Remélem, nem olaj lesz a tűzre a mai bejegyzésem a Népszava és a Magyar Szocialista Párt viszonyában. Egy kicsit tartok ettől, elvégre engem Puch László tiltott le, sőt az addig megírt dolgozataimra leadott számlát sem egyenlítették ki. Ennek vagy két éve...(Az áfát, persze befizettem...)

Hogy mégis írok most, annak az az oka, hogy szolidáris vagyok a szerkesztőséggel. Amit Andrassew Iván leírt a hónapokon át meg nem kapott fizetésekről, az bizony igaz. Az is tény, hogy az elmaradó bérek ellenére csak a politikai megrendelés érkezett a szerkesztőséghez... Kinek a neve írható le a Fideszből és környékéről, és kié nem, hogy Gyurcsányt hanyagolni kellene - és így tovább.

A Közgép-hirdetés verte ki a biztosítékot. Simicska Lajos, aki valójában Magyarország miniszterelnöke, megértette, hogy a kiéhezett, alulfinanszírozott szerkesztőség képtelen lesz visszautasítani a Fidesz-közeli, már az Unió csalásügyi hivatala által is vizsgált cég alamizsnáját, ráadásul ezzel éket ver az MSZP és a Népszava közé. A reklám megjelent, Simicska röhög a markába, a Jókai utca úgy tesz, mintha mindig is esküdt ellensége lett volna és lenne Nyergeséknek, a lap újságíróiból pedig dől a panasz.

Az MSZP felháborodása - amelytől a párt elnöke sem határolódott el - álságos. Egy ország tud és beszél a Fidesz és az MSZP gazdasági összefonódásairól. A Közgép botrányos pályázati győzelmeit és viszonyrendszerét - ha más módszerekkel is -, csak a DK és az LMP jeleníti meg a nyilvánosság előtt. A simicskázásból a Népszava eddig példásan kivette a részét, nincs ok feltételezni, hogy ezután másképp lenne.

Az az MSZP-s kitétel pedig, hogy a Népszava a hirdetés befogadásával megszűnt szociáldemokrata orgánumnak lenni, egészen botrányos. Ebbe a lapba Fejtő Ferenc és József Attila írt, és remélhetőleg akkor is megmarad, ha már nem Lukács Zoltánok irányítják a baloldalt. Az újság készítőinek baloldaliságát megkérdőjelezni egy hirdetés miatt, színtiszta rosszindulat, esetleg ostobaság.

Amennyiben az a cél az álbalhéval, hogy Németh Pétert eltávolítsák a főszerkesztői székből, nem nehéz megjósolni, hogy a szerkesztőség ezzel az akarattal szembe fog fordulni.  Ha az MSZP, amely valójában tulajdonosa az újságnak, ennyire aggódik a szocdem hagyományokért, akkor szerezzen anti-simicskás hirdetéseket, és fizesse időben a munkatársakat.

A legjobb, persze, egy új tulajdonos lenne, aki hagyná őket dolgozni - és a pártpolitikai nyomás is megszűnne a csapaton. Ettől új energiák szabadulnának fel.

A Népszavára szükség van.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr154681050

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Villák proletárjai 2012.07.27. 08:50:37

Először is régi adósságomat törleszteném: A Táncsics Alapítvány kérésemre támogatta ezt a blogot, kötelességem, hogy kitegyem ide a logójukat, íme: Hogy világos legyen, az MSZP ezen az alapítványon keresztül támogat

Trackback: Villák proletárjai 2012.07.27. 08:37:13

Először is régi adósságomat törleszteném: A Táncsics Alapítvány kérésemre támogatta ezt a blogot, kötelességem, hogy kitegyem ide a logójukat, íme: Hogy világos legyen, az MSZP ezen az alapítványon keresztül támogat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarski · www.aristotle.5mp.eu 2012.07.27. 08:41:23

Mindezek ellenére én tovább fogok írni a Népszaván!(most pihenek egy kicsit!)

T.

DFK 2012.07.27. 10:17:41

Az már szép, ahogy a baloldal egymást nyírja.
2014-ben újra Fidesz 2/3 :)

DFK 2012.07.27. 10:23:58

Persze, ha egy újság csak vesztességet tud termelni, akkor a tulajdonosnak valami másért éri meg fenntartani. Kérdés, ki a valódi tulajdonos és miért éri meg a Népszava?

empatikus pszichopata 2012.07.27. 10:42:51

@DFK: Szerintem is csakafidesz, meg kéne mán egy újabb - mondjuk félázsiai - békemenet is!
Amúgy az Orbán-Demján féle tegnapi találkozó után: "A nap folyamán elhangzottakból csakis az a következtetés vonható le, hogy hazánk államformája, hacsak csoda nem történik záros határidőn belül, rövidesen kelet-ázsiai típusú istencsászárság lesz, rabszolgatartással, vagyoni cenzus alapján válogatott uralkodó nemességgel és a császári Hanlin Akadémián képzett mandarinokból álló értelmiségi hivatalnokréteggel...
Kicsit furcsa lesz a Tiltott Város a Duna partján, de hozzászokunk majd. A Nagy Falat sürgősen megépítjük, ez – ha tetszik, ha nem – megoldja a munkanélküliség problémáját is. Aztán nyomás rizset ültetni."

