Pedig annyi kérdésünk lenne a magyar diktátorhoz, de mégsem tudjuk ezeket feltenni. Ha megszólal, külföldön teszi. Idehaza csak zokniban dekázik, egy-egy hazugsága közben becsap a villám, de leginkább azt szereti, ha néha kiteheti a kezét egy-egy előtte elvonuló focista elé, aki inkább megfogja azt, csak tovább tudjon haladni.

Ennyi jut nekünk személyes infóból, de azért néhány dilemmám csak megosztanám, ha már önmaga szerint negyven évig a nyakunkon maradna, még árral szemben is.

- Hogy lehet ma prioritás az államadósság elleni küzdelem, ha tavaly, hitelfelvételi szándékkal együtt még 7 százalékos hiányt tervezett?

- Hiteles-e a harc az államadósság ellen, ha 500 milliárdot adunk Mol-részvényekért, ráadásul a gonosz, ezért állítólag elzavart IMF pénzéből?

- Miért épül Debrecenben futballstadion és kell-e Önnek 10 milliárdos magánhadsereg, ha a Péterfy Sándor utcai kórházban bejelentik: műtétek maradnak el pénzhiány miatt?

- Nem érzi úgy, hogy a kétharmados többséggel visszaél? Ön becsapta az egészségügyi dolgozókat, a rendvédelmieket, a pedagógusokat, a nyugdíjasokat, az egyetemistákat, az önkormányzatokat, a bankokat és a devizahiteleseket, a magánnyugdíjpénztári tagokat. Ezek az emberek nemhogy 40, de 4 évig sem bírják ki.

- Milyen érzés úgy hallgatni a tömeg szájából, hogy takarodjon, hogy eközben az ellentábor nem vereti szét a várost, és nem mondja, hogy a kormány ellen bármi megtehető?

- Komolyan gondolja, hogy abból az emberből csinál alkotmánybírót, aki egy semmissségi törvénnyel megalázta a rendőröket, akit megbízott az előző kormányok elleni koncepciós perek előkészítésével?

- Tényleg Ön dönt az Opera igazgatójáról is? Akkor minek ide miniszter?

- Mit szól ehhez az idézethez? "Amint felröppent, hogy én vagyok a kultuszminiszteri poszt várományoaa, azonnal elkezdődött a gyűlölködés, a torzsalkodás, a mocskolódás, a gáncs, az ármány. Ám nem a túloldalról indult, hisz riválisaim a Fideszben keresendők....Nem a bántás zaklat föl, hanem hogy lassítanak, lehetetlenné tesznek, akadályoznak fontos ügyeket..." Szőcs Géza - Mozgó Világ 2011/4.

- Nem tartja kínosnak, hogy miközben Ön harcot hirdetett az off-shore lovagok ellen, addig kormányának tagjai ilyen cégekkel büszkélkedhetnek? Most Gál András Leventéről derült ki, hogy effélékben vállalt szerepet, ráadásul Hagyó Miklóssal is közös cégben dolgozott.

- Nyugodtan alszik, amikor Ön havonta annyivel visz haza több pénzt, mint egy évvel korábban, mint amennyit mások kapnak egy átdolgozott élet után nyugdíjként - egy év alatt?

- Nem gondolt arra, hogy a nagy választási győzelem után, ha elismerő mondatokat mond az előző nyolc évről, a nyilván Önt is büszkévé tevő fejlesztésekről, de legalább a 2008 őszén indult válságkezelésről, akkor hiteles és konszenzuson alapuló alkotmányt is faraghatott volna? Egyúttal egy időre elnémíthatta volna az Ön által bevezetett megszorítások kritikusait.

- Ha nem vizitdíjnak, akkor minek fogja nevezni azt az összeget, amit eddig nem, de a jövőben fizetni kell az egészségügyi ellátásért?

- Nem kínos, hogy amíg Gyurcsány uniós elnökség nélkül is idehozta Busht, Sarkozyt, Merkelt, Blairt, Putyint, addig Önnek ez a kivételes, bár ideiglenes sarzsival sem sikerült?

- Gyurcsány alatt az uniós kifzetések terén mindig az első három helyen álltunk. Most a középmezőnyben. Mit szól ehhez?

- Ha az előző 8 évben a kórházak átalakítása és az iskolák megszüntetése maga volt a nemzethalál, akkor miért nem az, amikor Ön teszi?

- Hiteles-e a rendvédelmiek korai nyugdíjazása elleni harc, amikor a belügyminiszter ugyanígy járt el, és leszerelése óta dúsgazdag ember lett?

- van-e még olyan kifizetetlen harcostárs, aki miatt törvényt kell módosítani?

- Ön aranyhalat kapott 2010 tavaszán, de a közvéleménykutatások szerint máris egymillió szavazót vesztett, pedig a megszorítások java még csak most jön. Mintha ez az aranyhal már maga is döglött lenne. Negyven évig miniszterelnök akar lenni, vagy lesz még alkotmánymódosítás, hogy afféle Horthyként a Sándor-palotából nevezhesse ki a miniszterelnököket?

- Mikor kíván elnézést kérni a nemzettől Schmitt Pál elnöki kinevezéséért?

- Nem tart attól, hogy választási bukása után elszámoltathatják a magántulajdon megsértéséért, a hivatali hatalommal való visszaélésért?

- Mi lesz, ha egy következő kormány simán kirugdossa az Ön által 9 évre bebetonozottnak hitt embereit?

- Tényleg negyven évig marad ez az adórendszer? Tudja, hogy akkor éhen hal a fél ország?

- Ha Ön megköti a következő kormányok kezét, lesznek-e még demokratikus és szabad választások Magyarországon?

 

És így tovább és így tovább. Amúgy hosszú beszélgetés lenne politikai tisztességről, lelkiismeretről, az elmúlt 22 év vargabetűiről, az egyháztagadástól a KDNP-s szövetségig, a szőlőbányáktól a tévévita elvesztése miatti személyes bosszúig, Nagy Imre koporsójától Wittner Máriáig, az 1992-es az MSZP-vel lehetséges együttműködéstől a nemzetre folyton rárontó baloldalig, Dávid Ibolya kormánytagságától az UD Zrt-ig, a tisztakezűségtől a Puch-Simicska tengelyig.

De majd egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr192982274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán tudathasadása? 2011.06.15. 08:08:51

A tudathasadás egy népi zsargon kifejezés, amelyet egyaránt használnak a skizofrénia, és a disszociatív személyiségzavar (többszörös személyiség) tünetegyüttesének a megnevezésére. Ez a parlamenti esküszegése és saját párt mutyijai miatt, várható későb...

Trackback: Alabama már Nem Fizet Nyugdíjat 2011.06.14. 13:38:53

Az alapamai Prichard városa 2009 októbere óta képtelen fizetni a visszavonult közalkalmazottai nyugdíját. Idős tűzoltók, hivatali dolgozók, és a város egykori seriffje is bevétel nélkül tengeti napjait több mint másfél éve. Akinek volt, már felélte a m...

Trackback: RIP társadalmi és érdekegyeztetés 2011.06.14. 12:12:20

Bár továbbra sem kívánunk a temetkezési vállalkozások piacára belépni, de “nyugodjék békében” sorozatunk egy újabb taggal bővül. A több, mint…

Trackback: Súúúhanterz: Tényleg nem tud vezetni Orbán? 2011.06.14. 10:06:52

Orbán Viktor miniszterelnök úr a minap a TV2 aktív című műsorának vendége volt, ahol Michelisz Norbert autóversenyzőnek köszönhetően beülhetett egy igazi versenyautóba. A nem mindennapi élmény mámorában megdöbbentő kijelentésekre ragadtatta magát.&bdqu...

Trackback: A köpcös meg a labancbulvár 2011.06.14. 10:05:59

Azér fejlődik a mi köpcösünk, ezt nem tagadhattya le senki. Számszakilag legalábbis.Kezdetben volt ugye a három gyerek, három szoba, négy kerék. Utána meg ugye a hálószobába invitált öt nyugdíjas rendőr, hat rokkant, hét gonosz tűzoltó, nyolc katona, k...

Trackback: Cizellált nemzeti hasba rugdosás 2011.06.14. 09:50:36

Juhász Oszkár, a Jobbik gyöngyöspatai polgármester-jelöltje azt állítja, hogy az időközi választásra szintén készülő Eszes Tamás, a Véderő parancsnoka verni kezdte vasárnap hajnali egyeztetésükön. A bilincselésnek ellenszegülő Eszest előállította a ren...

Trackback: Orbán elvtárs sokáig maradna 2011.06.14. 08:36:02

Milyen érzés úgy hallgatni a tömeg szájából, hogy takarodjon, hogy eközben az ellentábor nem vereti szét a várost?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucernaböde 2011.06.14. 14:46:17

@MikeBoy: Nem tudom miről beszélsz.

Az emberek kb 20 %-nak negatív reálhozama lett. Az átlag reálhozam olyan 0,5% körüli 13 év alatt.

Ha szerinted ez jó dolog, ha ez szerinted megoldja a nyugdíjkérdést akkor te egy marha vagy öregem.

Lucernaböde 2011.06.14. 14:47:01

@Agyalap:

Hányszor írtam le te szerencsétlen balfék, hogy az államank VAN ADÓKIVETÉSI MONOPÓLIUMA ????

HÁNYSZOR TE TUDATLAN SÖTÉT BUNKÓ ????

Lucernaböde 2011.06.14. 14:47:40

Amúgy ne csodálkozzunk, hogy ez az ország ezzel az emberanyaggal ide jutott.

Ezt a blogot olvasva ez szinte törvényszerűnek látszik.

Lucernaböde 2011.06.14. 14:49:06

@Agyalap:
Van a MANYUP magéncégeknek adókivetési monopóliuma ? Nincs ? Akkor miből konszolidálják magukat ha csőd felé mennek te idióta hülye balos faszfej ???????

