Hoffmann Rózsa hazudik a tandíj ügyében. Azt mondja, az államtitkár asszony, hogy Gyurcsány akart tandíjat, amit ő vezet be, az nem az. Nem zavarja, hogy ha egy diáknak fizetnie kell a tanulásért, az tandíj, akkor is, ha másnak nevezik.

Ha már a mostani ámokfutás kapcsán is gyurcsányoznak néhányan, vegyük sorra az öt legfontosabb különbséget a Gyurcsány-tandíj és az Orbán-tandíj között.

1. Gyurcsány idején 56 ezer volt az államilag támogatott férőhelyek száma, Orbán Viktor jövőre 10 ezer 500-at tervez.

2. Gyurcsány idején 200 milliárd forintot költött a felsőoktatásra, Orbán jövőre 115 milliárdot tervez. Ez nominális értékben is brutális különbség, az inflációt is beleszámítva Orbán Viktor kevesebb, mint felét adja a felsőoktatásnak, mint Gyurcsány Ferenc.

3. Gyurcsány tandíja havi hatezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként több százezret, bizonyos szakokon akár milliós összeget is.

4. Gyurcsány reformja idején átjárható lett volna a fizetős és nemfizetős rendszer. Az első évben senkinek nem kellett volna tandíjat fizetni, a második évtől pedig a teljesítmény határozta volna meg a fizetendő összeget. Ráadásul a rászorulók számára a tanulás továbbra is tandíjmentes maradt volna.

5. A Gyurcsány-féle felsőoktatásban a fizetendő tandíj az egyetemen maradt volna, amelyet az intézmény kétféle módon használhatott volna fel: az egyetemi szolgáltatások fejlesztésére, vagy ösztöndíjra és a diákok szociális támogatására. Mindkettő a hallgatók érdeke lett volna.

Hát így. Ennyivel tartoztunk az igazságnak. Ha 2008-ban nincs a szociálisnak hazudott népszavazás, a felsőoktatás is előrébb tartana. De nekünk Orbán kellett, és most szép lassan minden összeomlik. 

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr834959354

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hoffmann Rózsa és a tandíj 2012.12.11. 19:57:48

A minap kezdődött - jelentőségében csak a '68-as diáklázadásokhoz, esetleg az '56-os forradalomhoz fogható - megmozdulások alaposan áthúzták a számításaimat! És nem csupán annyiban, hogy a dugó miatt órákkal később értem haza a megszokottnál, hanem mer...

Trackback: Ha elég sokat magyarázzák, akkor majd megértjük? 2012.12.11. 19:09:10

A kormány csak magyaráz, meg magyaráz, az érintettek meg olyan csökött agyúak, hogy az istennek sem értik meg, hogy milyen szuper jó nekik, ami itt történik - kb. így foglalható össze Selmeczi Gabriella ma reggeli nyilatkozata  A Fidesz szóvivője...

Trackback: Kakisztokrácia: a szarkupac, ahol élünk 2012.12.11. 17:29:52

A kakisztokrácia az a kormányzási forma, amelyben a hatalom a legdilettánsabb és/vagy legjellemtelenebb emberek kezében van. Görög eredetű szó, a κάκιστος (kakistos, “legrosszabb”), és a -κρατια (-kratia, “kormányzás”) összevoná...

Trackback: Mennyivel drágább idén a karácsony, mint tavaly volt? 2012.12.11. 17:16:17

Egymás mellé tettem a TESCO friss és egy éve kiadott akciós újságját az élelmiszer árakkal. 20 tétel árát néztem meg, amelyeket a városomban a tavalyi és az idén december elején kiadott újság is tartalmazott. A bejgli ára ugyanannyi, mint egy éve volt,...

Trackback: Irodalomi ajánló: Hogyan legyünk diktátorok? 2012.12.11. 09:40:08

Nem tudom megállni, hogy ne másoljak be ide egy rövidke részletet abból a történelmi regényből, amit épp olvasok. Hogy miért? Szerintem mindenki rá fog jönni, ha az idézet végére ér. A francia népet - jelentette ki Naudé - nagy elővigyázatossággal k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2012.12.11. 16:10:07

@HanSolo90: "Akkor is, ha csak egy receptért kereste fel valaki az orvost."

Lásd @is: . Te nem vagy normális, hogy ezt pozitív példaként próbálod feltüntetni, hogy "receptért megyek a dokihoz". Beteg vagy, azért mész, a doki majd megvizsgál, és eldönti. Vizsgálat nélkül gyógyszert kiadni orvosszakmai hiba.

Zuzu Petás 2012.12.11. 16:12:18

@Scagnetti: Megbaszhatod azt az orvost, amelyik csak úgy felír gyógyszert! Akár postán is kérhetted volna a recepted, az ilyen orvostól kitelik.

is 2012.12.11. 16:12:19

@barli: "El kellett volna tünnie a francba, nem lett volna se kétharmad se majdnemforradalom. "

Úgy van, fogd rá a nyuszira. Ja, Hitlerre se szavaztak volna szegény németek, csak valahogy rákényszerültek, hogy százezerszám ott lengessenek neki a filmeken valaki más miatt. Apám, aki a FIDESZre rászavazott, az magától tette, senki nem kényszerített, volt hat országos lista 2010-ben. Tessék a felelősséget ezért elvállalni, nem pedig ujjal mutogatni.

Lobster1978 2012.12.11. 16:13:57

@HanSolo90: Kicsit igaz. Van ahol elég telefonálni, van ahol rögtön neten meg is rendelheted. Egyébként itthon sem triviális, kell hozzá szakorvosi engedély ami kötött időre szól és a házidokidnak le kell adni egy példányt. Illetve az engedély megújítása - betegség és állapot függvényében - kötelező kontrollokkal jár.
A dolog lényege viszont az, hogy "gyógyszerfelírási díj" nem volt sosem. Vizitdíj az viszont volt, tehát pl a kontrollon kellett fizetni, de ezzel a rendszerrel annyi előny megvolt, hogy évi egy kontroll elég volt és az sok receptfelírás mind "ingyen" volt.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.11. 16:15:14

@barli:

Örülünk, hogy megosztod velünk élettapasztalataid, de egy kődarab nyelvi, illetve logikai képességeivel nem kellene erőltetni a dolgot. :) Hogy kedvenc példádat javítsuk ki: nem, ez olyan, mint azt magyarázni, hogy mivel úgy is fizetned kellett a kupiban, hogy nem dugtál, hanem csak ücsörögtél a díványon, ezért ez igazából díványonücsörgési díj.

HanSolo90 2012.12.11. 16:15:21

@Zuzu Petás: Én egyiket sem fizetném!
És elkerülhető is lett volna, persze így utólag mindenki okosabb...

fn.hir24.hu/velemeny/2012/02/12/igy-kormanyoztak-a-magyar-gazdasagot/

Elég egyértelmű kinek mi a felelőssége abban, hogy itt tartunk....Márpedig az összes politikus vastagon benne van. Hiába is próbálják kimosdatni őket....

is 2012.12.11. 16:16:39

@HanSolo90: "A legtöbb háziorvos 500-1000 fős praxissal rendelkezik. "

A legtöbb háziorvos 1000-2000 pacienssel rendelkezik: www.euuzlet.hu/tablazatok/haziorvos.html kb. az oldal közepén.