2012.07.27. 10:48:14

Hányadékok vagytok, ti baloldali "elit".
Mondom én egyszerű sima kis baloldali melós. Le sem szartok ti minket öltönyös újságírók, meg politikusok.

Egyébként Andrassew úr is jól keresett az elmúltnyócévben, miért nem spórolt?

empatikus pszichopata 2012.07.27. 10:53:10

Bocsánat az előbbi offért Zsolti;-) A magukat jobboldalinak becéző fityeszes kora-kádáristák sokkal kevésbé feledékenyek (orbán tesz róla), semmit a maszoposok ily ostobán bekaphatnák ezt a simicskás horgot... mert oké, hogy a különösen hideg télért meg a rettentően meleg nyárért, a szomszéd tehenének megdegléséért és minden másért is felelőssé tehető "...ahibás" a legszimpatikusabb opció néhányaknak, de mégis, ki a frászkarika fogja 2014-ben pihenni küldeni a szabadságharcost - már persze, ha előbb nem kísérik el Grazba az ápolói?

lajos0 2012.07.27. 11:14:16

"Az is tény, hogy az elmaradó bérek ellenére csak a politikai megrendelés érkezett a szerkesztőséghez."

Ehhez a függetlenségéről messze földön híres szerkesztőséghez. Hát ez nagyon meglepő :-)

"Simicska Lajos, aki valójában Magyarország miniszterelnöke, megértette, hogy a kiéhezett, alulfinanszírozott szerkesztőség képtelen lesz visszautasítani a Fidesz-közeli, már az Unió csalásügyi hivatala által is vizsgált cég alamizsnáját, ráadásul ezzel éket ver az MSZP és a Népszava közé."

Lásd a strabag nemzet történetét. De ha egy lap nem piacképes akkor be kell zárni a boltot, ahogy a piacgazdaságban lenni szokott. Az viszont érdekes meglátás, hogy az ország valódi miniszterelnöke nem az ezt a titulust viselő személy, de ez is évtizedek óta van így.

"Az MSZP felháborodása - amelytől a párt elnöke sem határolódott el - álságos. Egy ország tud és beszél a Fidesz és az MSZP gazdasági összefonódásairól."

Ez a kapcsolat sem Gyurcsány távozása után alakult. 22 éves történelme van.

"A Közgép botrányos pályázati győzelmeit és viszonyrendszerét - ha más módszerekkel is -, csak a DK és az LMP jeleníti meg a nyilvánosság előtt."

A DK-t nem láttam ez ügyben, biztos nem figyeltem.

"Az az MSZP-s kitétel pedig, hogy a Népszava a hirdetés befogadásával megszűnt szociáldemokrata orgánumnak lenni, egészen botrányos."

Amikor a szakszervezetek egykori lapjában kerestek sztrájktörőket Ferihegyre, akkor már a vaknak is nyilvánvaló volt, hogy politikai megrendelést teljesít és semmi köze sem a szakszervezeti múlthoz, sem a szociáldemokráciához, sem a baloldalisághoz.

"Ebbe a lapba Fejtő Ferenc és József Attila írt, és remélhetőleg akkor is megmarad, ha már nem Lukács Zoltánok irányítják a baloldalt."

Ahhoz először baloldal kéne, hogy irányítani lehessen. József Attila 15, meg 30 éve sem írt volna ebbe a lapba, ahogy mondjuk Bibó sem a Magyar Nemzetbe.

"Az újság készítőinek baloldaliságát megkérdőjelezni egy hirdetés miatt, színtiszta rosszindulat, esetleg ostobaság."

Enni kell adni a családnak, és csak nem a kohóban kell izzadni. Akinek elvei vannak az a magyar sajtóban nem dolgozik.

"Amennyiben az a cél az álbalhéval, hogy Németh Pétert eltávolítsák a főszerkesztői székből,"

Hát a postabank lapcsoport egykori főnökéért nagy kár lenne.

"Ha az MSZP, amely valójában tulajdonosa az újságnak, ennyire aggódik a szocdem hagyományokért, akkor szerezzen anti-simicskás hirdetéseket, és fizesse időben a munkatársakat."

A svájci TGD Intermedia SA az MSZP-é lenne ? Miért kell ehhez vajon svájcban céget alapítani ?

"A legjobb, persze, egy új tulajdonos lenne, aki hagyná őket dolgozni - és a pártpolitikai nyomás is megszűnne a csapaton."

Hát hajrá szabadpiac. Egy ilyen nagy tekintélyű, objektív lapért ugrálniuk kéne.

"A Népszavára szükség van."