Agyalap 2011.06.14. 14:50:39

@Lucernaböde: Akárhányszor leírhatod, attól még jobban nem hangzik.
Egy 1929-es típusú válságban mit adóztatna meg az állam zsenikém? És mekkora pénzt szedne be?
Osztod az észt - túl sok lehet...

azAttis 2011.06.14. 14:52:23

A fenti írás annyira színvonaltalan, demagóg fércmunka, hogy csak ezt lehet rá írni amíg az ellenzék ilyen silány:

Hajrá Orbán Viktor! és még: Hajrá Magyarország!

Lucernaböde 2011.06.14. 14:52:42

A szomszédos Ausztriában a nők 60, a férfiak 65 éves korukban vonulnak nyugdíjba. A törvény lehetőséget biztosít az előnyugdíjazásra, amit igen sokan vesznek igénybe. A korengedményes nyugdíjkorhatár nők esetében 55-56,5 év, férfiaknál 60-61,5 év. Az állami nyugdíjrendszer felosztó-kirovó elvű, vagyis a minden hónapban a befizetett járadékokból fedezik a nyugdíjakat.

Belgiumban a férfiak 65, a nők 62 éves korukban hagyják abba a munkát. A nők nyugdíjkorhatárát 2009-ben a férfiakéval azonos szintre emelik. Harminc éves munkaviszony után a minimálnyugdíj éves összege 457 ezer belga frank (11 330 euró, havi 236 ezer forint). Az öregkori járadékot szintén a hagyományos, felosztó-kirovó rendszerben fizetik.

Agyalap 2011.06.14. 14:53:12

@Lucernaböde: Nézd primitív barátom! Stílusod sokat elárul, aki így dobálja az infókat a nagy tőzsdei tudásáról (meg persze a hihetetlen befektetéseiről), az csak egy szerencsétlen csóró nulla lehet nagy álmokkal.
Sok szerencsét és mondogasd magadban: "Belégzés, kilégzés"

Lucernaböde 2011.06.14. 14:53:41

@Agyalap:
Akkor semmit, de nem érted most sem: nem azt állítom, hogy nincs olyan helyzet amikor az állam iscsődöt mond, de az a helyzet áll utoljára elő. Ennyi.

Előbb megy csődbe minden MANYUP pénztár mint az állam.

Aki ezt nem érti az tényleg hülye...

Crescendo 2011.06.14. 15:00:43

@Lucernaböde: Ez mit jelent, hogy van adokivetesi monopoliuma? Ha nincs aki adot fizessen sokra nem megy vele... Olyan mint a szallodas, aki all a tobb milliardos szallodaja mellett es iszonyu osszegeket kereshetne, ha van fizeto vendeg, de ha nincs sokra nem megy az oriasi eszkozparkkal...
Az adopolitikaja a Fidesznek szerintem kifejezetten jo es elonyere valik az orszagnak kozep es hosszu tavon. Akinek meg nem tetszik az menjen vissza a szocializmusba, ott mindenki hasonloan keresett es mindenki szegeny volt, mint a templom egere... Inkabb legyenek kogazdagok, ha en is elhetek elfogadhato szinvonalon, mint hogy ne legyenek gazdagok, de en is csak nelkulozo lehetek.

jenőke 2011.06.14. 15:03:14

@lapi 2.1:
Látom, elsőztél.
Figyelmen kívül hagytad a II/III-at, így az igazságod csak elvi, a bulgáriai levelet is figyelembe véve.
Szilyben igazad van.
Örülök, hogy vagy, vagyunk!

2011.06.14. 15:04:00

@Lucernaböde:

"Az emberek kb 20 %-nak negatív reálhozama lett. Az átlag reálhozam olyan 0,5% körüli 13 év alatt."

Alakul ez! Szinte hihetetlen! :-)))
Nem mintha az állam ennél magasabbat adna, de azért kicsit vizsgálódjunk még, hátha kijön a témából valami.

Miért csak fél százalék? Például a növekedési portfóliónak nem annyi, hanem magasabb. Ott a link ezt meg is nézheted.

Tehát az ok: Túl kevés volt sokáig a megengedett kockázati befektetések aránya.
Értsd: állampapírt kellett venni, nem lehetett befektetni, sokáig nem volt meg az a 3 portfólió ami most megvan, és ezért "alacsony" a hozam.

Értsd2: Ha a növekedési (a legkockázatosabb) portfólió választható lett volna az induláskor, akkor a hozam sokkal magasabb lenne és lesz is a jövőben azoknak akik maradtak és ezt választották.

2011.06.14. 15:05:22

@Lucernaböde:

"Nem tudom miről beszélsz."

Csendben jegyzem meg!
Ez a gáz, mert a lényegről.... :-))))

Mérges 1234 2011.06.14. 15:12:48

Na mindegy gyerekek, az van, hogy volt egy nagyon szar kormányunk 8 évig, erre jött egy kevésbé de még mindig szar kormány.

És aki ezt nem akarja belátni, mert pártérdeke nem engedi, na az a hazáruló.

Lehet tolni az Orbán kormány szekerét, de minek?????

A hülyeség mellé kiállni nem szabad, hiába a mi hülyeségünk, hiába a mi kutyánk kölke.

PL. Én sokáig MSZp szavazó voltam, de valahogy tavaly nem mentem el, mert szarhoz nem adom a nevem, szeretném látni, hogy majd itt is lesznek olyanok, akik azt mondják, hogy kösz nem, nem ezt ígértétek, és nem erről volt szó.

De a súl,yosan retardáltaknak nehezükre esik bevallani, hogy tévedtek.

PL. nézétek meg a Fábrit egy igazi proli balfasz, de simán azt mondta, hogy nem erre számított és csalódott.

Én nem vonom kétségbe a jóakaratát a kormánynak, de azt látom, hogy így nem lehet.

A viszacsatolások megszűntetése egyszerűen nem vezethet jóra.

ISten kivételével mindekinek szüksége van visszacsatolásra...

Lucernaböde 2011.06.14. 15:13:49

@MikeBoy:

Jajj, ne fárassz már te szerencsétlen fatuskó. A növekedési portfolió azt jelenti, hoyg tele pakolják részvényekkel amelyek a pénzügyi világ legkockázatosabb instrumentumai te ügyefogyott, szerencsétlen fatuskó !

Minél növekedésibb, annál nagyobb a kockázata. Tudod zsenikém: kockázati felár...

Lucernaböde 2011.06.14. 15:17:16

Az pedig, hogy Gréczy Gecinek van pofája Orbánt elvtársozni az mindent elmond a primitív fajtájáról.

Pont ő elvtársozik, aki egy tőzsgyökeres elvtársnak a segge szőre között élősködik permanensen, egy olyan elvtárs aki ezt mondta:

„Úgy vélem, hogy a KISZ-nek politikai eszközökkel kell fellépnie az általa elfogadhatatlannak tartott törekvések ellen, politikai munkával kell elszigetelnie az esetlegesen megalakuló Fidesz-csoportokat”

részlet Gyurcsány 1988. augusztus 17-i keltezésű leveléből, melyet a pécsi felsőoktatási intézmények (Janus Pannonius Egyetem, Pécsi Orvostudományi Egyetem, Pollák Mihály Műszaki Főiskola) párttitkárainak küldött (a dokumentumok a Baranya megyei levéltárból származnak)

Egy évvel később ő volt a politikai pluralizmus, a sokszínűség letéteményese.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.06.14. 15:17:23

"Pedig annyi kérdésünk lenne a magyar diktátorhoz (...)"
Erős felütés. És egyáltalán, miért elvtársa Gréczy Orbánnak? Mi van itt?

midnight coder 2011.06.14. 15:19:21

@Doubledecker: Egyrészt ez igaz. Másrészt, nálunk a visszacsatolás leginkább kerékkötést jelent. A mindenkori ellenzék ott tesz keresztbe a mindenkori kormánypártnak ahol lehet.

A másik probléma, hogy nem nagyon látni olyan erőt aki a FIDESZ-nél jobb lenne. Az LMP kezébe egy trágyásszekér irányítását sem adnám, nem egy országét, a Jobbikot civilizált ember soha nem fogja komolyan venni európában, az MSZP pedig minden idők legrosszabb magyar kormányzását produkálta az előző két ciklusban.

fizetekmegegysort 2011.06.14. 15:20:53

@Lucernaböde: Oké, az állambácsi megy utoljára csődbe. Ha csőd van, sztem tök mindegy. De mi van, ha nincs csőd? Ha mondjuk a manyup egy icipici hozamot termel nekem, és én azt felveszem a saját kis számlámról mikor nyugdíjba menek. Szemben áll ezzel V ígérete,hogy majd lesz nyugdíjam. Egy olyan alaptörvénnyel mögötte, ami őt nem kötelezi myugdíj fizetésre, de a gyerekemet kötelezi szülő eltartására. Mellé olyan kétharmados törvénykezési hajlammal, hogy hirtelen, megvonunk szerzett jogokat, és segély-féle juttatásnak minősítünk szerzett jog szerinti járadékokat. Miért nem érzem én úgy, hogy ez az állami cucc nekem nagyobb garancia bármire, mint a számlámon csücsülő lóvé? Lehet,h a manyup sok szempontból rossz volt, de nekem a legrosszabb variáció a fizess csak, én meg megígérem,h majd adok valamikor valamit-konstrukció, amit állami nyugdíjnak hívnak. Főleg ilyen demográfiai helyzetben, ilyen törvénykezési szokások mellett.

Lucernaböde 2011.06.14. 15:21:22

Az az ember beszél szólásszabadságról, az az ember áll ki magát demokrataként tételezve az emberek elé aki 88-ban még fideszes politikai csoportok elszigetelését szorgalmazta :

„Úgy vélem, hogy a KISZ-nek politikai eszközökkel kell fellépnie az általa elfogadhatatlannak tartott törekvések ellen, politikai munkával kell elszigetelnie az esetlegesen megalakuló Fidesz-csoportokat”

részlet Gyurcsány 1988. augusztus 17-i keltezésű leveléből, melyet a pécsi felsőoktatási intézmények (Janus Pannonius Egyetem, Pécsi Orvostudományi Egyetem, Pollák Mihály Műszaki Főiskola) párttitkárainak küldött (a dokumentumok a Baranya megyei levéltárból származnak)

Lucernaböde 2011.06.14. 15:24:22

@fizetekmegegysort:
"De mi van, ha nincs csőd? "

Látod, kb 3 órája az első értelmes kérdés.
Annyira sivár itt a felhozatal, hogy 3 órát kellett erre várni.

