Ebből lassan elege lesz Magyarországnak. Most már olyan méreteket öltött a kormányzati alkalmatlanság, az ezzel párhuzamosan áradó gőg, cinizmus és bunkóság, hogy Orbánnak és rezsimjének mennie kell.

Képtelenség, hogy hosszú távon állva maradjon egy rendszer, amely képtelen a szolidaritásra, az emberi hangra, mindenki más politikai, emberi, szakmai teljesítményének minimális elismerésére. Orbán hazudott reggel, délben és este, hogy ezt a kétharmadot ármánnyal és hagymázas ígéretekkel összelapátolja. Lassan itt az ideje, hogy az ország megállítsa őt.

Az ugyanis nem megy, hogy egyszerre verik át és alázzák meg az orvosokat, a pedagógusokat, a nyugdíjasokat, a rokkantakat, a magánnyugdíjra takarékoskodókat, a rendőröket, a tűzoltókat, a közmédiumok újságíróit, a vállalkozókat, az egyetemistákat, az írókat és művészeket. És ha már megtették, akkor képtelenség, hogy még ők fenyegetnek mindenkit: aki nem áll be a sorba az nem tüntethet, nem sztrájkolhat, arra ráküldjük az adóhivatalt, az ügyészséget, a pártsajtónkat, és ha mindez nem elég, akkor a nekik megfelelően ítélkezőt bírót is megkeresik. Nincs az a kétharmad, amely sok-sok éven át kibírja, hogy minden független intézmény élére pártkatona kerüljön, az ország kérharmadának rosszabb élete legyen egy adórendszerrel, hogy az összes haver és rokon állásba kerüljön, esetleg az adózás alól is mentesüljön, vagy állami apanázst kapjon korábbi és jelenlegi politikai szolgáltatásaiért.

Hosszú távon nem lehet hazudni úgynevezett elcsalt gazdasági adatokról (ilyet soha magyar bíróság ki nem mondott és az EU egyetlen szerve sem állított soha), a XX. századi magyar történelemről, a rendszerváltozásról, 2006 őszéről. Az nem normális állapot, hogy azokat vádolják UD-ügyben, akiket megtámadtak, hogy nyilvánosan kémkedéssel gyanúsítanak embereket, de minden "adatot" titkosítanak. Nem lehet egyszerre Brüsszel és Moszkva, a Velencei Bizottság és az Európai Parlament ellen harcolni. Nincs az a többfrontos háború, amelyben Orbán egyszerre ütközhet sikerrel saját volt igazságügyi minisztere, az általa már 89-ben is tehetségesnek mondott Gyurcsány és Szilvásy ellen. Nincs az a fideszes polgármester, aki egyszerre tudja a Házban megszavazni a kórháza bezárását és a városában ugyanezt megvédeni, vagy saját települése támogatását önkezével harmadolva nyerni. Pláne úgy, hogy egy csökkentett létszámú új országgyűlésbe be sem fog kerülni...

De Orbánnak már mindegy. Úszik az árral, folyamatosan rögtönöz, egyik mondatával veri agyon a másikat. Még reménykedhet a határon túliaknak adott szavazatokban, de ő is, és alaptörvénye is meg fog bukni.

Készülni kell a leváltás utáni helyzetre. Kormányozni rettenetesen nehéz lesz, hiszen abban sincs egyetértés, hogyan lehet majd megszabadulni a bebetonozott pártkatonáktól, mit lehet tenni ezzel a vállalhatatlan alaptörvénnyel. Egy-egy párton belül is mást és mást gondolnak az állam feladatáról, a gazdaság szabadságfokáról. Ma még nem tudjuk, kik és hogyan, milyen politikai felállás szerint alkotnak új, immár demokratikus szabályokat. Pedig végre beszélni kéne arról is, hogyan lehet visszaadni a szabadságot, a plurális sajtó létfeltételeit, a hitet, hogy egy bírósági ítéletben nem játszik szerepet a hatalom elvárása, hogy fideszes nagyhalat is bevitethet az ügyészség. Lehet-e majd 2014-ben végre őszintén beszélni arról, hogy legyen-e több biztosító, hogy jó volt a vizitdíj és a tandíj olyanforma bevezetése, amely mégis csak segíti a roszoruló, de tehetséges diákot? Kimondható-e, hogy a keresztény politizálás alapja az elesettek védelme, a hit erősítése, és nem a kufárok templomba engedése, a harácsolás, az iskolák lenyúlása a gyerekfejek átprogramozására? Megalkotható-e az a világ, amely törli a visszafelé adóztatást, az indoklás nélküli elbocsátásokat, amely önkorlátozva visszaadja az OVB, az ÁSZ, az Alakotmánybíróság valós jogköreit, a méltányos sztrájkjogot, az idősek megbecsülését, és ismét lesz valós érdekegyeztetés, és végre megalkotható egy tisztességes pártfinanszírozási törvény? Olyan világ kellene, ahol nem titok az ügynöklista, ahol az nem érv, hogy az én kommunistám jó kommunista, mert átállt, az én off-shore cégem az jó off-shore cég, mert nem a tiéd. Jó lenne afelé haladni, hogy 2014 demokratái, akikre a romeltakarítás marad, legalább néhány alaptételben elkezdenek egyeztetni.

Orbán rezsimjével nem szabad megalkudni. Az máris figyelmeztető, hogy a köztársasági elnök akkor is megkap minden utólagos szolgáltatást, ha hivatali ideje előtt távozik a posztjáról. Az nem elég, hogy Orbán - a hejesíró menesztése után - felvonul a Sándor-palotába és afféle kormányzóként nevezget ki kabineteket, de legalább nem kormányoz. Ez nem lehet menekülési útvonal.

A váltás (ábécé-sorrendben írom) nem tud megtörténni Bajnai, Bokros és Gyurcsány nélkül. Hármójuk egy asztalhoz ültetése nem megspórolható. Muszáj lenne feltámasztani azt az MSZP-t, amely amikor sikeres volt, egyszerre kínált reformot és szociális érzékenységet. Az áporodott közbeszéd kiszellőztetése érdekében szót kell érteni az Orbánt bíráló konzervatívokkal, lábra kell állítani a liberális gondolkodást, egyszerre képviselve a nemzeti kultúra értékeivel.