Akkor miért nem fogy 1 millió példányban ? Vagy 100 000-ben ? Jó reggelt a Népszavának a kapitalizmusban, ezt a szükséget a piacon kéne igazolni.

lajos0 2012.07.27. 11:24:46

@Kult: "Egyébként Andrassew úr is jól keresett az elmúltnyócévben, miért nem spórolt?"

Bizony. Egy gyorstalpaló foxi-maxival is jól el lehetett helyezkedni. Elég volt ideológiailag képzettnek lenni :-) Majd sajnáljuk egy kicsit, ha lesz időnk.

lajos0 2012.07.27. 11:42:36

@empatikus pszichopata: "kelet-ázsiai típusú istencsászárság lesz, rabszolgatartással, vagyoni cenzus alapján válogatott uralkodó nemességgel és a császári Hanlin Akadémián képzett mandarinokból álló értelmiségi hivatalnokréteggel."

Nekem erről egyelőre Brüsszel ugrott be.

Meg Guardiannak is :

www.guardian.co.uk/business/economics-blog/2011/nov/08/euro-papandreou-berlusconi-bailout-debt

Andráska8 2012.07.27. 14:54:55

Fejtő Ferenc mindig is Gyurcsány mögött volt.
Amíg tehette.

leponex 2012.07.27. 14:59:15

Szegény Bárdunk, Jó Gréczy Zsolt, Ferenc testvérünk Örökös Főtanácsolója, II. Rettegő Demokráciasiratóasszonyunk, ...

A múltkor azon sopánkodtál hogy a Despota meg akarja fojtani a zellenzéki sajtót, nem ad nekik hirdetéset.-)
Most meg ez a baj ...
Nem jó nektek már semmi sem :)

Nagy kópé ez a Simicska, idézzük hát fel a közelmúltat, mondjuk 1999-et a mancsból:

"Lemondott Simicska Lajos APEH-elnök, a Fidesz egykori pénztárnoka. Saját bevallása szerint megviselte az ellene zajló támadássorozat a sajtó és az ellenzék részéről, ráadásul szerinte emiatt halt meg édesapja és apósa is. Orbán Viktor a továbbiakban nem tart igényt a megrendült idegállapotú ex-APEH-elnök szolgálataira.

Simicska Lajos, a miniszterelnök egykori szakkollégiumi szobatársa az augusztus 30-i Napi Magyarországban azt nyilatkozta: édesapjának halála után a korábban szintén az SZDSZ céltáblájává vált feleségének édesapja hunyt el váratlanul. "Megöltétek az apámat, az apósomat, az Úristen irgalmazzon néktek!" - fenyegette meg ellenfeleit a főadóőr. "

Úgy látszik, Simicska komolyan vette a mérkőzést,a permanens sivalkodásaitokból legalábbis ez látszik :)

Jó Bárdunk! Itt a lehetőség, hogy ellenzékben létrehozza a ballib is a maga médiáját, Ferencünk milliárdos vagyonkájából 'csak fussa' egy napilapra! Vagy már ezt is a Patásék oldják meg? :))

Mariann19 2012.07.27. 18:04:59

@leponex: Azt mondod, hogy a ballib média hozza létre a saját médiáját. Ezt komolyan gondolod, vagy inkább a kérdésed szónoki nyomatékaként dobtad fel ezt a témát?

leponex 2012.07.27. 18:37:13

@Mariann19:
Azt mondod, hogy a ballib média hozza létre a saját médiáját. '

Majdnem azt mondtam :)
"Itt a lehetőség, hogy ellenzékben létrehozza a ballib is a maga médiáját,"

Nemrég volt egy érdekes elemzés arról, hogy a 'jobboldal' képes volt ellenzékben létrehozni a médiáját, hajlandók voltak erre pénzt szánni a holdudvarból.
A ballibek meg kormányzásuk alatt sem voltak erre képesek ( vélem, hogy saját kisstílűségük, fukarságuk okán ), sokkal fontosabb volt a rövidtávú nyerészkedés, mint a távlatosabb gondolkodás.
Bár az is lehet, hogy pontosan látták a jövendőt, ezért hanyagolták a népszavit is :)

Hát akkor itt a lehetőség, koppintsák le a fideszt .-)

Azért amikor a Feri ötszáz forintos 'belépőre' noszogatta szelíden a baráti összejövetel látogatóit, akkor azért egy kicsit elnevette magát a honpolgár.
A (bevallott) évi százmillióból nem telt a terembérletre?