Nos, ha nincs csőd, akkor vagy sokat lehet a MANYUPPAl keresni, vagy kb annyit amennyi annyi nyugdíjat biztosít, mint az állami.

Az előző esetnek kicsi a valószínűsége, de bekövetkezhet. Viszont ez olyan, mint az egyszeri család aki frankban vett fel hitelt: akkor jó ötletnek tűnt, de ma már néhányan öngyilkosok, mert egy pénzpiaci konstrukcióban bíztak. Ugyanez a helyzet a MANYUPPAl: lehet, hogy jó lesz lehet hogy szar, de az utóbbi valószínűbb.

blah 2011.06.14. 15:27:27

@Doubledecker: én inkább úgy fogalmaznék, hogy a fidesz másképp szar és nem kevésbé. Az, hogy 2/3-os többséget szereznek egyetlen konkrétum nélküli kampány után azért elég sokat elmond erről a társadalomról, szóval beismerést én nem várnék...

\\\'tor 2011.06.14. 15:27:40

Kedves Gréczy Zsolt!

Remélem hasonló kérdéseket Gyurcsány elvtársnak is feltett amikor tanácsadója volt! Mert anélkül a kérdések nagy része csak demagógia!

elBandy 2011.06.14. 15:27:55

@okostojgli:

Nem szívtam meg, jól jártam. Oszt csókolom.

Agyalap 2011.06.14. 15:28:14

@Doubledecker: Elszomorító a hozzászólásod, de sajnos igaz...
A legrosszabb abba belegondolni, hogy nincs valós alternatíva a következő választásokra. Erre még rá is tesz az orbánkormány a civil szervezetek lassú kinyírásával, pedig szerintem az lenne a jövő..

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.14. 15:29:34

@Crescendo: "Akinek meg nem tetszik az menjen vissza a szocializmusba, ott mindenki hasonloan keresett es mindenki szegeny volt, mint a templom egere... ."
Nem tudom hány éves vagy, de:
-ha több vagy 40-nél, akkor elvakult és vak vagy,
-ha 40-nél fiatalabb, akkor meg tudatlan vagy.
Nekem sok minden nem tetszik, de nem akarok visszamenni a szocializmusba még a kormánnyal sem, aki a munka alapú gazdaságot szeretné megteremteni. Ezt a szocializmusban már kipróbálták ( úgy hívták teljes foglalkoztatottság ), ezért vagyunk ma itt. Ha bejött volna, nincs az a magyar választópolgár, aki a rendszerváltásra szavazott volna.

"Inkabb legyenek kogazdagok, ha en is elhetek elfogadhato szinvonalon, mint hogy ne legyenek gazdagok, de en is csak nelkulozo lehetek."
A hozzászólásodból arra következtetek, te fiatal vagy, ezért elhiszed ezt a butaságot amit leírtál. Nem nélkülöztünk. Nélkülözött viszont az anyám, aki a II. vh előtt egy nyolcgyerekes zsellér családjában élt, és a szülőkkel együtt egy szobában laktak. Nyáron még a mezei egeret is megfogták, és megsütötték az éhségük enyhítésére. Akkor nem volt szocializmus.
A szocializmusban valóban volt olyan időszak, amikor nehezen éltünk ( képzeld akkor sem volt mindenkinek munka, és a földosztáskor kapott 2 hold föld nem volt elég 4 ember eltartására, de ennivalónk mindig volt, legfeljebb az egész faluban 2-3 családnak volt fürdőszobája. De azért minket sem evett meg a kosz, mert víz volt, mosdani lehetett. Később már mindenkinek jutott munka, lett áram az egész országban, mindenki tudta fizetni a rezsijeit, tartós használati cikkeket tudott venni. Alacsony bérek voltak, de nem fizettünk az iskoláért, orvosért, olcsón járhattunk színházba. Igaz, hogy nem volt mindenkinek autója, színes tv-je, számítógépe stb. Ez volt a szocializmus, meg az, hogy nem utazhattunk külföldre. Most is nagyon sokan vannak, akik nem tudnak külföldre utazni, mert nincs rá pénzük, és sokaknak ennivalóra sincs. Ez szerinted helyén való?
Ugye te küldöldön kommentelsz? Ha igen onnan könnyű hazaugatni.

blah 2011.06.14. 15:30:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Attissal bármelyik szekta jól járna és ahogy elnézem veled is...

Mérges 1234 2011.06.14. 15:31:39

midnight coder:

"A mindenkori ellenzék ott tesz keresztbe a mindenkori kormánypártnak ahol lehet."

Nocsak nem visszanyalt a fagyi.

De különben, ez is az egyik legnagyobb baja a Magyar politikának, ellenzékből még a jót is leszavazzák.

Egyik bugyant kollégám mondta, hogy mér nem ez a dolguk???? Szóval ott tartunk, hogy van aki el is hiszi, hogy ez így rendben van, pedig dehogy..... :D

"A másik probléma, hogy nem nagyon látni olyan erőt aki a FIDESZ-nél jobb lenne. Az LMP kezébe egy trágyásszekér irányítását sem adnám, nem egy országét, a Jobbikot civilizált ember soha nem fogja komolyan venni európában, az MSZP pedig minden idők legrosszabb magyar kormányzását produkálta az előző két ciklusban."

Ezzel is mind egyet értek. De ez még mindig nem legitimizálja számomra az ökörségeket.

Szóval mindemellett lehetne talán ügyesebben, szebben, korrektbben kormányozni. Akkor a végén még lenne társadalmi elfogadottságuk is, ami végső soron könnyebbé tenné a kormányzást.

Vannak jó törekvések, de pl. gazdaságpolitikai fronton totál szopó egyelőre, és ha nem lesz változás beledöglünk.

Tök kár volt elkúrniuk 1 évet a szarakodással, már régen beindíthatták volna a kaszát, talán mostanra már oszlana a népharag is.

Lucernaböde 2011.06.14. 15:31:48

@fizetekmegegysort:
"Lehet,h a manyup sok szempontból rossz volt, de nekem a legrosszabb variáció a fizess csak, én meg megígérem,h majd adok valamikor valamit-konstrukció, amit állami nyugdíjnak hívnak. "

Nem jól értelmezed azt ami van. AZ ÁLLAMNAK VAN ADÓKIVETÉSI MONOPÓLIUMA EZÉRT MINDIG BIZTONSÁGOSABB FIZETÉSI KÖTELEZVÉNYT AZ ÁLLAMNAK HAGYNI MINT BÁRMELY MÁS PIACI SZEREPLŐNEK.

Nem értem miért kell ezt ezredszerre leírnom, amikor ez evidencia.

Ha nekem nem hiszel akkor higgy a ténynek és vezesd le belőle, hogy egyébként pont ezért van az, hogy az állampapírok hozama a legkisebb mert a kockázatuk is a legkisebb - pedig azok is fizetési ígérvények.

Ha ennek sem hiszel akkor találd ki egy esetleges MANYUP pénztár csőd esetén milyen lehetőségek vannak. Ezek :

1. a befizető vagy éhenhal, vagy:
2. megy az államhoz pénzért.

Mindig az állam áll a sor végén és mindig a legbiztonságosabb. Erre az nem jó érv, hogy az állam is csődbe mehet, de az állam birtokolja egy nemzetgazdaság vagyona és teljesítőképessége mögötti adókivetsi monopóliumot. És a gazdaság teljesen nullára össze sem tud omlani - ellentétben agy pénztárral ami tud - mert az embereknek pl. enni kell.

Érted már ?

Lucernaböde 2011.06.14. 15:33:18

Ezért ezt ne felejtsük el :

„Úgy vélem, hogy a KISZ-nek politikai eszközökkel kell fellépnie az általa elfogadhatatlannak tartott törekvések ellen, politikai munkával kell elszigetelnie az esetlegesen megalakuló Fidesz-csoportokat”

részlet Gyurcsány 1988. augusztus 17-i keltezésű leveléből, melyet a pécsi felsőoktatási intézmények (Janus Pannonius Egyetem, Pécsi Orvostudományi Egyetem, Pollák Mihály Műszaki Főiskola) párttitkárainak küldött (a dokumentumok a Baranya megyei levéltárból származnak)

Mérges 1234 2011.06.14. 15:36:44

@blah:

"én inkább úgy fogalmaznék, hogy a fidesz másképp szar és nem kevésbé. Az, hogy 2/3-os többséget szereznek egyetlen konkrétum nélküli kampány után azért elég sokat elmond erről a társadalomról, szóval beismerést én nem várnék..."

Ennél is van szánalmasabb, konkrétan: rengetegen tapsolnak, az akasztófa ácsolóknak, még akkor is ha látják, hogy nekik is kevesebb van a borítékban, de örülnek, hogy döglik a szomszéd tehene is.

NA meg aki látja, hogy szar, de én erre szavaztam, ezért ennek jónak kell lennie, vagy habzó szájjal nyomja de dögöljön meg a kocsi disznaja......

Agyalap 2011.06.14. 15:39:03

@Lucernaböde: Úgy látom elakadt a lemez ennél az adókivetésnél ;D

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.14. 15:39:11

@klacus: "Ezek pofáznak a leghangosabban, miközben az elmúlt időszakban egy kurva peták adót nem fizetett.
Pl. édesanyám, aki 40 éve alatt összesen nem fizetett annyi adót amennyit én az elmúlt 3 év alatt.
Én a szavazati jogot is elvenném akár tőle is, mert ne mondja már meg hogy ki költse el azt a pénzt amit én fizetek a közösbe."
Ha jól értem te is a közösbe fizetsz! Na képzeld, akik korábban ( 90. előtt) nem fizettek adót, azok meg sem kapták azt a pénzt, amiből most levonják az adódat. Akik meg most nem fizetnek, nagyobb része nem is tud, mert nincs jövedelme.
Én nagyon sok adót fizettem már eddig is, de soha nem jutott eszemben olyan, hogy aki nem fizet annyi adót ( pl. az anyád), attól az állam bármit megvonjon. Furcsa a hozzáállásod. Vajon akkos is ezt mondanád, ha tartósan munkanélkülivé, neadj isten rokkantá válnál?

