2012.02.03. 06:37
A Fidesz szerint Gyurcsány
Érdekes jelenség rajzolódik ki a Fidesz kommunikációjában. Az odáig rendben is lenne, hogy diktátorék reagálgatnak az ellenzék sajtótájékoztatóira nyócévezni egy kcsit, de az, hogy Gyurcsány Ferenc az egyetlen, akinek minden mondatára ugranak, az igazán röhejes.
Ahogy a volt miniszterelnök megszólal, előbukkan a magának hivatali fürdőszobát építtető, a magánnyugdíjakat ellopva védelmező kiflitolvaj és közleményben hazudik egy hatalmasat. Legutóbb tegnap.
Azt írta Selmeczi Gabriella a DK oktatáspolitikai konferenciája kapcsán, hogy senki sem kíváncsi a felsőoktatásban tandíjat bevezető Gyurcsány Ferenc véleményére. Bezzeg a Fidesz, amely - és most tessék fogódzkodni: "olyan diákhitel programot indított, amelynek segítségével mindenki - anyagi helyzetétől függetlenül - tanulhat egyetemen és főiskolán, hogy ha szorgalma és tanulmányi eredményei azt lehetővé teszik." Mondja ezt annak a pártnak a szóvivóje, amelyik éppen több tízezernyi fiatal számára tette lehetetlenné a diploma megszerzését, többéves célirányos tanulás veszett el a semmibe családok ezreiben, hiszen nem lesz annyi pénzük, hogy kifizessék a sok százerez forintos tandíjat.
És ez így megy hetek óta. Azt hiszi a Fidesz, ha gyurcsányozik egyet, akkor neki jobb lesz. Itt jelezném, hogy Gyurcsány Ferenc lassan három éve nem miniszterelnök, ellenben két-három hónap alatt a Fidesz, a Jobbik, az LMP - és a frakcióállítás akadályozása miatt - az MSZP minden machinálása ellenére elérte új pártjával az öt százalékot, valamennyi választókörzetben önálló szervezetet hozott létre.
Selmeczi pedig épp úgy hazudik a felsőoktatási közleményében, ahogy Matolcsy a népszaporulat adataival. Statisztikai tény, hogy Gyurcsány idején sokkal több gyermek született. A Fidesz szóvivőjének még az a mondata sem áll meg a lábán, hogy "senki nem kíváncsi" a volt kormányfő véleményére. A tegnapi konferencián a közel száz fős érdeklődőn kívül - Niedermüller Péter szervezésében - a következő szakmeberek tartottak előadást, vagy vettek részt a kerekasztal-beszélgetésben: Polónyi István oktatáskutató, a debreceni egyetem tanára, Lippényi Tivadar, a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal volt elnökhelyettese, Trencsényi László, a neveléstudományok doktora, az ELTE tanára, Vass Vilmos, a Pannon Egyetem tanára, Galló Istvánné, a Pedagógus Szakszervezet elnöke, Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete elnöke, Miklósi László, A Történelemtanárok Egyletének elnöke, Szentgyörgyi Zsuzsa műszaki doktor, a Magyar Mérnökakadémia tagja.
Természetesen, nem állítom, hogy a Demokratikus Koalíció tagjai lennének. Azt sem mondom, hogy valamennyien a pártot támogatják. Az azonban egészen bizonyos, hogy eljöttek egy, a DK által szervezett, Gyurcsány által megnyitott rendezvényre, hogy megvitassák, merre tart a magyar oktatáspolitika. Nem hinném, hogy ők senkik lennének, ahogy Selmeczi próbálja láttatni.
Amúgy sem árt, ha a Fidesz megérti: a "békemenetnek" hazudott gyűlöletfolyam után mért adatok alapján is az ország háromnegyede szerint mennek rossz irányba a dolgok. Gyurcsány idején kisebb volt az ÁFA, olcsóbb volt a benzin és a gyógyszer, többet ért a fizetés és a nyugdíj, az adórendszer jóval igazságosabb volt, kisebb volt az államadósság, még nem akartak elmenni a rezidensek, többen járhattak egyetemre, több gyerek is született, sőt a Malév gépei is felszálltak...
Ez az igazság, amit hazug közleményekkel sem lehet elfedni.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Írjatok kérdéseket! 2012.02.12. 12:44:07
Trackback: A nyelv hatalma 2012.02.03. 14:08:11
Trackback: A Fidesz szerint Gyurcsány 2012.02.03. 11:11:02
Trackback: Vajnágh Domokos: Államcsőd 2012.02.03. 10:46:53
Trackback: Soha ne emeld a fejed a vályúnál magasabbra! 2012.02.03. 10:37:07
Trackback: Soha ne emeld a fejed a vályúnál magasabbra! 2012.02.03. 10:36:41
Trackback: Soha ne emeld a fejed a vályúnál magasabbra! 2012.02.03. 10:36:40
Trackback: Soha ne emeld a fejed a vályúnál magasabbra! 2012.02.03. 10:35:47
Trackback: Viszkis: Mit csinálnak ezek a bankokkal?! 2012.02.03. 10:21:53
Trackback: Az én pártom 2012.02.03. 08:01:35
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Az igazi sztrovacsek 2012.02.03. 07:54:05
Éspedig azért járt le, mert az idő fényesen bebizonyította, hogy van még lejjebb Gyurcsány után is.
Gyurcsány azért is mehetett el pl. az Avas lakótelepre, mert ott nyugodt szívvel tehette föl a kérdést:
Önök jobban élnek mint négy éve?
A válasz adott.
És Avast lakótelep minden nagyvárosban van.
Évtizedek óta nem látott szociális katasztrófa jön.
Hónapról hónapra növekszik azoknak az elégedetlen embereknek a száma, akiknek már nincs mit veszíteni.
Egyszer csak elpattan egy húr....
farcsika67 2012.02.03. 08:48:07
barli 2012.02.03. 09:34:25
Nem rossz a cikk, mint mindíg :)
A nonplusultra meg az utolsó elötti mondat:
"Gyurcsány idején kisebb volt az ÁFA, olcsóbb volt a benzin és a gyógyszer, többet ért a fizetés és a nyugdíj, az adórendszer jóval igazságosabb volt, kisebb volt az államadósság, még nem akartak elmenni a rezidensek, többen járhattak egyetemre, több gyerek is született, sőt a Malév gépei is felszálltak..."
Gigalike :))))))))
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.03. 09:49:28
Amikor 2006 szeptemberében 69,4 millió svájci frank névértékű kötvényt bocsátottak ki H.vásárhelyen, és az adósságot megtestesítő papírokat az Erste vette meg az önkormányzattól, a lépés az akkori 174 forintos frankárfolyamon 12 milliárd forint többletforrást jelentett a városnak.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2009-es jelentése szerint a város Lázár megbízásából 2007. szeptemberében és októberében hatszor kötött devizaeladási ügyletet, ezekkel összesen 187 millió forint árfolyamnyereséget és opciós díjbevételt zsebelt be az önkormányzat.
A NYERESÉGET MIÉRT NEM PRÓBÁLTA MEGOSZTANI, ELFELEZNI ez a jellemtelen, sz.rjankó?
A kötvénykibocsátásból eredő kockázatokat (ilyen például az árfolyamkockázat vagy a kamatlábkockázat) mindig a kibocsátó vállalja, ezért kedvezőbbek és rugalmasabbak a kötvény feltételei, mint egy „sima” hitelnek. Ezért ezt normális esetben a bankok sem átvállalni, sem megosztani nem tudják és nem is szokták, de a határidős devizaügyleteken elért nyereségből sem kaphatnak. Ráadásul az, hogy a forintgyengülés miatt egy önkormányzatnak a kötvény visszaváltásakor többletköltsége van, nem jelent a banki oldalon extra nyereséget.
Ilyen a sunyi fideszes gondolkodás, a jó az nekem jár, a rosszért meg más a felelős!
Budai kopó Gyula azonnali vizsgálatot és függesszék fel Lázár „hazárdőr, sz.rjankó” Jánost!
atila68 (törölt) 2012.02.03. 09:53:32
Most akkor meg vagy hasonulva, kedves Zsolt, vagy mi a roseb?
No quarter 2012.02.03. 09:56:36
Akik nem ismernék a témát: csúnya lobbizáson bukott meg a Fidesz csapat, amikor az új amaeriaki nagykövet érdekében indítottak kampányt, aki nem mellesleg az F16 vadászgépek korábbi képviselőja volt. Alig lógott ki a lóláb.
...és még Gyurcsány sem volt a láthatáron, mert éppen akkor a Fidesz regnált.
Churchilltől:
Sose bízz az olyan emberben, aki egyetlen rossz tulajdonságot sem hozhat fel mentségére.
kitiltott bögre 2012.02.03. 10:01:38
ágica1 2012.02.03. 10:05:26
Ki is kampányolt ezzel?
Kívülről nézném az egész cirkuszt, de nem lehet. Talán az izlandi példa jó, ahol elcsapták a politikusokat a jó édes anyukájukba...
Hohó60 2012.02.03. 10:10:05
Tetszik-nem tetszik, ez van.
Plagibá (a nemzet gojóstrollja) 2012.02.03. 10:11:29
Éspedig azért járt le, mert az idő fényesen bebizonyította, hogy van még lejjebb Gyurcsány után is.
jaj hát mit akartok egy kiflicsücsök-tolvajtól? ...és még Gyurcsány sem volt a láthatáron, mert éppen akkor a Fidesz regnált.
Churchilltől:
Sose bízz az olyan emberben, aki egyetlen rossz tulajdonságot sem hozhat fel mentségére.
Ki is kampányolt ezzel?
Kívülről nézném az egész cirkuszt, de nem lehet. Talán az izlandi példa jó, ahol elcsapták a politikusokat a jó édes anyukájukba...
DillingerEscapePlan 2012.02.03. 10:11:35
legfrissebb felmérés: a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció (DK) a bejutási küszöb alatt, 3 százalékon áll.
a Gyurcsány-párt mindössze 88 ezret tudott magával vinni.
ennyit erről.
utálja mindenki a fletót.
Gyurcsány Ferencet tartják a legkevésbé alkalmas állami vezetőnek (-2,68-as indexszel).
VillonG 2012.02.03. 10:19:03
"Gyurcsány idején kisebb volt az ÁFA, olcsóbb volt a benzin és a gyógyszer, többet ért a fizetés és a nyugdíj, az adórendszer jóval igazságosabb volt, kisebb volt az államadósság, még nem akartak elmenni a rezidensek, többen járhattak egyetemre, több gyerek is született, sőt a Malév gépei is felszálltak..."
Kisebb volt az Áfa - tény, bár, azért megjegyezném a nagy áfacsökkentést, amit választások után eltöröltek...Nos, az nagyobb emelés volt :)
Olcsóbb a benzin, gyógyszer - Természetesen. És a kőolaj hordónkénti ára is olcsóbb volt. A gyógyszertámogatás pedig elég jó most is, az emelés szinte minimális, ha egyáltalán elmondható (inflációval biztos nem emelkedett!)
Adórendszer igazságosabb - a sávos adózás és az egykulcsos között nem az igazságosság dönt, hanem makrogazdasági célok (és nem, nem az, hogy kinek kedvezünk, hanem az ország szempontjából...) Tekintve a rengeteg módosítást, amivel a fizetések csökkenését kívánják kompenzálni, valószínűleg nagy változások nem lesznek senki számára...
Kisebb államadósság - na, ezt nem kellett volna...Tekintve, hogy az adósság nagy része devizában van, így a forint erősödésével valószínűleg megint csökkenni fog. És azt elég megnézni, hogy a ballib kormányzás alatt évente mennyivel nőtt az államadósság, ahhoz, hogy tudjuk, Zsolt, te csúsztatsz! :)
Nem akartak elmenni a rezidensek - Persze, azért fajult idáig a helyzet, mert a Fidesz egy év alatt (hiszen mióta is tart a rezidens-megmozdulás...?) nem tudta helyrerázni az egészségügyet...Istenem, fel kellett volna venni szó nélkül az IMF-től pár milliárd eurót, és még évekig jól élhettünk volna...
Többen járhattak egyetemre - és több munkanélküli diplomásunk is lett. Miért nem járhat MINDENKI egyetemre, Zsolti???? :D
Több gyerek született - nanana...tehát az, h 20 éve csökken a gyermekvállalási hajlandóság, azt most az elmúlt másfél évben meg kellett volna már fordítani? De azért nézz utána a pontos adatoknak! Csodálkozni fogsz! :)
A MALÉV gépei is felszálltak - na ez a legdurvább...Miért is szálltak fel? Íme az idézetek:
"Mint ismert, a rendszerváltás óta folyamatosan súlyosan veszteséges állami légitársaságot 2007-ben privatizálták. A vevő, az orosz rendőrség elől azóta Nagy-Britanniába menekült Borisz Abramovics úgy vette meg a céget, hogy gyakor...latilag nem fizetett érte semmit – sőt az állam több tízmilliárdnyi adósságot elengedett. Cserébe gazdaságos működést és jelentős tőkeemelést ígért a többi légiipari befektetésére is alapozva.
