Azt mondta Szekeres Imre az ATV Startnak nyilatkozva, hogy 2004-ben azért nem vállalt szerepet a hivatalba lépő Gyurcsány-kormányban, mert nem értett egyet a gazdaságpolitikával. Ehhez képest Szekeres a Medgyessy-kormány idején a kancellárián foglalkozott gazdaságpolitikai kérdésekkel. Gyurcsány Ferenc azt mondta neki, azért nem hívja a kormányba - államtitkárnak sem -, mert inkorrekt embernek ismeri. Van azonban másfél év a választásig, amit meg fogunk nyerni, mondta neki az új kormányfő, ha addig bizonyítod az ellenkezőjét, az új kormánynak már tagja leszel.

Azt is mondta Szekeres Imre ebben a műsorban, hogy nem volt ott Őszödön, csak hónapokkal később értesült az ott elhangzottakról. Ehhez képest Gyurcsány Ferenc éppen a beszéd előtt, a Balaton partján sétálva kérte fel honvédelmi miniszternek.

A kérdés adott, sikerült-e bizonyítani a korrektséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr224997351

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szekeres Imre és Őszöd 2013.01.04. 09:39:02

Azt is mondta Szekeres Imre, hogy nem volt ott Őszödön, csak hónapokkal később értesült az ott elhangzottakról. Ehhez képest Gyurcsány Ferenc éppen a beszéd előtt kérte fel honvédelmi miniszternek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trytrack 2013.01.04. 09:45:09

Tisztelt Gréczy Úr!

Hát tudtommal ezek a dolgok nem éppen így történtek...

Pontosan emlékszem a korabeli hírekből, hogy Gyurcsány pénzügyminisztériumi államtitkárnak kérte fel Szekerest, aki azonban azt nem fogadta el. Ezt azért nem kellene letagadni. /Nem mellesleg két héttel ezután az MSZP kongresszusa elnöhelyettessé választotta Szekerest/

Továbbá Szekeres azt is többször elmondta már a nyilvánosság előtt, hogy azon a bizonyos öszödi frakcióvitán nem vehetett részt, mert miután Gyurcsány felkérte miniszternek, el is kellett indulnia Pestre. Így már nem hallhatta a miniszterelnök utóbb elhíresült összefoglalóját.

Ha már annyira feszegetjük a korrektség kérdését, szerintem ez elvárható lenne minden megszólalótól...

Baksai 2013.01.04. 10:05:51

Létezik egy elemző módszer !!Ebben egy személy testbeszédének, szóhasználatának változását értékelik annak tükrében, hogy mikor milyen módon beszél egy témáról.E szerint a legvalószínűbb kiszivárogtató: Puch László, Szili Katalin és Suchmann Tamás voltak !!!!

laci0011 2013.01.04. 10:32:40

@doggfather: Annyian lehet itt is összejönnek,mint nálad,vagy nem.

Lilla50 2013.01.04. 10:47:20

"
" Az igazság és a hamisság elment fürdeni.
Az hamisság előbb jött ki a vízből. Ellopta az igazság ruháját magára vette , a sajátját meg otthagyta a parton.
Szegény igazság nagyon elszomorodott, amikor nem lelte a ruháját a parton , de aztán így szólt:
-Inkább járok mezítelenül egész hátralevő életemben, mintsem magamra vegyem a hamisság köntösét!

azóta mezítelen az igazság, a hamisság pedig a mai napig az igazság köntösében jár az emberek között.""

no valami ilyenféle helyzet van ebben az esetben is!
atv.hu/musoroldal/fiala_a_messzirol_jott_ember

az akkori időkre itt egy jó link--ezt a Szekeres félék működtették

monguz2 2013.01.04. 10:58:21

mikor jár már le ez a lemez? végre az ország gondjaival kéne foglalkozni!! Engem nem érdekel ki mit szivárogtatott, de az tény: Gyurcsánynak nem ment a kormányzás.

Jobb lenne, ha az ő "kollégái" sem állandóan Öszödön rágódnának. Jellemző, hogy még mindig itt tartanak fejben, el kéne gondolkozni, esetleg nem ezért vesztették-e el teljesen a társadalom bizalmát!

Anselmo 2013.01.04. 11:32:30

Nem kedveljük Szekeres Elvtársat? Ejnye!
Nem tudom mennyire korrekt ez a Szekeres, de ha nem volt hajlandó részt venni Gyurcsány "gazdaságpolitikájában", akkor elgondolkodom rajta, hogy emberszámba vegyem.

okostojgli (törölt) 2013.01.04. 12:47:50

@monguz2: "de az tény: Gyurcsánynak nem ment a kormányzás."

Még szerencse, hogy neked viszont ment, amikor elmentél szociálisan népszavazni.

okostojgli (törölt) 2013.01.04. 12:49:40

@doggfather: "érdekel ez valakit?"

Hát, hárman már vagyunk, téged, hisz itt vagy, aztán Gréczyt, és engem.

kaczynski 2013.01.04. 13:06:49

Szekeresnek el kellene mennie! Ennyi. És még sokan másoknak is az MSZP-ből. A párt érdekében, a párt hitelessége érdekében. Sokakat tart vissza, hogy ott látja a régi arcokat, akik a részt vettek a baloldal lejáratásában, a párt amortizálásában, a kétharmad hatalomba segítésében.

kaktuszpapa 2013.01.04. 13:09:37

Én Szekeresről - miután elvesztette a Horn-kormány utáni választásokat, szerintem szándékosan - mindent el tudok képzelni. Még azt is - igaz csak indifferens kérdésekben - hogy tévedésből éppen igazat mond.

Lilla50 2013.01.04. 13:48:23

atv.hu/musoroldal/fiala_a_messzirol_jott_ember

ez akkor is figyelemre érdemes műsor és gondolat --amelyet hordoz
ne beszéljünk már mellé!

megfigyelt 2013.01.04. 14:16:15

@doggfather: Az Öszöd-i beszéd volt a egyetlen őszinte politikai megnyilvánulás a GENGSZTER váltás óta ,csak az a baj,hogy nem fejezte be Gyurcsány azzal "Hölgyeim-Uraim elismertük hibáinkat,tévedéseinket most megkeressük a felelőtlen osztogatókat és mértéktelen fosztogatókat és mindenki megkapja azt amit érdemel ". Akkor most nem lenne 2/3-os diktatúra.

monguz2 2013.01.04. 15:10:11

Szekeres szándékosan vesztette el a választásokat?? Lenne ilyen politikus a világon?? Ne röhögtessetek már!

