Június 4-e tragikus nap a magyar történelemben. Megcsonkították az országot: odalett sok ember, meg sok, a szívünkhöz közel álló város, falu, hegy és folyó. Trianon lelkileg soha ki nem heverhető trauma: minden nemzedék sorsába beleégett, ami Versailles-ban történt. És bár részben várható volt, a kialakult helyzetért az akkori vezetőknek felelőssége van, de a büntetés aránytalan volt - és nehezen feldolgozható.

Ez még akkor is igaz, ha ezért a drámáért nem a "nemzetre rátörő" baloldal, hanem az úri Magyarország a felelős. Mint ahogy a jobboldal a hibás azért is, mert zsidótörvények és holokauszt árán újabb, több százezer magyar halálát okozó háborúval akarta jóvátenni saját bűneit, visszaszerzendő az elvesztett embereket és területeket.

Trianon nem lehet magyarázat a numerus claususra, a Don-kanyarra és az Auschwitzba indult vonatokra! (Amúgy a Donnál elesett katonáinknak a Gyurcsány-kormány emeltetett ott emlékművet...)

Nagyon sajnálom, hogy még ma sem lehet normális párbeszédet folytatni a Trianonhoz vezető útról, az 1918-19-es magyarországi eseményekről, a saját hibáink okozta tévutakról. Egyesek képesek azt is leírni, hogy Károlyi miatt van az egész, meg a kommunisták miatt, mintha ők indították volna el az első világháborút, nézték volna le a történelmi Magyarországon élő nemzetiségeket.

Trianonról búsongani ma már nem vezet sehová, főleg azzal a szirupos világlátással, amely az észre még véletlenül sem kívámn hatni. Politikai haszonlesés ez, semmi más. Ebből nem vezethető le a XXI. századi Magyarország. Ha valakik el akarják hitetni, hogy csak jobboldaliaknak fáj Trianon, mert ők "nemzeti érzelműek" a baloldal és a liberálisok ez ügyben érzéketlenek, az simán hazugság. Az emberek sokfélék a lelkükben: néha konzervatívok, néha szabadelvűek, néha szociális érzékenységük okán baloldaliak.

A lelki megrázkódtatások nem kisajátíthatók. Sem Trianoné, sem 1956 dicsőséges forradalmáé, de az 1989-es rendszerváltás szépségének megtagadása is hazugság, főleg, ha csupán a politikai köpönyeg aktuális fordítása a cél.

Osztozom hát mindazok fájdalmában, akik elsírják 1920 gyötrelmeit, de hiszek abban, hogy ma erre nem lehet politikát építeni. A trianonozás nem oldja meg a kifizetetlen csekkek, a csökkenő nyugdíjak és bérek, a szétzilált oktatás és egészségügy, a félig már agyonvert magyar demokrácia gondjait. Az egy-két éve még a lábán álló magyar középosztály megkezdte a süllyedést, és üres hassal, megfélemlítve 2011-ben sem lehet Himnuszt énekelni.

 

P. S.: Vártam néhány napot, hátha megszólal a kultúráért felelős miniszter - aki egy napra nevez ki operaházi főigazgatót -, netán az államtitkár, de nem leltem nyomát tiltakozó szavuknak. Egyik sem állt ki Esterházy Péter mellett, akire "vigyázni kellett" Egerben, mert a tanulatlan szélsőjobb nem ismeri fel az értéket, és nem átallották provokálni a kortárs magyar irodalom egyik legnagyszerűbb, külföldön is elismert alakját.

Én szégyellem magam helyettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr212958478

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Trianon és egyéb gyalázatok 2011.06.08. 07:25:02

A trianonozás nem oldja meg a kifizetetlen csekkek, a csökkenő nyugdíjak és bérek, a félig már agyonvert magyar demokrácia gondjait.

Trackback: Született június negyedikén 2011.06.06. 11:12:33

A Csillag születik szombati döntőjébe beletenyerelt a politika, és lehet, hogy még a végeredménybe is beleszólt. Nem, nem Nagy Sanyi alekoszos utalással tarkított, kacifántosan óvatos szociál-makroökonómiai helyzetértékelésére gondolok, mely szerint ....

Trackback: Tettre kész kormányaink 2011.06.05. 13:25:47

Hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények miatt gyanúsítottként hallgatták ki Szima Juditot. A Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezet (TMRSZ) főtitkárát péntek késő délután óta a szekszárdi rendőrségen a kaposvári nyomozóügyészek. A szaksz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomycat 2011.06.05. 22:29:10

En nem Magyarorszagon szulettem, de magyarnak nevelt anyam. Amikor Magyarorszagra kerultem, olyan helyen eltem, ahol Trianon napi fajdalom volt, nem terkepen huzott hatar. Ma megint nem Magyarorszagon elek, teljesen idegen kornyezetben, megis magyarnak neveltem gyermekeimet. Magyarnak, de nem a helyiek ellenere, ellensegekent, hanem olyannak, aki a helyiekkel egyenerteku hazafi, de magyar.

Aszimilacio? Minek? Hazankat, csak ugy mint szuleinket nem vagy-vagy alapon (vagy anyamat vagy apamat), hanem is-is alapon (anyamat is apamat is) szeretjuk! Es teljes szivunkkel szeretunk, nem felig apamat es masik felevel anyamat szeretem. Az meg abszurd hulyeseg, ha valaki jon es hoborogve koveteli akkor most dontsem el magyar vagyok vagy mas nemzetisegu. Nekem olyan hulyeseg ez, mint ha azt mondana akkor dontsem el anyamat vagy apamat szeretem. Nem erti a balga, attol hogy neki csak egy hazaja van, nekem lehet tobb is.

Baloldali vagyok. Orbanban is es Gyurcsanyban is azt szeretem ami baloldali (a tobbseg, a nemzeti erdekek kepviselete) es azt utalom ami jobboldali (kirekeszto, kisebbsegi erdekek kepviselete). Buszken vallalom magyarsagom! Ha idegenben vagyok, mint gyermek a szuloi szeretetet, igenylem a haza figyelmet, mert abban latom igazolasat annak, hogy nem hiaba neveltem magyarnak a gyerekeimet. Amikor otthon vagyok, akkor aldozok azert, hogy jusson a hatarainkon tul levoknek.

Trianon - igazsagtalan volt. Faj? Persze. Kinek nem? Hatarrevizio? Orultseg! Ma, amikor Europaban a harokat eltoroljuk, hatarokat akarunk rajzolni?

Nekunk magyaroknak a 2-ik vilaghaboru 1991-ben ert vegett az oroszok kivonulasaval, az 1. VH pedig az Europai hatarok torlesevel fog vegzodni. Akkortol ujra johetunk, mehetunk, koltozhetunk szabadon.

Ha most valami csoda tortenne es uresen visszaadnak Kassat, Kolozsvart, Aradot sem kellene. Honnan keritenenk oda magyar lakost? Vagy nyugdijasokkal toltenenk fel, esetleg torokokkel vagy afrikaiakkal? Csak ne roman vagy szolvak legyen? Nevetseges! Hat nem inkabb testverunk a roman vagy szlovak? Hat ezert is hulyeseg minden szoveg a hatarreviziorol. Eljenek csak nyugodtan azok akik ott vannak. A hatarokat felejtsuk el.