Az orosz fél később viszont szinte egyetlen vállalt feltételt sem teljesített, újabb tízmilliárdos nagyságrendű veszteséget halmozott fel. A Malév működését az orosz állami Vnyesekonombank (VEB) hitelezte meg, az Abramovics-féle légibirodalom bukása után, 2009 elején aztán súlyosan eladósodott cég többségi tulajdona a csőd helyett a VEB tulajdonába került. Mindeközben a magyar állam továbbra is milliárdokkal segítette ki a hozzávetőleg évi 25 milliárd mínuszt produkáló Malévot."
Hát, Zsolti, állami segítséggel, sok-sok hitellel még sokáig szállhattak volna...DE ekkora "böszmeséget" helyrehozni már nem lehetett, amit az előző kormányzat követett el... :(
kitiltott bögre 2012.02.03. 10:25:59
Állítsuk meg a ......... 2012.02.03. 10:26:43
centenarium.unideb.hu/broadcast
ob.szerver 2012.02.03. 10:34:50
dr yetee 69 2012.02.03. 10:38:23
barli 2012.02.03. 10:42:06
Ha a patás még nála is rosszabb, az még nem érv a gyurcsányra, hiába bizonygatjátok ezerrel...
sárkányfő 2012.02.03. 10:46:14
Bokros is, Bajnai is fél év alatt tudott fordítani az ország gazdaságán, folyamatosan javuló mutatókkal.
Pedig nekik nem volt se 2/3-uk, de lenyúlt 3 ezer milliárdjuk...
sárkányfő 2012.02.03. 10:47:21
"Pedig nekik nem volt se 2/3-uk, SE lenyúlt 3 ezer milliárdjuk..."
Ica a fekete cica 2012.02.03. 10:47:47
Zsolti, miért kell hazudni?
"elérte új pártjával az öt százalékot, "
Zsolti, miért kell gyülölködni?
"a "békemenetnek" hazudott gyűlöletfolyam"
Zsoli, miért kell demagógnak lenni?
"Gyurcsány idején kisebb volt az ÁFA, olcsóbb volt a benzin és a gyógyszer, többet ért a fizetés és a nyugdíj, az adórendszer jóval igazságosabb volt, kisebb volt az államadósság, még nem akartak elmenni a rezidensek, többen járhattak egyetemre, több gyerek is született, sőt a Malév gépei is felszálltak..."
Zsolti, csak ennyire futja?
djangyu 2012.02.03. 10:50:25
Ica a fekete cica 2012.02.03. 10:53:40
Viszont volt IMF hitelük (köszönjük, hogy kezdhetjük visszafizetni)
és volt egy kicsit felfele mozduló világgazdaságuk.
Állítsuk meg a ......... 2012.02.03. 10:56:01
Ja, anyagi helyzetétől függelenül felvehet évi 1 milliót, azután 23-24-25 évesen kezdheti a törlesztést és még fedél sem lesz lesz a feje felett, mert még mindig törleszt, ugyanis az állami képzésbe nincs átjárás, még akkor sem, ha a diák jó eredményeket produkál.
Főleg azok akik még a kollégiumi férőhelyekről is kiszorulnak a protekciós egyetemisták miatt, na azok aztán dolgozhatnak éjjel-nappal az egyetem mellett, míg a könnyedén bejutó bukdácsoló milliomos szülők ivadékai röhögve szórakoznak az egyetemi évek alatt.
Tényleg ez az egyenlőség.
A fidesz holdudvarában lézengő ritterek gyermekeinek valóban könnyű lesz az élet.
Miért nem lehet visszaállítani a szociális úton osztogatott koliférőhelyeket?
Hazudnak a fidesz politikusai.
Darth_Vader 2012.02.03. 10:56:53
És még ki is pakolják az Index főoldalra ezt a hígfost.
Sokorai_Atala 2012.02.03. 10:56:54
www.magyarcsajok.com · http://www.magyarcsajok.com 2012.02.03. 10:59:06
Creatura 2012.02.03. 11:03:54
Csak remélni tudom,hogy nem a Jobbik lesz aki megerősödve kerül ki a fidesz káoszából.
Endrődi Vanda 2012.02.03. 11:11:41
Ica a fekete cica 2012.02.03. 11:11:45
Krutzifix 2012.02.03. 11:12:55
Holott nagyságrenddel jobban működne minden, ha olyasmi hozzászólások lennének, mint amit Villon tett. Gratula! Mert íme, hová jutottunk azzal, hogy 4 évenként elküldtünk valakiket a p....ba? És - bár ki lát a jövőbe? - 2 év múlva megint el fogunk küldeni...
Villonnak csak annyit: talán nem itt élt az előző ciklusokban, azért ugorja át azt, hogy az előző kormányzat is tett lépéseket problémák megoldására, de akkor az istenadta nép lenépszavazott mindent! Pedig ezt sem kellene elfelejteni! Vagyis az egészségügy lerohasztásában már akkor kizárólagos szerepet játszott a Fidesz! Ahogy az oktatás leépítésében is... Szvsz
Azért bízzunk benne, hátha olyan lesz, mint a mesében: végül minden jóra fordul! :)
charlie sheen 2012.02.03. 11:17:14
charlie sheen 2012.02.03. 11:19:04
ledzep 2012.02.03. 11:19:25
Zsoltika ! Aki ilyet leír az a társadalom salakja!
juzsuka 2012.02.03. 11:22:13
charlie sheen 2012.02.03. 11:22:31
Csússzál szépen vissza, orbán viktor végbelébe!
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.03. 11:22:43
Szerintem nem véletlen. Fletó is ezt csinálta a fityisszel. A helyett, hogy a kormányzott volna, a fityiszt szapulta. Mondjuk volt is rá oka, de ez vice versa is igaz. ;)
Hohó60 2012.02.03. 11:22:47
Egy évig tartó uralmával elvette az országtól azt a pillanatot, amikor 2009 végén, 2010 elején volt egy felfelé mutató szakasz a világgazdaságban. Akkor az volt a hangulat, hogy nagyrészt vége a válságnak, lassú újraéledés következik.
Ha a Fidesz akkor tudta volna megkezdeni a kármentést, eltörölni az országot csaknem 30 év alatt a szakadékba taszító progresszív adót, sokkal jobb környezetben tehette volna ezt meg. Mire azonban Bajnai időhúzása, a nyomok eltüntetése után ők sorra kerültek 2010 nyarán, már lényegében ismér a W alja felé tartottunk, és hiába mutatták fel az elmúlt 10 éve egyetlen olyan gazdaságpolitikáját, amiben egyáltalán benne volt a siker lehetősége, az euróválság, a kockázatkerülés, és a hazug internacionalista politikai támadás által felfokozott bizalmi válság nem adta meg a siker lehetőségét az országnak.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármilyen más út is állt volna az ország előtt, ez volt az egyetlen lehetséges út, amiben benne volt a siker lehetősége. A magas elvonásokra építő balliberális úton nem lehetett tovább járni, hiszen ennek köszönhetően Magyarország volt az első ország, ahol a gazdasági válság beköszöntött. Mégpedig már akkor katasztrófahelyzetet teremtettek Gyurcsányék, amikor az EU, azon belül a visegrádi orzságok sem gondolták, hogy 2008 őszén majd beüt a krach.
Ezt persze Ti is nagyon jól tudjátok. Érthetetlen, hogy ennek ellenére még mindig a gyurcsányista szellemiséget sírjátok vissza. És itt nem arról van szó, hogy Gyurcsány, vagy Bajnai, vagy valaki más. Egyiket se vissza, mert az ország nem bírna ki még egy SZADESZMP-jellegű uralmat.
Ez a lényeg, ezt kell minden lehetséges úton elkerülni.
barli 2012.02.03. 11:24:12
képzelem mit kurjongatnátok, ha a zorbán csak a tizedét meglépné annak, amit a bokros vagy a bajnai...
Már így is ezt teszitek, hogy még "csak" áttételesen sz*patják a népet!
Mit csinált a Bokros és a Bajnai? Megszorított és nem alakított át semmit. Ezek legalább megpróbálták, csak túl sok embernek léptek rá a tyúkszemére. A stílusuk pocsék, de a szándékaik lehetnének akár jók is.
tmabati 2012.02.03. 11:25:04
hümhüm 2012.02.03. 11:31:18
Sőt! Még akkora árvíz sem volt, nem hogy vörösiszap-katasztrófa. Az utóbbi két hatalmas napkitörésről meg ne is szóljunk..!
gréczyzsoca, te hülye vagy?
Hja, esetleg hallottál a Diákhitel II-ről? Ez a tandíjhitel...
Amúgy meg ki a francnak kell annyi jogász, közgazdász, politológus, kommunkációs szakember meg egy csomó kamu felsőfokú végzettségű ember?
Miért kéne az államnak finanszíroznia olyan végzettségűeket, akikre nincs igazán szüksége a munkaerő piacnak? Ha van egyéni ambíciója, akkor csak tessék... ott a tandíj-hitel.
gréczizsoca! Te ott voltál a békemeneten? Ha igen, akkor miért hazudsz gyűlöletfolyamról, ha meg nem, akkor kussolj, és ne írj ilyen baromságokat.
tmabati 2012.02.03. 11:32:23
tmabati 2012.02.03. 11:33:27
Hohó60 2012.02.03. 11:35:49
Senki sem mondja, hogy nincs bajban az ország, csak az okokat kellene világosan látni. Magyarország 2006 óta legalább csődben van, akkor pedig nem a Fidesz volt hatalmon.
2005-ben Szlovákia GDP-je a magyarnak kb. 35%-a volt. 2010-ben kb. 68-70%-a. És szinte ugyanez a helyzet az összes többi visegrádi országhoz képest.
Le tudod ezt fordítani magadnak, megérted, hogy ez mit jelent? Ha igen, akkor át kell gondolnod álláspontodat.
Ez nem azt jelenti, hogy ne lennének akár komoly hibái a mostani kormánynak. Vannak, és azokat bírálni kell. De komolyan gondolkodó embernek be kell látnia, hogy a mai gazdasági gondok a 70-es évektől datálódnak, másodsorban rendszerváltás elmulasztásában gyökereznek, harmadsorban a SZADESZMP kormányok impotenciája okozta őket. Ezek a problémák 99%-át jelentik, de a mostani kormány is csinált hibákat.
De azért őket akár csak egy napon is említeni az előző kormányokkal nem más, mint szimpla politikai indíttatásból elkövetett hazugság.
Mielőtt hivatalból válaszolnátok: nem ismerek személyesen egyetlen embert sem, akinek bármilyen köze lenne a jelenlegi hatalomhoz politikai értelemben. És az előzőeket sem ismertem.
kela-bá 2012.02.03. 11:39:02
Az az igazi nem ez a sok bugyutaság a blogon : joutube Itthon a legjobb
joutube: A gazdasági válság okai
További szép napot !
Épelméjű 2012.02.03. 11:40:15
Fidesz=MSZP
Hofi:
"Magyarországon az 1 főre eső idióták száma 2!"
Egyre jobban sajnálom a Gréczy-t, nem is tudom mi lesz vele 2014 után, mikor DK kiesik parlamentből sz MSZP meg 10 %-ot sem érel. Jajj, még belegondolni is szörnyűűűűűű :)
Ica a fekete cica 2012.02.03. 11:41:30
barli 2012.02.03. 11:45:14
Wolfhering 2012.02.03. 11:45:15
Nincs szüksége? Ezt a Selmecitől hallottad? Szakemberhiány van hülyegyerek, nem kicsi. De ha vetted volna a fáradtságot és felmentél volna a KSH oldalára, magad is meggyőződhettél volna róla, hogy továbbra is a diplomások körében messze-messze a legalacsonyabb a munkanélküliség. A diplomás nem minimálbéren tengődik, többnyire fullbéren bejelentett rabszolga, tehát zsíros adót fizet. Nem kevesebb diplomásra, hanem többre lenne szükség. A tudás hatalom..
Hohó60 2012.02.03. 11:46:08
Az internacionalisták mindig is ezt csinálták: mivel érveik sosem voltak, ezért személyükben akarták megsemmisíteni az ellenséget.
Kytia 2012.02.03. 11:51:38
is 2012.02.03. 11:52:24
sárkányfő 2012.02.03. 11:52:44
@Ica a fekete cica: te miről beszélsz? Bajnai alatt felfelé mozgó világgazdaság? Épp az elmúlt 80 év legnagyobb világválságának közepén kezdett kormányozni!
És Bokrosnál nem volt adósság? :D Nagyobb volt mint most, az MDF 85%-kos csúccsal adta át a kormányzást... gondolkodj már...
és vedd már észre, hogy minden kormánynak járt le adóssága, ez normális, nem visszafizetik sosem, hanem lecserélik újra. ez így megy 50 éve. aki ügyesen kormányoz, az ezen is nyer, mert olcsóbb hitelt kap mint az elődje, és nyer a kamatterhen. A Fidesznél ugyebár ez pont fordítva van...
nem is szólva a manyupról, ami a GDP 11%-át tette ki, ha azt mindent az adósságra fordítják, és nem kúrják el, akkor 80-ról azonnal 69%-ra csökkent volna az adósság...
gondolkodj kicsit...
is 2012.02.03. 11:53:48
Hohó60 2012.02.03. 11:57:20
A jogász és közgazdász képzéseket hozzák fel példának. Ezekből eddig óriási túltermelés volt, tehát most egy darabig nem lesz.