Mariann19 2012.07.27. 19:01:38

@leponex: Én nem szívesen mondanák ki ilyen kevélyen ajánlásokat.Itt nemcsak a lap alapításáról van szó,hanem a lap megnevezésének jogilag levédett tulajdonjogáról. A Népszava c. lap eszerint menjen át a jobboldali médiába?Netán előfizetőkkel együtt?Ez nem járható út két okból. Először is az új tulajdonos nem feccölt bele anyagilag semmit a beszervezés során. Másrészt a Népszava előfizetői pártprefenciával bírnak, ebből következően jobboldali ihletettségű lapot nem járatnának.Felveti a lap terjesztésének kérdését is a dolog, de ebbe ne menjünk bele.Egyébként is én úgy látom, hogy a baloldalnak nincs akkora média befolyása, hogy megszűnő vagy létesítendő lapok alapításával kéne foglalkozni a konkurrencia megléte miatt.

lajos0 2012.07.27. 19:11:40

@Andráska8: Hát szerintem József Attila nem lett volna ott. Mondjuk Kokó meg Egérke között is nehezen tudom elképzelni.

lajos0 2012.07.27. 19:16:21

@leponex: "Úgy látszik, Simicska komolyan vette a mérkőzést,a permanens sivalkodásaitokból legalábbis ez látszik :)"

Simicskának tényleg több esze van, mint ha az egész kommunikációs bagázsét a Szíjjártóadik négyzetre emelem, de ezekhez a primer kormánymegbízásokhoz olyan marha nagy észre nincs szükség. Ha a stílus csapnivaló, akkor a többi mit sem ér. Ezért kedveltem a magam mógdán Zemplényi Györgyöt, vagy Stadlert (Bár ő Kupa kifutófiúja volt, de legalább stílusosan ne pofátlanul :-)

lajos0 2012.07.27. 19:22:50

@Mariann19: "Másrészt a Népszava előfizetői pártprefenciával bírnak, ebből következően jobboldali ihletettségű lapot nem járatnának."

Azért a Magyar Hírlap is hamar fordult a tulajdonosváltás után. Csak éppen hülyék hozzá bármennyi pénzzel, hogy jó lapot csináljanak. Az az arkhimédeszi pont hiányzik még, mint hitelesség. Ahogy a Népszavának is. Szívességeken élünk nem a piacról, ha Simicska teszi, hát istenem. Tudta az MSZP, hogy ez egy kupleráj, nem kell csodálkozni. De, hogy
mi a francnak reklámozni egy hidat, az nem fér a fejembe.

Mariann19 2012.07.27. 20:17:02

@lajos0: Igen, eg ylap népszerűségét a hitelesség határozza meg általában. A bejáratott lapok egy arculatot hordoznak, melyek kifejezik a tulajdonos politikai hovatartozását. A Magyar Hírlap pontosan a tulajdonos váltás hatására bizonytalanította el korábbi olvasóit. A tradicionális lapok, így a Népszava hosszú időn fejezett ki baloldali, mi több szakszervezeti markáns beütést.Egy ilyen lap szüzséje, szerkesztési színvonala nemigazán befolyásolja az olvasók számának változását. Ergo, jobban tudja pozicionálni magát múlt eredményeiből merítve.Egy kérdés a híddal kapcsolatban, mert nálam ez fehér folt. Nem arról a hídról van szó, amelyen Demján valami létesítményt kívánt létrehozni csodálatos megvilágítással?

leponex 2012.07.27. 22:04:15

@Mariann19:
"A Népszava c. lap eszerint menjen át a jobboldali médiába?"
:)
Biztos, hogy nekem címezted?

Én már régótra nem veszek lapot, viszont a neten szívesen olvasok, különösen a 'ballib' sopánkodásokat díjazom .-)
Az mno-t udvariasságból bekattintom, a hetiválaszt olvasom. Még egy 'jobboldalit' már nehezen viselnék :)

A 'baloldalnak' már tényleg nincs akkora befolyása a zemberekre, mint volt, és ezt nem tudják sehogy feldolgozni.
Olyan éktelen túlzásokra, mértéktelenségekre képesek, hogy még a nyomokban valóságot tartalmazó megnyilvánulásaikra is automatikusan legyint a zember. Pedig egy valódi ellenzéki médiára mindig szükség lenne.
Lakájokra is persze, de a visszafogott, mértéktartó, megértésre törekvő elemző sajtóra méginkább. Arra még várni kell, nem is keveset. ha már a Puzsér is bulvárban utazik :)

leponex 2012.07.27. 22:18:45

@lajos0:
"Zemplényi Györgyöt, vagy Stadlert"
:)))
A Kupa bácsi volt az egyik kedvencem, különösen akkor nőtt nagyot a szememben, amikor a feketemunka elleni engesztelhetetlen küzdelme során azért csak zsebből fizetett akkor (is) bejárónőnek, ápolónak ...

