2012.10.09. 07:26
Mi a baj a Millával?
Muszáj tiszta vizet önteni a pohárba. Az a civil szervezet, amely szerint az 1990 és 2010 közötti időszak semmivel sem különb annál, mint ami a 2010-es kormányváltás óta történt, a Fidesz malmára hajtja a vizet. Akik nem látják a különbséget a két korszak között, akarva-akaratlanul Orbán hatalmát erősítik. Akik szerint a pártok tagjai, szimpatizánsai menjenek hozzájuk tüntetni, de ne vigyék magukkal pártjaik zászlóit, logóit, jelvényeit, a demokrácia alapját, a véleménynyilvánítás szabadságát korlátozzák. Ahelyett, hogy örülnének, hogy ilyen félelmes időszakban még vannak magyarok, akik vállalják párttagságukat, szimpátiájukat, a pártokat, mint valamiféle szégyellnivaló képződményeket igyekeznek bemutatni. Pedig pártok nélkül nincs demokrácia, a választáson pedig pártokra szavazunk.
Lehet szeretni, befogott orral elfogadni, szidni, utálni az MSZP-t, a DK-t és az LMP-t, de ők a kínálat. Akinek nem tetszik, csináljon pártot, akár Millának, vagy Szolidaritásnak hívják. Az egy tiszta helyzet, indulhat a verseny a már meglevők és az újak között, annak minden kockázatával: az ellenzék szétaprózásával és az öt százalék alatt maradásának reális esélyével. Csak azt ne csináljuk, hogy akik 1990 és 2010 között politizáltak, azok ugyanúgy fogják be a szájukat, mint azok, akik 2010 óta lerabolták, kiéheztették, lepusztították, tönkretették az országot. Akiknek ugyanaz a bíróság élén Solt Pál, mint Szájerné, akiknek ugyanaz a médiahatóság élén Majtényi László, mint Szalai Annamária, akiknek ugyanaz a vádhatóság élén Györgyi Kálmán és Polt Péter, azok nem értenek semmit. A Sólyom László vezette Alkotmánybíróság éppen annyit ér, mint ez a fideszesekkel kipótolt mostani, amelyik akkor sem tett semmit a demokráciapusztítás ellen, amikor erre még voltak jogosítványai? Akiknek Bokros Lajos ugyanaz, mint Matolcsy, akiknek Magyar Bálint nem különbözik semmiben Hoffmann Rózsától, azok súlyos károkat okoznak. A Washingtonban, Párizsban, Londonban, Moszkvában, Berlinben elismerten fogadott Antall, Horn, Medgyessy, Gyurcsány és Bajnai ugyanaz, mint a páriának tekintett, baltás gyilkost kiadó Orbán? Amikor még létezett pártdelegáltakkal OVB, az nem más, mint a jelenlegi csak fideszes? Göncz Árpád éppen annyira vállalható, mint Schmitt Pál és Áder János? És még hosszasan sorolhatnám...
Hogy 2010 előtt minden tökéletes volt-e? Egyáltalán nem, akadtak hibák, nyilván bűnök is. De nem volt ilyen ipari méretű a lopás, a cinizmus, az önkény, őrizték a fékek és ellensúlyok rendszerét - nem mellesleg jobban is éltek az emberek. 1990 és 2010 között Magyarországot demokraták irányították, 2010 óta pedig nem. Minimum ez a különbség.
A Milla viszolygása a pártoktól azért is érthetetlen, mert az MSZP, a DK, és az új identitást megúszni úgysem tudó LMP ma alsó hangon is 1,5 millió szavazóval rendelkezik. Ki kell őket dobni a kukába a támogatóikkal együtt? A Milla által lenézett MSZP nyert időközi választást, nem a Milla. Gyurcsány és a DK hívta fel a világ közvéleményének figyelmét éhségsztrájkjával a választási regisztráció veszélyeire, nem egy félévente megrendezett tüntetés. Lehet ekézni Mesterházyt, Gyurcsányt, Schiffert, hogy nem elég jók, de az biztos: két és fél éve küzdenek minden nap jól-rosszul - természetesen egymás vetélytársaiként egymás ellen is -, de iparkodva az Orbán-rezsim ellen. Menjenek oda a Millához, hogy meghallgathassák azoktól, akik néhány havonta jelentkeznek, rosszabb esetben az alt. közt. elnök Dopemantől, hogy mit kéne tenniük, ha jót akarnak? Először is, szégyellni magukat és visszavonulni?
Nem jó ez így. A Milla fontos habarcs lehetne az ellenzék által felépítendő Új Köztársaság felépítése közben, ha nem oktatna ki mindenkit valamiféle rejtélyes erkölcsi magaslatról demokráciából, aki merészelt már politizálni a második Orbán-kormány előtt. A szervezett civilek világára nagy szükség van a kormányváltáshoz. Ehhez azonban a Millának le kell szállni a magas lóról, el kell fogadnia a szövetséget a demokratikus pártokkal, mint ahogy mindenkinek ezt kell tennie, aki csak most kíván ringbe szállni.
