Egymásnak estek Orbán gazdasági tótumfaktumai. Két hiteltelen figura a Fidesz világából. Matolcsy, akit Antall József a taxisblokád után zavart el, majd 2001-ben - világgazdasági konjunktúra idején - ereszkedő pályára állította a gazdaságot. Ugyanez a Matolcsy - persze a saját állítása szerint csak a miniszterelnökséghez értő, mégis megvezetett (!) Orbán jobbkezeként - harmadik próbálkozásra sikerrel járt: tönkre verte az országot. Az államadósság rekordon, a forint soha nem volt olyan gyenge, mint néhány hete, és a csődkockázat is az egekbe szökött. Most azt írja Matolcsy a járaiakhoz írt levelében, hogy 7 százalékos hiányt vettek át.

Matolcsy György hazudik. A hiányt már Gyurcsány levitte 2008 végére 3,8 százalékra. Ha nem hiszi, jelentse fel az Eurostatot. Attól, hogy a jobbkéz folyamatosan mantrázza, még nem lesz igaz sem az adateltitkolás, sem az adathamisítás, serm a csontvázak hazugsága. Háromezer milliárdot kellett ellopniuk ahhoz, hogy valamennyire kozmetikázzák a tavalyi hiányt, amely a magánnyugdíjak egyszeri elszámolása nélkül 6 százalék fölött lenne. Matolcsy annyira ostoba, hogy nem veszi észre, hogy szegény megvezetett, nemközgazdász Orbánból triplabóvli miniszterelnök lett, akinek ma egyetlen útja a magyarkártya kijátszása a saját nemzete ellen, nehogy ki kelljen mondania: ő kúrta el, senki más.

Nem kétséges, hogy makroszámokat tekintve károkat okozott a 2002-es ötven százalékos egészségügyi és pedagógusi béremelés, vagy a 13. havi nyugdíj. Azonban az az adósság legalább úgy emelkedett, hogy többmillió család jobban járt, ráadásul nem az amúgy is vagyonosok pénztárcája duzzadt tovább. A hetvenezer forintból élő nyugdíjas kapott még hetvenezret - egy évben egyszer. Nem havi háromszázezret, mint most a milliós keresetű - minden hónapban.

Az államadósság ma úgy nőtt rekordra nominális értékben, hogy az ország kétharmada szegényedik! Hát, ez a pontos összegzés, Matolcsy úr!

Járai Zsigmond pedig épp olyan hiteltelen, mint volt barátja. Ott villázott ő is a pálinkaforradalom idején, az egykulcsos adó ellen sem lázadt, sőt adta a nevét a nem létező közgazdászok röpiratához is, hogy amit Orbán tesz, az aztán szuper lesz a hazának. Ősbűnét, a jegybanki alapkamat magasan tartását még a zelmúltnyolcév óta viseli. Súlyos károkat okozott - elsősorban Magyarországnak, másodsorban az akkori kormánynak.

Amikor az előző ciklusban két szoci egymásnak esett, az volt a komment, hogy dőljünk hátra és röhögjünk. Nem kell tenni semmit, ez az egész előbb-utóbb magától szétesik.

Most akár el is helyezkedhetnénk kényelmesen. Kár, hogy a Fidesz országlására rámegy a hazánk.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr853572970

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Best of Matolcsy 2012.01.22. 19:31:13

Tagadhatják is akár, de Matolcsy személye és pozíciója a kormány különböző tárgyalásain téma mostanában. Nem mintha sokat számítana a gazdasági miniszter személye, de szimbolikus üzenete mindenképp van/lesz Matolcsy maradásának vagy távozásának. ...

Trackback: A dakota leszáll a lóról? 2012.01.19. 00:49:26

Orbán az EP-ben – hál' Istennek – nem védett meg senkit és semmit.A mai vita az Európai Parlamentben azt hozta, amit várhattunk. A baloldal, a zöldek és a liberálisok szerváltak, és élesen támadták a kormányfőt. Orbán Viktor pedig, akár tav...

Trackback: A dakota leszáll a lóról? 2012.01.19. 00:49:26

Orbán az EP-ben – hál' Istennek – nem védett meg senkit és semmit.A mai vita az Európai Parlamentben azt hozta, amit várhattunk. A baloldal, a zöldek és a liberálisok szerváltak, és élesen támadták a kormányfőt. Orbán Viktor pedig, akár tav...

Trackback: Bencsik András életrajza 2012.01.18. 12:43:06

Nemzeti kaméleonunk, a 61 éves bajkeverő, a Békemenet egyik szervezője szinte minden pártnak felajánlkozott már, az MSZMP-től a Jobbikig. A lentebbi életrajz-sablonba feltöltött adatokból az is kiderül, hogy Bencsik Andrásnak legfeljebb egy OKJ-s tör...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.18. 12:42:16

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.18. 12:41:53

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Elvarázsolt és elhasználódott 2012.01.18. 12:08:34

Matolcsy sértődött válasza Járai mondataira van olyan szürreális, mint a FIDESZ múltkori reakciója az amerikai nagykövet interjújára. Úgy látszik a kormányzati teher egyre jobban összeroppantja őket, vagy nem tudom, mi lehet velük. Az ember csak olvass...

Trackback: Matolcsy-Járai: hiteltelenek egymás között 2012.01.18. 11:48:01

Az államadósság ma úgy nőtt rekordra nominális értékben, hogy az ország kétharmada szegényedik! Hát, ez a pontos összegzés, Matolcsy úr!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MoziFan · http://mozifan.blog.hu 2012.01.18. 09:44:50

Büntetlenül nem lehet tönkre tenni egy országot, remélem majd elkapják őket.

samubigó 2012.01.18. 10:01:37

Egyetértek, de leginkább az utolsó mondattal.... És et nagy kár!

lackó 2012.01.18. 11:11:13

Milyen bájos, amikor Zsóti hitelességről beszél :)

Csigorin 2012.01.18. 11:16:01

A keplet egyszeru: Jarai fideszes de legalabb nem sikhulye a kozgazhoz. Matolcsy csak az elso feltetelt teljesiti.

DillingerEscapePlan 2012.01.18. 11:17:31

"Kár, hogy a Fidesz országlására rámegy a hazánk."

már gyurcsány alatt ráment.

Cinkes 2012.01.18. 11:19:40

tegnap olvastam Matolcsy válaszát Járainak, hát az az ember elvesztette a kapcsolatot a valósággal...

Mária 2012.01.18. 11:32:55

@DillingerEscapePlan:

Tévedni teccik.

Az ország vagyonát az Antall-kormány (MDF-FKGP) kezdte el szétosztogatni a csókosok (ex-MSZMP tagok) között.

ZX 2012.01.18. 11:33:19

"Gyurcsány levitte 2008 végére 3,8 százalékra." Mi van? A hiánycélt Bajnai tudta volna teljesteni. Kúrcsány meg Zorbán csak elkúrni képes.

Mária 2012.01.18. 11:36:13

@MoziFan:

"Büntetlenül nem lehet tönkre tenni egy országot"

Dehogynem lehet.

Mindaddig lehet, amíg a"választópolgárok" elfogadják a rájuk osztott szerepet és aszerint cselekednek.

Szerinted mégis miért igyekszik ez a kormány beskatulyázni a jelenlegi, 21. századi lakosságot a 18. században használt skatulyákba?