Tehát formállogikailag teljesen igaza van a kormánynak. Az viszont tény, hogy ilyen horderejű változást nem lenne szabad ilyen gyorsan bevezetni. Hiszen aki pl. magyar-történelemből fakultál két éve, és tesz emelt szintű érettségit, az ezzel nem tud műszaki, vagy természettudományos pályára menni, hanem csak olyan helyre, ahol ezek a tárgyak kellenek a felvételihez. Vagyis nagyrész jogász, közgazdász...
Következésképpen szerintem nagy politikai hiba, hogy a kormány nyilvánvalóan a szorító gazdasági kényszer hatására, azonnal lépte ezt meg. Két évet hagyni kellett volna, hogy a gyerekek olyan fakultációt tudjanak választani, amivel utána felvételizni is tudnak.
sárkányfő 2012.02.03. 11:57:43
@barli:
"képzelem mit kurjongatnátok, ha a zorbán csak a tizedét meglépné annak, amit a bokros vagy a bajnai..."
esetleg kérdezd meg ma amikor lemégy a boltban egy eladót, hogy mennyivel csökkent a januári bélre. 5%? 10%? 15%?
aztán fáradj a kasszához és fizesd ki szépen a VILÁGCSÚCS ÁFA-t.
aztán ülj be a kocsidba, amire ma már fizetsz baleseti adót is (akár okozol balesetet, akár nem), és menj el tankolni is a megemelt jövedéki adóval együtt is.
nézz már körül ember... te tényleg csak akkor fogod elhinni, hogy kőkemény megszorítások vannak, ha szíjjártó mondja? amit saját magad látsz, tapasztalsz, átélsz, az nuku?
1995-ben a Bokros-féle megszorítás 1500 milliárd ft-os tétel volt. Idén is éppen ennyi... szóval szép öngólt lőttel, gratulálok.
ledzep 2012.02.03. 11:57:53
Ezt ugye zsoltika írta! :-))
átlátó 2012.02.03. 12:00:29
rokkendroll emberek ezen ne is vitatkozzanak össze. :)
hackbard.celine 2012.02.03. 12:02:41
fejtörő: ha az IMF-EKB-Világbank hitel lehívását nézed és vele párhuzamosan a MNB devizatartalék növekedését, akkor mi látszik?
Segítek, mert képeskönyvet valószínűleg többet láttál, mint közgáz könyvet:
privatbankar.hu/data/kepek/cikkekhez/mnbdevizatart.jpg
17 Mrd EUR-ról 35 Mrd EUR-ra nőtt a kormányváltásig.
Aztán az hogy van, hogy a kormányváltáskor 1342 Mrd volt még meg a lehívott hitelekből, 2011 decemberre ez 480 Mrd-ra olvadt?
IMF hitelből MOL pakettet venni az egy teljesen józan döntés, ugye?
barli 2012.02.03. 12:03:17
djangyu 2012.02.03. 12:03:57
de ha már CDS: a növekedés mögött az unortodoxia mellett jó ócskán szerepet játszik a magyar gazdaság fő exportpiacának, az uniós-euró országoknak a gazdasági teljesítménye is. És az uniós régió CDS-indexei azért már elég régóta (2008 óta) igen magasan vannak. Lásd, most hogy elmentek a falig Viktorék, nemigen verdesi a rekordszintet, mint akkor amikor még csak a falhoz közeledtek.
Épelméjű 2012.02.03. 12:04:18
jó vicc lenne:)
De sajna a Jobbik se jobb, túl sok náluk is az idióta.
Amúgy elképesztő, mennyire nyomorult egy országban élünk. Nem is kell másokra gondolni, mint a Gyurcsányt és Orbánt istenítőkre. Még 2012-ben is GYurcsányt meg Orbánt imádják, beszarok:))))))))))))
Most komolyan, mi a lófasz lesz ezekkel az emberekkel ha 2-6 év múlva se Gyurcsány se Orbán nem lesz a parlamentben????? Ki a lófaszra szavaznak???? Ki mellett állnak ki????? Kit fognak imádni??:)))))
Tuti megnövekszik az öngyilkosságok száma, tuti. Nem fogják tudni elviselni a hívők, hogy nincs többé mandátuma kiválasztottjuknak.
Hohó60 2012.02.03. 12:04:28
Ez már 350 milliárd, kb. 1,5% GDP arányos költségvetési hiány.
Ezekért is a jelenlegi kormány a hibás?
Vagy csak neki kell kifizetnie, és nála jelenik meg a statisztikában negatívumként?
Nem is értem, a Gyurcsány-, Bajnai-, SZADESZMP-DK-fürdetők miről beszélnek.
djangyu 2012.02.03. 12:04:42
Netuddki. 2012.02.03. 12:07:22
A tandíjjal és egyéb mással kapcsolatban viszont mindenhonnan hiányolom, hogy:
- Az átkosban ugye nagyjából térítésmentes (semmi sincs ingyen) volt a felsőoktatás (eü, stb.). Térítésmentes mert gyakorlatilag minden az államé volt, az emberek kaptak valamennyi fizetséget a munkájukért, a hasznot az állam fölözte le mindenen.
- Na most a rendszerváltástól mostanáig ezek szintén elméletileg térítésmentesek. Cserébe horror adókat fizetünk amiből az államnak ugye biztosítani kéne az ellátást. Mellesleg az állam hibája ha nem tudja behajtani az adókat.
- Na most a felsőoktatást a hallgatónak kell fizetnie. Az adók meg csak magasabbak lettek. Akkor itt valami nincsen rendben. Ha már mindenért fizetnem kell és nem teljesíti az állam a vállalt kötelezettségét, akkor talán csökkenteni kéne az adókat. Drasztikusan, mint anno valamelyik megélhetési politikus szájából elhangzott volt...
2012.02.03. 12:10:21
Hogy tudod ezeket a szemét mocskokat még védeni, te nem itt élsz???
Netuddki. 2012.02.03. 12:13:20
sárkányfő 2012.02.03. 12:13:22
és ugye nem kell mondanom, hogy régiós társainkat magasan verjük CDS-ben is.
igényes 2012.02.03. 12:16:38
F-16-ért kefélt nem jött be!
Fürdőszoba 8 millióért nem jött be
Kifli 14 Ft. nem jött be
MNYP 3000 milliárd bejött neki!
Selmeczi Gabriellát és a Lockheed Martin egyik budapesti képviselőjét, Rónai Gábort szoros baráti szálak fűzik egymáshoz, de a napvilágot látott hírek szerint a másik két politikus is közelebbi-távolabbi kapcsolatban állt az amerikai nagyvállalattal, amely már évek óta lobbyzik azért, hogy Magyarországon értékesíthesse az általa gyártott F-16-os vadászrepülőket, mintegy ötszázmilliárd forintos tenderre várva.
A Lockheed egyik leányvállalata az Országos Egészségügyi Pénztárnál akart egy számítógép-fejlesztési projektet futtatni. Az akkor is már a Fidesz egészségügyi szakértőjének számító Selmeczi Gabriella barátja, Rónai is lobbyzott a tervek mellett.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.02.03. 12:16:44
sárkányfő 2012.02.03. 12:16:55
Ha pedig Bajnaihoz mérünk, akkor a különbség fényévekben mérhető...
hümhüm 2012.02.03. 12:19:29
A "gyűlöletfolyam"-ban olyan gyűlölkodő nótákat énekeltek, hogyaszongya "Által mennék én a Tiszán ladikon...", melyből csak úgy fröcsög a gyűlölködés a haladó baloldal iránt, mivel "lovam hátán sejehaj, félrefordul a nyereg", amelyből kitetszik, hogy itten csakis ősmagyarkodó lovasnemzet tagjairól lehet szó. Aztán olyan is volt, hogy "A csitári hegyek alatt régen leesett a hó", amely nyilvánvalóan a nemek közti egyenjogúság ellen foglal állást, s mint ilyen teljes bizonyítékot ad az Európai Únió értékrendjének teljes tagadására, mivelhogy aszongya a dal, hogy "kitörted a kezedet, mivel ölelsz engemet...". Az aztán a gyűlöletfolyam teljes mocskos felhabzása volt, amikor a "Gábor Áron rézágyúja fel van virágozva" kezdetű katonanótára gyújtott a fluoreszkálóan zöldes gyűlölettől sercegő tömeg, mivelhogy ez a nóta nyilvánvalóan militáns, amellett irredenta is, mivel burkoltan benne van Erdély felemlegetése katonai vonatkozásban Gábor Áron nevének említésével, amellett bújtatottan rasszista is, mivel a nótából kitűnik, hogy Gábor Áron nem volt gábor-cigány, vagy ha mégis annak gondolnánk, akkor is rasszista, mert rögtön színesfémmel való manipulációval hozza összefüggésbe.
Hát szóval ilyen fröccsenve habzó gyűlöletfolyamon kell hazánk és Európa szegény szocilibjeinek félelemmel telve raftingolniuk.
hackbard.celine 2012.02.03. 12:22:11
Az ÁFÁ-ról honnan szerzed a marhaságokat? Tudod miről döntött az EU? Arról, hogy nem áll összhangban a közösségi joggal, hogy az állam nem engedi az adott bevallási időszakban levonni a még ki nem fizetett számlák után az ÁFÁ-t, ugyanakkor a befizető oldalon az adott cég által kiállított számlák utáni összes ÁFÁ-t be kell fizetni. Magyarán ezt az ÁFÁ-t az államnak mindenképp vissza kellett volna utalnia, csak épp pénzügyi pufferként használták (illetve ezzel kicsit lehetett csökkenteni az ÁFA csalásokat). De hogy ne legyenek kétségeid a tiszta szívű kormányod képességeiről, idén februártól 30-ról 75 napra emelték az ÁFA visszautalás határidejét, azaz a puffert újratöltik, semmi nyoma nem lesz a -260 Mrd-nak.
A végtörlesztés cechje viszont ~300 Mrd lesz a költségvetésben, mert az EU bíróság biztosan elmeszeli, ugyanis ellentétes az alapjogokkal, nevezetesen a vagyoni jogbiztonságot. De sebaj, már van róla törvény, hogy különadók formájában behajtják az adófizetőkön.
Köszönjük fidesz.
kurgan 2012.02.03. 12:22:31
Ica a fekete cica 2012.02.03. 12:23:37
hvg.hu/gazdasag/20091124_GDP_nemetorszag
"Németországban 0,7 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék (GDP) a harmadik negyedévben a másodikhoz képest - erősítette meg kedden korábbi becslését a német statisztikai hivatal. A második negyedévben 0,4 százalékkal gyarapodott a gazdaság.
Ez a második negyedév, amikor bővül a német gazdaság négy negyedéven át tartó visszaesés után."
"A statisztikai hivatal elemzése szerint a harmadik negyedévi GDP-adat ismeretében elmondható, hogy a gazdaság immár véglegesen maga mögött hagyta a Németország fennállása óta legsúlyosabb recessziót."
De mindegy, szemellenző rulez.
djangyu 2012.02.03. 12:24:51
de azt elfelejted, hogy Bajnai uccsó hónapjaiban rengett meg Görögország, majd jött az ír válság 2010 végén, tehát azt azért nem mondhatod, hogy a küldő gazdasági környezet is olyan volt, mint amikor Gordon volt a premier. És így figyeld a CDS indexek alakulását - aztán írd azt, hogy a CDS alakulásához nincs köze a rendszerszintű válságokhoz.
Épelméjű 2012.02.03. 12:25:21
Még mindig Gyurcsány Ferencet és Orbán Viktort védik, szeretik, tisztelik, imádják, féltik és rajonganak érte.
áhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
2012 van bakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hogy a lótúróban lehet még szimpatizánsa Gyurcsánynak és Orbánnak??????????:)))))))))))))))))))))
Csak egy magyarázata lehet:
Hofi
"Magyarországon az 1 főre eső idióták száma 2!"
Hofi bölcsessége örök. Sajnos:)
igényes 2012.02.03. 12:29:44
10 milliárdos szerződése a légifolyósókra telepítendő cityposterekre immár semmis?
hümhüm 2012.02.03. 12:30:00
"Nincs szüksége? Ezt a Selmecitől hallottad?"
Nem, kispajtás, én vállalkozó vagyok már 30 éve, és elég jól látom azt, hogy a különböző piaci szegmensekben milyen képzettségű emberekre van/lenne szükség.
Sajnos, az utóbbi 22 évben az oktatási/kulturális miniszterek az egy Pálinkás József kivételével mind humán képzettségűek és sajnos ennek megfelelően kissé elszállt gondolkodásúak voltak, és nem igazán vették tudomásul azt a realitást, hogy merre halad a világ, illetve a piac munkaerő-képzettségi igénye micsoda. Ennek véget kellett vetni.
Legalább is állami finanszírozási szinten.
Hohó60 2012.02.03. 12:30:22
"IMF hitelből MOL pakettet venni az egy teljesen józan döntés, ugye? "
Ez egy stratégiai kérdés. Arról van helye vitának, hogy kell-e az államnak tulajdonrész a MOL-ban, vagy sem. Ezt én nem tudom személy szerint eldönteni, de a többi az rizsa.