Megjegyzem: még mindig nem késő, hogy egy nagy tüntetés legyen a civilek és a demokratikus pártok szónokaival. A Millán múlik, mit tesznek. Elmúlik-e az idei október 23-a is az összefogás képességének felmutatása nélkül - Mesterházy MSZP-s konferencián és a családjával, Gyurcsány a külön DK-s tüntetésen -, vagy elindul valami, amitől aztán Orbán valóban megkezdheti a visszaszámlálást..
P. S.: Lesznek Olvasók, akik e blogot elolvasva is szívükhöz kapnak, hogy jaj, ezek megint veszekednek, ahelyett, hogy összefognának. Nos, összefogásra szükség van, de ehhez kölcsönös tiszteletre, megértésre, nyitottságra, és nem kirekesztésre van szükség. Sajnálnám, ha erre néhányan október 24-én jönnének rá.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mi a baj a Millával? 2012.10.09. 09:21:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kentersturz 2012.10.09. 08:54:16
Szilárd bácsi 2012.10.09. 09:20:18
szilardba.blog.hu/2012/10/09/2012_oktober_23_a_ele_hogy_all_az_ellenzeki_osszefogas_kerdese
laci0011 2012.10.09. 09:32:30
zsanett114 2012.10.09. 09:40:16
Miért okozna a vadkenderesnek problémát, ha a rendezvényükön valaki p
ártlogóval jelenne meg? Örüljön, hogy a pártok is megjelennek a rendezvényükön!
Az lenne az igazi összefogás!
lajos0 2012.10.09. 09:56:15
Szerintem meg akik 1990 óta lerabolták, kiéheztették, lepusztították, tönkretették , szétprivatizálták, szétolajozták és ELADÓSÍTOTTÁK az országot nyugodtan eltakarodhatnának az anyjukba. Akkor is ha demokratának gondolják magukat.
"akiknek ugyanaz a vádhatóság élén Györgyi Kálmán és Polt Péter"
Az olajos Györgyi :-) Mecsoda kardinális különbség :-))
"Göncz Árpád éppen annyira vállalható, mint Schmitt Pál és Áder János? És még hosszasan sorolhatnám..."
MIért ? Derék pártkatonák mindahányan. Mondjuk Smici kicsit kilóg, ő inkább Ferivel mutat némi párhuzamot :-)
"De nem volt ilyen ipari méretű a lopás, a cinizmus, az önkény, őrizték a fékek és ellensúlyok rendszerét - nem mellesleg jobban is éltek az emberek. 1990 és 2010 között Magyarországot demokraták irányították, 2010 óta pedig nem. Minimum ez a különbség."
LOL :-) Azért a Bajnaiék által rendelt jelentést a privatizációról olvassuk már el, hogy alaphangon mennyit is loptak demokratáink a közvagyonból :-)
Vagy a Kossuth holding ugyan hány száz milliárddal csapolta meg a közvagyont ?
Lopás ügyben a Fidesz szerintem kismiska volt a nagy rendszerváltókhoz. Nem azért mert annyira tisztességesek, hanem még ehhez is hülyék voltak. Simicska meg nehány felkészültebb kivételével.
Scagnetti 2012.10.09. 10:16:29
"A Milla viszolygása a pártoktól azért is érthetetlen, mert az MSZP, a DK, és az új identitást megúszni úgysem tudó LMP ma alsó hangon is 1,5 millió szavazóval rendelkezik. "
Vagyis a szoclib logikával élve, amit választási vereségek után gyakran szoktatok alkalmazni, 6,5 millió magyar választónak nem kellenek ezek a pártok. Nem lehet, hogy milláék ezeket próbálják megszólítani, és nem az elkötelezett szoci szavazókat, akik úgyis maradnak az MSZP-DK párosnál? Arról nem is beszélve, hogy az LMP-t egyelőre nem gyűrtétek magatok alá, és ha mégis megteszitek, akkor az onnantól egy halott párt lesz. (Bár gondolom, ennek ti örülnétek a legjobban, meg talán néhány agyhalott jobbikos.)
"A Milla fontos habarcs lehetne az ellenzék által felépítendő Új Köztársaság felépítése közben, ha nem oktatna ki mindenkit valamiféle rejtélyes erkölcsi magaslatról demokráciából, aki merészelt már politizálni a második Orbán-kormány előtt. "
Joggal teszik. Ők nem vettek még részt semmiféle elkúrásban, se piros, se narancs, se más színekben. Már csak ez elég ahhoz, hogy hozzátok képest meglegyen az erkölcsi fölényük.
"Nos, összefogásra szükség van, de ehhez kölcsönös tiszteletre, megértésre, nyitottságra, és nem kirekesztésre van szükség."
Tisztelet? Hmmm. Titeket tisztelni? Azt hiszem, erre még sokat kell várnotok.
öreg_répatorta 2012.10.09. 10:43:10
HanSolo90 2012.10.09. 11:09:42
www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20121005-2005-ota-minden-evben-volt-valamilyen-megszoritas-magyarorszagon.html
Miért lenne jobb bármelyik párt, mikor ugyanúgy hazudtak, raboltak és kifosztották az országot? Hiába próbálja Gréczy úr is messiásként kezelni Gyurcsányt, azért róla sem épp hízelgő dolgokat írt a külföldi sajtó a kormányzása idején. És a külhonban élő magyarok sem épp elismerően nyilatkoztak róla.