Kivlov 2012.01.18. 11:47:43

Zsóti, remélem imádkozol, hogy ne nyíljon újra az OPNI, mert akkor téged onnan csak fekete autóban engednek majd ki, "dobozban..."

mojszipupi 2012.01.18. 11:48:20

@ZX: Megelőztél :) pont akdartam írni h a "Gyurcsány levitte 2008 végére 3,8 százalékra." mondat azért erős csúsztatás

Gréczy stílusa ua balról, mint a fröcsögő jobboldali médiáé. No thx...

hattyú 2012.01.18. 11:51:41

@Kara kán: a másik kettőnél nem nyomoznak... ez persze neked semmit nem számít ugye? :)

Tell Vilmos 2012.01.18. 11:53:25

@Mária:

Ez igaz, azzal a kiegészítéssel, hogy az utána következő kormányok is folytatták az egyre fogyó maradék szétlopását. Aztán a végén már nem maradt semmi csak a föld és az ivóvíz vagyon. A föld is már csak papíron mert zsebszerződésekkel már a java külföldieké...

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2012.01.18. 11:59:12

Egyik kutya, másik...
Teljesen hiteltelen és érdektelen hozzá nem értő mindkettő.

---------
HUMÁN tanácsadás: at-bt.hu

magyar ember teli szájjal 2012.01.18. 12:00:07

Gréczy hiteltelenezik, ez nagyon jó :))

sárkányfő 2012.01.18. 12:02:30

Az előző posztba belekötöttem (tényleg csúnya és alaptalan volt összemosni Schiffert Gaudival), de ez a poszt szórol-szóra igaz.

Hozzátenném, hogy Matolcsyért, Schmittért, és az egészért egy ember felel: Orbán.

Járai is kitartott addig, amíg lehetett, most már a saját szekmai reputációját menti, menekül a süllyedő hajóról. Nem Ő az első, nem Ő az utolsó.
Mellár és Chikán, na ők nem falaztak Orbánnak, ők már régen szóltak, nekik van gerincük.

Andráska8 2012.01.18. 12:08:06

Ennyi:

"Hűséges Fidesz-falkáról és 325 forintos euróról ír a külföldi sajtó

A poszt írója szerint más országokban egy ilyen helyzetben már repedezne a kormány, de a "hűséges Fidesz-falka boldogan ragaszkodik a pártvonalhoz, mint ahogyan kommunista elődeik tették."

pástétom 2012.01.18. 12:24:55

"...majd 2001-ben - világgazdasági konjunktúra idején - ereszkedő pályára állította a gazdaságot."

Kedves Zsolt, nem: 2001-ben éppenhogy recessziós környezet jellemezte a világgazdaságot - USÁ-t és Európát biztosan - a fellendülés csak pár év múlva indult.

A mondat második felével egyetértek.

kela-bá 2012.01.18. 12:28:19

A bloggiró(k)ról ez jutott szembe :

ÉVA dicsekszik a nagyinak, hogy meg volt az első hittanóra. Na és miről volt szó kis unokám ? Háááát , ÁDÁMRÓL és rólam .
További szép napot !

sárkányfő 2012.01.18. 12:36:41

Ezt olvassátok:
Orbán Viktor miniszterelnök kijelentette: "az erő és nem az érvek előtt hajlunk meg."
:D

Még büszke is rá...

vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/orban-megmondta-az-eronek-enged-366895

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.18. 12:41:31

@hattyú:
Az a felderítetlen bűncselekmények kategória.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.18. 12:42:53

Van egy rossz hírem a cucclibáknak: erősödött a forint.

Fell Bandi 2012.01.18. 12:46:33

zsóti, nálad és a pápai pojácádnál hiteltelenebb féreg nem él ebben az országban. A szemenköpött idióta barom és a te személyed garantálja azt, hogy Viktor pozíciója stabil maradjon, amíg ti hadakoztok ellene. Köszönet érte!

2012.01.18. 12:49:13

És ez miért rossz hír? Ezekre minden kormány, minden ellenzék szívesen hivatkozik nem? Megjegyzem ezek pont azok amiket a FIDESZ felhasznált 2008-ban az akkori kormány ellen.
Ok, örülünk meg minden, de az sem baj, ha egyik oldalnak sem hagyjuk, hogy átbasszon.

2012.01.18. 12:49:59

@C16SE: Kara kán-nak szólt.

Frizuravarjú 2012.01.18. 12:52:54

Kedves Fidesz!

Ki a lófaszt tetszenek már megint protezsálni???

barikad.hu/el%C3%ADt%C3%A9lt_fideszes_c%C3%A9ge_%C3%A9p%C3%ADti_k%C3%B6zm%C3%A9dia_preszt%C3%ADzs%C3%A9t-20120117

Tessenek már elmenni a picsába!

igényes 2012.01.18. 13:02:40

www.europarl.europa.eu/ep-live/hu/schedule/live-broadcast

EU közvetítés, Magyarország délután kerül szóba, de már beszéltek rólunk.

ZX 2012.01.18. 13:04:25

@DarthVader: Bírom, hogy mikor Gyurcsányt szidom akkor Fideszes vagyok, ha meg Orbánt akkor Gyurcsányista vagyok. Nekem mindegy mit képzeltek csak döntsétek már el végre. :P

lajafix 2012.01.18. 13:05:40

2001ben nem volt vilgazd konjuktúra, éppenhogy lassulás volt a korábbi Y2000es rush után.

a 2008as -3.8%os hiánylevitel szart sem ért a korábbi évek -6,5; -7.9, -9.3, -5.1 adatai után, pont válság idejére nem maradt semmi mozgástér.

mikka 2012.01.18. 13:06:57

azt hiszem epp itt az ideje az orosz modszer bevezetesenek ebben az orszagban mar ami a publicistakat, ujsagirokat es bloggereket illeti..
zsoltika,senkinek nem fogsz hianyozni ha valaki ugy donto hogy nem irkalhatsz faszsagokat a tovabbiakban.

fludd 2012.01.18. 13:07:28

:D

Zsóti!

Gyurcsány gazdád hitelesebb??? Vagy Kovács Gazsulászló? Miattatok van ilyen nagy adóssága az országnak. Illene csöndben lenni 8 évnyi kormányzásnak mondott trükkök százai után!

lajafix 2012.01.18. 13:13:07

"Nem kétséges, hogy makroszámokat tekintve károkat okozott a 2002-es ötven százalékos egészségügyi és pedagógusi béremelés, vagy a 13. havi nyugdíj. Azonban az az adósság legalább úgy emelkedett, hogy többmillió család jobban járt, ráadásul nem az amúgy is vagyonosok pénztárcája duzzadt tovább. A hetvenezer forintból élő nyugdíjas kapott még hetvenezret - egy évben egyszer."

Nem havi háromszázezret, mint most a milliós keresetű - minden hónapban."

Egy igazi komcsi hozzáállást láthatunk. NEm veszi észre, hogy a milliós keresetű a saját keresetét kapja meg, míg a 70ezres nyugdíjas nem. S megjegyzem a 2008as -3.8% überjó hiányérték épp abból jött ki hogy nemhogy a milliós fizetésűeket, hanem már a létminimum feletti szintre bejelentetteket szétadóztatták.

S hogy fájjon a sok komcsinak: 70 ezres nyugdíjasból van majd 1 millió. milliós bejelentett fizetésű lehet 10 ezer. S mint tudjuk a kisebbséget kell preferálni.

ZX 2012.01.18. 13:17:20

@fludd: Ez igaz, de azért a dologba a fidesz is besegített nem kicsit. Egykutya mindkét párt.

zeddez 2012.01.18. 13:21:11

Látom megjöttek az éppen szolgálatos droidbérkommenterek is a napi agit-prop kiképzésükről :P
Szombaton mindenképpen menjetek tapsolni a pártnak és kedves vezetőtöknek, és lásson is a brigádvezető elvtitek ott, hogy jusson vmi júdáspénz nektek is. :P

Frizuravarjú 2012.01.18. 13:23:29

Ne bántsd a jóravaló kutyákat!