Tudom, hogy rettenetesen nehéz lesz összeültetni a 2002 és 2010 közötti, ma már sokak által egyre inkább méltányolt kormányzás szereplőivel az újonnan szerveződő civileket, a régi és az új szakszervezeti elitet. Borzasztóan sok munka lesz, mire a megfélemlített, vagy kertjeit művelő, alámerülő és kibekkelő magyar művészvilág, az értelmiség újra szavait és hangjait adja a változás érdekében. De nincs más választás. Álljon ki végre őszintén Sólyom és Tölgyessy, a kétharmad más balliberális szálláscsinálói a köntös megszaggatása után végre szálljanak le Gyurcsányról, aki az egyetlen, aki még ma is félelmet kelt a Vezénylő Tábornokban.

Új rendszer kell Orbán rendszere után. Ez az egykor nagyreményű fiatalember kétszer is esélyt kapott a történelemtől. A második különösen nagy volt arra, hogy előre vigye Magyarországot. Csak bölcsesség, önmérséklet és tisztesség kellett volna hozzá. De egyik sem akadt a sifonérban.

Hát üljön le mindenki más és vegye végre számba, hogy hol tartunk, mit akarunk és hogy lehet odáig eljutni. Az idő múlik, a feladat pedig egyre nagyobb lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr433049279

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Daniel Cohn – Bendit újra kiosztotta Orbánt 2011.07.08. 10:40:09

Daniel Cohn-Bendit -ismét- erősen támadta Orbán Viktor politikáját az EU Parlamentben. Cohn-Bendit kiemelte Orbán mást mond az EU -ban és mást Magyarországon. Sőt, egyenesen skrizofrénnak nevezte a magyar miniszterelnököt....

Trackback: Orbán bukása után 2011.07.08. 08:44:01

A váltás nem tud megtörténni Bajnai, Bokros és Gyurcsány nélkül. Hármójuk egy asztalhoz ültetése nem megspórolható.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matróz Kommandó 2011.07.08. 16:05:39

Orbán bukása után öreg emgerek leszünk mindanniyan.

A szerelő 2011.07.08. 16:08:23

Az egyik nagy baj ebben az országban, hogy a hit számít, nem a tények. Az egybiteseket meg lehet vezetni 1-2 jelmondattal. A másik ez a gyűlölet egymással szemben, közben pedig együtt süllyedünk nyakig a szarban. Mind a fidesz, mind az mszp híveknek rá kéne már ébredni, hogy nem csak fekete és fehér létezik. Na, akkor most lehet anyázni mind a két oldalról, ... csakhogy az asztalnál körben ülnek.
Ja, és nagyon de nagyon sokan vannak már, akik baromira megcsömörlöttek már az örökös civakodástól, kéne már építő javaslat is, de ne az, hogy bezzeg az mszp, ha hagyták volna meg hogy most majd a fidesz. Ez zsákutca, csak még a nagyhangú droidok nem látják.

Peripetia 2011.07.08. 16:09:06

Egy dologban biztosak lehettek: a vezértől mi már forradalom nélkül nem szabadulunk meg. Nem azért harcolt 8 évet, hogy most harc nélkül bárkinek is átadja a hatalmat, még akkor sem, ha az egész ország rámegy a felcsúti szörnyetegre.
Olvassátok el a 2010. október 23-ai beszédét, de úgy, hogy ahol többes számot használ, tegyétek egyes számba és megtudjátok, hogy ki az igazi orbán.

midnight coder 2011.07.08. 16:09:50

@Megszívtuk-Waze: Ha a jövődet szeretnéd látni érdeklődj a kormányzati jósdánál. Ja, hogy az már nem üzemel. Akkor értem a problémádat.

Én mindenesetre a jövőmet többé-kevésbé én alakítom (na jó, esetleg ha van akkor Isten) de nem egy politikus. Sem Orbán, sem Gyurcsány, sem senki.

Ami pedig azt illeti, ha már úgy nézzük, még mindig 100x biztosabbnak érzem a jövőt most Orbánékkal mint anno Fletóékkal vagy pláne Megyóékkal. Persze egy rakás olyan tényező van amivel sem Orbán sem más nem fog mit kezdeni, és a nagyobb gondot ezek okozzák és nem az hogy milyen színű a mindenkori kormány.

Pár ilyen:
- Az EU permanens pénzügyi válsága, lásd Görögország és vidéke.
- Kína előretörése.
- Fogyó fosszilis energiahordozók. A meglévő csapokra egyre több kínai és indiai bejelentkezése.
- Magyar államadósság.
- Öregedő népesség, itt és és szerte európában.
- Fiatalok kiáramlása az országból.
- Katasztrofális, alulfinanszírozott egészségügyi rendszer.

Ezek mind olyan problémák amik messze túlmutatnak Orbánon vagy Gyurcsányon, de ha valaki valamit tehet ez ügyben az még inkább Orbán mint bárki akit ma a magyar politikában látok.

midnight coder 2011.07.08. 16:10:45

@Peripetia: Egyenlőre nem Orbán volt aki sok évre beáldozta az ország gazdaságát azért hogy 2006-ban választást nyerjen.

Rwindx 2011.07.08. 16:13:34

@látjátok feleim szümtükkel:
Miért? Esetleg szerepelsz az irományban? Nem. Akkor meg kit érdekel?

midnight coder 2011.07.08. 16:14:31

@Andráska8: Akkor most sorold azokat az MSZP vezérkarából akiknek _nincs_ kommunista múltjuk.

laci_52 2011.07.08. 16:17:40

Gréczy csak hőbörög. Hogyan akarja Orbánt megbuktatni? Van olyan ellenzéki párt, amely győzhet ellene 2014-ben? Még akkor is nyerni fognak, ha addig hibáznak néhányat. Ha viszont kicsit javul a gazdasági helyzet és tudnak osztogatni, újra kétharmaduk lesz.