A Milla gondolom csak azt a lehetőséget próbálja megragadni, hogy az emberek nagy része nem kér a jelenlegi pártokból. Ezt el kellene fogadni a nagy "demokratáknak" is, nem csak ócsárolni és kritizálni. Nem minden ember "agymosott fideszes" kedves Gréczy úr, viszont sokan jól látják és nem felejtik az eddigi kormányok teljesítményét sem. :) Szóval én egyáltalán nem vagyok meglepődve, hogy nem kérnek a DK-ból, az MSZP-ből, a Fideszből, a Jobbikból és az LMP-ből sem. És sajnos ez a többség. :) Ez pedig nem fog változni.
Scagnetti 2012.10.09. 11:42:28
Meg lehet őket választani megint. Egy év sem múlik el és már az ő távozásukat fogja követelni a nép. És még az is lehet, hogy rohan vissza a Fideszhez, bár a Jobbik valószínűbb. Láttunk már ilyet.
Scagnetti 2012.10.09. 11:49:20
Csakhogy ezek a "demokraták" ettől félnek a legjobban. Hogy jön valaki, aki képes maga mellé állítani a többi szavazót, és ezzel óriási fölénybe kerülne a már csak az elvakult rajongókat maga mögött tudó pártokkal szemben. Ez lenne a vég számukra, ezért akarnak maguk alá gyűrni mindenkit, aki akár csak egy kicsit is más lehetőséget próbál mutatni, mint ők. Mert ha sikerül őket beolvasztani, de akár csak elhitetni róluk, hogy a régiek egy szatellitalakulata, akkor már győztek. A bizonytalan szavazó ezt látva otthon marad, és így felértékelődik a pártdroidok száma, aki biztosan elmennek szavazni a saját kis kedvencükre.
Mc Master 2012.10.09. 12:09:00
Érdekes, hogy elég sok kritikus hozzászólást olvastam. Nem ehhez vagyok szokva.
Nem is értem ezt a Gréczyt...
Andráska8 2012.10.09. 12:09:56
Azóta sem mer utcára szervezni, mert egyszerűen nulla. Most is konferenciát szervez 23.-ára.
Szánalmas. :(
Mc Master 2012.10.09. 12:12:19
Andráska8 2012.10.09. 12:12:33
'A Demokratikus Koalíció elnöke elmondta: október 23.-án a DK egyedül fog ünnepelni, és nem fogják korlátozni saját magukat azért, hogy a Milla tüntetéseire elegen tudjanak menni. Nem javaslom, hogy bárki is elmenjen a Milla tüntetésre „biodíszletnek” – tette hozzá Gyurcsány Ferenc, aki szerint az ilyen civil mozgalmakból hiányoznak a programok, nem tudnak semmit mondani az embereknek arról, milyen megoldásokat javasolnak a politikai problémákra.
A DK elnöke elmondta: beszélt Bajnai Gordonnal – akiről több helyen is megjelent, hogy a Milla tüntetésén jelenti be, hogy visszatér a politikába – és azt tanácsolta neki, próbálja meg összefogni az ellenzéket és ne csak legitimálja a Milla rendezvényét. A politikus szerint Bajnai Gordon lehet koalíció-kötő személy, de nem a személyek a lényegesek. '
atv.hu/cikk/20121008_gyurcsany_a_milla_tobbet_art_mint_hasznal?source=hirkereso
Mc Master 2012.10.09. 12:18:36
Szerintem összefogni kéne, nem széthúzni. A millának meg lehet, hogy van némi igaza, az emberek elfordultak a pártoktól.
HanSolo90 2012.10.09. 12:29:21
pacsni · http://megminden.lapunk.hu/tarhely/megminden/kepek/pacsni.jpg 2012.10.09. 12:50:18
De a lényeg: a milla tüntetésére szívesen megyek ki, mert nem akarnak felhasználni, belőlem maguk számára tőkét kovácsolni.
Azt mondod gründoljon magának pártot, akinek a jelenlegi kínálat nem tetszik. Csakhogy én megrendelő vagyok! Vevő! Ha majd a pártok hitelesen olyat képesek villantani, amire szívesen voksolok, akkor oda fogom tenni az ikszet. Ha azt látom, hogy értem dolgoznak és nem önmagukért, akkor mögéjük állok. Addig meg a magam szórakoztatására, néhány tízezer társammal oda megyek, ahol (bármilyen impotensek is) nem kell szégyellnem magam, hogy ott vagyok.
Ha ez nem tetszik neked Gy. F-nek vagy M.A-nak, szervezzen olyan tüntetést, ahol 30-50 ezer ember megjelenik. Mert ha elgondolkoznátok, rájönnétek, hogy nem azért nem megyünk hozzátok, mert van a milla. Akkor se mennénk, ha nem lenne. De nem bennünk a hiba. Csak unjuk már ezt a "legkisebb rossz" kínálatot.
