2011.11.07. 11:49
Révai József és Kerényi Imre
Nem példa nélküli, hogy a párt- és állami vezetés pályázatot ír ki "Alkossatok remekműveket, de olyanokat, amelyek a mi politikai céljainkat szolgálják" mottóval.
Az sem véletlen, hogy Kerényi Imre élharcosa egy kultúrharcnak. Már az MSZMP is használta a diktatúrák iránt érzett szervilitását: mint rendes, megbízható párttagot, meg is bízták a moszkvai magyar küldöttség április 4-ei műsorának összeálíltásával. Most új diktátor adta ki a parancsot, vagy fogadta be a javaslatot: festessünk megint, akkor is, ha már korábban szénné égtünk az orbántorgyános szentkoronás, a festőt ki nem fizetett projekttel.
1950-ben Révai József kommunista kultúrpolitikus is élt hasonló módszerrel - tán ez adhatta a mintát a Fidesznek. Az 1950. augusztus 20-án megnyíló "A Dolgozó Nép Alkotmánya" című kiállításhoz (Műcsarnok) kiírt pályázatban többek között ezek a témák szerepeltek:
- Rákosi elvtárs a Ház folyosóján beszélget parasztképviselőkkel
- 1949. december 28-án Gerő elvtárs beszél a Sportcsarnokban új vállalatvezetők előtt
- Muszka elvtárs a Moszkvába induló vonat ablakából integet
- Élmunkások díszvacsorája
- Készülődés Sztálin születésnapjára
- Kép a Rajk-tárgyalásról
- Határvadászok idegen ügynököt (disszidáló tőkést) fognak el a határon
Tényleg nincs új a Nap alatt: a Magyar Dolgotók Pártja és a Fidesz is igyekszik megünnepelni saját alkotmányát. Révaiék a szerintük jól sikerült műveket állami kitüntetésekkel, többek között Kossuth-díjjal jutalmazták. Várom a 2006-os sikertelen puccskísérletet maszatolni igyekvő lovasrohamos festő elismerését.
Ha már a hírek szerint Völgyesi Miklós eltett több, mint négymilliót - igaz, cserébe ő fel is jelentette Gyurcsány Ferencet. Remélem, hamarosan ecsetet is ragad.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Dizájnbunkók 2011.11.08. 21:27:29
Trackback: Szent Istvánnak sem tetszik az új alaptörvény 2011.11.08. 13:48:08
Trackback: Szürreális idiotizmus: stadionok, festmények, fotósok és tanácsadók 2011.11.08. 11:00:35
Trackback: Szürreális idiotizmus: stadionok, festmények, fotósok és tanácsadók 2011.11.08. 11:00:35
Trackback: Ki (nem) akasztotta fel a Véderő egykori vezetőjét? - avagy a nagy pángalaktikus összeesküvések országa 2011.11.08. 10:02:26
Trackback: Gyurcsányék halva születtek 2011.11.07. 16:02:08
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Anselmo 2011.11.07. 12:57:50
hbo 2011.11.07. 14:01:20
Erre valami Greczy?
Anselmo 2011.11.07. 16:00:29
tiborc2008 2011.11.07. 16:07:21
Ja, kb ennyi.
És persze szemkilövöldöztető ocsmánycsótány 2006-os kormányonmaradási provokációjának lepuccsozása.
tiborc2008 2011.11.07. 16:09:25
Anselmo 2011.11.07. 16:36:41
lajos0 2011.11.07. 22:00:02
A "sikertelen puccskísérletes" nyalintásért viszont külön aranycsapás díjra terjesztem fel derék bárdunkat. Méltó ellenfelek Kerényi alapszervezeti titkárral.
Bruhahahahihihi 2011.11.08. 06:16:58
Bruhahahahihihi 2011.11.08. 06:18:22
Bruhahahahihihi 2011.11.08. 06:19:33
...csak a kolbásznak van két vége:)))
hááááát 2011.11.08. 07:21:46
A zöld kaméleon még mindig rejtély számomra.
igényes 2011.11.08. 08:25:21
www.budapestantikvarium.hu/regi-kepeslapok/regi-budapest-kepeslapok/551-budapest-kiralyi-palota-tronterem.html
Dr. Schmitt Pál feladata: Minden felkeresett országból 2 ló hazahozatala. Ideiglenesen a Lázáréknál lesznek elhelyezve a pacik. A Nemzeti Galériában lévő "lomokat" Orbán a Város-ligetbe szállítattja, és a ligetben kivágatják a szép fákat, majd Kerényi épít oda egy múzeumot, meg egy ereklyéket árusító plázát. Tárgyalnak a kinaiakkal is alkotmányasztalok gyártása ügyében.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.08. 08:31:54
Visszakérdezett a riporter csaj, hogy nem az országé, mire ő, nem a többségé.
Tessék választást nyerni, és lehet saját alkotmánya maguknak is.
Kíváncsi vagyok erre ráharap-e valaki?!
barli 2011.11.08. 08:32:53
Nem patásorbánt, az olyan unalmas már, és nem is lelkesít :)
Hogy is volt az a DK ellen ágáló szocival?
barli 2011.11.08. 08:33:52
Kivlov 2011.11.08. 08:34:15
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.08. 09:00:55
barli 2011.11.08. 09:04:33
Ez így van mindenhol, a kortárs müvészek mindenhol idióta állatok, csak mi nem értjük öket. Aztán némelyik idövel híres lesz.
csárli hárper 2011.11.08. 09:14:54
barli 2011.11.08. 09:20:13
Mint mondtam nem védeni akaraom öket, de ha inkubátorokat vennének, akkor az lenne a baj.
raftery 2011.11.08. 09:23:19
csárli hárper 2011.11.08. 09:23:51
értem az álláspontod, bárcsak inkubátort vennének de az eszükbe se jut...
panzermeyer 2011.11.08. 09:25:16
ili810 2011.11.08. 09:33:55
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 09:41:56
giggalama 2011.11.08. 09:44:11
index.hu/velemeny/glossza/idok0101/
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.08. 09:47:32
barli 2011.11.08. 09:48:28
belekotty 2011.11.08. 09:50:46
A válság közepén tényleg nem kellene ötvenes éveket idéző "alkotásokat" finanszírozni.
blacklord 2011.11.08. 09:52:48
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 09:53:17
atila68 (törölt) 2011.11.08. 09:53:51
Cirkuszt a népnek, cirkuszt ha mondom!