Pajtás 2011.07.08. 16:19:15

@midnight coder: pff, Orbán? Tényleg van még ebben az országban aki hisz neki?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.07.08. 16:19:28

ez legalább annyira elvakult mint a zorbán szövegei...

csak kár hogy ez a két fél az országon élősködve marcangolja egymást..

mindkettővel a kukába, oszt jónapot..

Fell Bandi 2011.07.08. 16:29:54

@Andráska8: azért ezzel a listával nem tudom, mi célod van, egyet mindenesetre elárul rólad: egy tájékozatlan buta ember vagy, a listán ui. az infók fele nem igaz (hadd ne soroljam fel mindet), a szereplők felének semmi köze a Fideszhez, de az igazi kérdés az: ha te az állítólagos komcsi kötődést elítéled, miért van tövig a nyelved a gyurcsányi végbélrákos valagában?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.07.08. 16:39:40

ki oly elszánt, hogy ezt végigolvassa???

pirimogyoró 2011.07.08. 16:40:02

@Fell Bandi: Így is be lehet állítani, de ettől ez még nem lesz igaz.

Ting Fu doktor 2011.07.08. 16:40:07

@anonymand: Most is igaz! Sőt! Nagyon is igaz!

Várúr 2011.07.08. 16:40:45

@Andráska8:
Unalomig ismert röhejes lista épp Gréczy blogján... felsoroltál néhány gimnáziumi kisz-tagot, korábbi mezei párttagot, falusi párttitkár papát és egy (pár hónapon át) társadalomtudományi intézeti s e g é d munkatársat. Nem beszélve a szimpla hamisításokról.

Nem Moby 2011.07.08. 16:41:04

Schmitt méltó a jelenlegi pozíciójára?
- Azt nem tudom, de az elődei legalább letudták írni helyesen azt, hogy államfő és állomás, amitől persze még nem alkalmasak.
Kik a komcsik? Nem tudom, de azt igen, hogy ki írta az új alaptörvényt. Az a valaki még az átkosban töltött be komoly pozíciót. Tud valaki a jelenlegi mszp-ből mondani valakit, aki 89 előtt miniszter vagy hasonló jelentős állásban volt?
"Orbánt mindig titkos választáson választották pártelnökké" Jah igen ez igaz, most is titkos választáson győzött le szoros küzdelemben 3 jelöltet, vagy várjál csak... nem is 99% kapott és csak rá lehetett szavazni ez ám a teljesítmény kaphatna érte Schmitt Pál emlékdíjat

Várúr 2011.07.08. 16:42:34

@Peripetia:
Senki se tart vissza a
forradalmárkodástól. A szükséges eligazítást Gréczy elvtárstól kapod. No pasaran!

3saller 2011.07.08. 16:45:00

Milyen 2/3-os fölényről beszélünk?Bizonyos körzetekben hajnal 1/2 2-ig szavaztak(vidékről idedelegáltak) tea pogácsa pénzike stbjól elvoltak,ennek senki nem nézett utána.Megvették a hatalmat jól beszoptuk!

Várúr 2011.07.08. 16:46:28

@al kotmány aláiro álamfö:
Kedves szüleid túl gyakran neveztek téged Isten barmának. Rászoktál. Rákosit Orbánnal összehasonlítani akkora idiotizmus, ami elmeorvosért kiált.

pirimogyoró 2011.07.08. 16:47:21

@ursus artos: Milyen szemszögből látod a dolgokat? :)
A gyűlöletkeltő kampány és a gyűlöletkeltő magatartás a Fidesz találmánya. Annyira jól megy nekik, hogy meg is lett belőle az 51%.
Mi, magyarok egyébként is bukunk az ilyesmire. Fényes bizonyítéka ez a blog (is). Már rég nem a Fideszről és az Mszpről van szó, hanem arról, hogy ki csulázhatja jobban a másikat. Magyar a magyart. Van értelme? :)

levvente 2011.07.08. 16:47:57

@3saller: "Megvették a hatalmat"

nem. Egyszerűen ilyen arányban takarították ki Ferikéteket a zemberek.
Nem baj.

midnight coder 2011.07.08. 16:48:25

@Nem Moby: Jelenleg van MSZP ? Ja igen, valakik veszekednek a szemétdombon. De mintha anno Megyó pénzügyminiszter lett volna. Horn sem mint antikommunista vált ismerté, ahogy Fletó sem, bár ma milliárdos, de 89-ben még aktívan kampányolt a kapitalizmus ellen.

midnight coder 2011.07.08. 16:48:57

@levvente: Feriként nem takarította ki senki. Ferike önként iszkolt el amikor látta hogy sikerült a csőd szélére juttatnia az országot, és vissza kellene vonni azokat az intézkedéseket amik még valamennyire legitimálták az MSZP ámokfutását, legalább a stabil választói réteg szemében.

pirimogyoró 2011.07.08. 16:50:21

@Várúr: Igen, az elmeorvos. Ott várja Grazban :)

Netuddki. 2011.07.08. 16:52:07

Sajnos az egész magyar politika kompromittálódott. A gyurcsánytól orbánig.
21 évig ellébecoltak a helyett, hogy megoldották volna a problémáinkat. Ezt az orbánt jól beszopták a zemberek. Pedig kutyából nem lesz szalonna. Ez érvényes a gyurcsányékra is. Tessék tudomásul venni embörök, hogy bukott miniszterelnököt NEM VÁLASZTUNK ÚJRA! Ki a bukott miniszterelnök? Aki lemondott, akit újraindult már de nem választották újra. X-edik próbálkozás nem ér...

atila68 (törölt) 2011.07.08. 16:52:10

Megkönnyeztem olyan szépen írt Gréczy Zsolt.
Mint Gyurcsány Ferenc a kapcsolat.hu oldalon ahol türelmesen leírja miért győzelem a vereség.
Most énekeljük el az Internacionálét.

Fell Bandi 2011.07.08. 16:53:53

Azt hiszem, ez a megbeszélés okafogyottá vált a gyurcsányista-grecista partnerek vitaképtelensége okán. További jó sz@rakodást az itt maradóknak!

Netuddki. 2011.07.08. 16:53:56

Ja és igen! Mi lesz a kotmánnyal? Csak egy népszavazás kell róla (amit orbán nem mert meglépni) oszt jónapot...