****
A Szijjártóval kapcsolatban változatlanul tévúton jársz, szerintem:)
Kutyaharapást szőrével, a debil szoci nyafogásokra a Peti hasonló debilitással reagált. Sokféle szavazó van, egyik sem veszhet el csak úgy.
A Nyakó pajtit szerintem kenterbe verte :)
Tudja még valaki, ki volt Zemplényi, Stadler? :))
De az igaz, hogy a Leonardótól az olajfestmény biznisz tüneményes volt :))) Bár gyanítom, a valóság azért sokkal anyagiasabb szálakon futhatta magát ...

leponex 2012.07.27. 22:20:45

@Mariann19:
"A tradicionális lapok, így a Népszava hosszú időn fejezett ki baloldali, mi több szakszervezeti markáns beütést"

Valóban, de az már rég volt, közel 70 éve .-)

Mariann19 2012.07.27. 22:33:23

@leponex: Úgy látom, hogy igényed lenne mindkét oldal részéről olyan lapok megjelenésére, melyek igényesek, túlzásoktól mentesek, a valóságot tükrözik. Ebben nem vagy egyedül! Az ember lemond a tényleges újságolvasásról, egyben annak varázsáról is, melyet ez a műfaj tudna nyújtani. Pedig vannak e mesterségnek mégis avatott képviselői, azonban a diktált tartalom ezeket is korlátozza a nívós elemzésekben. Itt-ott véletlenül rátalálhatunk.Hol van már az ÉS diszkrét bája, vagy a Mancs mindent űberelő bátorsága, melyet a rendhagyó stílus jellemzett? Kár, hogy a Puzsérhoz hasonló figurák és ő maga is nem maradt a fajsúlyos mejelenésekben. Az ilyen unikumokkal lehet egyetérteni, vagy nem, az tény azonban, hogy vitákat gerjesztenének, és ezt az szellemileg leépülő társadalmat felráznák a közönyéből.Szerencse, hogy a net némileg pótolja a hiányérzetet a blogokon megjelenő kommentelők jelenlétével, melyek az informáltság mellett nagyon sokszor igen magas színvonalon nyilvánulnak meg, melyekbe be lehet kapcsolódni.Egy részünknek nagy igénye van a kommunikációra és arra, hogy megismerjük a különféle véleményeket. Jelenleg a gazdaságpolitikai témák hiányát érzem, nem tudom, nyári szünet van?Pedig az események sűrűek, lenne miről "eszmézni".

Az igazi sztrovacsek 2012.07.28. 07:43:46

„Az összefogás nem szándék kérdése,"
hanem erő kérdése.2

Amikor erővel fognak össze valamit, az nem összefogás, hanem összetartás.
Az összefogás igenis szándék kérdése, akárhogy fáj is ez a kedves vezetőnek.

"Lehet hogy vannak országok, ahol ez nem így működik, például a skandinávoknál,"

Ez mindenhol így működik, ahol a demokráciát működni hagyják, vagy működtetni akarják, nemcsak a skandinávoknál.

"de egy ilyen félázsiai származék, mint mi, akkor tud összefogni, ha erő van."

Ebben viszont igazad van Viktor.
Ti egy félázsiai származékok vagytok, mind a 2,7 millióan. Nektek az kell, hogy az erő megmondja mi a jó nektek.

"Ez nem zárja ki a konzultációt, a vitát és a demokráciát, de kell egy központi összefogás,"

Süket duma. Ha mindez megvalósul, semmi szükség a központi összefogásra.

"ami az ország történelmi tapasztalataiból is levonható”

Nem vonható le. A múlt ne határozza meg a jövőt! A változás örök, a fejlődés megállíthatatlan. Az hogy néha vannak pici visszalépések, nem jelenti a visszarendeződést.
Nem lesz itt még egyszer Horthy kultusz, ha száz Horthy szobor áll, ha minden teret a 140-es évekbeli állapotokra állítotok vissza, és ha Wass-Nyírő pároson kívül mást nem is tanulnak a gyerekek irodalom órán, akkor sem.

Az igazi sztrovacsek 2012.07.28. 07:46:15

"140-es évekbeli állapotokra"

jav. '40-es évekbeli állapotokra

lajos0 2012.07.28. 14:01:45

@Mariann19: "A Magyar Hírlap pontosan a tulajdonos váltás hatására bizonytalanította el korábbi olvasóit."

Miután liberálisból jobboldali szócső lett szerintem a régi olvasók el is tűntek (bár 20000 példányban sem ment el a vége felé), de az újakkal sem tudtak csodát tenni. Mindkét állapotában érdektelen lap volt, a többihez hasonlóan.

"A tradicionális lapok, így a Népszava hosszú időn fejezett ki baloldali, mi több szakszervezeti markáns beütést."

Hát a világháború előtt. Utána kormánylap volt, aztán MSZP-s. Nálunk a szakszervezeti mozgalmakat a rendszerváltással egy időben szétverték és lenyúlták, ez nem szúrt szemet akkoriban a népszavának, aztán amikor sztrájktörőket kerestek benne, meg a globális kapitalizmust éltették akkor már a vicc kategóriába csúszott át.

A híd a Margit-híd felújítása volt, ami körülbelül annyi, mintha feladnék egy hirdetést közpénzen, hogy múlt héten minden nap reggel 9-re beértem a munkahelyemre, tessenek engem ünnepelni.

lajos0 2012.07.28. 14:18:26

@leponex: "Kutyaharapást szőrével, a debil szoci nyafogásokra a Peti hasonló debilitással reagált."