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.08. 09:54:57
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 09:55:20
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 09:55:20
"Az Időkerék emellett a világ egyik találkozási pontja lehet, benne ugyanis egy internetkamera működik. Aki elé áll, a világ bármely pontjára életjelt adhat magáról "
Ma már csak mi adhatunk életjelet az időkerékről képeslap formájában:
www.kepeslap.com/V%E1rosliget%20-%20Az%20id%F5ker%E9k_IMAGEshow.asp?imageid=258002
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 09:56:08
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 09:58:05
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 09:59:08
2011.11.08. 10:01:30
szánalmas
komcsi, a salabakter 2011.11.08. 10:02:49
barli 2011.11.08. 10:03:47
de legalább nem is cenzúráz :) Az elején még volt valami elözetes moderálás, aztán kikapcsolta amikor megjegyeztük. Respect!
Amúgy a múltkori "Igaztalan játékba kezdett az MSZP"-s cikket szerintem nem is ö írta, hanem a nagy ferenc személyesen. Vagy a Zsolti írta a 2006-os élö tv vita szövegét.
barli 2011.11.08. 10:06:26
Ma még igazad is lehetne. De a cikkek 99%-a a gyurcsányi seggnyalásról szól. Szidjuk a zorbánt vagy a pápát?
tomwar 2011.11.08. 10:20:25
blacklord 2011.11.08. 10:22:22
Emlékeztek még rá, hogy Viktor mivel nyitott a választás megnyerése után? Szerénység, alázat és kemény munka. Hát, tényleg sikerült ennek pont az ellentétét összehozni, tény és való.
Messzire jutottam ebben a hozzászólásban, valójában azt akartam ezzel mondani, hogy Zsolti, ha nem is veszi észre, de pont megtestesíti azt, ami miatt az ország egy helyben a sárban cuppog. Véletlenül se akarja azt, hogy lehetőleg minél több ügy napvilágra kerüljön, arról eszmecsere bontakozzék ki (ez ugye a hozzászólásom apropója, hiszen semmire nem reagál) és végül a közösség, a város, az ország, stb számára jobb döntés szülessen, mint valakinek csak a saját kútfője alapján (ez Orbánék lenne, még ha jóindulatot is tételezünk fel), vagy merő önérdeke alapján. Zsolti nem bocsátkozik semmilyen párbeszédbe, és ugyanúgy nagy híve annak, hogy a saját oldal számára káros ügyekről inkább nem beszél, saját oldalának hibáit nem kritizálja. Így nem, Zsolti, így nem.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.08. 10:29:13
jabba74 2011.11.08. 10:35:43
DillingerEscapePlan 2011.11.08. 10:39:18
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 10:44:52
Azaz nem az ellenfelet rugdossuk minduntalan, hanem saját házunk táján próbálunk sepregetni elsősorban.
És éppen ebben nincs különbség egyik politikai formáció között sem.
Hanem mindent támadnak az ellennél, és mindent védenek maguknál.
Így nem fog a szar elválni a víztől soha.
DillingerEscapePlan 2011.11.08. 10:47:00
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 10:52:29
Mindent. Azt is ami hasznos.
(Pl előrehozott nyugdíj megszüntetése, közmunkaprogram, orvosok kivándorlásának megszüntetése röghözkötés)
A Fidesz meg véd mindent ami könnyen visszaüthet és káros (pl alkotmánybíróság szerepének gyengítése, munkavállalói jogok gyengítése, egykulcsos adó..)
Mondok más példát is. Az egyik legjobb példa Medgyess Tamás Esztergomban. Az ilyen pöcsöket úgy ki kéne rugni hogy lábuk se érje a földet. Ehelyett támogatják. Esztergom pedig Fideszes volt évtizedek óta. És ha fogadni én arra tennék Medgyess után jó ideig nem lesz az többet.
kvasztics47 2011.11.08. 10:57:31
DillingerEscapePlan 2011.11.08. 11:01:25
azzal egyetértek hogy helyi önkormányzati szinteken már lehetnek problémák, pl mifelénk sem százas a helyzet, dehát nem lehet mindenki olyan tiszta és szent mint orbán viktor ugyebár.
kvasztics47 2011.11.08. 11:01:29
Hogyan szerezte meg Orbán a teljhatalmat?
1. Nem ismerte el, 2002.ben sem és 2006-ban sem a vereséget. Nem fogadta el a demokratikus választási rendszert. Ez ellen használta föl a titokban megszerzett jelentős gazdasági hatalmat. Miközben Medgyesit bankárkormányozta, Gyurcsányt oligarházta.
2. A jelentős parlamenti erőt, amivel rendelkezett, arra használta, hogy megakadályozza a szoci kormányokat a gazdasági kiigazítások megvalósításában. Csak olyan törvényt nem kritizált ami kiadásnövekedéssel járt. A többit viszont a legalpáribb módon a legmocskosabb hazugságokkal ócsárolta a Zembereket ellene uszította, ha ettől sem riadt vissza a kormány, akkor népszavazást kezdeményezett.
3. Lejáratta a politikát és a politikusokat. Aki a jobboldalról nem állt mellé, azt ellehetetlenítette. A Baloldali és liberális politikusokat gátlástalanul becsmérelte, hazug módon a Zemberek ellenségének állította be, a minimális tiszteletet is megvonta tőlük. (még azt is sikerült elérnie, hogy Gyurcsányt és Bajnait is harácsolónak állítsa be, akik a Miniszterelnöki munkájukért egy forintot sem vettek föl.
4. Mind ezeket a mértékadó értelmiségiek jelentős része érzéketlenül, kajánul nézte.
A Zorbán kormány pedig, ha nem akarja saját méretes baklövéseit (hazugságait) elismerni, kénytelen lesz még nagyobbat mondani,(hazudni) még kiszámíthatatlanabbá válni, még több dolgot saját hatáskörbe vonni (ellopni). Az új szakzsargonnal (hazugsággal) élve: „tovább gyorsítani az ország újjáépítését.”
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:06:46
Ilyen mértékű gazdasági visszalépés soha nem volt ezidáig. (2002-ben élen voltunk a csatlakozó országok versenyében, 2010-re utolsó utániak lettünk, adósságunk megduplázódott a GDP arányos, ...)
És erről nem Orbán tehet.
Kétségtelen neki is sok van a rovásán, de "titokban megszerzett jelentős gazdasági hatalom"-ról beszélni Gyurcsánby védelmében, miközben Hagyók és Zuschlagok potyogtak ki a Nokiás dobozokból meglehetősen nagy badarság.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:12:08
Mitöbb kevés ezektől káros lépés van véleményem szerint, hosszútávon.
Mert azthiszem mind a Fideszesek, mind az MSZP-sek el bírnak képzelni a jövőt illetően a maitól, avagy az emúlt 8 évtől rosszabb formációt is.
És ha tényleg lesz ilyen, akkor nem nehéz elképzelni hogy kontrol nélkül ez hova vezet.
barli 2011.11.08. 11:14:37
1: azért mert nem nyert az még nem volt vereség. A fideszre egyre többen szavaztak. Az meg, hogy a potenciális partnerei gyengén muzsikáltak nem (csak) az ö hibája. Medgyesinek bankárkormánya volt, Gyurcsány meg oligarcha.