Emberek tomorulnek manapsag magyarkodo szoveggel. Nem hiszem en azt, hogy komolyan gondoljak es aldozatokat is vallalnanak azert a magyarsagert amire olyan buszkek. Inkabb hiszem en azt, hogy valami hasznot lesnek, max potcselekszenek. Mert a hazanak most gyerekekre van szuksege (aze a haza aki teleszuli) es aki nem vallal 3 gyereket az csak dumal, nem vallal az aldozatot. Hogy 3 gyerek ma szivas? Ki mondta, hogy nem? Azert aldozat az aldozat mert nem konnyu vallalni, viszont hitelt ad a szavaknak.

Qqriq 2011.06.05. 22:30:03

@matkó:

""Trianon lelkileg soha ki nem heverhető trauma" -- mi fasság ez? Se nálam, se szélesebb családi körben, se ismerőseim között nem szenved senki trianon-traumában. Egyenesen leszarom, hogy mit csatoltak el. Ha valami az agyamra megy, az az, hogy ezen még mindig síránkoznak, s pláne, hogy a szomszédos állampolgár magyarokat a magyarországi pénzekből támogatják. Ez a trauma, vazze! "

Hogy te mekkora gyökér vagy!!!

Gondolom, ha véletlenül Erdélybe születtél volna, most lecsesznéd anyádat, miért nem románul tanított meg. Legalább örülhetnél Trianonnak.

soproni1 2011.06.05. 22:44:50

@Tomycat:

A jobboldali nem kirekesztőt jelent.
A magasabb rendű országokban a tőkebarát néprétegre mondják, hogy jobboldali. Nálunk a posztkommunistát hívják így.
Az csak egy véletlen egybeesés, hogy nálunk a nacionalista is posztkomm. oldalra került.
Az, hogy a baloldal vezére egy gyáros, az meg kifejezetten érdekes szitu. Mi lenne, ha még több népréteg veszekedne idehaza !

Szindbad 2011.06.05. 22:48:10

@Qqriq: Én is azt gondolom, hogy elég már a nyávogásból.

Tomycat 2011.06.05. 22:52:18

@soproni1: Az ultra jobb, a fasiszta nem kirekeszto?
Egyebkent nem tekintem egyik politikai partunkat valodi bal vagy jobboldalinak.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2011.06.05. 22:55:24

zsótika, elütéses szar fos poszt ez....
nagyon igyekeztél, kicsit hamar kaptad le a tervasztalról..
kouréol..igaz?

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.06.05. 22:58:39

Szomorú, sajnálatos, kegyetlen, igazságtalan a trianoni döntés, de túl kell lépni rajta. Nem lehet állandóan ezen siránkozni, székelyhimnuszt énekelni és búsulni.

Ezért a legpesszimistább nép a magyar.
A szomszédaink az állandóan beavatkozó, fideszes megosztó politika miatt utálnak bennünket!

Qqriq 2011.06.05. 22:59:04

Trianon közvetlen okozója Magyarország totális katonai veresége volt. A világháborús vereség önmagában még nem feltétlenül vezetett volna Trianonhoz, de az 1918 nyarán még nulla hadseregű Románia, Csehszlovákia, Szerbia 1 év múlva megszállta az országot, és az végképp betette a kaput.
Ebben a károlyi-linder-féle idiótáknak döntő szerepük volt. Akkor hadakoztunk, amikor nem kellett volna, és akkor nem, amikor nagyon is kellett volna.
És mit tanultunk ebből a mára vonatkozóan? A magyar honvédség állapotát elnézve: semmit. Ha bekövetkezne egy olyan kataklizma, ahol fegyverrel kellene megvédenünk nemzeti érdekeinket volna esélyünk?
(És mielőtt még megkérdezné valaki, milyen kataklizmára gondolok, fogalmam sincs. Az én fantáziám nulla a történelem fordulataihoz képest. Gondolta volna valaki 1910-ben, hogy 9 év múlva román csapatok állomásoznak Budapesten? Vagy 1940-ben valaki, hogy 5 év múlva szovjet csapatok foglalják el Berlint? A történelem bármit hozhat.)

Katapán 2011.06.05. 22:59:06

Bergeroth és a Többiek, kiknek unalmas a téma - mennyire is aktuális ez a kérdés, miért is rugóznak ezek a szerencsétlen maradiak Trianonon, amikor már egyáltalán nem korszerű kérdés? Miért nem a kifizetetlen számláinkon dolgozunk? - pedig az mennyivel XXI. századibb.
És hát egyébként is az 1920-as MO. max 60% magyart tartalmazott az erőszakos magyarosítás hatására, épp időszerű Trianon. Nos:
varga.adatbank.transindex.ro/?pg=3&action=etnik&id=1233
CSak egy példa (Nagyvárad etnikai összetétele '92-ig) jól látszik, hogy 1920-ban még csak mutatóba(!) voltak románok, nem vicc, 5% alatt voltak. És többséget is csak 1970 után szereztek, pedig akkor már 50 éve (kis megszakítással) náluk volt a föld.
Mindenkinek meg kell értenie: előbb utóbb minden kötödésünket elveszítjük az elszakított területeken, ha nem teszünk semmit. Szóval, ha úgy vesszük, vannak területek, amelyek akár 40-50 éve még simán teljeswen magyar többségűek voltak, nem beszélve a ma is 90% magyar tömbökről.
Miért kellene nekünk semmibe vennünk az akár csak 40 évvel ezelőtti állapotokat - én spec. nem sokkal ez után születtem.. miért kéne lefütyülnünk saját min. 1000 éves múltunkat???

Qqriq 2011.06.05. 23:02:45

@Orbán takarodj!!:

És 1980-ban miért utáltak? Az állandó beavatkozó fidesz politika miatt?

És amikor Pozsonyban akarja megmondani valaki, hogy kinek adhatunk állampolgárságot, az nem beavatkozás?

Tomycat 2011.06.05. 23:04:13

@Katapán: Kerded miert? Mert nincs magyar gyerek akikkel benepesitenenk az emlitett teruleteket.

Katapán 2011.06.05. 23:04:32

@bájgúnár: köszönjük, ez nagyon igaz. A mai többség nem veszi figyelembe, hogy Trianon simán lehet oka a mai gazdasági állapotoknak. Korabeli nyilatkozatok vannak arról, hogy MO. ebben az állapotában nem fogja megérni az ezredfordulót, mert ÉLETKÉPTELEN. Szóval ezt is szem előtt kéne tartani.

Tomycat 2011.06.05. 23:06:02

@Katapán: Kerded miert? Mert nincs magyar gyerek akikkel benepesited az emlitett teruleteket.

Qqriq 2011.06.05. 23:12:20

@Katapán:

Nagyvárad?
Ajánlanám figyelmedbe Pozsony vagy Kassa etnikai összetételének változását.
Az amerikai indiánok kiirtása lassabban ment, mint a magyar lakosság eltüntetése ezekből az "ősi szlovák" városokból.

ÉS még egy tanulság: eleinte csak menedéket kérő román, ruszin pásztorok jöttek át a Kárpátokon, meg menekülő husziták, csehek, morvák, a török elől menekülő szerbek. Aztán egyszer csak, mikor már elég sokan lettek, kijelentették, hogy ők az őslakosok, a magyaroknak meg coki.
És most jól elvihorászunk a Rajkára betelepülő szlovákokon. Nincs elég kertvárosi hely Pozsony körül...

