2012.04.09. 08:15
Orbán és a kereszténység
Orbán Viktor, aki korábban az országgyűlésben az európai ügyekért felelős bizottsági elnök volt, húsvéti üzenetében bejelentette, hogy a Föld kocka alakú, a tudományos felfedezések fabatkát sem lendítettek a zemberiségen. Kimondta a tutit: vagy fundemantalista kereszténység, élén vele, vagy halál és pusztulás.
Még mielőtt bárki világok harcának tekintené azt, amit a láthatóan mentális problémákkal küzdő magyar miniszterelnök mondott, azért nézzük meg közelebbről, hogyan illeszkedik a zemberiség alapértékeiért érzett folyamatos aggódás a Fidesz napi politikájába.
Nem lehet kétséges, hogy Orbán szándéka ezúttal sem volt más, mint a választás kikényszerítése: vagy velem tart Magyarország, és akkor lesz hit, meg szuverenitás, meg nemzeti öntudat, vagy mentek "azokkal", akiknek sem a haza, sem a család, sem a hit nem szent.
Orbán persze, ezúttal is hazudik.
Mert hát, hogyan is illeszkedik a hit szabadságába, hogy nem működhet minden egyház?Istennek tetsző cselekedet lett volna, hogy a lakásom vevőjéből párizsi nagykövet lesz, amikor miniszterelnök leszek? Mélyen keresztény gyakorlat lehetett a "ne mi nyerjük a legtöbbet", vagy amikor az államtól kapott pártszékházból Kolumbia-alsó módjára bánya lett a papának? A vatikáni, amúgy minimum nem szerencsés szerződést, amely kiváltságos helyzetbe hozott egyházakat, Horn Gyula kötötte, az esztergomi bazilikát és a pannonhalmi apátságot pedig Gyurcsány újíttatta fel. Most akkor "azok" istentelenek lennének? Sőt, Gyurcsány idején több gyermek született, mint Orbán idején. Most akkor, melyik volt a családbarát, a nemzetmegtartó kormány?
Tényleg az lenne az egyetlen üdvözítő út Európa és Magyarország számára, ha az erkölcs és a politikai tisztesség nevében fideszes pártkatona lesz a legfőbb ügyész, a médiacenzor, az ÁSZ elnöke, a kipótolt Alkotmánybíróság összes tagja, a megyei fő- és alispánok, ha ellopjuk a megvédeni ígért magánnyugdíjakat, ha visszamenőleg változtatunk (alap)törvényeket, például azt is, amely a legfőbb rivális számára frakcióalapítást tesz lehetővé? Isten kedvét leli abban, hogy megvonják az egyházi státuszt attól a lelkésztől, aki már az előző rendszerben is ezért küzdött, és momentán metodistának keresztelte Orbán első két gyermekét? Alázzuk azt az Európát, amelyiknek pénzéért könyörgünk, hogy két év csodás kormányzás után megússzuk az államcsődöt? Odatojunk az ablakuk alá és bekopogunk WC-papírért? Biztos, hogy attól lesz új az Új Ember, hogy falazunk az ügynököknek, ha a papok nem mondanak le még válság idején sem az adókiváltságaikról? Az lenne a haza felemelkedésének egyetlen hitbéli záloga, hogy Lászlónénak Nyerges Zsolt legyen a tanácsadója, és a cimborák kapják az állami földeket?
Krisztus ennél kevesebbért kizavarta a kufárokat a templomokból.
Jól olvasom, hogy az az Orbán aggódik a kereszténységért, aki alázza a rokkantakat, csökkenti a nyugdíjak értékét, aki a szegényből szegényebbet, a gazdagból gazdagabbat csinál, akinek országlása idején fagytak meg a legtöbben a téli mínuszokban, és aki méltatlanul bánt a hajléktalanokkal, akinek a keresztényi szeretetről, irgalomról és megbocsátásról halvány lila fogalma sincs? Mit szólhat odafenn az Úr, amikor azt olvassa KDNP-s politikusoktól, hogy az ő egyszülött fia, akinek életét adta a bűneinkért, és ma ünnepeljük feltámadását, hasonlatos Schmitt Pálhoz?
Orbán ezzel az interjúval tovább tetézte bűneit. Ha tényleg hiszi Istent és a Biblia írását, tudja, hogy mindezt még felróják neki.
Ám mielőtt ez egyszer - remélhetőleg sokára - megtörténik, azt tudnunk kell, hogy amit mondott, csupán hatalomféltésből mondta. A lassan málladozó tábor egyben tartása érdekében. A Fidesz örök és megbonthatatlan veteránja abban bízik, hogy a romló életszínvonal - és a ciklusban ez már csak rosszabbodni fog - ellenére is nyerhet, ha néhány alapértéket magáénak tulajdonít. Abban bízik, hogy ha övé a nemzeti zászló, Puskás lenyúlt aranyérme, a körmenet tömjénfüstje, akkor a korgó gyomrú nép ezt bekajálja.
A többi rajtunk, magyarokon múlik, különben a hazánknak hosszú időre bevégeztetik.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Orbán, a zÚjember 2012.04.09. 14:29:24
Trackback: Orbán, a zÚjember 2012.04.09. 13:50:14
Trackback: Orbán és a kereszténység 2012.04.09. 13:21:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rocksztar 2012.04.09. 09:20:51
anyád!
kalmik 2012.04.09. 10:12:28
delfinem 2012.04.09. 10:31:34
ÉN, NEM VAGYOK VALLÁSOS, DE MÉGIS ZAVART!!!!! ENNYIRE BUNKÓK!!!! MOST MEG MIT LÁTOK...........#### ÉN NEM VÁLTOZTAM SEMMIT### DE, HOGY ŐK ....MILYEN ember AZ ILYEN???
Geo_ 2012.04.09. 10:41:15
pánpéter 2012.04.09. 10:54:08
gréczyzsolt 2012.04.09. 10:56:41
pánpéter 2012.04.09. 11:11:33
több szerénység és alázat? akkor leírom mégegyszer, hogy értsd: neked, keresztény embernek a feltámadás ünnepén nem az üszítás, az acsarkodás, a gyűlölködés kellene hogy kitöltse az életedet, és nem a mások iránti kiolthatatlan fóbia kéne hogy vezéreljen húsvét hétfőn. érted nem? húsvét hétfő, meg a gyűlölködés (mert te most éppen ezt teszed), nem fér meg egymás mellett. mert ha neked megfér, akkor nem lehetsz keresztény (hogy a mentális problémáidról már ne is beszéljünk), érted. tehát már megint csúnya hazugságba csúsztál... és pont ezért vagy szánalmas.
bár az is milyen érdekes: te kioktathatsz, más nem oktathat ki. lételemed a kettős mérce? egyenlők meg egyenlőbbek? elvesztetted az egyenlőbb státuszod, tán ez fáj?
bástya elvtárs szavait tudom idézni neked: "szerénység, ne tömjénezze magát, szerénység. amit én a legjobban szeretek magamban, az a szerénység!" fogadd meg bástya elvtárs szavait szolti.
öreg_répatorta 2012.04.09. 12:20:00
rocksztar 2012.04.09. 13:27:18
yanchi345 2012.04.09. 13:33:19
"És Jeruzsálembe érkezének [húsvétkor]. És Jézus bemenvén a templomba, kezdé kiűzni azokat, a kik a templomban árulnak és vásárolnak vala; a pénzváltók asztalait, és a galambárusok székeit pedig felforgatá;
És nem engedi vala, hogy valaki edényt vigyen a templomon keresztül." - hmm, nem tudott viselkedni, igazán megtaníthatnád rá.
pánpéter 2012.04.09. 13:40:01
húsvét révén nem akartam ilyen kérdéseket feszegetni, de számomra is pont ez a kérdés merült fel. mennyire abszurd egy helyzet, hogy a vallásos mélykeresztyén zsolti, kinek édesapja '56-os kitűntetett, annak az utódpárti, volt KISZ KB-s gyurcsánynak a szekerét tolja, aki az '56-os megemlékezés 50. évfordulóját szétverette, szétlővette?!?! és ezek után még én csodálkozom, hogy az ember húsvétkor gyűlölködik, meg uszít? kemény egy élet lehet a tiéd zsóti, nem irigyellek.:))
MCock 2012.04.09. 13:49:16
1. Gréczy Zsolt Orbán képmutatására, hazudozására mutat rá, és Húsvét alkalmából meg is állapítja, hogy nem keresztényien viselkedik, hanem ellenkezőleg.