Különben meg emlékszem, hogy a kisgazdák visszalépése fordította meg az eredményt. Ha a fidesz betartja, amit előzetesen mondott, hogy a "kisgazdákkal soha", akkor a Horn-kormány 8 éves lett volna.

egyébként meg nem voltam "szociálisan népszavazni", mert ezt a bandát már ellenzéki korában is utáltam

Az igazi sztrovacsek 2013.01.04. 15:22:59

Regisztráció mellett oly bőszen érvelők!
Hol vagytok?
Lehet jönni a dumával, hogy lám működnek a fékek és ellensúlyok, demokrácia van itt, nem kicsi.

trytrack 2013.01.04. 15:24:25

hát igen, ha összeszámolnák, a Fidesz hányszor mondta azt, hogy "soha", és ezt hányszor szegte meg, nagyot nézne minden válsztó.

Ezért kell elkergetni őket, de ez az ilyen "öszödözéssel" nem fog menni. Ilyenkor csak Viktorék dörzsölik a kezüket, hátradőlnek a székjükben, rendelnek egy whiskyt, és élvezik a baloldal önfelszámoló élőshow-ját. :(

2013.01.04. 15:27:01

@Baksai: Nem ismerem ezt a módszert. Én egyszerűen érzelmi alapon jöttem ugyanerre a következtetésre. A lényeg már nem ez, hanem az Orbán bukása utáni időszak. Elsősorban a Köztársaság és az intézményrendszer visszaállítása. Meg kell találni a módját, hogy eltávolíthatók legyenek az örök időkre bebetonozott pártkatonák. Ez olyan nagy horderejű feladat, amit csak teljeskörü, demokratikus összefogással lehet megoldani. Az első négy évet erre kell majd szánni. Az ezt követő választásokon lehet majd szó párthatalom gyakorlásról.

leponex 2013.01.04. 16:44:22

@Az igazi sztrovacsek:
'Lehet jönni a dumával, hogy lám működnek a fékek és ellensúlyok, demokrácia van itt, nem kicsi.'

:))
Sőt!
A nol emígyen lelkendez címlapon:
' A jogállamot ünnepli az MSZP és az LMP'

Ami tényleg muris, hiszen épp egy éve, hogy eltemették a Demokráciát, a Köztársaságot.
A Zalkotmánybíróságot meg kilóra megvette a fidesz.
Nem lesz szabad választás.
A zsebdiktátor zsebretette a demokráciát.
I tak dalse ...

És most kiderül - ami eddig is nyilvánvaló volt - hogy csak a szokásos ajvékolás ment eddig is .-)

A visszafogott ballib örömködésből látszik, nem egészen erre számítottak, odaveszett a kedvenc sopánkodóeszközük, ezek után tényleg nevetségesek lesz a diktatúrától való rettegésük:)

A második alkalom, hogy fideszéknél egy nap alatt belátták, ezt most ostobaság lenne tovább erőltetni. Hiába lennének mellette érvek, láthatóan nem lájkolták elegen e koncepciót. Ha nem, hát nem, és máris váltottak.
***

Mi leponexek, akik a Királyságot preferáljuk, már lustaságunk miatt sem hiányoljuk nagyon a regisztrációt, még ha elvben támogatnánk is.
Érdeklődve várjuk, mitől fog eztán megest rombadőlni virágba borult Démokráciánk!

Lilla50 2013.01.04. 16:45:53

@Apacsfőnök:

csak legyen erőnk tisztességesnek lenni és végre meghatározni, hogy miféle elvek mentén építkezünk, hogy se a keresztény se "igazi " baloldali ne kerekedhessék felül a józan észen!

Lilla50 2013.01.04. 16:50:32

@leponex:

ezzel csak a méginkább kiszámíthatatlanságukat bizonyították.

Ezen retorika már nem segít!
1. diákok
2. regisztráció
3. eü dolgozók
4.
5. I tak dalse

a folyamat megindult! Csak tudnám mire ment el az elmúlt 20 év?!

HanSolo90 2013.01.04. 16:51:25

@Az igazi sztrovacsek: Szerintem ez inkább Gréczynek meg a DK-nak ciki, hiszen ők hajtogatják folyton, hogy nincsenek fékek, hogy a bírák, ombudsman, bíróságok, sajtó, stb. minden a Fidesz kezében....
Milyen érdekes az is, hogy nagy szájjal beharangozzák mindig, hogy Gyurcsány mikor nyer pert. Most, hogy elbukott kettőt is, egyik DK-s honlapon, oldalon sem hallani erről. :)

HanSolo90 2013.01.04. 16:56:55

@okostojgli: Valószínűleg valóban nem ment Gyurcsánynak, mivel a gazdaságpolitikájával nem nagyon volt megelégedve sem az EU, sem a közgazdászok többsége.. Ha szeretné beteszek ide pár angol és magyar nyelvű elemzést is arról szenzációs politikáról, amit Gyurcsány folytatott. Még az Amerikaiaktól is kapott jó pár ejnye-bejnyét.....

Attól mert a Fidesz pocsék, még nem lesz Gyurcsány a megváltó. Az emberek neki sem felejtenek. Sokat mond az 3-4%-os támogatottság. Ellenzéki összefogás nélkül be sem jutnának a parlamentbe. Bajnai pár hónap alatt nagyobb támogatott

HanSolo90 2013.01.04. 16:57:39

ságot tudott összehozni, mint a DK másfél év alatt. Ezért köt bele Gréczy is boldog-boldogtalanba, mert érzik, hogy eddig ez kevés.....