HanSolo90 2012.12.11. 16:22:08

@is: Hát azt szeretném már látni én is, hogy a politikusok vállalják a felelősséget.

Megjegyzem sok orvosnak abból áll a kivizsgálás, hogy meghallgat, majd felírj egy gyógyszert. Példa: torokgyulladásra antibiotikum. Ami súlyos hiba. Ugyanis vírusos fertőzés esetén az antibiotikum nem hat, viszont elősegíti rezisztens baktériumtörzsek kialakulását. Márpedig ritka az olyan orvos, aki tenyésztést kér, mielőtt felírja a gyógyszert....
Sokszor influenzára is felírnak Augmentint....

HanSolo90 2012.12.11. 16:24:50

@is: Nem vitatkozni szeretnék, de örülnék egy frissebb adatsornak is. Ez a felmérés a 13 évvel ezelőtti állapotot mutatja....

evauraj 2012.12.11. 16:24:56

A legtöbb hozzászóló nem az Orbán és Gyurcsány féle tandíjról értekezik, pedig ebben a témában is lenne mit összehasonlítani - Gyurcsány javára. Egyik hozzászóló elégedetten konstatálja, hogy a min.elnöki rangsorban kik az utolsók.Ne feledd, milyen ellenzékkel kellett küzdenie Gyurcsánynak, ezt a nyertesek /Horn és Antall/ sem élte volna túl.Nem véletlen, hogy anno Surányi/?/ nem vállalta el a min.elnökséget, mielőtt nem beszélt Orbánnal, aztán utána sem.

genyamagyar 2012.12.11. 16:26:44

@barli: "persze hogy akart, kénytelen volt akarni, mert ráomlott az egész sz*r amit ök maguk polcoltak jó magasra."

Marhaság!

Pl. privatizálni akarták az eü.-t. Talán ők államosították???

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.11. 16:28:06

"3. Gyurcsány tandíja havi hatezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként több százezret, bizonyos szakokon akár milliós összeget is."

No-no, azért ne a havidíj mellé tegyük oda a féléves tandíjat!
Szóval Gyurcsány tandíja szemeszterenként 72 ezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként minimum százezret, de bizonyos szakokon akár milliós összeget is (átlagosan háromszázezret).

+6. Gyurcsány idején a legjobb 8400 nem fizetett volna, Orbánék rendszerében egyelőre marad még 10480 ingyenes hely (bár ebben benne van a felsőfokú szakképzés is).

HanSolo90 2012.12.11. 16:28:43

@genyamagyar: Abba bele is döglöttünk volna, ha privatizálják az EÜ-t. Nálunk az Amerikai minta nem működne, mivel nem keresel annyit, hogy kifizess egy MR vizsgálatot, ami külföldön már szinte rutinnak számít.

blah 2012.12.11. 16:28:49

Mondjuk az ilyen dolgokban megmutatkozik, hogy az elmúltnyolcév sikerében a fidesz is benne volt a folytonos gáncsoskodásaival...

genyamagyar 2012.12.11. 16:29:08

Az, hogy a fidesz és orbán megakadályozta Gyurcsány reformait: minusz 10 év az ország fejlődésében.

Amit most csinál a fidesz és orbán, az minusz 20 év.

Összességében a fidesz és orbán legalább 30 évvel visszaveti Magyarországot. Megközelíti a Kádár-rendszer bűneit.

HanSolo90 2012.12.11. 16:30:44

@evauraj: Neked is ajánlom az alábbi linket. Sajnos nem csak a Fidesz elkötelezett híveinek kellene kinyitni a szemüket...

fn.hir24.hu/velemeny/2012/02/12/igy-kormanyoztak-a-magyar-gazdasagot/

genyamagyar 2012.12.11. 16:32:06

@HanSolo90: Ja, persze, és egy vakbélműtét 200 ezerbe került volna, ugye? Ez is az idióta fideszes propaganda része volt.

A privatizálás nem azt jelentte volna, hogy fizetni kell a betegnek. Nézd meg pl. Németországot vagy Ausztriát. A biztosítók fizetnek.

genyamagyar 2012.12.11. 16:33:52

@HanSolo90: És hamár MR vizsgálat. Egy ismerősöm 5 hónapra kapott időpontot. Most, Orbán ideje alatt. Addigra vagy belehal, vagy meggyógyul.

zombika 2012.12.11. 16:35:45

@barli: Úgy gondom az hogy valaki takarítani akar a saját szemete után, az nem baj. Attól hogy GYF távozott volna a kormányból, a Fidesz még ugyanúgy csinálta volna amit csinált. Sőt, még durvábban. Az hogy le kellett volna mondani, és akkor nem lett volna kétharmad, szvsz csak elmélet.

kandel 2012.12.11. 16:36:12

ugy tunik ez a rendszer felelosebbe teszi a diakot, hogy elgondolkodjon milyen szakot vagy szakokat. azokat amik piackepesebbek. erre fel lehet venni a hitelt a tanulasra mit vissza is tud fizetni. valoszinuleg jobban fog szurni es egy csomo gyerek nem megy foiskolara meg egyetemre csak azert. a motivaltak es okosak az osztondijakhoz fognak hozzaferni emmiatt inkab lesz elit semmint tomeg kepzes.

HanSolo90 2012.12.11. 16:37:57

@genyamagyar: Te meg bevetted a baloldali propaganda szöveget. Németországban is várni kell. Persze ha fizetsz, akkor nem...
Volt szerencsém Amerikában élni 3 hónapot, és képzeld az ottaniak imádkoznak azért, hogy ne legyenek betegek. Mert a biztosító csak bizonyos költségeket fedez. Ha nem hiszed, járj utána....

malanya 2012.12.11. 16:40:32

Soha ne feledd, hogy Orbánék minden hibájáról is Gyurcsány tehet! :D

Azt azért ne hagyd ki kedves Gréczyblogíró, hogy Gyurcsányra is a mocskos, szemét, juderálsoblevikosszadeszosantimagyar Szadeszos banda erőltette rá ezeket a lépéseket (azok a mocskok számolni is tudtak!!!!), meg is lett a jutalmuk érte, mert nem kell/kellett Magyarországra semmiféle realitás, számok, közgazdaság. Hatujjú sámánok, turulmadarak és ingyenleves kell! Meg lehessen mutyizni! Már lassan zabálni sincs mit, de még mindig nem jött el a gondolkodás ideje :D De most őszintén...hát nem azt kapja ez az ország amit érdemel? :)

HanSolo90 2012.12.11. 16:42:02

@genyamagyar: Azért még annyit megkérdeznék, hogy melyik MR központban kell 5 hónapot várni? Mert a rokonom most volt MR-en és csak két hete utalta be az orvos. Ő a Fuimei úton lévő Euromedic központba kérte az időpontot. Lehet érdemes lenne őket felhívniuk.