2. Megemlékezések voltak ugyan 2006 okt. 23-án, de egyik sem lett szétveretve. Az utcai randalírozókkal, gyújtogatókkal szemben, habár esetenként hibásan is, valóban fellépett - a rendőrség.
lajos0 2012.04.09. 13:50:33
pánpéter 2012.04.09. 13:57:37
másik országban élünk ezek szerint.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 14:05:54
Peripetia 2012.04.09. 14:08:17
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 14:09:49
Amiről beszélsz, 2 évtizeddel ezelőtt volt.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 14:11:05
lajos0 2012.04.09. 14:11:54
Mentális problémákkal is erősen fel vannak vértezve, mindenki tegyen igazságot saját rögeszméi szerint, hogy mégis melyik jobban.
"Nem lehet kétséges, hogy Orbán szándéka ezúttal sem volt más, mint a választás kikényszerítése"
Hát így nem lehet választást kikényszeríteni. Ha valaki önmagát a kereszténység, a demokrácia, az európai értékek, stb. egyedüli letéteményesének tartja, azt ki kell kacagni.
A tanácsadók, politikai kegyencek, meg egyéb ingyenélők szapulásával is kicsit óvatosabb lennék Gréczy Zsolt pozíciójából, még ha a kritika jogos is.
"amit mondott, csupán hatalomféltésből mondta. A lassan málladozó tábor egyben tartása érdekében."
Mondjuk, hogy ennek a hatalomhoz mi köze azt nem sikerült kiderítenem. Szerintem Orbán továbbra is teljesen félreérti a kereszténynek nevezett politizálást, mert annak semmi köze sem a kereszténységhez, sem a valláshoz, sem az erkölcshöz. A meglehetősen lassan málladozó tábornak, pedig a tizede is óriási előrelépés lenne Ferencnek meg a DK-nak támogatottság terén, ami valahogy még ezekben a setét, vészjósló időkben sem akar növekedni semennyire sem.
"A Fidesz örök és megbonthatatlan veteránja abban bízik, hogy a romló életszínvonal - és a ciklusban ez már csak rosszabbodni fog - ellenére is nyerhet, ha néhány alapértéket magáénak tulajdonít."
Ahogy a "demokratikus" baloldal meg abban bízik, hogy a romló életszínvonal ismét a zsírosbödön közelébe juttatja, de ennek egyelőre semmi jele.
lajos0 2012.04.09. 14:14:10
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 14:16:59
lajos0 2012.04.09. 14:32:57
"Ha Jézus Krisztus feltámadott - márpedig ez történelmi tény - a kereszténység győzni fog, hiába is próbálják Európa-szerte perifériára szorítani – mondta húsvéti prédikációjában a Hit Gyülekezete vezető lelkésze"
"Lukács, a harmadik evangélium szerzője, a tudomány világából érkezett, hiszen orvos volt. Evangéliuma kezdő részében leszögezi, hogy a Jézus feltámadásáról szóló beszámolóját szemtanúk vallomásaira és saját kutatásaira alapozta – hívta fel a figyelmet Németh Sándor. "
Szerencsétlen Németh itt pedig a mai tudományos módszertant tulajdonítja Lukácsnak, hiszen orvos volt, azok meg olyan tudós félék, tehát tudományos tény ha valamit leírnak. Nagyon gyermeteg elképzelés.
"Ezért szerinte nem csak azok az emberek a felelősek, akik a sátán szolgáiként ülnek az országgyűlésben, hanem azok is, akik számukra bizalmat szavaznak és felruházzák őket, hogy ott a sátán érdekeit, tervét, gyűlöletét képviseljék. "
Szerintem is a sátán szolgái ücsörögnek a parlamentben, ha már ilyen avitt hasonlatokkal kell operálni, de a kollektív felelősség szép gondolatát veti fel a szolgálati ajándék nem először.
"A sátán – mondja Németh Sándor – előszeretettel keres magának olyan politikusokat, közéleti szereplőket, akik gyűlölik a zsidóságot, Izrael Istenét és a Bibliát."
Az izraelimádó, szélsőjobbos, szabadkőműves és tömeggyilkos Breiviket vajon hogyan szemelhette ki magának ?
Vagy benne a szentlélek munkált, mivel Izrael rasszista politikáját bíráló baloldali fiatalokat mészárolt le ?
Ha már a fundamentalista kereszténység veszélyeiről értekezünk, akkor azért ezeken is érdemes elgondolkodni.
Nagy világröhej, hogy a progresszív baloldal legnagyobb médiabástyája egy fundamentalista és antidemokratikus szekta kezében van. Pedig az egyház ne politizáljon szoktuk gyakran hallani az álszent mantrát.
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.09. 14:34:58
a dolog úgy kezdődött, hogy húsvét alkalmából a keresztények kezdték ütni vágni a nem keresztényeket. ld Orbán húsvéti riportját az Új Emberben. tényleg, milyen ember az ilyen?!
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 14:46:38
Diagonal 2012.04.09. 17:13:05
Rántott kard 2012.04.09. 17:21:20
megfogalmazása.
chronometere 2012.04.09. 17:22:19
...nyilatkozta egy percemberke egy világhírű sajtooooóóósnak...A...SAJÁT NEVÉBEN !
..azt is nyilatkozhatta volna, :::: JELENLEGI HATALMAMBAN VISSZAHOZOM JOGRENDSZERÜNKBE A "KERÉKBE-TÖRÉST" ÉS VALLÁSI VONALON AZ INKVIZÍCIÓ ÚJRA-MŰKÖDTETÉSÉT !
..mondhatta volna..., mert a percemberkék össze-vissza is brekeghetnek,s vannak"azok"akik melegen tartják őszentsége alfelét,amíg megengedi nekik a NÉP.
Mariann19 2012.04.09. 17:32:33
Rántott kard 2012.04.09. 17:41:08
Bekajálja.
Egy darabig még bizonyosan.
Bekajálta a 27%-os ÁFA-t, a manyup pénzek lenyúlását, a hetenkénti üzemanyag áremelést, a szolgálati és a rokkant nyugdíjak elvételét, a kórházak, iskolák bezárását, a fizetés csökkentést egykulcsos adóval, a sztrájktörvény módosítását, a szabadságjogok megnyirbálását, a munkanélküli segély 75%-ának elvételét, stb... stb...stb.
Mert a birkák már csak ilyenek. Mennek a vezérkos kolompja után, és Qrva jól érzik magukat attól, hogy valaki megmondja nekik a tutit.
Számukra ugyanis kétféle ember létezik ebben az országban. Van az igaz magyar keresztény aki fideszes, meg van a büdös komcsi, az az mindenki más. (Esetleg néha van harmadik is, de az már csak egy alfaj, a zsidó liberálkomcsi.)
Hát csak kövessétek a vezérkost, Isten majd megsegít, és erőt ad a szenvedések elviseléséhez!
Ha meg nem, hát így jártatok, oszt jó napot.
Mellesleg ha mindezt Gyurcsány csinálja, már leégett volna fél Budapest.
Őt ugyanis nem követik vakhitűek, csak vele mennek néhányan az értelmesebbek közül.
radiator1 2012.04.09. 17:48:47
Te Fletó Istenedet mindenek fölé helyezed.Megtestesíti a megváltót és a messiást is egy személyben, de tartsd tiszteletben a másik 7 milliárd embert.
Legalább Húsvétkor ne gyalázkodj marad még 360 napod (karácsonyt is levontam), hogy Gréczy(geci) Zsolt felszínen maradhass.
Fletó seggének milyen íze van?
pirimogyoró 2012.04.09. 18:11:42
És ez? Ezt te írtad! Akkor te mi vagy húsvét hétfőn? Milyen alapon oktatod ki a másikat? Ez tipikusan a "máséban a szálkát, magadéban a gerendát sem"...
Engem nem zavar, a tiéd is csak egy vélemény (az egyém is), de te és a hozzád hasonló módon kommentelők sem jobbak a Deákné vásznánál, hogy maradjunk a közmondásoknál :)
További boldog húsvétot!
Geo_ 2012.04.09. 18:26:45
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 18:59:00
kalmik 2012.04.09. 19:00:22
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 19:00:24
Úgy érzed, Európa most fejlődik, halad? Csak érdeklődöm, nem kötekedésképpen.