2. nem mentség, de eddig még mindenki ezt csinálta. Ha nem szavazta volna meg a száznapos programot stb. négy évig azon lovagoltak volna. A gyurcsányi reformokat meg még jó hogy nem szavazta meg.
3. bárki ezt csinálta volna, majdnemhogy ez is a dolguk.
4. a "mértékadó értelmiség" elég sok mindent benézett az elmúlt nyolc évben. Szégyelljék magukat!
+1: na ott igazad lehet.
DillingerEscapePlan 2011.11.08. 11:16:58
barli 2011.11.08. 11:18:22
piroslapok.blog.hu/2011/03/28/ujabb_orban_festmeny_szuletett
:)
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:26:27
A konklúzió inkább az, hogy maradjon kontroll, mi több legyen erősebb.
Ha a mozgólépcsőn a korláton kiesek, akkor arra jobban fogok haragudni aki leszerelte a korlátot, mint arra aki rángatja a lépcsőt, mert nem tudja irányítani, képtelen rá.
blacklord 2011.11.08. 11:37:03
Naívnak lehet, hogy naív, de azért azt is lefektethetjük, hogy ha ez lenne a célkitűzés, akkor az emberek 99.99%-nak az elkézelhető megvalósítások balkáni színvonalú megoldása mellett is jobban menne a sora. Ergó valahogy el kéne érni, hogy a jelenlegi állapotoktól az általam vázolt állapotok felé mozduljunk el. Idáig egyetértünk?
Azt akarom ezzel mondani, hogy szerintem
1) az ország a jelenlegi körülmények között nem fog meglódulni semmilyen egyszeri intézkedés vagy csomag hatására, mert annál sokkal mélyebbre hatolóak a problémáink
2) ahhoz, hogy ebből kilábaljunk, elérhető, értelmes célokat kéne állítani a lakosság elé, amiket következetesen meg lehet védeni más, egyéb területek rovására ("senki nem fog rosszul járni" és társai) és amiket apró, de ellenőrzött lépésekkel kell végrehajtani (igen, csökken a nyugdíj, és igen, kell fizetni az egészségügyért, de ez azért van, mert különben nem lesz világszintű az oktatásunk és pl. a félvezetődiagnosztikai iparunk, amiből a bevételek túlnyomó része jön)
3) le kell egyszerűsíteni az adórendszert, és kőkeményen számonkérni annak betartását (akár megtriplázni az APEH, sorry, AVH létszámát, ha kell)
Mindenki meg van róla győződve, hogy az átlagember olyan reménytelenül ostoba, hogy semmit nem képes átgondolni. Én pedig úgy látom, hogy a politikusok, ha ez egyáltalán lehetséges, még ostobábbak, és hiába lophatják magukat degeszre, még így se képesek az ország állagát megóvni (a Kürthy által leírt maffia-hasonlat zseniális), nemhogy fejlődést elérni. Szerintem ha ésszerű, és nem orbitálisan nagyzoló célokat tűznének ki, amit a józan paraszti észre apellálva alázatosan és nem a magyar politikától szokásos lekezelő stílusban tálalnának, akkor rengeteg mindenhez lehetne támogatást találni, többek között arra is, hogy a vállalkozók befizessék a közterheket. Csak hát ezért cserébe látniuk kéne, hogy az állam meg kezét-lábát töri azért, hogy ezeket hatékonyan, az érdekükben használja fel (alaptörvény-festészeti pályázat, stadionok, stb).
barli 2011.11.08. 11:38:48
Ott kezdödik a dolog, hogy az alkotmány szerint minden hatalom a népé. Aztán meg költségvetést érintö dolgokról meg köztársasági elnökröl nem szavazhat a nép. Bravó!
A korlátokkal az a baj, hogy eddig a szocik nevezték ki a korlátokat, most meg a fidesz. Akkor már jobb, ha nincsenek.
Mert baromi jó, hogy nem lehet kirúgni az MNB elnököt, ezért egymást sz*patják évekig! És sorolhatnám.
blacklord 2011.11.08. 11:40:17
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:42:06
Az emberek bizonyos szempontból igenis ostobák, és ez is az egyk oka az általad az első részben vázolt káosznak.
Ezalatt azt értem, hogy a politikusok éppen említett ostobaságra hajazva elhitetik hogy ők jót tesznek a munkáltatóval a munkavállalóval, a nyugdíjassal, a munkanélkülivel, a munkavállalóval, ... mindennel és mindenkivel.
Az emberek pedig nem ésszerű, és valós gazdasági modellek között választanak (teszem azt kevesebb adó, kevesebb nyugdíj, fizetős egészségügy, vagy épp fordítva), hanem az ígéretcunami rá eső része alapján.
blacklord 2011.11.08. 11:42:46
blacklord 2011.11.08. 11:46:03
Valamelyik 2006-os rendőrbrutalitás áldozat mondta a parlamentről (látogatásra vitték), hogy megdöbbentő volt neki, hogy akik az Országgyűlésben meg a médiában irgalmatlan elánnal osztják egymást, azok aztán a folyosókon meg vígan seftelnek.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:47:42
Az alkotmány pedig egy axióma rendszer kell legyen, melyre a törvények épülnek.
És ha itt elhagyunk axiómákat, kiveszünk kontrollálási lehetőségeket, akkor ellentmondás keletkezhet könnyedén.
Márpedig ha az axiómarendszerbe ellentmondás van, akkor abból bármi levezethető, és a bármi ellenkezője is.
Ez szimpla matek.
trompf.blog.hu/2009/01/09/alkotmany_3
blacklord 2011.11.08. 11:48:29
"Pl előrehozott nyugdíj megszüntetése" ez meg azért kemény, ennek igenis van létjogosultsága, ha végiggondolod.
DillingerEscapePlan 2011.11.08. 11:56:21
ok, mondok egy értelmes célt: ne menjenek a rendőrök és egyebek 40évesen nyugdíjba, hanem valami más módon, de szolgálják a népet, meg az ország boldogulását. ugye mindenki egyetért? és itt már meg is dőlt az elméleted szerintem. bármit csinálsz, még ha értelmes dolog is, valakiknek nem fog tetszeni, valaki politikai célra fogja felhasználni az elégedetlenkedést, stbstb. most sajna nincs több időm többet írni, de kb ilyesmikre gondoltam a gondolatmenetedet olvasva. igazából mindenki nagyon helyesel addig, amíg neki magának nem kell áldozatot hoznia, csak másoknak. amint neki is kell, rögtön kormányváltó hangulat lesz úrrá rajta.
barli 2011.11.08. 11:56:49
Na jó, legyen korkedvezményes nyugdíj, de csak akkor, ha abbahagyják a melót, mert nem bírják.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 11:58:26
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.11.08. 12:02:18
Aki meg nem azok 60%-a soha nem fog megterhelőbb vagyveszélyesebb munkát végezni, mint nálunk Marika néni a zöldséges.