HanSolo90 2012.10.09. 13:43:04
indazs 2012.10.09. 14:35:55
Mc Master 2012.10.09. 14:50:14
Igazad van, ezeket a pártokat a régi pártkatonák húzzák vissza. Az embereket nem érdekli, hogy mi a neve a pártnak, felőlük lehet az MSzP is. De amíg Lendvai Ildikó néni és Kovács Laci bácsi a tagjai, addig túl sok lapot nem fognak nekik osztani.
A Fletó meg tényleg remeg, érzi ő is, hogy nem lesz meg az az öt százalék. Ezért még képes rombolni is: commentallok.blog.hu/
indazs 2012.10.09. 15:07:41
cozumel 2012.10.09. 15:10:04
lajos0 2012.10.09. 15:31:14
Mondjuk Kóka Jankó. Csalással. De legalább több jelölt volt :-)
lászló71 2012.10.09. 17:05:52
Snoopyka 2012.10.09. 18:22:16
Andráska8 2012.10.09. 18:23:07
Akkor nézegess képeket!
http://www.facebook.com/dk.bp.15?sk=wall&filter=12#!/media/set/?set=a.3861917160793.2148477.1664381681&type=1
Andráska8 2012.10.09. 18:24:15
A Mókásnak szólt.
eseslevi 2012.10.09. 18:50:45
szaszi123 2012.10.09. 20:01:41
Hell István 2012.10.09. 20:03:58
Az igazi sztrovacsek 2012.10.09. 20:29:30
"Igaz, igaz, Vánnyadt Ványatovics Vinyov.
Mintha magam mondtam volna."
lajos0 2012.10.09. 20:39:50
Gondolom a Jobbikot is ez a gondolat hívta életre. Persze a pártok a koncra szerveződnek, de azért van még hely a palettán. Én ezeket a szolidáris akárhány K milla izéket meg sem tudom nagyon különböztetni. De ha Gyurcsány valakire megorrol, akkor az némileg szimpatikusabbá válik. Kihagyták viszont Ungár Klárika szemét, meg Szili szociális unióját.
Van MDF meg SZDSZ is még, sőt a MIÉP is létezik.
Ha már összefogás legyen kövér, mert ezekkel kiváltunk, majd fogjunk össze retorikákkal szerintem sokra nem mennek.
márta)) 2012.10.09. 20:46:15
Hát ! Szerintem meg inkább a fejükhöz... Mondjuk- én fogom a fejem, hogy még mindig ott tart az ellenzék , az ellenzéki pártok, ahol..tartanak.
Lehet a Milla-ról, vagy akármilyen civil szervezetről írogatni, politikusok nélkül nem fog menni.
:(
Az igazi sztrovacsek 2012.10.09. 20:47:33
"Nem lehet, hogy milláék ezeket próbálják megszólítani, és nem az elkötelezett szoci szavazókat, akik úgyis maradnak az MSZP-DK párosnál"
De, lehet.
Sőt.
Biztos.
Csak kár hogy feleslegesen.
A szavazólapon ugyanis PÁRTOK neve fog szerepelni.
Lehet persze MILLA PÁRT néven is pártot alapítani.
Vagy ha nem, hát kerek perec ki kell mondani 2014 tavaszán, hogy "Híveim, a Milla XY pártot, és annak miniszterelnök jelöltjét támogatja."
Ennyi.
márta)) 2012.10.09. 20:52:05
Nem elég csak a fővárosban kiabálni, énekelgetni, sokkal több kell/kellene.
:(
Az igazi sztrovacsek 2012.10.09. 20:58:40
Én az összes pártot eltörölném.
El kell törölni a bejutási küszöböt is.
Induljon boldog-boldogtalan egyénileg, és a legtöbb 199 szavazatot kapott ember jusson be, oszt jó napot.
De ettől még messze vagyunk.
(Vagy mégsem?)
Az igazi sztrovacsek 2012.10.09. 21:33:09
Hirdeti a kormány.
Szerintem meg az IMF úgy szarja le, hogy van, hogy a közel kétszáz tagországa közül kell-e nekünk pénz, vagy nem. Ha kell majd szólunk és lesznek föltételeik.
De a Viktor most mondta, hogy nem kell.
Akkor meg miért kellene engednünk?
HanSolo90 2012.10.09. 23:49:20
Egyszerűen arról van szó, hogy az emberek nem kérnek a DK-ból sem. Persze a Millával sok ember szimpatizál, ez nagyon zavarja a parlamenti küszöbért küzdő DK-t. Ha a Milla párttá alakul Bajnaival a soraiban, képesek lesznek választást nyerni a DK nélkül is. És akkor lesz itt nagy koppanás!
leponex 2012.10.09. 23:56:32
"vagy elindul valami, amitől aztán Orbán valóban megkezdheti a visszaszámlálást.."
Vazze Zsolti, döntsd már el végre, megbukott már a Despota, vagy csak eztán esetleg?
Meg hát ugye téged végülis mégsenem igazán a Patás visszaszámolása érdekel ( kétezer körül kezdheti a centi vagdosást ;-) ), hanem a Feri.
A FERI!
Merthogy neki számol vissza az a fránya vekker. Mondhatnák homokórát is, de az előző posztod áthallása miatt maradjunk a vekkernél.