Mert gondolom, Te azt akarod itt pellengérre állítani, hogy a kormány x árfolyamon megvette a részvényeket, majd a bekövetkező tőzsdekrachban az árfolyam mélyen csökkent. Sőt, még amikor megvette, akkor is a piaci ár fölött vette meg. És szerinted ez valami döntő érv az óriási bűn mellett.
Viszont, ha a piacom mozogsz esetleg, akkor Te is tudod, hogy ez teljesen fals érvrendszer.
Ha a kormány a piacról akart volna több millió (tízmillió?) darab részvényt megvenni, akkor az árfolyamok drasztikusan emelkedtek volna az akkori piaci árhoz képest.
1-2000 darab részvényt meg tudsz venni a napi áron, de ha valaki az összes részvény nagyon nagy részét akarja apránként összevásárolni, akkor azt már csak drasztikusan magasabb árfolyamon tudja megtenni.
És akkor előállhat akár egy olyan helyzet is, hogy mondjuk, összevásárol apránként 4-5-6%-ot, a kereslet láttán az árfolyam felmegy az égbe, és ott áll egy számára értéktelen pakettel a kezében, és nem tudja elérni azt a hányadot, ami az általa kitűzött cél.
Nem tudom, Te személy szerint tisztában vagy -e ezzel, de azok, akik ezt a sztorit elindították, azok biztosan tudják.
Szóval, egy is egy ordas nagy hangulatkeltő hazugsággalacsin, amivel a prolikat tudjátok hülyíteni, de értelmes embert nem.
A másik meg az, hogy ha Ti tudtátok, hogy adott pillanathoz képest a MOL árfolyama drasztikusan csökkenni fog, akkor hogy-hogy még itt vagytok velünk?
Akkor miért nem shortoltátok ezt meg, és akkor most a Bahamákon saját jachtotokról néznétek a tengert.
Tudod, utólag kurva könnyű okosnak lenni az árfolyamokat illetően.
hackbard.celine 2012.02.03. 12:33:41
Ezt úgy hívják, hogy spekuláció. Ráadásul dupla kockázat, mert tapasztalat szerint ha a tőzsde bukóban van, a deviza árfolyamok is romlanak, tehát duplán bukó úgy, hogy a hitel kamatát is vissza kell fizetni devizában.
Aki nem ért hozzá, az inkább ne csinálja, jelen állás szerint a 22400-on vett MOL valahol 24-25 ezres árfolyamon lenne nullán és az idő teltével egyre magasabb számok jönnek ki.
Hohó60 2012.02.03. 12:38:48
Akkor vitaindítóként én is írok egyet, annak apropóján, hogy láttam itt hivatkozást egy hozzászólónk több évtizedes vállalkozó múltjáról.
Mit szóltok ahhoz a jól ismert elvhez, hogy az a vállalkozó, aki saját erejéből, tisztességes úton ér el komoly eredményt, az szinte kizárólag csak jobboldali gondolkodású lehet. Akik pedig trükkök százaival, vagy például örökléssel, azok általában internacionalisták lesznek?
hackbard.celine 2012.02.03. 12:40:29
Stratégiai kérdésekben azért azon érdemes elgondolkozni, hogy a lex MOL óta a pakett milyen beleszólást enged a vállalat életébe?
chronometere 2012.02.03. 12:42:10
Orbánék az örökölt alaphelyzetért nem felelősek, de az elmúlt bő másfél év bűnös tehetetlenségéért igen. Azt tették, amit minden más gazdasági kérdésben: időnyerésre játszottak, rövidtávú célokat követtek és egyre halogatták a lényegi lépéseket, abban bízva, hogy majd csak történik valami. Érthetetlen, miért nem készítettek alternatív tervet akkor, amikor tavaly ősszel már egyértelművé vált, hogy nem találnak vevőt, sőt az Európai Bizottság jelezte, hogy kész az állami támogatás visszafizetésére kötelező határozat, de még nem hozzák nyilvánosságra. Ekkor már csupán egyetlen lehetőség maradt: a háttérben előkészíteni a csődöt és új légitársaságot létrehozni, ahogy azt az utóbbi években többen is csinálták, hogy csak a svájciakat említsük.
Lehet persze hivatkozni arra, hogy a Malév 5 százalékos tulajdonosa, az orosz állami VEB bank 30 milliárdos követelése miatt ez különösen kényes lépés, mert megnehezíti a Moszkvához fűződő gazdasági kapcsolatokat, aminek más területen következményei lehetnek, de logikus a kérdés: a MOL-részvények 500 milliárdos, felesleges és óriási veszteséget hozó kivásárlása helyett nem inkább a Malévról kellett volna megegyezni velük? Főleg akkor, ha tudjuk: a Malév leállása esetén a Ferihegyi reptér tulajdonosa 5-600 milliárd forintos követeléssel léphet fel ellenünk?
A halogató taktika és a hozzá nem értés elkerülhetetlenné tette az összeomlást, és az utóbbi napok katasztrofális kommunikációja, az egymásnak ellentmondó, hol vészhelyzettel fenyegető, hol pedig ennek az ellenkezőjét állító nyilatkozatok, valamint a pánikszerű intézkedések a csődkezelésről az utolsó szögeket is beverték a Malév koporsójába. Hogy lehet előkészített átmentési forgatókönyv nélkül ilyen lépéseket tenni? Miért hitték Orbánék, hogy a velük szemben amúgy is totálisan bizalmatlan üzleti partnerek a követeléseik befagyasztása után egy percig is hajlandóak tovább hitelezni a szolgáltatásaikat?
Most aztán olyan csapdába manőverezték magukat és sajnos az egész országot, amelyből aligha lehet komoly anyagi veszteségek nélkül kikerülni. A kurucos taktika látványos kudarcot vallott, és ez más területekre vonatkozóan is több mint figyelmeztető. A Fidesz-kormányt a jelek szerint nem izgatja, ha sajátos hozzáállása nemzeti intézményeknek tekintett cégeket lehetetlenít el. Ha így haladunk, a következő lépés a BKV lehet, ahol a főpolgármester kicsinálása, úgy tűnik, fontosabb, mint a fővárosi tömegközlekedés biztosítása. Eddig nem gondoltuk, hogy a BKV csődje reális lehetőség lenne, de a Malév sorsát látva már érdemes erre is felkészülnünk.
.
nbm 2012.02.03. 12:42:46
"Zsolti, miért kell hazudni?"
erre tanított a fityesz és Viktátor az elmúlt 10 évben
"Zsolti, miért kell gyülölködni?"
erre tanított a fityesz és Viktátor az elmúlt 10 évben
"Zsoli, miért kell demagógnak lenni?"
erre tanított a fityesz és Viktátor az elmúlt 10 évben..
remélem most már érted...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.03. 12:43:31
Az ilyen hazugságokért utálják a politikusokot és a bértollnokokat.
A valóság:
- Gyurcsány idején kisebb volt az ÁFA - ok
- olcsóbb volt a benzin - ok
- kisebb volt az államadósság - ok
- nem volt az elmúlt 70 év legnagyobb világválsága - kimaradt, amikor beütött, azonnal bele is bukott Gyurcsány
- akkor is el akartak menni a rezidensek (2008 elején 70%-uk akart külföldön dolgozni és így volt már Medgyessi idején is)
- többen járhattak egyetemre a minimálbérnél többet kereső adófizetők pénzén
- a népesség és a születésszám csökkenése a korábbi 20 éves pályát követte (ugyanúgy, mint most)
- a Malévba tömték az állami pénzt
sárkányfő 2012.02.03. 12:45:19
Ezt a logikát már nagyon jól ismerem, ha Bajnai alatt egy szám jó, az csakis külső ok miatt lehet (nyilván nem csinált semmit...), ha Orbán alatt egy szám jó, az a saját eredmény, ha pedig rossz akkor ismét külső ok van.
Eccerű ez mint a "négy láb jó - két láb rossz", szép munkát végzett a fideszes agitprop.
Ezzel eszemben az van, hogy a lengyelek GDP-je idén nő fog vagy 2-3%-kal, márpedig ők legalább annyira német-függőek mint mi, szóval nem kéne hol a németekkel, hol a szocikkal, hol az EU-val takarózni, bár tudom hiába beszélek, a Fidesz és hívei mindig mindent el fognak hárítani, takarózni mindig van mivel.
Nem is szólva arról, hogy egy ilyen elmaradott, szinte minden rendszerében ősi kádári struktúrákat őrző országban akár csak egy alrendszer megreformálásával látványos eredményeket lehetne elérni, de ilyesmire semmiféle szakmai koncepciót nem tudtak kidolgozni sem a 8 év alatt, sem az elmúlt 1,5-2 évben (nem maradt rá idő a sok komcsizás mellett), és ahogy elnézem már nem is fognak, egy kretén a gazdasági miniszter, és kirobbanthatatlan, pedig a 2/3 ritka nagy esélyt adott volna a nemcsak jó, de látványosan hatékony kormányzásra, a lerabolt 3 billióról nem is szólva, csak ebből az egész egészségügyet újraépíthették volna, ez a 3 biiló több mint a teljes egészségügy két teljes évniy költségvetése. Stb., ez csak egy tétel..
ursus artos 2012.02.03. 12:45:56
Épelméjű 2012.02.03. 12:46:29
érdekes gondolat, sőt, nagyon is érdekes!
Ezen így még nem gondolkodtam, de van benn ráció!
NA YA! 2012.02.03. 12:47:50
Hogy mit szólok, hmm... echo tv-s agymosás?!;)
Hohó60 2012.02.03. 12:48:01
Tudod, amikor a tőzsde bukóban van, akkor például a dollár, CHF, JPY, általában drasztikusan erősödni szokott, tehát az a tételed szintén bukik.
És a spekulációról szóló szintén. Már ha tisztában vagy azzal, hogy a spekuláció az árfolyamok változására játszás. Ha egy kormány stratégiai befektetőként részesedést szerez, az nem spekuláció. Azért veszi meg, hogy bele tudjon szólni a folyamatokba egy nemzetgazdaságilag fontos ágazatban. Így aztán semmit a világon sem számít, hogy mennyi a pillanatnyi árfolyam.
Teljesen nevetséges ez a nyomulásotok. A kérdés csak az lehet, hogy jó-e, kell-e, hogy az állam tulajdonso legyen a MOL-ban. Árfolyamokról beszélni ebben az esetben értelmetlen, illetve csak politikai szempontból van értelmezési tartománya a hazudozástól a gyűlöletkeltésig.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.03. 12:48:49
Szóval, aki szegény volt és úgy gazdagodott meg, az nem akar a szegények segítésére költeni, ellenzi a szociálista baloldali mozgalmakat, ergó jobboldali lesz, aki pedig a gazdagságba születik, az baloldali, szocialista érzelmű és a szegényeket akarja megsegíteni?
sárkányfő 2012.02.03. 12:52:17
te nem tudom mit értesz a fal alatt, de a fal természetesen az ország finanszírozható-képességének a határa, és ezen koppantak pár hete Orbánék amikor már az összes államkötvény az extrém magas 10% fölött volt, ami nyilvánvalóan kitermelhetetlen, még a 12 hónapos DKJ is majdnem 10% volt, hol tud ugyan egy Orbán- Matolcsy duó kitermelni 10% profitot a kötvényt vásárlóknak? Sehol, ez a bukás útja, ez a csőd útja, és egészen közel kellett menni a szakadékhoz, hogy Orbán végre észhez térjen.
A CDS-sel nem tudom mit jössz, az összes régiós társunk is ebben a világgazdasági környezetben van, mint mi, és mégis nálunk van csúcson a CDS, nem másoknál.
tessék ebben a cikkben vagy egy szép grafikon:
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/04/cds/
még a románok is jóval jobban állnak, a többi cseh, lengyel, orosz, török, stb. meg kevesebb mint fele-harmada a magyarnak...
Épelméjű 2012.02.03. 12:53:33
teljesen félre érted amit hohoo60 felvetett.
"Szóval, aki szegény volt és úgy gazdagodott meg, az nem akar a szegények segítésére költeni, ellenzi a szociálista baloldali mozgalmakat, ergó jobboldali lesz, aki pedig a gazdagságba születik, az baloldali, szocialista érzelmű és a szegényeket akarja megsegíteni?"
ez finoman szólva hülyeség:)
hoho60 nem erre gondolt, egyáltalán nem erre.
Hohó60 2012.02.03. 12:53:44
djangyu 2012.02.03. 12:53:57
persze, 100 év múlva ha még lesz IMF, és ilyen nemzetközi keretrendszer is lesz. Remélem, nem :)
vadfarkatlan 2012.02.03. 12:54:14
NA YA! 2012.02.03. 12:57:42
Szóval te vagy hoho60 elméje? Épelméjű&hoho60! Jó párosítás!:)
djangyu 2012.02.03. 13:01:22
Hohó60 2012.02.03. 13:06:29
A jobboldal nem arról beszélt soha, hogy a rászorulókat ne kellene segíteni.
Hanem arról, hogy az ilyen ellátásokból a potyautasokat ki kell szorítani, senki se élősködjön a közösségen.