Nem azt mondom, hogy 100%-ban baromság az előrehozott nyugdíj, hanem azt hogy a jelenlegi rendszer kb és maximum 5-10%-ban jogos.
barli 2011.11.08. 13:03:03
blacklord 2011.11.08. 13:05:28
De a szomorú az, hogy se elképzelés, se kész terv nem volt az igazán fontos terüleketre (oktatás, önkormányzatok, egészségügy, szociális ellátások), és azóta se arról szól minden, hogy milyen testületek és szervezetek javaslatait milyen formában dolgozzák bele a készülő, érdemi hatástanulmányok által hasznosnak ítélt átalakításokba. Érted, ha már úgy is kizárólag saját kútfőből (és részben önérdekből) dolgoznak, a végrehajtandó intézkedéseket igazán kiötölhették volna azelmúltnyóccévben, és ha már elég kemények a konfliktusok felvállalása terén, akkor valahol itt kéne kezdeni a "háborút". Hugh, nagy indián szólott.
kvasztics47 2011.11.08. 14:00:39
Miből állapítod meg, hogy ki a kártékony? Az aki az államháztartási hiány (adósság növelés) csökkentését teszi,mint Gyuecsány, vagy aki az államadóságot csökkenti, még ha bele döglik az ország akkor is amint Romániában Csaucseszku tette?
Kérdésem, hogyan rombolta le Gyurcsány az országot, amikor 160 pontos adósság kamatrátával adták át az országot Orbánnak, most, meg 560 pontos az adósság utáni kamat, az adósság, pedig nőtt azóza, hogy a nyugdíjat elköltötték? Gondold át a helyzetet ne az szerint kommentelj ahogy megbíztak, hanem nézd a saját érdekedet is.
kvasztics47 2011.11.08. 14:18:56
Hitler is igy győzött! Oszt mi lett vele! Főbe lőtte magát. Igaz, hogy a hatalom megszerzéséért vívott harca és a hatalom megszerzése 50 Millió emberáldozatot követelt, de fő, hogy győzött?
Azért tud a Zorbán hatalmon lenni, mert az úgymond értelmiség nem tudja, hogy mit jelent a pártpolitika: nem azt jelenti, hogy bármit megtehetünk a hatalom megszerzése érdekébe, azt jelenti, hogy a népet szolgálom és a pártpolitikai érdeket alárendelem a nép érdekének.
Nagyon sajnálnám, ha nem tudnál kölönbséget tenni Gyuecsány politikája és Orbán politikája között.
barli 2011.11.08. 14:43:56
Én speciel bíztam az Orbánban, söt még kicsit bízok is, bár elég sz*rul csinálnak elég sok dolgot. De abban a mezönyben tényleg csak akkor éli túl, ha másoknak a nyakára lép.
kvasztics47 2011.11.08. 14:46:36
tiborc2008 2011.11.08. 14:51:21
Ez is csak egy újabb hazugság gecizsótiról.
tiborc2008 2011.11.08. 14:52:54
Való igaz, sok minden épült dupla-tripla áron. (= jó sok lopás)
Az utcakeresztelgetés meg valóban faszság és pénzkidobás, csak jóval kisebb.
Ennyire telik fityesznyikéknek.
kvasztics47 2011.11.08. 14:57:29
Elég bizar a fölfogásod.
Vajon Gyurcsánynak is azt kelletvolna tenni 8 éven keresztül, hogy a Zorbán hatalomrajutását galád eszközökkel is megakadályozza? Mia francot foglalkoztak Gyurcsányék autópálya építéssel, MÜPA )80 Milliárd) fönntartással, metró építéssel, hidak építésével stb...? Eléglett volna az erőket arra öszpontosítani, hogy ellehetetlenítsék a Zorbánt és már is jól teszik a dolgukat. Ha továbbra is így gondolkodunk akkor nem lesz szőllő, nem lesz lágy kenyér soha a népnek.
Magamat azért nem sorolom ide, mert én elég dörzsölt vagyok ahoz, hogy egy kormány se fogjon ki rajtam. A gyerekek meg mennek nyugatra tudással a tarsolyukban.
kvasztics47 2011.11.08. 15:11:37
No így kéne gondókodni pajtás!
barli 2011.11.08. 15:27:17
"Magamat azért nem sorolom ide, mert én elég dörzsölt vagyok ahoz, hogy egy kormány se fogjon ki rajtam"
<- aha, szóval lopszcsalszhazudsz, a kormányt meg szidod, mert nem csinál reformokat. Te is "eccerü" vagy...
barli 2011.11.08. 15:28:38
Jó, hogy nem építettek hidat siófoktól füredig...
kvasztics47 2011.11.08. 16:30:46
"Jó, hogy nem építettek hidat siófoktól füredig... "
Szóval az egész fityesz bagázs, banda! lop csal gazember, mert jól megtud élni? Már megin bele csaptál a lecsóba. Az hogy a genyó Zorbán banda akinek jelentős létszámú parlamenti képviselője volt Gyurcsány idején, nem járult hozzá, inkább gáncsolta, hogy olyan önkormányzati törvényt hozzanak, hogy ne tudják akadályozni, drágítani, zsarolni az út és híd építéseket az önkormányzatok. Akiknek a többsége fideszes.
tiborc2008 2011.11.08. 16:39:19
Minap volt egy hír, miszerint Horvátországban átadtak egy autópályát, mely átszámítva 1 milliárd ft/km áron épült. Nálunk kb. háromszor annyiért.
A Megyeri hatvanvalahány milliárdja duplára a Németországban átadott rügeni hídnak, amely kétszer olyan hosszú és még vasút is megy rajta. Ezek sajnos tények, ennyit a világon még senki se lopott, mint a kurcsányi tetves tolvajbanda.
Ehhez még fityesz se kell, csak olvasni a világsajtót.
tiborc2008 2011.11.08. 16:40:35
tiborc2008 2011.11.08. 16:44:23
tiborc2008 2011.11.08. 16:56:17
hu.wikipedia.org/wiki/Millau-i_v%C3%B6lgyh%C3%ADd
Megyeri híd alig valamivel volt olcsóbb.
=NAGY LOPÁS!
(Ja, és franciáknál még a hídépítőket is kifizették...)
tiborc2008 2011.11.08. 17:05:53
index.hu/bulvar/hid1021/
Kétszer olyan hosszú, mint a Megyeri és fele annyiba került.