Nem Moby 2011.07.08. 16:57:01

@midnight coder: Megyó nem tagja az mszp-nek, Hornt már nem igen lehet élő embernek nevezni Gyurcsány pedig kisz titkár volt, ha jól tudom ez azért messze van a miniszteri rangtól. Mi a helyzet Pozsgay és Szűrös Matyival? Ők az aktívan politizálók közül a legnagyobb komcsik és a fideszben találhatóak. Ha már megszólítottál, akkor mi a véleményed Orbán világraszóló pártelnöki választási győzelméről?

Netuddki. 2011.07.08. 16:57:09

@Megszívtuk-Waze: "Új párt, új embör kéne ide kérem..."

+1

preston 2011.07.08. 17:01:40

@látjátok feleim szümtükkel: de hat ez igy van az egész világon. ahol kommunizmust hirdetve szocializmust ,,épitettek,, ott sem jutott a többségnek, a kapitalizmusban is igy lett. miért csodálkozol ezen, képessség, adottság, véletlen, hogy éppen ott, akkor és úgy kerülj helyzetbe.
ha mindenki egyszerre privatizálta volna a gyárakat vagy szőlőket, akkor az újra szocializmus lett volna.

Chicano 2011.07.08. 17:01:42

Az a szomorú helyzet hogy a közvélemény-kutatók szerint jelenleg a legnépszerűbb hazai politikus Orbán Viktor, a legkevésbé népszerű pedig Nagyformátumú Ferenc. Bokrost nem mérik de sejthetőleg ő is valahol Gyurcsány környékén lenne. Annak a valószínűsége hogy ezek valaha is kormányt alakítanak nagyon-nagyon pici. Ilyen elutasítottságú politikus mint Ferenc még sose tudott visszakapaszkodni. Bajnait sem mérik, sejtésem szerint ő viszont valahol a középmezőnyben lenne. De ha egyszer is összeállna evvel a kettővel gyorsan ő is a lista végén találná magát. Úgyhogy azt tippelem bajnai az LMP-nél fog kikötni.

Muster Mark 2011.07.08. 17:03:50

A magyar nép a magyarok kormánya mellett van. Ez jelenleg a fidesz.

Ti pedig azért utáljátok a fideszt, mert nem rokonszenveztek a magyarok kormányával.

Ez ilyen tök egyszerű.

preston 2011.07.08. 17:08:35

@Chicano: szerintem nagyon is tévedsz, mert azzal egyidejüleg, hogy a nép kijózanodik, megérti, hogy az öszödi beszéd nem csak az mszpről szólt, megérti, hogy Orgyán többet hazudott egy év alatt mint az Mszp nyolc év alatt. ami a lopást illeti, a nyugdijalapot nem tudják felülmulni.
és a karaktergyilkos gyurcsány jelzők elvesznek az orbán szidalmazásában.

L.A. Guy 2011.07.08. 17:09:09

@high up!: Hát én sem bánnám ha elmenne a faszba már ez a prosztó MSZP.Egy politikusa sem verseny képes.De ha pár év múlva a Ferkó csinálna egy pártot simán kiverné a Viktort a víz abban biztos vagyok.Csak még meg kell várni amíg az agymosott nép felfogja hogy most mivel tömik a fejét , vagy semmi sincs abból ami megvan ígérve.Akkor szerintem egy csimpánz is lefogja tudni győzni a FIDESZ-t.Na akkor viszont narancsot viszek a "búcsú bulira"

Dr. Verőköltő 2011.07.08. 17:09:28

"A váltás (ábécé-sorrendben írom) nem tud megtörténni Bajnai, Bokros és Gyurcsány nélkül. Hármójuk egy asztalhoz ültetése nem megspórolható." Ezt mond el Schiffernek is!!

Fell Bandi 2011.07.08. 17:09:46

@kovi1970: népszavazás az Alkotmányról? hol élsz te ember? Ezt éppen a TI komcsi alkotmányotok tiltja, tehát jó lenne, ha tiszteletben tartanád, ha már annyira ragaszkodsz hozzá!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.07.08. 17:09:58

@Lencsés István: milyen jó is lenne, ha Orbán Viktor személyesen dönthetné el, hogy ki írhat blogot, és ki nem, ugye?

Amúgy meg feltűnt, hogy ha csak arra figyelnék, amit nagybetűvel írtál, akkor annyi lenne a lényeg: ORBÁN VIKTOR NEM MAGYAR! :D

angyalföldi partizán 2011.07.08. 17:11:32

@idelle: ez valami rettenet elvtárs,hogy kommentezők után nézel.szép dolog az éberség,de unalmas.

papas 2011.07.08. 17:21:28

"Ez az egykor nagyreményű fiatalember kétszer is esélyt kapott a történelemtől. A második különösen nagy volt arra, hogy előre vigye Magyarországot. Csak bölcsesség, önmérséklet és tisztesség kellett volna hozzá. De egyik sem akadt a sifonérban."

De ez nem csak orbánvityára igaz, hanem a táncoló fletóra is. Ez a két ember kiírta magát, legalábbis remélem a demokratikus játékokból.

A kérdés az, hogy Bajnait és/vagy mondjuk Tétényi Évát miként lehet helyzetbe hozni. Majd ősszel meglátjuk.

Fell Bandi 2011.07.08. 17:22:19

@verőköltő bodobács: bajnai, bokros és gyurcsányi összesen talán 12 % szavazót jelenthet. És mi lesz a 88 %-kal?

Fell Bandi 2011.07.08. 17:24:59

@papas: Tétényi Évát könnyen helyzetbe hozhatod: vidd ki a kocsisorra az M5-höz, 2 órán belül szájába veheti a hangszert. Máshol nincs esélye egy maszop színpadon haknizó luvnyának.

midnight coder 2011.07.08. 17:29:23

@Nem Moby: Én az eddigi MSZP-s miniszterelnökökről beszéltem. Akik ugye a frontvonalban vannak. És akiknek nyilván semmi köze a Kádár rendszerhez. Ha nincs gengszterváltás akkor ma Fletó lenne az elnöki tanács elnöke, vagy valami hasonló.