Inkább egy rakás szar mindkét pár.

kitiltott bögre 2012.01.18. 13:30:23

felénk már a hazug szinonímája a "fideszes".

high up! 2012.01.18. 13:30:46

greci meniyre hülye, pont ö mondja, hogy aki hiteles embert akar keresni, az csak az elmúlt Nyócévben talál. Össze is szedtem ezt a hiteles korszakot meg embereit, mert vissza akarnak térni, hogy egy nap még jobban kiéljék a hitelességüket.

2002: A bolsi-libsi gengsztereknek semmi nem volt drága hogy hatalomra kerüljenek, ezért egy 100 napos osztogatásban en bloc megvették maguknak a lumpen proletár szavazókat.

2004-re már rég világossá vált, hogy a 100 napos fosztogatás emelkedö adósságpályára rakta az országot. Erre jött gyúrtcsányi, aki ezt az adósságnövekedést a fellegekbe lőtte, mert meg akarta nyerni a 2006-os választást, bármi áron.

2006 tavasza: a maszop vezérkara, élükön gyúrtcsányival elhatározza, hogy meghamisítja a költségvetést, hazudni fog a jövőröl a szavazóknak.

2006 választás után: greci megírja gyucsi gazdinak az öszödi beszédet, amelyben megfenyegetik a lumpen proli maszop tagokat, hogy aki nem nyomja a gombot a megszorításokra, az repül a frakcióból.

2006 október: gyúrtcsányi engedélyt ad a rendőr vezéreknek a véres bosszúra a TV székházi vereség kompenzálására.
Kúrtcsótány beindítja a sarc programját.

2008: kúrtcsányt maga alá temeti a hazugsághegye, államcsődöt jelent az IMF-nél.

2009 március: kúrtcsány nem meri bevállalni az általa kötött IMF paktum esedékes szakaszát, a nyuggerek megszorítását, ezért a nagy szájhős meglép a feladat végrehajtása elől.

2009 április: a maszop sok keresgélés után végre megtalálja azt a coclialista bünözőt, akinek van annyi kosz a körme alatt, hogy a maszop annyira tudja zsarolni, hogy bevállalja az IMF ukáz végrehajtását az utolsó évre. Libajnai végig úgy pislog a maradék egy évben a kamerákba, mint aki minden percben arra számít, hogy most fog lebukni a sok simlis ügyletével.

2010 április: Libajnait és a maszopot kivágja a nép a hatalomból.
Libajnai örökül hagyja a népnek:
a rekord munkanélküliséget, a gazdaság szinte minden szegletében a termelés zuhanását, a rekord vállalati csődöket.

2012 január: Libajnai túladagolja magát extasy tablettával, berohan Soros Gyuri alsógatyájában a magyar média felületre és elordítja magát, hogy vissza akar térni!!!

Scagnetti 2012.01.18. 13:32:31

Csak azt tudnám, hogy ha olyan csúcsszuper volt Gyurcsány uralkodása, akkor egyrészt mi a fenét kellett Bajnainak helyreraknia utána, másrészt meg miért kente el a Fidesz a szocik száját ennyire a választáson.

kitiltott bögre 2012.01.18. 13:35:55

@high up!: te egy szimpla hülye vagy jóbarát.

notib 2012.01.18. 13:41:41

Zsolti, Zsolti !

Már megint helybe jössz a pofonokért...

Hitelességet általad számon kérni, azért nagy pofátlanság....

Hiteles akkor lehettél volna, ha Fletó tevékenysége alatt, jó szándékkal ugyan, de felhívtad volna a figyelmet a nyilvánvaló hibákra, bár lehet, hogy azért nem tetted, mert Fletó körülbelül annyit hallgatott volna rád, mint most a Viktor....

Mennyire lehetsz hiteles akkor, ha azt állítod, hogy Fletó hű de milyen jó állapotban adta át a kormányzást, pedig szegény Bajnai 31 milliárdos újabb kölcsön és egy zsák megszorítás árán, vért izzadva kerülte el az államcsődöt, amit Fletó ráhagyott...

Tény, hogy a FIDESZ finoman szólva is gyengén kormányoz, de minket neked talán új dolgot mondva,1982-ben !!!! adtak el, amikor a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa és az IMF törvényerejű rendeletben rögzített egyezséget kötött a belépésről, melyben néhány ilyen APRÓ IMF jogosítvány szerepel:

az IMF magyarországi tevékenységét sem magyar bíróság, sem magyar hatóság nem vizsgálhatja...

az IMF Magyarországon korlátlanul, értékhatárra való tekintet nélkül, adó- és vámmentesen kereskedhet

az IMF közvetlen kapcsolatot sem az országgyűléssel, sem a kormánnyal nem tart, kizárólag a jegybankkal

az IMF jogosult Magyarországtól, a tevékenységéhez általa szükségesnek tartott bármilyen adatot, okmányt bekérni, őt ilyen kötelezettség nem terheli....

Miről is beszélsz Zsolti....

ZX 2012.01.18. 13:41:59

@high up!: Az eleje még csak csak de a vége nettó hülyeség. Meséld csak el kinek a regnálása alatt érte el a hiány csúcsot? Kinél lépte át az eró a 310-es határt? Kinél érte el a CDS felár a 735 pontot? Ki lopta el a nyugdíjvagyont? Szóval ha Gyurcsányt lecsuknád akkor ültesd mellé a zOrbánkát is jó?

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.01.18. 13:44:31

lol
Zsolti napi viagrájától beálltak a maradék igazhitű fideszesek :-D
Már csak ketten vannak. Haha.

lajos0 2012.01.18. 13:46:19

"Matolcsy, akit Antall József a taxisblokád után zavart el, majd 2001-ben - világgazdasági konjunktúra idején - ereszkedő pályára állította a gazdaságot."

A rendkívül hiteles Gréczy Zsolt arra nem annyira szeret emlékezni, hogy hiteles főnöke a konjunktúra idején volt képes levinni a GDP növekedést 1 %-ra. Kezet foghat Matolcsyval.

"harmadik próbálkozásra sikerrel járt: tönkre verte az országot. "

Igen. Pedig hiteles Ferencnek az elsőre is sikerült.

"Az államadósság rekordon,"

Bezony. De erre 12 000 milliárdot megint csak hiteles Ferencnek köszönhetünk, és ez a mondat az elmúlt 40 évben bármikor leírható volt, hiszen ez a fránya államadósság valahogy 40 éve rekordszinten áll. De hát ez a beteg pénzügyi rendszer lényege, hogy ennek így is kell lenni.

"A hiányt már Gyurcsány levitte 2008 végére 3,8 százalékra. Ha nem hiszi, jelentse fel az Eurostatot."

Az Eurostat azt is megállapította, hogy előtte ő vitte fel 10-re az elkúrás keretében.

"Nem kétséges, hogy makroszámokat tekintve károkat okozott a 2002-es ötven százalékos egészségügyi és pedagógusi béremelés, vagy a 13. havi nyugdíj."

A makroszámokat tekintve ez nettó hazugság:

"A volt miniszterelnök védelmébe vette a kormánya által megvalósított 100 napos programot, úgy érvelt, ennek költségvonzata mindössze 1 százalékpontot jelentett a 2002-es GDP-arányos államháztartási hiányból - tudósított az MTI. (Hasonlóan érvelt Medgyessy korábban a lapunkban adott interjújában is.)