Kandaláber 2012.12.11. 16:46:23

Csak röhögni tudok a Gyurcsány kontra Orbán értékeléseken.

Az egyik alkalmatlan volt egy ország vezetésére.

A másik szintén.

Véletlenül mindkettő egy közös tőröl fakad.

Nem véletlenül voltak-vannak ilyenek 14 évig miniszterelnökök az elmúlt 20 évben .

Rajtuk kívül egy szovjet iskolában eredményes alkoholista és egy 3/3(?) as ügynök, valamint egy MSZMP párt közeli múzeumigazgató NEM váltott érdemi hatalmi rendszert.

Véletlen?

kandel 2012.12.11. 16:46:40

@HanSolo90: nem az eü-t kel privatizalni, hanem engedni kellene a magan biztositokat. ez nemetroszagban kivaloan mukodik. a privat biztositottak magasabb havi biztositast fizetnek amiert persze elonyeink vannak. a biztosito tarsasag akivel szerzodesban allunk fizet rendesen az orvosnak vagy a korhaznak, emmiatt a felszereles modernebb es az osztalyok, rendelok jobban felszereltek. ebbol viszont az un. allami biztositottak is profitalnak, mert azokhoz vizsgalatokhoz is hozzafernek amire nem vagy csak nagyon sok ido mulva kerulhetne sor a privat biztositoktol befolyo osszeg nelkul.

Kandaláber 2012.12.11. 16:48:47

És akkor jön az agyilag idomított magyar, akinek nem az a lényeg, hogy mindegyik elfogadhatatlan volt, hanem azon idegeli magát, hogy melyikük volt az alkalmatlanabb.

genyamagyar 2012.12.11. 17:01:30

@HanSolo90: Pécs. (Rákérdeztem, megoldotta saját pénzből, privát. Nem 2 ft volt. Amúgy kösz!)

Az igazi sztrovacsek 2012.12.11. 17:05:12

Nem látom, hogy valaki cáfolta volna a Greczy által fölsorolt 5 pontot. Vagy tévedek?
Javítsatok ki, ha igen.
Az egyetemisták sem hülyék, pontosan tisztában vannak a különbségekkel.
Ezért a tiltakozás.
Ha akkor nem akartak fizetni, most miért akarnák a többszörösét fizetni?
Kákán csomó, hogy minek hívják, ha egyszer fizetni kell.
FIDESZ kommunikáció.
Nem, szartam a kútba, csak a kávájára, azután bele löktem.
Aki azt állítja, hogy a kútba szartam, az bizonyíthatóan hazudik. Hogy mégis szaros lett a víz?
Ki nem szarja le....!?

is 2012.12.11. 17:07:12

@Kandaláber: az a baj, hogy ki akarod önteni a vízzel együtt a gyereket is. témákkal kapcsolatban van értelme bármelyikről is beszélni, általában elfogadhatatlant kijelenteni értelmetlen. témáról-témára igenis végig kell beszélni, hogy ki merre meddig.

mendson 2012.12.11. 17:10:07

@Távmunkás: Kérlek szépen egy azaz egy szemeszter az egy fél -oktatási- év.Ami kb 4-4,5 hónap. Vagyis a leghosszabb és 2 félévre számolt szorgalmi idöszakkal számolva 54000 ft. A nyári oktatási szünetre nem kell tandijat fizetni. Szóval igy hasonlitgass.

Kandaláber 2012.12.11. 17:17:22

@is: mi lenne, ha nem a múlt kibeszélése témánként, hanem egy jövőképpel foglalkoznánk. Témánként.

Például: közből származó erőforrás kezeléséhez minimum kötelező az igazmondás, a szándékos valótlanság pedig automatikusan közélet és közéleti források kezelésének kizárásból áll, mondjuk 5 évig.

Nemzetközi szerződésekben, EU-val kötött szerződésekben vállaltak be nem tartása szintén közügyektől való automatikus eltiltás. beleértve az ezek alapján létező EU-s és egyéb jogszabályok teljesítését is, illetve az ezeknek ellentmondó jogszabályok alkotóit és elfogadóit is.

A történészek, tudományos igényességgel, pedig tegyék a dolgukat. (Ja, hogy 2 magyar történész 2 végeredménnyel állna elő? Hát igen.)

is 2012.12.11. 17:17:43

@HanSolo90: a praxisok száma nem nagyon változott, a lakosság valamelyest csökkent. maradt 6000 feletti praxis 10 millió emberre, az pont 1600 fő/praxis. ma, 2012-ben. nyilván a többség az átlag körül volt, van, lesz.

Kandaláber 2012.12.11. 17:24:41

Aki a hatalomgyakorlásra adja a fejét, az magára nézve kötelezőnek ismeri el a hatályban álló jogszabályokat.

Az EU-s népszavazás során az ország demokratikus formában döntött arról, hogy az EU rendszerének alávetve kíván a jövőben élni.

Aki ezt nem tartja tiszteletben, az az alkotmányos rend ellenében hoz döntéseket.

Hogy itthon arra nevel a politika, hogy az ilyen témák nem is az?

Nosza, most is itt a lehetőség, hogy ezeket a ferdítéseket megszüntessük.

Kandaláber 2012.12.11. 17:25:33

Hogy itthon arra nevel a politika, hogy az ilyen téma nem is az?

debreceni.blog 2012.12.11. 17:26:40

"Több mint egy éve írtuk itt, hogy eljön majd egyszer az idő, amikor Orbán úgy kerül szembe egykori önmagával a Hoffmann-féle tüntetéseken, hogy esélye sem lesz a saját pálfordulásaival szemben. Eljött."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3496_orban_a_szarban

dr. Balta$ár 2012.12.11. 17:32:19

nincs itt semmi látnivaló, osszojjunk kérem !

1) párszáz romkocsmatöltelék diák BAJNAI ellen tüntetett

2) a jelenlegi 50 000 hejett 100-120 azer fog INGYEN tanulni ezután

3) 200-200 milliárd ... .... felsőoktatás vs. közgép...
legyen népszavazás mejiket választyuk...
pont anyit l*p a közgép évente mint amibe az összes ingyenes felsőoktatás kerülne...

Anunnaki 2012.12.11. 17:34:05

Nem hiszem el, hogy van még aki beszopja, hogy Gyurcsány és Orbán nem egykutya. Tök mind1 ki van kormányon. A hitelezés úgy van kitalálva, hogy soha ne lehessen visszafizetni az államadósságot. Modernkori rabszolgatartás van. Most éppen az oktatásra jutó keretet nyirbálták meg, ha túl nagy az ellenállás, akkor visszavonják és valami mást fognak, egészségügy, stb. Porszívóval szívják ki a pénzt az országból a hitelezők. Olyan pénzt adtak kölcsön, ami soha nem is létezett és most annak sokszorosát kérik vissza kamat címszóval. Amíg dolgozunk addig, ennek nem lesz vége. Nem igaz, hogy olyan nehéz ezt átlátni.

béla a görög (törölt) 2012.12.11. 17:38:09

igazat irtál.
csak hosszan.
Röviden ezt úgy mondják, hogy Orbán leszarta a támogatóit (is). Arra jónak tekintette őket, hogy hatalomhoz hozzájutassa, felhasználja őket. Utána meg átb...ta őket mint azt a bizonyost a palánkon. Ennyi.