Én úgy látom, hogy a baloldal az, aki mindent pénzben akar mérni. Most is azzal uszítanak, hogy az általuk előidézett gazdasági katasztrófát a kormány még mindig nem oldotta meg, és ezért a zemberek rosszabbul élnek.
Ezzel szemben én, mint jobboldali, az értékeket veszem előbbre, nekem hiába ígértek a SZADESZMP-jellegűek jólétet, meg mindent, nem szavaznék soha rájuk.
Igaz, azt is tudom, hogy azokból az ígéretekből soha semmi sem lesz, hiszen a baloldaliság eleve alkalmatlan erre.
A szegényeken kizárólag csak a jobbmódúak tudnak segíteni azzal, hogy munkát adnak nekik. De mivel a baloldal lesüllyeszti a jobbmódúakat is, így nincs lehetőségük arra, hogy segítsék a szegényeket. Ez az a lefelé gyűrűző sprál, amiből a baloldali politika soha sem tud kiutat mitatni.
Hohó60 2012.02.03. 13:19:35
A végtörlesztéssel kapcsolatban is osztjátok ám az észt, csak azt egyik balos sem tudta soha sem megmondani, hogy helyette akkor mi a bánatot is kellett volna csinálni, hogy néhány százezer embernek ne kelljen a híd alá mennie köszönhetően annak, hogy Gyurcsányék az országra szabadították a devizahitelezést.
Mert az ország kockázatának növekedése, ha nem emlékeznél, akkor kezdődött, amikor az elemzők elkezdték mondani, hogy a borzasztó nagy devizakitettség miatt az ország bajba fog kerülni. Még 2006-2007-ben. És egyre többször és egyre hangosabban akkor, amikor a CHF árfolyama elkezedett emelekedniminden devizához képest, még jóval a FIDESZ-kormány előtt ám. Csak erre nem szerettek emlékezni.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:22:02
Ha már munkanélküliségről beszéls érdemes ezt a grafikont elemezgetned.
Összesd is vetheted más országokéval a munkanélküliség alakulását.
www.google.hu/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_&met_y=unemployment_rate&idim=country:de&fdim_y=seasonality:sa&dl=hu&hl=hu&q=munkan%C3%A9lk%C3%BClis%C3%A9gi+r%C3%A1ta+n%C3%A9metorsz%C3%A1g#ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=unemployment_rate&fdim_y=seasonality:sa&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu
De ugyanígy tanulmányozhatod a GDP arányos államadósság görbéket is.
Aztán ha alapos munkát végeztél, akkor láthatod, hogy az MSZP-től rosszabb kormányunk soha nem volt gazdasági szempontból.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:27:05
Jó példa erre, hogy az iskolalátogatási támogatást az MSZP összevonta az alanyi jogon járó családi pótlékkal.
Meg is nőtt az igazolatlan órák száma országszerte, különösen a szegényebb falvakban, városrészeken.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 13:27:56
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:33:35
Már mer mér nem tetszik ?
Ezeket te is előszeretettel használod.
Másrászt pedig, ez teszem azt, jól mutatja magatehetetlen dühét, a hülye gyerek Zsoltinak, mintúgy az esztelen elkötelezettségét.
Várúr 2012.02.03. 13:34:21
Bajnai 21.000 milliárdos IMF adóssággal fordított az ország sorsán akkorát, hogy az unokád is nyögni fogja. Gréczy dr. Goebbelst lepipáló hazugságaira reagálni értelmetlen. Egyetlen párt nincs a parlamentben - az mszp sem - amely minimális mértékben elfogadná Furcsányt. Az összes közvéleménykutatás szerint az ország legutáltabb embere. Bajnai a heteken át tartó "miniszterelnök kerestetik" c. bohózat hőse volt. Még egy ilyen szappanoperára aligha fog sor kerülni.
hackbard.celine 2012.02.03. 13:35:40
A végtörlesztéssel egy szűk tehetős réteg számára tette lehetővé a hitel lezárását, közben 700ezer család sokkal nehezebb helyzetbe került, többszáz Mrd-al többet kellett kifizetniük köszönhetően a dilettáns gazdaságpolitikának.
Az árfolyamról:
www.tozsdeasz.hu/deviza/1/chf_huf/2_ev.html
Jobb lenne nem hazudozni, a kormányváltáskor 180 Ft volt a CHF, nem 240-260. Kósáék bohóckodásakor indult jelentős gyengülésnek, aztán amikor jött az IMF ellenes retorika és a teljes piaci bizalomvesztéshez vezető unortodox lépések, beindult a mélyrepülés. A Ft árfolyama közben levált a régiós devizákról (amíg a Ft húzta le a régiót, a csehek és lengyelek sem annyira szerették unortodoxiát).
debreceni.blog 2012.02.03. 13:37:03
Új kifizetőhellyel lepi meg magát a kormány, „megújítják” a légiközlekedést is
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak
erdomester2 2012.02.03. 13:42:28
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:43:51
Nem azt mondom, hogy Bayert kéne olvasnod, hanem azt, hogy az igazat:
index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/mitol_veszteseges_a_malev/
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:49:15
Nem pontosan értem miért véded az MSZP-t, mikor tőlük szarabb kormányunk soha nem volt ezidáig gazdasági értelemben.
Nem azt mondom, hogy a Fidesz az tökéletes, mitőbb meglehetősen bénák.
De az MSZP-től rosszabb nem volt ezidáig senki.
És nem bemondásra mondom hanem adatok alapján, grafikonok szerint.
Csak remélem hogy a te hited sem bemondásos alapú.
munkanélküliség:
www.google.hu/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_&met_y=unemployment_rate&idim=country:de&fdim_y=seasonality:sa&dl=hu&hl=hu&q=munkan%C3%A9lk%C3%BClis%C3%A9gi+r%C3%A1ta+n%C3%A9metorsz%C3%A1g#ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=unemployment_rate&fdim_y=seasonality:sa&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu
Államadósság
www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu
sárkányfő 2012.02.03. 13:49:53
te nyilván a csődöt választottad volna, belőled simán kinézem...
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 13:54:20
hackbard.celine 2012.02.03. 13:54:49
www.google.hu/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=unemployment_rate&fdim_y=seasonality:sa&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu:cz:pl:sk&ifdim=country_group&tstart=1183413600000&tend=1320274800000&hl=hu&dl=hu&q=munkan%C3%A9lk%C3%BClis%C3%A9gi+r%C3%A1ta+n%C3%A9metorsz%C3%A1g
A diagramból az is látszik, hogy az Orbán-kormány semmit nem tudott csökkenteni a munkanélküliségen.
A KSH adataiból az is kiderült, hogy a teljes munkaidőben foglalkoztatottak száma 2011-re az előző évről csökkent! 2010: 3 578,0
2011: 3 567,0
A statisztikai létszámot ugyan növelik a közfoglalkoztatottak és a részmunkaidősök, azonban ők másodosztályú állampolgárok, korlátozottan jogosultak nyug-, tb és eü ellátásra.
sárkányfő 2012.02.03. 13:55:17
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:00:26
Egyrészt 2008-ban ugyan együtt mozgott, de ha 2006-tól nézed, akkor pont azt láthatod, hogy Gyurcsány alatt nálunk drasztikusan nőtt a munkanéküliek száma, válság nélkül is. És szinte csak nálunk.
Másrészt pedig 2010-től ha megnézed a munkanélküliségi mutatók nálunk javultak.
(Gyk: Lefele megy a görbe)
hackbard.celine 2012.02.03. 14:01:06
privatbankar.hu/data/kepek/cikkekhez/mnbdevizatart.jpg
Találós kérdés: ha 13 Mrd EUR került lehívásra az IMF-EKB-Világbank szindikált hitelből (ebből az IMF 4 Mrd SDR átlag 3,7% kamatszinten, mégis előszeretettel csak IMF-eztek, az EKB kihagyjátok az okoskodásból), akkor hogy nőhetett ugyanebben az időszakban 20 Mrd EUR-ral a devizatartalék ha szerinted Bajnaiék elkártyázták vagy jó ég tudja mire eltapsolták?
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:02:07
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 14:04:58
es en megtehetem, mert magamon kivul semmi mast nem kepviselek.
tehat ha azt mondom, hogy "elmesz te tropmf a picsaba", akkor azt en, Sipi mondom, aki egy darab Sipi es semmi tobb. csak magamert felelek es az enkepembe boven belefer, hogy a hozzad hasonlok bunkonak tartsanak, utaljanak, meg akarjanak verni, hiszen deklaralt szandekom toletek minel jobban elhatarolodni, tavolsagtartast mutatni, jol elkulonulni, a szemetekben a gonosznak lenni es folyamatosan provokalni benneteket.
egy kozirotol viszont egyszeruen mast varok el. mert o koziro. nem egy egysegsugaru allampolgar, mint en. nagyobb a felelossege, egy tarsadalmi csoport kepviseleteb ir.
en nem veletlenul nem vallalok semmilyen kozszerepet. en orbant ugy megvetrem volna mar kamerak elott mint a rossz lovat. en tudom magamrol. nem ugy, mint bencsik es bayer, a ket kommunistavbpol lett mejmagyar faszjanko, akik mokcsos allatok es szepen jellemzik azt a kozeget akik eltetik oket, mert ok is mocskos allatok.
hackbard.celine 2012.02.03. 14:09:29
"A 15–74 éves munkanélküliek száma 459 ezer fő, a munkanélküliségi ráta pedig 10,7% volt, mindkettő lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. A férfiak munkanélküliségi rátája 0,5
százalékponttal, 10,5%-ra csökkent, miközben a nőké 0,2 százalékponttal, 10,8%-ra emelkedett egy év
alatt."
Ez akkor most olyan Matolcsy-féle láthatatlan siker?
hackbard.celine 2012.02.03. 14:10:40
Na mégegyszer:
"A 15–74 éves munkanélküliek száma 459 ezer fő, a munkanélküliségi ráta pedig 10,7% volt, mindkettő lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. A férfiak munkanélküliségi rátája 0,5 százalékponttal, 10,5%-ra csökkent, miközben a nőké 0,2 százalékponttal, 10,8%-ra emelkedett egy év alatt."
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:11:43
A gyűlölködésük hasonló vehemenciával versenyez, csak a célpont más.
A populista semmitmondás is ugyanolyan erénye mindháromnak.
Aczél és Lovas már egy kategóriával ugyan feljebb vannak, de azért még az ő cikkeik alapján se tenném meg a kaszinón amit mondanak, mert ők is elvakultak.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:13:59
Én ezt teszem, és nem az egy hónapi adatból indulok ki.
Neked is ezt javaslom, mert igaz következtetést csak folyamatról lehet mondani.
kela-bá 2012.02.03. 14:14:45
T. hozzászólók! Lehet és kell is "tépelődni" a magyar miniszterelnökök tevékenységéről. De nem árt a játéktérről, a háttérről is tájékozodni:
- youtube:A gazdasági válság oka
- vntv.hu Érdekes videók
- youtube.a magyarság szerepe 2012-ben.avi
mit hoz a jüvő ?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 14:18:08
a lovas az a lovas, aki nemi eroszakert es betoreses lopasert lett elitelve?:-)
na azert az sem egy matyohimzes. aczelt pont most olvastam azzal kapcsolatban, hogy a fidesz felszamolta a csango magyarsagot, hogy a lovet atcsepegtesse valami partfinanszirozasi szervezetebe.
nem nagyon volt semi kirivo az irasaban, ami ne lett volna vallahato. tenyszeru, objektivan leirt cikknek tunik.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:22:19
hackbard.celine 2012.02.03. 14:23:39
2009: 10,3%
Orbán-kormány:
2010: 10,9%
2011: 10,7%
Na most akkor nőtt vagy csökkent?
sárkányfő 2012.02.03. 14:23:46
ehelyett tudjuk mi lett, úgy elfüstölte a fidesz a manyup-kasszát, hogy nyoma sem maradt, azaz 11%-kal növelte egy év alatt a nettó államadósságot.
megjegyzem az eredeti felvetése az volt a fideszdoridnak, hogy mié vett fel csőd ellen hitelt az ország 2008-ban, tudom, furcsa ötlet hogy a hitel jobb mint a csőd...
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 14:30:35
Olyan nincs az állam esetében hogy elverték. Nyílván van korrupciós ráta minden esetben, de ezt csak az MSZP droidok hiszik, hogy a Fidesz az elverte, az MSZP meg autópályát épített.
Az államadósság alakulása pedig önmagában számít. Azaz ha csak puszta jóindulatból és szándékból vitték Gyurcsányék az álladósságot 80% felé, 50% alatti állapotából, hogy építsenek, hassanak, gyarapítsanak, akkor is nagyon elbaszták.