Ha szemügyre vesszük az Állami Számvevőszék által készített grafikont, azonnal föltűnik, hogy Medgyessy idején közeledni kezdett egymáshoz az állami bevételek és kiadások szintje, majd az olló akkor nyílt szét drasztikusan, amikor már Medgyessy nem volt hatalmon, hanem Gyurcsány Ferenc regnált. "

www.figyelo.hu/penzugy/20110510/artatlan_vagy_bunos_medgyessy/

"Az államadósság ma úgy nőtt rekordra nominális értékben, hogy az ország kétharmada szegényedik!"

De amikor vették fel a svájcifrank hiteleket, akkor nyilván gazdagodtak. Legalábbis úgy érezték mintha.

"Ősbűnét, a jegybanki alapkamat magasan tartását még a zelmúltnyolcév óta viseli."

Erről a Gyurcsány által felduzzasztott monetáris tanács döntött, nem egyszemélyben Járai. Azért ezt is kár elfeledni.

Megéri ez a garnitúra is a pénzét, szó se róla, csak ez a felháborodás Gréczy Zsolttól kissé hiteltelen.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.01.18. 13:50:40

@Kara kán: "Van egy rossz hírem a cucclibáknak: erősödött a forint."

Ez neked rossz hír? Nabazzki idegenszívű polgártársam!

Amúgy meg:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/18/forint/

Akkor ezek a jó mércével mért spekulánsok miatt van.

Az összes többi meg a rossz mércével mért spekulánsok miatt van.

Ércsük ám!

lajos0 2012.01.18. 13:53:22

@Mária: "Az ország vagyonát az Antall-kormány (MDF-FKGP) kezdte el szétosztogatni a csókosok (ex-MSZMP tagok) között."

Az igazi nagy lopás Németh Miklós időszakában a spontán privatizáció volt ( Martonyi és Tömpe urak vezénylése mellett.

Az igaz, hogy az Antal kormány nem tudta ezt megállítani. Pedig olyan remek embereik voltak mint a MeH helyettes államtitkáraként tevékenykedő Szilvássy Gyurka. Nekem elfelejtett kormányüdülőket kiutalni, ezért irígykedem.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.01.18. 13:54:15

@lajos0: meg azt is kár feledni, hogy a fideszes önkormányzatok szándékosan és módszeresen adósították el a városaikat Orbán jó vazallusaiként.

Ezek szerint Meggyes, Lézer Jánoss, Kósa és a többiek alaposan gyanúsíthatóak.

lajos0 2012.01.18. 13:55:33

@Tell Vilmos: "Aztán a végén már nem maradt semmi csak a föld és az ivóvíz vagyon."

Az ivóvízről Demszky gondoskodott, hogy a Suez kezére kerülhessen. Talán laza 80 milliárdot, ha buktázunk az ügyön. Nem véletlenül aggódik a demokráciánkért a hamarosan bukó Sárközy olyan intenzíven .)

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.01.18. 13:57:10

@high up!: LOL
Orvos látott már?
Látom már a vesztedet érzed.
Csak hátradőlök és röhögök... :-)

lajos0 2012.01.18. 13:57:30

@prof. DR. Igaz Magyar doctor professor: Meg a szocialisták is. Persze mindkettő minimum hazaárulás. Ha nincs pénz, csődöt kell jelenteni és kész, nem hitelből éldegélni. De a budapesti adósság sem volt gyenge, őket a gonosz ellenzék kényszerítette bele.

Andráska8 2012.01.18. 13:58:04

'Tegnap egészen példátlan dolog történt: Orbán Viktor közeli emberei bohózatba illő nyilatkozatháborúba bonyolódtak egymással - írja a Véleményvezér blog, amely felidézi: Járai Zsigmond tegnap reggel azt nyilatkozta, hogy a gazdaságpolitika hitelességének visszanyeréséhez személyi változásokra is szükség van, valamint azt, hogy Matolcsy György elhasználódott. Holott - teszik hozzá - Járai mindeddig a Fidesz-kormány gazdaságpolitikájának védelmezője volt, sőt a Magyar Nemzeti Bank elleni, helyenként egészen hajmeresztő támadások résztvevőjeként egy bizonyos fokig alakítója is volt ennek a politikának.

A cikk szerzője szerint nem arról van tehát szó, hogy a volt jegybankelnök most szembesült volna az unortodox gazdaságpolitika fenntarthatatlanságával, hanem arról, hogy valamiért csak most döntött úgy, hogy erről nyíltan fog beszélni. Egy nappal korábban egy hozzá hasonló szerepet vállaló másik közgazdász, Heim Péter is coming outolt Matolcsyval kapcsolatos averzióit illetően.' hvg.hu/napi_merites/20120118_orban_emberei_nyilatkozathaboru#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2012_1_18

2012.01.18. 14:03:21

@ZX: Mindjárt az első, a 2002-es bejegyzés egy logikai bukfenc. A többiben néha van igazság.

marand22 2012.01.18. 14:03:40

@notib:
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/18/orban_huek_maradunk_ertekrendunkhoz/

A jegybankelnöknek és a monetáris tanácsnak olyan esküt kell tenniük az ország és annak érdekeinek szolgálatára, ami problémás, tekintve hogy a jegybankelnök egyben az Európai Központi Bank kormányzótanácsának is tagja"

Ez kell nekünk ? Nem engedi az EU, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke felesküdjön az alkotmányra ?

lajos0 2012.01.18. 14:06:52

@sárkányfő: "Mellár és Chikán, na ők nem falaztak Orbánnak, ők már régen szóltak, nekik van gerincük."

Ki is rúgta törvénytelenül Mellárt Fletó a KSH éléről, amikor szólt, hogy 10% körül lesz a hiány Feri. Mellár azóta pert is nyert a témában.

lajos0 2012.01.18. 15:21:40

Nézem ezt az EU parlamenti vitát, ez még a magyarnál is röhejesebb. Mintha a szellemi fogyatékosok világtalálkozója lenne. Negyed órája az igen meg a nem gombot magyarázzák nekik :-)

ZX 2012.01.18. 15:31:46

@lajos0: Nem csodálom, nálunk is vannak olyan nyilatkozatok, hogy félrenyomtam. Muhhahaha.

Az igazi sztrovacsek 2012.01.18. 16:47:44

"Amikor az előző ciklusban két szoci egymásnak esett, az volt a komment, hogy dőljünk hátra és röhögjünk."

Így van.
És hogy a témánál maradjunk, külön doktori disszertációt lehetne írni arról hogy mi ment ezen a blogon, az MSZP szakadásakor.
Ugye nem baj kedves jobbosok, ha némi kaján vigyorral szemlélem az egyre nagyobb nyilvánosságot kapó FIDESZ-es belharcokat!????
Elvégre a legszebb öröm a káröröm. (ti csak tudjátok)
Nem kerül semmibe, és midig szívből jön.

lajos0 2012.01.18. 17:02:14

@ZX: Hát most ne röhögjön az ember mikor a felháborodottan demokráciát követelő egykori vallon kormányfőtől, a flamand csávó megkérdezte, hogy ha ez tényleg ilyen fontos neki, akkor miért akarta felszámoltatni a rivális flamand pártot. Eddig annyi érv volt, hogy Konrád György is mondta, meg Von Dohnányi sem akart fellépni.

lajos0 2012.01.18. 17:12:57

Göncz Kinga is felszólal. Vajh megkérdezi-é valaki tőle is, hogy a papája egykori magas polca miatt melengetteti-é nem csekély fenekét jelenleg épp az EU parlament széksoraiban.

lajos0 2012.01.18. 19:34:23

Nem kedvelem Orbánt, de ebből a vitából ő jött ki jól eddig. Mondjuk ennyi idiótát, amit ebbe az EU-parlamentbe delegált a "lakosság" tényleg ritkán látni egy rakáson.