Károly4 2011.06.05. 23:12:28

Trianonnal mesterségesen kezdődött el valami, ami később már természetesen a Szovjetúnió, Csehszlovákia, majd a Jugoszláv tagállamok széthullásával folytatódott. Ennek a folyamatnak még ma sincs vége: Skócia kiválása valószínűleg bekövetkezik, Belgium, Olaszország, Németország sem tud talán a mai egységben megmaradni. Az EU léte csak erősítheti ezt a folyamatot.

Ha Trianon nem következett volna be, emiatt a folyamat miatt akkor sem tudott volna a történelmi Magyarország területi egysége máig megmaradni.

billy reed 2011.06.05. 23:28:11

@Qqriq:
"Ebben a károlyi-linder-féle idiótáknak döntő szerepük volt. Akkor hadakoztunk, amikor nem kellett volna, és akkor nem, amikor nagyon is kellett volna."
Hát, nem igazán erről van szó. Ez csak a magyar Trianon-legendárium része, hogy megnyugtassuk magunkat.
Az OMM felbomlásával megszűnt a hatalmi egyensúly Európában, és az antant ezt akarta pótolni az új államokkal. Középiskola 4-es tananyag.
Kissé paranoiás vagy. Egyébként nézz utána a családodban hányféle nemzetiség található!
Az enyémben akad pár!
Ó, bocs, te Árpád óta törzsökös magyar vagy gondolom!

Bergeroth: Teljesen igazad van!

@Katapán: Az asszimiláció teljesen normális folyamat.
Lehet persze erőszakosan is, ahogy pl. századfordulón a magyar kormányok csinálták. A szemük előtt egy magyarok vezette Közép-Európa lebegett, igaz ehhez be kellett olvasztani az itt élő nemzetiségeket. Próbálták is, elég durván.
Nem véletlen, hogy elegük lett.
Amúgy meg "mellékesen" akadt néhány nemzetközi tényező is...
Nézz utána, mielőtt beleszólsz valamibe, amihez nem értesz.

Egyébként: "Aki a kezét az eke szarvára teszi, és hátranéz, nem alkalmas Isten országára!" /Mondá Jézus!/
Ő elég jobbos, remélem?

billy reed 2011.06.05. 23:29:25

@FILTOL: Nem, a poszt teljesen megfelel a jelen helyzetnek, és a tényeknek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.05. 23:34:21

@Károly4: "Németország sem tud talán a mai egységben megmaradni."

Miért? Egységesebb mint eddig soha!

Bambulka 2011.06.05. 23:37:12

Ez a trianoni sztori a múlt évezredben volt, kit érdekel ?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.06.05. 23:41:28

@Bergeroth:

Igen, de hadd tegyek hozzá valamit, illetve hadd egészítsem ki az általad leírtakat:

Egnem nem Trianon nem érdekel, hanem az oldalak által formált történelmi szemlélet hazugságai, féligazságai nem érdekelnek,azokra nem vagyok kíváncsi. Olvastam én Házsongárdról, a Szepességről, meg Erdélyről sokat, de amit a napi politika tesz ezekkel a dolgokkal, nos, az nagyon nem érdekel, sőt, gyakran fel is bosszant, már a Kádár-érában is bosszantott.

Tegnap egy szegedi tv-n láttam egy műsor részletet Trianonról. Valami ilyesmit mondott: Trianon valós oka egy román történtész 1800 valahányas térképe, amin nem, vagy úgy szerepel Magyarország, ahogy.
Tehát ez a zöld kályha, ez az origo. Persze, tudom, hogy kicsoda Raffay Ernő, és tudom, milyen poltikai nézelet vall, de ha ez igaz akkor....:-(.

Szóval, szép, nemigaz? Így vegye az ember Trianon-t komolyan, ugye?

popocatepetl 2011.06.05. 23:43:21

@Bergeroth: Úgysem érted meg, a te országodból nem vettek el semmit, az csak elvett másoktól.

Károly4 2011.06.05. 23:45:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
A protestáns és katólikus többségű területek széthúzására gondoltam. Lehet, hogy nincs igazam. Ez csak egy vélemény. ;)

popocatepetl 2011.06.05. 23:46:03

@soproni1: Olyan kár, hogy nem tudom megzavarni a fejedben az erdélyi - nem erdélyi felosztást egyszer úgy, hogy dudálj rám a 4-es főúton.

popocatepetl 2011.06.05. 23:46:53

@Bambulka: Sokakat, kivéve a nem-magyarokat,

popocatepetl 2011.06.05. 23:48:31

@billy reed: "Nem, a poszt teljesen megfelel a jelen helyzetnek, és a tényeknek. "

A te agyadban legalábbis.

popocatepetl 2011.06.05. 23:50:11

@Orbán takarodj!!: Aki akar túllép rajta, aki nem akar az nem lép túl rajta.

Senkifia 2011.06.06. 00:11:09

@Orbán takarodj!!: nem. megsúgom neked,hogy mindenképp utálnak. akkor is utáltak,mikor asse tudta a magyar politikai elit,éppen kinek a seggét nyalja minél mélyebben,nehogy megsértsük a környékiek érzéseit. Max akkor röhögtek is rajtunk. Ha picit,így,vagy úgy, a szájukba lépünk,akkor ugyanígy fognak utálni,max már nem röhögnek annyira. Ez az,amit észre kéne venni. 35 évet éltem romániában,ebből 8at funar Kolozsvárján . Tudom,miről beszélek.
És nem,nem kell sem elfeledni,sem túllépni trianonon. Igenis beszélni kell róla,és emlékezni rá. És akinek nem tetszik,megcsókolhatja a nagy európai fehér seggünket...ennyi.
Mindenki a magyar revizionizmustól "retteg",meg a nacionalizmuson sír. Miközben az ukrán, szlovák,román olyan nacionalista,hogy esik szét bele.A nagy nyugat-európai nemzetekről nem is beszélve, francia,német,olasz,spanyol. Ja hogy nekik lehet,mert...miért is? szóval kicsit körül kéne nézni,és ami a miénk, azt megtartani. Ha másképp nem, az emlékeinkben. Mert lehet ezt propagálni,hogy ááá lépjünk túl rajta. A baj csak az,hogy azok,akik megkapták ingyen kétharmad Magyarországot, nem lépnek túl rajta.Akkor sem fognak,ha mi túllépnénk. És tapossák az ottani magyarokat,ahol érik. Ha Magyarország nem emel szót értük, akkor süljön ki a szemünk.
És fel fogunk ébredni,hogy 100-200 év múlva már nem lesz,aki magyarul beszéljen Magyarországon sem. Lehet,hogy van,akinek ez mindegy,vagy pozitívum, sőt,meg vagyok győződve erről,hogy van ilyen egy csomó(nagyrészt balliberális,ugye,csak hogy a posztnak is ellentmondjak kissé). De talán van olyan is,akinek nem mindegy. Ehhez kéne tartani magunkat.

kereszturi 2011.06.06. 00:17:59

Nem lehet jövője egy olyan országnak, amely nem becsüli a múltját. Magyar az, akinek Trianon fáj.

Szégyellje magát ezen szenny írója és azok is, akikben szemernyi jó érzés sincs a hazája felé. És ehhez még csak jobboldalinak sem kell feltétlen lenni, bár a mocskos bal és libsi oldal csak a szennyet tudja okádni.