Még fideszessel sem találkoztam, akinek szimpatikus lenne. Baromi kontraproduktív figura szerencsétlenje.
Másfelől engem a szoci nyavalygás sosem zavart vagy érdekelt különösebben, de nehogy már ők legyenek a zsinórmérték egy szóvivő kiválasztásánál. Ráadásul Péter teljesen hiteltelen, ennyiben rokoníthatók Nyakóval.

"Tudja még valaki, ki volt Zemplényi, Stadler? :))"

Zemplényi érsek is volt és rabbi is. Mint ilyen esketett is, amit teljesen komolyan vett :-)

Mariann19 2012.07.28. 14:41:19

@lajos0: Hosszú évek óta nem tudom hová tenni a Magyar Hírlap hanyatlását, egy időben tényleg a tulajdonos váltás és a diktált gondolatiság hatásának tudtam be. A rendszerváltás előtt úgy fej-fej mellettinek tűnt az olvasói tábor, aztán a Magyar Nemzet elhúzott, mára jelentős és meghatározó lappá avanzsált. A Népszaváról annyit, hogy lehet, hogy az utóbbi évtizedek alatt a valóságos szakszervezeti lap jellege eltűnt, a múltjából merítve mégis így emlegetjük.A szakszervezetek saját magukat szervezték ki még a rendszerváltás első évei alatt.A tagságban beindult egy elhagyási mechanizmus.Ennek oka a szakszervezetek formális és túlhatalmi szerepében keresendő, melyet a múlt rendszerben vívott ki magának.Nagy cégeknél a dolgozó és alkalmazotti csoportok a gazdasági vezetésnél kerestek oltalmat érdekérvényesítési ügyekben.Empírikus a megállapításom, elhiszed?

lajos0 2012.07.28. 17:34:51

@Mariann19: "A rendszerváltás előtt úgy fej-fej mellettinek tűnt az olvasói tábor, aztán a Magyar Nemzet elhúzott, mára jelentős és meghatározó lappá avanzsált."

A rendszerváltáskor a Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet sem volt jobboldali. Szerintem most sem azok, de ha elfogadjuk ( feltéve, de meg nem engedve), hogy a Fidesz jobb oldali, az MSZP meg bal, akkor tekintsük őket nagylelkűen most jobboldali lapnal, a Népszava népszabót meg szintén nagylelkűen baloldalinak ( bár nekik sincs közük a baloldalisághoz).

Ezek azért lényegük szerint lakáj lapok, melyek annak a politikusi garnitúrának a kritikátlan és hatástalan szócsövei, akik fizetik őket.

"A szakszervezetek saját magukat szervezték ki még a rendszerváltás első évei alatt.A tagságban beindult egy elhagyási mechanizmus."

Hát mivel a vezetőik állami pénzen tokásodott egykori apparatcsikok voltak, ezen nincs is sok csodálkozni való.

"Ennek oka a szakszervezetek formális és túlhatalmi szerepében keresendő, melyet a múlt rendszerben vívott ki magának."

A túlhatalmit szerepet nem értem, a múlt rendszerben ezek szimpla pártutasítások végrehajtói voltak. A bokréta a kupacon.

"Nagy cégeknél a dolgozó és alkalmazotti csoportok a gazdasági vezetésnél kerestek oltalmat érdekérvényesítési ügyekben."

Nagy cégeknél én azt látom, hogy vagy nincs is szakszervezet, vagy szimpla kifizetőhely néhány funkcinak. A dolgozói igények az eszed, nem eszed nem kapsz mást alapon vannak kezelve. El tudsz képzelni mondjuk egy Mekdonáld sztrájkot ? Ki lehet lépni, holnap tíz rabszolga jön a helyedre, oszt jónapot.

Mariann19 2012.07.28. 18:16:05

@lajos0: Az, hogy milyen ideológia mentén soroljuk a lapokat politikailag /jobb vagy bal/klasszikus értelemben, nehéz dió. A két áramlatot Veled korábban - ha jól emlékszem - alaposan kiveséztük abban a tekintetben, hogy baloldaliság vagy a jobboldaliság napjainkban mely politikai szereplőcsoportnak a sajátja.Ez a "lakájlapok" kifejezés tetszik!Az a bajom ezekkel a lapokkal, hogy mindíg érzem, mégpedig fajsúlyosan a megfelelési kényszert, és ez a szándék háttérbe szorítja hitelességet, a reális elemzések megjelenését. A rendszerváltás előtti túlhatalmat, mely rendszerváltás előtt létezett, úgy értem, döntési jogokat birtokoltak olyan területeken, ahol nem volt helye az érdekérvényesités kényszerének, akadályozhatták a gazdasági és műszaki irányitás döntéseit, melyek csak pl. aláírásaik általi jóváhagyással érvényesülhettek. Ehhez képzelj hozzá szakértelmet a részükről, most valószínű, hogy elnéző mosoly van az arcodon.Jelenleg viszont hatáskörileg korlátozott a tevékenységük, miután helyben nem tudnak eredményeket felmutatni, én úgy látom, hogy a nagypolitikában kivánnak a munkájukban elismertséget szerezni a nyilvánosság bevonása által. A szerencse az, hogy a képzettség kérdése magasabb színvonalat villant.