Lucernaböde 2011.06.14. 15:43:06

@Agyalap:
Nem elakadt, hanem alapvető fontosságú. nem tehetek róla, hogy állandóan olyan felvetéseket kapok amire ez a válasz.

blah 2011.06.14. 15:43:41

@Doubledecker: ezzel nem vitatkoznék, egész pontosan ez a helyzet. A futbalhuligánokéhoz tudnám hasonlítani az átlag magyar ember lelkét...

2011.06.14. 15:45:31

@Lucernaböde:

Ki a fatuskó azt nem tudom, mert leírtad amit én, de épp ezért:
Van remény!

"Ha a növekedési (a legkockázatosabb) portfólió választható lett volna az induláskor"

Ezt írtam én is a legkockázatosabb!Ott van.
És ennek a legmagasabb a hozama 10 év alatt.
Érted már? Nagyobb ám mint 0.5% sokkal.

Vagyis az nyer a ki a növekedésit választja és hosszú távra (nem 1-3 év pont PÜ válság után, ahogy azt te próbáltad ott feleslegesen)

No, veszed? Vetted? Becsapott Selemczi Gabi tégedet ezzel!

"Minél növekedésibb, annál nagyobb a kockázata. Tudod zsenikém: kockázati felár... "

És igen és annál nagyobb a hozama is!
Amint a példa is mutatja.
No, nézd már meg a 10-éves hozamokat ott a link azért raktam bele.
Ne nekem higgy, a számoknak Böbebaba!

Komolyan menthető vagy! Megmentünk Selmeczitől a "nyugdíjvédelmi biztostól" MUHAHAHAHA (valld be fidesznyik magadban te is nevettél ezen ;-)))), aki bebizonyította, hogy a több az kevesebb, de mi megmentünk ettől a boszorkánytól.

blah 2011.06.14. 15:48:15

@Lucernaböde: azért abba gondolj bele, hogy azt az adót te fizetnéd ki, viszont egy két pénztár bedőlésével sokkal kevesebben járnának rosszul. Arról nem is beszélve, hogy a válság sem döntötte be egyik pénztárt sem és volt olyan amelyik még akkor is nyereséges évet zárt.

Agyalap 2011.06.14. 15:49:58

@Lucernaböde: Alapvető, hiszen ebből működik maga az állam. De az működésképtelen dolog, hogy ha az állam megszorul, hirtelen ráébred erre a monopóliumára és kiveti a füstadót, a légvételi adót stb.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.06.14. 15:50:16

Szerintem az az igazi HÍVŐ, aki elhitte, hogy a pofátlan reálhozamokat produkáló manyupok majd jó nyugdíjjakat fognak fizetni... :)

fizetekmegegysort 2011.06.14. 15:54:21

@Lucernaböde: Ezt eddig is értettem. Már a oskolában is. Azt is felfogtam, hogy a manyup egy befektetés, ami kockázattal jár, és bebukhatom, és ha ez megtörténik, kevesebb lesz a nyögdíjam. Mégis vállaltam, önként (igen, mert nem volt mindenkinek kötelező, én még választhattam). De most nem ez a lényeg. Az a szitu érdekel, ha nincs csőd.
Mi van akkor? Mert jelen helyzetben egy biztos: az alaptörvény szerint a gyerekemet beperelhetem, hogy öreg koromban tartson el. Az Állam megígér valamit most. Aztán ha 20 év múlva a költségvetésre hivatkozva azt mondja, hogy bocs, nem tudok nyugdíjat fizetni,mer még mindig nincs elég píz, meg nemjó a dzsidípi, csak "öregségi segélyt" adok neked, ami havi 20eFt,akkor mi van? Akkor pofa alapállásba, és nyugodtan beroboghatok a nagy dunaparti épületbe, hogy de nekem a V. megígérte és hittem neki,és odaadtam a manyupomat, mer aszonta, nála nagyobb biztonságban van a lóvém... max. kiröhögnek. Mindeközben, ha a saját számlámat hízlalom, ottan lenne amihez hozzányúlhatnék.
Persze, mindezek csak elvi kérdések... eszemben sincs megvárni sem az állami nyugdíjat, sem ennek az ámokfutásnak a végét. Addigra már biztosan saját számláról fogok gazdálkodni egy olyan országban, ahol ennél sokkal nagyobb a jogbiztonság. Csak elvileg érdekelt. Hogy mi van, ha nincs csőd...
Az én lelkiismeretem egyébként nyugodt, a fiúknak mindig mindent befizettem, odaadtam nekik a manyup lóvét is, legyenek boldogok vele. Viszont nem kívánok tovább hozzájárulni az esztelen vircsaftjaikhoz, egymás tépéséhez, hatalmi harcaikhoz, a cégemből is kidobnám az alkalmazottaimat, ha így viselkednének. Jelen esetben az alkalmazottaim azt sem tudják, hogy én vagyok a főnök, azt hiszik, én vagyok a beosztott. És itt most nem az egyik vagy másik félről beszélek, hanem úgy ahogy van a teljes magyar politikai "elitről".

klacus 2011.06.14. 15:56:22

@Goompah: Mivel eltartom ezért nem igazán hinném...

olajoslajos 2011.06.14. 15:56:45

@látjátok feleim szümtükkel: Szerintem ezt azért mondta mert majdnem bármilyen szavazást meg lehet nyerni azzal a trükkel hogy bekamuzom hogy emelem a nyugdíjakat meg a segélyeket.
A szociknak ez csak takaró, magasról tennének a szegényekre ha nem lenne ilyen hálás, könnyen ugráltatható és megvehető szavazóbázis belőlük.
Valahol valaki felvetette az alábbi ötletet:
-adjunk szavazáskor minden szavazópolgárnak X ezer forintot.
-ha szeretné érvényesíteni a szavazatát, akkor ezt a pénzt vissza kell adnia szavazáskor.
-dönthet úgy is hogy megtartja a pénzt, de akkor nem szavazhat.
-így csak azok az emberek adnák le a szavazatukat akiknek többet ér a következő 4 év párezer forintnál. Mondjuk akinek valóban fontos az hogy a következő idényben a "jobbik" nyerjen. (nem úgy jobbik..) Akinek meg nem fontos, az igya el a kocsmában és menjen szépen haza.
Ez a rendszer egy jól megválasztott összeggel sokkal kevesebb kárt csinálna mint amennyit felhalmoztak az elmúlt évtizedekben.
-továbbá kellene egy rubrika a szavazólapon "egyik sem" opcióval. Mert így lenne hiteles a válasz.

klacus 2011.06.14. 16:00:37

@látjátok feleim szümtükkel: Hát tudod pár éve gyakorlatilag egy igen durva műtét miatt a jövedelmem nullára csökkent.

A befizetett járulékok után a TB 3 havi késéssel kezdte meg a folyósítást. Ezen okból kifolyólag BAR-ra kerültem. Mindenki leszarta....

Úgyhogy ne gyere nekem ezzel a mű humán szöveggel. A valóság az, hogy le vagy szarva akár ki vagy ha nincs pénzed. Tetszik nem tetszik ez a helyzet, ezért én is leszarom azt aki nem tud vagy akar boldogulni.

steve85a 2011.06.14. 16:00:54

Hát b. meg öregem a szívemből szóltál!

Én is rácsok mögött szeretném látni ezt a hazaáruló gazember orbánt!

2011.06.14. 16:02:19

@fizetekmegegysort:

"Már a oskolában is. Azt is felfogtam, hogy a manyup egy befektetés, ami kockázattal jár, és bebukhatom, és ha ez megtörténik, kevesebb lesz a nyögdíjam."

Van egy jó vagy rossz hírem döntsd el magadat.
Hosszútávon az időbeli és a befektetésbeli kockázatok is kiegyenlítődnek és nem lesz jelentőségük.

Hogy példával szemléltessem.
Kaszinót nyitsz. Egy nap alatt még veszteséges is lehetsz. Egy hónap alatt már nem. 3ÉV -> 40ÉV

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.14. 16:02:32

@olajoslajos: Aki megtartja a pénzt, azt nem lehet egyik sem szavazatnak számítani?

Agyalap 2011.06.14. 16:05:33

@Kóser Malac: A nyugdíj egy j...
A magán nyugdíjnak nem az lett volna a feladata, hogy jól tartsa a befizetőt, hanem hogy kiegészítse az állami nyugdíjat. Arról nem is beszélve, hogy ha 66 évesen meghalok a gyerekeim ne érezzék nettó befizetőnek az apjukat és örökölhessék a pénz egy részét.
A nyugdíj így sem meg úgy sem lesz elég, a zemberek meg nem gondolnak az önkéntes pénztárakra, de semmilyen más formában sem gondoskodnak öregkorukról.
Ez a törvénytervezet, hogy mindenki köteles eltartani a szüleit, számomra egy fontos üzenettel bír: az állam előbb-utóbb egyáltalán nem akar nyugdíjat fizetni...

billy reed 2011.06.14. 16:06:11

@Lucernaböde: "Ó nem, dehogy értek, csak annyi pénzem van 10 éve a tőzsdén amit te még leírva sem láttál vazze... :)

Ó nem értek én, dehogy aki éppen egy Citigroupos ilyen befektetésen haslaltam 4 milliót és pontosan tudom - elsőkézből, érintettként - hogyan működnek ezek a portfoliók, pontosan tusdom mi az a kockázati felár, nem kellene erőlködnöd pubi, annyira szánalmas vagy !"

Már értem. Valszeg azért vesztettél a tőzsdén ennyit, mert állandóan kommenteltél, nem értél rá végezni a munkádat.
Ez a szánalmas.