Talán el lehet gondolkodni ezek után hogy mivel jártak volna jobban és jó dolog-e a népi demagógia.

vallatas 2012.12.11. 17:38:49

@Anunnaki:
úgy van kitalálva?
a most elfogadott költségvetési tervezet 3%-al növeli az adósságot, hát igy tényleg nem lehet csökkenteni az államadosságot.
de tényleg úgy lett kitalálva :D
a magyar átok tudom én...

na mind1, én drukkolok a Viktornak, várom a fizetős egészségügyet már nagyon, meg a magánnyugdij kasszát amit eltoltak már.

Macropus Rufus 2012.12.11. 17:39:22

nem akarok kárörvendő lenni, de azért még is egy picit: anno tiltakoztak azért a tandíjért. Gyurcsány takarodj stb. Most itt van amit akartak. Ez sem jó... Én erre ezt mondom, hogy sokat akart a szarka. Aki elhitte, hogy itt nem lesz tandíj az egy álomvilágban élt. Nem örülök neki, hogy ennyi ember megszívta, de ez jó tanuló pénz arra, hogy picit talán gondolkodni is kéne, és megnézni mit nyerhetnek azon amit veszthetnek. Jelen esetben ez a veszteség komoly pénzekben mérhető, tehát a pár évvel ezelötti "befektetésük" (tüntetések, tíltakozások) gy.k. semmit nem ért, sőt!
A diákok helyében én számonkérném a vezetőiket, hogy meséljék már el, hogy a fenébe dőlhettek be egy ilyen átlátszó dumának (márminthogy nem lesz tandíj... pláne ha ez a Fidesz részéről hangzik el. Nem azért mert hazudnak, a másik se jobb, de akkor ők voltak ellenzékben, kibicnek meg semmi sem drága...)

Anunnaki 2012.12.11. 17:42:11

@vallatas: Bal-jobb-bal-jobb, mennek a majmok. Na ezzel nem tudok mit kezdeni, bocs.

Démonmac1 2012.12.11. 17:55:58

Egyél meg naponat egy bárányt, hadd csökkenjen a fidesz szavazóbázisa.)

Démonmac1 2012.12.11. 17:57:48

naponta, na:)

Csúnya tények ezek. De minnyá 2014, kíváncsi vagyok milyen nyulat rántanak elő a kalapból -mert valahogy vissza is kell hódítani a szavazókat (ha nem akarnak egy kőbányában megrohadni:))

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.12.11. 18:06:44

@HanSolo90:
Pont ezt akartam írni. Ha úgy állapítanák meg a rászorultságot, mint most, megint csak a leggazdagabbak gyerekei kerülnének előnybe. Azt sem értem, hogy a teljesítményt hogyan akarták megállapítani, mert ha csak a jegyek alapján, az nem tükrözi a valódi tudást, így azok kapnának ösztöndíjat, akik bevágódnak a tanárnál. Láttam már ilyet. Emiatt nem értettem egyet már akkor sem a tandíjjal, most pedig végképp nem.

2llkedő 2012.12.11. 18:08:49

@Démonmac1: "De minnyá 2014,"

Addig még közben van 2012. dec. 21.

Démonmac1 2012.12.11. 18:15:03

@félázsiai 2llkedő:
Nem bízom benne, hogy a meteor/marslakók/maja szellemek lecsapnak és elhurcolják orbánt és a semmirekellő bandáját. (tetejébe elvihetnék még a széljobber majmokat is:)

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.11. 18:15:40

Hiába a dörgedelmes pécsi fideszes polgármesteri levél, az üres kincstár: a 22 milliós marketingkeret, amit idén a Várhegyi-féle Prestige Médiára költött Pécs, jövőre is gazdára talál. A nélkülözhetetlen kommunikációs tanácsokat három pesti cég közül az egyik adhatja.

Mint ismert: 2012-ben a Fidesz volt pártigazgatójához, a büntetett Várhegyi Attilához köthető Prestige Media volt hivatva kirángatni Pécset a negatív hírspirálból, kommunikációs stratégiát alkotni, kríziskommunikáció-tanácsokat adni, PR-t tervezni, elektronikusan levelezni.

Minderre nem kevesebb, mint nettó 18 millió forintot költött Pécs idén, ami szép summa, ha hozzáadjuk a helyi kommunikációs nagyágyúknak nyújtott összegeket. Azt sem áll módunkban vitatni, hogy a pénz jó helyre került a Prestige Mediánál, munkájuk nyilván a felszín alatt nyilvánult meg, csodát pedig amúgy sem ígértek a havi nettó másfél milliós szerződésben.
Bár Pécs polgármestere nemrég nem csak szigorúan megtiltott minden kiadást, kötelezettségvállalást 2013-ra is, de már megkötött szerződéseket is visszavonatna, kommunikációs tanácsadásra azért még szükség van, kerül amibe kerül.

A közpénzek (amelyeknek ennél jobb helyük aligha lehetne a 2013-as költségvetésben) újbóli helyes felhasználásáról szerdai ülésén dönt a pécsi közgyűlés pénzügyi bizottsága, pontosabban ekkor határoznak a közbeszerzési eljárás megindításáról.

Feltehetően mivel a pécsi kommunikációs guruknak már elég pénz jutott, a pályázatra három fővárosi céget hívtak meg. Az Imagine Creative Consulting Kft. és a Well Reklámügynökség Kft. mellett helyet kapott a már bizonyított Prestige Media Kft. is. Türelmetlenül várjuk az eredményt.

Azért a helyi marketingesek sem panaszkodhatnak, vagyis nem mindegyik. Várhegyi a Fidesz pécsi hatalomra kerülése óta átutalt 40 millióját leszámítva mintegy 90 millió jutott helyi kommunikátorok kezébe, ebből csak a Szalai Sándorhoz köthető cégek közel 54 millió forintot kaptak.
Így lopják el Pécsett a polgárok , a város pénzét a fideszesek!

Most utal az elszegényedett város 23 milliót hálából a békamenetet szervező Bencsik, szobrász apjának egy szerződés nélküli szoborért!

lajos0 2012.12.11. 18:51:15

@félázsiai 2llkedő: Elég hülye vita ez a gyógyszerfelírási vagy vizitdíj kérdés. Miért nem folyik a társalgás a megszorításokról, olyat sem Viktor sem Ferenc nem csinált soha, és lehetne egyetérteni is :-)

2012.12.11. 18:55:21

"Orbán Viktor kevesebb, mint felét adja a felsőoktatásnak, mint Gyurcsány Ferenc."
Adták/adják? Nem is tudtam, hogy ez a miniszterelnök urak adománya, én azt hittem, hogy az adófizetők pénzéből van. Szegény blogger még mindig azt hiszi, hogy az adófizetők beszopják a jó miniszterelnök atyuska képét, aki csak ad, csak ad...

