszélt maffiaszerű működésről, oligarchákról? Hát ők a maffia! Ők az oligarchák!.
Ha most cinikus lennék, akkor azt mondanám: Magyarország. Megérdemelted amit kaptál! Te egy hülye ország vagy, ostoba néppel megverve. De én ilyet nem mondok, mert még mindig reménykedem, hogy nincs már ennél lejjebb. Lesz még normális országunk. Lesz még tisztességes, nem tolvaj, nem maffia működésű kormányunk. Nem kell sok százezer honfitársunknak kitántorogni nyugatra mint a múlt század első felében. Már így is többen hagyták itt az országunkat mint 1956 után. És ez csak fokozódik. Ha az értelmes, kreatív, dolgos fiatalok elmennek, milyen jövő vár hazánkra? És akkor hiába énekeljük könnyes szemmel:"Megbűnhődte már e nép A múltat s jövendőt!
Kérdem én. Biztos, hogy megbűnhődte?
Mert szerintem sok szenvedés vár még ránk e maffia kormány alatt! :-(

hattyú 2012.03.30. 09:11:46

@joszip: Gyurcsány elbukott, Magyarország pedig egyre inkább kiemelkedik a kátyúból, mert Gyurcsány volt a hibás mindenért, csak az a szemét hazudott, senki más, meg voltak azok az aljas reformkísérletei, hogy fizetni kellett volna ebben a szegény országban bármiért is!!! Alávaló! Gyurcsány egy nemzetáruló, de szerencsére most már mindenki rajta nevet, az ország sorsa felelős emberek kezében van és mint a rakéta, egyre csak szárnyal minden! Nő a gazdaság, megerősödött a demokrácia! Méghogy Gyurcsány alatt befektetés lett volna???? Elment az eszed? Most már felelős, tiszteletreméltó, igaz magyar emberek irányítanak!!

Kotkodus 2012.03.30. 09:19:00

nem nagyon szokták egymás seggét nyalni...

viktorkát ismerve, az ország örülhet, hogy viktorka nem állíttatta le a beruházást és nem indított bűnvádi eljárást fletó ellen ez ügyben is...

kié volt a telek? :)

kidon 2012.03.30. 09:19:32

@hattyú: A hülye az hülye! akkor is ha Fidesz és orbán imádó, és akkor is ha bigott maszop hívő!
Az okos más kárán tanul! A hülye, sajátján! De az igen hülye még azon sem!
Hát ez vagy te! Az igen hülye! Ezért tart ott az ország, ahol.

joszip 2012.03.30. 09:22:12

@hattyú: Kicsit szélsőségesnek tetszik lenni. 2012-ben nem nyaljuk Gyurcsány seggét, pont. A Mercedes gyárat nem neki "köszönhetjük", nem a két szép szeméért jött ide, hanem a szánalmas bérekért. Bár tulajdonképpen mégiscsak jár neki köszönet ha másért nem azért, hogy ezt legalább "nem kúrta el".
A mondandód többi része teljesen irreleváns a témában, de ez egy szabad ország.

Robius77 2012.03.30. 09:23:07

Én akkor is azt mondom,hogy aki kezet emel rendőrre ,annak le kell törni a kezét.Azért azt ne feledjétek el hogy ki kezdte a szardobálálst!!A fityesznek 8 évig semmi sem volt jó.Akármi történt mindig csak monnyon le a Gyurcsány!Most meg aki ugat azt félreállítják.A fityesz nem tudja értelmezni a demokrácia fogalmát,nekik a többi párt ellenség,és nem ellenzék!!!!Ezért tart itt ez az ország,mert nincs tekintélye a rendőröknek sem.A cigányhoz már oda sem mer menni a rendőr inkább elfordul,még ha bűncselekményt is lát!!!

Kotkodus 2012.03.30. 09:23:38

@СubE: így van és ma már a 30 évre bebetonozott főügyész és a teljhatalommal bíró főbíró a garancia arra, hogy többet ilyen ne történhessen... mi magyarok értjük igazán a demokráciát!

ob.szerver 2012.03.30. 09:24:09

@Héttörpe:

"az előző éra által építtetett autópályákat."

A Fidesz 1998 és 2000 között egyáltalán nem épített autópályákat. Két évre volt szükségük, hogy kitalálják azt a konstrukciót, hogy hogyan adhatják oda pályáztatás és verseny nélkül az autópályaépítéseket az addig 1 cm autópályát nem építő, szakmai tudással és gépekkel nem rendelkező Vegyépszernek (tudod, az első orbánrezsim Közgépe). Mindez azt eredményezte, hogy az első orbánrezsim alatt 7 km új autópályát adtak át.

Az meg, hogy egy új kormány adja át az elődje idéjén elkezdett autópályákat, eléggé természetes dolog. Így van ez a második orbárezsim alatt is.

blah 2012.03.30. 09:24:34

Ebben azért van némi jogosság. Bármennyire is nem szeretem Gyurcsányt de azért ez az ő érdemük.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 09:25:46

annyira szanalmas latni azt hogy Orban mindig keres egy ujabb ellenseget, es fel nem foghatom hogy mekkora birka hivonek kell lenni ahhoz hogy ugyanannyira bunos legyen horn megyo es gyurcsi is... egy kozos van bennuk, hogy eppen elvettek a kicsi jatekat a mini-ducenak

Kutchek (törölt) 2012.03.30. 09:27:17

Gondolom Gyurcsánnyak titokban kellett tárgyalnia a németekkel. Mindent ő intézett személyesen ballonkabátban, napszemüvegben adta át az iratokat kies sikátorokban a német közvetítőknek. Még Klárinak sem mert beszélni róla, Katusról nem is szólva.

Mindezt azért, mert az akkor még örök cimbi szocialisták Orbánnal karöltve mindent megtettek, hogy elgáncsolják a projektet.

Egyedül Feri tudott róla, hogy a pusztában felhúznak egy kibaszott gyárat. Se Veres, se Oszkó, se Bajnai, se a szakemberek, se bankok, se a diplomaták nem sejtették.
Csak Feri!!!

szakállasbácsi 2012.03.30. 09:28:24

Jajj, dehát ez mindig így volt és így is marad. Miért nem a lényegről van szó? Szerintem az a lényeg, hogyan sűlyedt ez az ország el Simicska és Csányi zsebében. Most itt matatunk a zsebpiszokban és fintorgunk a kis szöszök és dohánymorzsa látványán. Közben, aki leírja ezeket a neveket, vagy oknyomozna az ügyben konkrétan a saját és családja életével játszik.
Schmitt lopta a disszertációját? Ahhoz képest, h sztem Simicska az egész vagyonát a Hirdetőtől kezdve lopta (sok száz milliárdról van ám szó emberek!), minden más pitiáner. A Hosszú Bájtok Éjszakája óta csúszunk egyre mélyebre a kis fingszagú zsebecskébe Mercedes gyár ide, vagy oda. És még örülhetünk, mikor Gazdi kicsit benyúl zsebhokizni...

Robius77 2012.03.30. 09:29:48

Az a baj,hogy még mindig itt tartunk hogy ki a nagyobb gané,pedig kéne már előre(csak előre)tekintenie is mindenkinek.Hagyni ezt a sok mocskos politikust a Duna fenekére süllyedni,és kilábalni ebből a mocsárból.Miért nem tudunk összefogni végre már!!!!

ob.szerver 2012.03.30. 09:30:05

A poszt jogos, és sokkal több ilyen született volna, ha a bloggerek tegnap nem mással vannak elfoglalva.

A lényeg:ha Orbán két évvel korábban kerül hatalomra, akkor ma NINCS Kecskeméten Mercedes gyár. Ahhoz persze volt pofája, hogy odamenjen pöffeszkedmi és mellet döngetni.

Valójában, még annak is örülni kell, hogy ezt a beruházást - a minél rosszabb, annál jobb jegyében - a Fidesz nem tudta úgy megfúrni, mint a többszáz milló dolláros és többszáz embernek munkát kínáló Apollo gumigyár beruházást Gyöngyösön.

Kotkodus 2012.03.30. 09:30:33

apropó: viktorka eddigi 2 éve alatt milyen zöldmezős beruházásokról kezdett tárgyalást?

valaki emlékszik valamire?

mert ilyenek bizony kellenének az 1 M új munhahelyhez...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.30. 09:31:19

Te Zsolti.. ha ilyeneket írkálsz megint kicenzúráz a Népszabadság, meg az ATV is beszólhat.

Gyorsan írja valamit, ahol csak az Orbánt rugdosod, mert így gond lesz, mint a múltkor.

Én szóltam.

Robius77 2012.03.30. 09:33:56

@Kotkodus: Nem is 1 millió,hanem 1 millió 153 ezer.Ez a fityeszes munkahelyteremtés,negatív is számít!!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.30. 09:39:51

Nagyon igaza van a posztnak, ez bennem is egyből felmerült. Jó is, h vki megírta, hisz a "nagy hír" mellett majdhogynem elsikkadt ez az aprócska tény.