Amúgy pedig, hogy a poszthoz visszakanyarodjak: Orbán Viktor az 1990 után időszak legkártékonyabb embere.
Senki nem tett annyit ennek az országnak a szétbomlasztásáért, mint ő.

Elvtelen ripacs, aki miniszterelnöki címmel istennek bohóckodja magát.
Nem buta, ó, nem, ezt bizonyítja, hogy itt is hány -magát értelmesnek gondolót-meg tudott hülyíteni.
Amit képvisel /most éppen/, a nemzeti eszmének ez a változata az 1920-30-as évek avítt molyrágta eszméje.
Annyira modern és eredeti, mint egy porcelán "Búsuló juhász".
Aki a ma kihívásaira nem tud mai válaszokat adni, az a múltba menekül, hátha talál valamit /vö. Szent Korona stb./.
Igen, vannnak ott, csak lejárt szavatosságú, elavult dolgok...

Hiába erőlködik, a globális világ feltartóztathatatlan.
Az egész európai történelem arról szól, hogy a római birodalom bukása óta a kisebb egységek nagyobbakká állnak össze. A feudális birtokok, városok nemzetállammá, a nemzetállamok unióvá.
Itt tartunk most.
Lehet rinyálni, hogy jaj, a betlehemezés, de én inkább azt mondom: "szükségszerűen vagyok ember, és csak véletlenszerűen magyar!"
"Aki kezét az eke szarvára teszi, és hátranéz, nem alkalmas Isten országára"/ remélem, ez elég keresztény!/
Persze Viktort ez cseppet sem érdekli /még ha értené is, de hát persze erről szó sincs/, neki csak a hatalom kell.
Szerencséjére talált magának annyi szervilis követőt, hogy már szinte maga is szégyelli.

Vagy ha ő nem, akkor én szégyellem, hogy ilyen lett ez az ország.

fizetekmegegysort 2011.06.14. 16:06:15

@MikeBoy: igen, ezzel tisztában vagyok,köszi. Azért fogalmaztam ilyen sarkosan, hogy érthető legyen: tudatában voltam annak, hogy ha a saját döntésem következményeként gázos helyzetbe kerülnék, akkor nem lesz "mentőcsomag". :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.14. 16:07:36

@klacus: Azt nem értem, ha te olyan kurva sok adót fizettél be, amit édesanyád életében még nem, akkor:

- Mi szükséged volt hitelre?
- Nem tudtad, hogy a táppénzt csak kifizetőhelyen való alkaalmazásodkor kapod meg egyből?
- Nem volt annyi tartalékod (Te állítod, sokat kerestél)?

Egyébként disznóság, hogy a TB-nél ennyire szarnak bele mindenbe.

midnight coder 2011.06.14. 16:09:18

@Doubledecker:
>Nocsak nem visszanyalt a fagyi.
Nincs ebben semmi új. Már 98-02 közt is ugyanez ment. OVI-éknak akkor pont ugyanúgy tett keresztbe az MSZP mint most - és mint ahogy Antalléknak is. És ahogy az előző két ciklusban Orbánék tettek keresztbe az MSZP-nek. Nincs ebben semmi új. Viszont, ha azt nézzük amit Fletóék produkáltak az elmúlt két ciklusban, hát aki annak keresztbe tett az nem csinált rosszat.

2011.06.14. 16:10:51

@fizetekmegegysort:

Ráadásul megvannak az összefüggések is.
Ha a reálgazdaság hosszútávon nem termel és a kockázati befektetések nem adnak hozamot, akkor az államnak még kevesebb pénze van.

fizetekmegegysort 2011.06.14. 16:12:25

@MikeBoy: Nemtom miért nem lehet pénzügyi ismereteket tanítani alapból az iskolákban. Nem itt tartanánk.

midnight coder 2011.06.14. 16:22:21

@billy reed:
"Orbán Viktor az 1990 után időszak legkártékonyabb embere.
Senki nem tett annyit ennek az országnak a szétbomlasztásáért, mint ő."
Nagyjából mindegy hogy ki áll a jobboldal élén, ha Antall lenne ott akkor ma őt ekéznétek - ahogy tettétek ezt akkor is amíg élt.

"Igen, vannnak ott, csak lejárt szavatosságú, elavult dolgok..."
Ennél sokkal lejártabb szavatosságú dolgok mozgatják a világot, különösen a balliberális oldalon. Hol van ma már munkásosztály ? Vagy Pl. nézd meg Izrael államot ami olyan területen van ahonnan jó pár évszázada elűzték őket, és olyan nyelvet beszélnek ami egyszer már kihalt. Mégsem nagyon hallottam még olyat liberálistól hogy a cionizmus és egyáltalán izrael lejárt szavatosságú, avítt dolog lenne.

"Aki a ma kihívásaira nem tud mai válaszokat adni"
Akkor adj válaszokat Ó mester a ma kihívásaira! Mert ahogy én látom egész európa nyakig van a szarban, valahogy egyik sem látja a választ a ma kihívásaira. Ahogy az USA is egyre mélyebben merül a fekáliába.

"Hiába erőlködik, a globális világ feltartóztathatatlan."
Bizony. Ma már nem nagyon látsz európai terméket a boltban (magyart már nem is említek) csak kínait. És nem csak nálunk. És amit megveszel "európai" adidas cipőt, az is kínában készül, max. kap egy címkét hogy Adidas, és eladják neked 3x annyiért. A kicsi kínaiak gyártanak mindent, az IPad-tól a zokniig. És egyre inkább saját márkákat - lásd ZTE, Benq, Lenovo. És visszafelé a németeken kívül nem nagyon tud túl sok mindent eladni nekik senki. És azok is miket adnak el - többnyire termelőeszközöket. Aminek a végeredményét aztán ismét csak a saját piacukon látják viszont.

"szükségszerűen vagyok ember, és csak véletlenszerűen magyar!"
Tévedés. Ember is csak véletlenszerűen vagy.

blah 2011.06.14. 16:23:26

@midnight coder: a lopásoknak nem tudtak keresztbe tenni, ugyanis azt nem bocsájtották parlamenti vitára. Így csak az embereknek tettek keresztbe ugyanis az mszp akart olyan intézkedéseket hozni amivel megnyerik a választásokat és befogják az emberek száját, hogy tovább mutyizzanak.

midnight coder 2011.06.14. 16:36:44

@blah: És pont ez vezetett ide. Az MSZP nagyjából ebből él: addig osztogat a szavazóbázisnak amíg el nem érik a csőd szélét, aztán nekiállnak megszorítani. Aztán a jobboldal megnyeri a következő választásokat, valamennyire helyrehozza a dolgokat, aztán megint jön a baloldal hangzatos ígéretekkel, osztogatással és irány a fal. Ezért nem fog ez az ország soha semeddig jutni.

blah 2011.06.14. 16:54:50

@midnight coder: azért én azt nem látom, hogy itt bárki rendbe hozná az országot. Én annyi különbséget látok, hogy a fidesz osztogatás helyett szimbolikus tetteket hajt végre. Ugyanis a gazdasággal még az ég világon semmit sem kezdtek. Ahogy fentebb is írtam a megszorítás csak tűzoltásra jó de gazdasági stratégia az nuku. Ahogy nem volt se a fidesz se az mszp részéről korábban sem. Eddig ugyanis az mszp felvette a hitelt majd amiből a fidesz is rendesen költött, aztán az mszp megint felvett de a seggére is vert és már arra kellett hitelt felvenni, hogy ne menjünk csődbe. Ugye a maradék pénzből meg részvényt vett a fidesz ami kb 20 év alatt térül meg ergo addig ránk semmilyen hatással nem lesz, szóval jobban is befektethette volna de ez már egy másik történet. A lényeg, hogy az ország azért nem fog sehova sem jutni mert az embereknek fogalma sincs a gazadaságról és mert mindkét oldal ezt kihasználva (bár ez is vicces mert mindkettő erősen balos) csak a hatalom megszerzésével/megtartásával foglalkozik.

blah 2011.06.14. 16:57:20

@midnight coder: írtam egy szép hosszú kommentet amit elnyelt a blogmotor, a lényege annyi volt, hogy lófaszt nem hoznak helyre a jobb oldalon, csak a hatalom érdekli mindkettőt.

amit még megtehetsz 2011.06.14. 17:22:54

Valaki súgja már meg, mitől növeli a gazdasági teljesítményt a 16%os szja?????
Én nem értem hogy, amikor ez főleg a jól kereső beosztottaknak, és a vezetőiknek jó. A vállalkozók nagy része úgyis minimálbéres.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.14. 17:51:38

@midnight coder:

''aztán megint jön a baloldal hangzatos ígéretekkel''

Maradjunk abban, hogy itt MiNDENKI ígér, és csak azt tud.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.14. 17:54:11

@tojastobias:

Ettől elvileg növekedne a fogyasztás, ami valóban képes lenne a gazdaság felpörgetésére, de pont annál a rétegnél mrad meg ez a pénz, amely ezt a többletet nem itthon költi el.

amit még megtehetsz 2011.06.14. 17:58:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: tehát akkor évente kábé 500 milliárdot kidobunk az ablakon, csak azért mert így igazságos...hm...jó irány

vadirum 2011.06.14. 18:42:32

Szívemből szól minden betűje..........., köszönöm...
Én nem tudtam volna ilyen összeszedetten megfogalmazni azt, amtől egy éve szünet nélkül émelygek.

olajoslajos 2011.06.14. 19:41:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem kéne. Akinek hányingere van az egésztől, nos az is egy vélemény. Ha ki akarja fejezni, fizessen. Ez a világ már csak ilyen. :) Kiváncsi lennék egy ilyen szavazás részvételi arányaira és eredményére.

Kytia 2011.06.14. 19:54:09

Az a döbbenet, hogy a posztban nyilvánvaló tények vannak, amit az orbánista agymosottak szándékosan nem akarnak felfogni. Nem baj, az okosabbja úgyis elhúz majd szépen, aztán lesz csak igazán Balkán ez a hely.