Orbán sokat tanult Fletótól, ma már teljesen egy szinten mozog a két "ász".
A végeredmény is remélhetőleg ugyanaz lesz, két bukott parlamenten kívüli paprikajancsi lesz mindkettő záros határidőn belül. Esetleg összejárnak majd, bridzsezni, Fletó, Orbán, Gréczy és Szíjjártó és nosztalgiáznak a régi szép időkről, mikor évtizedekre elkúrták egy ország jövőjét.

lajos0 2012.12.11. 18:59:45

@zombika: "2006-ban ( hatalommegtartás,ect... mindegy milyen okból) az akkori miniszterelnök valóban változást akart."

Egyszerűen csak nem volt út tovább amerre addig ment. Onnan nem volt nehéz változást akarni. De akinek ez baj, most van változás dögivel .-)

"szisztematikusan megakadályozta és/vagy elkaszálta az összes érdemi intézkedést."

A nagy részét az SZDSZ kaszálta el, de költségvetési hatását tekintve sem a vizit sem a tandíj nem volt jelentős összeg. Pár napi adósságfelvételünk.

"A zemberek (nagy része) nem vette észre hogy a nehezen kiharcolt stabilitás alapjait verik szét"

A stabilitás alapjait, ha volt ilyen, a hatalmas hitelfelvétel verte szét igazán.

"A Fideszt, a választási mámoruk közepette kicsit sem érdekelte hogy mik lesznek a következményei ennek a tematikának."

Ez hosszú évek óta nem érdekelt itt senkit. Kábé annyi eszük volt, hogy jaj, had legyek már kicsit én is a miniszterelnök.

"Én momentán már csak azon csodálkozom, hogy nem következett még be egy valódi népfelkelés, hisz a társadalom 90%-a már szenvedi a kormány és néhány fantaszta intézkedéseit."

No akkor képzeld el mit gondolhatnak az előző rezsimről, ha most még mindig a Fidesz vezet.

"Ennél azért még az előző kormány is nagyságrendekkel jobban teljesített."

Azért 2002-ben a 2006-os euro bevezetésen még nem volt vita. Volt itt valami elkurjantás is közben, ha jól figyeltem.

söralátét 2012.12.11. 19:02:40

kedves zsóti! ha nem lett volna gyurcsány, az egész ország előrébb lenne

lajos0 2012.12.11. 19:14:49

@is: "Ja, Hitlerre se szavaztak volna szegény németek, csak valahogy rákényszerültek, hogy százezerszám ott lengessenek neki a filmeken valaki más miatt."

Keynes már az első vh után megmondta, hogy ebben a békében benne van egy második világháború. Csak az okosok nem hittek neki. Ugyanígy lehetett tudni Öszöd, meg a válság első leheletére összeomló forint után, hogy ebben benne van egy kétharmados győzelem az ellenzéknek, bármilyen hülye is.

lajos0 2012.12.11. 19:23:50

@evauraj: "Ne feledd, milyen ellenzékkel kellett küzdenie Gyurcsánynak"

És dettó. Minkét oldal csapnivaló ellenzék volt és egyik sem ment a demagógiáért a szomszédba. Nem sokat vethetnek egymás szemére.

"Nem véletlen, hogy anno Surányi/?/ nem vállalta el a min.elnökséget, mielőtt nem beszélt Orbánnal, aztán utána sem."

Pedig ott messze nem tudott volna annyit ártani, mint a jegybankban.

v2peti 2012.12.11. 19:32:11

@HanSolo90: Na ja, a vizitdíjnak a hasznát lecsökkentette az adminisztráció.

igenember 2012.12.11. 19:33:50

Kellett Orbán a nyavalyának meg a sok birkáknak. Inkább Bajnainak kellett volna megszerveznie az Együtt 2010-et. Most már mindenhez késő, aki képes mindenki elhagyja az országot.

vakapad 2012.12.11. 19:35:18

@söralátét:

Éppen azt látjuk. Nincs Gyurcsány, és az ország annyival előrébb van, hogy csak na. Mondta a Matolcsy is, azpedig szentírás.

vakapad 2012.12.11. 19:38:47

@nemorino:

A pénz valóban az adófizetők pénze (ezt Gyurcsány mondta először a Közgázon kifordítván a zsebeit, hogy őneki nincs pénze), de hogy kitől mennyit szedjenek be, és hova mennyit adjanak, azt bizony a miniszterelnök. Akár hinni teccik, akár nem.

lajos0 2012.12.11. 19:41:53

@mendson: : "Kérlek szépen egy azaz egy szemeszter az egy fél -oktatási- év."

Azért a Gyurcsány által tervezett tandíj érzésem szerint dinamikusan emelkedett volna. mint általában minden. Persze a gyakorlatban ez nem derült ki, úgyhogy hihetek, amit akarok.

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:47:33

@Egyallampolgar:
Te köcsög,...olyan vagy mint Bodóné,...mindig másról beszélt , mikor a bor árát kérték tőle !

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:48:34

@lajos0:
"Azért a Gyurcsány által tervezett tandíj érzésem szerint dinamikusan emelkedett volna. mint általában minden. Persze a gyakorlatban ez nem derült ki, úgyhogy hihetek, amit akarok. "

Nagyanyád meg villamos lenne,...ha lenne áramszedője....

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:50:20

Jól emlékszem ? Volt valami népszavazás a vizitdíjakról is ? 300 ft - ról ?

Az mennyi lesz most , a Kárpátok Pinokkiója uralma alatt ???? 8000 ??

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:51:53

@Démonmac1: "Egyél meg naponat egy bárányt, hadd csökkenjen a fidesz szavazóbázisa.) "

Inkább birka az , mint bárány....

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 19:52:15

@söralátét: "ha nem lett volna gyurcsány, az egész ország előrébb lenne"

Mert most előrébb van, te buzi?

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:53:53

@Démonmac1:
"
Csúnya tények ezek. De minnyá 2014, kíváncsi vagyok milyen nyulat rántanak elő a kalapból -mert valahogy vissza is kell hódítani a szavazókat (ha nem akarnak egy kőbányában megrohadni:)) "

A gyorsan felépült stadionokban gadiátorkűzdelmek lesznek orosz lányok és....ballib kommentelők között !

vakapad 2012.12.11. 19:55:17

@lajos0:

1./ A vizitdíj legelőször is a FIDESZ hívők fegyvere volt, nagyban hangoztatván, hogy Gyurcsány aszonta, nem lesz vizitdíj, aztán lett. Ez volt a bizonyítékuk arra, hogy hazudik (noámviszont ez se jött be, mivel Gyurcsány azt mondta, hogy nem lesz gyógyszerfelírási díj, és az bizony tényleg nem lett).