A másik, ami rendre kimarad a híradásokból, hogy a Mercedes azért nem szerelemből jött ebbe az országba, hanem 30 milliárd forintos támogatásért. Azért ez nem kevés pénz, jó, hogy alaposabban átgondolták anno, gondolom, hogy egy Herzlich Willkommen! kevés lett volna az üdvösséghez. És az azért a mi pénzünkből van és nem az Orbán Viktoréból...

Kíváncsi lennék, ha ma kellene dönteni és nem 98-ban a Daimler vezetésének, jelen politikai hozzáállás is kinyilatkozások (hogy gazdasági szabályzókról már ne is beszéljünk), szóval akkor is minket választottak-e volna... Tuti, hogy nem.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 09:43:36

@klarky: eloszor is 2008ban dontottek, masodszor nem kell a feszkot kelteni... Orbanek tudatosan a roghoz kotott szektorokat rabloadoztattak, hiszen tudjak hogy egy ilyen jellegu gyar 3 honapon belul odebbkoltoztetheto, lasd: a szovjet traktorgyarak koltozteteset 70 eve

Héttörpe (törölt) 2012.03.30. 09:46:33

@ob.szerver: Nyilván igazad van, az Orbán kormány nem épített autópályákat, a nap pedig nyugaton kel.

futuretech 2012.03.30. 09:49:23

Nagyon helyes ha valaki felhívja a figyelmet TÉNYEKRE valamely témában.

Mindegy ki teszi és kikre vonatkozóan.
Ezek nem enyhítik a szereplők egyéb negatív cselekedeteit és nem rombolják a pozitívakat.

A tények összeszámolásával mindenkinek van lehetősége SAJÁT összegző véleményt kialakítani ha akar de az elhallgatásuk vagy megmásításuk hamis/mű világképet hoz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.03.30. 09:49:44

átadni minden politikus szeret, és soha egyiket se érdekli, hogy nem ő kezdte a beruházást, az a lényeg, hogy ő adta át.

papugaja 2012.03.30. 09:51:12

@barli: "És ez így van, és lesz is mindíg"
... és mindig szóvá is kell tenni. De nem tesszük.
És azt se felejtsük el, hogy a balos kormányzat, a jobbos városvezetés, és a 2008 őszén balosról jobbosra fordult megyei vezetés stratégiai szövetsége is kellett a sikerhez.
A gyöngyösi Apollo gumigyár meghiúsulása fényében főképpen komoly eredmény!

KopaszMercis 2012.03.30. 09:51:35

@СubE:
Mit keres egy magyar az utolso magyar legitarsasagban, ezt kerded ha jol ertem?

barli 2012.03.30. 09:56:00

Ennek a zsoltnak különösen nagy tehetsége van ahoz, hogy egy perpillanat senkit nem érdeklö piszlicsáré hírböl csináljon blogbejegyzést. Lehet, hogy jön a hóvége és még nincs meg a darabszám?

2012.03.30. 09:56:43

Jól értem, hogy Gyurcsány engedte gyarmatosítani a németeknek Kecskemétet és most ennek Orbán örül és a saját sikerének állítja és Selmeczi Gabriella nem írt még választ az MSZP tegnapi közleményére?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.30. 09:59:17

@SvenH.: Bocs, a 98-at valóban elírtam, a feszkó keltést viszont nem értem...

Fáj az igazság, vagy mi???

genyamagyar 2012.03.30. 10:00:48

@Héttörpe: Orbán alatt nem épült autópálya. Emlékszel drága törpe, hogy volt egy keményfaszú polgár, aki nekiállt 1 m autópályát építeni, hogy elmondhassa, hogy ő egyedül többe autópályát épített, mint az Orbán-rezsim összesen? Volt is belőle nagy para a fidesz berkeiben.

nahát-nahát 2012.03.30. 10:02:19

Ne aggódjon Gréczy úr! A sukorói beruházást senki sem fogja elvitatni Gyurcsány elvtárstól - mármint büntetőjogilag gondolnám.

genyamagyar 2012.03.30. 10:02:42

@joszip: "nem a két szép szeméért jött ide, hanem a szánalmas bérekért."

És Orbán tűri, söt mi több, örül a szánalmas béreknek????

Beteg vagyol-e???

komplikato 2012.03.30. 10:02:45

@СubE: OFF: "aki ártatlan és békésen tüntető emberek EZREINEK a szemét lövi ki "
Biztos oké ez a mondat így ebben a formában? Csak mert ha egy embernek kilőtték a szemét, az is sok, de az ezer nekem picit soknak tűnik.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 10:03:32

@futuretech: igen igen, de vannak a hivok, akiknek vezenyszavak kellenek... az amikor elkezdik mondogatni hogy a KKV -kat es a hazai ipart kell tamogatni es annyiszor sulykoljak amig el is hiszik a merdzso gyar atadasara :))))

genyamagyar 2012.03.30. 10:04:15

@barli: Neked viszont megvan a darabszám, ugye fidesznyik? Ballagj a pénztárhoz, ámbár lehet, hogy csak egy fénymásolt ezrest kapsz. Tudod, ez most nagy divat a fideszéknél...

Ha ha ha! :DDDDD

mpreston 2012.03.30. 10:05:12

tessék kivizsgálni, kinek a telkén áll a gyár, mennyi adót stb szipolyoznak ki a magyar népbűl, engedmények formájában.kik fognak ülni a kocsikban, ugye nem a magyarok, csak a népnyúzók és a kulonbozo nacionaléju karvajok.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 10:05:15

@klarky: nem fognak hozzanyulni a mercedeshez mert az termelo gyar, ami nincsen roghoz kotve, fogjak atzsuppoljak mashova ha elkezdenek szivozni vele
valoszinu Orban is behivta volna a mercedest es visszavett volna az arcabol ha az kellett volna, mint emlitettem, o csak a roghoz kotott szolgaltatokat rabloadoztatta

komplikato 2012.03.30. 10:05:43

@joszip: "nem a két szép szeméért jött ide, hanem a szánalmas bérekért"

Az azért ugye mindenkinek megvan, hogy a BÉR összetevőit a befektető/munkáltató irányában a járulékok is jelentik és így tekintve már is SOKKAL rosszabb az ázsiónk a valóban szánalmas bérek ellenére is, mint pl. Szlovákia vagy Románia esetén. Amiért valószínűleg minket választanak autó gyártó cégek, az a kismillió beszállító, akik a kisebb alkatrészeket gyártják a már itt lévő gyártóknak is.

genyamagyar 2012.03.30. 10:06:25

@ob.szerver: "Valójában, még annak is örülni kell, hogy ezt a beruházást - a minél rosszabb, annál jobb jegyében - a Fidesz nem tudta úgy megfúrni, mint a többszáz milló dolláros és többszáz embernek munkát kínáló Apollo gumigyár beruházást Gyöngyösön."

Vagy Sukorót, ami egy rakás pénzt hozott volna.

"SOHA TÖBBÉ FIDESZT!"

is 2012.03.30. 10:09:03

@СubE: "aki ártatlan és békésen tüntető emberek ezreinek a szemét lövi ki"

_ezreinek_. személyesen kilövi. _békésen_ tüntető: www.youtube.com/watch?v=656CS3EZx5E . még valami?

barli 2012.03.30. 10:10:29

@genyamagyar: bocs, én csak a smittpalis bejegyzést hiányoltam :) Amúgy elmagyaráznád, hogy mi volt annyira vicces a kommentedben?

mikerbiker 2012.03.30. 10:11:05

Nekem már attol feláll a szőr a hátamon ahogy Fleto a nyögdíjasok rajongó tekintetének fényében Dzsízösz-kén fürdik... Te meg itt isteníted? "Végül hosszas, nagyrészt titokban tartott tárgyalássorozat után Magyarország győzött." Annyira titkos volt az M6 is mint állat azt mégis lelécelt valaki 2milliárd-al... Aztán a titkos Megyerihídból ugyanúgy eltünt 2mrd. És fogadok bárkivel hogy a csepeli szenyvíztelep,vagy a Margithíd költségvetése sem volt tiszta.... Ezek után te tényleg azt hiszed hogy a Mercédesz nem tejelt? Legalább ne legyél rá büszke wazze! Csóri S.P.-t éppen lemondatják mer kamudoktorija van,a Fleto meg akkor se mondott le amikor lángolt már miatta fél Budapest!

csacsifül 2012.03.30. 10:12:17

@СubE:
Borzalom ez a rengeteg félszemű
fideszes! Mílyen gyorsan sokasodnak!
1-ből lett többezer! Minek szedegették
a köveket! Ezeknél gyorsabban már csak a féleszűek sokasodnak!