Ami a pártelnökséget illeti, nem biztos hogy az a jó ha 120 különféle csoport ráncigálja a pártot és az győz aki többet tud a többiekről.

Amatőr 2011.07.08. 17:33:47

@Andráska8:
Kis ország vagyunk, egy csőcselékre telik.

kicsi11 2011.07.08. 17:36:35

@laci_52: Te hol élsz? Mégis mitől javulna a gazdasági helyzet? Csökkentjük az államadósságot és még marad osztogatásra is?

Chicano 2011.07.08. 17:42:58

@preston: Én tényekről írtam, nem arról hogy szerintem mi lesz. Amit te írsz azt angolul úgy hívják hogy wishful thinking.

crazydolphin 2011.07.08. 17:43:49

Kedves Zsolti,
Esély sincs arra, hogy Orbán akkorát bukjon, mint a Te szeretett vezéred.
Elhiszem, hogy egzisztenciálisan Téged most rosszul érint, hogy néhány sorral hátrébbról nézheted csak az eseményeket, de egy kis objektivitást így is elvárhattunk volna tőled. Hisz az újságíró suliban így tanították.
Üdv: egy sulitársad...

Fell Bandi 2011.07.08. 17:44:23

@kicsi11: pl. úgy, hogy többet termelünk. Ez hogy nem jutott eszedbe?

dögölj meg 2011.07.08. 17:44:27

Örülök,hogy Gréczy úr már nincs indexen,így ismét olvashatom az Indexen.
Nagyobbakat röhögök rajta,mint egy Vidám
Vasárnapon !

Melchi Zadok 2011.07.08. 17:44:53

@Fell Bandi: biztos sokan mondták már neked, de leszarom: te egy ordastahó bunkó seggfej vagy.
csak a rend kedvéért.

dögölj meg 2011.07.08. 17:48:56

@midnight coder: Feltéve /de meg nem engedve/,hogy a II.Világháborút a németek
nyerik,Fletó akkor is miniszterelnök lenne.A különbség csak az lenne,hogy Szálasi szobrára könyökölve kérdezné:"Mondd druszám,te hogy csinálnád?"

kicsi11 2011.07.08. 17:50:11

@Fell Bandi: Ez ilyen egyszerű? Persze ha a Vezér mondja....

Fell Bandi 2011.07.08. 17:51:31

@melchi zadok: tévedsz, ilyet még senki nem mondott nekem. és ezt te sem mernéd megtenni ha találkoznánk. de így, suttyomban, a gyurcsányi szócsövének blogján éld ki magad, neked úgy sincs máshol tereped az érvényesülésre.

papas 2011.07.08. 17:57:44

@Fell Bandi: Pedig azt hittem, már lejjebb nem süllyedhetsz. Tévedtem.

ursus artos 2011.07.08. 17:58:25

@Megszívtuk-Waze: "De jelentkezzen már az a fityesz buzi aki látja a jövőjét ovi alatt. "
Én jelentkeznék, de nem vagyok buzi...

ursus artos 2011.07.08. 18:04:09

@pirimogyoró: "...hogy ki csulázhatja jobban a másikat... "
Ebben tökéletesen igazad van, és ezt az is bizonyítja, hogy nem hajolsz el a személyeskedés felé.
Viszont az első mondattal nem értek egyet. Én úgy látom, hogy 2002-ben az emeszpé kezdte az árokásást, rögtön februárban, amikor követelték, hogy Orbán Viktor azonnal kezdje el a kampányát, holott ovi kijelentette, hogy március 15-e után kezdődik.

Fell Bandi 2011.07.08. 18:06:13

@papas: rossz néven jelentkeztél be zsóti... ez a bőség zavara

ursus artos 2011.07.08. 18:06:20

@Peripetia: "hogy ki az igazi orbán. "
Egy politikus.

papas 2011.07.08. 18:33:42

@ursus artos: "Én úgy látom, hogy 2002-ben az emeszpé kezdte az árokásást..."

Ja persze. Ez a pofátlan baromságot. A klasszikustól idézve: "innentől a hozzászólás hiteltelen." Egy kicsit frissítsd fel a memóriád, akkor talán eszedbe jut majd dtomika megfigyeléses bejelentése 98 nyaráról és az őrület+cirkusz, ami azután következet. Dereng már?

Fell Bandi 2011.07.08. 18:37:27

@papas: ha már a megfigyelésnél tartunk: maga a megfigyelés ténye bebizonyosodott minden esetben, egyedül a közpénzen való megfigyelést nem sikerült bizonyítani. (mert a komcsik ügyesen előbb ellopták a közpénzt és abból fizették a nyomozókat)

pirimogyoró 2011.07.08. 18:51:24

@ursus artos: Nem tudjuk hitelt érdemlően kideríteni, hogy ki kezdte, mert a fideszes érzelműek (direkt nem jobboldaliakat írtam) a baloldalt hibáztatják, amazok pedig fordítva.
De ha abból indulunk ki, hogy beszéljenek a tettek... hát... van mindkettő rovásán.
Mégis a nagyobbik rossznak azt a csapatot tartom, amelyik úgy nyúl bele a magánszférába, amihez köze nincs, hogy a felhatalmazást emleget (pedig erre és sok másra sem kapott!) és folyton hátrafelé mutogat.
A mai nap "meglepije", hogy Matolcsy maga cáfolta meg a 6-8 hónappal előbbi határozott kijelentést, miszerint mindenki jól jár a 16%-os szja-val. Most azt mondja, hogy az emberek 30%-a járt jól. Ehhez már nincs is mit hozzáfűzni :)

Fell Bandi 2011.07.08. 19:16:47

@pirimogyoró: a 16 % önmagában jó. de ki tehet a szuperbruttósításról, ami az egészet elb@ssza?

pirimogyoró 2011.07.08. 19:36:27

@Fell Bandi: Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás? :))

Ha tudom, hogy sokan rosszul járnak és ezek pont a legelesettebbek, akkor inkább nem adok a haveroknak havi pár százezret, vagy a vastagabbaknak pár milkót. De ha mégis, nem rakom tele a tömegek batyuját a "mindenki jól jár" című szlogennel.

czjanos 2011.07.08. 20:10:11

G.Zs. írja: "váltás (ábécé-sorrendben írom) nem tud megtörténni Bajnai, Bokros és Gyurcsány nélkül." Az élet csak ilyen, hogy az ABC-sorrend megegyezik az élet sorrendjével. Bajnainak és Bokrosnak kormányzati szerepet kell vállalni és Gyurcsánynak pedig az előkészítő szerepét. És javasolom még egy névvel kiegészíteni ( hogy folytassam a szerző gondolatmenetét) az ABC végéről: igen, Tétényi Évára gondolok, aki egymaga több civilt tud hozni ebbe a remélt szövetségbe, mint az első három!