leponex 2012.01.18. 20:19:23

@lajos0:
:)
Én azért megkockáztatnám, hogy most egy hozzá hasonló 'európai politikust' nem igazán hallottunk megszólalni. A rövid sajtótájékoztatója kifejezetten élvezetes volt - persze csak annak, aki megértően, elfogadóan képes még akár egy politikusra is tekinteni.-)
Bendit barátunk majd felrobbant :)))
Ahogyan azt eddig is vélelmeztem, ha a politikai lózungokat követően a praktikus, tényszerű kifogásolásra kerül a sor, az egész vircsaft kifullad.
Nagyon kíváncsi vagyok, mire fut majd ki ez az egész uniós hercehurca.

leponex 2012.01.18. 20:22:48

nolponthu:
"Elítélte a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága a magyar hatóságokat, amiért 2006-ban és 2007-ben visszautasították két magyar férfi kérését, akik a Kossuth térre akartak tüntetést szervezni."
Na, ez megint 2400 euro + perköltség államadósságnövekedés ;-)

Az igazi sztrovacsek 2012.01.18. 21:01:19

@leponex:

"Nagyon kíváncsi vagyok, mire fut majd ki ez az egész uniós hercehurca."

Én is.
A dolog akkor válik izgalmassá, amikor majd - esetleg - pénzről szól a nóta.
Mert ha - ESETLEG - kilátásba helyezik az uniós támogatások felfüggesztését, akkor valószínűleg megvalósul némelyek álma, és újra traktorok mennek Bp.-re.:)))

lajos0 2012.01.18. 21:40:59

@leponex: "Én azért megkockáztatnám, hogy most egy hozzá hasonló 'európai politikust' nem igazán hallottunk megszólalni."

Magam is meglepődtem, de nekem Morvai Hisztike volt a legszimpatikusabb :-)Bokros druszám vicces volt, mint konzervatív, de hát ezek már úgyis üres fogalmak. Viszont most mindenki láthatta, hogy ez az Európai Parlament mekkora egy gittegylet, otthon már vállalhatatlan arcokat küld bele mindenki, mert elfekvőnek jó, döntési lehetőségük meg úgysincs semmiféle ügyben.

A sajtótájékoztató jobb lett volna, ha nem kell meglátnom a kis idióta Szíjjártót. De hát nekem komoly elvárásaim vannak :-)

Vörös Deni tényleg egy szánalmas figura, ő arénázni jár oda, de az látszott, hogy senki nem veszi kinn komolyan.

Szerintem némi lebaszást bezsebelnek majd az itteni hivatásos aggódók, akik nagyon szánalmas munícióval szerelték fel a haveri EP képviselőket.

És nagyon pozitív lépés volt, hogy Deutch Tompit nem engedték a helyszínre.

lajos0 2012.01.18. 21:43:08

@Az igazi sztrovacsek: "A dolog akkor válik izgalmassá, amikor majd - esetleg - pénzről szól a nóta."

Én annak drukkolok, hogy ne kapjunk. Hátha akkor elválik a szar a májtól. Egyetlen kormány sem kért és kapott felhatalmazást itt soha arra, hogy hitelből finanszírozza az országot, a mi kontónkra.

leponex 2012.01.18. 22:12:29

@lajos0:
"Egyetlen kormány sem kért és kapott felhatalmazást itt soha arra, hogy hitelből finanszírozza az országot, a mi kontónkra."

Valóban.
De ha az eddigi adósság 'kamatainak törlesztését' kiveszed a költségvetésből, kiderül hogy az ország nem hitelből finanszírozza magát valójában .-) Nem magát finanszírozza hitelből.

Azért nem kis dolog, hogy a szánalmas haveri muníciókészítő kisiparosként a kommunizmus önkéntes üldözöttje Dzsordzs Khonrad említve volt e derék plénum előtt!

leponex 2012.01.18. 22:32:54

@Az igazi sztrovacsek:
Derék muníciókészítő ballib kisiparosaink erősen serénykednek - bár szerintem teljesen esélytelenül - egy ilyen szigorú kimenetelű szankció összehozásán.
Amatőr véleményem szerint még azon is sokat kell dolgozni, hogy az általánosságban kifogásolt törvények konkrét jogi kifogásolását megalapozzák.

Vágyakozni persze lehet arra, hogy a zunió majd jól megdönti a despota zsarnoki diktatúráját - amit amúgy épp Ferenc testvérünk döntött romba fél kézzel, amikor nemrég kijelentette, hogy :
"Budapest – A Público című portugál lapnak Gyurcsány Ferenc azt mondta, hogy Magyarországon nincs diktatúra, Orbán nem diktátor"

No, ezt most hogy 'fogjátok' megmagyarázni a zelkeseredett ötszázötvenezres spontán civil diktatúra-hajkurászónak? :)

leponex 2012.01.18. 22:39:30

@lajos0:
A Kriszti tényleg frappáns volt, bár lehetett volna egy kicsit összeszedettebb is. Hiába, elhidegültek a Gabótól, ahogy Kedves Bárdunk is törölte a ziwiwen barátjai közül. Azóta is várom a Vona-nagynéni levelét ...

leponex 2012.01.18. 22:43:48

@Az igazi sztrovacsek:
"és újra traktorok mennek Bp.-re.:)))"

Szombatra igértek egy kisebb rodeót, én örömmel látnék az Andrássyn néhány remek Dutrát, Hofherr-t tízcentis körmökkel :))

Andráska8 2012.01.19. 00:23:07

Miután Lagarde megmondta, csak a legkeményebb feltétek mellett kaphat OV hitelt, így most már nem is kér.

Majd a piacról finanszíroz ez a barom.

lajos0 2012.01.19. 10:15:53

@leponex: "De ha az eddigi adósság 'kamatainak törlesztését' kiveszed a költségvetésből, kiderül hogy az ország nem hitelből finanszírozza magát valójában .-) Nem magát finanszírozza hitelből."

No a helyzet így tényleg pontosabb. A kamatokat fizetjük hitelből, kábé évente az SZJA bevételek nagyságával. Szerintem erről is elfelejtettek szólni a demokraták a lakosságnak, és felhatalmazást sem kértek rá. Konrád mint legnagyobb magyar író is előkerült, ami azért számomra arra utal, hogy nem olvasta magát agyon magyar szerzőkkel a felszólaló, de hát ez már hitvita.

lajos0 2012.01.19. 10:17:49

@leponex: "Gyurcsány Ferenc azt mondta, hogy Magyarországon nincs diktatúra, Orbán nem diktátor"

Legalább most már Gréczy úr is beláthatja, hogy Ferenc hazudik. Vagy ő. Harmadik lehetőséget nem igazán látok .-)

lajos0 2012.01.19. 10:24:44

@leponex: Kriszti legalább megkérdezte, hogy ugyan ki a francot képviselnek itt vajon a képviselő urak saját magukon, meg a kampányukat támogató cégeken kívül. Mert , hogy egy felesleges szervezet ez az EP, szinte 0 döntési lehetőséggel, az most nyilvánvaló lett a szélesebb közönségnek is.