Emlékszel, ugye?? Nem vettétek komolyan :)
Kicsit mulatságos, hogy az eddigi hősies milliós tábor kezdi piszkálgatni az egódat. Merthogy a Ferit nem lájkolják annyira. Maltert sem kennének rá.
Oszt habarcsot nélkülözve biza nem sok kell már, hogy együtt pottyanjatok ki a ... valahova.
Ez van, Kedves Bárdunk. Tényleg röhely.
Pedig még a Bajnai belépő áriája el sem hangzott.
'Mi lesz itt?' - visítana néhány megboldogult eszdéeszes :))
leponex 2012.10.09. 23:57:25
'Én az összes pártot eltörölném.
El kell törölni a bejutási küszöböt is.'
Ja.
Meg a múltat, aztat végképp
:))
Andráska8 2012.10.10. 00:15:33
Hát persze, lézengtek, azért írta a sajtó tízezrek tüntettek.
Na itt van a pont a társalgás végén.
Bajnai és a Milla, aha.
:)
Nem vagy te politológus a jobboldalon?
Andráska8 2012.10.10. 00:22:05
Nem sikerült felfogni a lényeget.
Gyurcsány nem orrolt meg senkire.
Egyszerűen ő egy nyílt pártpolitikus, aki nem sunnyog.
A Milla politizál, hiába sunnyog, kilóg a lóláb.
Nem összefogni akarnak, hanem hatalomra jutni.
No, de miért is?
Program az nincs.
Andráska8 2012.10.10. 00:23:31
Ezért kell Orbánnak takarodnia!
zipe moha 2012.10.10. 01:05:22
A kezdet és a vég (ahogy ön látja...és ahogy én):
"Muszáj tiszta vizet önteni a pohárba. "
Ajjaj....nehéz lesz!
és a vég....
"Lesznek Olvasók, akik e blogot elolvasva is szívükhöz kapnak, hogy jaj, ezek megint veszekednek, ahelyett, hogy összefognának. Nos, összefogásra szükség van, de ehhez kölcsönös tiszteletre, megértésre, nyitottságra, és nem kirekesztésre van szükség. Sajnálnám, ha erre néhányan október 24-én jönnének rá."
Kölcsönös tisztelet megértés nyitottság Önökkel szemben..... volt...NINCS és NEM IS LESZ!
Az Európai Bizottság országjelentése szerint a magyar politikai osztály bizalmi indexe a vizsgált 142 ország közül a 130.helyre sorolt....megfőzték,most megeszik!
Szép estét
Hótt Kuzin 2012.10.10. 08:35:47
HanSolo90 2012.10.10. 08:42:12
HanSolo90 2012.10.10. 08:46:34
Scagnetti 2012.10.10. 08:51:14
Nagyon úgy tűnik, hogy a DK ettől fosik igazán. Már elkönyvelték, hogy a szokásos bal-jobb térfélcsere majd újra a kezükbe adja a hatalmat, de egyrészt a választók nem kíváncsiak a Nagyformátumú Államférfira, másrészt az újabb politikai szereplők belerondíthatnak az eddig megszokott, számukra idilli képbe. Ha pl. igaz az, hogy Bajnai a millás tüntetésen tér vissza, az nagy pofon a hatalomra már nagyon vágyó Fletónak, és persze a szociknak is, akik szokás szerint megint csak azt várják, hogy az ölükbe hulljon a hatalom.
Ettől persze még igazad van abban, hogy a Milla egyelőre semmi. Lehet, hogy így is marad. De lehet, hogy nem. Meglátjuk.
Scagnetti 2012.10.10. 08:53:01
Scagnetti 2012.10.10. 08:54:41
HanSolo90 2012.10.10. 09:14:37
Scagnetti 2012.10.10. 09:25:00
A sok éven át tartó agymosás megtette hatását. Folyamatosan azt verték a fejekbe, hogy aki Ferit kritizálja, az csakis fideszes lehet. Az egységsugarú birka dk-s ezért megy neki mindenkinek. Van is dolga bőven, mivel nagyjából mindenki kritizálja ezt a pojácát. Persze joggal.
lajos0 2012.10.10. 09:53:16
Viszont nálunk sosem voltak profi politikusok. Nincs ilyen szakma. Abból lesz politikus, akit megválasztanak, ha tök hülye mindenhez akkor is. Ha 2 héttel a választás előtt alakul párttá valami, akkor is.
lajos0 2012.10.10. 09:55:55
Egy jelentős csoportnak arról sincs fogalma, hogy hány megye van, de szerintem sok olyan is van, aki azt sem tudja mi az, hogy megye. Ahol a többség hajlandó volt aggódni amiatt, hogy a Balatonban sok a hidrogén meg az oxigén ott mit várunk egy többségi döntéstől ?
lajos0 2012.10.10. 09:57:29
lajos0 2012.10.10. 10:08:35
egy nyílt pártpolitikus ( jelentsen ez bármit is) gondolom azért szakadt ki a pártjából (a tőlük kapott mandátumot gondosan megtartva), hogy önállóan fogalmazhassa meg újabb programját. Több mint egy évvel a választás előtt minek összefogni látványosan pláne azokkal, akiket nemrég hagytam faképnél.