Scagnetti 2012.04.09. 19:04:56
minden vakhitű ezt mondja a sajátjairól. :)
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 19:11:19
Ez az egész felsorolás meg nagyon szép, de hadd kérdezzek valamit: ha eltávolítjuk Orbánt, mi lesz az országgal? Mihez kezdene az az olajfa-koalíció, amelyik hatalom nélkül is elhatárolódik, kirekeszt, tovább szakad, egymás ellen kampányol? Miközben a DK, a Milla, az LMP, az MSZP és a bozótharcosok frakciója egymást aprítja majd a hatalomban, ki vezeti majd az országot? És egyáltalán: mit fog máshogy csinálni? Vissza mindent, ami eddig volt? Te komolyan el tudod képzelni, hogy visszacsökkentik majd az ÁFÁ-t, fogják, és visszaállítják a hatalmas ráfizetéssel működő oktatási rendszert? Fogják, és visszateszik a magánnyugdíjkasszákba azt a pénzt, ami sokszor negatívan "kamatozott"? Őszintén: bármi, amit az Orbán-kormány elvett, arra tudod azt mondani teljes meggyőződéssel, hogy: igen, visszakapjuk majd?
Kérlek, válaszolj ezekre a kérdésekre, mert bárkinek tettem fel, mindig azt hallottam, hogy mocskos Orbánista vagyok. Pedig egyszerűen érdekelne, hogy akik ennyire fúrják a kormány hajóját, azok mivel akarnak majd továbbevezni?
Scagnetti 2012.04.09. 19:23:16
A baj az, hogy ez a sok részből álló olajfa-katyvasz minden lenne, csak működőképes nem. Már az MSZP-SZDSZ sem volt az, de ez még ennél is több részből állna, melyek közül néhány tökéletes ellentéte egymásnak.
Na de nem a Zorbán kormányozna, és ez nekik bőven elég lenne. A nyomor is sokkal elviselhetőbb úgy. :)
lajos0 2012.04.09. 19:25:47
A wikipédia szerint: "A kereszténység mai fundamentalistái az …újjászületett”, „bibliahívő” protestánsok, akik magukat a „fővonalbeli”, „liberális”, „modernista” protestánsoktól választják el."
Tehát az igazán fundamentalista keresztények inkább a hitgyülekezet birkái. Ha viszont a szent iratokat szó szerint értelmezőkre használjuk, akkor sem stimmel Orbánra. Gréczy Zsolt valami nagyon dehonesztálót akart írni, aminek olyan súlyos hangzása van, mint például az iszlám fundamentalistának. Szerintem nem jött össze.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 19:28:27
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 19:29:09
lajos0 2012.04.09. 19:38:23
Hát ezt annak a politikusnak illene forszírozni, aki hasonló alapon a pártok állami támogatását szünteti meg, meg a pártalapítványokét, akik milliárdos nagyságrendű összegekkel stafirozzák ki magukat az adófizetők pénzéből. De a hitelekből rajoskodó kormányok szerintem eddig nagyságrendekkel komolyabb veszteségeket okoztak.
Mariann19 2012.04.09. 19:38:56
Andráska8 2012.04.09. 19:45:45
2008:
' Nem csoda hát, ha Orbánt zavarja a „nagy előd”: a (maradék) jobboldalon még mindig politikai ikonnak tekintett, ma már (tán nem kizárólag ott) államférfiként tisztelt Antall József árnya. A néhai miniszterelnök (öndefiníciója szerint) „az egységes Európában hívő, nemzeti elkötelezettségű, liberális kereszténydemokrata” volt. Orbán viszont legföljebb egy radikális populista és egy neofita keresztény fundamentalista torz keveréke. Akire, ha (neadjisten) „államférfiúi” szerepet oszt a nép (és a balsors), akkor azt alighanem a magyar történelem sötét lapjaira jegyezheti majd föl az utókor.'
mdf.hu/index.php?m=aktualis&f=mind&p=109&p2=debreczeni_jozsef___egy_neofitara
lajos0 2012.04.09. 19:47:26
Nem kellett nagy jóstehetség hozzá, hiszen most már teljesen nyilvánvaló.
"Az unió azt mondja, hogy nemzetek feletti, nemzetköziség felé kell haladni, melyről nekünk Orbán Viktor szerint más felfogásunk van az európai civilizációt és kultúrát illetően."
De az unió lakosságának sem az a véleménye mint az állítólag őket képviselő uniónak ez ügyben. Rumpoy már az egységes világállamot is beharangozta, de ami a mára legalább háromsebességes EU-t illeti az a szétesés felé halad.
"Ebben az orbáni retorikában az az aggasztó, hogy szemben megy az európai államok felfogásával, a haladással, és nem ismeri fel, hogy az ebből a közösségből való kilépés milyen következményeket jelent az országra nézve."
Ez a közösség, ami valójában egy senki által nem választott szűk politikusi gárda, piaci szereplőkkel a háta mögött sehová sem halad, pláne nem előre. Ez a haladás egy mitosz, ha halad valahová az a nagy egységes európai kalifátus létrehozása :-)
"Elsősorban a gazdaságban megszünteti az együttműködésből eredő védettséget,"
Elnézve az Eu országok többségének gazdasági állapotát ezen a védettségen sincs sok siratnivaló.
"A kirekesztettség a külpolitikában egy destabilizációs hatást válthat ki, az állampolgárok szabad mozgása is korlátozott lehet."
Ezt az EU tagságunk előtt sem akadályozta semmi.
"a populizmus és a nacionalizmus emlegetése mindíg hatásos eszköznek bizonyult a naiv állampolgárok támogatásának elnyerésére."
Ezért él a populizmussal minden párt 20 éve. Több pénzt az embereknek, emlékszünk ugye ?
Andráska8 2012.04.09. 19:47:42
ertseykatalin.blog.hu/2011/12/09/csaladvedelem_k?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201204
Rántott kard 2012.04.09. 19:48:53
"A helyzet az, hogy őket nem érdekli, mi lesz azután."
Hát 2,7 millió embert tényleg nem érdekelt, most meg egyre gyakrabban hallom egy kézlegyintés mellett: "ezek se jobbak mint a másik."
"akkor majd mutogatnak, hogy az Orbán miatt nem megy."
Naaaaaa.....
"elmútnyócév" ???????
"A megszorításokat "tudatosan" vállalják majd, mert azokra szükség van. Ugyanezért persze visítanának, ha a másik oldal csinálná."
A máról beszélsz ugye? Én is erről beszéltem.
"Na de nem a Zorbán kormányozna, és ez nekik bőven elég lenne. A nyomor is sokkal elviselhetőbb úgy. :)"
Ha ebben a mondatban a Zorbánt kicseréled Gyurcsányra, akkor pontosan arról írsz, amiről én írtam.
@Tivadar főkancellár:
Semmit nem kapnánk vissza, vagy alig valamit.
Egyvalamit azonban biztosan, a nemzetközi hitelességünket, és ennek jelentős hozamai lennének.
Csak azt nem értettem soha, - lehet hogy hülye vagyok - hogy miért nem engedte ezt Orbán Gyurcsánynak megcsinálni. Akkor is nyert volna, - még az is lehet hogy 2/3-al - beletehette volna a seggét a KÉSZ-be, és apróbb módosításokkal 30 évre bebetonozhatta volna magát.
Vagy lehetne így is úriember, nagyvonalú, Európa szerte elismert politikus.
Na de Így!?
lajos0 2012.04.09. 19:49:27
De minden eddigi kormányt hasonló birkák választottak, vagy akkor még okosak voltak, amikor többször is leszavazták Orbánt ?
lajos0 2012.04.09. 19:50:53
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 19:58:46
A helyzet az, kedves Rántott Kard, hogy amennyire én látom, mindenki a túlélésre játszik. Az a szomorú, hogy Gyurcsány a hitelből a jólétet, az elodázhatatlan elodázását csinálta évekig, miközben trükkök százaival elfedte a valóságot. Amikor kiderült minden, napról napra előállt új reformokkal, tervekkel, amelyeket a pártja nem támogatott, de ahhoz meg nem volt elég vér a pucájában, hogy azt mondja: Ferikém, távozz. Ezzel rengeteget vesztettünk az esélyeink közül és a hitelességünkből is.