is 2012.03.30. 10:12:35

@Héttörpe: de épített, viszont nem adott át. és pontosan azért nem adott át, amit írtak: a korrupciós vonalat két évig tartott kiépíteni. próbálsz mellébeszélni.

nósumifan 2012.03.30. 10:15:42

Láz(ár)as válaszok egy tárgyilagos írásra.
Ami arról szól, hogyan nyal hátsó fertályt egy mini-szterelnök a liberál-bolsevik-kapitalista-kizsákmányoló-rohadtszeméttőkések legújabb szipolyozótelepének megnyitóján, ahol újabb többezer becsületes magyar ember vérét szívják majd...
Mellesleg tényleg feléért, harmadáért, mint eggyel, vagy kettővel balra, akarom mondani nyugatabbra…
Tipikus fideszdroid reakciók…
Most, hogy a nemzet palira vett zemberének már írják a lemondását (mert azt azért ne várjuk el, hogy legalább azt maga írná, több okból sem...)!
Aki hál'Istennek lopni már nem mer, csak lopakodni: az éj leple alatt...
Akkor itt az (újabb) alkalom, hogy nekiessenek Gyurcsánynak.
Aki, mint hallom, már ezrek szemét lövette ki...
Szerintem 2014-re ki fog derülni, hány koncentrációs tábort hozott létre suttyomban, több megyében, városban is, ahol a fideszkocsog polgármesterek és jobbágyaik még csak nem is vették ezt észre. Nyilván el voltak foglalva a frankó hitelek felvételével.
Nem baj, majd schmidtmari ezt is leleplezi!
Az meg egyenesen csúcs, hogy a fidesz érdemeit emlegetik az autópályépítésben...
Hát azok bizony, elévülhetetlenek!
Pl. a kapuk! Amik, ugye, teljesen rendben voltak, csak aztán nem kellettek...
Hát… Ha elévülhetetlen, lehet, hogy egyszer számon is kellene kérni!
Mert az a néhány milliárd, ami ott elfolyt a heves autópálya-előkészítő munkálatok során, pl. fedezné azt a támogatást, amit nagy vezérünk lopott földeken, lopott Puskás-hagyatékra alapozva, amúgy ma már gátlástalanul (még csak nem is lopva!) akadémiaépítésre fordít…

Szóval egyszer a büdös életben meg kéne már próbálni higgadtan és reálisan értékelni a dolgokat!

Bár ezekben a nehéz órákban, könnyes (és kilőtt) szemekkel, tudom, nehéz!
Embert (és birkát) próbáló feladat!
Troll legyen a talpán, aki jól jön ki ebből!

És - hogy megelőzzem a komcsizást (bár nem fog sikerülni: ez a konzerv mindig nyitva van, ha valaki csak utal is rá, hogy valami nincs rendben nemzetvédő-partizán-forradalmár-szovjetkiűző-tőkésirtóproletár (ezúton is elnézést kérek dr. Tőkés Lászlótól…) vityagyerek és csapata körül, akik rendíthetetlen szorgalommal rakják zsebbe nap mint nap azt, ami még megmaradt a zelmútt nyócév után) - a tárgyilagosságot, higgadtságot mindkét oldalról várom már, nagyon várom!
Mielőtt nem marad más, csak várrom...

Mert már nem csak a fiatalok (tízezrei? százezrei?) menekülnek innen, hanem magunkfajta 50-esek is, nem kevesen!
Nem lázadásból, szükségből!
Mert a legtöbben már feléért, harmadáért sem kellünk itt sehol.
És még a negyvenhétezret sem adják oda, amiből kijöhetnénk…
Úgyhogy hátrább az agarakkal minden oldalon! Mert a gladiátorok ugyan egyre hevesebben gyilkolják egymást, de a legvégén mindenkinek jár egy lefelé mutató hüvelykujj!

Bár azt egy új Cézár mutatja majd fel...
Mert a jelenleginek már repedezik a hatalma!

genyamagyar 2012.03.30. 10:16:59

@barli: " Amúgy elmagyaráznád, hogy mi volt annyira vicces a kommentedben?"

Persze!

Választottatok egy olyan K.E-t, aki írni sem tud. Szerintem ez nagyon vicces! :-)))))

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.30. 10:19:30

@Betelgeuse-2: "A cikk tartalmával egyetértek, de nem kellene ilyen erős szavakat használni..."

Én meg veled értek egyet. :) Azzal a kis kiegészítéssel, hogy azért egyetlen kormány sem említette meg nálunk, hogy ezt a beruházást még az előző kormány indította. Nem tudom, hogy az EU más országaiban ez hogy szokott lenni.

Egyébként én a Mercedesz gyár vezetői helyében meghívtam volna azokat, akik sokat tettek ezért.

barli 2012.03.30. 10:21:17

@genyamagyar: na látod, neked is a smitpali veri ki a biztosítékot, nem az, hogy a patás nem nyalt az elqrónak.
Palival most speciel igazatok van. Örüljetek. Bár gondolom, ti most arra vártok, hogy összeomoljon a zorbáni diktatúra. Ajánlom, hogy élvezzértek ki a percet, örüljetek annak, amit kaptok.

komplikato 2012.03.30. 10:23:37

@mikerbiker: No igen, bármelyik Miniszter elnököt dicsérik a munkája miatt bármilyen oldalról, mindig elfeledkeznek arról a nem kevés emberről akik azt helyette intézik és elintézik.

2012.03.30. 10:24:06

ha a völgyhíd, amit orbán kezdett el gyurcsány bűne, akkor a merci gyár meg orbán érdeme, ez így kerek

joszip 2012.03.30. 10:24:30

@genyamagyar: "És Orbán tűri, söt mi több, örül a szánalmas béreknek????"

Nem tudom, azt tudom, hogy a régióban mindenhol alacsony, mehettek volna SK-ba vagy RO-ba, de ide jöttek, és ez jó. Örülni megengedett, de nem kell az összes korábbi szereplő seggét kinyalni, csak mert nem kúrta el.

hosszupuska 2012.03.30. 10:25:38

A Presidente szégyene, "mellesleg" Mo-é , már kihat a 2/3-ra is. Addig bénáztak ezzel a nyilvánvaló blamával, hogy benne ragadtak a sárban ...
És az orbáni reakció, drága Hofi után szabadon : már megint cigánykodás !

joszip 2012.03.30. 10:26:29

@Kompli: "a BÉR összetevőit a befektető/munkáltató irányában a járulékok is jelentik és így tekintve már is SOKKAL rosszabb az ázsiónk"

Szoktak egyedi megállapodásokat kötni, éppen ezért, bár nem tudom, ezek mennyire titkosak. Valószínűleg nem is magát a járulékokat érinti, hanem az azokat kompenzálandó adókedvezményeket.

komplikato 2012.03.30. 10:29:28

@joszip: Na ez meg a másik fele, hogy sokan sírnak a kedvezmények miatt, aztán lehet azzal együtt is szarabbul jár a "szemét nyugati tőkés", mint ha szomszédokhoz menne ... Csak gondolkodni luxus.

Vincenzo90 2012.03.30. 10:32:02

Mert Ferenctől meg elvrnád, hogy említse meg Viktort hasonló esetben, nem? Nem hinném. Gréczy. Aki a tévében képes azt mondani, hogy az alkotmányban nem szerepel a köztársaság szó, és ezek után még bárki komolyan veszi. Mondjuk egy tanulmányt írhatna "Miért jó a gyurcsányizmus" címmel, az hiteles lenne... :D

joszip 2012.03.30. 10:36:04

@Kompli: Ilyenkor mindig az az érzésem, olyanok vagyunk mint a piaci cigányasszony, aki rángatja a kabátod, hogy tőle vedd meg ugyanazt a szart, amit 6 másik is árul. Az igaz az volna, ha magyar mozdonyokat vagy buszokat gyártanánk, és jól eladnánk őket. Ez az egész annyira nyomorultul béna, mégha kétségtelenül pozitív is összességében.

nova76 2012.03.30. 10:36:05

@Héttörpe: az autópálya építést nem lehet összehasonlítani ezzel. Ügye itt egy tárgyalásról beszél a postoló, ami még Gyurcsány alatt befejeződött. Nem rótt semmilyen költséget a következő kabinetre, hanem éppen ellenkezőleg, a jelenlegi kormány profitál belőle. Az autópálya építés megkezdése meg egy költség a következő kabinet részére. Ugyanis ilyesmiért nem előre fizetnek, hanem utólag a következő kormány fizeti ki azt, akkor amikor befejeződött. A FIDESZ kormányban ezt gyűlölöm a legjobban, hogy mindig a másik f..val verik a csalánt. Lásd bankadó, lásd minimálbér emelés, lásd nyugdíjvagyon eltapsolása és még sorolhatnám. Általában minden következménye nélkül a jelen érdekében tönkreteszik/felélik a jövőt. És ezt ráadásul nem hogy elismernék, hanem még az a hazaáruló aki nem érti a kommunikációjukat (pontosabban érti, csak nem hülye).

nova76 2012.03.30. 10:38:40

@Kompli: " azzal együtt is szarabbul jár a "szemét nyugati tőkés", mint ha szomszédokhoz menne"
Aha. Mert az úgy szokott lenni. Ezt is értem én, csak tudod...

becike4 2012.03.30. 10:42:40

Lihegjél,Zsóti!Ki a rákot érdekel a túlmozgásos?Ugyanolyan hiteltelen senkiházi,mint az összes többi politikus.Megélhetési majmok.