HanSolo90 2013.01.04. 17:09:35

@trytrack: Hát, ha megnézzük, hogy az MSZP, vagy 2006-ban Gyurcsány miket ígért, és mi lett a vége, azt hiszem a hazugságvizsgáló náluk is kiakadna. Megjegyzem az oktatásunkat pont a szocialisták verték szét. Volt egy régi, jól működő osztályozós rendszer, szóbeli felvételikkel, alkalmassági vizsgákkal, most meg ott tartunk, hogy tolószékesek lesznek orvosok és állatorvosok. El kell törölni a kreditrendszert és az osztott képzést. Ez csak azt segíti elő, hogy gyengébb képességűek is vegetáljanak 7-8 évig az egyetemen az állam pénzén.....

Az igazi sztrovacsek 2013.01.04. 17:27:11

@leponex:
" fideszéknél egy nap alatt belátták,"
Ha nincs az AB döntése, ez a nap soha nem jön el.
De azért ha a FIDESZ élve a lehetőséggel, mégis bele írja az alkotmányba a regisztrációt - megteheti minden további nélkül - akkor ugye a demokratikusan választott parlamentre fogtok hivatkozni?
"A kormánypártok azt mondják, lenne erejük így is átvinni a feliratkozást, de okosabbak ennél."
Milyen kár, hogy későn jött meg az eszük. De jobb későn mint soha.
Szerintem meg annyi történt, hogy le volt vajazva a dolog. Még a fideszcsicska Századvég is 60 %-os elutasítottságot mért a témában. Nyilvánvaló lett, hogy visszaüt a dolog, hát kihátráltak, aztán most próbálják magyarázni a nyilvánvaló kudarcot.
De azért a békemenetet csak tartsátok meg.
Ki ellen, mi ellen, azt majd kitaláljátok!

lajos0 2013.01.04. 17:39:25

@Baksai: "E szerint a legvalószínűbb kiszivárogtató: Puch László, Szili Katalin és Suchmann Tamás voltak !!!!"

Azért ez az elemző módszer nagy eséllyel hasonló baromság, mint a grafológia, a hazugságvizsgáló, vagy a rendőrségi profilozás. Ezek csak a filmekben működnek. Másrészt megnézném vajon ki analizálta Puch László testbeszédét, és hogyan :-)

Krutzifix 2013.01.04. 17:59:29

@leponex: Vedd le a szemellenzőt, mielőtt ilyen okosságokat írsz! Semmi más nem történt, csak az, amivel a józan gondolkodású kívülálló krutzifixek kalkuláltak.
A Fidesz már a parlamenti vita során rájött, hogy baromság a regisztráció, de tök ciki lett volna kihátrálniuk a saját javaslatukból, és még csak érveket sem tudtak volna a kihátrálás mellé felsorakoztatni, csak azokat, amiket az ellenzék (is) szajkóz. A megoldás kézzelfogható, szemmel látható: Áder majd továbbadja az egész cuccot az AB-nek, az AB megsemmisít, és a Fidesz - a demokrácia atyjának és védelmezőjének köntösét magára öltve (lásd a mesét az Igazságról és a Hazugságról) - tudomásul veszi azt!
Ennyi.
Tehát a demokrácia ugyanúgy sárbatiport, mint az AB döntés előtt volt, sőt, innen nézve még szomorúbb a helyzet! Mindazonáltal örülünk, hogy nem lesz regisztráció, mert aktív mozgóurnát kérőként utáltuk volna beengedni az elfekvőbe a jegyzőt emiatt.

leponex 2013.01.04. 18:02:22

@Az igazi sztrovacsek:
'Milyen kár, hogy későn jött meg az eszük.'
- ezt én nem állítottam ( hogy megjött), de ha így gondolod, ám legyen .-)
De valóban, egy nappal előbb még indulatukban eljátszottak a gondolattal, hogy bepikkelyezik az Alaptörvénybe, oszt belátták, hogy most nem menne.

'Nyilvánvaló lett, hogy visszaüt a dolog, hát kihátráltak'
Na ja, de hogy ezt hogy vajazták le előre?? Te valamit tudhatsz ...

Így viszont főhet az egyesült népi demokraták feje, hogyan retteghetik el újra az autokratikus diktatúraizét, a lenyúlt AB-t, a nemdemokratikus választáson elérhető második helyezést :)

- De az tény, hogy ez nagy kudarca Orbánnak, nem való az ilyen Despotának, akit még egy zsebrevágott AB is meg tud állítani vérgözös rasszista turulmadaras fasiszta terrorjában :))

- Nagyon tetszhet neked a 'Békemenet', egyszer talán én is elmegyek, megnézni :)

Krutzifix 2013.01.04. 18:06:05

@HanSolo90: Látom, még mindig tart az újévi mámor! Gyere majd vissza, ha kijózanodtál! persze elhiszem, Neked csak az lenne az elfogadható oktatáspolitika, ha Te és a pereputty is bekerülhetnétek ilyen helyekre, ha már eddig nem sikerült! Ahogy nézem, most sem lesz rá esélyetek. Az oktatás mindig is a viták kereszttüzében volt, mert olyan, mint a foci, mindenki ért hozzá! No, de majd most, hogy Rózsa asszony megmondja, mit és hogyan kell oktatni, tuti szuper lesz! Lesz sok egyforma, kockafejű HanSolo90!
Ezerszer inkább az általad szocialistának titulált oktatáspolitika! Mert az oktatás nem az abban résztvevőktől lesz rossz, hanem attól, ha nem hagyunk mozgásteret az azt végzőknek! Persze Orbánék is egy olyan típusú oktatásban szerezték végzettségüket, amilyet most építenek, és lám, meddig jutottak!? Van ennél lejjebb is?

lajos0 2013.01.04. 18:08:15

@Apacsfőnök: "Elsősorban a Köztársaság és az intézményrendszer visszaállítása."

Hát szerintem pont ezt tojja le nagy ívben a mezei választó. Kit érdekel mi a felirat a kuplerájon. De mondjuk a közigazgatási államtitkárok menesztése például tényleg egy nagy baromság volt, azóta csak a pártkatonák maradtak a minisztériumok vezetésében.

"Meg kell találni a módját, hogy eltávolíthatók legyenek az örök időkre bebetonozott pártkatonák."