És leginkább az államadósság, és munkanélküliség alakulása tehet arról,
hogy jelenleg a leminősítésünk bóvli lett. Méghozzá azért, mert a bóvli azt jelenti, hogy nem sok esélyünk van visszafizetni, nem pedig azt hogy az aktuális kormányról mi a véleménye teszem azt az IMF-nek.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 14:34:25
a sajat es lojalis kaderek mindenhol..
tudjuk, ennelkul nem mukodhet egy totalitarius hatalom sem.
egyebkent kivancsi vagy azok velemenyere is, akiket ez konkretan erint?
hat ok mar nem fognak orban viktorra szavazni:-)
hacsaknem.blog.hu/2012/02/02/fidesz_es_a_hataron_tuli_politika_ujabb_halalos_itelet
egyebkent nem fogja senki csinalni. ket, 2x75000 huf loveval beszallt valakik altal hirtelenjeben letrehozott alapitvany kapja a 70 millert. budapesten. szoval ennyi volt:-)
tudjuk mindketten, hogy ez azt jelenti, hogy kell a penz a partpenztarba:-)
mindig igazamva 2012.02.03. 14:38:57
A Szenátor libára meg kár szót fecsérelni, két szop..ásért bármit bevállal.
Hohó60 2012.02.03. 14:41:03
A CHF árfolyama 2008.06.02-én 140 Ft volt, 2009.03.06-án pedig 219 Ft. Érted, tehát már akkor csaknem 220-ig gyengült az euró. Innen valóban volt egy kis korrekció lefelé 180-ra, ami nem a SZADESZMP érdeme volt, hanem ekkor volt az a megnyugvási periódus a világgazdaságban, amikor még úgy látszott, hogy a válságból kifelé jövünk.
Aztán a kormányváltásra már ez elpárolgott, és ismét dühöngött a válság, mire az új kormány érdemben léphetett valamit.
Kis matek, hátha megérted: az említett 2009.03.06-án, amikor 219 Ft volt a forint, akkor az EUR/CHF egy nagy leszúrás után 1,45 volt. A mélypontja
pedig 2011.08.05-én volt, amikor csaknem 1:1-ig leszúrt. Ekkor vezették be az 1,20-as árfolyamgátat, így mára kb. ezen a szinten van, azaz addig gyengült, amíg csak lehetett.
A lényeg az, hogy ua. napon volt a CHF/HUF mélypontja, kb. 272 Ft-on, ami szerinted a borzalmas Zorbán kormány miatt volt.
Hát itt kellene számolni egy kicsit, mert az adott időszakban (tehát 2009.03 és 2011. 08.) között az Eur több mint 40%-ot gyengült a CHF-hez képest, míg a CHF/HUF csak 23%-ot. És a forint általában az Eur-ral együtt mozog.
Tehát a borzalmas Zorbánék felülteljesítettek az Eur-hoz képest, akárhogy is fáj. Mikjözben tombolt a válság, miközben már megkezdődtek a nemtelen politikai támadások Magyarország ellen, bár akkor még senki sem gondolta, hogy azt még fokozni is lehet.
Az olyan sületlenségeket meg, hogy egy vidéki város polgármesterének nyilatkozata egy ország megítélésére a VALÓSÁGBAN érdemben hatna, ne etesd meg a kutyáddal, mert megvész tőle. Ezek csak egy politika által generált spekulációs támadás esetén kerülhetnek szóba indokként, mint ahogy az történt is.
sárkányfő 2012.02.03. 14:42:42
Ha nem verték el, akkor ugyan a hol pénz? De tényleg, hol? és ez nem csak korrupció, bár az is van bőven, hanem rossz stuktúrák finanszírozása érdemi beavatkozás nélkül (MÁV, BKV, egészségügy, önkormányzatok, államszervezet, stb.), meg 500 milliárd kiengedése az adózáson keresztül, hát ez vicc, meg a többi hülyeség, hiba hiba hátán.
Az bocs, de egy ordas nagy hazugság, hogy 50%- alatt volt a fidesztől az adósság, még a hivatalosa bruttó adósság is 53% volt, ebben nem volt benne az a pár száz milliárd, amit a MFB-ben dugtak el (akkor még nem volt EU, megtehették), és persze nem volt benne az ingtalnhitel-támogatás csontváza sem, ami az évi több száz milliárdos terhet hagyott az utódjára. Azt se felejtsük már el, hogy a fidesz privatizációból vitte kicsit lejjebb az adósságot, megjegyzem ideális világgazdasági környezetben, Bokros által pályára állított gazdasággal.
Azt kéne megértened, hogy az elmúlt 22 évben SOHA nem volt szufficites a költségvetés, azaz minden kormány hiányt termelt, amit még a növekedés sem tudott befedni, ha volt látszólagos adósság-csökkenés, az csakis belső tartalékok feléléséből (privatizáció, manyup) származott sohasem a rendszer hatékonyságának növeléséből.
az érdemi nettó adósságt érdemes egyébként csak számítani, mert az a korrekt, a 80% mellé itt hagyott Bajnai 3 egy 3 billiós manyupot (GDP 11%-a), meg készpénzben lehívott 3 milliárd eurót (újabb bő 3%), azaz csak ezek levonásával máris 66% az államadósság, ami egy világgazdasági válság után kifejezetten szép eredmény, ha tetszik, ha nem, pláne hogy közben a jegybanki tartalék is felhízott a háromszorosára.
Orbán pedig abban az évben vitte le 3x os bóvliba az országot, amely évben lenyúlta a 3 billiót, amivel nem kudarcot, de nagy sikereket lehetett volna elérni, ha lenne szakmai potenciáljuk, de nincs, csak ez a rémálom Matolcsy van, erghhh...
Hohó60 2012.02.03. 14:57:20
A Zorbán legfeljebb nem tudta azt a nagy rakás szart egy pillanat alatt rendbe hozni egy egész Európát leverő, minden korábbinál mélyebb gazdasági válság, és az internacionalisták uszítása közepette gerjesztett felháborító politikai támadások közepette.
Az, hogy Gyurcsányék bóvliját most hirdetik ki, az csak rámutat a kihirdetők komolyságára, meg hogy ki állt a szívükhöz közel.
Egyébként mindegy is. A lényeg az, hogy ország nem kér többé a SZADESZMP-ből, mindegy hogy Gyurcsánynak, Bajanainak, Árokásónak, vagy minek hívják.
Lehet itt mosdatni őket, de az igazságnak győznie kell, hiába a médiafölény, a FT, megy NYT, Cohn-Bendit, Göncz Kinga, meg mind-mind a többi.
A túlnyomó többség szerencsére nem hisz nekik. Egyszerűen az van, hogy ezek mindig hazudtak, miért most mondanának igazat... Az emberek látnak, nem csak néznek, hiába minden erőfeszítés.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 15:01:09
Egyetértek. Csak tegyük hozzá soha nem történt beavatkozás (az MSZP alatt sem).
Illetve pl a Maláv bezárása, mint pénznyelő az teszem azt ezek szerint számodra is szimpatikus húzás, a rossz struktúra kapcsán.
tegyük hozzá, hogy 2002-ben Medgyessyék 2006-os EU bevezetéssel kampányoltak, majd 4 év alatt kb 20 évvel tolódot ki a bevezetés esélye, majd Gyurcsány alatt még 20 évvel kb.
"az elmúlt 22 évben SOHA nem volt szufficites a költségvetés"
javaslom aa GDP arényos hiány grafikon nézegetését. Igazat mondassz ugyan, csak nem az számít, hanem a GDP arányos hiány mértéke, a gazdaság minősítésekor.
Ismétlem. A bóvli az ezen említett adósságállomány visszafizetési esélyét jelenti. Kétségtelen, hogy Orbánék bénák.
De mint említettem gazdaságilag meggyőződésem, hogy az MSZP-től rosszabb formáció nincs.
Ugyanis ők tettek a legtöbbet azért, hogy bóvliba kerüljünk (munkanélküliség, államadósság kapcsán)
sárkányfő 2012.02.03. 15:08:31
@Trompf: Nem vitás, rossz és még rosszabb kormányok vannak, ezt senki nem vitatta. A számok alapján a fényességes 2/3-os Orbán a legrosszabb, bőven alulmúlja a szocikat is, ami nem kis teljesítmény. És akkor még nem is szóltunk a demokrácia rombolásról, amit számokban nehéz is kifejezni.
A malévot már régen vagy hagyni kellett volna becsődölni, vagy meg kellett volna reformálni.
A szufficit azért számít, mert ha nincs többlet, és a növekedés sem fedi be, akkor tök mindegy látszólag milyen adósság-csökkentés van, valódi nincs, csak tartalék-felélés. Gondold már át, egyszerű összefüggés.
A bóvlit meg a szocik nyakába lehet varrni, de hát bőven Orbánék alatt volt, ezzel csak magadat csapod be, Orbánék alatt nem lefelé, hanem felfelé kellett volna haladnunk, de ők ennyire képesek 2/3-dal, elrabolt 3 billióval együtt, hihetetlen mennyire gyengék, és azt, hogy megbukott a fidesz gazdaságpolitikája, sőt az egy szakmailag védhetetlen irreális fantazmagória volt, ezt már az összes, nem kormányon lévő ismert jobboldali közgazdász is elismerte, kár ezen vitázni.
lajos0 2012.02.03. 15:45:50
Hát ez bizony tényleg a buta rongyrázás iskolapéldája volt. A másik fele persze Demszky Gábor, aki ekkortájt a Lord Mayor of Budapest titulussal volt képes illetni magát. Csak az nem vitte át valamiért a baráti sajtó ingerküszöbét, pedig hasonlóan röhejes.
hackbard.celine 2012.02.03. 15:47:49
Amúgy beszédes az idődiagram:
profitline.hu/ny/irattar/kepek/21680_MSex36vF.png
Vesd össze a nyilatkozatok időpontjával, csodát fogsz látni.
Na kik a spekulánsok?
lajos0 2012.02.03. 15:49:17
No azért ehhez kell a pofa, vagy a töretlen lakáj mentalitás. A legutóbbi szocialista érában 12 000 milliárdot pakoltak az addig 30 év alatt összejött 8000 milliárdra, és ekkor azért nagyrészt Gyurcsány regnált. Jól megmentette a világgazdaság pénzbősége.
lajos0 2012.02.03. 15:55:18
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 15:55:24
szerintem eleg egy altalanos iskolai matektudas is...
a matekamtikat nem zavarja meg a nagy vezit bulbulszava, mint a te agyadat:-)
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.03. 15:56:41
hat pedig ok az igazsaag:-)
te hazudsz.
hackbard.celine 2012.02.03. 16:02:19
A szocik elmúttnyócéve alatt 66,5-ről 130 Mrd-ra nőtt úgy, hogy közben volt egy 2008-as 155 Mrd USD csúcs és jött a világválság és egy jelentős recesszió.
Szerintem nem kell hozzá kalkulátor, hogy kiszámold akár 4 éves kormányzati ciklus bontásban is messze felülmúlták a fideszt. 155 Mrd USD - 66,5Mrd USD az 88,5 Mrd USD növekmény.
Ennyit a GPD-ről.
Az EUR bevezetésről: Járai 2001-es kinevezésekor 2007-es bevezetéssel számolt. Aztán elkúrta nem kicsit. Járai nevéhez köthető a devizabelföldi MAGÁNszemélyek deviza eladósodásának lehetővé tétele, Surányi nem engedte. 2002 előtt kizárólag jogi személyek finanszírozhattak deviza alapon jellemzően termelő eszközöket (járművek, gépek). Járai jegybank elnöksége alatt száguldott el a jegybanki alapkamat, ami az előző lépésével együtt a devizás eladósodás irányába vitte a lakosságot.
Hohó60 2012.02.03. 16:13:24
Kedves Sipi!
Hát újra itt vagy.
Nem örülök, mert egy másik blogon már bebizonyítottad, hogy nem vagy szalonképes. Ezért ha lehet, megkérlek, hogy ne kommenteld írásaimat, cserébe megígérem, hogy én sem fogom a Tiédet.
Mitzimackó 2012.02.03. 16:17:41
amúgy járai tartotta olyan magasan a ft-kamatot, hogy egyszerűen nem érte meg forinthitelt felvenni. szívtak is az exportra termelők a mesterségesen erősen tartott ft-tal, mert valójában nem ért annyit.
debreceni.blog 2012.02.03. 16:18:32
én azt hiszem azt gondolhatok, amit csak akarok, és szerintem ez így is lesz. orbán ma már reggel elkezdte felvezetni a témát. megszabadulnak a tartozásoktól, és egy magyar konzorcium átveszi az egészet.
mimmeg néha megsegítjük az adófizetők pénzéből néhány tízmilliárddal évente.
itt jön a második BKV.
Mitzimackó 2012.02.03. 16:21:30
házelnök 2012.02.03. 16:26:59
Patkányok. az elbaszott több mint másfél év miatt ne mondjátok , hogy Gyurcsány a felelős!
Nincs gondolatotok a problémák kezelésére?
Gyurcsány
Lopott a semecikiflit?
Gyurcsány
Lopott a másik nemzeti oldalas(lásd fideszes, tiszta magyar) a bótban egy kitudjamirejó kütyüt, Gyurcsány
Megfagynak éhen halnak az emberek, mikor mondja már ki valaki, hogy a fideszes orbán kormányoz?
hackbard.celine 2012.02.03. 16:28:27
Hohó60 2012.02.03. 16:35:00
De az is biztos, hogy egy különösebb pozícióban nem lévő pártpolitikus szavaira ilyen mértékű földindulás nem volt indokolt. Szóval valami másnak kell lennie a háttérben.