Ex0dus 2011.06.06. 00:20:47

@Qqriq: A teljes ép magyar hadsereg se lett volna elég sajnos, a törökök és a bolgárok is speciális helyzetben voltak, a törökök 3 évig háborúztak még, hogy megváltoztassák a békeszerződést.

Magyarországnak erre sem ereje, sem esélye nem lett volna. (3-4 frontos háborút jelentett volna egy végletekig kimerült hadsereggel)

Senkifia 2011.06.06. 00:21:04

@soproni1: én is románul beszélek az asszonnyal,ha nem akarom,hogy a gyerekek értsék ...qrva kényelmes... neked is ajánlom idegen nyelvek ezirányú felhasználását:) de attól,hogy te ezt nem teszed,valszeg kettőnk közül belém több magyarság tudat és nemzeti érzelem szorult . Lévén,hogy engem 80 évig elnyomott, elrománosításnak ellenálló nagyszülők-szülők neveltek magyarnak,mindig felálltam,és könnyes szemmel énekeltem a Himnuszt,és hallgattam a Szózatot éjjel 1kor,helyi idő szerint,szilveszter éjjel.(pl Király Lindával ellentétben én tudom a Himnusz összes szakaszát, kb 3 éves korom óta(de persze a Király család a nagymagyar:)) és nem olyanokneveltek fel magyarnak(?), akiknek sikeresen mosták ki az agyát azzal,hogy "csak 10millió magyar van,felejtsük el a többit,mert azok románok,szlovákok,csak mi vagyunk magyarok,ne törődjünk mással,nehogy megsértsük szocialista testvéreink érzéseit"... De azért nyugodtan lerománozhatsz. Bár én nem megyek "fürcsizni" a "balcsira",és nekem ideadják a dolgokat,nem "odaadják",mint a kedves pestieknek,és még hosszasan sorolhatnám :)
peace

kéne egy nick 2011.06.06. 00:22:29

@Tuor:
Robert Burns skót költő az 1700-as évek második felében élt (1759-1795), és erősen skót nemzeti érzelmű ember volt.
A verseiben ennek ellenére elvétve fordulnak elő gael szavak.

Szóval ha a hozzászólásod többi része is annyira igaz, mint a gael nyelv Skóciában való használtára vonatkozó, akkor felejtsük is el az egészet.

Ellensúly 2011.06.06. 00:25:23

@légycsapó: Te jó ég, miket hordasz itt össze?! "A jobboldal ma is megfigyelhető erőszak központú, millitáns gondolkodásmódjának" tulajdonítod a ránk kényszerített első világháborút (a helyesírási hibádat benne hagytam az idézetben). Szíved joga, hogy mindenféle, elméd által kreált fantom ellen hadakozz, de ha nem haragszol, ebben nem leszek vitapartner.

Egyébként nem tudom, hol jártál, amikor történelmet oktattak az iskolában. Tudom, hogy mindezt most nem lehet bepótolni, de annyit azért hadd említsek meg, hogy Magyarország a lehetőségeinek határáig elment Németországgal szemben. Menedéket adott a lengyelországból elüldözött zsidóknak, és ahogy lehetett, igyekezett távol tartani magától a hitleri államot. Nézz mélyebben utána Horthy és Kállay kísérleteinek.

Azt is tudatom veled, hogy a nácibarát Szálasi 1944 októberében jutott hatalomra, a német megszállás következtében. Azt szintén nem tudom, honnan vetted, hogy a magyarok "a holokausztot bármely más nácibarát kormánynál buzgóbban segítették."

Tuor (törölt) 2011.06.06. 00:25:26

@kéne egy nick: A gael nyelv Skócián belül csak a Felföld nyelve volt, Dél-Skócia nyelve már akkor is az angol volt.

pangea 2011.06.06. 00:34:24

@matkó: De nagy bunkó vagy te, matkó. Szomorú, hogy ilyen honfitársaim vannak :(

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.06.06. 00:37:18

@Senkifia: 2011.06.06. 00:11:09

Jók a gondolataid. Tetszik, amiket írsz.

Senkifia 2011.06.06. 00:38:14

@Ex0dus: székely hadosztályt Magyarországról lefegyverezték, azok meg tehetetlenül nézték,ahogy a párezres román hadsereg bemászik a Békási szoroson,miközben ,ha lehetőséget kapnak rá, a székelyek fél hátrakötött kézzel is kiverte volna azt asereget Erdélyből, gond nélkül.. Aztán mikor az egész vezérkarukat felrendelték Pestre,és ott is tartották,gondolom vendégségben, aki maradt főtiszt Erdélyben,megkérdezte: ki akar maradni Kolozsváron, a hadosztályban? és ki az aki inkább hazamenne, a saját családját és földjét védeni? Ebben a konjunktúrában meg szépen mind hazamentek. A románok meg Trianon előkészítésénél csak megmutatták,hogy na idáig vonultak a román seregek...szerintünk innen kéne meghúzni a határt... esetleg picit beljebbről...
A törököknek belekerült kb 20.000 halottjába,hogy megváltoztassák a békeszerződést,úgy,hogy a brit hadsereg,lévén birodalom,ugye,ott csücsült a fejükön. Szerinted két évvel a háború vége után a franciák mit szóltak volna,ha szól a francia kormány,hogy "bazzeg, balhéznak a magyarok a románokkal, menjünk még vissza háborúzni"...? valószínűleg össznépi felkelés lett volna,és lóf.sz se jött volna vissza. csak persze ehhez kellett volna egy magyar hadsereg,amit ugye "Nem akarok több egyenruhát látni" miniszter úr leszerelt.
(ez is baloldali volt, apropó miért nem tudom őszintének látni a posztoló sirámát,miszerint trianon is meg 56 is ugyanúgy fáj a baloldaliaknak is.... Mindkét esemény a magyarokra nézve tragikus részében óriási szerepe volt a "magyar" baloldalnak,mint aktív magyarellenes megnyilvánuló. Úgyhogy valahogy nem tudom bevenni ezt a szöveget,kedves gréczy). Szóval ennyire azért nem volt,illetve lett volna ,egyértelmű,hogy biztosan nem sikerült volna a békediktátum megváltoztatása... Csak persze az épp regnáló tanácsköztársaság kényelmesebbnek ítélte meg,hogy hagyja az egészet veszni. miközben a trianoni feltételek szigorúságához is hozzájárult, objektív módon. Lévén,hogy Nyugateurópa nem igen szeretett volna egy kommunista Magyarországot ,viszonylag közel a szovjetekhez. Úgyhogy szépen szétszabta Mo.t.
De persze ez a tipikus veszett fejsze nyele.

Ellensúly 2011.06.06. 00:51:28

@al kotmány aláiro álamfö: Köszönöm! Az igazamat pont a magadfajta bunkók bizonyítják, akik érvek helyett annyit képesek kinyögni, hogy "seggfej vagy". Ez ám a szoclib kultúra, gratulálok!

Ex0dus 2011.06.06. 01:07:51

@Senkifia: Jó, csak ne felejtsd el, hogy pl a törökök spec helyzetben voltak, volt egy hatalmas országuk. Megtehették azt nyugisan, hogy visszavonultak az ország belsejébe és húzták az időt. Gyak mindenki a törököknek esett, de a törökök tudták, hogy az idő nekik dolgozik.

Magyarországon ez esélytelen lett volna. Ha nekünk jön mindenki, akkor 4 frontos háborúba kerülünk, amibe az antant erők is csapatokat dobtak volna át, tehát nem csak rongyos román, szerb vagy szlovák erőkkel kellett volna szembenézni, hanem harcedzett francia, brit katonákkal, légierővel, tankokkal.