Sőt mindenféle pártkatonát el kellene távolítani, mindenhonnan. Ezeknek az a közös jellemzőjük, hogy általában hülyék mindenhez. Ráadásul van amelyik, még inkorrekt is, ami egy nagyon érdekes szempont a politikai szereposztódíványon. Nem azért nem leszel államtitkár, mert hülye vagy mindenhez, meg már szétloptad magad mindenhol, hanem mert nem nekem nyalsz.

"Az első négy évet erre kell majd szánni."

Ebben 3 hétnél több talán nincs.

"Az ezt követő választásokon lehet majd szó párthatalom gyakorlásról."

Az előző alkotmányban is benne foglaltatott, hogy a pártok közhatalmat nem gyakorolhatnak. Mondjuk azt az alkotmányt sem sok politikus vette komolyan.

leponex 2013.01.04. 18:13:46

@Krutzifix:
'Tehát a demokrácia ugyanúgy sárbatiport, mint az AB döntés előtt volt, sőt, innen nézve még szomorúbb a helyzet!'

Hát akkor jól nézünk ki. Szegény demokrácia a sárban tapicskol.
Noha már két éve meg van halva, tavaly el is temették a Köztársasággal egy koporsóban. Miközben csak itt pancsikál a sárban, mint egy önfeledt kisgyerek.
El kéne tán menni neki is fürödni, oszt hát ha megfele tisztulna.-)

Szomorúságod rám is átragad;-)

'mert aktív mozgóurnát kérőként utáltuk volna beengedni az elfekvőbe a jegyzőt emiatt.'

Miért is?
Vagy a választáskor se mehet be?
Mármint a mozgóurna ...

lajos0 2013.01.04. 18:15:05

@Krutzifix: "Tehát a demokrácia ugyanúgy sárbatiport, mint az AB döntés előtt volt"

Ilyesmi nálunk talán a múlt században volt utoljára, de 1949-ben felszámolták.

leponex 2013.01.04. 18:17:22

@Krutzifix:
'Persze Orbánék is egy olyan típusú oktatásban szerezték végzettségüket, amilyet most építenek, és lám, meddig jutottak!? Van ennél lejjebb is?'

:)
Ugye az Orbán épp a szocialista oktatás keretei közt szerzett végzettséget, és nem is volt rossz véleménnyel az AKKORI oktatáspolitikáról.
Nem úgy a legutóbbi tandíjas bolonyaiszószos szoci felsőoktatásról ...

lajos0 2013.01.04. 18:45:08

@leponex: "Nem úgy a legutóbbi tandíjas bolonyaiszószos szoci felsőoktatásról ."

Nem véletlen gondolom, hogy ezt a bolognai marhaságot például Bolognában sem vezették be. De tudomásul kellene venni azt is, hogy nincs olyan népesség sehol a világon, amelynek a fele alkalmas lenne a diploma megszerzésére. Akkor az nem diploma.

Ezért nem ér annyit ma a diplomák többsége, mint egykor egy érettségi. És ami megdöbbentő, hogy az emberanyag sajnos még a például a SOTE esetében is elég gyenge , akkor mi lehet a kommunikáció, meg művelődésszervező szakokon.

Lilla50 2013.01.04. 18:46:19

Gyurcsány csak reggel délben este hazudott a szlogen szerint
a fidesz pedig minden órában!
de kétségtelen, hogy úgy léptek ki a regisztrációt akaró miniszterelnökük mögül,, ahogy azt a nagykönyv tartalmazza--az mszp is megirigyelhette volna!

de

Orbán nem tud kilépni Gyurcsány cipőjéből már Putyinhoz is elmegy!:)

Szekeres pedig ??! Bánhatja a dolgot!

Az igazi sztrovacsek 2013.01.04. 19:07:49

@leponex:
"- Nagyon tetszhet neked a 'Békemenet'"

Naná hogy tetszik!
A Sas kabaré szakipari tanuló sem lehet mellette.
Meg aztán mit tagadjam, jól esik az a kis nevetés a mindennapi robot közben.

pánpéter 2013.01.04. 19:17:14

Zsolti Zsolti!

Szép is az, amikor a hatalom vesztett kommunisták, mint amilyenek ti vagytok, egymást marják, ütik vágják.
Még véletlenül sem az a fontos, hogy mi van az országgal, hanem az, hogy az egyik kommunista hogyan baszta át a másik kommunistát. :)
Gyurcsány egy politikai közéleti hulla, és ezt ti is jól tudjátok. Akár mi is lesz 2014-ben, az teljesen biztos, hogy ti nem lesztek parlamenti erő. Az LMP rátok köpött, az MSZP-ben vannak elegen, akik köpnek rátok, Bajnai meg még csak le sem köp benneteket.
És az egészben az a legszebb, ahogy Pelikán elvtárs mondta: egy brancs maguk mind. Ugyan az a szemét vagytok, most is jól összefújt benneteket a szél, de hát ezt már senki nem eszi meg. :)))

2014-ben repültök az ingyencirkuszból. Zsolti, én várom azt a napot, nagyon várom. Röhögni fogok. Rajtad a legjobban. :)

Lilla50 2013.01.04. 19:34:13

@pánpéter:

no jó! de kire voksolsz akkor?!

Dolgozni csak azzal lehet , aki ott van!

ez meg a Szekeres duma!

és Szanyi megerősítette igazságot mond! Gyurcsányra akkor ott senki nem hallgatott--ezt Bozóki is megerősítettte. Szanyi a közbeszólásával ott és akkor felejthetővé is tette a beszédet. Szekeres pedig aláírási kötelezettség nélkül bármikor elvihette-meghallgathatta

ma már nem érdekes ez sem-- a fidesz 4 évig minden változást megakadályozott és most nem tud kilépni Gyurcsány cipőjéből az ő kottáját valósítja meg --ellenőrizhető---most még Putyinhoz is odamegy!

Tehát akkor 100 év fidesz?

Lilla50 2013.01.04. 19:40:12

@pánpéter:

index.hu/belfold/partI7339/
menj végig rajta tételesen!

ezt nem értette meg Szekere és Szanyi és Szili sem--és most Orbán hatalmas időkéséssel drasztikusan gyilkosan pontról pontra megvalósítja.

nem lett volna jobb 6 év alatt fokozatosan?!