Melchi Zadok 2011.07.08. 20:12:39

@Fell Bandi: ó igen, gondoltam, hogy félreérted. a kommentem nem volt felhívás semmilyen párbeszédre veled kapcsolatban. ostoba, primitív tahókkal nem szoktam szóba állni, ez csupán az a kivétel, ami erősíti a szabályt. csak a releváns tényeket állapítottam meg, teljesen szükségtelen, hogy ezt további bejegyzésekkel még inkább megerősítsd.

(ez primitív fenyegetőzés, olyan szánalmas nem?)

de nem is zavarlak tovább, már úgyis biztosan elvesztetted a fonalat.

czjanos 2011.07.08. 20:39:12

@dögölj meg: Ez legyen a legnagyobb örömöd!

waqtiq 2011.07.08. 21:11:37

Bunkó dolog Göncz Árpádot ehhez a semmitérő fidesznyik palihoz hasonlítani

Egy szimpla Népszavazással a normális emberek ezt a orbánt és terrorját eltörölhetik erre a csutról elszabadulttal szemben a btk majd minden paragrafusa ráverhető lesz, talán a pedofíliát kivéve - de ki tudja mit tudhatnak róla a titkosszolgálatok

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.08. 22:22:55

@preston: "...képessség, adottság, véletlen, hogy éppen ott, akkor és úgy kerülj helyzetbe."

Sajnos csak képesség és adottság volt, a véletlen valahogy mindig elkerült, ahogy sok mást is. A szomorú csak az, hogy közben másoknak volt véletlen, de nem volt képesség és adottság. Ugye erre gondoltál?

trabant 2011.07.09. 00:00:46

"Az nem elég, hogy Orbán - a hejesíró menesztése után - felvonul a Sándor-palotába és afféle kormányzóként nevezget ki kabineteket, de legalább nem kormányoz."

Orbán nem a Sándor palotába akar bevonulni. A Budai Várba készül - önjelölt - királyként.

Aki nem hiszi, olvasson utána!
Öt részes sorozat Amadeus tollából + 1 ráadás.
A hsz-ok sorszáma:

#1337397, #1337457, #1337473, #1337499 és #1337500

Ráadás: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=442662&referer_id=ezt_beszelik

Forrás: kapcsolat.hu/blog/habsburg_otto_emlekere

Pajtás 2011.07.09. 07:46:29

lol, tegnap 400 felett volt a lájkolók száma, most meg 28. wtf?

májkrém dzsekszon 2011.07.09. 08:54:30

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ez a Bajnai, Bokros, Gyurcsány összeültetősdi hogyan valósul majd meg.
Az ötlet egyébként kitűnő...

Lencsés István 2011.07.09. 09:56:30

@immortalis: Pontosan , ha a kormány beleavatkozhatna hogy ki ír blogot , akkor senki ( az benne a pláne hogy névtelen ) nem írna ennyi sületlenséget , és hazugságot . A hülyeségedre meg nem reagálok ....

szisz sziszi 2011.07.09. 10:42:08

Teljesen igazat adok Zsoltnak, amit felvetett blogban,azzal papírra vetette az én gondolataimat is. Valóban ideje cselekedni, ha ez az őrület még egy ideig tart,akkor visszafordíthatatlanná válnak a dolgok. Ezek után csak úgy lehet helyrehozni az országot ha minden a parlamentben lévő párt konszenzusra lép, eltekintve attól, hogy kinek mi a pártállása. Egyetértek azzal is, hogy Gyurcsány - Bajnai - Bokros, csak én még egy nevet tennék ehhez csapathoz, Oszkó Pétert. A rendszerváltás óta Magyarországnak első igazi nagy vereségét is ez a kormány okozta 1998 - 2002 között, amit Hornék helyreraktak, akkor ezek eltapsolták és verték a mellüket, hogy milyen ügyesek. Kedves honfatársaim, most itt van a második pofán csapás,és még mindig vannak olyan emberek, akiket hülyíteni lehet, ez látszik a fenti megszólalásokban is. Ha már Horn Gyulát szóba hoztam, akkor megemlíteném, Orbán ha még 100 évig él akkor sem lesz olyan elismert a világban mint Horn volt. Abból élünk még mindig, ezért mondhatja Orbán, hogy a legnagyobb gazdasági partnerünk Németország, Ők még tudják ki volt Horn Gyula nem úgy mint mi, EZ NAGY SZÉGYEN. Nem tudom van-e még ember aki emlékszik,hogy 1998- ban Orbán hajlongva kért bebocsátás egy kis atyai támogatásért Horn Gyulától. "Andráska 8" hozzászólása nagyon tetszett, a nála felsorolt volt pártkatonák valamiért nem kapnak kokit a nagy Vezértől, lehet ami késik, az nem múlik? Hát igen, a szelektív gondolkodás és a butaság, meglátszik néhány honfitársunkon, és az ő Papagájukon. A nagy olimpikonról meg csak annyit,nem tudom ki nézet utána vagy ki nem, én azt találtam róla, hogy csak válogatott kerettag volt, teljesen véletlenül nyerte csapatban az érmét. Az igazmondás és az egyenes gerinc valahogyan, hiányzik az olimpikonból. Bevallóm Őszintén, Sólyom László arroganciája sem tettszett, nem is értettem vele egyet sok esetben, hiszen érezhető volt, hogy kinek a szerekerét tolja. Azt azonban el kell ismerni, hogy szakmai tudása teljesen rendben van. Orbán két irányba való kommunikálása is azt jelzi, nem érdekli őt senki, csak saját maga, azt hiszi mindenki olyan bugyuta a világban mint az őt követő és éljenző társaság. Orbán mindig a Nemzeti Öntudattal vagdalkozik, a ne mondja meg nekünk senki mit tegyünk, ez politika, nagyon káros az országnak és a Nemzetnek. Visszatérve Horn Gyulára, aki soha nem mondott ilyen szavakat, de bármerre ment a világban vitte Magyarország jó hírét, pedig ott is tudták róla, hogy ki volt régen. Most meg sallerek és kokikat hozzunk haza, az egyébként jól végzet munka után, amit diplomatáink végeztek. Nem lennék meglepve ha azt hallanám, hogy azokat most cserélik majd le pártkatonákra, hiszen biztosan elfáradtak a nagy munkában.