2./ A vizitdíj és a gyógyszerfelírási díj között az a különbség, hogy gyógyszerfelírási díjból az fizet a legtöbbet, aki a legtöbb gyógyszert használja (a legbetegebb), vizitdíjból meg az, aki a legtöbbet jár orvoshoz. Nem ugyanaz. Ami ingyen van, azzal nem szoktunk takarékoskodni, ilyen napéldául az orvoshoz járás, amint ezt magam is tapasztaltam a rendelőkben.

3./ Mivel a vizitdíj és a gyógyszerfelírási díj nem azonos, ebből következően a tandíj ügyet ezzel összehasonlítani csak akkor lehetne, ha ma akkor kellene a diákoknak fizetni, ha egy tárgyból ugyanazon vizsgaidőszakban többször is akarnának vizsgázni. Viszont mivel Orbánék a pénzt ugyanazért kérik, bizony tandíj az annak, aki nem jutott be a zsenielitbe, esetleg más szakmát akarna tanulni, mint amit a kormány kijelölt.

dr kíváncsivagyok 2012.12.11. 19:57:07

Ma azt nyilatkozta Orvbán , hogy 2010 - ben kaotikus , csődközeli állapotban vette át az Országot !
2010 - ben a győzelme után azt nyilatkozta , hogy Európában mi kezeltük a legjobban a válságot , az Ország gazdasági állapota stabil , jónak mondható !
Mikor hazudott ????
Mert úgy-e hazudott ??

vakapad 2012.12.11. 20:01:12

@dr kíváncsivagyok:

Ha ordítóan alacsonynak mondjuk a kiinduló szintet (amiről az első Orbán kormány és a 2002 - 2010 közötti FIDESZ ellenzék is nagyon sokat tehet - ha nem a legtöbbet), akkor a nyilvánvaló bukás is kisebbnek láttatható.

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 20:04:43

@HanSolo90: "Volt szerencsém Amerikában élni 3 hónapot, és képzeld az ottaniak imádkoznak azért, hogy ne legyenek betegek. Mert a biztosító csak bizonyos költségeket fedez. Ha nem hiszed, járj utána..."

Attól függ, hogy aki imádkozik, az vajon mennyit fizetett be, és kinek. Itt is pontosan úgy kellene működnie a rendszernek, hogy a befizetéssel arányos legyen a szolgáltatás. De nem, nálunk minden trógert meg indiánt ingyen ellátnak, én meg fizetek. Ha meg a nyugdíjamról akarok gondoskodni, azt meg odaadják a szarháziaknak meg a pizzafutároknak (meg majd a kiöregedett taxis hiénáknak). Ebben az országban semmi sem működik jól, ezelőtt sem így volt, ezután sem lesz másképp. Ott kellett volna maradni az ázsiai pusztákban, Európa nem a beltenyészettől elhülyült népeknek való. Az hülye Truman ide is lekúrhatta volna az atomot, anno...

orient 2012.12.11. 20:09:58

Valaki megtudja mondani mennyit kell fizetni akkor egy diáknak évente ha egyetemre akar járni az új rendszerben? Csak hogy legyen valami viszonyításom.

jet set 2012.12.11. 20:13:23

1. Gyurcsány idején 56 ezer volt az államilag támogatott férőhelyek száma, Orbán Viktor jövőre 10 ezer 500-at tervez.

Ja, 56ezer államilag finanszírozott, akik nagy része tandíjat fizetett. Ezért utálunk benneteket, hazug disznók!

vakapad 2012.12.11. 20:14:30

@hazug fidesznyik:

A TB egy biztosítás (nevéből következően). Nem szolgáltatás. A biztosítás úgy működik, hogy feltételezi, egyszerre nem mindenki lesz beteg, és a biztosítottak által összeadott pénzből folyik a gyógyítás, ami egyénenként általában többe kerül, mint az átlagbefizetés.

A biztosítottakként nem egyenlő összegre, hanem bevételi százalékra megállapított befizetés bizonyos szolidaritást feltételez, magyarán, akinek a géneknek és szerencséjének köszönhetően több jutott, az járuljon hozzá többel a közös kasszához anélkül, hogy többre tartana igényt. Többre való igény esetén fel lehet keresni a fizetős magánrendeléseket és magánklinikákat.

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 20:14:31

@Kandaláber: "Rajtuk kívül egy szovjet iskolában eredményes alkoholista és egy 3/3(?) as ügynök, valamint egy MSZMP párt közeli múzeumigazgató NEM váltott érdemi hatalmi rendszert."

Fantasztikus erkölcsi magaslatokból nyomod a sódert, mester. Ne hagyd abba.
Néha, ha van időd, azért nézz utána, hogy külföldön hogyan vélekednek a hazai politikusokról, ha van interneted. Ha legalább tizedannyira lennél intelligens és megbecsült, mint akit te alkoholistának neveztél, akkor nem böfögnél ide emeletes marhaságokat.
Hány éves vagy, kopasz?

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 20:21:38

@vakapad: "Többre való igény esetén fel lehet keresni a fizetős magánrendeléseket és magánklinikákat."

Köszi. Tehát fizetem ezerrel a TB-t, nem is akármennyit, de ha a befizetésemhez méltó ellátást kérek, ha egyszer az életben rászorulok, akkor forduljak a fizetős magánrendelőkhöz?
Látod, ezért nem lett Magyarországból Svájc vagy Amerika (és nem is lesz soha).

vakapad 2012.12.11. 20:25:12

@hazug fidesznyik:

A méltó eljárást mindenki megkapja. A nyugdíjasok is, meg a gyerekek is, pedig nem fizetnek semmit. Nem tudom, te hogy állsz felmenőket és gyermekeket illetően, de én igencsak kiborulnék, ha a nemfizető unokáimat otthagyná az egészségügy az árokszélen, mikor betegek.

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 20:30:38

@vakapad:"A biztosítottakként nem egyenlő összegre, hanem bevételi százalékra megállapított befizetés bizonyos szolidaritást feltételez"

Mind szép, amit mondasz, csak nem jó. Ez talán Amerikában így is működik, de itt nálunk nem csak a biztosítottak, hanem MINDENKI igénybe veszi a rendszert, ez pedig minden, csak nem szolidaritás. Így én is tudnék kb.10 embert szolidárissá tenni magam iránt, ha minden nap felváltva fizetném az ebédjüket...

lajos0 2012.12.11. 20:36:58

@vakapad: "ez se jött be, mivel Gyurcsány azt mondta, hogy nem lesz gyógyszerfelírási díj, és az bizony tényleg nem lett."

Vizitdíj sem lett, abban sem hazudott.

Egyébként semmi bajom nem volt a vizitdíjjal. Ez egy álságos népszavazási kampány volt, mert nem a valódi kérdést tették fel, hogy van e helye a magántőkének az egészségügyben.