Az igazi sztrovacsek 2013.01.04. 19:49:05

@pánpéter:

Ha már egyszer ennyire tetszenek gyűlölni a kommunistákat - akikhez a DK-nak semmi köze - ahogy azt Antall József mondotta oly nagyon helyesen, "Tetszettek volna forradalmat csinálni!"
De nem tetszettek.
Azért nem, mert be tetszettek lenni szarva.
Akkor pitizni tetszettek a kommunistáknak, jópofizni velük, meg kerekasztalhoz ülni velük, hogy ugyan adják már át békésen, önszántukból a hatalmat.
És ha nem adták volna?
De átadták, mert belátták hogy változásra van szükség.
Pedig a fegyver még a kezükben volt.
AKKOR, 1989-90-ben kellett volna örökre eltávolítani őket a mézes bödön mellől, de ehhez akkor gyávának tetszettek lenni. AKKOR kellett volna örökre eltiltani mindenkit a politikától, aki tagja volt a pártnak! 22-23 év után mire már ez a vergődés?
Ez a hajó elment örökre, oszt jó napot.
A "kommunistákkal" - vagyis azokkal akiket annak neveznek - együtt fogunk élni, ha megfeszül a FIDESZ az MSZMP-MSZP jogviszony bizonygatásában, akkor is.

Lilla50 2013.01.04. 20:15:30

@Az igazi sztrovacsek:

a frászt!

az mszp soha nem volt kommunista párt--a legenda szerint a szétváláskor az övé maradt a tőke--a munkáspárt pedig vitte az eszmét.
Vadi új fiatal emberek kerültek akkor a vezetésébe.
de nem szakítottak a kettősséggel
a. szociáldemokrácia ortodox
b. a szociáldemokrácia liberális

elgondolása
Fel is aprózta őket --mert saját magukat őrölték fel miatta ez volt Őszöd!!!
Ott csapott ez össze---ez hozta Gyurcsány meggyengülését --mert senki nem osztotta a nézetét ott akkor, de hatalomban tartották mégis sőt !

Általa saját magukat---de Bajnai kellett hozzá hogy mégis megmozduljon az igazi baloldal a változtatás felé
Most Orbánnak nincs választása!

Mi pedig be vagyunk csapva!
Mégsem úszhatjuk meg--ahogy Gyurcsány 2006-ban már még megmondta!

Baksai 2013.01.04. 20:39:04

@lajos0: Kicsit hiányos az átlagműveltséged, ha ezekről az elemző módszerekről így nyilatkozol. A szóhasználat, a testbeszéd, a Rendkívül sokat elárulnak ezek valakiről, a személyiségéről, s főleg ezek változása, s még inkább ha ezek egy témához kapcsolódóak !! A beszédek tartalom elemzése már a II. Világháború előtti korszakból ismert módszer. Ha kicsit olvasottabb lennél, tudnád mennyire eredményes tudott lenni. Persze aki komolyan veszi, annak ismernie kell a korlátait, s helyértéken tudja alkalmazni !!

Baksai 2013.01.04. 20:45:37

@lajos0: Japánban 90 % feletti a felsőfokú végzettségűek aránya !! Ott nem hátrány hanem előny, hogy pl. a szerelő zöme üzemmérnöki végzettségű. /Ez egyébként így van a neves európai gyártóknál is: Ferrari, Roys-Rolls/ A tudás még sehol, soha senkinek nem okozott hátrányt. Bármilyen felső végzettség, több nyelven beszélés, magasabb átlagműveltség nem ártott senkinek. Mondjuk Önnek sem ártana !!

leponex 2013.01.04. 20:50:43

@Lilla50:
'Orbán hatalmas időkéséssel drasztikusan gyilkosan pontról pontra megvalósítja.

nem lett volna jobb 6 év alatt fokozatosan?!'

:)

Azért ha tényleg végig mész rajta ( nem előszőr, gondolom ), akkor azért igen markáns különbözőségeket találhatsz.
DE!
Gyurcsány szavakban előadott elképzelései jórészt ott is maradtak, hiszen a 'liberálisokkal' valójában nem tudott egyezségre jutni, és a saját pártjában sem tudta megszerezni a tényleges támogatást.

"a fidesz 4 évig minden változást megakadályozott" - írod, és ezzel csak Uj Péter rövid értékelését bizonyítod, Gyurcsány ALKALMATLAN volt miniszterelnökként megcsinálni a programját.
Az ellenzék csak a 2/3-ados törvényeket tudta blokkolni, és aki egy ellenkező ellenzékre hivatkozik, az nem való az ország irányítására.

No, de tegyük fel, 'Orbán hatalmas időkéséssel drasztikusan gyilkosan pontról pontra megvalósítja.'

Hát akkor itt a lehetőség, az Orbán láthatóan megszerezte a pártja támogatását, nem hivatkozik a mindig keresztbe tévő ellenzékre, elhárultak az akadályok, nosza!

A tervezett felsőoktatási finanszírozási modell a Diákhitel2-vel, majd a munkába állást követően annak kis részletekben történő visszafizetése szinte teljesen egyezik Gyurcsány koncepciójával:

" Mindeközben természetesen megjelennek olyan, az egyéni hozzájárulást jelentő fizetési kötelezettségek is, mint a felsőoktatásban a diplomakölcsön, ami ugye ausztrál módszerként vonult be a sajtóba. A képzésről, a képzés költségeiről a hallgató számlát kap és a képzés költségeit elkezdi visszatéríteni"

No mit gondolsz, Ferenc testvérünk akkor most támogatja ezt az ország érdekében, vagy nem ? ;-)

Andráska8 2013.01.04. 20:56:33

"Ugyanakkor Bajnai „átpréselése” a frakción még hordoz néhány izmos kérdőjelet. A gazdasági miniszter volt ugyanis az a kormánytag, akit az uniós források felhasználásának akadozása miatt rendre élesen kritizáltak a szocialisták; Karsai József képviselő például korábban azt találta mondani: a brüsszeli pénzek csak Bajnai laptopjában léteznek. Ettől függetlenül az MSZP frakciójától Bajnai megkaphatja a zöld lámpát, ez tűnik ugyanis a szocialisták utolsó esélyének.