Alf (törölt) 2012.03.30. 10:47:12

És akkor kérném meghallgatni Róna Péter gondolatait a Mercedes gyárról. A Mercedes kihelyezi hozzánk gyártását, beszennyezi a környezetet és kreál kb 1000 bérmunkahelyet.

SEMMI

de

SEMMI

mást nem csinál.

Nem részesülünk sem a tudásból, sem a cég profitjából, sem az eladott mercedesek utáni adókból, de az égvilágon semmiből.

A magyar gazdaság számára ez egy gyakorlatilag elenyésző bevétel, melyet brutális adókedvezményekkel, sumákban eladott telkekkel idecsábítottunk.

Kb 25. perctől:

www.youtube.com/watch?v=vEp6_3VxXH4

Alf (törölt) 2012.03.30. 10:48:59

"Ez a modell a biztos nyomor útja"

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2012.03.30. 10:56:58

Nem mondtak ki gyugyu nevet? Micsoda meltatlansag. Csak ugy spriccel a konny a szemembol. Mondjuk legalabb megerdemelte, mint a bank-mindjart-elarverezi-a-foldemet-a-tartozasok-miatt-de-en-kiosztom-a-parasztoknak-hijjdejoarc-vagyok, majd kesobb kulfoldrol-hazamat-betegre-halvanyitom-dögdumammal karolyi is.
Pusztuljon a fergese.

lobster thermidor 2012.03.30. 10:57:20

Azzal vajon miért nem büszkélkedett Orbán, hogy a Gyöngyösre települni akaró Apollo gumigyárat "nagyrabecsült" párt, és elvtársai sikeresen kiutálták Magyarországról? Most pedig a hírek szerint hamarosan Indiába mennek kuncsorogni befektetésekért.

Az pedig az igazi álszentség netovábbja, hogy a Mercedes gyármegnyitóján pöffeszkedik, hiszen a Fidesz támogatásával a már megkötött szerződésekkel rendelkező beruházás alól akarták kiperelni a földterületeket 2009-ben.

A Kárpátok Ostora 2012.03.30. 10:58:31

@Héttörpe: Most akkor nem úgy van, hogy az őrült autópálya-építősdi (ami mellesleg leginkább pártfinanszírozás) nagy részben felelős az ország eladósodásáért? Akkor most mégiscsak Orbán kúrta el, nem is a Gyurcsány?

hipokrita 2012.03.30. 10:58:47

Általánosságban Gyurcsány nem is a Mercedes-gyár idetelepítése miatt támadható. Szerintem aki érdeklődött a dolog iránt, az amúgy is pontosan tudja, kinek az idején kezdődött az egész. Egyébként könnyen lehet úgy is hazudni, ha csak igazat mondunk: ott van a Gyurcsány-korszak minden hibája a mérleg másik serpenyőjében, csak most, itt, úgy nyilatkozik a posztoló, mintha az a bizonyos serpenyő üres lenne. Nem kívánom a volt miniszterelnök bebörtönzését, meglincselését, satöbbi, mint néhány radikális, de nem fogok "Köszönjük Néked, Gyurcsány elvtárs" c. dalokat sem végigtapsikolni.
Ahová jutott az ország, az nem az MSZP vagy a Fidesz sara, nem "elmúltnyolcév", hanem leginkább az összes elmúlt évtized hibás és korrupt politizálása eredménye.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 11:06:27

@Alf: mi lenne ha a magadfajtat csak ugy odebb tennenk a modern tarsadalmon kivulre?
attol a sok zsozsotol / fejlettsegtol amit a mocskos multik letrehoznak...
en orulnek neki, de te is orulnel 50e -s munkabernek vagy 20e -s segiiilyekenek?

Alf (törölt) 2012.03.30. 11:07:40

@SvenH.: nézd meg a videót.
30. prectől

Alf (törölt) 2012.03.30. 11:08:34

@SvenH.: ha megnézted, beszélhetünk. addig nem.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.03.30. 11:11:08

Orbán valóban ritka nagy prosztó, a Mercedes gyárat valóban Gyurcsány zsírozta le, továbbá a maszoposoktól sem volt csöppet sem elegáns, hogy Gyurcsány nevét ki sem ejtették a szájukon. Eddig abszolút rendben van a bejegyzés tartalma.

"Lám, a két párt tetején összenő, ami összetartozik."

Ez viszont nettó baromság és a ló túlsó oldala.

fetyisob 2012.03.30. 11:12:31

@nahát-nahát: meg a bányáit az zorbántol!

Marcangoló Korelnök 2012.03.30. 11:12:59

A kérdés úgy merül fel: ha valakinek a szobrát az Orbán-rezsim eltávolítja, az az ember automatikusan idol, példakép és barócsávó lesz ettől?

Az a szomorú válaszom született erre a kínzó kérdésre, hogy távolról sem.

Hogy "hazaáruló" volt-e Károlyi, még csak nem is érintem. Az efféle vádak pont olyan szilárd talapzaton nyugszanak, mint hogy X náci, Y pedig antiszemita.

Károlyi Mihály harcostársa, Jászi Oszkár hozzá hasonló fantaszta volt gyakorló politikusként, azonban agykapacitása (stílusa, tudása) felülmúlta Károlyi Mihályét. Ő úgy vette észre, Károlyi az "orosz hit" apologétájává vált, "bolsevikké", a sztálini Szovjetunió elvakult propagátorává. Ezt nemcsak magánleveleiben fejtette ki, hanem nyilvánosan publikált írásaiban is.

Károlyi a Rajk-perig Rákosi hűséges kiszolgálója volt, Rákosinak megköszönte szépen Kovács Béla képviselő elhurcolását a Szovjetunióba.

Számomra Károlyi nem idol, szobrához nem fogok Siófokba zarándokolni.

Cantona 007 2012.03.30. 11:13:36

Tudod Gréczy, nem az a baj hogy írsz, hanem az a baj, hogy milyen stílusban. Attól vagyunk emberek, hogy tiszteljük ellenfeleinket. Te nem tisztelsz senkit és az alpári modorod miatt, a mondanivalód is mellékes!!

bruhahahahihihi 2012.03.30. 11:13:43

Egy kicsi mozgás Palkónak is kell
Az elnöki székből álljon most már fel,
Lopott dolgozata csalásként kiált,
Kukába dobhatja már a doktoriját!

Orbán magának egy Paprika Jancsit faragott,
A kormány minden hülyesége általa aláíródott,
de már Palkó parazitaként meresztheti a seggét
Aki továbbra is a közpénzen " tengetheti" életét.

Jöhet a suttyó akinek az orra alatt van a "súroló kefe",
Hozzá képest a Palkó csak egy gerinctelen vén kecske,
Bunkón játszotta a Parlamenti házmestert,
de titokban Palkó helyéért esdekelt.

Nagy választék nincs a Fideszben,
Mind gerinctelen , hazug úgy egészben.
Rohad a narancs és a gonosz törpe,
Az egész Fidesz pofája be lesz törve!

Marcangoló Korelnök 2012.03.30. 11:14:53

@bruhahahahihihi: alantas, de hagyján. Nagyobb a baj: nem vicces.

jocóka 2012.03.30. 11:15:12

@Alf: te szerencsétlen, a győri audi gyár nyitásakor is ezt mondtad? ők is csak 1000 bérmunkást alkalmaz? mérnököket véletlenül sem (akik képzését mellesleg igen komolyan támogatja a győri egyetemen)? nem ad egy vagyont a női kézicsapatnak (annyit, hogy mo-n fel tudtak építeni egy gyakorlatilag verhetetlen csapatot, amelyik európai szinten is az élvonalban van)?
mellesleg a merci gyár építésével nem magyar munkások és építőipari cégeknek adtak munkát?
mellesleg a merci ingen jelentős beszállításokat is eszközölni fog a gyártáshoz MAGYAR cégektől.
és végül: kapnak adókedvezményt, sőt, lehet, hogy egy darabig egyáltalán nem kell iparűzésit fizetniük (ezt nem tudom), de ha nem lenne a gyár, akkor a helyén lévő pusztából mennyi iparűzési adóbevétele lenne az államnak? ja, hogy semmi?
na ezek után gondold át még egyszer, hogy semmit sem ad nekünk a gyár...

jocóka 2012.03.30. 11:18:58

@Alf: nem nézem (most) meg, így is eleget basztam el a munkaidőmből, te viszont válaszolj a kérdésekre (vagy legalább gondold végig)

egyenlítő 2012.03.30. 11:19:32

@joszip: Remek ötlet!