Az igazi sztrovacsek 2012.07.28. 20:58:25

www.stop.hu/belfold/mar-az-embereletek-sem-szamitanak/1069064/

A mezőkövesdi szavazók köszönik szépen polgármesterüknek, Tállai Andrásnak.
A város vonzáskörzetében élőktől pedig még virágot is kap hálájuk jeléül.
Vagy mégsem?

leponex 2012.07.29. 00:15:52

@lajos0:
:)
Nekem tetszett, amikor Péterünk szemrebbenés nélkül tolta a kamerába a szokásos paneljeit, az idióta 'kérdésekre' adot adekvát idióta válaszokat.
Borókai szerintem hiába volt intelligens, visszafogott, kulturált, nem volt nyerő. A 'médiát' sosem a valóság érdekelte.
Van ez így .-)

leponex 2012.07.29. 00:25:08

'A mezőkövesdi szavazók köszönik szépen polgármesterüknek, Tállai Andrásnak.'

Emígyen a linken erről:
"Katasztrofális változásnak vagyunk elszenvedői" - nyilatkozott a napokban dr. Sipos Béla, a mezőkövesdi kórház belgyógyászati osztályának vezetője annak kapcsán, hogy július elsejétől 30 aktív belgyógyászati ágy szűnt meg az intézményben....
A belgyógyászaton így 45 krónikus ellátásra fenntartott ágy marad, aktív egy sem"

Szóval VOLT 30 aktív ágy.

100 körülinek kellene legalább lenni, hogy egyáltalán esélye legyen a folyamatos működtetésre.

Valamiért a birkák jutnak eszembe :)

leponex 2012.07.29. 00:26:08

@Mariann19:
" Ehhez képzelj hozzá szakértelmet a részükről, most valószínű, hogy elnéző mosoly van az arcodon."

Nekem is :)

leponex 2012.07.29. 00:34:33

@lajos0:
"Zemplényi érsek is volt és rabbi is. Mint ilyen esketett is, amit teljesen komolyan vett :-)"

Annak csak mondta magát. Viszont ha jól emlékszem az úszószövetség elnöke tényleg volt, Gyárfás bácsi előtt. Tasnádi bácsi óvó kezei őrizték féltően :)

Az igazi sztrovacsek 2012.07.29. 07:04:08

@leponex:

Hogy neked mi jut eszedbe, a veszett vadászebet nem érdekli.
Hogy Mezőkövesden és vonzáskörzetében milyen most a hangulat, azt viszont TUDOM, mivelhogy 15 km-re lakom a várostól, és rendszeresen megfordulok ott.
Mégpedig annál az egyszerű oknál fogva, hogy MINDEN olcsóbb mint Egerben. Főleg a piac. (Eger az ország egyik legdrágább városa)
Hogy hány ágynak kellene legalább lenni, hogy egyáltalán esélye legyen a folyamatos működtetésre, az Jani bácsit Szentistvánon, Mari nénit Egerlövőn, vagy a krónikus beteget Borsodivánkán a legkevésbé érdekli. Őket az érdekli, hogy a sürgősségi ellátás is megszűnt, és mivel Eger vonzáskörzete, és kórházának mérete köszönő viszonyban nincs egymással, minden esélyük meg van rá, hogy 5-10 km helyett 50 km-re kel menniük - vagy viszi őket a mentő - Miskolcra.
Az meg már csak hab a tortán,hogy igen erősen tartja magát a szóbeszéd, hogy ez csak az első lépés volt, és további "polgárbarát" intézkedések várhatóak ez ügyben.
Jól emlékszem, hogy a zelmúltnyócév során is volt ilyen próbálkozás, és valaki állami eutanáziát emlegetett?

Az igazi sztrovacsek 2012.07.29. 07:14:21

Még valami a téma kapcsán.
Hatvan város kórházában is hasonló, sőt drasztikusabb változások várhatóak. Az ok egyszerű, és érthető. Gyöngyös 20, Bp. 40 km-re van. Világosan emlékszem a HIR Tv egyik felvételére, amelyben egy lelkes kórházvédő hölgy - a HospInvest műbalhé kapcsán - bőszen hangoztatta:

"Nem adjuk a kórházunkat a zsidó nagytőke kezére!"

Nevezett hölgy nemsokára kezet is csókolna majd a zsidó nagytőkének, csak lenne aki helyben munkát, és fizetést adna neki.

leponex 2012.07.29. 09:14:19

"Hogy neked mi jut eszedbe, a veszett vadászebet nem érdekli."
Hát ha nem, hát nem :(

"Jól emlékszem, hogy a zelmúltnyócév során is volt ilyen próbálkozás, és valaki állami eutanáziát emlegetett?"