Nyerni nem lehetett volna, DE esetleg egy kicsit jobb feltételeket kiharcolni esetleg, ezt utólag sajnos már nem tudhatjuk, az tény és való, hogy Károlyi úgy ült oda az asztalhoz, hogy semmi sem volt a zsebében, ilyen helyzetben nem is volt nagyon miről vitatkozni.

carramba007 2011.06.06. 01:38:05

Nem lehet rá politikát építeni, ez biztos. De az sem megoldás, amit a baloldal az elmúlt 20 évben csinált, hogy gyakorlatilag tabutémaként kezelte: egy állami megemlékezés nem volt, egy szál virágot, egy koszorút senki nem tett le, nem épült egy hivatalos emlékmű, stb. Ez nagyon nagy hiba volt, mert így a jobboldal, különösen pedig a szélsőjobb kisajátította, és az ő interpretálásukban van ez most össznépileg feldolgozva, megemésztve, vagy épp hogy nem megemésztve.

A baloldal Trianont összemossa a zsidók ellen elkövetett bűnökkel, irredentát kiállt, ha valaki komolyabban akar beszélni róla, nyilasozik azonnal.
Pedig Trianonnak nincs köze a zsidókhoz, a holokauszthoz.
Trianon egy szörnyű nemzeti tragédia, amit a rendszerváltás után is illett volna tisztességgel meggyászolni, megemlékezni róla. Ehelyett volt a néma kuss.

És Trianonnak semmi köze a csekkekhez, a napi megélhetési gondokhoz vagy épp az aktuális adópolitikához! Vagy csak annyi köze van hozzájuk, mint mondjuk március 15-ének vagy október 6-nak. Gondolom, akkor sem emlegeted a holokausztot meg a csekkeket, csak tisztelettel emlékezel.
Ezt kellett volna tennie a baloldali kormányoknak is az előző ciklusokban is.

carramba007 2011.06.06. 02:38:10

Ja, és még valami. Azt írod, hogy "Trianonról búsongani ma már nem vezet sehová...Ebből nem vezethető le a XXI. századi Magyarország."

Ha neked ez az egész csak búsongás, akkor nem értesz belőle semmit.

A 21. századi Magyarország pedig -sajnos- ebből igenis levezethető lesz.
És ezért a baloldal és annak meghatározó értelmiségijei is felelősek, a fentebb leírt agyonhallgatás miatt, meg amiatt, hogy Trianonra csak mint a nyilas Magyarország előképére képesek gondolni. És amiatt is, hogy észérvekkel próbálják elmagyarázni, hogy Trianon csakis a mi hibánk, majdhogynem megérdemeltük, amiért a nemesség olyan szűk látókörűen bánt a kisebbségekkel. Az elkövetett hibákat nem vitatom, de ezekről a hazájától elszakított több millió magyar család nem tehetett. Mert június 4-én róluk kéne megemlékezni, az ő tragédiájukról, meg a mienkről, és levonni ebből okos tanulságokat persze.

Trianont nem lehet elbagatellizálni, nem lehet fölötte csak úgy átsiklani, ahogy szeretnéd. Része a magyar történelemnek, és része a 21. századi Magyarországnak is.

És ha van állami ünnep augusztus 20-án, akkor legyen megemlékezés (összetartozás, nevezze ki, ahogyan akarja) június 4-én is.

Kiss Dezső · http://szornyuseges.blogspot.com 2011.06.06. 03:30:26

Zsoltika hogyhogy nem írt születésnapi köszöntőt az ő Ferijének? Legalább ezt a Haydn-remeket elküldhette volna neki: youtu.be/7JTsLGAbdao

orsosszar 2011.06.06. 05:03:18

Trianon a dicső magyar múlt,..ami a szőröstalpú fasszopókat visszavágta a román cigány rokonaikhoz,...de miért is nem csodálkozom ,hogy a felcsúti orsós cigány ezekkel a genyákkal akarja a hatalmát évekre stabilizálni!
Nem lesz ennek jó vége kotontöltelékek,...jobb lenne ha mindenki a helyén maradna!

Jimbo75 2011.06.06. 06:07:05

@Senkifia:

Grat, hogy egy ilyenbe is bele tudod szőni a pestizést-vidékizést....
Egyébként itt Budapesten ideadják a dolgokat, nem tudom, honnan van ez az odaadják duma...

nesze nektek két harmad... 2011.06.06. 06:25:06

Tv2 nek vasárnap ezt mondta Orbán:
A változást végig fogjuk csinálni,(nyugdíjreformot a rendvédelmiseknél) akkor is, hogy ha egyébként nemcsak tüntetnek a házam előtt, hanem beköltöznek a hálószobámba".
Csak ezt felejti el, hogy a házban akkor már nem a drága festmény fog a falon lógni ...hanem személyesen a Diktátor!

Mr. Waszabi 2011.06.06. 07:07:48

Gyáva népnek nincs hazája. Ez a nép 286ezer a 93ezerhez arányban gyáva volt akkor, sőt azóta csak gyávább lett.
Ugyanilyen arányban viszont széthúzó is, ennek köszönheti sorsát.
Az csak szerencse, hogy az elmult 60 évben nem adódott újabb lehetőség, ok a további kurtításra, tehát ez se a mi dicsőségünk.

Mr. Waszabi 2011.06.06. 07:09:51

@waszabi: egyébként nem 90 éve kezdődött. A gyávaság és egyéni hatalmi érdekek mentén való széthúzás gyengített bennünket már a török és labanc uralmak idején is.

Mr. Waszabi 2011.06.06. 07:15:50

@carramba007: igazad van, hogy végre helyre kell tenni. De a lázítás nem helyretétel. Nézd meg, hogy a buta népet mekkora szarba keverte a dicsőséges Horthy kormányzó úr pont emiatt. És 90 év után még mindig ugyanazzal a szöveggel ugyanúgy át lehet baszni? Pedig a többség tanulta saját történelmét az iskolában.
A saját hatalmasaink szarták el, akkor is, és a nép akkor is ott hibázott, hogy nem rúgták ki azonnal az ilyeneket a székből. Aki nem tanul sorsából, az nagyon buta, azért veri a sors.

Pikk 2011.06.06. 07:21:58

A századfordulón Magyarország volt közép európa gazdatisztje. Ezt a szerepet megszüntették. A háborúban a vesztesek oldalán végeztük, ennek megfelelő igazságtalan békével. Területi veszteségeink 2/3 nem érték el Ausztriáét 3/4 - viszont nekünk honfitársaink százezrei rekedtek az új határokon túl.
A napi politika rájátszik erre a történelmi igazságtalanságra és tudatosan és rendszeresen feltépi a behegedni képes sebeket is.
A több min 90 éves állapot hogyan képes másként indulatokat kiváltani, mai tizenéves csak informálisan érintett fiatalokból.

röhögő 2011.06.06. 07:43:50

@popocatepetl: Szia te gyagyás! Hát megint itt vagy? Már hiányzott hogy mindenki rajtad röhögjön, te koton szökevény?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.06. 08:12:54

@Károly4:

Németországban vallásszabadság van, tehát az állampolgárok egymás vallási hovatartozását maximum akkor ismerik meg pontosan, ha rendszeresen együtt járnak istentiszteletre.