Bajnai beült és mit csinált: IMF hitelből úgy-ahogy megmentette a hajót a teljes széttöréstől. Ez megy azóta is, de az világossá vált, hogy az IMF és az EU receptjével mindig csak annyira tudunk kimászni, hogy ne csődöljünk be teljesen. Ez a görög, olasz, spanyol recept, és ez lenne a magyar is, miközben (te is tudod), ugyanúgy nőnének az árak és a munkanélküliség, csökkentenék a költségeket az oktatásban, egészségügyben. De esélyünk a gyurcsányi, orbáni feltételekkel nem lenne arra, hogy valaha is kimásszunk. Lehet, Orbánnal sem lesz, mert amit csinálnak, messze nem tökéletes, de azon az alapon ágálni ellene, hogy a baloldal mit mond, mégis nevetséges. Főleg azért, mert semmiféle elképzelésük nincs arra, hogy hogyan vezessék ezt az országot. Orbánnak legalább van, ha nem is tökéletes.
Nélküle ennyink sem lenne. Legfeljebb Vonával, de, gondolom, ezzel nem örvendeztettem meg a lelked.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 20:01:32
A hetvenes években bizonyára igen, de mi a helyzet a 21. században?
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 20:02:50
atila68 (törölt) 2012.04.09. 20:08:08
Nem tudom mennyi idő kellett amíg ezt a posztot életre hívta, de elgondolkodtató, hogy valaki már kora reggel tudatmódosult állapotban tegye mindezt. (más magyarázat nem nagyon lehet, illetve gondolni sem merek rá)
Tudja nem szerencsés amit tesz, csak elvadítja az ingadozó szavazókat attól a mozgalomtól, melynek ön nyílt támogatója.
profilo 2012.04.09. 20:12:44
Nem kellene inkább a gazdi eltűnt dolgozatainak pótlásával foglalkoznod?!
Tedd hasznossá magad és foglalkozz a "Balaton szőlészete és borászata" valamint a "A gazdasági társaságok és a tőzsde működése" témakörök kifejtéséve,kidolgozásával.
lajos0 2012.04.09. 20:47:37
Nekem az osztrák-magyar monarchia létrejötte szükségszerűnek tűnt így visszafelé nézve.
"A megalakulásának célja a világ nagyhatalmai mellé való felzárkózás volt az államok integrációjával."
Nem jött össze, egyre nagyobb a lemaradás. De ezt már 10 éve is tudni lehetett, hogy nem az USA-val történő versengés lesz a jövő, hanem, hogy a 7. vagy a 9. legnagyobb gazdasággal fog rendelkezni.
"Emellett nemes célnak tartom/tartottam/ az elmaradott országok vagy térségek felzárkóztatási szándékát valamint a demokrácia minél magasabb szintű gyakorlásának elérését is."
Milyen magas szintű demokrácia volt, amikor a lisszaboni szerződést mindenhol leszavazta a lakosság, erőből keresztülnyomni. Meg milyen demokratikusan megkérdezték a bővítésről, a már bennlévőket. Ráadásul a legfőbb vezetőket senki sem választja.
"Sajnos, a válság miatt megtorpanás látható a gazdaságban,"
Ez szerintem nem megtorpanás, hanem inkább az a helyzet, amikor a rajzfilmmacska még teper egy darabig a levegőben a szakadék felett. Bár az EU-ban eddig nem nyomták olyan gátlástalanul a pénzt a levegőből, mint az USA-ban, de az új G&S-os jegybankelnökkel ez is elkövetkezett.
lajos0 2012.04.09. 20:55:55
lajos0 2012.04.09. 21:03:31
Gyurcsány a legtovább regnáló miniszterelnök volt eddig, ha meg akart volna bármit csinálni neki volt rá a legtöbb ideje. Ha meg az ellenzék ellenkezése miatt nem tudott, akkor impotens. Más variáció nincs szerintem.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 21:07:28
laci0011 2012.04.09. 21:15:26
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 21:15:27
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 21:16:43
lilla- 2012.04.09. 21:36:16
van harmadik is: demokrata volt--és hagyta azt érvényesülni
de a fidesz szólam ma ezt is elvitatja
más kérdés, hülye volt, hogy demokrataként nem volt dktátor! :)
Bartus meg szokatlan dolgokról, de mérlegelendő helyzetekről beszél.nepszava.com/2012/04/velemeny/bartus-laszlo-a-jezsuita-orban.html
igaz Orbánnal és enm GyF-fel kapcsolatan
lajos0 2012.04.09. 22:14:28
de a fidesz szólam ma ezt is elvitatja"
Az SZDSZ nélkül kisebbségben volt, ez talán nem demokrataság, hanem a helyzet tudomásul vétele. Ennek a Fideszhez sok köze nem volt. A koalíciós parter elkötelezett demokrataságát az elnökválasztást csalással megnyerő Kóka ámokfutása elég jól példázza. Mondjuk ott fidesztől, mszp-től eltérően legalább volt egy elnökjelölt.
"más kérdés, hülye volt, hogy demokrataként nem volt dktátor! :)"
Nem hülye volt, hanem nem volt erre lehetősége, mert vékonyka volt a többsége, mert pitiáner alkuk segítségével került pozícióba és túl sok érdeket kellett volna összeegyeztetnie. Szerintem semmiféle ilyen gátlás nem volt benne, és másfajta sem. El kell olvasni akár az általa Debreczeninek tollbamondott könyvet, hogy az ember őt se vegye komolyan, mint demokrata.
Bartus nácit tényleg a kuruc infóval lehet csak rokonítani, ő saját oldala többsége szerint is orvosi eset, szerintem a hitgyüli egyik szerencsétlen áldozata, de lehet, hogy máshol kattant be.
"Orbán a nemzeti szuverenitásra hivatkozik, de valójában a zsidóellenes katolikus világrend szószólója. Magyarországot nem a szuverenitás, hanem a Vatikán gyarmatosítása felé tereli."
Bartus barátunk komolyan beteg, ha ezt a rengeteg sületlenséget komolyan veszi, amit tárgyi tévedésektől hemzsegő szösszenetében összehord.
Scagnetti 2012.04.09. 22:15:34
"Hát 2,7 millió embert tényleg nem érdekelt, most meg egyre gyakrabban hallom egy kézlegyintés mellett: "ezek se jobbak mint a másik." "
Én is gyakran hallom. Na de ettől hirtelen jó lesz az, amit Gyurcsányék csináltak? Nem lesz jó. Csak kiderült, hogy ezek sem jók.
"Naaaaaa.....
"elmútnyócév" ??????? "
Még 2010-ben is hallottam olyan magyarázkodást, amelyben a 2002-ben leváltott Orbán-kormányt tették meg fő felelősnek az ország 2010-es állapotáért, szóval a nyócévezéssel, bármilyen nevetséges is az, még mindig le vannak maradva az elődeikhez képest kb. hat évvel.
De azt ugye értetted, hogy nem erre gondoltam, hanem arra, milyen szánalmas magyarázkodást kellett itt hallgatni éveken át, amelyben azt próbálták bemesélni a szocik, hogy ők a csúnya Zorbán miatt nem tudtak kormányozni. Mert az ellenzéknek volt pofája kritizálni őket.
Ehhez két megjegyzésem lenne. Az első az, hogy ez ebben a formában nem is volt igaz. A Fidesz elég szemét ellenzék volt, de ettől még csak ellenzék, tehát túl sok beleszólása a dolgokba nem volt. A második meg az, hogy ha igaz lenne ez a "mentőszöveg", az a szocikra nézve a legkínosabb, mert azt jelenti, hogy annál is töketlenebbek, mint amilyennek látszanak. Ezt a töketlen bandát kellene visszahozni? Mire lenne jó?
"A máról beszélsz ugye? Én is erről beszéltem."
Beszélhetnék a máról is. De beszélhetnék arról is, mikor 2006-ban a megszorításokat "elfogadták" azok, akiket pár hónappal korábban még az adócsökkentéssel hülyítettek Fletóék. Igen viccesek voltak pl. a Bolgárhoz betelefonáló tudatos nyugdíjasok, akik nem sokkal azelőtt még 13. havi nyugdíjnak örvendeztek, és bizonygatták, milyen jól is megy az országnak.
"Ha ebben a mondatban a Zorbánt kicseréled Gyurcsányra, akkor pontosan arról írsz, amiről én írtam. "
Ismerek olyan embert, aki esetében biztosan. De attól még igaz marad akkor is, ha nem cserélem ki. Mert bizony az Feri hívei is nagyon jól viselték a megszorítást, most meg sírnak miatta.