"A Milla politizál, hiába sunnyog, kilóg a lóláb."
Hát na bumm. Bajnai is hasonlót csinál, mi ezzel a baj ?
"Nem összefogni akarnak, hanem hatalomra jutni."
Viszont ott van ezzel szemben a DK, akik bár utálták a hatalmat világ életükben, de merő altruista megfontolásokból hajlandók lennének elvállalni újra az ezzel járó óriási terheket. És a választók mégsem díjazzák ezt az önfeláldozást. Vajon miért ?
"Program az nincs."
Az a legkevesebb: "Több Európát. Több demokráciát. Több akármit és legyen jobb mindenkinek. Le a korrupcióval. Jah, meg a legfontosabb - Több pénzt az embereknek."
lajos0 2012.10.10. 10:13:55
Hát akkor meg minek foglalkozni velük ? Pláne egy olyan stabil parlamenti szereplőnek, mint a DK.
pánpéter 2012.10.10. 14:20:54
Szolti, 2014-ben repültök a parlamentből. :))
Mariann19 2012.10.10. 17:04:50
Melyek is voltak ezek a rendszerváltó pártok?
szaszi123 2012.10.10. 17:06:53
menőmano 2012.10.10. 18:38:50
Hát! Ja! Totális komolytalanság, röhej, vagy szánalom. Szerintem.
:(
lajos0 2012.10.10. 18:49:21
Hát ezek csak újabban lettek azok, de a nemzeti vagyon eltüntetése kérdéskörében Bajnaiék megrendelésére készült egy jelentés. Ebben elolvasható mennyit is magánosítottak az elvtársak és hogyan.
Persze az összes rendszerváltó párt társtettes volt a lopásban, szerintem akkoriban a Fidesz méretei miatt nem tudott nagyot hasítani, hisz anyapártja az SZDSZ volt igazán tényező.
A lopások jelentős része pedig a spontán privatizáció címszó alatt történt, Németh Miklós, Tömpe István és Martonyi János közreműködésével.
Több ezer milliárdal terhelte az adófizetőket a teljesen ostoba adósságcsere is ( ennek is utána lehet olvasni).
Illetve az orosz állami tartozás magánzsebekbe pakolásáról Puch, Máté, Boldvai, Kapolyi tudnának mesélni. Ha akarnának. Ezek mind legalább Simicska kaliberű figurák voltak. És mind szabadlábon rohangál a mai napig.
Tehát a rendszerváltók lopás ügyben sokat tényleg nem vethetnek egymás szemére, nem véletlen, hogy az ezt firtató kérdések általában hamar szőnyeg alá lettek seperve nagykoalíciós alapon.
A másik lopássorozat, az olajügyek esetében is elég beszédes, hogy maga Orbán állíttatta le a bizottság munkáját, mikor kiderül, hogy bizony a fiúk közül is belekavarodtak jó néhányan, meg akkoriban már Boross Péterrel is jóban voltak.
lajos0 2012.10.10. 18:52:07
Az jó komoly politikai akció lehet, amit egy Dopeman képes leszerelni. Gyurcsány már mondjuk bizonyította, hogy tömegeket tud az utcára vinni október 23-án, és annak azért megvan a diszkrét bája, hogy az Apró-villa lakója akar ezen a napon szónokolni. Tóni bácsi mit szólna ?
Mariann19 2012.10.10. 19:54:57
Amit levezettél, az úgy igaz. Annyit tennék hozzá, hogy az állami vagyon azokban az években több párt szereplőjének birtokába került helyzeti előnyeikből eredően.
Naivitás azt hinni, hogy ami napjainkban zajlik, és a kapcsolati tőke folyománya nyomán jön létre, az a pártokon belül képzelhető csak el. Kicsi az ország, a gazdasági kapcsolatok átjárhatók a pártok között is. A nagy ellentét a parlamenten kívüli gazdasági kapcsolatok során elsímul.
Puch és Simicska nem haragosai egymásnak, ugyanúgy, mint a többi párt szereplői sem.
Az igazi sztrovacsek 2012.10.10. 19:58:45
"De 2010 óta van újabb majdnem kétmillió, aki régebben szavazott, de most nem talál magának pártot."
"Na erről beszélek nyuszó-muszó!"
Hogy pártot kell találni, mert pártra kell szavazni.
Pártok képviselői ülnek a parlamentben, párttámogatással indul a legtöbb egyéni jelölt, pártok kínálnak programokat. (elég szarokat)
Lehet tehát civilkedni, csak civilként a parlamentbe jutni kissé nehézkes.
"Ezeket meg lehet fogni egy akár csak kicsit is hitelesnek tűnő programmal."
Amely program mögé oda kell állnia egy pártnak, mert a miniszterelnököt a győztes párt, vagy egy több pártból álló koalíció adja. Még akkor is, ha az illetőt Bajnainak hívják, és több millió civil küldi a parlamentbe.
