Nehéz a szíve az embernek olyankor, amikor valamit, vagy valakit elveszít személyes történelméből. Idősebb hozzátartozóim szerint már négyéves koromban is Elbelt Fólival, azaz Albert Flóriánnal keltem és feküdtem. Játszani is láttam őt, apám elvitt a Népstadionba, de annyira kicsi voltam, hogy csak képek és a hangulat ugrik be az eseményről azóta is.

A fradizmust apámtól örököltem, ő beszélt folyton Toldi Gézáról, Sárosiról, Mátrairól, Dalnokiról. Az ÉDOSZ-Kinizsi-korszakról, amikor Budait, Kocsist, Czibort, Deákot elvitték "tőlünk."

De a Császár Albert volt.

Amikor 1986-ban az a megtiszteltetés ért, hogy a Ferencváros Baráti Körének elnökségi tagja lehettem, egy testületben ültem vele. A klubházban szurkolói ankétokat szerveztem, fotók őrzik a találkozásokat. A szobám falán most is ott van a Zöld Sasok Diploma, amit az ugyancsak zöldfehér vérű krónikástól, Nagy Bélától vehettem át a Fradi Újság támogatásáért.

Amikor nagyobbik fiamat, Marcit először Fradi-meccsre vittem - kisebbik legényem, Balázs is a Fradinak drukkol -, az első utunk a Császárhoz vezetett, aki barátságos, fejre nyomott barackkal nyugtázta, hogy újabb generáció tagja kötelezte el magát a Fradi mellett.

És most a Császár elment. Elvitte zsákjában a góljait, a cseleit, jellegzetes mozdulatait, közülük sajnos elég keveset őriznek az archívumok.

A lelkünkben azonban itt van és itt is marad. Tegnap megálltam emlékezni a róla elnevezett stadionnál. Gyűltek és gyúltak a mécsesek, sokan sírtak is. A hatvanas évek legendás Fradija egyre veszíti tagjait...

Flóri, köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr953344112

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A külföldi sajtó is Albert Flóriánt gyászolja 2011.11.01. 12:12:06

Ahogy az várható volt, szerte Európában, de az egész világon téma volt Albert Flórián hétfői halálhíre. A nemzetközi sajtóban is döbbenten állnak a hír előtt, mindenütt megjegyzik, hogy semmi nem utalt a tragédiára. Albert Flóriánnal kapcsolatban szint...

Trackback: A Császár 2011.11.01. 09:53:58

Váratlanul tűnt fel a futball egén és ugyanilyen váratlanul távozott most közülünk.1958. november 2-án a Ferencváros-Diósgyőr meccsen két újonc először léphetett pályára az NB I-ben, a zöld-fehéreknél Albert, a DVTK színeiben Solymosi Ernő.A Sors most ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scagnetti 2011.11.01. 13:20:55

Nyugodjon békében!

Nagy focista volt.

ginna 2011.11.01. 13:47:55

Isten vele! Nyugodjék békében!

lajos0 2011.11.01. 20:45:10

Engem a foci eddig is hidegen hagyott, ezután sem érdekel. Nyugodjon békében ez az öreg focista, bár csak névről ismertem.

Viszont ami kicsit jobban érdekel, milyen visítás kezdődött a sok demokrata között az EU-ban, hogy Görögországban azt mondták döntsön a nép. Micsoda skandalum, még ilyet. Vicces lesz nézni, ahogy a nagyon demokratikus EU most mindent elkövet, hogy meghiúsítsa, hogy a hülye görög nép eldöntse mi legyen .-)
Most vizsgázhatnak demokráciaféltésből újra, de szerintem megint bukni fognak. mint a diktátumként kikiáltott EU-alkotmánnyal.

Anyoka 2011.11.03. 13:00:58

lajoso!!!

Én ismertem személyesen. Nyugodjék
békében.
Azt gondolom a politika most nem ide
tartozik.
Ha ilyen érzéketlen inkább ne irjon.
süti beállítások módosítása