3./ "Mivel a vizitdíj és a gyógyszerfelírási díj nem azonos, ebből következően a tandíj ügyet ezzel összehasonlítani csak akkor lehetne...",

Én az egész összehasonlítgatást hülyeségnek tartottam, nem is tettem ilyet.

"Viszont mivel Orbánék a pénzt ugyanazért kérik, bizony tandíj az annak, aki nem jutott be a zsenielitbe"

Az hát. Más kérdés, hogy a magyar humándiplomák 90 %-a klotyópapírnak jó csupán. Az a diploma amit a korosztály több, mint fele meg tud szerezni, nem diploma.

, esetleg más szakmát akarna tanulni, mint amit a kormány kijelölt.

hazug fidesznyik (törölt) 2012.12.11. 20:38:19

@vakapad: "én igencsak kiborulnék, ha a nemfizető unokáimat otthagyná az egészségügy az árokszélen, mikor betegek"

A biztosított szülők után jár az ellátás a gyerekeknek is, nem?
Különben nekem nem lehetett gyerekem, de most már nem is bánom. Ha lenne, száraz kenyeret ennék, csak hogy külföldön taníttassam, hogy soha meg ne forduljon a fejében elpocsékolni az életét ebben az országban. Ezeréves történelmünk engem igazol.

vakapad 2012.12.11. 20:39:55

@hazug fidesznyik:

Csak az veheti igénybe, akinek van TB kártyája. Akinek van, az biztosított, azaz nem veheti igénybe mindenki, csak a biztosítottak. Javasolnám, örülj neki, hogy olyan szellemi és fizikai képességekkel és olyan családba születtél, amely körülmények biztosították, hogy most van munkád, így tudsz fizetni TB-t, ahogy én is. Az általad vágyott rendszer esetében viszont a helyedben én igyekeznék nem megélni a nyugdíjaskort, vagy egy megbetegedéssel együtt járó munkahely elvesztést.

lajos0 2012.12.11. 20:40:34

@dr kíváncsivagyok: Ma azt nyilatkozta Orvbán , hogy 2010 - ben kaotikus , csődközeli állapotban vette át az Országot !"

Valószínűleg mindkétszer hazudott. 2008-ban csődbe mentünk, amit lehet még kicsit tologatni, de előbb-utóbb eljő az igazság pillanata. Ki lesz kormányon tök mindegy, ha addig létrejön a nagy ejrópai egyesült államok, akkor meg pláne. És még nem számolnak a következő nagy válsággal, amit részemről előre üdvözlök, váljon el a szar a májtól alapon.

vakapad 2012.12.11. 20:42:01

@hazug fidesznyik:

Igen, jelenleg a biztosított szülők után. De, amint a hozzászólásaidból kikövetkeztetni vélem, te inkább szolgáltatásnak tekintenéd a TB-t, és akkor nem járna, hiszen a gyerek nem fizet semmit.

lajos0 2012.12.11. 20:43:26

@hazug fidesznyik: "Az hülye Truman ide is lekúrhatta volna az atomot, anno.."

Hát nyugodtan. De jó néha felidézni, hogy melyik is a világ egyetlen népsége, aki eddig atombombát vetett be civilek ellen.
De azért Irántól féljünk..

vakapad 2012.12.11. 20:46:39

@lajos0:

1./ A vizitdíjról nem mondott semmit. Sőt, miután Orbán közbevetette, hogy de hát önök beszéltek fizetős egészségügyről, arra se reagált.
2./ Mivel te hoztad szóba legutoljára, ezért kapcsolódtam a hozzászólásodhoz, és, mint látható, nem arra reagáltam, hanem az összehasonlíthatóságot igyekeztem elemezni.

vakapad 2012.12.11. 20:52:07

@lajos0:

Csődbe mentünk VOLNA, ha nem szüntetik meg a 13. havi nyugdíjakat meg fizetéseket. Gyurcsány azért mondott le, mert tudta, hogy ezeket neki már se az SZDSZ, se az MSZP nem szavazta volna meg. Bajnainak viszont papírja volt róla, hogy mindent megszavaznak neki, meg is tette a szükséges lépéseket, és mikor 2010-ben a vesztett választások után átadta a helyét Orbánnak, az ország messze nem volt csődközeli helyzetben. Az ország tudott a nemzetközi piacon minden további nélkül hiteleket felvenni, és a besorolásunk se volt bóvli, mint most (a leminősítések 2011.- 2012. fordulóján történtek).

lajos0 2012.12.11. 20:58:46

@vakapad:

"Csődbe mentünk VOLNA, ha nem szüntetik meg a 13. havi nyugdíjakat meg fizetéseket."

Vagy ha nem kapunk IMF-hitelt, akkor nem lehetett volna tologatni. Szerintem a hetvenes évektől 2002-ig felhalmozódott 8000 milliárdot sem tudta volna kitermelni az ország, mivel a nemzeti vagyon döntő része magánzsebekbe vándorolt. Az arra 8 év alatt rápakolt újabb 12 000 milliárd forint szintén megadhatatlan.

De ha az általam remélt globális összeomlás bekövetkezik, akkor tárgytalan az egész, addig meg aki olyan hülye, hogy nekünk ad kölcsön vastag kamatot várva, ám tegye, csak ne csodálkozzon, ha nem jön össze...

"Gyurcsány azért mondott le, mert tudta, hogy ezeket neki már se az SZDSZ, se az MSZP nem szavazta volna meg."

Szerintem komolyabb oka lehetett annak. De mindegy már, halottról jót vagy semmit alapon.

vakapad 2012.12.11. 21:14:03

@lajos0:

1./ Kaptunk IMF hitelt (igen gyorsan és jó feltételekkel). Egyharmadát nem vettük fel, egyharmadát betettük az MNB-be devizatartaléknak (spekulánsok elijesztése - sikerrel), egyharmadával meg magasabb kamatozású hiteleket váltottunk ki. Ezzel a nettó adósságunk nem nőtt.
2./ A magánzsebekbe vándorlás valós, a mértékét én a teljes adósságállomány 2 - 3 %-ára teszem, az ennél magasabb becsléseket inkább a kötelező közhelyek kategóriájába sorolom.
3./ Én nem "remélem" az összeomlást, és a realitásokat tekintve nem is valószínűsíteném, se Európában se Magyarországot illetően.
4./ Jelenleg azért veszik az államkötvényeinket, mert biztos visszafizetésű (nyugateurópai) államkötvények csak nulla vagy negatív kamattal kaphatók, és én is így tennék, ha volna befektetni való pénzem.
5./ Az országcsődnél komolyabb okot nem nagyon ismerek. Egyébként mintha Gyurcsányt nem tartanák annyira halottnak, lévén hogy a "jót vagy semmit" helyett a "sokat és rosszat" beszéd dívik őtet illetően.

menőmano 2012.12.11. 21:25:05

Hát! Ja! A Gyurcsány-féle tandij elviselhető terhet rótt volna a családokra.
A gyerek tanittatása, utaztatása, bizonyos társadalmi rétegeknek nem volt könnyű soha sem, de most elérhetetlen lesz.
Nem kell elfelejteni, hogy akkor nem voltak ekkora társadalmi különbségek, sem jövedelmeket, sem társadalmi beágyazottságot tekintve. Most van gazdag és szegény.
szerintem.

menőmano 2012.12.11. 21:27:49

Totális a helyzet, a zűrzavar, ezen a területen, vagyis az oktatás területén is.

lajos0 2012.12.11. 21:40:51

@vakapad: 1./ "Kaptunk IMF hitelt (igen gyorsan és jó feltételekkel)."