Vegyünk fel vagy ötmilliárd Euró hitelt, építsünk egy mozdonygyárat, találjuk ki a mozdonyt meg a technológiát. Ez eddig óriási üzlet lenne sokaknak, nem utolsó sorban azoknak a megbízható, rendes hazafiaknak, akik ebben vezető állást kapnának.

Azután próbáljuk eladni azt az ezer mozdonyt évente, meg közben törleszteni a hitelt.

Alf (törölt) 2012.03.30. 11:19:47

@jocóka:
- A MB 2800 munkahelyet teremt.
- Munkahelyenként kap az államtól 9 millió ft támogatást.
- Nem rendel semmit magyar beszállítóktól.
- Nem kell iparűzési adót fizessen.

de megintcsak. NÉZD MEG A VIDEÓT.

Alf (törölt) 2012.03.30. 11:22:08

@jocóka:
"a késztermékről piacáról való lemondás, ami a magyar gazdaság gazdaságpolitika elmúlt húsz évének az egyik jellegzetessége és a visszavonulás az alap- és félkész termékek, illetve az összeszerelés világába, súlyos hiba. A nagyobb hozzáadott értéket előállító, késztermékeket gyártó és készítő mezőgazdaság, de akármilyen területről beszélünk, abban van valódi jövő. "

Marcangoló Korelnök 2012.03.30. 11:24:03

Te magadban testesíted meg a ló túlsó oldalát.

joszip 2012.03.30. 11:24:47

@egyenlítő: "Vegyünk fel vagy ötmilliárd Euró hitelt"

Vegyen fel az öreganyád! Ahhoz, hogy megérje gyártani, előre le kell szerződni a vevőkkel, ennek meg nincs realitása/nincs rá szándék.

Alf (törölt) 2012.03.30. 11:26:20

@egyenlítő:

Csak mondom, hogy nem is olyan régen Magyarország volt a világ második legnagyobb autóbuszgyártója.

Fel tudod ezt fogni?

Sok dolog megváltozott, de legfőképp a kishitűség, és a külföldi "befektetők" vallásos tisztelete az, ami a béka segge alá nyomja az országot.

genyamagyar 2012.03.30. 11:27:47

@Alf: Nézd, a világon minden ország azon fáradfozik, hogy egy ilyen beruházás őhozzá kerüljön.

Persze mind hülyék....

genyamagyar 2012.03.30. 11:29:05

@Alf: "Sok dolog megváltozott,"

Igen, nincs a KGST ami megvett minden szart egymás országaiból.

egyenlítő 2012.03.30. 11:31:26

@joszip: Tehát? Akkor most kell a Magyar Nemzeti Mozdonygyár (Buszgyár), vagy nem?

Esetleg jöjjön mégis a Mercedes?

Pillanatnyilag sem tőkénk, sem tudásunk, sem kapcsolatunk nincs ahhoz, hogy saját erőből nagyberuházásokba kezdjünk. Ami van, azt oktatásba és innovációba kell fektetni, egyrészt, hogy legyen belőlük valami húsz év múlva, másrészt, hogy addig is a jobban fizető iparágak települjenek ide.

egyenlítő 2012.03.30. 11:35:28

@Alf: És mennyi időbe került felépíteni ezt az iparágat? Legalább húsz évbe. Lerombolni persze sokkal gyorsabban ment, igaz, akkor már inkább csak vitte a pénzt. Az igazi rombolás egyébként akkor történt, amikor a 80-as években elhanyagolták a fejlesztést.

Az újjáépítés is két évtizedet és sok-sok pénzt igényelne.

ob.szerver 2012.03.30. 11:39:57

@Alf:

"A Mercedes kihelyezi hozzánk gyártását, beszennyezi a környezetet és kreál kb 1000 bérmunkahelyet."

A gyárnak köszönhetően 3000 ember kap munkát. Magyarországi viszonylatban jól fizető, bejelentett, high-tech munkahelyet, ahol sok most kezdő munkavállaló a nyugdíjig dolgozhat majd. Ehhez csatlakozik és csatlakozni fog egy beszállítói hálózat, 10 ezres új munkahelyszámmal. A multiplikátorhatás következtében ez több tízezer új munkahelyet fog teremteni a gazdaság minden szférájában.

Az alternatíva az amit Orbán kínál. Egy évben 3 hónap patakmedertakarítás 47e Ft-ért. Csakhogy statisztikailag el lehessen fedni azt a pusztítást, és munkahelyek elvesztését amit az orbánrezsim dilettantizmusa és ámokfutása okoz a gazdaságban.

bruhahahahihihi 2012.03.30. 11:43:49

Egy kicsi mozgás Palkónak is kell
Az elnöki székből álljon most már fel,
Lopott dolgozata csalásként kiált,
Kukába dobhatja már a doktoriját!

Orbán magának egy Paprika Jancsit faragott,
A kormány minden hülyesége általa aláíródott,
de már Palkó parazitaként meresztheti a seggét
Aki továbbra is a közpénzen " tengetheti" életét.

Jöhet a suttyó akinek az orra alatt van a "súroló kefe",
Hozzá képest a Palkó csak egy gerinctelen vén kecske,
Bunkón játszotta a Parlamenti házmestert,
de titokban Palkó helyéért esdekelt.

Nagy választék nincs a Fideszben,
Mind gerinctelen , hazug úgy egészben.
Rohad a narancs és a gonosz törpe,
Az egész Fidesz pofája be lesz törve!

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 11:55:15

@jocóka: en amikor jartam a zegyetemre mi leneztuk a kozlekkarosokat es a gepeszmernokoket is, az egyik elit az az epitesz volt...
most talalkoztam haverkaval a kozlekkarrol hat a bosnal dolgozik... raadasul elegge jo fizukaval amit a masik haver aki epitesz nem mondhatna el magarol...

de azert mocskos multik takaroggyanak haza.... ez az Alf gyermek egy debil...

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 11:57:33

@egyenlítő: az ugye remlik amikor a torgyan unokaoccse bement a malev igazgatosagaba, ugymond hogy o szagero? hat persze ott volt ejjelior gorilla a repteren egy ideig :)))
nem mintha a karvalytokenek ne lennenek ilyen unokaoccsei, de az a sajat penzevel teszi es csak a sajat unokaoccsevel es nem ey nimand 100adrangu beosztott hulyegyerek rokonsagaval

Pekkarin 2012.03.30. 11:59:52

Ez egy jó vendégposzt. Szerzője Gyurcsány Ferenc. Amúgy, amennyi pénzzel növelte az államadósságot a t. miniszterelnök anno, abból két merci gyár is ki jön.

SvenH. (törölt) 2012.03.30. 12:05:31

@Alf: na debilkem, cukorgyar... a sok budos paraszt eladta apropenzert a kvotajat....

daimler, kulfoldrol hoz be alkatreszt...
www.autostat.hu/jo-tudni-rola/2639-nagy-autoipari-beszallitok-iv.html

a fold a viz az eghajlat ott van, ja persze en is mondtam hogy MULTIKAT kellene a mezogazdasagba is behivni :))) na ebben latod egyetertunk!!!

peti6 2012.03.30. 12:09:19

Megjelent megint Gyurcsány hűséges pulikutyája!!!! Erre a fajtára jellemző, hogy a gazdája bármilyen idióta semmi ember, a puli állandóan nyalja a kezét a s....ét. Hát ez a "mi Zsoltink".......

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.03.30. 12:15:51

Nem lehetne valami Greasemonkey-scriptet készíteni Firefoxhoz, ami elrejti az index címlapjáról ezt a szutykot, ha véletlenül (sajnos rendszeresen!) oda fújja a szél?!

Már százszor megfogadtam, hogy ignorálom a gecziblogot, de valahogy mindig késztetést érzek arra, hogy megismerjem a seggnyalás legújabb mélységeit, aztán persze menetrendszerűen elönt az ideg attól, amit itt olvasok.

Egyébként Gyurcsány és Kóka hányszor mondta ki annak az embernek a nevét, aki előkészítette az általauk átadott autópálya építését? (Az még egy dolog lett volna, ha csak nem mondják ki... De ehelyett dübörgött a "Fidesz 7 kilométer autópályát épített" kampány. Hát menjetek már ti el a jó kurva anyátokba!)

Alf (törölt) 2012.03.30. 12:23:37

Van baj elég...

Debilezik az okosok itt Róna Pétert, a Bank Of England egykori második emberét, a New Yorki Schroeders Bank Volt vezérigazgatóját, a Nabi Buszgyártó egyik alapítóját, aki világosan látja, hogy nem az a megoldás, ha fejlett országok bérmunkásai leszünk, mert abból sehova nem vezet az út.