=NAGY LOPÁS
Scagnetti 2011.11.08. 17:06:35
Pár évvel később szintén elhangzott ez a kérdés a Parlamentben, csak már 2,5 milliárdos összeggel. Persze ezt már nem az aggódó Lendvai Ildikó tette fel. Ő csak az egymilliárd miatt aggódott, de a duplája nem zavarta.
Egy kurva nagy mutyi volt az autópályaépítés. Nem vitatva azt, hogy egyébként fontos és jó dolog volt, hogy épültek a pályák. De nagyon büszkének nem kellene lenni rá, mert iszonyatos pénzek folytak el közben.
tiborc2008 2011.11.08. 17:54:40
keller "üvegzseb" lászlótól.
leponex 2011.11.08. 23:30:27
Úgy látszik hiába erőlködik témaválasztásával, derék kommentelői nem is foglalkoznak lelke szomorúságával:(
Azért én nem hagyom magára, nézzük hát vicces kedvű volt liberálisunk, Kerényi mókamesterünk szerzeményeiből egy emblematikus képet, a 'Lovasrohamot'.
Fantasztikus interjú a nyilván neonyilas origóról:), érdemes lenne elolvasnia!
Nézzünk belőle részleteket:
"A Kerényi Imre miniszterelnöki megbízott felkérésére készült, a magyar történelem elmúlt 150 évét illusztráló tizenöt alkotás egyikén Sárkányölő Szent György egy rendőr képében mészárol le egy fehér ruhás lányt. A kép az új alaptörvény díszkiadásába is bekerül majd. Mit jelent a halott királylány nyitott szeme és a tulipán? Mi az, ami még kilőtt szemnél is ijesztőbb? Összeegyeztethető-e a propaganda, a többértelműség és az alkotmány? Interjú és műértelmezés Korényi János festő-restaurátorral, a Lovasroham alkotójával.
Hogy lett a hős Szent Györgyből fehér ruhás lányt leölő rendőr?
Amikor Kerényi Imre megkeresett - ami egyébként is váratlan volt számomra, mert nem mozgok ezekben a körökben -, akkor nem ezzel a témával keresett, hanem voltak még szabad témák, amelyek közül választhattam. Én ezek közül csak 2006-ot voltam hajlandó megcsinálni, de kértem négy nap gondolkodási időt. Korábban nem politizáltam, és tudtam, hogy ha elvállalom, akkor elvesztem a szuverenitásomat. Ugyanakkor arra is gondoltam, hogy nagyon szomorú az ilyen mértékben polarizált társadalom, amelyben nem lehet a nevén nevezni a dolgokat, anélkül, hogy besorolnák az embert egy érdekcsoporthoz. Hogy az igazság állandóan politikai színezetet kap. Elkezdtem gondolkozni a képen, mit festenék, ha elvállalom, és a "szerepcserés" Szent György ikonja jutott eszembe. Két napra rá egy barátom küldött egy sms-t, hogy 1992 óta Szent György a rendvédelmi erőknek a hivatalos patrónusa. Ezek után úgy éreztem, hogy kicsit utolért a sors keze. Azért vállaltam el a munkát, mert 2006 októbere egy trauma volt számomra is. Olyannyira, hogy felvállaltam azt is, hogy elvesztem a szuverenitásomat."
leponex 2011.11.08. 23:32:20
"Mit jelöl a rendőr a Lovasroham című képen?
Itt egy szereptévesztés történt: a végrehajtó hatalom nem felelt meg az ideáljának. Én azt gondolom, hogy ez a történet nem elsősorban a rendőrök brutalitásáról szól, hanem arról, hogy előidéztek egy olyan helyzetet, amelyben ily módon bánhattak el az emberekkel. Ez egy tudatos vezetői döntés volt, hogy például nem a Nyugati tér felé terelték az embereket.
A sárkány mit testesít meg?
A hatalmat. Mindenki, aki felelős ezért, kezdve a miniszterelnöktől és a rendőr-főkapitánytól. A sárkány biztonságban van, a kordon mögött. Ezért van mögötte a Parlament. Ki van csavarva a történet. Épp a királylánynak kéne a háttérben lennie, őt kellene megszabadítani. Ehelyett a sárkányt szabadítják meg a királylánytól. Szent György pedig nem Szent György, hanem a szerepét tévesztő végrehajtó hatalom. Jobb oldalon, fent a sarokban az ikonoknál egy áldó kéz szokott lenni. Itt a kitüntetést nyújtja át a felső hatalom a "jól elvégzett munkáért
A királylány mit jelent?
Elsősorban a civil társadalmat, az ünnep kapcsán meg a magyar népet. De az elsődleges jelentése "az ártatlan civilek". Itt több szimbólum van. A háttérben azok ott a szabadság szimbólumai, amelyek elérhetetlenek: a Gellért-hegy a Szabadság-szoborral, és a Szabadság-híd. A macskakő '56-ra utal vissza, a csatornarácsba pedig egy korona és egy tulipán esik be.
A tulipán mit jelent?
A tulipán egy magyar szimbólum. A kép kerete egy tulipántos láda. Tulipántos ládában tartották az esküvői ruhájukat a házastársak egészen a halálukig. Egyes helyeken pedig a tulipántos ládába is temették őket. Ott látható két szegfű is: az azt jelöli, hogy minek az égisze alatt történt mindez. Ott látható lent az elkötött tank, illetve kicsit feljebb, ugyanazon az oldalon az egymást keresztező két vipera. Oldalt azok a vérző fejek, amelyeket az Index által kiadott Túlkapások című könyvből vettem, az egyik Révész Máriusz. A másik oldalon a gumilövedékkel arcon lőtt bácsi látható. A keret két oldalán pedig az úgynevezett "szomorkodók". A hagyományos ikonográfiában, amikor Krisztust keresztre feszítik, akkor Mária és János eltakarják a szemüket, hogy ne lássák a szörnyűséget.
A képen Mária és János látható tehát?
A klasszikus ikonoknál. Itt őket jelképezik a civilek, azok, akik nem randalíroztak, hanem akiket megcsúfoltak, és együtt éreztek az áldozatokkal.".
leponex 2011.11.08. 23:34:16
A kép kerete, a tulipántos láda felfelé haladva színesedik. Mi történik a legfelső sorban?
Létezik egy olyan rétegződése a képnek, hogy van az alvilági rész lent: a sötét és félelmetes erő. A mi világunk, a várossal. Fent pedig a megdicsőült lét látható, színt kap és világosságot az ornamentika is. Ez azt a reményt fejezi ki, hogy fel lehet támadni a traumákból, az összes megrázkódtatást fel lehet dolgozni. A királylány van ott is, látható rajta a seb, de nyitott a szeme. Azért választottam ezt a szimbolikus formát, mert ez elvont és időt állóbb, az ikonok nyelvezetén. Nem az MSZP-ről és a Fideszről szól. Húsz év múlva egyik sem lesz már.