kivisziat 2011.07.09. 16:21:35

Üzenet Gréczy úrnak és elv-társainak: 7torony.hu/content.php?c=39302

roczky 2011.07.09. 18:48:30

Ne használj jelzőket, mert én sem tettem. Gyurcsány Ferenc meggazdagodása nem akkor történt, amikor a politikával foglalkozók már abból gazdagodtak. Bizonyítani nem tudod, hogy hogyan szerezte vagyonát, úgy ne is sértegesd. Én is elmondhatom, hogy Orbán aki egy Mester utcai bérlakásból átment egy önkormányzat által felújított ( 1 millió Ft)nagy lakásba az V.ker.-ben, amelyet 60 millióért Kékesi úr megvett tőle, viszont ezért Kékesi nagykövet lehetett Franciaországban. Nem beszélve milliárdos vagyonáról, amit valóban a politika útján szerzett meg. Apuka bányái, Fidesz székház eladásából származó pénz lenyúlása, Ezüshajó,Kaya-Totnak eladott cégek, melyek köztartozása több mint 1milliárd volt, és akkor még nem beszéltem a strómanokkal megvásároltatott földekről, a tokaji szőlők ügye "ne mi kapjuk a legtöbbet" állami támogatásról. Sokkal többet csalt-lopott-hazudott, mint Gyurcsány! Nem is akarom mérlegelni, mert amíg Gyurcsány soha nem engedte volna meg, hogy a szegényeket a gazdagok javára megnyomorítsák, most Orbán célja a nyugdíjasok eltüntetése minél hamarabb. Nem véletlen az sem, hogy pont a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek árát emelik, mert ugye a legtöbb idős ember már nem tud anélkül életben maradni. 21. század Európájában megszületett egy olyan rendszer MO-on, amely csak a rákosi érában volt! Ha neked ez jó, ez erkölcsileg megfelel, akkor éldd az életedet ezzel a felfogással.. Frusztrált állapotba kerültek azok, akik soha nem szavaznának a Fideszre, viszont abba a körbe tartoznak, akik a 16 %-os adókulccsal 100-200 ezer Ft-tal többet kapnak. ez jó nekik, de tudják, hogy ezért a kis fizetésű, kiszolgáltatott emberek élete nyomorodik meg!
Orbán egy diktátor! Szociálisan érzéketlen, a hatalommánia az egész országot tönkre fogja tenni! Ha neked az egypártrendszer felel meg, most megkaptad! Én viszont egy demokratikus országban szeretnék élni, ahol az embereknek nem kell félni, ahol nem éjjel 2-kor visznek el a családja mellől embereket, és az ügyészség nem a diktátor parancsára cselekszik!

ursus artos 2011.07.09. 18:54:27

@papas: "az őrület+cirkusz, ami azután következet. Dereng már?"
Borzasztó konkrét vagy.

ursus artos 2011.07.09. 19:02:09

@pirimogyoró: illetve csak annyi, hogy az adórendszer átalakítása egy hosszú, három éves folyamat. Ha a végén lesz egy egyszerű átlátható cucc, ahol a mosógépszerelő is számlát ad, akkor végső soron mindenki jól fog járni. Egyébként a rosszuljárás a minibéreseknél nettó kétezer forint. Ez szopás. Viszont évekig élvezték az adómentességet. Hát most egy keveset vissza kell ebből fizetni, ahogy Bolgár úr mondaná.

ursus artos 2011.07.09. 19:04:39

"Orbán egy diktátor!"
Értem én, hogy visszafelé mutogatni már nem menő, meg nem szabd meg ilyenek, de ez is uncsi már: "hatalommánia ", "egész országot tönkre fogja tenni" "kiszolgáltatott emberek élete nyomorodik meg!"

czjanos 2011.07.09. 20:19:13

@szisz sziszi: figyelemre méltó gondolatok és mondatok!

Cilka 2011.07.09. 23:46:15

Biztos, hogy nehéz lesz ezt a munkát elkezdeni, mert az emberek még mindig nem értik, hogy ez a fasiszta maffiózó a XXI. században is, Európa közepén is képes lesz tönkretenni az országot.
Egy bZsolti! Átpörgetve a kommenteket, látom, hogy ez a gyáva senkiházi nagyon fél tőled, tőlünk, ha ilyen mocskos szájú csürhét küldött ide.