Scagnetti 2012.10.10. 20:31:59
A Milla meg a többi majd eldönti, mit mond. Ehhez Ferinek semmi köze. Akkor lenne, ha azok bejelentenék, hogy vele akarnak barátkozni, de ilyet nem tettek. Vicces, hogy a legalacsonyabb támogatottságú, az összes politikai szereplő által került, kis vacak DK akarja megszabni bárkinek is, mit mondjon vagy csináljon. Ahol megjelennek, onnan menekül mindenki, és ezek akarnak dirigálni a többieknek. Kabaré ez a banda.
Scagnetti 2012.10.10. 20:33:01
lajos0 2012.10.10. 21:45:19
Sőt ezeket a helyzeti előnyöket egy Ellenzéki Kerekasztal nevű önjelölt csoportosulás segítségével elég jól próbálták is biztosítani.
Az ügyek volumenét a K-monitor nevű lapon talán egész jól ki lehetne sakkozni, persze arányaiban mert, ott jó, ha 5 %-uk szerepel. Azért sok lehet a soha ki nem derült ügy is.
"Naivitás azt hinni, hogy ami napjainkban zajlik, és a kapcsolati tőke folyománya nyomán jön létre, az a pártokon belül képzelhető csak el."
Igen. Csak ők elvileg közpénzből élnek, és országjobbításra szerveződtek. A szintén közpénzből finanszírozott közszolgálati adóknak kellene ezt a legszigorúbban számon kérni. Persze igazi demokrácia meg sajtószabadság esetén, ami itt sosem volt.
"Kicsi az ország, a gazdasági kapcsolatok átjárhatók a pártok között is."
Ezt Csintalan el is mondta, amikor kiderült, hogy a Defend-ben is volt némi érdekeltsége, hogy " lehet, hogy politikai maffiából több is van, de gazdaságiból azért csak egy". Ilyesmi volt a lényege, nem szó szerint idéztem.
"Puch és Simicska nem haragosai egymásnak, ugyanúgy, mint a többi párt szereplői sem."
De ez a jó kapcsolat vajon 2009 óta tarthat csupán ? Feltéve, ha van :-)
Antal alatt ők például, haragban voltak, mondjuk 92-ben ? Vagy azóta bárki alatt is Horn-tól Bajnaiig ?
Mariann19 2012.10.10. 22:36:25
Igen, csak elvileg.
Ma már világosan látszik, hogy a gazdasági érdekek szolgálatára alakul a gazdaságra vonatkozó jogalkotás azzal, hogy védőburkot vonjon föléjük és kiszolgálja az érdekeket.
Ami napjainkban zajlik, az már nagystílű birtoklást mutat a korábbiakkal összevetve, bár ott az olajbiznisz tarolt.
Holnap nagy bumm lesz az állami berendezkedésünkről szóló hír, hallottál a prezidiális elképzelésekről?
HanSolo90 2012.10.11. 11:14:01
Scagnetti 2012.10.11. 11:49:27
Végül is ők zárták be annak idején. Az egyik legnagyobb bűnnek tartom, amit az "EÜ-reform" keretében elkövettek. Százával kerültek az utcára olyan emberek, akik folyamatos felügyeletre szorulnának.
A DK szavazó lelkivilága elég egyszerű. Alapvetően a kádári nosztalgiára vevő szoci nyugdíjas, aki gyűlöli Orbánt azért, mert 1998-ban leváltotta az MSZP-t, azt a pártot, mely számára a kádári rendszer továbbélését testesíti meg, még ha csak szavakban és érzésekben, akkor is. Feri viszont isten a szemében, mert 2006-ban győzni tudott Orbán ellen. Hogy egyébként kormányzása közben mit csinált, az teljesen mindegy, a lényeg, hogy ő az, aki legyőzte Orbánt, az Ellenséget, és a rajongónak csak ez számít. A sok éves szoci propaganda azt is a fejébe verte, hogy aki Ferit támadja, az mind Orbán ügynöke. (Kellett ez a propaganda, hisz a kormányzásuk csapnivaló volt, valahogy el kellett magyarázni a szavazónak, miért.) Most ez a propaganda kicsit visszaütött, mert a hívő szemében már mindegy, hogy aki Ferit támadja, honnan jön, mindenképp orbánbérenc. Sőt, támadni sem kell, elég ha nem barátkozik vele az illető. Így lehet akár Bajnaiból is orbánbérenc az ilyen agyhalottak szemében. Meg lehet nézni bármelyik rendezvényüket, ahol más véleménynek hangot adók is megjelennek, igen agresszív módon támadnak rájuk. Ezek nem demokraták. Ahogy a Fletópárt sem az. Ha az lenne, elfogadná, hogy másoknak más a véleményük, és nem utasítgatná a Millát, LMP-t vagy bárki mást, hogy mit tegyenek és mit ne.
mákos lecsó 2012.10.11. 12:05:36
A te lelki világod viszont eléggé bonyolult. Annyira, hogy pszichológus professzoroknak nem kevés túlórát okozna, ha megpróbálnák megérteni.
Mindezt tetézi, hogy valószínűleg el is hiszed amit itt összehordasz.
Scagnetti 2012.10.11. 12:22:08
mákos lecsó 2012.10.11. 13:18:22
Mi ez a feltételes mód?
Én nem tapsolnék, hanem tapsolok.