Crescendo 2011.06.14. 21:56:04

@látjátok feleim szümtükkel: ebben az orszagban szulettem, de hamar rajottem, hogy ez egy marketing-orientalt orszag. Ugyan azt a szart, amit 40 evig adtak ujracsomagolva, gyakorlatilag ugyanazok a karakterek (MSZMP + KISz tagsag) ismet eladjak a jonepnek, de lenyegesen nagyobb marketingkampany kozepette. Ezek meg meg el is hiszik, hogy mas...
Ne haragudj, de szerintem kicsit neked kellene a szocializmusrol, vagy a nemzeti valtoztarol a fasizmusrol olvasnod, hogy kelloen megalapozott velemenyt tudj formalni, ne csak vagdalkozz benyomasaidra alapozva.
Pl. mi a velemenyed a kozponti tervhivatalrol? Amely minden kozponti elitiranyitasu tarsadalom alapveto iranyito eszkoze? Mennyire lehet sikeres egy ilyen?

Crescendo 2011.06.14. 22:01:02

@látjátok feleim szümtükkel: meg a nelkulozesrol a szocializmusban, a nemetek nalunk meg jobban megszenvedtek a haborut. Kb. 20 evig nalunk jobban nelkuloztek, de dolgoztak kemenyen (ahogy a magyarok is), de mivel nem egy elit dontotte el, hogy mi lesz a franko, jutottak is valamire.
Nalunk meg? A vas es acel orszaga: menjen a GDP ki tudja hany szazaleka hosszu evtizedeken keresztul erre az irracionalis es eletkeptelen torekvesre... Emberek millioi szubvencionaltak adojukon keresztul, ami annyit tett, mintha kidobtak volna az ablakon.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.14. 22:22:05

@Crescendo: Nem értem, hogy jönnek ide a németek? Én a háborúról nem írtam, azt viszont mondtam, hogy én nem szeretnék visszamenni a szocializmusba! Nem tudtad elolvasni?
"Pl. mi a velemenyed a kozponti tervhivatalrol? Amely minden kozponti elitiranyitasu tarsadalom alapvető iranyito eszkoze? Mennyire lehet sikeres egy ilyen?"
Ugyan az a véleményem, mint a Szél Kálmán tervről, meg a többi hasonlóról, mint a munka alapú gazdaság, meg az egymillió munkahely. Légvárakat könnyű tervezni, de sajnos azok könnyen szétfoszlanak. Kb. ezek az új tervek is annyira lesznek sikeresek , mint a szocik ötéves tervei. A szocik is kifejeltették a terveikből nemzetközi hatásokat ( de te sem veszed figyelembe a véleményed megalkotásakor), azért tartunk itt.
"Ne haragudj, de szerintem kicsit neked kellene a szocializmusrol, vagy a nemzeti valtoztarol a fasizmusrol olvasnod, hogy kelloen megalapozott velemenyt tudj formalni, ne csak vagdalkozz benyomasaidra alapozva."
Ezt nem értem, nem vagdalkoztam, csak feltételezem, hogy te a szocializmusban biztos nem éltél annyit, mint és.
Azért nyugodt lehetsz az ismereteimet illetően. Volt olyan ismerősöm, akinek az egész családja a lengyel koncentrációs táborban "vált léggé", maga pedig paralizissel jött haza a megrokkant anyjával, meg láttam szoci párttitkárt is közelről.
Te viszont nem válaszoltál arra, miért külföldről kommunikálsz? Tán nem jó az itthoni világ?

Crescendo 2011.06.14. 22:54:10

@látjátok feleim szümtükkel: nem jo az otthoni vilag, de mashol sem fenekig tejfel az elet... Igy kivulrol talan annyi latszik, hogy Magyarorszag az elmezonyben van lefele, de szinte minden mas orszag bizonyos faziskesessel koveti a lejton.
En az egyeni dontesi szabadsag es felelosseg valamint a szabadpiac es az instant demokracia hive vagyok. Nem szeretem ha valami hordoszonok megmondja, hogy mi is a jo nekem es erre rakenyszeritsen. A sajat verejtekem tegye fel a ruletten, hogy hatha bejon.
Olvastad peldaul von Mises-tol a Human Action-t? Az szamomra megvalaszolta reszletesen azt a kerdest, amit te fejtegetsz. Egy iranyba haladsz vele Mises-el, ami elismeres, de lenyegesen tobb okfejtessel tamasztja ala a mondanivalojat. Plusz evtizedekkel elore megjosolta a szocializmus kovetkezmenyeit.

Crescendo 2011.06.14. 23:16:51

@midnight coder: azert a globalizacio feltartoztathatatlansagaba vetett hitre ne tegyel fel kis osszegnel tobbet...
Kina meg mindig szocialista orszag, nagyon komoly problemai vannak (inflacio leginkabb). nem biztos, hogy Kina, ahogy most ismerjuk sokaig megmarad meg.

Crescendo 2011.06.14. 23:21:16

@látjátok feleim szümtükkel: amugy epp ez a kepzavarom veled, azt irod nem szeretnel visszamenni a szocializmusba, de pl. karl marx gazdasagfilozofiajara tamaszkodsz (progressziv adorendszer).

Latom, hogy egyet ertunk a regi rend nem volt jo, de ahhoz meg ugy erzem keves faradsagot vettel, hogy alaposan utana nezz, milyen alternativak vannak meg. Inkabb erzesbol valaszolsz. En meg szeretem a logikus valaszt.

2011.06.15. 00:38:44

Látom,nem ment át...

Magyarország ki van téve az európai elsősorban a német gazdaság alakulásának. Ezért nem kéne holmi kirohanásokat intézni a németek irányába. Nem csak a fasizmust köszönhetjük nekik.
Az a baj, hogy két dimenzióban gondolkoztok.
Gyurcsány szar volt. Éljen Orbán!
Semmivel se jobb!
Mit tett eddig?
IMF: adunk kölcsön, de látni akarom , mire költöd!
Azt már nem! Majd ÉN OV megmondom, mi a frankó!
Orosz: ment tárgyalni. Mi történt? Nem lehet egy nagy sikersztori, mert semmi hír róla.
Mémetek: ment tárgyalni. Mi történt?
Kína: mi történt? (KÍNA NEM VETT A MAGYAR ÁLLAMPAPÍROKBÓL!) Miért?

Előzőleg arra emlékszem, hogy a Fidesz baromira fel volt lázadva, hogy nehogymá Gyurcsány legyen az orosz gázvezeték (Keleti áramlat?) magyarországi vegyesvállalatának vezetője!
Most hallgatás van, erősen.
Mintha arra emlékeznék, hogy elmagyarázta valaki OV őméltóságának, hogy lehet ám vinni azt a csövet a horvátokon keresztül is!

A jövőnk lehetne bármelyik megoldás, ha épülne végre az EU vagy az orosz által az a kurva gázcső!

Egyezkedni kéne velük, de úgy tűnik, nem kérnek a magyarok nagyönérzetű nagymegmondó nagymegmentőjéből!

NEM BAJ! építsünk légvárakat!
Szerintem egy pszichológus ledoktorálhat csak abból a lázálomból, hogy majd a "fogturizmus" lesz a húzóágazat! Bakker!
Gyugyu se volt százas a táncos lábával, de OV minősített eset.

Ha már mindenképpen összevetni akarsz.
BÁR A VÉLEMÉNYEM: nem azt kell nézni, gyurcsány vagy orbán éra.

Szarban az ország, valaki kéne, aki ért hozzá, hogy rendbehozza. Mondjuk politikus, nem hordószónok, piti uszító. Közgazdász, mondjuk kicsit korszerűbb rálátással, mint holmi szocializmus politikai gazdaságtanán felnőtt exelvtárs, III/II-es (ez még bűn volt, Megyónak bukni kellett miatta, most Matolcsynál semmi), aki az államosításon tovább nem lát.

BMEG, ha nem virít valami elfogadható jövőképet, nyáron, vagy szeptemberben leminősítik az országot a bóvli kategóriába!!!

2011.06.15. 00:41:29

@Crescendo: szerintem Kína baja éppen az, hogy túl sok az elköltendő devizája. Túlnyerte magát.

De ha a történelembe visszatekintesz, jól látszik, hogy ha egy gazdasági válságot nem tudtak megoldani, jött a háború.

2011.06.15. 00:51:35

@Crescendo: Kina meg mindig szocialista orszag, nagyon komoly problemai vannak (inflacio leginkabb).

Tudod, mi az oka a kínai inflációnak?

A bankok rengeteg hitelt helyeznek ki. A központi bank radikális intézkedést tett, hogy csökkentse ezt a folyamatot.

Tehát a gazdaság termel, működik, pénzigénye van. Kína lehet, hogy tanult az USA példájából?

Mivel központi irányítás van, könnyebb lépnie, lehet hogy jobban ellenáll a gazdasági csődnek, amit a száguldó gazdaság generálhat.

2011.06.15. 01:22:37

@Lucernaböde: NEM IGAZ, FINANSZÍROZZÁK. MANTRA. LEHET, HOGY 3%-AL CSÖKKENT A FINANSZÍROZÁS DE FINANSZÍROZNAK.

Nnna. Akkor most mit is írtál?
2011 első negyedévében 3%-kal csökkent 2010 első negyedévéhez képest?
Miért, a bázis az olyan fényes volt???

A MANYUP-ról.
Csak hogy tisztán láss, és ne szórd tele az étert szamársággal:

A manyup szigorú állami felügyelet alatt működött. A befolyó pénz 50%-át MAGYAR ÁLLAMKÖTVÉNYBE KELLETT FEKTETNI!!!
Érted?

A többi is meg volt szabva. A PSZÁF felügyelte!!!
VAZZEG!
a tőzsdéről:
2007 befektetek 1000 ft-ot
2008 ér 600-at
2009 650
2010 700
2011 800
2012 750
2013 1100
2014 1500
2015 1700

és tudod miért? mert nem vész el a pénzed! Papírokban van, attól függ, hogy nyersz-e vagy vesztesz, hogy mikor veszed ki!