Botorság olyasmit feltételezni, hogy Németország vallási alapon esne szét. Ha mégis bekövetkezne a szétesés, előbb fog tartományi alapon bekövetkezni, bár annak se nagyon van esélye.

Azt azért tudni kell, hogy a szövetségi tartományoknak sok tekintetben önállóságuk van, de eszük ágában sincs szakadni.

bájgúnár 2011.06.06. 08:35:37

@soproni1:
Nó akkor kicsit számolj.Trianon előtt a magyar gazdaság viszonylag jól működött.Volt iparunk,bányáink,vasutvonalunk stb.Ezeket a területeinkel együttelvették.Ezeket mind mind pótolni kellett.Nos évtizedekbe kerűlt ám jött a második világháború.Tudjuk a következményeket az addig felépűlt ,ipari létesitményeink,infrastrukturáink romokba.megint a semmiből épitkeztünk úgy hogy közben a hadikárpótlást nyögtük.Aztán az úgynevezett rendszerváltás!Eladva ellopva minden ami állami tulajdon volt.Multik kezében az élelmiszeriparunk,iparunk nincs is stb.Egyszóval nincs kezünkben semmi amivel gazdaságileg bevételhez juthatnánk,termelhetnénk úgy hogy a haszon az országé legyen.Hát ez is egy Trianon!Minden mindennel összefügg.Ezért írtam hogy Trianon a nemzet temetője mert hiába dugják sokan homokba a fejüket még mais annak hatásait nyögjük.

AlbaZen 2011.06.06. 08:44:30

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy mi, ma élők vagyunk a legbölcsebbek, és majd mi jól megmondjuk, hogy mit kell csinálni, és az úgy is van. Rohadtul nem.

A maiak (beleértve engem is) túlságosan sérültek ahhoz, hogy a helyén ítéljék meg Trianont. Majd jönnek utánunk (100-150-200 év múlva) bölcsebbek, akik talán kevésbé indulatosak lesznek egymással és a környező népekkel és akkor a sebek végre begyógyulhatnak.

De velünk nem, már elb...tuk.

bájgúnár 2011.06.06. 08:45:21

@Senkifia:
Én mindíg elmondom nekünk magyaroknak hazaszeretetet,nagyarságtudatot erdélybe kell menni tanúlni!Szégyen demár népviseletünk,népzenénk sincs,Legfeljebb múzeumi darabként látható itt-ott.Eldobtuk és hamburgert zabálunk.Mi önként feladtuk azt amit elszakított nemzettestvéreinkel erőszakkal akartak megtagadtatni!

bájgúnár 2011.06.06. 08:54:48

@AlbaZen:
em önmarcangolás e nemzetnek Trianon ahogy sokan képzelik.Van akinek ez fájó emlékezés más belesz@rik mert nemérdekli.Rég volt.De engedtessék meg nekem ha lehet emlékezni és a világ pofájába vágni évente számolatlanúl a holokausztot akkor had vágjuk a nagyhatalmak pofájába elloptátok,elraboltátok,szétszaggattátok ezeréves hazánkat.És engedjétek meg hogy évente egyszer megemlékezzek azon őseimről akiket elszakítottak tőlünk és ettől a nemzettől.És engedjétek meg hogy évente egyszer megkönnyezzem őket.Mert nem a politikusokat büntették hanem kollektíven a magyarságot.És jó ha tudjátok a Benes dektrétumok szerint mais bűnös nemzet vagyunk.Te is aki épp olvasod e sorokat.Pedig hát mit is vétettél te és a nemzedéked?

Dr.Betépett felhasználó 2011.06.06. 08:56:45

A cikk végéhez szólnék kicsit.
Eszterházira vigyázni kellett????Bár ne tették volna.Alakuljon minden úgy,ahogy kell.Ez a szófosás hogy legnagyobb ,meg kortárs,meg elismert....Elgurult a gyógyszered baba?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.06.06. 09:00:54

@Bergeroth:

Az angolok elleni 6:3at is folyton emlegetik. Mondjuk azóta se nyertek semmit.

popocatepetl 2011.06.06. 11:01:45

@röhögő: Még mindig nem vagytok "mindenki". Legalábbis a Föld eme táján nem.

popocatepetl 2011.06.06. 11:07:42

@Betépett felhasználó: Amikor eszterházyra "kell" vigyázni, akkor a tüntetők a hibásak, amikor Orbán házára akarnak vigyázni, akkor a tüntetőknek van igazuk. Nem lepődöm meg, ezek itt mindent a saját fajtájuk igényes szerint néznek.

popocatepetl 2011.06.06. 11:09:27

@Kiss Dezső: Írt, csak még rá kell bólintani a rángatódzó hazaárulónak, hogy közölhessék.

Hutyibetyár 2011.06.06. 11:36:53

@fludd: Szlovákia nem a nácik által elfoglalt csehszlovákából mesterségesen létrehozott bábállam volt? Hogy jön az most ide?
A románok meg már túl voltak egy terüketvesztésen, nem hiszem hogy sok választásuk volt. Ráadásul ha nem támadjuk meg a szovjetúniót, akkor Sztálin az erdélyi területeket nálunk hagyta volna.

Bergeroth 2011.06.06. 11:53:40

@popocatepetl:
Megkértelek a másik blogban, hogy vagy konkrét példával állj elő, vagy legyél szíves és fogd be a pofádat.
Az infantilizmusodra és a csak a fejedben létező mondvacsinált ellenségeidre nem vagyok kíváncsi.

Bergeroth 2011.06.06. 12:07:18

@popocatepetl:
Bár én vagyok a hülye, hogy válaszolok neked, mert mindig elfelejtem, hogy te és a hozzád hasonló szélsőjobbos idióták, mind annyira sötétek és ostobák vagytok, hogy a kőfejtésen kívül, valami Ugandai bányában, minden másra teljesen alkalmatlanok vagytok. Egy érdemed azért lehet, büszkén viselheted a "legalja" jelzőt. Bőven rászolgáltál.

Katapán 2011.06.06. 12:16:57

@billy reed:
Haha, nem értek hozzá - csak nyomkonom a gonbokat.. :D

Na jó, szóval remélem, nem kell speckó diplomával rendelkeznem, hogy legyen véleményem, sőt meggyőződésem. De hát azért azt csak nem gondolod, hogy a százezerszám beköltöztetett román/szlovák lakosság teljesen természetes módon került az addig még románt/szlovákot se látott Nagyváradra, Kolozsvárra, Kassára, Pozsonyba, stb.
Remélem, te nagyon jól értesz hozzá. Egészségedre. Én pedig rokonsággal, felmenőkkel rendelkezem az említett városok némelyikében. Viszlát.

A többieknek meg ajánlok egy kis játékot:
A mai napon az ukrán hadsereg megszállja MO-t. elfoglalja a Duna Tisza közét, és a Tiszántúlt. Ha már itt vannak, maradnak még kicsit merthogy pl. francia segítséggel átcsatolják Ukrajnához a nevezett területeket. Gondolom te pl. 30-50 év múlva élni fogsz még és szerencsés esetben a megmaradó Dunántúlon laksz majd. Remegő kézzel blogolsz, hogy adják vissza neked Miskolcot, Debrecent, mert úgy érzed, igazságtalanul vették el tőled. De addigra már csak az unokád szenilis, idi00ta nagyapja leszel, aki valami Nagymagyarországról hadovál egyfolytában, meg édes Tiszáról, stb... de ezen akkor már mindenki csak röhögni fog, mert nem lesz korszerű XXI. századi hogy határrevizióról beszéljenek.