Ráadásul az értékekről papoló szerencsétlen képviselők, mintha elfelejtették volna a lisszaboni szerződés elfogadásának nevetséges körülményeit, amit a nép mindenhol leszavazott, ezért erőből átnyomták. Meg, hogy amikor igazán fontos dologról tárgyalnak azt Merkel vitatja meg Sarkóval, és még Barossot is elhajtják a tárgyalások környékéről. Vajon ki veszi komolyan még az EU demokráciáját, ha már ők maguk sem adnak a látszatra sem ?

leponex 2012.01.19. 17:11:53

@lajos0:
"de hát ez már hitvita."
Ott ahol lábbal tapossák a vallásszabadságot, ott természetesen nincs helye hitvitának.-)

- érdekes, mintha ez a diktatúrázás hirtelen alábbhagyott volna :) Pedig a projekt egyik legfontosabb eleme volt, de erre épült az uniós bohózat is.
Nem az számít, hogy jogilag konkrétan kifogásolható-e a Zalaptörvény, meg a hozzá kapcsolódók, hanem egészében kell nézni, és az sérti. És ehhez még ismerni sem kell a kritika tárgyát, elegendő, ha a demokratikus uniós elvek alapján kijelentjük és kész.

Én azért (is) tartom alapvetően ostobának, kártékonynak ezt az idióta diktátorozást, mert egyébként tényleg jó néhány valóságos probléma van itthon, amivel érdemben kellene foglalkozni.
De így teljesen hiteltelen és kontraproduktív ez az 'uniós alapelvekkel' való handabandázás.

- A két - három - többsebességes európa meg az elejétől nyilvánvaló volt, most már nem is tagadják különösebben a 'nagyok'.
Ami egyébként tényleg abszolút ellentétes a sokat emlegetett 'európai értékrend' és egyéb nyalókaságokkal.
Barroso vagy a soros lengyel elnökség negligálása nemrég szintén ezt demonstrálta.

Ezzel együtt természetesen változatlanul híve vagyok egy valódi Európai Uniónak .-)

"Harmadik lehetőséget nem igazán látok .-)"
Most az 'autokrata' lesz a menő, kíváncsian várom Kedves Bárdunk szótárának frissítését :))

lajos0 2012.01.19. 19:06:43

@leponex: Viszont ha már pedzegették a kérdést tényleg ideje lenne harcot indítani a jegybank függetlenségéért: én szeretném, ha a BIS nevű fedőszerv levenné róla enyves mancsát.

leponex 2012.01.19. 23:28:31

@lajos0:
Így már jobban érthető, hogy legközelebb a jobbikra (??) szavazol :), e 'függetlenséghez' csak a zunión kívül van lehetőség, ha jól értem.

Néha olyan érzésem támad, mintha a Patás azért (is) koreografált volna így, hogy a zátlagos magyar állampolgár is képbe kerüljön egy kicsit, hol is tartunk tulajdonképpen.
Szerintem az, hogy Magyarország nemzeti bankjának azért leszen tiltva esküt tenni a saját hazájának érdekei szolgálatára, mert egyben az EKB kormányzói közé is tartozik, és e minőségében köteles lehet akár hazája (?) ellen is ügyködni; nos ez azt hiszem eddig kevesek előtt volt nyilvánvaló.

E szimbolikusnak látszó kifogásolás bizony egészen messzire vezető gondolatokat ébreszthet a gondolkodásra hajlandóságot mutató polgárok közt.
Vélem én.

lajos0 2012.01.20. 10:52:03

@leponex: "Szerintem az, hogy Magyarország nemzeti bankjának azért leszen tiltva esküt tenni a saját hazájának érdekei szolgálatára, mert egyben az EKB kormányzói közé is tartozik, és e minőségében köteles lehet akár hazája (?) ellen is ügyködni; nos ez azt hiszem eddig kevesek előtt volt nyilvánvaló."

Nem is a haza szolgálata a jegybankok feladata, és nem véletlenül vannak kormányzói. Ők kvázi egy önálló ország, mint a londoni city.

leponex 2012.01.20. 18:04:20

Jó Bárdunk, Gréczy Zsolt!

Ha már ily érdektelenség övezi aktuális remeklésedet, engedd meg, hogy feldobjam az igazmondó Bartussal, aki nem a hazai zsarnokság igájában gyötrődik, mint mi mindannyian kik szemek vagyunk e láncban, ( Ferenc testvérünk nem, mert ő már nem él diktatúrában, csak bennünket hagyott itt árván;-) hanem a szabadság fellegvárában teljesíti ki életét. Emígyen szurkol nekünk:

"Befellegzett Magyarországnak
...
Egyetlen esély az volt, hogy Európa megállítja ezt a bűnbandát. Az Európai Parlament vitájának ugyan nincs közvetlen következménye, de hatása van, és annyi érzékelhető, hogy Orbán megvezeti őket úgy, mint a médiatörvénnyel. Úgy jönnek majd ki az uniós vizsgálatokból, hogy a lényeg nem változik, és az Unió szentesítette a fasiszta diktatúrát. Mindez belföldön is megerősíti majd a pozícióikat, elszigetelődnek a tiltakozók, és bajkeverők lesznek, később a rend megbontói, bűnözők. Elkezd majd dolgozni Szájerné igazságszolgáltatása.

De boldogság nem lesz, kedves magyarok. Hanem előbb-utóbb menekültek árasztják el a határt, valamilyen módon még ezt is akadályozni és szankcionálni fogják. Mivel a jog eszközeivel nem lehet megfogni Orbánt, és egy diktatúra előbb vagy utóbb mindig megbukik, elkerülhetetlen lesz a vérengzés. Egymást fogják vadászni, lövöldözni az utcán, a gyerekeket a pincékbe kell menekíteni, fegyveres banditák járnak majd, hogy halomra gyilkolják egymást. A csőcselék az 56-os dicsőséges forradalomhoz hasonlóan koncolja majd, akit elér. Ne felejtsük el, hogy ennek felelősei lesznek azok az európai politikusok is, akik most gyalázatos módon kiálltak egy diktátor mellett.

Ez az Orbán egy átok, egy istenverése. Kiszolgálói pedig aljas gazemberek. Megint elvesznek egy emberöltőt a magyarok életéből. Nincs az a büntetés, ami elég lenne nekik.

Ez a nap minden reményt eloszlatott. Ha most otthon volnánk, holnap nem mennénk dolgozni, hanem egész nap csomagolnánk, és lesz, ami lesz, azonnal elhagynánk ezt az országot. Akinek egy kevés esze van, az most menekül, amíg lehet.
Amerikai Népszava Bartus "

lajos0 2012.01.20. 19:35:19

@leponex: Hát ez a Bartus azért tényleg orvosi eset, viszont roppant szórakoztató.
Az istenverés nem tudom mit takarhat szerencsétlen nyomorultjánál, de látszik hogy sok időt töltött el a hitgyülis imakommandókban. És külön vicces, ahogy afelett sajnálkozik, hogy már elmenekült, így nem teheti meg még egyszer :-)

Az igazi sztrovacsek 2012.01.20. 22:16:01

"Fellegi Tamás elismerte, hogy az egykulcsos adórendszer is témája a hiteltárgyalásoknak."

"A bírói függetlenség is bekerült az IMF-tárgyalások feltételei közé."

"Martonyi: Médiatörvény-ügyben is nyitottak vagyunk."

Eladnák ezek már az anyjukat is, csak legyen pénz.
Mert ha nem lesz, olyan csúfos bukás vár rájuk, amely örökre a feledés homályába borítja az "öszödi böszme" lemondását.

Szíjjártó éppen most próbálja tisztára mosni a szart az M1-en.
Hányinger keltően.

leponex 2012.01.21. 11:37:59

@Az igazi sztrovacsek:
Nem jó nektek semmi, kedves sztrovacsek :))
Ha szabadságharcol a Viktor, akkor az a baj, ha abbahagyja akkor meg az.
Baj az egykulcsos (amit nem is oly rég minden valamirevaló ballib szakember támogatott .-) ), baj ha mégis tárgyalnak róla, hogy ne legyen 2/3-ados törvény.