Az, hogy Gyurcsány távozik az elnöki posztról is, szintén számos kérdést nyit fel. Egyfelől nem tudni, hogy milyen pozíciót foglalhat el az MSZP-ben (beül-e egy elnökhelyettesi, alelnöki székbe, vagy végképp hátrahúzódik), illetve ki követheti a pártvezetői székben. A jelenlegi vezérkarban Szekeres Imre elnökhelyettes tűnik a legerősebbnek, de impozáns ereje van Kiss Péter kancelláriaminiszter/alelnöknek is. Utóbbi esetében kérdés, hogy Gyurcsány nem rántotta-e magával Kiss Pétert is, illetve Szekeres mennyire képes integrálni a forrásponton lévő csoportokat."

nol.hu/gyurcsany_lemondasa__az_a_forgatokonyv__hogy_nem_volt_forgatokonyv

Andráska8 2013.01.04. 20:58:03

nol.hu/belfold/gyurcsany_durva_stilusban_tamadt_szekeresre

Évek óta elfojtott vitákat, személyi ellentéteket hozott felszínre a szocialisták megyei elnökeinek és tisztségviselőinek keddi tanácskozása. Gyurcsány Ferenc távozó miniszterelnök ismét világossá tette, hogy lemond pártelnöki posztjáról. Új vezetőnek először szimbolikus erejű, bár átmeneti megoldásként Vitányi Ivánt, a Szociáldemokrata Platform első emberét ajánlotta, ötletét azonban hamar elvetették. Éppen, mert csak szimbolikus megoldás volna a párt nagy öregjének elnöki megbízatása.

A távozó kormányfő ekkor ismét szót kért és meglepően éles kritikát fogalmazott meg az utódlásra esélyes Szekeres Imrével szemben. Gyurcsány közölte, hogy nem szeretné, ha Szekeres lenne MSZP vezetője, mert - úgy tudjuk, ennél is keményebben fogalmazva azt állította - emberi minősége erre nem teszi alkalmassá. Szekeres közvetlenül Gyurcsány mellett ült a főasztalnál.

A miniszterelnök azzal vádolta meg a honvédelmi minisztert, hogy régóta áskálódik és szervezkedik ellene, a kormányfő-jelölési folyamatban több ízben szembe ment vele. Szekeres kikérte magának az elhangzottakat, megjegyezte: a maga részéről Gyurcsányt "jó emberi minőségűnek" tartja, de kéri, hagyjon fel ezzel a stílussal és viselkedéssel."

leponex 2013.01.04. 21:09:07

@Lilla50:
'Most Orbánnak nincs választása!'

Hát valóban nem sok lehetőséget hagyott neki Gyurcsány alkalmatlan és rettenetes kárt okozó SEMMIT nem csináló első két éve, majd az azt követő reformdühében bevezetett meg visszavont 'reformjai', amik köszönő viszonyban sincsenek az Öszödön előadottakkal.

Bajnai meg a 25 Mrd gyorshitel kifizetését hagyta.

Az unió kekeckedését a vélelmezett 2014-es 3% feletti hiánnyal, az IMF erőltetésével meg az többi átlátszó sz@rakodással ...

Oszt mintha az Orbán mégis csak nekilátott közben ennek-annak.
Koránt sem hiba nélkül, dehogy. De végre valaki, aki kormányozni kezdett Magyarországon.
És ha kell, elmegy Kínába, elmegy Putyinhoz, ( meg Mubarakhoz is, :) ) ...

lajos0 2013.01.04. 21:09:29

@Lilla50: "az mszp soha nem volt kommunista párt--a legenda szerint a szétváláskor az övé maradt a tőke--a munkáspárt pedig vitte az eszmét."

Tulajdonképpen annak a fiatal technokrata brigádnak, és egy alomból való ellenfeleiknek sosem volt semmiféle
ideológiájuk. Ha kommunistának kellett volna lenni, akkor azok lettek volna, ha nácinak, akkor meg azok. De ha az lett volna a rendszer, hogy csak a kannibálok lophatják szét a nép vagyonát privatizáció felkiáltással, akkor meg ott ették volna egymást. Az mszp-sek egy nap alatt lettek hirtelen demokraták, ahogy a fidesznek is egy napig tartott a radikális liberalizmusból jobboldalinak lenni. Csak itt sokan azt hiszik, hogy a politikus ember, pedig erről szó sincs.

"b. a szociáldemokrácia liberális"

Ez fából vaskarika. Vagy liberalizmus vagy szociáldemokrácia. Azt hiszem nálunk egyiknek sincsenek következetes képviselői.

lajos0 2013.01.04. 21:52:27

@Baksai: "Kicsit hiányos az átlagműveltséged, ha ezekről az elemző módszerekről így nyilatkozol."

Ha az alapműveltségre gondolsz, ám legyen. Ettől még ezek csupán a hollywoodi filmekben működő módszerek.

A poligráf David Lykken 1998-as kutatási szerint például 85%-ban pontos bűnösök esetében és 60 %-osan ártatlanok esetében. Nem véletlenül nem fogadják el
sehol bizonyítékként. Ajánlom a témában például David Lykken : A tremor in the blood: uses and abuses of the lie detector című művét, ami elég átfogóan vizsgálja a kérdést. De érdekes munka Vrij 2008-as Detecting lies and deceit c. könyve is.

A grafológia szintén a karakterelemzés nevű áltudomány egyik hajtása.

Beyerstein: The write stuff: Evaluations of graphology c. műve kifejti miért is. Szintén az ő Mind myths c. könyve a testbeszéd értelmezésének nagyon átfogó elemzése, ahol leszűri, hogy sokszor még az ilyen irányú speciális képzésben részesülők is mellélőnek a területen.

A profilozást most nem gyaláznám külön ( kb. minden sorozatgyilkos fehér férfi, aki magányos, kivéve amelyik nem) Snook-Cullen: The criminal profiling illusion c. írása iránymutató lehet.

"A szóhasználat, a testbeszéd, a Rendkívül sokat elárulnak ezek valakiről, a személyiségéről, s főleg ezek változása, s még inkább ha ezek egy témához kapcsolódóak !!"