Scagnetti 2012.04.09. 22:17:13
lajos0 2012.04.09. 22:30:50
"Akik az üldöztetésükben segítették a zsidókat, azok bemennek a Messiás ezeréves birodalmába, amely a tökéletes béke és boldogság korszaka lesz, az antiszemita nemzetek viszont mennek a levesbe, bibliai szófordulattal élve, az örök kárhozatba. A magyaroknak áll a zászló, hogy elsők között foglalják el méltó helyüket az örök tűzben, miután a holokausztban játszott szerepüket sem bánták meg, hanem örömest megismételnék, amint csak lehet, és a jóindulatú felmérések szerint a magyar lakosság 64 százaléka antiszemita. A hibahatár itt azt jelentheti, hogy legfeljebb többen vannak, de nem kevesebben."
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 22:39:55
Andráska8 2012.04.09. 22:50:16
Scagnetti 2012.04.09. 22:50:31
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.09. 22:59:11
lajos0 2012.04.09. 23:05:37
Köszönöm, hogy felnyitotta a szemem Lilla, mert a vegytiszta paranoid-skizofrénia ilyen remek összefoglalásával régen találkoztam.
"Tegyük hozzá, hogy Orbán Viktor a jövő embere, mert a bibliai próféciák szerint Európa az antikrisztusi birodalom része lesz, amely az antikrisztusi katolikus vallás uralma alatt áll majd. Nem tudjuk, hogy milyen messze vagyunk a bibliai próféciák által jövendölt utolsó időktől. Ez attól függ, hogy minden emberhez eljutott-e a katolicizmus által üldözött igazi evangélium, és mindenki esélyt kapott-e a Jézus Krisztushoz való megtérésre. "
Scagnetti 2012.04.09. 23:14:48
És a vicc az, hogy akik a mai napig ezen lovagolnak, Trianon kapcsán pont arról papolnak, hogy túl kellene már lenni rajta. Ebben egyébként igazuk van, mert szerintem ez a folyamatos siránkozás, témától függetlenül, már rohadtul unalmas. Túl kellene már végre jutni a huszadik századon. És nem csak egyes részein, hanem az egészen. És főleg el kellene felejteni a bűnös nép című szöveget, mert az meg undorító és aljas.
Scagnetti 2012.04.09. 23:18:45
A szomorú az, hogy a cikkeihez szólók is helyeslik azt a sok hülyeséget, amit összehord. Kritikát meg nem nagyon látni, gondolom, azokat irtják a szólásszabadság jegyében.
delfinem 2012.04.10. 08:33:59
AZ ÉN HOZZÁÁLLÁSOM SEMMIT NEM VÁLTOZOTT!!!
NEM VOLTAM, NEM LETTEM VALLÁSOS### AZ A VISELKEDÉS, MÉGIS ZAVART!!!!
OLVASTAM A BIBLIÁT, HOGY TUDJAM, MIRŐL MONDOK VÉLEMÉNYT!!!! - TÍZPARANCSOLAT - NEKEM EZ MARAD EMLÉKEZETESNEK!!!!
SZERINTEM, HÍVŐ, ÉS NEM HÍVŐ EMBEREKRE VONATKOZNIA KELLENE!!!!
Szilárd bácsi 2012.04.10. 09:34:54
Gréczy blogját olvasva a húsvéti ünnepi hangulat után az a meglátásom: Nekünk, Magyaroknak több időt kell majd eltöltenünk a pusztában vándorlással, mint anno a zsidóknak Mózes vezetésével. Mire alapozom? Megpróbálom röviden összefoglalni..
Akkor volt legalább EGY, aki hitte, hogy eljutnak az Ígéret Földjére. Volt néhány segítője, akik hittek benne, hogy tudja az odavezető utat. Volt célja annak a szenvedésnek, amit átéltek a hosszú vándorlás közben: A szabad élet reménye.
Eljutottak oda. Az más kérdés, hogy az a nép, amelyik ilyen nagy áldozatot vállalt a saját léte megmaradásáért, végül gyilkosa lett az „Új vallás” megteremtőjének.
Mióta Ember él a földön, két erő, a Szeretet és a Gyűlölet felváltva uralkodik.
Ezt lehet vitatni, de a történelem bizonyította a tényt. A Húsvét az az ünnep, amely a zsidó és keresztény hit szerint egyaránt a Megváltóról szól. Az ünnepnek vannak gyökerei a a hitben és a történelemben egyaránt. De vannak gyökerei a Szeretetnek és a Gyúlöletnek. Az a szomorú, hogya XXI. században még mindig a gyűlölet gyökerei hatnak hatékonyabban.
Mivel lehet magyarázni azt a jobbikos „vérvádas” felszólalást a magyar Parlamentben, Orbán különböző orgánumokban megtalálható kinyilatkoztatásait, amelyekből süt a gyűlölet azok iránt, akik nem az Ő oldalán állnak?
Csak egy dologgal. A mai magyar társadalom „beteg”. Nem fizikálisan, szellemileg. Lassan, de biztosan haladunk az elszigeteltség felé. A kultúrnemzetek eddig is nagy ívben kerülték a találkozás lehetőségét az „új magyar nemzeti szellemiség” kinyilatkoztatóival, de lesz még rosszabb is.. Ha nem teszünk ellene, a „magyart” kitörlik a kultúrnépek sorából és főhetünk a saját keserű levünkben azért, mert nem tudunk különbséget tenni a Szeretet és a Gyűlölet „képviselői” között..
Ma hozzánk hasonló rasszista, kirekesztő és népellenes politikát folytató államot keveset lehet találni a világban. A történelemben volt néhány „példa” a mai magyarra: akár a Fáraók kora, vagy a spanyol inkvizíció, de hogy közelebbi példákat mondjak: Hitler vagy Sztálin, egyremegy: Egyik kutya, másik eb.
Geréczy blogját olvasva ezek a gondolatok jutottak eszembe..
Érdemes lenne az itt kommentelőknek - /azoknak, akiknek „teccik a rendszer”/ egy kis történelmi tudásra szert tenni..
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.10. 10:44:55
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.10. 10:57:04
Segítek: a világ legnagyobb demokráciáiban (legalábbis állítólag a lgnagyobbak), az Egyesült Államokban és Franciaországban. Ez az igazi inkvizíció, érdemes lenne a Patriot Actről olvasnod.
És hogy miért mondom ezt? Azért, mert ezek a "kultúrnemzetek" ha érdekeik úgy kívánják, lábbal tapossák a legalapvetőbb szabadságjogokat. Például azt, hogy mit olvasol, vagy mit mondasz (holokauszttörvény? gyűlöletbeszéd-törvény? - ha valami, akkor ez inkvizíció). Én megértem a naivitásodat, hogy azt gondolod: rossz dolog ellen lépnek fel. De ki mondja meg, mi a rossz és mi a jó? Szerinted nem lehet ezzel visszaélni?
Inkább emiatt kéne aggódni, nem Orbántól. Orbán túlhatalma olyan, mint a dualizmusban az asszimilációé: az ábrándok szintjén létezik. Lehet persze a magyar "diktatúrával" árnyékbokszolni (főleg, hogy nem üt vissza), csak közben az ember tekintete elsiklik olyan lényeges dolgok felett, hogy mondjuk a "fejlett Nyugaton" hogyan tesznek lakatot a szabad véleménynyilvánításra, mi több, a szabad gondolkodásra.
Amihez még hozzá akarok szólni, de nem tisztem védeni Orbán Viktort. Azt írtad, ez az ország nem halad sehova - ez nem igaz, halad valamerre, függetlenül attól, hogy jó, vagy rossz az irány. Szerintem egyik sem, hanem kényszerpályák, sikerek és hibák keveréke, amit nem lehet megmagyarázni azzal, hogy Orbán jó, vagy rossz. Szerintem egyik sem. De valamerre haladunk, és közben azt látom, hogy akik irányítani szeretnék még ezt a szakadék szélén haladó járművet (LMP, DK, Milla, MSZP) azok csak azzal foglalkoznak, hogy végre kezükben legyen a kormány. Kérdem én: felelős döntés lenne ezt a kezükbe adni?