Valóban kifejező megfogalmazás volt az 'eutanázia'.
Kökény doktorék első lépésben 'csak' ágyszámot csökkentettek, tudván, hogy a kórház racionális működtetéséhez kell egy minimális bevétel, ha tetszik 'forgalom'. Ha nem hagyunk erre lehetőséget, akkor ezt követően szép lassan ellehetetlenül, tönkre megy az intézmény. Az ellátás színvonalát nem is említjük most.

A valódi cél természetesen ez volt, hogy az egészségügy privatizációjához koncentrálhassák a szolgáltatást - amit majd a támogatói kör megszerez.
A Mari néniékről amúgy épp Kóka mesterünk mondta azt, hogy
'Nem a békákat kérdezik meg a mocsár lecsapolásáról!'

A Despota meg épp most kérdezte meg őket :))

De ahogy gondolod.

pánpéter 2012.07.30. 16:19:41

Zsolti ZSolti!

Elképzelem, ahogy Simicskáék vettek egy Népszavát, kinyitották, majd a balos média zászlóshajójában megpillantották a Közgép hírdetését! :) Sztem kb 3 napig tuti folyamatosan röhögtek! Rajtatok! :)
És te vagy annyira ostoba, hogy ezt még meg is írod, ergo bebizonyítva, hogy Simicskáék joggal röhögtek 3 napig, majd ezen blogbejegyzés után röhögtek még 3 napig!
Amúgy meg ebben az egészben ez a lényeg, és csak ez:
"Jó Bárdunk! Itt a lehetőség, hogy ellenzékben létrehozza a ballib is a maga médiáját, Ferencünk milliárdos vagyonkájából 'csak fussa' egy napilapra! Vagy már ezt is a Patásék oldják meg? :)) "
Mert ugye, lopni azt megy, de visszaforgatni belőle a közösbe, meg kicsit előre gondolkodni, azt már nem megy...
És így a végére, csak mert ti már ezen is túlvagytok: "A kommunistátol még nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszedelmes mint egy bukott eszme haszonélvezõje, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt." (Márai Sándor) - a magyar megszabadult tőletek, egyszer s mindenkorra, és ezt ti is tudjátok pontosan. és mi csak nevetünk, nevetünk, Simicska meg hangosan röhög rajtatok. Sztem ha kicsit csendben maradsz, és abbahagyod a siránkozást, hallhatod a kacagásunkat! :))

Búbos Blanka 2012.07.30. 20:03:46

Többet nyert a Közgép Gyurcsány alatt, mint eddig most. Nos, kb ennyit a hősi, nyilvánosság előtt megjelenítő DK-ról

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.30. 20:37:35

@Búbos Blanka: Gondolom ezt alá is lehet támasztani konkrét adatokkal, melyeket most belinkelsz.....

Búbos Blanka 2012.07.30. 21:05:39

You forgot to say please...
Ezért aztán majd kikeresed magadnak -> www.google.com

márta)) 2012.07.31. 23:56:57

"A MEÚSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében azzal kapcsolatban tudatta ezt, hogy a szocialista párt frakcióvezető-helyettese, Lukács Zoltán a héten értetlenségének adott hangot amiatt: a Népszavában megjelent a - megfogalmazása szerint - "Fidesz közeli Közgép" hirdetése.

Lukács Zoltán közleményében azt írta: "A Népszava azon döntése, amely szerint a Közgéppel való bárminemű kapcsolat fenntartása egy baloldali szellemiségű sajtóorgánum számára ma Magyarországon megengedhető, felháborító és megmagyarázhatatlan. Egy magát szociáldemokratának valló lap semmiképp sem vállalhat közösséget fideszes oligarchák cégeivel".

A MEÚSZ kommünikéje szerint ahogy az MSZP "értetlenül" fogadta, hogy a "szociáldemokrata értékeket eddig következetesen közvetítő Népszava a Fidesz közeli Közgép hirdetésének adott teret", úgy a MEÚSZ felháborítónak tartja, hogy egy politikai párt, nevezetesen az MSZP befolyásolni akar egy sajtóorgánumot abban, milyen hirdetést jelentessen meg lapjában. "Ez a politikai nyomásgyakorlás nemcsak egy szerkesztőség életébe való durva beavatkozás, hanem a sajtószabadság példátlanul cinikus megsértése is."

A szervezet közölte azt is, hogy a magyarországi sajtószabadságért aggódók tájékoztatása érdekében tiltakozásukat elküldik mások mellett az Európai Unió illetékeseinek és az Egyesült Államok budapesti nagykövetségére is."

Vagyis) "Kínos helyzetben az MSZP egy közlemény miatt"

Ettől új energiák szabadulnának fel."

Na.Igen! Némely energiák felszabadultak. Alaposan ki- (is) verték a biztosítékot.
Van ilyen.
süti beállítások módosítása