Kérdés kinek a számára :-) Nagy különbség van az analitikus filozófia követői szerint a között, hogy jó érveim vannak hiteim alátámasztására vagy, hogy jó érveim alapján alakítom ki a hitemet.

"A beszédek tartalom elemzése már a II. Világháború előtti korszakból ismert módszer."

Igen. Már az ókori görögök is ismerték a bőrt :-) De a tartalomelemzés egy másik tészta, itt most a metakommunikációról volt szó.

"Ha kicsit olvasottabb lennél, tudnád mennyire eredményes tudott lenni."

Akkor biztosan. De megvannak a saját korlátaim.

"Persze aki komolyan veszi, annak ismernie kell a korlátait, s helyértéken tudja alkalmazni !!"

Ehhez sok sikert és sok valóban tudományos könyvet kívánok neked szeretettel.

lajos0 2013.01.04. 21:59:49

@Baksai: "Japánban 90 % feletti a felsőfokú végzettségűek aránya !!"

Valójában Japánban, a 25-64 évesek 45 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel.

"A tudás még sehol, soha senkinek nem okozott hátrányt."

Nagy igazság.

"Bármilyen felső végzettség, több nyelven beszélés, magasabb átlagműveltség nem ártott senkinek."

A bármilyent azért vitatnám, nem mindegy, hogy valaki mondjuk az osztrák jezsuiták 12 éves képzésén vett részt ( ebből 8 év mondjuk formállogika meg egyéb nyalánkságok), vagy elvégzett egy kommunikáció szakot valami vidéki egyetemen. Én már találkoztam olyan bölcsészkaron éppen végző lyánkával, akinek új ínfó volt, hogy Shakespeare szakmáját tekintve író volt. Ettől függetlenül más területeken valóban figyelemreméltó teljesítményt mutatott .-)

"Mondjuk Önnek sem ártana !!"

Ezt pillanatig sem vitatnám.

imres 2013.01.04. 22:03:10

Olyan jól szórakozok, amikor a baloldal jellemformálói időről-időre előveszik a témát.
:)
Most még csak a blogot olvastam el, de szórakozásnak kiváló lesz a kommentek olvasása. :)
Pro és kontra.
:)
Még lehet, hogy megiszok egy laza kávét is.
:)

Szóval. Se kiköpni, se lenyelni, így aztán marad egymás .....
:)
Ez a baloldal.

Imre Csizma 2013.01.04. 22:14:13

@monguz2: "de az tény:Gyurcsánynak nem ment a kormányzás" Ezt miből gondolod?2006-ról 2008-ra 9%-ról 4% alá vitte az államháztartási hiányt.Mit lehetett volna még ezenkívűl elérni?Ma talán rendben van az egészségügy vagy az oktatás?Nézzük meg azokat az országokat,ahol 2009-ben 6-8-10%-os hiány volt.Milyen keservesen,milyen társadalmi feszültségek közepette fogják ezt elérni.A Bajnai kormány pedig a legnagyobb válság közepette,amikor 1500milliárdal csökkent a GDP,egy 1200 milliárdos kiigazítást végrehajtva szintén 4% alatt tartotta.A 2/3-os Orbán kormánynak viszont csak a harmadik évében tudta nyomorult 1%-al 3% alá vinni.

Andráska8 2013.01.04. 22:17:10

Ez a tetű (már Szekeres) ebben az ATV-interjúban simán csak a Gál J-nél levő felvételről beszél, azonban Debreczeni leírja a könyvben utalva Rajnai ÉS-beli cikkére, hogy két felvétel készült, egy a kormánynak, egy a pártnak, s miután mindkettőn máshol volt a kazettacsere (szünet), így megállapítható a nyilvánosságra kikerült felvétel tartalmából, hogy a Fideszhez a párt példányából másolták a hanganyagot, azaz a Köztársaság téri pártigazgatói iroda szekrényéből került másolásra az anyag.

Andráska8 2013.01.04. 22:29:12

A könyvben Debreczeni leírja, hogy 2006 júliusában (ekkor még nyilvánosan senki sem tudott az őszödi-beszédről:május 26, de a beszéd már Orbánnál volt) Székesfehérváron Szekeres szűk pártkörökben , azaz néhány ember előtt azt mondta - alig a fényes győzelem után - , hogy a pártnak készülnie kell a Gyurcsány utáni korszakra is.

imres 2013.01.04. 22:44:26

Hát igen.
Meghallgattam Szekerest, elolvastam a kommenteket.
Ami feltűnő, hogy túl nagy százalékban vannak a baloldalon olyanok, akik hátulról, sunyi módon, nem tényeket, csak szubjektív megérzéseket...
:)
Kemény egy csapat ez akkor, ha valakit le akarnak járatni. Oda-vissza, persze.
Mert kétségem sincs, hogy a Gréczyt maga előtt toló Gyurcsány és Szekeres között erkölcsileg nincs különbség.
Mindkettő szarember.

Baksai 2013.01.04. 23:00:52

@lajos0: Hol és ki mondta, hogy ezek bizonyíték értékűek ? Erősítenek vagy gyengítenek összefüggéseket.
Állít valamit, aztán a saját állítását cáfolja !!??
A II. Világháborús megjegyzésemhez írt kommentje pl. azt sejteti, hogy halvány ismereti sincsenek az akkori felderítő és elhárítási események történelméről.

HanSolo90 2013.01.05. 00:20:02

@Krutzifix: Elárulom, én központi felvételit írtam biológiából és kémiából, majd rendes szóbeli után nyertem felvételt a Semmelweis Egyetemre.
Maga meg beszélgessen már el egyetemi tanárokkal, mi a véleményük az osztott képzésről, meg a kreditrendszerről.
Volt egy világszínvonalú oktatásunk, mely igazi egyéniségeket, értelmiséget nevelt ki, ezt sikerült felvegyíteni tehetségtelen diákokkal, ráadásul gimnáziumi tanárok döntik el, kik kerülnek egyetemre.