Menjetek a Tecsóba vásárolni.

Sok itt a szervilis paraszt.

pandacsökiboborján 2012.03.30. 12:25:08

hát bizonyos intelligenciaszint alatt nem érdemes vitába szállni. A sok lumpenproletár-más zsebében kotorászó,segélyleső-pedig továbbra is csak válassza az MSzP-t és Fideszt. Ez is ékes bizonyítéka,hogy Magyarországon az 1 főre eső hülyék száma 2.

egyenlítő 2012.03.30. 12:28:04

"Az újbeszél minden más nyelvtől különbözik abban, hogy szótára évről évre vékonyabb, ahelyett hogy vastagabb lenne. Minden csökkentés nyereség, mert a kisebb választék kisebb kísértést jelent a gondolkodásra. Azt remélik, hogy végül értelmes beszédet hoznak majd létre pusztán a gégefő közreműködésével, a releváns agyközpontok bevonása nélkül. Ezt a célt őszintén bevallják az újbeszél kacsabeszél szavában, amely azt jelenti, hogy "kacsa módra hápogni". Mint a B szókincs egyéb szavai, a kacsabeszél is kétértelmű. Ha az elhápogott nézetek pártszerűek, akkor csak dicséretet jelent, s ha a Times úgy emlékezik meg a Párt valamelyik szónokáról, mint duplapluszjó kacsabeszélő-ről, akkor az meleg és értékes elismerésnek tekintendő."

nemecsek ernő áruló 2012.03.30. 12:32:27

@СubE: Egy ember szemét sikerült véletlenül kilőni, és azt sem parancsra. De örülnék, ha megneveznél egy demokratikus országot, ahol a feldühödött agresszív tömeg feloszlatására a gumilövedék nem általánosan használt eszköz. Megsúgom: nem találsz ilyet. Az antidemokratikusakat talán, de csak azért, mert ott éles lövedéket használnak.

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.03.30. 12:34:06

kedves balliba tronok,autopalyanyomozok...
:)
ha a zorban nem epitett egy kilometer autopalyat sem,ahogy itt hazudjatok,akkor aruljatok mar el csibeim,hogy vitez uvegszemu keller elvtarsatok milyen kensavat keresett vert hugyozva a "zorban altal epitett autopalyakban"???
mert ugye 2002-tol ez volt a mantra...

tessek visszakocogni a parthazba uj utasitasokert,ez bebukott...

ob.szerver 2012.03.30. 12:37:31

@pandacsökiboborján:

"Magyarországon az 1 főre eső hülyék száma 2"

Pontosan. Így jött ki a 2/3.

eMJe 2012.03.30. 12:38:19

Bár van benne valami, azért ez túlzás, GyF-en kívül mások is kellettek. Furcsa azért, hogy arról, amit a C törpe előadott az avatón, alig beszélnek, pedig az is megérdemelne néhány szót.
amúgy meg tök mindegy, a két legnagyobb mszmp-s utódpártot el kellene takarítani, mert egy alom, látszik is. aztán ha a kicsik nem kapcsolnak és nem vetik ki magukból ezeket az emberszabásúakat, akkor ott is takarítani.

29 Palms 2012.03.30. 12:44:31

@nova76,

"Ügye itt egy tárgyalásról beszél a postoló, ami még Gyurcsány alatt befejeződött. Nem rótt semmilyen költséget a következő kabinetre, hanem éppen ellenkezőleg, a jelenlegi kormány profitál belőle."

Ez így nem teljesen igaz. A Mercedes támogatást kap minden munkahely után, kapnak ezen felül képzési támogatást meg pénzt. Tehát 2008-ban eldöntötték, mostanra összeállt a dolog, lehet fizetni a Mercedesnek. De amúgy nincs ezzel semmi gond, ez gyakorlatilag egy hosszú távú befektetés a mindenkori magyar kormány részéről, aminek 4 év múlva kellene megtérülnie az előzetes számítások szerint. Profitálni majd a következő kormány fog belőle, a mostani kormány csak kifizeti amit az előző aláírt. Igazából ennek így kellene működnie normális célkitűzéseknél, hogy amit az egyik kormány elkezd, azt a másik továbbviszi, és tessék, van hasznos, kézzelfogható eredmény. Köszi mindenkinek.

Nagyon kár volt ezért a posztért, esély sincs a normális hozzáállásra, konstruktív gondolkodásra, amíg ilyen írások kapnak széleskörű publicitást.

peti6 2012.03.30. 12:47:55

@ob.szerver: fura egy számítás...:))
talán ha levezetnéd, hogy jön ez ki neked......
mert ha nem megy te az 1/3 húlyéi között vagy.....

lanyi 2012.03.30. 12:52:40

Tisztelt Zsolt!

Bizony bizony, sok sok ezer ember köszönheti most sorsa jobbra fordulását Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Úrnak.

Mondjuk és lassan hupililát hányok ettől az Orbántól.Ott jópofizott a megnyitón, de mióta sajnálatosan ő a miniszterelnök egy forint működőtőke sem jött az országba.A tragédia, hogy nem is fog amig ez a senkiházi a hatalom bitorlója.Vicces volt mikor orbán kiment Németországba segget nyalni, de neki már felesleges, ismerik.

pandacsökiboborján 2012.03.30. 12:54:49

@oregember nem venember: Szerintem meg az MSzpsek és Fideszesek rendezzenek egy párnacsatát és addig üssék egymást,amíg infarktot nem kapnak.
Qrvára elég volt már mindkét hazug,korrupt oldalból.

lanyi 2012.03.30. 12:55:08

@oregember nem venember:

És neked mi a véleményed Budai inkvizítor elvtársról?

balambher 2012.03.30. 13:01:01

@mikerbiker: a Margit híd már a Fidesznek ment...

mikerbiker 2012.03.30. 13:04:00

@Gery Greyhound (project ELE^EN): Riszpekt testvér... Ha összejön az a szűrő biszbasz,küld már át nekem is.

nósumifan 2012.03.30. 13:18:51

@Gery Greyhound (project ELE^EN):
"Hát menjetek már ti el a jó kurva anyátokba!"
Hát a jó azért egy kicsit erős volt...

A "seggnyalás legújabb mélységeit" pedig már láthatóan jól ismered, inkább oktasd! Jelentkezz bátran navracsics úrnál, ott az ő szép új egyeteme. Ebből akár még egy doktori cím is kijöhet!!!

lajos0 2012.03.30. 13:28:07

@ob.szerver: "Két évre volt szükségük, hogy kitalálják azt a konstrukciót, hogy hogyan adhatják oda pályáztatás és verseny nélkül az autópályaépítéseket az addig 1 cm autópályát nem építő, szakmai tudással és gépekkel nem rendelkező Vegyépszernek"

Ehhez Csillag István egykori SZDSZ-es miniszternek 1 nap elég volt. Az már csak hab a tortán, hogy a verseny mennyire megdrágította ezeket a sztrádákat, ráadásul a strabagnak sem esett nehezére csapnivaló minőségben dolgozni itt, a PPP a közpénzlopás melegágya volt. És még meg is buktak kartelezésen és bizonyos "virágos és madaras" pártoknak utalt visszacsorgatásokon. Érdemes olvasgatni a vonatkozó ÁSZ jelentéseket.

nósumifan 2012.03.30. 13:31:58

@hipokrita:
"Ahová jutott az ország, az nem az MSZP vagy a Fidesz sara, nem "elmúltnyolcév", hanem leginkább az összes elmúlt évtized hibás és korrupt politizálása eredménye."