És az bizonyos, hogy éppen akkoriban a kormány komoly érdekeket sértett az ehhez nem szokott pénzügyi köröknél, és mindenképpen meg kellett akadályozni, hogy ez precedenst teremtsen. Erre lehet, hogy Kósa szavai adták a kürtjelet.
Ha meg ehhez hozzávesszük azt az elképesztően hazug politikai hecckampányt, ami ezek után indult hazánk ellen, akkor csak álnaivság lehet azt elhinni, hogy a Magyarország elleni támadásoknak valós gazdasági alapjuk lett volna, nem pedig a "nem tetszik a rendszer" faktor.
Hohó60 2012.02.03. 16:42:06
Én nem állítom, hogy ezeket rábizonyították volna, mert nem ismerem őket. Csak azt, hogy ez így történt, és ilyen módon nem elegáns miniszterelnöknek maradni.
hackbard.celine 2012.02.03. 16:42:32
A skizoférnia és a nemzeti paranoia teljesen egészséges, hiszen az akolszag akkor köt össze igazán, ha már csak az egész világ az ellenség. Meg a spekulánsok.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 16:47:50
Saját lakását bérbe adta saját cégének, a cég felújította azt, és az ÁFA-t visszaigényelte. Az APEH homepage-jén az eset majdnem szórul-szóra kint volt, mint az adócsalás mintapéldánya, amíg Gyurcsányról ki nem derült a sztori, aztán leszedették onnan.
Meg volt szó közokirathamisításról is, nevezetesen, hogy egy a cégbíróság által visszadobott cég nevében járt el.
mno.hu/migr/a-fattyu-neve-nomentana-518434
Hohó60 2012.02.03. 16:55:33
hackbard.celine 2012.02.03. 16:55:57
"Ne nyerjünk annyit, amennyit kértünk, ne mi kapjuk a legtöbbet" - tanácsolta Orbán Viktor még aktív miniszterelnökként, miután a részben neje által tulajdonolt Szárhegy dűlő-Sárazsadány-Tokajhegyalja Kft. számos állami forrásból próbált pénzt szerezni az az évi fejlesztésekre. A végül 41 milliós állami támogatást elnyert cég az Élet és Irodalom által közölt jegyzőkönyvek szerint a miniszterelnöki rezidencián is tartott taggyűlést.
hackbard.celine 2012.02.03. 16:57:40
"Ha meg ehhez hozzávesszük azt az elképesztően hazug politikai hecckampányt, ami ezek után indult hazánk ellen, akkor csak álnaivság lehet azt elhinni, hogy a Magyarország elleni támadásoknak valós gazdasági alapjuk lett volna"
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.03. 17:10:05
Na jó vegyük sorra:
-Gyurcsány jelentéseket készített a Pécsi dialógus csoprotról az MSZMP KB részére.
-Gyurcsányvizsgáira a párt leszóllt Mellár Tamáséknak, hogy át kell engedni.
-Gyurcsány 3 millió törzstőkével vette meg a MOTIM-Rt-t. Anyósa intézte az állami bankból a hiányzó részt.
-Gyurcsány állami ingatlanok sorát vette meg bagóért (Budapesten és Balatönöszödön), amit az állam visszabérelt felújított.
-Említett adócsalás uszodaépítéssel.
-Említett közokirathamisítás
-Gyurcsány az Altust 1998-2002 között Luxemburgba vitte át, hogy adót spóroljon (és vegyen el a magyar államtól)
És erre jössz egy Tokajjal.
Hohó60 2012.02.03. 17:14:07
Gondolom, azt azért nem vonod kétségbe, hogy összehangolt politikai támadás folyt/folyik Magyarország ellen. Most hagyjuk azt, hogy nyilván nem értünk egyet abban, hogy az jogos volt, vagy sem. De azt, hogy a nemzetközi baloldali és liberális erők óriási vehemenciával támadták Magyarországot politikailag, azt nem lehet kétségbe vonni.
A spekuláns dolog nem tudom, hogy jön ide részedről, hiszen a kapitalizmusban az természetes, hogy ahol hasznot vagy veszteséget szimatol a tőke, oda akár villágyorsan is áramlik, vagy elhúz onnan. Spekuláció mindig volt, és lesz is. Azok is spekuláltak, aki CHF-ben adódodtak el. Arra spekuláltak, hogy az árfolyam kedvező fog maradni.
A valós gazdasági alap hiánya is nyilvánvaló, hiszen Gyurcsányék alatt 10% is volt az államháztartás hiánya, és az akkor toronymagasan a legrosszabb szám volt, mégse rohanták le M.o.-t. Most a nyugdíjpénzek nélkül is csak max. 6% lett volna, ami egy átlagos érték lenne Európában, de az már alap volt a támadásra? Tényleg azt akarod mondani, hogy ez valós gazdasági reakció? Azt azért ugye senki sem hiszi komolyan, hogy a forint a világ legrosszabb devizája lenne? Mert a keltett hisztéria ezt a képet mutatta. Akkor ez valós, vagy sem?
hackbard.celine 2012.02.03. 17:30:10
Lépjünk már túl ezen: Orbán van hatalmon, Gyurcsány marginális 2%-os pártot visz.
Ehhez képest van-e bármiféle erkölcsi fölénye a fidesznek? Nincs.
Többséget kapott, visszaélt vele, bolsevik MSZMP utódpárt.
hackbard.celine 2012.02.03. 17:42:29
Eleve ez így priceless. Ha mindenki ellenünk, ki van velünk?
Kik rontottak rá a magyar nemzetre és a hazára, ugyan áruld már el?
A spekulánsok?
Paranoia.
Magyarország EU szinten semmilyen szempontból nem meghatározó tényező. Globálisan még kevésbé.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.03. 17:53:06
A konkrét vállakozó mindig ahhoz az oldalhoz húz, amelyik csökkenti az adóját. A nagy jobboldali vállakozók közül elég sokan baloldaliak voltak 10 éve...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.03. 17:56:33
lajos0 2012.02.03. 18:40:37
Tegyük hozzá, hogy a görögök "megmentésével" a CDS piac összeomlott, mivel kiderült, hogy semmi ellen nem biztosít, ha szükség lenne rá. Egyébként pedig ez nem egy objektív mutató, hanem a piac pillanatnyi várakozásait fejezi, mint egy részvény árfolyama. Ezzel amúgy is csak egymást ijesztgették, amíg azt hitték, hogy van valami értelme a nagyságának.
"@Ica a fekete cica: te miről beszélsz? Bajnai alatt felfelé mozgó világgazdaság? Épp az elmúlt 80 év legnagyobb világválságának közepén kezdett kormányozni!"
Ezek sosemlátott hatalmas válságok 30 évente szoktak bekövetkezni, hogy a mostaninak a közepe hol lesz az kérdés, szerintem még befelé megyünk, legalább is a piac viselkedése ezt mutatja.
"És Bokrosnál nem volt adósság? :D Nagyobb volt mint most, az MDF 85%-kos csúccsal adta át a kormányzást... gondolkodj már..."
A csúcs már Horn alatt következett be, ha jól emlékszem, de erről pont nem ő tehetett akkor sem. Mondjuk 8 hónap semmittevéssel kezdődött a kormányzása, azért is kellett ( már aki szerint kellett) a Bokros-féle kiigazítás. És óriási privatizációs bevételek voltak, és az ország vagyonának döntő részét is csak egyszer lehetett elkótyálni, hasonlóan a Manyup bevételek visszaállamosításához.
"és vedd már észre, hogy minden kormánynak járt le adóssága, ez normális, nem visszafizetik sosem, hanem lecserélik újra. ez így megy 50 éve."
Sosem fogják visszafizetni, és úgy tűnik
a következő 50 évben ez már nem lesz járható út.
"aki ügyesen kormányoz, az ezen is nyer, mert olcsóbb hitelt kap mint az elődje,"
Az MNB szerint az első 1 milliárd dollárt 5400 %-os THM-mel vettük fel, majd kiderül mennyivel lesz olcsóbb még ennél is a többi.
"nem is szólva a manyupról, ami a GDP 11%-át tette ki, ha azt mindent az adósságra fordítják, és nem kúrják el, akkor 80-ról azonnal 69%-ra csökkent volna az adósság..."
Szó sincs róla, mert 500 millió likvid tőke volt, a felhalmozott részvényeket nem lehetett a piacra önteni, mert onnantól az árfolyamuk drasztikusan zuhan. Nem mindegy mekkora pozíciótól akar szabadulni épp az állam, mert a piac azért ennek csak töredékét képes felszívni, pláne válságban. De az is lefelé hajtja az árfolyamokat.
lajos0 2012.02.03. 18:51:26
Bármiféle hitelből részvényt venni ostobaság, hasonló mint annó az állami MOL részvények piacra vitele volt. Persze majd kiderül mennyit ér ez a MOL részvényállomány mikor éppen eladásra kerül, addig kábé mindegy.
kirsten 2012.02.03. 20:00:58
az árokásás. Erre alkalmas, de kormányzásra teljesen alkalmatlan. Ráadásul egy gyáva alak. Minden ami ebben az országban a választások óta történik az ő beteg agyából pattant ki, de kiállni és felelősséget vállalni azt nem mer.
Nem véletlenül írta az egyik német újság, hogy Európa legarcátlanabb frátere. Hát sajnos így igaz.
lajos0 2012.02.03. 20:08:44
Azt a szerződést a BP airporttal kötötte valaki. Azt nem tudom végül Simicskáék vagy az MSZP-s maffia nyerte-é meg, bár általában az volt a gyakorlat, hogy riszteltek, mint az utcabútor tenderen.
Hohó60 2012.02.03. 20:27:20
De itt szó sincs ilyesmiről. A kormány stratégiai befektetőként vett MOL-t, tehát elvben nem érdekes számára az árfolyam, mert ő egyszerűen tulajdonolni karja a MOL egy részét, nem pedig azért vett részvényt, hogy eladja. Tehát a hitelt tulajdonképpen a részesedés megszerzésére vette föl, nem pedig részvényvásárlásra "abban az értelemben". Ez pedig elvben lehet egy jó cél. Sőt azt mondom, ha minden hitelt ilyen célok érdekében vett volna fel az ország, és minden hitel "ennyire rosszul" hasznosult volna, akkor hazánk nagyon sokkal jobb helyzetben lenne ma.
Nyilván előállhat persze olyan helyzet, amikor el kell adni a családi ezüstöt is, de reméljük, az nem túl hamar lesz. Akkor viszont már számít az árfolyam, de addig a tök mindegy esete.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.02.03. 21:39:51
...és amint hatalmat kapna, a nép vagyonát szanaszét privatizálná: társadalombiztosítás, nyugdíjbiztosítás, vízművek.
És ki inná meg a levét? Az avasi csóró, akinek szar tb-je lenne (ha lenne), meg a sok cigány, akiket feri rendre véd, mert melyikkel is kötne egészségbiztosítást a magánbiztosító?
Szétverne mindent feri, magánalapra helyezne, s ezzel megdrágítaná a rendszert és 100ezrek rekednének rendszeren kívülre. Ez az alak veszélyes, a süket is látja, a vak is hallja.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.02.03. 21:47:09
A forint 324-ről lejött 290-ig
Nálunk 17 hónapja minden hónapban növekedésre jön ki az éves foglalkoztatottsági adat, miközben az eu-ban mínuszos
1,4%-os növekedés euróövezeti válságban, ferinek mindenféle válság nélkül is csak 0,9% sikeredett 2007-ben
Az IMF-hez a gyurcsány vezette Magyarország elsőként szaladt Európában, ennyire sebezhetőek voltunk 2008. őszén.
Akinek gyurcsány kell, szavazza meg. Gondolom, ők azok, akik nem végtörlesztettek, nem veszik igénybe a családi adókedvezményt, nem voltak nyertesei az egykulcsosnak, továbbá örülnek, h feriék a 13-dik havikat vették el, nem a bankokat sarcolták meg a telekomokat, stb...
Szavazzatok ferire! Legyen a vízünk a franciáké, a TB meg bárkié, csak ne az államé! Jöjjön a cigánylázadás!
pirimogyoró 2012.02.03. 21:55:20
Ezek csak és kizárólag hazudni és lopni tudnak. Aztán simán letagadják. Ez az elmebeteg pedig állandóan harcol és megvéd. Megvédte a nyugdíjasokat, simán tönkrementek és éhezik egy csomó öreg, aki inkább a gyógyszerét váltja ki, aki meg szeretne jóllakni, az alulgyógyszerezett, mert két-három naponta veszi be a gyógyszereit. Most a MALÉV-et védte meg, el is búcsúzhattunk tőle. Na, de majd a haverokkal építenek egy új, nemzeti légitársaságot, amiből a spanok meggazdagszanak. Még jobban.
Azt sem értem, hogy a kormány tagjai miért nem támogatták a magyar légitársaságot (amíg lehetett), miért inkább másokkal utaztak. Mert ha egy diák nem veszi igénybe, az érthető, mert nagyon drága, de nekik semmi sem drága, viszont még így sem...
pirimogyoró 2012.02.03. 22:01:43
Ezt valahol tanítják nektek?
Csak azt lehet elvenni, ami a tiéd. A 13. havi mögött semmilyen ledolgozott idő nem volt, tehát nem vehették el, csak szüneteltették, mert az ország anyagi helyzete nem tette lehetővé az osztogatását.