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.10. 11:11:46
Kedves Zsolt, vicces, hogy ezt te írod le, aki olyasvalakire néz fel (nem mondom, hogy a szolgálatában áll, neked ez nem az), akinek volt már Szalay utca-ügye, Fittelina-ügye (miazhogynagyonis), aki elévülés miatt, majd Szily Katalin jóindulatának köszönhetően úszta meg a felelősségre vonást, aki "pápai proliként" trükkök százaival kormányozta magát a milliárdosok és az állam irányítói közé. Ehhez kell az igazán vastag bőr.
És nem, nem azért, mert az az ügylet tisztességes volt. Nem volt tisztességes szerintem, és egy egyszerű magyar embernek emiatt joga is volna reklamálni - de neked nincs, mert kiszolgálsz egy olyan embert, akinek a gátlástalanságánál csak az arcátlansága volt nagyobb. Én reklamálhatok a szőlőbányák, Gánt, meg az állami gazdaságok miatt - neked ehhez már nincsen jogod.
lajos0 2012.04.10. 11:50:29
Izraelt mondjuk nézted ? Amúgy hány nációt kell ahhoz leigázni, gyarmatosítani, kiirtani, hogy valakik kultúrnemzetnek vallhassák magukat ?
"A történelemben volt néhány „példa” a mai magyarra: akár a Fáraók kora, vagy a spanyol inkvizíció, de hogy közelebbi példákat mondjak: Hitler vagy Sztálin, egyremegy: Egyik kutya, másik eb."
Hát a fáraók kora nehány ezer éven átívelt, bár a történettudomány nem is ismer ilyet, piramisépítő fáraók korát mondjuk igen, de hát Ehnaton éppúgy fáraó volt mint mondjuk 2. Ramszesz, ezen kívül sok közük nem volt egymáshoz.
A spanyol inkvizíció, mint kor érdekes felvetés, de a működése miatt a zsidók jelentős része elmenekült. Egyébként tanulságos, hogy az európai kultúrnemzetek a középkorban a saját zsidóságukat elüldözték, és sok közülük a már akkor is vallásszabadságot gyakorló Magyarországra menekült.
Szóval tényleg érdemes lenne egy kis történelmi tudásra szert tenni..:-)
Hogy Hitler meg Sztálin mennyiben rokonítható Orbán rendszerével és miben is, arra kíváncsi lennék, addig ez csak a nácizmus és a kommunizmus relativizálása. Azért nem tudok deportálásokról, kivégzésekről, megsemmisítő táborokról, kitelepítésekről, de ha te igen akkor elő a farbával.
Mellesleg a rendszer nekem sem tetszik különösebben, de a butaság az butaság.
Tivadar főkancellár (törölt) 2012.04.10. 11:52:02
lajos0 2012.04.10. 13:13:38
A rabszolgaság 100 egynehány éve,a faji megkülönböztetés pár éve szűnt meg hivatalosan ( amúgy még mindig jellemző).
A pentagonban a mai napig megvannak a feketék és a fehérek számára elkülönített vécék.
És ez volt az egyetlen ország, amely ártatlan civilek ellen atombombát vetett be. Ennyit arról, hogy a fejlett demokráciák által birtokolt atombombák nem jelentenek akkora veszélyt, mint a csúnya diktatúráké. És még ők próbálnak dirigálni Iránnak ezzel a pedigrével. Szóval vastag a pofájukon a bőr eléggé.
Scagnetti 2012.04.10. 13:47:42
Az igazi sztrovacsek 2012.04.10. 13:58:33
Mintha valamiféle mentség volna a vezér hülyeségeire, hogy az USA-ban, Izraelben, milyen állapotok uralkodnak, vagy a spanyol inkvizíció, ókori fáraók, és egyéb történelmi korok és személyek, események, milyen eseményeket generáltak.
Hát könyörgöm...
KI NEM SZARJA LE!?
Ki nem szarja le, hogy mi VOLT?
Legyen ez a történészek gondja.
"Dicső" múltunk fájdalmával vagyunk mmindig elfoglalva.
Mohács, Dózsa György, Rákóczi, Kossúth, Trianon, '45, '56.
Nagy bukások.
Történelmünk legsikeresebb időszaka a kiegyezést követően jött el, mígnem megelégelve a sikereket bele nem ugrottunk két vesztes háborúba.
Hát kell nekünk a szabadságharc???
Németországban csináltak egy felmérést a '89-90-ben (rendszerváltáskor) született fiatalok körében.
80%-uknak fogalma sem volt arról, hogy volt egyszer egy NDK, meg egy NSZK.
De nem is érdekli őket.
lajos0 2012.04.10. 14:06:08
Nem mentség csak, vicces olvasni róluk, mint fejlett bezzeg demokráciákról. A spanyol inkvizíciót meg fáraókat én sem nagyon értettem.
"80%-uknak fogalma sem volt arról, hogy volt egyszer egy NDK, meg egy NSZK"
De ha hasonló okokból fogalmuk sincs, hogy volt egyszer egy holokauszt, akkor hamar megkapják, hogy nyilván nácik. Bár különösebben szerintem ez sem érdekli őket.
Mariann19 2012.04.10. 14:06:24
Az igazi sztrovacsek 2012.04.10. 14:22:15
Természetesen nem azt akartam mondani, hogy nincs szükség alapvető történelmi ismeretekre.
De az a muúlton rágódás, ami a magyar közéletben megy, az már egyszerűen nevetséges.
(vagy inkább szánalmas)
Mariann19 2012.04.10. 14:41:28
lajos0 2012.04.10. 14:51:18
Mindamellett érvénytelen is volt az 50 % alatti részvétel miatt. De ha érvényes lett volna és leszavazzák, akkor jött volna az, hogy ez csak véleménynyilvánító népszavazás. Szóval ez egy elég felesleges népszavazás volt.
3 056 027 igen és 592 690 nem szavazat érkezett, a kb 8 millió választópolgártól. Persze hülyeség azon sakkozni, hogy aki nem ment el az vajon mit akart, a tény viszont ez. Ha a már bennlévő országok lakosságát is kérdezték volna, akkor meg simán leszavazták volna a belépésünk. Mi sem örülnénk, ha most hozzánk csatolnák Moldáviát vagy Albániát, úgy hogy erről csak őket kérdezik meg, de mi fizessük a felzárkóztatásukat.
A bornírt csatlakozási kampány 2700 millió Ft állami támogatást kapott, az ellenvélemény kifejtése 0 Ft-ot, ami egy demokrata szemében felettébb visszás eljárás a pazarláson túlmenően. Az ennek felhasználása során tapasztalt visszásságokról készült egy ÁSZ jelentés is:
www.asz.hu/jelentes/0351/jelentes-az-eu-kommunikacios-kozalapitvany-gazdalkodasanak-ellenorzeserol/0351j000.pdf
"Állásfoglalásomaz hajlandó vagyok megváltoztatni abban az esetben, ha az érvekben szerepel a világos cél megjelölése, az ahhoz vezető módszerek megfogalmazása, az újba való átlépés hozadéka."
Ezek a belépésnél is hiányoztak, legalább is sokan nem ilyen lovat akartak vagy képzeltek el:
"Magyarország uniós tagságának kezdete előtt, 2003-ban a lakosság többsége pozitívan viszonyult a közösséghez, öt évvel később csupán 31 százalék mondta azt, hogy ez jó dolog. Ezzel a legelutasítóbb országok közé kerültünk, még a hagyományosan euroszkeptikus briteket is megelőztük. "
Ez a 2009 januári adat, azóta szerintem ez még nagyobb fokú. Bár a magyar pártokba vetett bizalomhoz képest, ez még mindig óriási támogatottság az EU-nak. Azt a 15 évig sulykolt mitoszt egyre kevesebben hiszik el, hogy a tagságunk nyomán, majd jelentős életszínvonal emelkedés vár ránk. Nincs ilyen összefüggés, mi sosem leszünk Luxemburg, pláne ilyen silány politikai elittel.
"Egyenlőre retorikában ott tartunk, hogy az eu. kártékony számunkra,de válasz nincs arra, hogy milyen jövőt jósol az új elhatározás."
Egyelőre van EU, de már benne van a pakliban elismerten is, hogy könnyen szét is eshet. Ez esetben majd kiderül milyen az EU-n kívüli élet. Nekünk szerintem inkább az albánokéra vagy az ukránokéra fog hasonlítani, nem a svájcira vagy a norvégra, de ez nem lesz kívánságműsor.
lajos0 2012.04.10. 14:54:15
Mariann19 2012.04.10. 16:23:28
Az igazi sztrovacsek 2012.04.10. 17:34:35
"Ha a már bennlévő országok lakosságát is kérdezték volna, akkor meg simán leszavazták volna a belépésünk."