Akik ezt a képet látni fogják, nem feltétlenül ismerik a szimbólumokat. Egyrészt létezik az ikonok jelrendszere, másrészt bekerül az alkotmányba egy olyan kép, amelyen egy rendőr lándzsával szúr le egy fehér ruhás lányt. A kép ambivalens. Való az ambivalencia az alkotmányba?
A rendőri brutalitást a jobb- és a baloldal ugyanúgy elítéli. Az indexes kiadványban ott van egy kép, amelyen hátulról mutatják a rendőröket, és az egyiknek fordított kereszt van a sisakjára festve. Ez ijesztő. Mindegy, hogy az ember hívő, vagy nem. Az egy sátánista jel. Ő lehet sátánista otthon, ha leveszi az egyenruhát. De hogy lehet az, hogy egy hivatalos akció közben felveheti ezt? Miért nem kérdezték meg tőle, hogy "figyelj, Józsi, mit keres ott az a jel a sisakodon?" Zavarta őt, hogy esetleg keresztény-konzervatív emberek mentek ki tüntetni? Milyen erők működtek ott? Ez félelmetes. Nem az a félelmetes, hogy valakinek vérzik a feje, vagy kilövik a szemét. Az egyéni tragédia. De azon mindenki könnyebben túl is lép. Sokkal ijesztőbb az, hogy milyen erők szabadultak ott el, amelyek ezt előidézték. Itt rejlik a szimbólum ereje. Épp ezért muszáj szimbolikusan festeni, ha az alkotmányba kerül be egy kép.
leponex 2011.11.08. 23:35:32
Nem. Kerényi úr annyit kért, hogy ne csak egy lovas legyen rajta, hanem azt, hogy legyen megjelenítve a lovasroham. Az összes többi, a színvilág, a kompozíció és a szimbolika az én megoldásom. A kép mélylélektani vetülete a megbecstelenítés, a döfés ezt jelöli - freudi értelemben. A nép eszméje lett megbecstelenítve. Ezt a képet olvasni kell tudni.
De ez művészet is, amely nem egyértelmű.
Ez egyértelmű. A kortárs művészet sokkal kevésbé egyértelmű, mint a szimbólumok. Azok olvashatók.
A középkori szimbólumok és ikonok egyértelmű jelentést hordoznak, de itt fel van cserélve az összes szerep. Szent György nem hős többé.
Ez igaz, és ez egy nagyon lényeges elem. Ez egy anti-ikon. És a kép legfontosabb üzenete - és ezt sajnos maximum az értelmiség fogja tudni feldolgozni - a társadalom, a képek és a szavak deszakralizálódása. Ez a kép az egyetemes deszakralizációról szól. Ahol Gyurcsány Ferenc azt mondja, hogy "kurva ország", és a társadalom ezt átengedi, ott a szimbólumok és a szavak elvesztik az értelmüket. Ebben a képben az az ambivalencia is benne van, hogy valaki azt mondja majd, hogy "igen, én ott voltam a nyeregben, és jól csináltam: megérdemlem a kitüntetést". Ez a kép ezért izgalmas: ki van fordulva magából a világ, ki vannak fordulva az emberek és a társadalom. Lehet, hogy bonyolult a nyelvezete, de ez azért van, mert leegyszerűsödtünk. Nem tudunk olvasni. Ez egy cinikus megfogalmazása a mi lelkiállapotunknak.
Ez belefér a művészetbe. De az alkotmányba is?
Ez már nem az én hatásköröm. De ezt is meg lehet védeni. Ebben egyetértek: ez a kép kilóg a sorból. Ugyanakkor ennek a történelmi jelentősége az, hogy 2006-ban én azt gondoltam, hogy őszödi beszéd a magyar történelem egyik legsötétebb pillanata. Épp azoknak az értékeknek az elvesztése, és a mindezt átengedő társadalom dekadenciája miatt, amelyekről az előbb beszéltem. Az én képaláírásom, azt gondolom, helyre teszi az egyensúlyt: "A hatalom eredendően szakrális szimbólum. / Késélen táncol, aki gyakorolja: a legkisebb ballépéstől démoni dimenzióba hullhat alá. // E kép intő jel a mindenkori hatalmasoknak. // Szent György 1992 óta a rendvédelmi erők hivatalos "patrónusa". Hol volt 2006-ban?" Ez nem csak arról szól, hogy 2006-ban ki követte el ezt a bűnt, mert a társadalom is bűnös, ha átengedi az elfogadhatatlant. Bármelyik hatalom visszaélhet a hatalmával. Ez a kép arról szól, hogy "gyerekek, nagyon vigyázzatok, mert nem figyeltek oda, és óriási károkat okoztok". A legfontosabb az, hogy a kép "intő jel a mindenkori hatalmasoknak". Ez a jelenlegi hatalomnak is szól. A megfélemlítés és az erőszak kérdésével minden kormánynak szembesülnie kell. Ha nem is egyértelmű a kép, egy olyan konkrét eseménysorozatra utal vissza, ami viszonylag egyértelmű."
leponex 2011.11.08. 23:38:43
"Ez tehát egy összetett kép, amelynek létezik egy olvasata. Ugyanakkor vannak látványos elemei, amelyek kiragadhatók belőle. Nem tart attól, hogy ezeket a kiragadott elemeket használják majd fel politikai célra?
Igen, ez a kormány kezében az MSZP elleni propaganda eszköze.
És ez belefér az alkotmányba?
Ez nagyon jó és nehéz kérdés. Ebben nem vagyok biztos. De azt is gondolom, hogy az MSZP, azáltal, hogy az MSZMP utódpártja, egy nagyon hosszú korszakot fémjelez, 2006 pedig egyértelműen a konzervatív tömegek ellen irányult.
...
Galambos Tamás: Nagy Imre újratemetése című képén szintén van egy szimbólum. Egy legyeket (illetve a nagyításból kiderül, hogy madarakat) kapkodó kaméleon az oszlop tetején. Az mit jelenthet?
Nem tudom, de meg fogom beszélni a Galambos úrral. Nagyon szeretem a művészetét. Hihetetlen jó cinizmusa van.
Lehet, hogy a kaméleon az előző rendszer túlélő döntéshozóit és végrehajtóit jelöli?