Matolcsy MOST nagyon rosszkor veszi ki a Manyup pénzt!
BUKÓBAN! Ilyenkor nem szabad hozzányúlni, ezt ő is tudja, de kurvára kell a pénz, hogy elkerüljük az államcsődöt!!!

Na, ezért hívhatjuk lenyúlásnak.

Az állam, mint adókivető a legjobb választás nyugdíj szempontjából?
Ez súlyos tévedés! Az államnak jogában áll a nyugdíjak tetszőleges változtatása, az infláció (pénzjegynyomda) és a vásárlóerő befolyásolása, stb.
Akár új pénz bevezetése (régi frank, új frank Franciaország )

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.15. 07:54:11

@Crescendo:

"Kina meg mindig szocialista orszag, nagyon komoly problemai vannak (inflacio leginkabb)."

Kína nevében valóban szerepel a szocialista szó.

Kínában, ahol állÍtásod szerint szocializmus van, nem létezhet infláció, hiszen ha szocializmus van, akkor az árakat központilag szabályozzák.
Ellenben Kína folyamatosan leértékelte nemzeti valutáját, hogy exportja versenyképes legyen.
www.netfolio.hu/befektetesi_tippek/kinai_juan
"amikor Kína gazdasága nyitottá vált, folyamatosan leértékelték a jüant, egészen 8,62 jüan/dollárig, annak érdekében, hogy növeljék a kínai export versenyképességét."

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.15. 07:55:38

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Orosz: ment tárgyalni. Mi történt? Nem lehet egy nagy sikersztori, mert semmi hír róla."

- Paks bővítése
- MOL

2011.06.15. 09:02:38

@Lucernaböde: kénytelen vagyok megvédeni Gyurcsányt. A "politikai eszköz" az pont nem a rendőri, önkényes eszközöket jelenti, mert sokan voltak, akik így akarták a Fideszt elhallgattatni. Tehát GyF pontosan a pluralizmus érdekében érvelt.

Ezt hívják bumeráng-érvelésnek.

Crescendo 2011.06.15. 09:04:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: korrekt meglatas. A kinaiak a volt gyarmatositok sajat fegyveret a strategiai valutaleertekelest hasznaljak. Semmi uj nincs ebben, ez a 18. sz-i merkantilista gazdasagpolitika.
Kina amugy vegyes gazdasag, a gazdasag felporgeset az okozta, hogy reszben szakitottak a szocializmussal. Azonban a kozponti iranyitas a penzen legalabb is megmaradt. Hogyan tudja leertekelni a sajat valutajat a kinai kormany? Errol nem szol a hir. Ugy, hogy penzkibocsatassal oriasi mennyisegu sajat penzt ad ki. Kulonosen nagy kibocsatas kell, mivel a kinai gazdasagi fejlodes miatt a remnimbi termeszetes modon gyorsan felertekelodne. (Fekezve ezzel a kinai versenykepesseget, mert igy a berek vasarloerteke is none a tobbi valutahoz relativan es kiegyenlitene a versenyt pl. Magyarorszag javara)
Hogyan jutattja el a penzt a gazdasagba? A bankrendszeren keresztul. Ezek utan a bankrendszert felelosse tenni, mikozben ha a kozponti kinai bank nem bocsatana rendelkezesukre kihelyezendo forrasokat, nem tudnanak kihelyezeni, szerintem kepmutato allaspont.

Crescendo 2011.06.15. 09:14:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ketlem a kozponti tervezes sikeresseget... Rovid tavon a mentocsomagok, tokeinjekciok, stb. latszolagos novekedest mutatnak, azonban ez sulyosan visszaut kozep es hosszutavon.
Mar most teljesen ures tobb szazezer lakost befogado varosokat epitenek, a GDP novelese erdekeben, stb. Nagyon pervezze valt a rendszer es jo par nalam okosabb ember szerint is komoly, szinte megoldhatatlan problemat fog jelenteni.
Es sajnos az egyik megoldas tovabbra is lehet a haboru, ami azert megoldas, mert hadigazdalkodas korulmenyei kozott ismetelten az emberekkel fizettetik meg ennek az arat...
Van mas megoldas is, de az azzal jarna, hogy haveri bankok, vallalatok csodbe mennek. Ezt meg a politikusok, ahogy nalunk sem, nem fogjak hagyni.

okostojgli (törölt) 2011.06.15. 15:00:10

@elBandy:
Nem emlékszem, hogy hozzád szóltam volna, tökorrú!

okostojgli (törölt) 2011.06.15. 15:01:37

@Lucernaböde:
Az elmúlt 12 évben hol a kedves felmenődben voltál a manyup iránti aggodalmaddal?

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.15. 17:16:18

Crescendo2011.06.14. 23:21:16

"... amugy epp ez a kepzavarom veled, azt irod nem szeretnel visszamenni a szocializmusba, de pl. karl marx gazdasagfilozofiajara tamaszkodsz (progressziv adorendszer)." Ezt meg honnan vetted? Én nem írtam semmi iylenről! Jó a szemed?

"En meg szeretem a logikus valaszt." Meg a mellébeszélést!
Szia!

2011.06.15. 22:37:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: igaz. bocs. bár én annak a mol-nak azért nem tapsikoltam önfeledten

2011.06.15. 22:40:30

@Crescendo: maximális egyetértésem. elfogadtam az érveidet, bár még ettől nem látom, hogy kína miért állna ugyanolyan közel a csődhöz, mint az usa?

2011.06.15. 23:03:24

@Crescendo: Azonban a kozponti iranyitas a penzen legalabb is megmaradt. Hogyan tudja leertekelni a sajat valutajat a kinai kormany?

Jó az okfejtésed, tetszik. De ehhez nem kell szocialista központi irányítás. Bármely ország inflációt gerjeszthet, ha akar. (mellesleg az usa is mesterségesen tartotta alacsonyan a dollárt az elmúlt évtizedben

Crescendo 2011.06.15. 23:06:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Orulok, hogy egyet ertunk.
Szerintem terjunk vissza Kinara par honap mulva es akkor mar talan vilagosabban kirajzolodik, mire gondolok.

Crescendo 2011.06.15. 23:18:10

@Könnyen elkaptuk, uram!: az usa kiveteles helyzetben van (volt). Reserve currency status: A kozel-keleti olajra ratettek a kezuket (oriasi us csapatosszevonas ott), es a szaudiak csak dollarert hajlandoak olajat adni. Igy aztan minden orszag kenytelen dollart venni, hogy olajhoz jusson. Igy a vilagon mindenkinek van dollara es emiatt az egymas kozotti tranzakciok is leginkabb dollarban vannak. Ezaltal az usa inflacio mindenkire szetoszlik es nem olyan durva az usa-ban magaban. A mostani arnovekedest is nalunk en annak tudom be, hogy az usa mentocsomagok soran ugy a duplajara noveltek a penzmennyiseget...
Amugy igazad van, hogy barki gerjeszthet inflaciot. Csakhogy itt jon be a penz definicioja. Amig pl. un. commodity moneyt hasznaltak (valamilyen termeszetben elofordulo ritka dolog, arany, ezust, stb.) az arucikk mennyisege termeszetes korlatot szabott a plusz penzkibocsatasnak, addig egy un. fiat money (puszta papir, barmilyen fizikai ertek nelkul mogotte) ilyen korlat nincs es annyit nyomnak, amennyit csak akarnak. Amugy ezt az amik rejtett adonak, vagy inflacios adonak is hivjak es elevenen megeszi a fix jutattason eloket (munkaber, nyugdij, stb.)

Crescendo 2011.06.15. 23:22:20

@látjátok feleim szümtükkel: sorry, de teljes mellszelesseggel tamogatva azt, hogy a "gazdagtol vegyek el" nagyjabol egy dolgot jelent, progressziv adokulcs... azert orultem en is.

2011.06.16. 00:35:35

@Crescendo: Csakhogy itt jon be a penz definicioja. Amig pl. un. commodity moneyt hasznaltak (valamilyen termeszetben elofordulo ritka dolog, arany, ezust, stb.) az arucikk mennyisege termeszetes korlatot szabott a plusz penzkibocsatasnak, addig egy un. fiat money (puszta papir, barmilyen fizikai ertek nelkul mogotte) ilyen korlat nincs es annyit nyomnak, amennyit csak akarnak.

Az angol elnevezés találóbb: bank notes

valaha aranytartalékkal kellett rendelkezni, ma a gazdaság ereje, teljesítőképessége a fedezet.

Az USA dollárkibocsájtó volt. Több deviza/valuta van kinn a világpiacon, mint amennyit az USA gazdaság lefed.
Tehát, ha hirtelen mindenki benyújtaná igényét az "ígérvény" fejében, az USA nem tudna teljesíteni, csőd. Talán (TALÁN!) ha leviszem a dollár értékét, vissza tudom vásárolni, még mielőtt benyújtaná a tömeg.
Reális ? Talán. Mindenesetre Kína, az Orosz, bizonyos közel-keleti országok erősen tárgyalgattak egy "másod világdevizáról", ami a dollár mellett megjelenne.
Az euro is szóba került.
Aztán a világválság átírta. Lehet, hogy nem véletlenszerű volt a válság kitörése?

2011.06.16. 00:43:35

@Crescendo: progressziv adokulcs..

Angol példa: mindenki egyformán adózik: 20%
De nagyon szigorú, egyszerű és átlátható szabályok alapján , megadott szempontok szerint visszaigényel az adójából, amit befizetett! Visszakapja a számlájára, fontban, átutalva!
Tiszta, világos. Nincs 842 féle szempont. Nincs átláthatatlan jóváírás rendszer.
Söralátét.

Ja, az állam megszab egy jövedelem szintet, és ha kevesebbet keresel, addig visszaigényelhetsz.

Diákhitel: a felvett hitelt a jövedelmed 3000 font feletti részéből kell fizetned (20%), ha nem keresel ennyit, akkor nem fizetsz!
Hát nem olyan, mintha az állam bízna abban, hogy a közös befektetés megtérül?