Jó 20 Mrd-dal nagyobb a valutatartalék mint amikor Ferenc testvérünk a Zájemefhez fordult, a külker mérleg messze pozitív, oszt valahogy mégis a csődről vizionálnak.

Még egy ilyen IMF-hitelügylet nem volt, ahol a kormány rimánkodik, hogy nincs szüksége IMF hitelre, miközben uniós bezzegországok várnak erre, amíg csodák csodájára a brutálisan nagy devizaeladósodás miatt az elgyengített forinttal jobb belátásra noszogatják Orbánt. Jó, legyen biztonsági megállapodás. mondja.
Nem, nektek hitelre van szükségetek, világos !???
Hát jó, adná meg magát a kis renitens.
Hohó! De veszedelemben a jegybank, bár ugyanazok a lépések eddig nem voltak fenyegetők, még az eskü sem, de most valahogy veszedelmessé váltak.

De még ez sem ébreszti fel a 'demokratikus ellenzéket', és legalább valami formális mormogással jeleznék a Zunió felé, hogy talán ezt már nem kellene.
A sokat emlegetett londoni elemzők mondják helyettük:
"Timothy Ash, a Royal Bank of Scotland (RBS) londoni globális felzárkózó térségi kutatórészlegének igazgatója az eddigi fejleményekről befektetők számára pénteken összeállított áttekintésében annak a véleményének adott hangot, hogy ha az EU, az eurójegybank (EKB) és az IMF nem mutat készséget a kompromisszumra, az "a magyar fél megaláztatásának kockázatával járhat, és ez visszaüthet"

Szerintem ma már teljesen nyilvánvaló, hogy valóban 'kívülről' szeretnék megbuktatni Orbánt, kiprovokálni, hogy az 'bekeményítsen'.

De ahogy láthatod, ez a Patás erre elővette a mindenben kompromisszumra, változtatásra hajlandó oldalát, hajlandó alávetni magát mindenben, ha nem az érvek, akkor az erő hatására.

Így aztán a nyulacskának előbb-utóbb elé kell bújni a zunió bokrocskájából.

Így leszen egy szép látlelet a mai Európai Unió valóságos mibenlétéről e kis magyarköztársasági perpatvar során, ahol kiderül az is, hogy egy amerikai üzletember véleményének mekkora súlya lehet egy 'erős', autonóm gazdasági-politikai hatalom döntéseiben.
De egy igazi Európai Demokratának ez teljesen természetes.
;-)
Véleményem szerint.

Az igazi sztrovacsek 2012.01.21. 12:08:08

@leponex:

"Nem jó nektek semmi, kedves sztrovacsek :))"

Hát Istenem....
Ez van ellenzékben, oszt jó napot.
Volt kitől ezt megtanulni, oszt megint csak jó napot.
"Meg lehet(NE) persze magyarázni"
De minek??????

Na de mégis valamit.
Egykulcsos.
Ki akarta?
Ki volt ellene?

"baj ha mégis tárgyalnak róla, hogy ne legyen 2/3-ados törvény."

Már miért volna baj??????
Kinek baj?????
A baj az, hogy megcsinálták 2/3-al a szart, oszt most viszakozz.
Ha valakinek baj, hát az nem az ellenzék, az biztos.

"Még egy ilyen IMF-hitelügylet nem volt, ahol a kormány rimánkodik, hogy nincs szüksége IMF hitelre,"

Nem kell hitel, de azért jó ha van mi????
Siralmas.

"Nem, nektek hitelre van szükségetek, világos !???"

Nekünk????????
Talán mi kormányzunk 2/3-al, és mi fordultunk a kipaterolt IMF-hez?
Még a végén megmagyarázod, hogy a "ballib" ellenzékből irányítja az országot.

"De ahogy láthatod, ez a Patás erre elővette a mindenben kompromisszumra, változtatásra hajlandó oldalát, hajlandó alávetni magát mindenben, ha nem az érvek, akkor az erő hatására."

Ja.
Letérdeltették, oszt jó napot.
Koki, saller, tockos.....???

leponex 2012.01.21. 12:42:48

@Az igazi sztrovacsek:
Bocs, azért a földszintesnél még ezek után is magasabbnak gondolom szellemi horizontodat :(

Kedves Bárdunk talán megbocsátja, hogy az üresjáratot egy kicsit feldobom:)

Edzésnek egy kis gondolatébresztő:

reposzt.hu/blog/köntös-lászló/2012-01-14/ki-hagyta-el-nyugati-partot

„Azért azt soha nem gondoltam volna, hogy Magyarország a kommunizmus bukása után, az immár újra egyesített Európában, ilyen civilizatórikus törésvonalakat lesz képes ilyen drámai módon nyilvánvalóvá tenni, szimplán azáltal, hogy jelenlegi kormánya konfrontálódni merészelt a mai nyugati civilizáció némely tételével. A dolgok legmélyén nyilvánvalóan a pénzről van szó, ám a vita ideologikus kontextusba kerül, ami drámai módon rámutat Magyarország és a Nyugat mai feszült viszonyának szellemi hátterére. Ettől ilyen heves a Nyugat reagálása, amely odáig megy, hogy Orbánban a „gonosz” megtestesülését látja. … Tehát az európai szcenárióban Orbán jeleníti meg a rosszat. He is the villain of the piece. Itt tehát már nem pusztán arról van szó, hogy van egy ember, aki történetesen rossz, gonosz, hanem arról, hogy maga a rossz inkarnálódik egy személyben, s ezért olyan irtózatosan veszélyes a mai nyugati civilizáció, azaz a „jó” birodalmára nézve.

Világok csapnak itt össze. Ugyanis mind a két megnyilatkozásnak az a lényege, hogy a mai kormány tevékenységének megítélése nem marad meg pusztán szakmai kereteken belül, hanem ideologikus értelmezést nyer. Az tényleg lehet, hogy Orbán küzdelme a szabadabb mozgástérért, ha úgy tetszik, erőpolitikája, az ámokfutásos törvényhozásnak és az "unortodox" gazdasági intézkedéseknek némelyike sértheti az európai jogot. Hadd legyek jóhiszemű: nem gondolnám, hogy az Economist cikk szerzője puszta rosszindulatból írja, amit ír. Itt már arról van szó, hogy az Orbán kormány tevékenysége világképi jelentőséggel bír. A volt kormányfő megnyilatkozása is azt sejteti, hogy itt már nem pusztán jogi, vagy gazdasági kérdésről van szó: „Másfél év orbáni hatalomgyakorlása alapján azonban egyértelmű, hogy a kormány a történelmi lehetőséggel nem pusztán nem élt, hanem kifejezetten visszaélt vele: az eredeti célok mindegyikével(!) ellentétes irányba vezeti Magyarországot. Az erőszakos hatalomvágynak, a gazdasági hozzá nem értésnek és a cinikus társadalomszemléletnek olyan sajátos kormányzati ötvözete alakult ki Magyarországon, amelynek eredményeként Ady és mindannyiunk kompországa most ismét felhúzza az – évtizedek tévútjai után éppen csak kivetett – horgonyt, és megint elhagyja a nyugati partot.”

S megint, egy kis történelem. Itt van ez az ország, ez a nép, amelyet a kommunista diktatúra erőszakosan leválasztott saját múltjáról és a hagyományos Európáról. De azért a diktatúra mégsem volt annyira tartós, hogy a teljes és végleges hagyományszakadást be tudta volna teljesíteni. Még megmaradt a lehetőség a visszacsatolásra, a történelem korrigált újraolvasására. Magyarországon a hagyományos Európa részeként még él egy emlékezetközösség. Ezt ismerte fel az Orbán kormány, ezért lett „Magyar Köztársaságból” Magyarország. Ennek a kormányzásnak kifejezett eszmei – világnézeti karaktere van, s mint korábbi bejegyzésemben írtam, a történelmi kísérlet innen értelmezhető. S a Nyugat, ideértve a mai hazai szocialista - liberális ellenzéket is, innen is értelmezi. Valójában ezért lát benne veszélyt.