Maga sem különb a többi agresszív "ál-liberálisnál", akik alpári módon képesek sértegetni mindenkit. Ilyen egy igazi demokrata.... :)

Ha meg annyira büszke az MSZP és Gyurcsány teljesítményére, küldhetek Önnek is pár angol és magyar nyelvű linket, hogyan értékelték ezt külföldi szakértők :)

Szúrófény 2013.01.05. 03:59:16

@trytrack: "Rendes, részeges ember!" Megfelelő pálinka mennyiség betöltése után, mindent aláír, mindenre képes!

Az igazi sztrovacsek 2013.01.05. 07:43:17

@Lilla50:
"a frászt!
az mszp soha nem volt kommunista párt"

Valamit félre tetszett érteni - vagy rosszul fogalmaztam? - mert én is ugyan ezt állítom.

lajos0 2013.01.05. 11:07:09

@Baksai: "Hol és ki mondta, hogy ezek bizonyíték értékűek ?"

Karl Popper a The Logic of Scientific Discover című alapművében, de magyarul is olvasható például Thomas Kuhntól a Tudományos forradalmak szerkezete.
Ezekből elég világosan kiderül, hogy vajon miben különböznek a tudomány módszerei az áltudománytól és hogyan különböztethető meg e kettő. Illetve az is milyen előnyökkel jár, ha a tudomány módszertanát alkalmazzuk bizonyos kérdések vizsgálatánál.
Popper szerint a tudományos állítások egyik jellemzője, hogy falszifikálhatók, vagyis az igazi tudósok előre megmondják, milyen megfigyelések hatására változtatnák meg nézeteiket. Popper az asztrológiát, a pszichoanalízist és a marxizmust hozza fel ellenpéldának, hogy milyen a pszeudo-tudomány, vagyis ezeket nem tartja tudományos elméletnek mivel nem cáfolhatók. Ezek az elméletek úgy vannak megfogalmazva, semmilyen lehetséges megfigyelés esetén nem kell őket korrigálni.

"Erősítenek vagy gyengítenek összefüggéseket."

Hát kérdés, hogy vannak vagy nincsenek összefüggések ? A fent említett szakirodalomban tudományos módszerekkel próbálták bizonyítani például a grafológia állításait, és semmiféle releváns összefüggést nem sikerült megállapítani az elkészült grafológiai jellemzések és a valóság között.
A hazugságvizsgálót illetően hasonló a helyzet, az elemzések az ilyen vizsgálatok nagyon szűk körű érvényességét mutatták. A profilozás vizsgálatánál például az derült ki, hogy a laikusok által végzett véletlenszerű találgatás sokszor jobb eredményt hozott, mint az ezen a téren kiképzettek (bírók, ügyészek, nyomozók) feltételezései.

"Állít valamit, aztán a saját állítását cáfolja !!??"

Hol is ?

"A II. Világháborús megjegyzésemhez írt kommentje pl. Azt sejteti, hogy halvány ismereti sincsenek az akkori
felderítő és elhárítási események történelméről."

Nem értettem mi köze a tartalomelemzésnek a szivárogtatás ügyhöz, meg Puch testbeszédéhez.
De a II. világháború idején sok új területtel kezdtek foglalkozni, amelyek közül több zsákutcának bizonyult (a fajelmélet is dívott ekkor a németeknél éppúgy, mint az USA-ban, vagy Angliában) .
Krippendorf magyarul is olvasható a témában és nagyon jó történeti áttekintést ad, illetve rávilágít a módszer erős korlátaira, az erre alapozott állítások sokszor ingatag voltára is.
A pszichológiában is ismert, de mindig hozzá kell tenni, a következtetéseket befolyásoló rendkívül jelentős szubjektív elemet.

Én továbbra is kicsit légbőlkapott-vágyvezérelt meglátásnak tartom azt, hogy ezekre a módszerekre alapozva kijelenthető lenne Szili, vagy Puch felelőssége szivárogtatás ügyben, sőt azt is kétlem, hogy valaki ezt komolyan vizsgálta volna.

Mondjuk Gyurcsány plágium-ügye sokkal jobban vizsgálható lenne így ( több alapanyag, nyilatkozat, stb. van hozzá), de nem tudok komoly próbálkozásról. Ha tartalomelemzésnél tartunk, akkor az azonos cím igen árulkodó momentum, az egymásnak ellentmondó nyilatkozatok szintén, a bírálatok elemzése ugyanebbe az irányba mutat, de ezekkel a módszerekkel mégsem állapítható meg kétséget kizáróan. Ha erre lehetőség lenne, nem nyert volna pereket ez ügyben.

larababa 2013.01.05. 15:14:54

@Imre Csizma: Persze, - "Gyurcsánynak nem ment a kormányzás" - mivel a mögötte lévő pártban nemhogy támaszt nem kapott, hanem a leelemibb védelmet sem adták meg neki pillanatitg sem. Az MSZP sajnos ma is a tehetetlenség jeleit mutatja. Miért darálta le Gyurcsány levelét Mesterházi? Az önhittség csak úgy sugárzott róla, mikor bejelentette!

Imre Csizma 2013.01.05. 21:51:23

@larababa: Nagyrészt igazad van.Mindezek mellett tényleg nagy eredmény,hogy 2008 ra sikerült 4% alá vinni a hiányt.Nagyon sok ország kinlódik ma ezzel.Meg van a Debreczeni könyv,elolvastam,nagyrészt jónak is tartom.Amivel bajom van az az,hogy a közbeszédben elsősorban arról van szó,hogy Gyurcsány hazudott-e.Mert nem ez a lényeg.A lényeg az,hogy 2000-2003 között a kormányok egymással versenyezve olyan intézkedéseket hoztak,aminek nem volt meg a fedezete.A tanulságokat itt kell keresni soha többé nem szabad voluntarista módon beleavatkozni a bér vagy az adórendszerbe.

Andráska8 2013.01.11. 23:06:25

Mi a tanulság?
Soha többé MSZP-t!

SzaGyu 2013.02.17. 09:34:36

Az öszödi szivárogtató ma is az MSZP-ben "ül" és jó lenne nekik odafigyelni.

Kerek négyszög 2013.03.09. 20:06:06

@Andráska8:
Vagy inkább MSZP mint ez az unortodox borzalom.
süti beállítások módosítása