Lehet, a kaméleon színváltó. Az nagyon szomorú, hogy az embereknek nincs vizuális intelligenciájuk. Az MSZP képes volt egy nagy vörös felület előtt kiírni, hogy "Új Magyarország". Az a szín volt negyven évig. Akkor változtassák meg a színt! Csinálják ugyanazt, gondolják ugyanazt, de legalább a fáradságot vegyék, hogy ne ugyanazokat a szimbólumokat használják. Ez mutatja a társadalom tunyaságát is. Nem érdekel, hogy a képet értik-e vagy sem. Engem megkértek, én ezt gondolom erről, és megfestettem. Az én szempontomból még jobb, hogy fizetnek azért, hogy elmondhatom a véleményemet. Kerényi sem ezt várta valószínűleg, mert nem véres, hanem szellemi értelemben brutális. Ez a kép első olvasatra nem egyértelmű, ha azt várták, mást kellett volna megkérni.
Mi alapján válogathatták a művészeket?
Nem tudom. Kialakult egy kánon a művészetben, amelyre a liberális szemlélet a jellemző. Most pedig jött egy társaság, amely szeretne valami olyasmit csinálni, ami teljesen más. Bármit, csak az ne az a másik legyen. Így húzhattak ki engem is a kalapból. Én nem vagyok része sem ennek, sem annak a művészi körnek. Restaurátor vagyok, főként megrendelésre dolgozom. Nem gondolom, hogy feltétel nélkül jó ez a "bármi, csak a másik nem" hozzáállás. Csak attól nem lesz valami jó, hogy más, mint az eddigiek. De azt nagyon remélem, hogy 2006-ról nem a pártállás, hanem az emberek igazságérzete fog helyes ítéletet mondani."
leponex 2011.11.08. 23:44:44
Reggel az amúgy kiváló Olga asszony valami elképesztően szerencsétlenkedett épp e képpel kapcsolatban, kénytelen voltam meg is nézni, nem csak a sablonos ballib paneleket hallani.
És a kép maga, Kedves Bárdunk, szerintem fantasztikus!
Nézze meg, érdemes.
Oszt térjen majd vissza az őszödire meg a 2006.októberi sajnálatos eseményekre.
Persze hogy nem fog.
Nem baj. Ha igaz, ez a kép tényleg ott lesz az alkotmány illusztrációi között.
Méltán.
kvasztics47 2011.11.09. 11:15:22
Dehogy nem kell a gazember Zorbán banda. Nékülük nem lehetett volna fölsrófolni az árakat. Mindenütt ott vót a Fityisz följelentő banda, hogy csak az önkormányzat lefizetésével lehessen utat építeni. Kellet a pénz az önkormányzati vezetőknek, hogy garantálják a Zorbán győzelmét. Fölösleges nemzetközi páldákkal elő hozakodni. A zorbán banda miatt nem lehetett letörni az útépítés árait. Nekik a mi adónkból semmi se drága. Ezért meg is érdemeljük a 2/3-ot. Sírni most kell szavazni pedig 2014-ben.
Ja, egyébként miért nincs vizsgálat, Budai szargenyó által az autókpályákra költött pénzek miatt? Mert ott a fideszközeli válalkozók loptak, ha ott szerinted, lopás volt.
leponex 2011.11.09. 11:28:11
Má mér lenne ijesztő? Bár az igaz, hogy néhány száznevű házi provokátorunk mintha elijedt volna ;-)) A leponex jól bevált az egyéb pirulákra nem reagáló esetekben.
Kvasztics kománkat kellene még finomultasbb nyelvezetre noszogatni - no meg persze másokat. :)
kvasztics47 2011.11.09. 11:28:57
keller "üvegzseb" lászlótól."
Ha lenne egy kis eszed, vagy tudnád, hogy a bunkó ami a nyakadon van az gonókodásra is jó, akkor rájönnél, hohy Keller idején vajon ki is volt a legfőbb ügyész. Aki még a Kaya-Ibrahimot se tartotta a Zorbánék részéről hibás cselekedetnek. Abban sem látott kivetnivalót, hogy olyan vadásztrófeát tartson meg amihez nem volt joga.
Mindenki láthatta, ha figyelt, hogy Plt egyetlen ügyet sem bízott a bíróságra, hanem saját hatáskörben eldöntötte, hogy nincs bűncselekmény. Akit akar azt viszont évtizedekid előzetes letartóztatásban tarthat, mert nem emelnek ellene vádat csak vizsgálódnak. Sok szocialista politikus van ebben a helyzetben. Meg Tasnádi Péter, akit Pintésrsándor tart előzetesben már 10 éve anélkül, hogy jogerős ítélet született volna az ügyében.
Scagnetti 2011.11.09. 12:54:44
tiborc2008 2011.11.09. 13:15:40
2014-ben lehet, hogy leváltják a fityeszt, de ennek a féregnek köze nem lesz hozzá.
tiborc2008 2011.11.09. 13:16:47
Esetleg ugyanaz vagy, másnéven?
Mégsem, az már belepistult és zártosztályon végezte!
:-)
Az igazi sztrovacsek 2011.11.09. 15:15:26
"És a kép maga, Kedves Bárdunk, szerintem fantasztikus!"
Hát ez például erősen ízlés dolga. Neked tetszik, másoknak nem. Szerény véleményem szerint ez esetben a mások vannak 2/3-os többségben.
Én pl. úgy vagyok ezzel is mint a művész filmekkel. A hátamon föláll a szőr, mikor a filmnek semmi értelme, de "okos" emberek elmagyarázzák, hogy mit akart vele kifejezni a rendező.
Hát ki nem szarja le, hogy mit akart kifejezni!?
Ha beülök egy moziba, akkor a film legyen izgalmas, vagy szórakoztató.
Na így vagyok a festészettel is. Ha egy kép lovas rohamot akar ábrázolni tüntetők ellen, hát akkor azt fesse meg a "művész", mert ha elkezdek gondolkodni arról, hogy mit akart vele kifejezni, egészen másra fogok tippelni.
"A kép mélylélektani vetülete a megbecstelenítés, a döfés ezt jelöli - freudi értelemben. A nép eszméje lett megbecstelenítve. Ezt a képet olvasni kell tudni."
Szerintem meg a képet nézni kell, gyönyörködni a színvilágában, az élethűségében, stb.
Lehet hogy egyszerű vagyok mint a fa ék, de szent meggyőződésem, hogy ha nem magyaráznák el a sajtóban hogyan kell értelmezni, száz emberből kilencvenkilenc legalább kilencvennyolcféle magyarázatot adott volna.
De az tökéletesen igaz, hogy ez az elvont-elbaszott kép (a többi is) tökéletesen illik az elvont-elbaszott alkotmányhoz.
De ez megint csak a saját véleményem, ami művészeti kérdésekben nem mérvadó.
Viszont sok van belőle.
leponex 2011.11.09. 15:40:19
"Meg Tasnádi Péter, akit Pintésrsándor tart előzetesben már 10 éve anélkül, hogy jogerős ítélet született volna az ügyében. "
Ja. És Ferenc testvér mindezt hagyta.