Atisz 2011.06.06. 13:03:02

@EZsL: De aki 1920 előtt Magyarországon született és a feje felett az egyik napról a másikra hoztak egy döntést, miszerint ő most már Romániában él, attól még nem lett hirtelen román.
Ez nem önkéntes kivándorlás volt, ez kellene végre megérteni.

Atisz 2011.06.06. 13:16:09

@naughty: Hát ki, mivel - elmondásod szerint - feladtak neked egy magas labdát, amit te képtelen voltál leütni.

Senki nem mondta, hogy mi magyarok bűntelenek vagyunk, de trianon esetében pont azok. Nevetséges, hogy még az osztrákoknak (a háború "hivatalos" kirobbantói) is sikerült tőlünk Burgenlandot megkaparintani.
Ezért is siralmas, de legfőképpen átlátszó, amikor valaki a magyarok a trianoni döntés által elszakított területek és emberek által érzett gyászába próbál belekötni.

AZ Osztrák-Magyar Monarchiával kapcsolatban el kell hogy szomorítsalak (na jó, nyilván tisztában vagy vele, csak elfelejtetted): a Magyar Királyság bizony azelőtt is ilyen szép nagy volt, mielőtt az osztrákok szépen ránk telepedtek Buda 1686-os felszabadítása után. Én itt megint érzek egy enyhe provokációt részedről (bár lehet, hogy ez tudatalatti), amit nem igazán értek.

A sok tragédiát illetően, ami az országunkat érte csak annyit, hogy trianon és a II. világháború volt a legsúlyosabb veszteségünk és pont ezek azok, amik éppenhogy nem a régmúltban történtek (a tatárjárásig kár visszamenni, bár azért az ott elszenvedett károk sem mindennaposak más népeknél - a lakosság 15-20%-a pusztult el).
Tehát nem mindegy hogy valaki 100-ról indult más pedig -100-ról és ez utóbbi közben folyamatosan kapja a pofonokat. Szerintem nem olyan nehéz ezt megérteni.

fludd 2011.06.06. 13:22:44

@Hutyibetyár:
Szlovákia most is mesterségesen létrehozott állam. :)

HA őket mentegeted, akkor ugyan ez miért nem mentő körülmény Magyarország esetében. Ha jól tudom, az ország német megszállás alatt volt 1944. március 19-től. Tehát a háború befejezésekor már több, mint egy éve nem beszélhetünk önálló, független magyar államról.

De 1939-ben még azok voltunk, amikor több tízezer lengyelt befogadtunk, köztük zsidókat is!!! kb 40 000 (!) lengyel katonát engedtünk át, akik a későbbi győztesek oldalán harcoltak Németország ellen! Ezt miért felejtitek el mindig?

popocatepetl 2011.06.06. 14:06:53

@Bergeroth: Biztosan összekeversz valamelyik elvtársaddal, ugyanis nekem nincsen pofám, de ettől függetlenül sem érdekel, hogy te mire nem vagy kiváncsi. Felszorzunk téged negyvenhattal, hozzádadjuk az országod többi felsőbbrendűjét, s még így is csak egy az eredmény. Azért nem nulla, mert véletlenül belelapátoltam egy sündisznót is.

popocatepetl 2011.06.06. 14:08:43

@Bergeroth: Tévedsz, szerelmem, nem vagyok szélsőjobbos, kifejezetten nem kedvelem pld a Jobbikot, egyszerűen csak hányingerem van a fajtádtól, a mentalitásodtól, a felfogásodtól, a ténytől, hogy itt élősködsz rajtunk miközben csak "bő gatyásoknak" tartasz minket.

Nzoltan 2011.06.06. 14:38:14

Vicces, hogy a franciák múzeumban őrzik azt a vagont, ahol a nagyhatalmak aláírták a Trianoni diktátumot. Aztán rá húsz évvel Hitler parancsára megint elővették a ezt a kocsit, hogy aláírassák a franciákkal azt, hogy felnyalták velül a padlót kb. két hét alatt. Na, ennyit a "csigazabálók" nagyságáról. Nos, lehet, hogy a kultúra fellegvára akartak mindig is lenni, de ettől még egy mosdatlan, büdös(francnyavaja) bunkó népség maradt.

És még csak most jön az a rész, amikor nem tudnak mit kezdeni a bevándorló afrikai, arab népességeikkel. Lesz, hogy a fagyi visszanyal.

Bergeroth 2011.06.06. 14:39:02

@popocatepetl:
Értem. Akkor csak szimplán hülye vagy. Ezt is megtárgyaltuk.

Nzoltan 2011.06.06. 14:42:46

Esterházy Péterre azért kellett vigyázni, mert ekkora ingyen reklámot senki nem csinál neki, mint a média, és szon belül ez a blog.

Bergeroth 2011.06.06. 14:44:55

@popocatepetl:
És mielőtt félreértenéd te tudatlan gyökér, nem azért vagyhülye mert azt vallod, amit. Mindenkinek joga van hülyétnek lennie. Hanem azért, mert olyan dolgokat írsz le, hogy visítva röhögök rajtad. Link, forrás, akármi? Létezik valami ilyesmi "tény", amivel bizonyítani tudnád?
Nem?
Aztán miért nem?
Azért mert hazudsz, vagy azért mert egy született idióta vagy? :D

popocatepetl 2011.06.06. 15:45:12

@Bergeroth: Milyen link kell, Édesem? Nem akarok én neked semmit bizonyítani, nem akarlak én semmiről meggyőzni, az itt lihegő nemzetietlen izéket sem akarom meggyőzni semmiről. Valójában örülök neki, hogy az izékkel szinte semmilyen tekintetben nem tartozom egy csoportba.

Bergeroth 2011.06.06. 16:28:41

@popocatepetl:
"egyszerűen csak hányingerem van a fajtádtól, a mentalitásodtól, a felfogásodtól, a ténytől, hogy itt élősködsz rajtunk miközben csak "bő gatyásoknak" tartasz minket."

Olyan link kellene, hogy először bizonyítsd be, hogy ahhoz a bizonyos "fajtához" tartozom amit írtál.
Aztán bizonyítsd be, hogy ismered a "felfogásomat" ami szerint vádaskodsz.
Aztán bizonyítsd be, hogy tényleg csak élősködök.
Aztán mutass rá, hogy hívtalak "bőgatyásnak".

Ha ezek megvannak, akkor megemelem előtted a kalapomat.
Viszont ha nem, akkor nem vagy több egy nevetséges idiótánál, aki kitalált valamit és aszerint képzelődik nagy dolgokról. Vádaskodsz, mutogatsz, kitalált ellenségeket vizionálsz, bizonyítsd be, hogy igazad van, különben csak 1 hiteltelen senki maradsz.

popocatepetl 2011.06.06. 17:31:41

@Bergeroth: Nem kell nekem semmit bebizonyítanom neked, mert nem vágyom a kalapemelésedre (főleg nem kockáztatnám meg, hogy kipotyogjanak előla a kis tetvek).

Katapán 2011.06.06. 17:45:16

@Bergeroth: köszönjük a közreműködésedet, semmi konstruktívat nem tudtál a témához hozzátenni, nincs mögötted senki, vége, befejezheted - Te vagy a leggyöngébb láncszem. VISZLÁT

popocatepetl 2011.06.06. 17:51:16

@Katapán: TASZ-oklevélre hajt, ne hátráltasd!