A gyorsant nem vitatom.

"Egyharmadát nem vettük fel, egyharmadát betettük az MNB-be devizatartaléknak (spekulánsok elijesztése - sikerrel)"

Szerintem a spekulánsokat nem szokták annyira a nagy árfolyammozgások riasztani. Az igazi nagy profik meg könnyen elő is idézhetnek ilyet. Nekem nem tűntek ijedtnek akkoriban...

"Én nem "remélem" az összeomlást, és a realitásokat tekintve nem is valószínűsíteném, se Európában se Magyarországot illetően."

Ha neked lesz igazad, nem fogom bánni.

"Jelenleg azért veszik az államkötvényeinket, mert biztos visszafizetésű (nyugateurópai) államkötvények csak nulla vagy negatív kamattal kaphatók, és én is így tennék, ha volna befektetni való pénzem."

Ha aranyat vennél rajta akármilyen árfolyamon, szerintem jobban járnál.

"Egyébként mintha Gyurcsányt nem tartanák annyira halottnak, lévén hogy a "jót vagy semmit" helyett a "sokat és rosszat" beszéd dívik őtet illetően. "

Igaz, ami igaz. Ebben magam is ludas vagyok néha .-) De mégis az egyik legérdekesebb közszereplő számomra is, minden fenntartásomtól függetlenül.

2llkedő 2012.12.12. 06:52:32

@lajos0: "Elég hülye vita ez a gyógyszerfelírási vagy vizitdíj kérdés."

A vita hülye, de a hazugság az hazugság. Piktornak is el kék mondania, hogy hazudtunk reggel, délben, este, de még álmunkban is. Bár tök felesleges, mert a hívőkön kívül egyre több embernek ez feltűnik.

2llkedő 2012.12.12. 07:33:25

@lajos0: "Ha aranyat vennél rajta akármilyen árfolyamon, szerintem jobban járnál."

Nincs annyi arany. Ha lenne, akkor meg nem érné meg.

2llkedő 2012.12.12. 07:41:26

@hazug fidesznyik: "Így én is tudnék kb.10 embert szolidárissá tenni magam iránt, ha minden nap felváltva fizetném az ebédjüket..."

Ha véletlenül egy baleset folytán lerokkansz, vagy valami okból tönkre mész akkor te is örülni fogsz, ha valaki szolidáris lesz veled. Próbálj meg ügy gondolkodni, hogy nem mindig csak az adott jó helyzetedet veszed alapul, mivel nincs garancia rá, hogy életed végéig abban a helyzetben leszel.

vantaan 2012.12.12. 10:08:40

@Kivlov: Kedves Kivlov elvtárs! Ön a párt megbízható tagjaként NEM SZÁMÍT!

lajos0 2012.12.13. 08:48:24

@félázsiai 2llkedő: "Nincs annyi arany. Ha lenne, akkor meg nem érné meg."

No ez az. Amerikai állampapír meg annyi van, amennyit nyomnak. Zseniális pénzügyi termék szintén. Viszont, hogy tíz év múlva ezek érnek-é még többet, mint a fűtőértékük, az erősen kérdéses.

HanSolo90 2012.12.13. 09:28:37

@vakapad: Súlyos tévedés, a leminősítésék gyakorlatilag 2005 óta folyamatosak. Több pénzügyi elemző, közgazdász és befektetési tanácsadó szerint a folyamatos leminősítés oka az volt, hogy az éppen aktuális kormány kapkodva kezelte a helyzetet.

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20111125-a-gyurcsanykormany-forditotta-meg-a-felminositesek-sorat.html

Sajnos a DK-sok szeretnek mindent elfelejteni. Imádom, mikor valaki szimpátia alapján szavaz, nem pedig teljesítmény alapján.
Ugyanaz a bajom a fideszesekkel és a Dk-sokkal is. Képtelenek elismerni, hogy imádott vezetőik nem alkalmasak az ország vezetésére....

HanSolo90 2012.12.13. 09:38:14

Gondolom ez is Orbánék hibája nem?

www.origo.hu/gazdasag/20121213-kivonulhat-magyarorszagrol-a-visa.html

Mikor is vertek oda a Visa-nak? 2008-ban. De ez majd úgy lesz kommunikálva a DK honlapján, hogy Orbán elüldözi a Visa-t :):):)

HanSolo90 2012.12.13. 10:02:20

Nem épp "fideszközeli" elemzések a DK által visszasírt Gyurcsány-féle gazdaságpolitikáról....

www.budapestanalyses.hu/docs/Hu/Elemz%C3%A9sek_Arch%C3%ADvum/analysys_106_hu.html

Valamint:

mozgovilag.com/?p=852

Ezekről valahogy nem beszélnek? :)
Persze ez egyáltalán nem menti fel a fidesz-t, de nehogy már a DK-t tüntessék fel megváltónak, és hozzáértőnek.....
Újabb bizonyíték, hogy egyik kutya, másik eb, ami a gazdaságpolitikát és a hozzáértést illeti....

lajos0 2012.12.13. 12:37:58

@HanSolo90: "Újabb bizonyíték, hogy egyik kutya, másik eb, ami a gazdaságpolitikát és a hozzáértést illeti...."

Hát meg ehhez a gazdasághoz most már ember legyen a talpán, aki ért. Ráadásul egy elég labilis nemzetközi helyzetben.

Ha egy cég állna úgy gazdaságilag, mint az ország, akkor egyszerűen felszámolnák, de ez ország esetében nehezen kivitelezhető, bár volt már ilyesmire is példa.

HanSolo90 2012.12.13. 12:53:58

@lajos0: Persze, egyértelmű. A baj az, hogy a politikusaink egymásra mutogatnak, hogy ki miben hibás. Arra persze egyikük sem gondol, hogy mind benne vannak vastagon. :)

Lassan már tényleg csak mosolygok, hogy próbálják megvezetni a népet. Sajnos sokakat sikerül. Ezért van ennyi "pártkatona" és "hű" szavazó.

Hallgatók kérése volt, hogy pártok maradjanak távol a hallgatói tüntetéstől. Ehhez képest már ott vonult a DK, MSZP, LMP és a Jobbik jó néhány képviselője. Szegény Novák Elődöt és Szarvas-Koppány Bendegúzt jól ki is fütyülték :D. Ugyanúgy a húsosfazék a cél :)
süti beállítások módosítása