Na ebben azért nem volnék olyan biztos.
Európa polgárai ugyanis nem olyan megvezethető bírkák, mint keleti "kollégáik". A német, a francia, az angol, a belga a holland stb. munkás némileg tisztában van vele, hogy ha az általa gyártott bóvlit nem tudják értékesíteni a vámmentes piacon, hát akkor mehet munkanélkülinek. Nagy kedvencem ezek közül a bóvlik közül a műanyag fogaskerekes sarokcsiszoló és fúrógép, amivel még barkácsolni is csak legfeljebb egyster lehet.
De az ilyen termékek sora rendkívűl hosszú. Ezen országok kormányai szintén régen tudják, hogy nem az számit, milyen minőséget termelsz, hanem az, hogy el tudod-e adni. Ellentétben a nálunk a rendszerváltás óta tévesen súlykolt mantrával, miszerint minőséggel kell betörni a nyugati piacra.
"Lószart mama!"
De szó szerint.
Ugyanis azt is termelhetsz, ha arra van vevő és kereslet.
Mert ha a lószart el tudod adni, akkor a munkás nem hogy nem tartja a kezét a segélyért, de még adót is fizet.
Röviden, a piacunk kellet, és ezt nagyon-nagyon sokan megértették ott a lajtán túl.(Ha a piacaink kellettek, hát kelljenek vele a bajaink is!)
Kivételek persze mindehol vannak, és általában ők kiabálnak a leghangosabban, miáltal az ő hangjuk jut a legmesszebre.
"Mi sem örülnénk, ha most hozzánk csatolnák Moldáviát vagy Albániát, úgy hogy erről csak őket kérdezik meg, de mi fizessük a felzárkóztatásukat."
Minket sem csatoltak hozzá senkihez. Vagy igen?
De azért azt szivesen vennénk, ha pl, a salgótarjáni öblösüveg gyár újra nyitna, mert Albánia évekre ellátná megrendeléssel. Vagy a nagykőrösi meg a hatvani konzervgyár vagonszámra szállítana Moldáviába. Vagy....
Tudnám sorolni.
Csak hát "Elvtársak konyec" - szólt a sláger.
Hát konyec lett, csak nem az elvtársaknak.
Mellesleg Moszkvában a Globus konzerv világmárkának számított.
lajos0 2012.04.10. 18:47:50
Nem vágtam csípőből, arra viszont emlékeztem, hogy 45 % körül volt a részvétel, a többinek utána néztem. Nem is lenne sok értelme ilyen adatokat megjegyezni :-)
"Hozzászólásodban a választáskor állampolgári várakozásokat és a későbbi elutasító magatartásokat elemzed."
Hát a lényeg annyi, hogy egész mást kaptak az emberek a csatlakozástól, mint amire számítottak, meg amit ha nem is ígértek meg nekik, de azért sugallva volt. Előtte is lehetett volna cukrászdát nyitni Bécsben, ha van rá valakinek pár száz milliója, viszont a "lehet szlovák rendszámú autóm" szlogennel nem kampányolt az EUKK.
Sokan úgy gondolták, hogy egy nap alatt elérjük az osztrák életszínvonalat, amiről szó sem volt.
"Szerintem a magyarságban mindíg is fokozottan jelen volt a nyugat felé vonzódás vágya, a belépés egyben szimbolikusan a szocializmus végleges elhagyását jelentette, részvételét egy korszerű, modern világ felé az eu-ban képzelte el."
A nyugati bérszínvonal iránti vonzódás volt szerintem ennek a fő motivációja.
"A későbbiek során nemigen érdekelte a gazdasági együttműködés, a támogatási rendszerek mikéntje, hiszen környezetében nem érzékelte ezek hatásait."
Hát bizony, ha valamit nem érzékelek a környezetemben, az olyan mint ha nem is lenne.
"A továbbiakban az ésszerűtlen látványberuházások, a támogatások igazságtalan elosztása, az egyébként is romló gazdasági körülmények csalódást okoztak, és az eu-tól való elfordulást eredményezték."
"Abban azért van remény, hogy a társadalmak fennmaradásuk érdekében roham tempóban megtalálják az új gazdasági és politikai kapcsolatokat."
Az európai társadalmaknak érzésem szerint nem sok beleszólása van a nagyok dolgába. Bevett demokráciákban regnálnak tollvonással kinevezett Goldman Sachsos miniszterelnökök. Persze el lehetne zavarni az európai, sőt a globális elitet is, vannak is erre irányuló mozgalmak, bár egyelőre szerény eredményekkel. De szerintem a kamatkapitalizmusnak előbb-utóbb vége szakad, mivel nyilvánvalóan fenntarthatatlan, és tényleg valami új világrend lesz, még ha nem is biztos, hogy úgy ahogy ezt a Novus Ordo seclorum propagálói elképzelik.
"Már most nem ártana egy megengedő, befogadó atmoszférát teremtenünk, ha erre netán sor kerül."
Kérdés mit engedünk meg, és mit akarunk befogadni.
lajos0 2012.04.10. 19:10:36
Európa polgárai ugyanis nem olyan megvezethető bírkák, mint keleti "kollégáik"."
Talán éppen ezért, de illúzióim nincsenek azért. Te írtad nemrég, hogy a német fiatalok nagy része azt sem tudja, hogy volt NDK.
"A német, a francia, az angol, a belga a holland stb. munkás némileg tisztában van vele, hogy ha az általa gyártott bóvlit nem tudják értékesíteni a vámmentes piacon, hát akkor mehet munkanélkülinek."
Régen vettem német, francia bóvlit. Mindenen az szerepel, hogy made in china, amennyire figyeltem.
"Nagy kedvencem ezek közül a bóvlik közül a műanyag fogaskerekes sarokcsiszoló és fúrógép, amivel még barkácsolni is csak legfeljebb egyster lehet."
És ez német flex lenne ? Én egy hitachival dolgozom napi szinten és elégedett vagyok vele, bár ára is volt.
"Ellentétben a nálunk a rendszerváltás óta tévesen súlykolt mantrával, miszerint minőséggel kell betörni a nyugati piacra."
Én ebben a mantrában azért inkább hiszek, mint az állam rossz tulajdonosi mivoltát hangsúlyozóban. Gagyiban meg sem próbálhatunk versenyezni a kínai, tajvani cuccokkal.
"Röviden, a piacunk kellet, és ezt nagyon-nagyon sokan megértették ott a lajtán túl.(Ha a piacaink kellettek, hát kelljenek vele a bajaink is!)"
A piacunk nem a német átlagmunkásnak kellett, és ő a kitelepített gyárakat ugyanúgy nem kedveli szerintem, mint a keleti vendégmunkásokat.Nem véletlen a széljobb-bal előretörése Európa szerte.
"Minket sem csatoltak hozzá senkihez. Vagy igen?"
Hát az EU-hoz csak csatlakoztunk, vagy mi a szösz.
"De azért azt szivesen vennénk, ha pl, a salgótarjáni öblösüveg gyár újra nyitna, mert Albánia évekre ellátná megrendeléssel. Vagy a nagykőrösi meg a hatvani konzervgyár vagonszámra szállítana Moldáviába."
Itt nem az a helyzet, hogy a nyugatról még nem Kínába telepített gyárak el lennének halmozva keleti megrendelésekkel. Ide lehet hozni a szemetet inkább, ha már valami vonzerőnket keresem.
Az igazi sztrovacsek 2012.04.10. 20:51:01
"Régen vettem német, francia bóvlit. Mindenen az szerepel, hogy made in china, amennyire figyeltem."
Lidlben, Tescoban, Penyben szoktál vásárolni?
A made in china mellett ugyanolyan gyakori a "származási hely EU" felirat is. A lópisi minőségű 99 Ftos "sörtől" kezdve a szálkás rajztáblán át a kiszőrösödő mosogató szivacsig megtalálhatsz itt mindent, mi szem-szájnak ingere.