Így igaz: ha nem az elmúlt ezer évé... Talán egy-két jó évtized kivételével. Amikor nem a vita és a csúsztatás, hanem az összefogás dominált.

balambher 2012.03.30. 13:33:01

@Alf: A probléma, hogy nincs más alternatíva. Ha azt akarjuk, hogy befektetők jöjjenek, akkor ők így fognak. Lehet persze azt is gondolni, hogy majd a magunk erejéből megoldjuk, de az úgy nehezen fog menni, ha a bankok - egyébként nem ok nélküli, csak ebben a formában esztelen - sarcolása miatt azok teljesen leállították a vállalkozói hitelezést.

miskagyerek 2012.03.30. 13:37:49

Ez tényleg így kellene, hogy legyen? A nagyvállalatnak gazsulálni azért, hogy minél több kedvezménnyel létesíthessen gyárat egy országban? Fika gyúrja az óvodást, mi a fene van? Gyurcsány, Orbán érdeme? Szart: a Mercedes pont ezt a gyönge, gerinctelen kelet-európai közeget használja ki : szabadon válogathat , melyik kormány korrumpálhatóbb, zsarolhatóbb. Ezek a mi vezetőink meg ott bokáznak nekik vigyorogva, mint a nemzet megmentői. A Mercedes ugyanúgy világgá zavarja a dolgozóit, mint a Nokia, vagy akármelyik, amint nem teljesülnek a gazdasági elvárásai. Mindenesetre egy gyáralapítás nem politikai kérdés. Hacsak nem fegyverekről van szó.

ob.szerver 2012.03.30. 13:44:04

@lajos0:

Magyarországon minden beruházásnak része a visszaosztás, akár tetszik, akár nem (nekem nem). De a Strabag / SZDSZ vonal kedvenc Fidesz mítosz, amiben ettől még lehet is valami, de én ezt nem tudom megítélni. Azt viszont igen, hogy a Strabag mintha épített volna már korábban is autópályát, mintha tenderen nyerte volna (ami ettől még le lehetett zsírozva), mintha rendelkezett volna mindazzal a szaktudással és gépparkkal, ami ehhez szükséges.
Tehát mielőtt strabagozol, előtte vegyépszerezzél, vagy aktuálisan közgépezzél, de legalább tízszeres volumenben.

shwarcz bácsi 2012.03.30. 13:44:55

emlékeim között vannak az elmúlt nyóc évből néhány fideszes nyilatkozatok :
ha japánban 10p késik a metró, lemond a miniszter,
a gyurcsány kormány béna kacsaként viselkedik,
a gyurcsány kormány a külföldi nagytőkét szolgálja ki,
és a tököm tele volt gyurcsánnyal meg a bandájával, de akkor most ki a béna kacsa?
ki nem mond le?és miért ?
ki szolgálja ki a külföldi nagytőkét?
( audi, opel, linamar, stb stb...)
annak örülök egyedül hogy nem leszünk gyarmat.mert egyértelmű, hogy a vegytiszta magyar milliárdosok mind haza hozzák külföldről a milliárdjaikat és magyar cégekbe fektetik, magyar embereknek munkát adva, és ezáltal a magyar gazdaságot segitve...

mert az egymillió plusz munkahely ma már nem álom, hanem realitás...

lajos0 2012.03.30. 13:48:09

@ob.szerver: "A lényeg:ha Orbán két évvel korábban kerül hatalomra, akkor ma NINCS Kecskeméten Mercedes gyár."

Ez kábé olyan léggömbhámozás, mint amikor ellenoldalról azt hallani, hogy ha nem nyer 2002-ben Megyó, akkor már euróval fizetnénk. Bár a 2007-es euróbevezetésbe 2002-ben még egyetértett a két nagy párt.

parttalan 2012.03.30. 13:49:08

Lárifári, a lényeg, hogy megépűlt. Olvasom: önmagában 1%-al növelheti az éves gdp-t... Nem semmi. Mennyi lehet a várható éves árbevétel, no meg az államkasszában landoló adó?

Sütemény1975 2012.03.30. 13:51:40

ez a faszi mikor veszi a gyurcsány seggéből a nyelvét?

ob.szerver 2012.03.30. 14:05:24

@lajos0:

"Ez kábé olyan léggömbhámozás..."

Ne viccelj. Orbán az elmúlt két évben elérte, hogy Magyarország lekerült a beruházók térképéről. Hadd ne soroljam az ezerszer elismételt okokat. A beruházási ráta évtizedes mélyponton van, amiből az is következik, hogy az idein kívül még minimum 2 évig nem lesz itt gazdasági növekedés. Ha elfogynak azok az avatnivalók, amiket az előző kormányoknak köszönhet, akkor legfeljebb stadionokat fog avatni.

nósumifan 2012.03.30. 14:14:19

@mikerbiker:

"...a Fleto meg akkor se mondott le amikor lángolt már miatta fél Budapest!"

Kicsit árnyaltabban: amikor a csürhe nem csekély fideszes ösztönzésre felgyújtotta fél Budapestet!

Vagy esetleg többezer szemtanú egybehangzóan állította: saját kilőtt szemével látta, hogy maga Fletó gyújtogatott?

Szerintem meg köszönetet kéne mondani az öszödi nyelvbotlásért, ami paradox módon talán az egyetlen őszinte politikusi megszólalás volt (persze elhibázott taktikai okokból...) 1989 óta (illetve sokkal régebben...)!

Ebből él a fidesz lassan hat éve! Erre hivatkozva vétóztak meg minden olyan lépést, ami egy kicsit előbbre vihette volna a dolgokat, került, amibe került! Emiatt tudták a balfék és jellemtelen akkori többséget annyira ellehetetleníteni, hogy aztán ölükbe hulljon a kétharmad! Ami alapján felhatalmazva érzik magukat mindenre, ami erkölcstelen, hiteltelen, ellentmond a minimális józan észnek, de még a saját, akár egy nappal korábbi kijelentéseiknek is!
Miközben ők is hazudnak éjjel-nappal!
Miközben mindent elk..rnak! Nem kicsit, nagyon!
Csak épp nincs Öszöd, nincs őszinteségi roham, még taktikai, politikai okokból sem...
Egy a fontos: ők gyarapodjanak, a haza, a nép, a zemberek meg le vannak...

Félreértés ne essék: tele van a hócipőm a rendszerváltás utáni (volt?) összes hatalommal és vezetővel!
És nem az a megoldás, hogy eldöntsük, melyik volt korruptabb, melyik volt hazugabb, hülyébb...
Majd' mindegyik az volt, tisztelet az igen kevés kivételnek.
Inkább azt kéne kitalálni, hogyan tovább!
Azokkal, akik az elmúlt időszakokban besározták magukat (értsd: választott politikusok, vagy kinevezett vezetők voltak), semmiképp sem.
Egyikkel sem!

Ezért nehéz a "hogyan tovább"...

De az anyázás helyett valamit csak ki kéne gondolni!
Mert ami most folyik, az nem vezet sehová. Ez SEM vezet sehová.
Pontosabban csak egyre lejjebb.
...és "lejjebb" az mindig van.

seahawks 2012.03.30. 14:15:30

Én nem értem, hogy lehet a Mercedes gyár avatójára fóxvágennel érkezni.
Ekkora taplóságot!!

VT Man 2012.03.30. 14:17:54

@Héttörpe:
Nekem is ez ugrott be, hogy Gréczy most az MSZP-t és a DK-t egyaránt hazugozhatná.

Ki is állt "1998-2002: 0 km átadott autópálya" tábla mellett a sajtónak? Csak nem az MSZP?

""...A Fidesz úgy látja, a szocialisták kormányzati sikerként igyekeznek beállítani az autópálya-fejlesztéseket, utalva arra, hogy az MSZP előszeretettel hangsúlyozza, hogy a jelenlegi ciklusban 511 kilométer sztráda épül. Az átadásokra azonban 2006 hátralévő részében kerül sor, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2002-es kormányváltáskor már 200 kilométer nyomvonalon folyt az építkezés, illetve az előkészítés. A Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány 2005 végéig összesen 245 kilométer hosszú új autópályát adott át, ebből viszont 75 kilométer azon szakaszok hossza (az M5-ös és az M0-s autópályák új szakaszai), amiről a szocialista–liberális kabinet döntött, és azt meg is építtette. A 2002-es kormányváltás évében 64 kilométerrel, 2003-ban 29-cel, 2004-ben 57-tel, 2005-ben pedig 95 kilométerrel bővült a sztrádahálózat hossza. A M3-as, M30-as, M7-es, M70-es, valamint az M9-es gyorsforgalmi utak megépítésében (ez összesen 170 kilométer) a Fidesz szerint az Orbán-kabinetnek is jelentős szerepe volt. Ezt persze a szocialisták nem ismerik el.""

VT Man 2012.03.30. 14:18:58

@seahawks:
"Én nem értem, hogy lehet a Mercedes gyár avatójára fóxvágennel érkezni.
Ekkora taplóságot!! "

Te normális vagy?

A minisztereket speciális, megerősített autókban szokták vinni (a Gyurcsány-rezsim alatt is így volt), nem pedig a sarkon vesznek egy autót a boltból.

VT Man 2012.03.30. 14:20:37

@lajos0:
Na igen, az MSZP-SZDSZ alatt 700 km autópálya épült. Egyes becslések szerint km-enként kb. 1 milliárd Ft-ot loptak el.

Az 700 milliárd Ft ellopott közpénz.

nósumifan 2012.03.30. 14:40:25

@VT Man:
Tavaly meg a fidesz 3000 milliárdot lopott egy suhintással...
De el is verte, rögvest!
Jobb lett tőle?

Az autópályapénzek min. 30%-a is őket gyarapította. Amúgy a autópálya legalább még ma is megvan. A pénzünk, a hozzájárulás nyugdíjas éveinkhez, az már nincs meg.
Na, akkor ki a korruptabb?

Csak sajna ez egy értelmezhetetlen kérdés.