2011.06.16. 00:46:32

@Crescendo: Mar most teljesen ures tobb szazezer lakost befogado varosokat epitenek, a GDP novelese erdekeben, s

A jól működő kapitalista nyugat ugyanezt a hibát elkövette: olimpiai falvak.

Cilka 2011.06.16. 01:05:47

Kedves Zsolt!
Látom, úgy gyűlnek ide az agymosott szájtépők, mint a muslicák a cefrére. Védeni kell a vezírt, mert nem lesz lé.
Egyébként a kérdéseidre válaszolni....no, ahhoz ember kellene, nem egy kis fasisztoid gyáva diktátorocska.

czjanos 2011.06.16. 21:23:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: A MOL-vásárlás Hernádi miatt történt, aki viszont támogatja a Bozsik programot. Gázért, olajért foci.

2011.06.17. 00:20:05

@czjanos:

Hát igen. Éreztem én, hogy azért a nagy hallgatás, mert fizetnünk kell. Tehát a MOL olvasata: nem mi jártunk jól, hanem így fizetünk. Vajon Paks? Mennyibe lesz nekünk?

ovishit 2011.07.29. 14:21:15

Lucernaböde erölködésére válasz:
Vittorio Lopez nagy barátja Csányi OTP-je nyúlta le a megtévesztett prolikat, akik ott gyűjtötték a magán-nyugdíjpénztári (MNYP a továbbiakban) befizetéseiket. Emiatt korrekt volt az az észrevétele hőn szeretett diktátorunknak, hogy azokat a pénzeket ellopták (hiszen a lehetőségekhez képest minimális hozamot számoltak el a 13 év alatt végig, mert kötelező tagság miatt a delikvensek kénytelenek voltak valamelyikőjüknél tartani a megtakarításaikat, ahol ezért vastagon foghatott a ceruza, amikor a költségeket felszámolta az OTP. Mit gondolsz? Mitől Csányi a leggazdagabb Mo-on?)Igen. Köztörvényes-bűncselekménynek tűnik az, ami úgy látszik számtalan embernek, hogy erőfölénnyel történő visszaélést követett el ezzel kapcsolatban is.

Ami Bödénktől a legnagyobb csúsztatás, azaz, hogy minimális volt a reálhozam, és ez a MNYP-ak hibája! Nem ! Barátaim, nem! Ez csak és kizárólag azért van, mert a pénzt akkor söpörte be zsebdiktátorunk, amikor a hirtelen eladási kényszer miatt a MNYP-ak nem tudtak portfóliójukkal felkészülni a papírok mobilizálására optimális, jogbiztonságot lehetővé tevő rendszer szerint, azaz a piktátorunk a gazdasági válságot lehazudva, a piaci mélypont körül kényszerítette erre -hogy a rossz árfolyamokon szálljanak ki a papírokból.
Azaz nemcsak meglopta az eddigi befizetéseikkel a zembereket, hanem egy vagy primitív tudatlan, vagy csavargó gazemberként tudatosan Ovishit tőzsdézte el a jópármillió zember megtakarítását.
Egyszerűen úgy lehet szemléltetni, hogy pl. egy nyugalmi állapot árfolyamához hasonlítanánk az akkori kényszer-értékesítéskori árfolyamot, és látható lenne a sokszorosan magasabb reálhozam.
A MNYP-ak még a leírt összehasonlításnál is jobban tudtak volna reálisan produkálni, mert értelmes pénzügyi szakemberek a kockázatot megszüntetik, kvázi maximumot hoznak ki úgy, hogy a nyugdíj előtti pl. 5. évtől a magas hozamú kockázatosabb papírokat, tőzsdei befektetéseket szépen lassan folyamatosan átvezetik állampapírokba, garantált hozamú befektetésekbe. Így az addig folyamatosan elérhető legmagasabb hozamokat 100%-ban van esélyük elérni, és azután pl. évről - évre folyamatosan csökkentve megszüntetik azokat, így egy később kirobbanó válság, ami esetleg a tőzsdén a papírok árfolyamát töredékére csökkenti, a fenti elővigyázatos módszer elkerüli. Gyakorlatilag csak azoknak a befizetései mozognak továbbra is a tőzsdén (abban a pillanatban akár nagyot is bukva) akik több mint 5 évvel később mennek nyugdíjba. Azaz mint most is, a tőzsdei mélypont legrosszabb hónapjait, akár 1-2 évét is átvészelve, ami utána a rohamos növekedés miatt újból eléri, túlhaladja a korábbi hozamokat, ill. ha belegondolunk, akkor még nagyot is szakít a válságon, hiszen az alatt is a folyamatos nominálisan azonos befizetéseiből sokkal több részvényt tud venni a MNYP. (Azaz a nyomott áron, a krahban vásárolt arányait tekintve sokkal több részvény még óriási hozamnövekedést eredményez!
(Pl. 100,- volt egy részvény átlagosan a válság előtt. Ha a válságban átlagosan 50,-ért tudja ugyan azt a MNYP megvenni, és a válság után az eredetihez képest he még hozamnövekedéssel nem is számolnánk, akkor is a válság alatt vásároltak hozama mind átlagosan 100% lehetett volna. A válság alatt volt, hogy ez a részvény (pl. OTPrészvény) csak a korábbi negyedét érte, azaz példánkban 25,- ért is lehetett egy ideig venni.)
A gazemberség sokminden mellett az volt, hogy a fenti példa szerinti 80,-on kényszerítette elszámolásra az állam a MNYP-akat. Azaz az eddig megszerzett nagy hozamok realizálására nem adott időt, hanem kampányszerűen kényszerítettea rossz piaci helyzet miatt a hozamveszteség realizálására!

Ha értelmesek lettek volna, (de mint számtalan gazdasági horror-baklövésükből ismerjük), akkor éveken keresztül vezették volna ki a MNYP-akból az ügyfeleket, a pénzeket. Akkor éveken keresztül javíthatta volna az ország eredményeit papíron és a válságból kivándorolva az árfolyamok is sokkal jobbak lehettek volna, hiszen a piacon se lett volna a kényszereladás miatti nyomás, ami a részvények árfolyamát alacsonyan tartja.
De ne féljünk, mert a mi veszteségeinket (3m zemberét) a tőzsde alaptörvénye alapján valakik (egy szűk benfentes kormányközeli kisebbség) megnyeri. (Na nem túl korrekten, hiszen ők irányították a folyamatokat így)Szóval, amennyit a 3m zember elbukik, annyit az a törpe, max. párezres kisebbség a kormányrúd mellett tesz zsebre.
Pl. ha 3m-an buknak átlagosan 200.000,- forintot a fentiek alapján, akkor az 600milliárd!!!

Dinamikusan nézve, a kormányt működtető gerinctelen hűbéres csürhe havi 1-2 milliós apanázsából közvetlenül is részesül ezekből, ( a tőzsdei lehetőségek biztosítottak ahhoz, hogy egyszerűen a befektetett pénzük tízszeresének hozamát realizálhassák (akár magasabb szorzóval is mint hallottam), és ezek a pénzek hónapokon, éveken keresztül realizálódtak, fognak realizálódni.
Extraként ott vannak az általuk gerjesztett tőzsdei mozgások, amelyeket meg tudtak eddig is lovagolni, és várhatóan ez után is azt fogják tenni! Na ezek a boldogabb világban köztörvényes bűncselekmények hatalmas anyagi- és sokéves elzárásos büntetéssel!
A gazdasági cunamijuk továbbgördülve a jogbiztonság elvesztése miatt főként a bank és pénzügyi rendszert is megtépázza, így a hitelek, a pénzügyi eszközök drágábbak lesznek a vállalkozásoknak (és a magánszemélyeknek is) , ha egyáltalán adnak. Ezért visszazuhan a termelés, a forgalom, emiatt kevesebb az adóbevétel, az önkormányzatok és az állam is adót emel, újabbakat vezet be, (akár áttételesen is a vállalkozókat és a lakosságot terhelve, sarcolva.... Ld. bankadó, ami végül a lakosság által van kifizetve), így a vállalkozások és a háztartások is a több éve - évtizede félrerakott megtakarításaiból tud csak felszínen maradni (ha volt), és akkor is csak árakat növelve kényszerűségből!!!

ROSSZABBUL ÉLÜNK MINT 4 ÉVE!!! AZ ÁRAKAT VISSZA LEHET KERESNI!!! MENNYI VOLT AZ ÁRA 1 KG. CUKORNAK, KENYÉRNEK A KÜLÖNBÖZŐ ZÖLDSÉGEKNEK, GYÜMÖLCSÖKNEK, SAJTNAK, HÚSNAK?!?!?

A királyi udvar fenntartása nagyon drága, és sok a markát nyújtogató hazaáruló, akik az ország érdekeivel ellentétben a háttérben összejátszottak a zsebdiktátorral, megakadályozva a szükséges lépéseket, vagy/ és keresztbe téve a haladó reformoknak, építkezéseknek.
Olyan ez, mint a Mátyás mesében, amikor két asszony veszekedett, hogy kié a gyerek. Mátyás javasolta, öljék meg és vágják ketté. A destruktív orbánvezérkar azt mondta vágják!!! Amíg a progresszív (akik a tényleges hazafiak), még a veszélyt is látva, de inkább átengedték!
Bíztak benne, hogy a rossz szándékuk ellenére nem rongyolják le az országot. Már látjuk, hiába bizakodtak!!!
MEGTEREMTETTÉK A MODERNKORI RABSZOLGASÁGOT A FASIZMUSBAN! Az elnyomorított lakosság már csak azért dolgozik, hogy a csekkjeiket kifizesse!
A FASIZMUS, ITT NEM SZITOKSZÓ, HANEM TELJESMÉRTÉKIG A TÖRTÉNELMI TARTALMÁVAL KITÖLTVE!!! (lexikonokban nézze meg mindenki mit jelent tartalmában! Pontról-pontra az valósul meg!)

Minden adófizető állampolgár figyelmét felhívom, hogy Európa nyitott, mi már a részei vagyunk! Vár! Amíg tudsz, addig menj!
süti beállítások módosítása