A banki sarcolás meg úgy néz ki, hogy egy pénzfelvét 300-ról 800-ra kerekedett. Akkor ki kit sarcolt is meg?
Ja, Orbán kihírdette és szórólapokon dobálta be a levélszekrényekbe, hogy ők 14. havit is fognak adni. Nem is tudom, hol van az most...
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:07:48
Ez sajnos nem vicc, hanem tény. Diplomás ismerősöm azt mondta mintegy 6 évvel ezelőtt, hogy neki a kb. 10 milliós devizahitel hosszú távú befektetés. Ráadásul ezt halál komolyan gondolta, és neki akkor már szakközgazdászi végzettsége is volt.
Gondoltam is magamban, na b+, ha ő vádolna a bíróságon adócsalással, a hasonlóan okos bíróval együtt jól elmeszelnének, és még meg se tudnád őket győzni arról, hogy hülyeséget beszélnek. Szóval a magyar ember a kapitalista gazdasághoz kb. ugyan annyit ért, mint a szocialistához értett.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2012.02.03. 22:08:54
A 13. havi az olyan, mint a prémium más cégeknél. Európában teljesen elfogadott, bevett dolog, helyenként még 14. havi is van, bizony!
Persze olyan korlátokkal, mint a ferifanok, ez úgy van, h 13. havi nyugdíjat elvenni szabad, 2%-kal áfát növelni nem.
Nekem a banki költségem egyetlen forinttal sem nőtt. Olyan számlacsomagom van, amivel havonta kétszer ingyen veszek fel pénzt. Te bénázol ezek szerint.
Orbán hülye volt a 14. havi ígéretével, mert 2002-ből azt tanulta, h hülyére kell ígérni a választót.
lajos0 2012.02.03. 22:11:16
A kérdés, hogy vajon az AAA+ kategóriás USA vissza tudja fizetni. Esély sincs rá, és ezt mindenki tudja a piacon is. De amíg ez letagadhatatlan lesz, addig lehet egerészni még ott egy kicsit. A szintén legjobb minősítésű franciák szintén nem fogják kifizetni soha, sőt ott pár hónapon belül szerintem egy nagyobb bukta is várható.
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:12:17
Én egyet értek ezzel, hogy ez így van, csak az a baj, hogy az ilyen sikeres vállalkozók korábban mind baloldaliak voltak. Akik meg később gazdagodtak, zömében be is fuccsolnak, mert nincs kormányzati havertól kormányzati megrendelésük.
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:23:27
Nem jól értelmezed az általad látottakat. A társaság tagját a legegyszerűbben úgy lehet kitudni az üzletrészéből, hogy a céget csődbe viszik. A tartozások kifizetése után már a kisebbségi tulajdonos gyakorlatban nem kap semmit, a társasággal szemben fennálló követelését sem. A társaság meglévő vagyonát pedig a felszámoló "annak adja el, aki azt megveszi".
Fogadni is mernék, hogy az új légitársaságnak az állam mellett magyar tőkések lesznek a tulajdonosai, részvényesei, és nemzeti légitársaságnak fogják hívni. A Malévet eléggé bajos lett volna átnevezni.
Egyébkánt meg ha az állam nagyon meg akarta volna menteni, akkor egyszerűen a társasági alapító okirat módosításával kitudta volna az orosz partnert golyózni. Így is az a végeredmény, és az orosz bekaphatja, mert az üzletrészét ( részvényét ) már eladni sem tudja, és a követelését sem kapja meg. Kajálod mán ib rahim?
lajos0 2012.02.03. 22:23:33
No akkor egyszerűsítsük. Ha én megiszok a kocsmában 3 üveg viszkit hitelre, van 15000 forint adósság. Te csatlakozol hozzám egy fröccsel. Ha én ezek után lebaszlak, hogy rekordszintre emelted a közös adósságunkat, ami immár 15050 Ft, szerintem azt fogod mondani, hogy menjek a francba. Pedig matematikailag igazam van :-)
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:29:14
Már miért ne lenne. Mit gondolsz mikor találták fel a pénzkölcsönzést?
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:34:57
Tedd hozzá, meg szar bért, amiből alig tudnak megélni. Ilyen világból hozta ki a baloldal 45 után az országot, és most oda viszi vissza a jobboldal. Ennyi szegény, és kilátástalan embert gyerek korom óta nem láttam. Ha a jobboldal csak ezt tudja, akkor mi szükség van rá?
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 22:43:52
(Gyk: Lefele megy a görbe)"
Az ilyenre szokták mondani, hogy nem szakad rá a plafon. Menj el egy adóhivatali ügyfészolgálatára, és számold már meg, hogy mennyi vállalkozás szűnt meg az elmúlt két évben. Meg gyere le vidékre, és nézd meg mennyi bezárt üzlethelyiség van egy-egy megyeszékhelyen, a kisebb településekről nem is beszélve.
lajos0 2012.02.03. 22:50:29
Melyről a felduzzasztott monetáris tanács döntött, nem Járai. Nem mintha nem tartanám gazembernek őt is, csak a miheztartás végett.
lajos0 2012.02.03. 22:55:36
Az eladósodás Fekete János áldásos tevékenységével kezdődött, és utána mindenki szépen hozzátette a magáét.
De a száznapos programban kulminálás sem igaz:
"Cáfolható, hogy a Medgyessy-kormány (2002-2004) száznapos programja, közalkalmazotti béremelése hitelekből valósult volna meg. A 2002. szeptemberi 50 %-os közalkalmazotti béremelés 800 ezer munkavállalót érintett, és a magyar gazdaságtörténet legnagyobb egyszeri béremelése volt. Medgyessy átvette az inflációt 9,8 %-kal, átadta 2004 végén 4 %-kal. (2004 szeptemberében buktatták meg Medgyessy Pétert.) Kiderül a gyakorlatban is, amit Milton Friedman már elméleti úton korábban levezetett, hogy tudniillik nem létezik bérinfláció. Nem is létezhet, hiszen a globalizált világban a kereslet bármilyen bővülésére a kínálat (termelő és kereskedő) reagál és nem az ár.
Az államháztartás GDP-arányos hiányát Medgyessy 2002-ben 9,8 %-kal veszi át, átadja 5,8 %-kal, illetve ha az autópálya építés költségeit (ppp-konstrukció) ide vesszük, akkor 6,4 %-kal. Az igazi megugrás 2006-tól kezdődik, amikor három év alatt 80 %-ra emelkedik a GDP-arányos államadósság. 1993-ban volt e téren a csúcs, amikor a GDP-arányos államadósság 89 % volt. Ez ment le a Horn-kormány (1994-98) és az első Orbán-kormány (1998-2002) idején 2001 végére 53 %-ra. Arról viszont senki nem beszél, hogy ez a csökkentés miből valósult meg. Nos, a külkereskedelmi és a fizetési mérleg, valamint az államháztartás deficites volt végig. A magyarázat egyértelmű: mindkét kormánynak privatizációs bevételekből sikerült csökkenteni az államadósságot, aminek viszont jelentős nemzeti vagyonvesztés volt az ára.
Medgyessy Péter kormányának már nem volt mit privatizálni. Az államadósság a béremelésektől teljesen függetlenül is nőni kezdett, a kamatos kamat törvényei szerint."
fn.hir24.hu/gazdasag/2011/03/02/tevhitek_magyar_allamadossagrol
lajos0 2012.02.03. 23:04:03
Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyenkor a spekuláns már elkezd futni a pénze után, és baromi nehéz a piaccal kifizettetni valamit. Sokkal hamarabb hozol átgondolatlan döntést. Persze ha valaki előre tudja az árfolyamokat, akkor lehet, csak általában nem ez van, hanem még nagyobb adósságokba veri magát.
"Ha meg nem, akkor megint csak mindegy, hogy milyen pénzt vertél el. A hitelt részvényre egyébként minden brókercég ajánlja is, persze nem kötelező igénybe venni."
No ez igaz. Adják meg a lehetőséget a kereskedésre, a tanácsaikat viszont tartsák meg.
"De itt szó sincs ilyesmiről. A kormány stratégiai befektetőként vett MOL-t, tehát elvben nem érdekes számára az árfolyam, mert ő egyszerűen tulajdonolni karja a MOL egy részét, nem pedig azért vett részvényt, hogy eladja."
Pontosan így van. Ez is egyfajta manipulációja a piacnak, csak a hülye közönség nem számít rá :-)
"Sőt azt mondom, ha minden hitelt ilyen célok érdekében vett volna fel az ország, és minden hitel "ennyire rosszul" hasznosult volna, akkor hazánk nagyon sokkal jobb helyzetben lenne ma.
Nyilván előállhat persze olyan helyzet, amikor el kell adni a családi ezüstöt is, de reméljük, az nem túl hamar lesz. Akkor viszont már számít az árfolyam, de addig a tök mindegy esete."
Ebben is egyetértünk.
lajos0 2012.02.03. 23:09:15
Amikor feltalálták arany alapja volt. No ezért nem lesz IMF 100 év múlva. Szerintem 10 múlva sem, de ez más kérdés. Ráadásul az IMF-nek nincs is saját pénze, még a levegőből előállított dollárt is úgy kell kölcsönkérnie, kamatra.
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 23:18:52
Lehet, hogy száz év múlva a pénz kölcsönzőt nem IMF-nek fogják nevezni, de mindig volt, van és lesz pénz kölcsönzéssel foglalkozó gazdasági alakulat. Az is egyértelmű, hogy a pénz kölcsönző ebből akar nyereségre szert tenni, vagyis ingyen soha nem adtak, nem adnak, és ezután sem fognak kölcsönt adni.
lajos0 2012.02.03. 23:37:12
De hogy nem a most forgalomban lévő dollárral és euróval fogják tenni, az nyilvánvaló.
"Az is egyértelmű, hogy a pénz kölcsönző ebből akar nyereségre szert tenni, vagyis ingyen soha nem adtak, nem adnak, és ezután sem fognak kölcsönt adni."
Annyit hozz, amennyit vittél, és leszarom az árfolyamot. Én már sokszor adtam így kölcsön.
De hát akkor egy tényleg objektív forrásból, hogy mik is vannak:-)
www.hetek.hu/uzlet/200412/az_iszlam_bankok_titka
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.03. 23:47:33
Érdekes a cikk, de had idézzek belőle egy gondolatot: "Helyette viszont, a saria szabályainak megfelelő befektetéseket eszközöl, amelyek hozamait megosztja a betéttulajdonosokkal." A kis huncutka!
Csak egy kérdésem van: a hozam miből jön össze? A vakok javára befizeti valaki?
Ha tudtam volna, hogy te vagy a jó szamaritánus, tőled kértem volna hitelt, nem a banktól.
Hohó60 2012.02.04. 10:21:35
Azt, hogy "ajánlják", nem úgy értettem, hogy "javasolják, rád tukmálják", hanem hogy "van a kínálatukban", és ha akarsz, élhetsz vele.
És persze nem mondom azt sem, hogy hitelből kell feltétlenül részvényt venni, csak azt, hogy ez lehetséges, és még nyereséget is hozhat. Persze bukta esetén meg nő a veszteség is.
Hohó60 2012.02.04. 10:30:59
Én nem arra emlékszem, hogy a '90 óta kormányzó baloldali kormányok olyan nagyon sokat segítettek volna a szegényeken. Persze nem a szájkaratét értem ez alatt, amikor állandóan a szegényekről beszéltek, aztán meg talicskával hordták el a pénzt, amihez hozzáfértek.
De olvasva soraidat, szerintem nem a jobboldallal van bajod, hanem a kapitalizmust nem szereted, ami lehet egy álláspont.
Egyébként vannak ismerőseim nyugaton, akik között vannak sima melósok is. Az ő életszínvonalukat nem lehet összehasonlítani egy itteni középosztálybelinek mondott átlagos emberrel. Ennek ellenére állandóan csak a panaszból állnak ki, úgy érzik, nekik sokkal többet kellene kapni a munkájukért. Ami szintén egy akceptálható álláspont.
Csak arra akarok rámutatni, hogy általában az emberek azzal elégedetlenek, ami éppen van. Az itteni panaszkodókat gyengébb országokban irigylik, hogy "ha én annyit kapnék...".
hafe712 2012.02.04. 10:34:49
lajos0 2012.02.04. 14:23:13
Nem csak kamatból lehet hozam. Ha valaki 3 évvel ezelőtt például aranyba fektetett be, akkor ma a befektetése a többszörösét éri, vagy ha nyit egy szállodát és mondjuk nyereséges, akkor sem kamatot szedett.
látjátok feleim szümtükkel 2012.02.04. 20:55:06
Jó, hogy felvilágosítod sötét elmémet.
atila68 (törölt) 2012.02.06. 11:21:27
Az, hogy ön önként(!) jár más blogba kiosztatni magának mindenféle pofonokat az a maga dolga... de ne feledje, ön a gyurcsányizmus (és itt elismerően szólok az ön tevékenységéről) egyik vezérszurkolója, nem szerencsés, hogy blog szinten belehajpl egy-két felütésbe (önként!).
Blogoljon, alázza a kormányoldal szavazótáborát, ezzel is szaporítva őket, tegye.
De könyörgöm! Ésszel!