Cilka 2011.07.10. 00:01:53

...bocsi: helyesen: " Egy biztos Zsolti"

pirimogyoró 2011.07.10. 08:39:41

@ursus artos: Menő, vagy nem menő, a lényeg, hogy vagy nem veszitek észre (ez a kevésbé hihető verzió), vagy nem akarjátok észrevenni, hogy egy ember akar a kezében tartani mindent. Annyira mindent, hogy tiltakozást sem tűr, mert azonnal megtorolja és még a családok magánéletébe is belemászik.
Inkább az egészségügybe pumpálná a pénzt, mint MOL-t venni másfélszeres áron rémálomban, mert a MOL-ból kézzel fogható haszon nincs, viszont az egészségügy - mondhatni - összeomlott. Nem mindenki tudja Grazban gyógykezeltetni magát, vagy a gyerekét, vagy a szüleit.
Ráadásul a MOL részvényeket az agyonszidott előző kormány megtakarításain vette. Kevesebbet kéne hazudni és több hasznos dolgot tenni.
Nem kell folyton a pápához utazni kezetcsókolgatni, egy ateista is lehet emberséges, nem a vallási hovatartozáson múlik egy ember becsülete.
Ebben az országban nem csak katolikusok vannak, élnek itt és zsidók, akiket nagy divat szidni és kigúnyolni, vannak mohamedánok, szombatisták, protestánsok, Krisna-tudatúak, buddhisták. Miért kéne rájuk erőszakolni az állam által jónak látott vallási nevelést? Szégyen, hogy mit támogattok, sokan azért, mert a szocialistákat még jobban utáljátok. Értelmesen végig kéne gondolni, mi lenne a legjobb. Mert ez, ami van, az egyik legrosszabb.

Fell Bandi 2011.07.10. 13:49:16

@waqtiq: Árpi bátyádat miért nem nevezed patkánynak, mint az elítélt társai tették, akiket bemószerolt a vén sz@rházi?

Fell Bandi 2011.07.10. 14:37:25

@pirimogyoró: ". Mert ez, ami van, az egyik legrosszabb. "
El lehet innen menni, ha nem tetszik, nyitva vannak a határok..

pirimogyoró 2011.07.10. 17:00:29

@Fell Bandi: Ez a legjobb megoldás? A kormány térdre kényszerít mindenkit, kivéve a nagyon jómódúakat, azokat segíti, akik nincsenek rászorulva. A haverok tömik a zsebüket, nem számít, ha nem értenek semmihez, a szakemberek pedig mehetnek világgá, ha nem nyalják a fideszes testrészeket.
Menjen el az, aki pont az ellenkezőjét csinálja, mint amire felesküdött.
Nem fontos, hogy segítsék a mi életünket, de ne is gátolják meg, hogy boldoguljunk!

pirimogyoró 2011.07.10. 17:21:16

@ursus artos: Erre csak azt tudom mondani, hogy sosem lesz átlátható. A jogászkormány megcsinálta a maga és a hozzájuk közel állók szerencséjét és a fontosabb pozíciókat még be is betonozta. 9-12 év helyett miért nem 20-30 év? Azt már nem merték?
Bárki lesz kormányon, remélem kiseprűzi a bérenceket a helyükről.

És még annyit, hogy a mosógépszerelő (klímatisztító, festő, burkoló, tévészercsi, varrónő és sokan mások) sosem fognak számlát adni, mert eleve úgy teszik fel a kérdést, hogy pl. 15.000,- vagy 120.000,-. Kell számla is róla? Ja, akkor 30-cal több??? Kell a halálnak! Majd ha keresek annyit, hogy meg tudjak élni belőle.

czjanos 2011.07.10. 18:50:37

@Fell Bandi: Soha nem a többség megy el! 1956-ban is "mindössze" kétszázezren mentek el, pedig most úgy hírlik, hogy tízmillió ellenzéki volt a Kádár-érában! Nem elmenni kell, hanem itthon kell olyan helyzetet, körülményeket teremteni, ahol a többség legalábbis nem érzi magát rosszul. Szerencsésebb esetben pedig kezdi jól érezni magát. Most nem itt tartunk. Akik elmennek, kivonják magukat a cselekvésből. Akik itthon maradnak, vállalják a nehézségeket, a küzdelmet. Mondok neked még egy példát: 1945-ben is itthon maradt a többség és össze fogott, hogy eltakarítsa romokat, újjá építse a gyárakat, iskolákat kórházakat, stb. Ők voltak a nemzet igazi támogatói, akik vállalták a nehézségeket, a küzdelmet. Ma is itthon kell maradni és vállalni kell a kirekesztést (a haza nem lehet ellenzékben),és fel kell lépni azok ellen, akik kizárólag magukat vélik a magyar nemzet megtestesítőinek!

mendson 2011.07.10. 19:30:04

@Dillinger: Gondolom aztán rájöttél és hamm bekaptad.

lilla- 2011.07.10. 21:09:17

@Fell Bandi: Én itt vagyok!
Nem vagyok GZS--és az orbáni rendszer ellenzője vagyok! Nem kicsit! Nagyon!

Fell Bandi 2011.07.11. 20:44:56

@lilla-: no, akkor már ketten vagytok! gratulálok

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.07.12. 13:51:01

@angyalföldi partizán: "ez valami rettenet elvtárs,hogy kommentezők után nézel.szép dolog az éberség,de unalmas."

ha a kommentfolyamokból kivennénk ezeket a "bérkommentelőket", akkor egyrészt tizedennyi szaron kellene átrágni magunkat, másrészt a világ is szebb lenne.

persze ez magyarországon senkinek sem érdeke.

Fell Bandi 2011.07.13. 12:19:26

görényi et. ugyan mit mondhatott a zsóti kedvenc pojácájáról, hogy mentse a tetves életét? választás előtt tehát a vén sz@rházi, vagy a sitten rohad meg, vagy énekel a gyurcsányiról... mi csak jól járhatunk, csak egy kávét kérek...

pirimogyoró 2011.07.15. 00:38:36

@Fell Bandi: Vagyunk itt többen is, akik utáljuk a haverokat, akiknek már tele a zsebe és még mindig kevés :) De hát orbáninak meg ez a kedvence.

Muster Mark 2011.07.18. 03:01:25

Álmodik a nyomor, zsiddancskám, álmodik a nyomor.

Nagyon úgy néz ki, hogy a 2014-es választás is a fideszé lesz, sőt esélye a 2018-as is...

Ez a kiskádárkor nagyon mélyen az emberek lelkébe égett, nem nagyon felejtik, és piszokul nem hiányzik nekik a brancsod...

Orbiék meg közben kiismerték a harcmodorotok buktatóit... másszóval mostanra immunizálódott ellenetek a társadalom.

És az immunrendszer most megszüntet benneteket.

"Orbán bukás után"? Helyesebb lenne így: "Az MSZP széthullása" vagy "A 2014-es kétpárti parlament"
süti beállítások módosítása