Nagy kópé ez a Pintér;-)
De lehet hogy ez is csak ízlés kérdése?
Ami a képet illeti, természetesen a magad módján igazad lehet, és tényleg nem kell foglalkoznod szimbólumokkal, meg mindenféle ócska trükkel, mondanivalóval, miegymással.
Vagy ahogy plasztikusan kifejeződsz:
"Hát ki nem szarja le, hogy mit akart kifejezni!?"
'Evvan!' - mondá egykor kedves száznevű haszontalan idiótánk.
Azért a kordonok védelmében a sárkány - valld be, azért tényleg ütős szimbó... izé. :)) ( A gyakori bérmálkozással együtt .-) És az 'áldást' osztó kéz ...
Csalódnék, ha nem futna be sikeres pályát ez a kép :)
***
"Ha beülök egy moziba, akkor a film legyen izgalmas, vagy szórakoztató. "
Hmm. Vajon egy Ingmar Bergman film elég izgalmas? Vagy csak szórakoztat?
Az igazi sztrovacsek 2011.11.09. 15:43:56
"Meg az dunántúli völgyhíd. A jó kurva anyját dobrevklárikának, fizette volna ő ki, akkor nekem is tetszett volna."
Meg annak a nagy többségében FIDESZ-es önkormányzati képviselőnek sem felejtsd el megemlíteni a kedves édesanyját, aki nem adta a földjét az autópályákhoz, csak akkor, ha kis falujához lehajtót építenek.
Egyébként ha nem tudtad volna a völgyhíd csakúgy mint az alagút, ezen önkormányzatok "terméke".
Elvégre ki kell tűnni valahogy az átlagból, nem!?
Most a 2/3 eldöntheti, hogy meghozza a szükséges - 2/3-os - törvényt, amit ellenzékben nyolc éven át elkaszált, vagy hagyja magát tovább zsarolni a saját önkormányzataitól.
De szerintem ők a harmadik megoldást választják. Nem terveznek több autópályát.
Az igazi sztrovacsek 2011.11.09. 15:53:11
Ingmar Bergman filmjei közül a kedvencem az "Érintés"
Egyszer régen láttam, és "majd lerágtam a tíz körmöm az idegességtől", ami még nem lett volna nagy baj, de közben "összepisiltem magam a röhögéstől".
De mint mondottan nem mérvadó a véleményem.
Még Ingmar Bergman filmjeit illetően sem.
leponex 2011.11.09. 18:18:23
:)
Hát ha nem, hát nem.
Természetesen tiltakozom a morc tiborc kománk mosdatlan szája miatt is :(
Tasnádi úrral mi a helyzet ? ;-)
Fell Bandi 2011.11.09. 20:46:07
Vajon fel volt háborodva gyurcsányi fletó valagát nyelvével simogató grécizsóti ennek a hírnek a hallatán? Nem volt felháborodva, legalábbis ennek nem adta jelét írásban. Jobban teszi ezért a pojáca táskahordozója - aki fradista létére a FERENCVÁROSBA sem teheti be a lábát anélkül hogy szemen köpnék (ahogy gyurcsányit szokták a maszop-székház előtt)- ha fülét-farkát behúzva elsunnyog a büdös picsába...
tiborc2008 2011.11.10. 03:12:58
Csak semmi finomkodás.
Ezek se finomkodtak a lopásban.
Ezeknek az országpusztító nyomorult férgeknek és jó kurva anyjuknak a felemlegetése csak a dolgok nevén nevezése.
kvasztics47 2011.11.10. 08:23:45
Gyurcsány nem volt mindenható, neki nem volt személyi főügyésze. Most kia Fő ügyész és ki a rendőrminiszter. Talán ezek nem ismerhették korábban is egymást? Pintésnek nincs befolyása az ügyészségen? Persze nem törvényesen, csak úgy haveri alapon, ahogy a Fidesznél megy.
Scagnetti 2011.11.10. 08:38:49
"Gyurcsány nem volt mindenható, neki nem volt személyi főügyésze."
Tényleg nem. Vannak viszont szórakoztatóan fanatikus hívei. :)
kvasztics47 2011.11.10. 09:19:42
Nálam nem hívőségről van szó, de rettenetesen útálom amikor valakit hazug módon ócsárolnak. Olyasmivel pocskondiázzák amihez semmi köze.
Rengeteg mocskot zúdítottakrá, hazugságot gyártottak ellene és ezt tették 8 éven keresztül annak érdekébe, hogy most hatalmon legyenek.
Mit tesznek a nép érdekében a hatalmukkal? Továbbra is a Gyurcsány pocskondiázásával vannak elfoglalva "az elmúlt nyóc évvel.
Mi történik közben az országgal:
A gázolaj 440 Ft, az EORO 317,-Ft., kötelező a hálapénz, ha nem akarsz megdögleni tüdőgyúladásban, nem kapsz gyógyszert, ha rágyujtasz, elveszik a gyerekedet ha nem hazudod, hogy kölönórára jár stb... a fölsorolás tarhatna 100 oldalon 9 -es karakterrel.
Ezek érdekében maradjak csenben amikor az eggyetlen értelmes politikust akarják tovább amortizálni ezek a szarháziak?
Scagnetti 2011.11.10. 10:00:58
Á, tényleg nem vagy hívő. :) Csak épp azt próbálod beadni, hogy Gyurcsány hülyeségeiért mások a felelősek. Csak szólok, ő volt a miniszterelnök több mint négy évig. Hiába mutogat másokra, a felelősség az övé.
Abban igazad van, hogy a Fidesz még ma is Ferivel van elfoglalva. Csak épp ezért ő és hívei egy szót sem szólhatnak, mert a szoci kormányzás idején meg Orbánról szólt a szoci kommunikáció. Nyolc éven keresztül hallgattuk a nagy szakértőktől, hogy az ellenzék a hibás azért, amit ők elbasztak.
És egyesek csodálkoznak, ha ezek után már senki sem veszik komolyan a Ferit.
A hálapénzről csak annyit, hogy azt biztosan nem a 300 forintos vizitdíjjal fogják megszüntetni. Attól még, hogy fizetted a vizitdíjat az orvos ugyanúgy elvette tőled a tízezres borítékot is. Ez tapasztalat, és arra többet adok, mint a szadeszes kommunikációs hazugságokra, amivel annak idején etették a népet.
A gyereket meg kitől veszik el?
Scagnetti 2011.11.10. 10:20:11
Ha valami csoda folytán valaha visszatérne (ami nem valószínű) megint megbukna. Az talán jó lenne arra, hogy néhány hozzád hasonlónak felnyíljon a szeme, bár valószínűbb, hogy ti akkor is megpróbálnátok valaki mást felelőssé tenni a bukásért.