Aki lopott, az lopott.
Aki kiflicsücsköt, az is.
Aki szalámit, meg sajtot, az is.

Győztes nincs, csak vesztes.
Tehát mi.

kzoltana 2012.03.30. 14:45:20

Az álamfő állruhában járlya az országot
(Schmitt Pál füle egészen jól fotózható volt hátulról.)
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1737_az_alamfo_allruhaban_jarlya_az_orszagot
Azok a boldog, szép napok, ég veled!

egyenlítő 2012.03.30. 15:12:14

@lajos0: Az a "visszacsorgatás" csak néhány napig volt téma. Azután megjelent a MaNemben néhány egész oldalas Strabag hirdetés :-)

szubkritikus tömeg 2012.03.30. 15:12:37

Gyurcsány Ferencnek és híveinek akkor kellett volna megfékezniük a jobboldalt, amikor még állítólag ők voltak hatalmon.

De nem ezt tették .

Úgy bántak a jobboldallal , mint a hímes tojással .

Gyurcsány úr , mint államférfi , végzetesen gyengekezű embernek bizonyult.

Az akkor állítólag hatalmon lévő "modern" baloldal még arra sem volt képes , hogy létrehozzon legalább egy erős és komoly , valóban baloldali médiumot.

Ehelyett lefeküdtek Németh Sándornak és a Giccs Gyülekezetének.

Mélységesen szégyelljék magukat !

mikerbiker 2012.03.30. 16:35:00

@nósumifan: Naná hogy éppúgy utálom az egyik bandát mint a másikat...olvass a sorok között... De bavallom őszintén... A fletó(kisbetűvelbazmeg!) a gyenge pontom...ez van...Amúgy,nekem most,hogy bebaszott mindenhova a politikai istennyila, valahogy jobban mennek a dolgaim. Magyarul kevésbé szopat az állam mint eddig... És ez sokkal inkább húsbavágó mint akármelyik autópálya... Ja, amúgy télleg a Fidesz nyomta a Margitot,de hát ne gondoljuk már hogy pont ezen nem osztoztak meg a többiekkel.....

nova76 2012.03.30. 18:04:21

@29 Palms: "Tehát 2008-ban eldöntötték, mostanra összeállt a dolog, lehet fizetni a Mercedesnek."
Ezt honnan tudod? Szerintem a nagy részét már kifizették. És innentől folyamatosan visszafelé jön a pénz. Egyrészt egy csomó ember adózni fog, mert van munkahelye. És mivel van munkahelye nem fog segélyért könyörögni. Fogja tudni fizetni a hitelét, nem kell neki lakást építeni. Szerintem az a minimum hogy ez a mostani kormány 0-ra kijön, de inkább nyereséggel. És ügye a következő is ugyanez a kormány lesz. Legalábbis én nagyon remélem, mert ugyan utálom őket, de államcsődöt mégannyira sem szeretnék. Már pedig hogy bukjanak, annak az az ára.

waszaby (törölt) 2012.03.31. 00:50:26

@is:
én elgondolkodnék azért azon, hogy mennyi volt ott a provokáció a FIDESZ részéről és a még jobb jobbik részéről.
Az emlegetett elmúlt 8 évben a FIDESZ bérprovokátorai igen jól működtek.
A hivatásos Toroczkai provokátor mindenütt ott volt. Úgy mint mostanában is felszinre került.

29 Palms 2012.03.31. 01:14:41

@nova76,

Az állami támogatások egy részét természetesen már kifizették, ebben igazad van. De ezek a kifizetések időpontokhoz és teljesítésekhez is vannak kötve, voltak ilyenek az elmúlt 2 évben is, és lesznek még jövőbeni utalások is. A munkavállalók utáni támogatást is csak akkor kapják meg, ha betöltik az adott pozíciót. És abból még akad bőven.
De rengeteg más költség is van, amivel a közvélemény nem számol. Egy ilyen hosszú távú beruházás rengeteg összehangolt tevékenységet igényel a szerződő felek részéről. Engedélyek, ellenőrzés, mérés, vitás esetek, szabványok, előírások, munkavédelem, minden szir-szar. Ezek mögött mind emberek állnak, lehet aktát tologatnak egy állami hivatalban, lehet próbaüzemet tartanak, de munkát végeznek, és az pénzbe kerül. És ezeket a mostani állami szervezetek vitték tovább az előzőek után, a költségvonzatokkal együtt.
Azok a szempontok, amiket leírsz, benne voltak a megtérülési számításokban, amelyekben minimum 4 évvel számoltak. De ez máshol is így működik, az ilyen üzemekkel hosszú távú befektetésként kell számolni. Természetesen a jelenlegi fázistól kezdve egyre pozitívabb lesz a mérleg, de nyereség ezen a bulin majd a következő ciklusban jön.

Egyébként amit leírtál, az valóban úgy van, nem is vitatom. Inkább csak adalékolok. :)

lajos0 2012.03.31. 15:59:18

@ob.szerver: "Azt viszont igen, hogy a Strabag mintha épített volna már korábban is autópályát"

Attól még hasonlóan szar minőségben dolgoztak, mint a vegyépszer.

"mintha tenderen nyerte volna (ami ettől még le lehetett zsírozva),"

Igen. Először Csillag kiutalta nekik tender nélkül. Akkor szóltak neki, hogy pont ezért anyázták a Fideszt, csináljanak valami tendert. Ekkor jött a tenderírás, amit senki más nem nyerhetett. És természetesen PPP-ben, hogy közben jó sok pénzt el is lehessen lopni, még ha így ötszörösébe is került a valódi árának.

"mintha rendelkezett volna mindazzal a szaktudással és gépparkkal, ami ehhez szükséges."

Ahogy az M5-ös pályázatába is beterveztek néhány síkvidéki alagutat, hogy be lehessen írni a tenderbe, hogy alagút építési tapasztalat is kell, így a többi indulót ki lehetett selejtezni. A nagy tapasztalat ellenére néhány feketemunkás azért otthagyta a fogát.

"Tehát mielőtt strabagozol, előtte vegyépszerezzél, vagy aktuálisan közgépezzél, de legalább tízszeres volumenben."

Különösebben egyik sem foglalkoztat, de ettől még politikai puszipajtásaitól kapott megrendelést mindegyik.

lajos0 2012.03.31. 18:45:17

@ob.szerver: "Orbán az elmúlt két évben elérte, hogy Magyarország lekerült a beruházók térképéről."

Hát ha mégsem Feri, hanem ő okozta a sosemlátottnagyvilágválságot.

"A beruházási ráta évtizedes mélyponton van, amiből az is következik, hogy az idein kívül még minimum 2 évig nem lesz itt gazdasági növekedés."

Egyébként folyamatosan csökkent 2006 óta, de a mélyponttól pár százalékkal van feljebb a csúcs is. Egyébként meg a növekedéssel ez nincs egyenes arányban, másból is lehetne növekedés, mint beruházásból, ha már a növekedésvallás híve valaki.

"Ha elfogynak azok az avatnivalók, amiket az előző kormányoknak köszönhet, akkor legfeljebb stadionokat fog avatni."

Ráadásul az avatnivalók elfogynak, de a PPP és egyéb eszement konstrukciók miatt még évtizedekig lehet őket törleszteni.

lajos0 2012.03.31. 20:01:47

@egyenlítő: "Azután megjelent a MaNemben néhány egész oldalas Strabag hirdetés :-)"

No azon azóta is gondolkodom, hogy ki lehetett a célcsoport. A hírtv-n ugyanúgy nyomták, de szerintem nem sokan lehettek, akik kapva az alkalmon gyorsan építtettek 30 méter autópályát a kertbe. De a strabag , meg a többi kartelezése ezek után nem volt téma a jobboldali lakájoknál, a baloldaliaknál meg már előtte sem.

lajos0 2012.03.31. 21:17:35

@29 Palms: "A munkavállalók utáni támogatást is csak akkor kapják meg, ha betöltik az adott pozíciót. És abból még akad bőven."

Azért remélem, hogy a Nokiával ellentétben itt nem a szlovákiai dolgozók lesznek többségben, akkor talán jól fektette be az állam az adófizetők 30 milliárdját. Egyébként ezért a 30 milliárdért vajon jár valami tulajdonrész, mert ennyiből naiv elképzeléseim szerint 4-5 gyárat fel lehet építeni.

egyenlítő 2012.03.31. 22:08:30

@lajos0: Az elképzelés tényleg naiv. Számold át Euróra: 100 millió. Ugye, így már nem is olyan sok?

egyenlítő 2012.03.31. 22:09:57

@egyenlítő: "Felfoghatatlanul nagy összeget, 640 millió amerikai dollárt, azaz 141 milliárd 830 millió forintot kasszírozott az a férfi vagy nő, aki elvitte az amerikai történelem legnagyobb lottó főnyereményét - írja a CNN."
süti beállítások módosítása