Bergeroth 2011.06.06. 17:53:53

@popocatepetl:
A dolog nem úgy működik, hogy te kijelentesz valamit, majd amikor szembesítenek vele, akkor eltereled a témát.
Most 2 út áll előtted.
Vagy bebizonyítod, hogy igaz amit mondtál.
Vagy nem, de akkor bizony nem vagy több 1 darab szarkupacnál.
A döntés rajtad áll, nem foglak szembesíteni semmivel, csak simán elkönyvelem magamban, hogy mennyire félelmetesen sötét vagy.

Bergeroth 2011.06.06. 17:55:10

@Katapán:
Idehívott a haverod, hogy gyere segíteni a fika hadjáratban? Kezdetnek elég gyenge próbálkozás, de ne aggódj, lesz ez még gyengébb is.
Fuss neki mégegyszer.

Bergeroth 2011.06.06. 17:56:57

@Katapán:
leggyöngébb = leggyengébb, te tapló.

popocatepetl 2011.06.06. 18:14:46

@Bergeroth: "Idehívott a haverod, hogy gyere segíteni a fika hadjáratban?"

Tévedsz Cukika, nem mindenki hordában jár, mint a kondád amihez tartozol.

popocatepetl 2011.06.06. 18:15:49

@Bergeroth: Jujj, ne haragudj a disznó emlegetéséért! Akkor legyen inkább csorda.

popocatepetl 2011.06.06. 18:16:32

@Bergeroth: "A dolog nem úgy működik, hogy te kijelentesz valamit, majd amikor szembesítenek vele, akkor eltereled a témát.
Most 2 út áll előtted.
Vagy bebizonyítod, hogy igaz amit mondtál.
Vagy nem, de akkor bizony nem vagy több 1 darab szarkupacnál. "

Vagy letojom amit írogatsz.

Bergeroth 2011.06.06. 18:56:20

@popocatepetl:
Persze hogy letojod, mert érdemben semmit nem tudsz hozzátenni. Egy hiteltelen szar alak vagy, érvek és magyarázatok nélkül.

Hutyibetyár 2011.06.06. 20:45:09

@fludd: Isten őrízzen attól, hogy mentegessek bármilyen szlovákot. Csak arra írtam, hogy a mi hadüzenetünk és a szlováké teljesen más volt. A háború után nem jött létre Szlovákia, vagyis megint a Csehek befolyása érvényesült.
Egyébként a kassai bombázás után nem kellett volna hadat üzenni a ruszkinak. Horty emlékirataiban azt írta, hogy a szovjetek, a háborútól való távolmaradásunk esetén garantálták a romániától visszakapott(-vett, -tért, stb.) területeket nekünk.
Egyszerűen le kellett volna ülni Sztálinnal és kicsikarni valamiféle biztosítékot erre. Ők kifejezetten cáfolták, hogy orosz gépek bombáztak volna Kassánál. De a náci seggnyalók mégis érvényesülni tudtak és meg is lett a következménye. Több százezer felesleges áldozat, stb.

popocatepetl 2011.06.07. 07:28:44

@Bergeroth: "hiteltelen szar alak "

Tudo, szeretnéd ha hitelt vennék fel tőletek, de sajnálom, nem teszem. És remélem, Drágám, mára megnyugodtál és nem fogod végigfröcsögni a keddet is. Ronda amikor szerterepked a nyálad ... és meg is fertőzheti az embereket.

czjanos 2011.06.07. 08:12:06

Amúgy jól vagytok, "kedves beszélgetők"?

fludd 2011.06.07. 10:12:03

@Hutyibetyár:
Teljesen egyet értek!
A kassai bombázásra hallottam olyan teóriát is, hogy oroszok volta, de nem Kassát, hanem az akkor már velük hadban álló, szlovák területen lévő Eperjest akarták megszórni, csak nem volt jó GPS.

És a németek különösebben nem is erőltették a hadba lépésünket. Leginkább néhány túlbuzgó akarta, a honvéd vezérkarból. Nagy kár volt!

fludd 2011.06.07. 10:13:12

@czjanos: Jogos a felvetés! :)

atila68 (törölt) 2011.06.08. 12:38:45

Kedves Gréczy Zsolt!

Megmondom őszintén a "trianonozás" kifejezést nem nagyon tudom értelmezni.
Olyasmi mint a "gréczyzés"?
Tudja, az olyan mint mikor maga "orbánozik".
Feltételezem ön is érez olyankor némi elégedett melegséget az arcán, és vérbőséget altájon?
Ilyen az emberi természet.
Ráadásul önnek még jól is fizet.
Na ugye!

czjanos 2011.06.08. 19:10:19

@atila68: egy ügyvéd ismerősömmel beszélgettünk, úgy 2-3 éve. Hol voltál a hét végén? Verőcén, a táborban. És mit csináltatok? Megittunk jó sok sört, utána Trianonoztunk.
Így értelmezd!

atila68 (törölt) 2011.06.08. 19:32:32

@czjanos:

Rizikót meg a Honfoglalót ismerem, nem tudtam, hogy van már ilyen nevű társasjáték is.

Fell Bandi 2011.06.08. 22:02:44

'Én szégyellem magam helyettük'
Szégyelld is magad zsóti, alávaló senki vagy. De hogy levegőt tudj venni, húzd ki a nyelved gyurcsányi szarcsimbókos valagából!

"Doki" 2011.06.14. 16:09:32

@Qqriq: Ha neked is útlevél kellett volna hogy nagyszüleid temetésére elmehess, akkor is ezt mondanád?!
Az Occam-elv alapján nézd a tényeket, és csak a tényeket- mit modassz?
Olvass egy kis Raffayt hogy halld a másik oldalt is, merd vállalni a magyarságodat, hidd el emberebb leszel!
Üdvözlettel: "Doki"

ydoki 2011.06.19. 20:00:07

@"Doki": Istenem, atyám...mit tudsz Te ezekről ? Én naponta imádkoztam a Papp-Váry-nét, álltam a országzászlónál őrségetaztán utaztam egy Kovács nevű magyarral (szerb állampolgár) Plitviczére, aki azt mondta: szeretlek benneteket magyar testvéreim, de ide nem jöttök, mert a géppi. otthon az ágy alatt és úgy lövöm szét a gatyátokat stb. (épp Szlovákiában volt kirándulni a Néphadsereg).Ugye egyformán tudjuk a Trianoni szerződés állampolgársági szabályait. Ám a bécsi döntésekkel minden korábbi okafogyott lett és nem én veszutettem el a II. VH-t, hanem az országgyarapító...Na...eklég erről ennyit...

ydoki 2011.06.19. 20:05:49

@Hutyibetyár:

Sztálin annyira tartotta a szavát, hogy Molotov a nála koslató Benes-nek ( a dekrétumosnak) , amikor Magyarországra vonatkozóan követelt igéretet, semmit nem igért. Persze akkor még folyt a háború.

"Doki" 2011.06.20. 09:34:12

Paszírozhatjuk, kölnizhetjük - a sz@r akkor is sz@r marad. A magyar embernek fájó seb,és aki "volt" magyar részekről származik annak pláne.
Részemről vége. Üdvözlettel "doki"
süti beállítások módosítása