Ennek az emlékezetközösségnek a léte teremti meg az alapot ahhoz, s hozza létre azt a látszólagos ellentmondást, hogy a mai Magyarország irányvonalával - akár a kormány egyes vitatható intézkedéseitől függetlenül is - érzelmileg azonosulni lehet. Innen van a támogatottsága. Ez még akkor is igaz, ha a kormányoldal ma komoly veszteségeket szenved el: a szavazók nem mennek át a másik oldalra. A növekvő kiábrándultság azonban azzal a kockázattal járhat egyrészt, hogy Magyarország politikai senkiföldjévé válhat, másrészt pedig felerősítheti az EU ellenes hangokat. Ez tragikus lenne, mert ismét és újra szembekerülhet egymással "haza" és "haladás". Többről van itt szó, mint szimpla gazdasági racionalitásról.

Azt hiszem azonban, ez kormány valamit végzetesen nem ismert fel, vagy ha fel is ismerte, az új nyugati eszmevilág erejét nem érzékelte. Mert miközben bejelentette igényét az immár relatíve független magyar emlékezetközösség újrafogalmazására az évezredes nyugati hagyományban, nem vette észre, hogy a hagyományos nyugati emlékezetközösség felszámolta önmagát. Más lett. Ez a vasfüggöny mögül nem igazán látszott, sőt, a rendszerváltás óta eltelt időszakban sem vált annyira nyilvánvalóvá, mint napjainkban. Ennek az új Nyugatnak a szellemi profilja soha nem mutatkozott még meg ilyen erős kontúrokkal.

Most látszik csak igazán, hogy míg mi a karanténban élve a klasszikus Európa ideáját dédelgettük, a nyugati szellemtörténet alapvető változásokon ment át, melynek eredményeként a Nyugat saját évezredes történelmi beágyazottságát felszámolta, s egy új eszmény, a filozófiai liberalizmus vált a domináns eszmei áramlattá, orientációs ponttá és normatív értékké. Napjaink eseményei drámai erővel mutatják be a modern Nyugatot, amelynek fundamentuma immár nem az egységes szellemi alapozású közösségi társadalom, hanem a szabad és független, beágyazottságoktól és hagyományos kötődésektől mentes egyén, a „tehermentes én” (Sandel), aki képes az értékválasztásra, s akinek nincs szüksége semmiféle, a hagyományban megfogalmazott és megőrzött előzetes közösségi tudásra és érzelmi kötődésre ahhoz, hogy a jót válassza. Ha úgy tetszik, a filozófiai liberalizmus demitologizálta a Nyugatot, a régi szellemi tartalmak mentálisan is elfogadott igazságát viszonylagossá tette, az egyént eloldotta a saját közösségi múltjától és értékvilágától. Megszüntette Európa emlékezetközösségét.

S innen nézve a magyar kísérlet eszmei tartalma valóban nem több, mint szánalmas vergődés a múlt hálójában, megkötözöttség, az idő kerekének visszaforgatása, megkérdőjelezése annak, amit a mai Nyugat jónak ismer el. A szó rossz értelmében konzervatív és nacionalista. Gonosz.

Tényleg van itt valamiféle kulturális szakadék. Csakhogy ezt nem a mai magyar kormányzati filozófia idézte elő, legfeljebb csak a felszínre hozta. Az ok valójában a féloldalas európai történetben keresendő, aminek a paradoxonja ma abban válik nyilvánvalóvá, hogy minél keletebbre megyünk a Nyugaton belül, annál erőteljesebbek még a történeti Európa kulturális és világnézeti hagyományai. Annál mélyebb még a közösségi beágyazottság mindabba, ami valaha Európát jelentette. Az az abszurd helyzet állt elő, hogy gazdaságilag minél megkésettebb egy kultúrájában nyugati, ám földrajzilag keleti társadalom, annál inkább még a hagyományos Európa része, semmint a mai liberális, értéksemleges és multikulturális Európáé.

Nos, itt van a kulturális szakadék. Innen ered a mai szcenárió drámája, amely szimpla jogi-gazdasági kérdéseket világnézeti dimenziókba helyez. Az „új” csap itt össze a „régivel”, a modernitás a hagyománnyal, amely immár úgy jelenik meg, mint valamiféle civilizatórikus küzdelem, a „jó” és a „rossz” harca. S természetesen, a modern Nyugat (értsd: a nyugati nagyhatalmak), miheztartás végett, elmagyarázza majd Magyarországnak, hogy mi a jó, s a mi gyászunkat a hagyományos Európa felett nem fogja tudomásul venni, mert már nem is érzékeli. S hogy ez civilizációs előrelépés lesz-e, nem tudom.

Majd a történelem, a Nyugat senki által sem birtokolható végérvényes jövője fog válaszolni arra a kérdésre, hogy valójában ki is hagyta el a nyugati partot. „Mert ezer esztendő előtted annyi, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, mint egy őrváltásnyi idő éjjel.”

Az igazi sztrovacsek 2012.01.21. 14:53:02

@leponex:

Magas röptű gondolatok.
Mondhatnám, hogy emeletesek.
Messze meghaladják a szellemi horizontomat.
Bocs, de én maradok a földszinten.
Egyébként is tériszonyom van. :))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.21. 20:56:33

@Kara kán: Ez mitől rossz hír?

Ez az exportra termelőknek rossz hír. Bár azoknak se annyira, tekintve azt, hogy honnan is erősödik?

leponex 2012.01.21. 21:25:53

@Az igazi sztrovacsek:
Vagytok még néhányan így :))

Az igazi sztrovacsek 2012.01.21. 21:47:53

@leponex:

Ja.
Ráadásul osztódással szaporodunk.
Közben pedig nagy ívben leszarjuk református lelkészek magasröptű szellemi értekezéseit. (katolikusokét is)
Valahogy jobban érdekel minket, hogy szerdától mennyivel lesz drágább a benzin, LESZ-E MUNKÁNK, fölvesznek-e államilag támogatott szakra az egyetemre, mennyit kell majd fizetnünk az új rendszámért, ki tudjuk-e fizetni a hiteleinket, bezárják-e a kórházunkat, és még hosszan sorolhatnám.
Egyébként minden tiszteletem Köntös Lászlóé.
Csak valahogy más irányú problémáim vannak, néhány millió sorstársammal együtt, oszt jó napot.

Orangekiller 2012.01.22. 08:40:27

@lajos0:
Szerencsém volt látni a tegnapi fideszes felvonulást - és megerősített abban hogy minden magyar állampapírt el kell adni.
Viktor dugja fel magànak !!!
Itt szándékosan akkora államcsőd
lesz hogy kő kövön nem marad.
Légyszíves ne gyere azzal hogy a görögöknél meg máshol is

lajos0 2012.01.22. 22:52:07

@Orangekiller: Nekem nincs ilyen a birtokomban jó ideje. De az USA-t sem venném. Említésre méltó nyitott pozícióm csak ezüstben volt, az hozott is 5%-ot pénteken, az olajon viszont a felét el is buktam az eddigi állás szerint, de szerintem felfele fog menni, úgyhogy muszáj tartani :-)
Ehhez szerencsére nem is kellett tüntetéseket nézegetnem.
süti beállítások módosítása