De inkább a majomnak, mint a felcsúti baromnak.
Mégiscsak közelebb áll az emberhez, nem?
Az igazi sztrovacsek 2012.10.11. 14:05:14
Én sem akarok kimaradni a sorból.
Az, hogy egy volt miniszterelnök fölszólalása egy ellenzéki nagygyűlésen ekkora hír lett, számomra a napnál is világosabban jelzi, hogy egyre nő az elégedetlenség.
HanSolo90 2012.10.11. 14:28:12
Na de mi lesz akkor, ha az ellenzék nélkülük képzeli el azt az összefogást (MSZP + párttá alakult Milla Bajnaival + LMP)??? Mindenki Orbánbérenc lesz majd a DK szemében??? Kicsit úgy viselkedik a DK, mintha ők lennének a legerősebb ellenzéki erő, mikor ettől kicsit messze vannak azért. De tisztán látszik, hogy csak a parlamenti helyükért kaparnak, mert egy normális civil kezdeményezést rögtön logókkal és pártzászlókkal tönkre akarnak tenni. Ha meg valaki a DK-ra vágyik majd megy a DK rendezvényeire zászlókkal. De egy civil egyesületnek legyen már meg a saját joga úgy gyűlni, ahogy akar.
Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.11. 14:54:57
- az Orbánt leváltani szándékszó civilek adják fel a reményt arra, hogy protestszavazatok helyett (amik a választás másnapjától értéktelenné válnak, mert az ország működtetésének még a lehetőségét is csak homályosan tartalmazzák) esetleg valami előremutatóra is szavazhassanak, mert a pártok úgy vannak vele, hogy minek változniuk, aki le akarja váltani Orbánt úgyis kénytelen rájuk szavazni;
- VAGY talán a pártoknak kéne olyan formációt felvenni, olyan nagytakarítást végezni, olyan mozgósításokat szervezni, olyan politikát folytatni, ami ha nem is szimpatikus, de legalább értelmesen választható alternatívává teszi őket?
mákos lecsó 2012.10.11. 16:42:44
"Ezek szerint te is egyet értesz azzal a nézettel, hogy Bajnai a Fidesz ügynöke?"
Miért, ezt mondta a DK?
Mikor?
Hol?
Ki?
Vagy ezt írta valamelyik blogger?
Az lehet.
Hát istenem...
Közöttünk is lehetnek hülyék.
Egy demokratikus párt már csak ilyen, Megtűri maga között a hülyéket is.
"Na de mi lesz akkor, ha az ellenzék nélkülük képzeli el azt az összefogást"
Mi lenne?
DK nélküli összefogás.
Eggyel több párt lesz a parlamentben, oszt jó napot.
"(MSZP + párttá alakult Milla Bajnaival + LMP)???"
MSZP-OK.
Párttá alakult Milla???
Hahahhaha...
És mi lesz akkor a nagy büdös civil öntudattal?
Hiszen erre épül az egész.
LMP?
Megy a levesbe.
Azt a katyvaszt amit képviselnek, nem támogatja elegendő szavazó.
"De tisztán látszik, hogy csak a parlamenti helyükért kaparnak,"
Hát mi a szent tehénszarért kaparnának, ha nem a parlamentbe jutásért???????????
mákos lecsó 2012.10.11. 16:46:01
Belőled nem is nézem ki, hogy egyáltalán tudsz büszke lenni valamire.
Hacsak nem a hagymázas elemzéseidre, amiktől tutira megveszne a kutya, ha megenné őket.
szaszi123 2012.10.11. 18:20:06
lajos0 2012.10.11. 18:22:00
lajos0 2012.10.11. 18:31:14
Megy a levesbe.
Azt a katyvaszt amit képviselnek, nem támogatja elegendő szavazó."
Ez még azért elég kérdéses. Én sem rajongok értük, de kábé letojom, hogy szóban mit képviselnek. Viszont nem MSZP és szakadár szervezete, nem Fidesz és nem Jobbik. Egyelőre ennyi elég lesz nekik a boldoguláshoz.
lajos0 2012.10.11. 18:54:54
Nocsak.
De azt a balfaszt aki elkezte a neten terjengő hülye képeket MÉM-nek nevezni szöges stafnival kéne agyoncsapni.
Kábé olyan mintha 'dolognak', vagy 'akárminek' hívná. A mém az minden másolható dolog a Római katolikus vallástól a varrógépig. A netes szemetet ennek hívni még nagyobb ökörség, mint a 'karaktergyilkosság'-ozás.
Viszont Gordonnak igaza van: minél nagyobb távolság Feritől és nem kell bohóckodni az összefogdosással amik nem tisztázottak az erőviszonyok.
Persze az én szememben ettől ők Ferivel még egy cég, meg 2010-ben is nyilvánvaló volt, hogy nem akar ő távozni sehová a politikából, de ez a nagy visszatérés nem is nekem szól, hanem a plebsznek. Ott viszont telitalálat és ők döntenek majd.
Scagnetti 2012.10.12. 08:36:56
Scagnetti 2012.10.12. 08:41:04
Most meg aggódnak szegények, hogy Bajnai miatt hoppon maradhat a pápai pávián.