Csak minőséget nem.
apacsfiu 2012.04.10. 21:14:45
Namost Zsocám azért ez eléggé nagy csúsztatás. Idézet a Pannonhalmi Főapátság honlapjáról:
" turisztikai fejlesztés stratégiáját. Négy egymásra épülő ütemből álló fejlesztési tervkészült, amelynek elemei a következők:
I. ütem: A világörökségi helyszín környezetrendezése, felújítása, fejlesztése;
II. ütem: Turisztikai szolgáltatások, infrastruktúra fejlesztése (gépkocsi parkoló, építés, gasztronómiai szolgáltatások bővítése, rendezvényterem, kerékpártároló, csomagmegőrző létesítése);
III. ütem: A természeti környezet (Arborétum - Hospodárkert) turisztikai célú fejlesztése felújítása, rendezése, gyógynövénykert létesítése, gyógynövényes bemutató házzal, látványműhellyel, pihenőkert kialakítása;
IV. ütem: Ifjúsági zarándokház létesítése.
A terv megvalósítására az Európai Unió támogatását elnyerését célzó pályázat elfogadása nyomán kerül sor. Az I. ütem 2006 decemberében befejeződött. Az új, 2008. augusztusban jóváhagyott pályázat a további három ütem fejlesztéseit tartalmazta. Jelenleg a II. ütem. a turisztikai szolgáltatásokat tartalmazó látogató épület és környezete kivitelezésének munkálatai folynak."
Tehát lefordítva: A táncoslábú gazdidnak az égadta világon SEMMI köze nincs hozzá.
Szóval finoman is kifejezve, csúsztattál, vagy legalábbis nem bontottad ki az igazságot teljes mértékben. :D
Még egy kérdés: te Zsocám mazoizmusból szivatod saját magad? :))))))
lajos0 2012.04.10. 21:35:24
Hát ez kimaradt, bár Teszkóba egyszer voltam, de már nem emlékszem mit vettem, talán cukrot, mert azon nincs mit elrontani, úgyhogy akár igazad is lehet.
"A lópisi minőségű 99 Ftos "sörtől" kezdve a szálkás rajztáblán át a kiszőrösödő mosogató szivacsig megtalálhatsz itt mindent, mi szem-szájnak ingere."
Csak az aranyászokot és a kozelt iszom meg sörből, bár nyilván van jó német sör is, de valahogy így alakult. Azt hallottam, hogy még ugyanabból a márkából is szarabbat adnak a keleti-blokkban, mint a nyugatiban. Remélem igazad van és nem maradtam le semmiről.
tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.11. 12:53:50
Mariann19 2012.04.11. 16:40:34
Engem elbizonytalanít a kormányzati kommunikáció és a hivatalos számitási anyagok eltérése, vajon melyik az igaz?Igy elég nehéz belőni, hogy mire számíthatunk a jövőt illetően, mi vár az országra.Mindez csak egy kiragadott szösszenet vidám életünk szomorú perceiből.Hallottál ezekről valamit?
lajos0 2012.04.11. 22:07:32
Hát van akik ezt még válságnak gondolják, mások az összeomlás kezdetének. Az egészben az újszerű az, hogy most már komolyan vehető emberek is , a piaci mechanizmusba előre bekódolt folyamatnak látják. Válságok eddig is voltak, sőt 30-40 évente mindig van nagy összeomlás is. Ajánlott röpke olvasmány a témáról, hogy miért is:
images.kerekgyarto.multiply.multiplycontent.com/attachment/0/TLW9zgooCpgAAAgGDWs1/John%20Kenneth%20Galbraith%20-%20A%20penzugyi%20spekulaciok%20rovid%20tortenete.pdf?key=kerekgyarto:journal:218&nmid=374632980
"Továbbá már várhatónak minősítették az eu. felbomlását úgy, hogy az eurozóna esetleg fennmarad, a perifériás államok jövője ezáltal ismeretlen módon alakul."
Én az eurózónáért sem adnék sokat, viszont előre borítékolható, hogy a spanyol, olasz, portugál, stb. összeomlást az EU már nem tudná megoldani, és a léc nagyon rezeg.
Érdekes volt a költségvetési hiány számainak bemutatása egyrészt a kormány által az uniónak elküldött 2.35%-os igéret a 2011.évről, másrészt a KSH által azonos módon számolt 5.6% mértéke.A KSH az adatait egyébként egyeurópai statisztikai hivatalnak is köteles megküldeni, így nyilván az eu. is értesül a két szám eltéréséről.
Állítólag az egyszeri tételek elszámolásának különböző metódusai vezettek a különbséghez:
galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=129291:ngm-kezben-tartotta-a-kormany-a-normal-koeltsegvetesi-folyamatokat&catid=76:hazai-vonatkozasu-hirek&Itemid=113
"Engem elbizonytalanít a kormányzati kommunikáció és a hivatalos számitási anyagok eltérése, vajon melyik az igaz?"
A jövőt illetően tök mindegy, az olyan költségvetés, ami hiánnyal zár számomra továbbra is elfogadhatatlan, erre sosem volt senkinek felhatalmazása. A kérdés mekkora tempóval közelítünk a szakadék széle felé, vagy az aljára. Ki fog derülni, lehet hogy hamarabb mint gondolnánk.
Mindenesetre részemről elég régóta készülök egy összeomlásra, de ezt sosem láttam annyira közelinek, hogy valaha is el mertem volna adósodni svájci frank alapon :-)
Mariann19 2012.04.12. 14:05:28
lajos0 2012.04.13. 15:17:14
Általában ennyi idő kell hozzá, hogy újra megjelenjen egy olyan generáció a pénzügyi termékeket kiötlők között, amely már elfelejtette az előző sosem látott nagy válságot. Lehet, hogy ez az idő viszont erősen lecsökken.
"Lehet, hogy most ennél súlyosabb a helyzet, és már nem is a megismétlődő gazdasági válságról van szó."
Sok közgazdásznak ez a véleménye ( és már ki meri mondani), de most Soros Gyurka is beállt ebbe a táborba, ami elgondolkodtató.
"Kb. egy éve az általam mélyen elismert Merkel asszony egy beszédében nyíltan a kapitalismus végnapjairól beszélt, ez egybeesik a Te összeomlás hipotéziseddel."
Kérdés melyik kapitalizmus végnapjai közelednek. Elvileg az USA-ban, Svájcban, Görögországban meg Dél-Korában is kapitalizmus van, de sok közük nincs egymáshoz a szabályozásokat illetően. Hová soroljuk a kommunista Kínát, aki a globális kapitalizmus megkerülhetetlen szereplője lett ( üzenet értékű a GDP prognózisuk 0,5%-os, nemrég bejelentett csökkentése).
"ez mindössze a Portugália és Spanyolország megsegítésére elegendő"
Bizony az olaszoknak ez a fél fogára sem elég, és ott is nagy a baj ( bár nem sokkal nagyobb, mint 5 éve, csak valamiért most hirtelen téma lett).
"Eszerint Orbán Viktor igazából nem kíván IMF hitelt felvenni, az odázó magatartásának oka, hogy ezzel a módszerrel 2014-ig, a választásokig időhúzásra játszik azzal a céllal, hogy addig fenntartja centrálisan felépített államát a belpolitika számára."
Nem is értem a politika meg a gazdaság miért keveredik ebben az ügyben ilyen csúnyán. Orbán valami biztonsági hálót akar az IMF-től, de mivel végsősoron az IMF is a piacról él, így a piacnak kéne finanszírozni az ellene történő védelmet, ami nem fog menni. Az IMF-et alapállapotban egy dolog szokta érdekelni, hogy a őt finanszírozó befektetők a pénzükhöz és a kamatokhoz hozzájussanak. Nem szokott ilyen finnyás lenni, hogy politikai kívánságműsort is rendez mellé, de ez van. Ha pénzt akarunk tőlük ( én nem), akkor el kell fogadni, hogy ők fingják a passzátszelet. Nemsokára szerintem várható egy újabb piaci erődemonstráció a forint ellen, és akkor rájön Orbán, hogy a pénzt fel kell vennie, ha ő is tovább akarja odázni az államcsődöt, mint elődei.
"Addig nincs más lehetőség, mint a szabad piacról 8-9%-os teherrel finanszírozni a gazdaságot az IMF jelenlegi 3-4% kamata mellett. Amennyiben ez így van, a gazdaság csődbe megy."
Pedig azt gondolná naivan az ember, hogy ilyen adóterhelés mellett, csak önjárónak kéne lenni a gazdaságunknak, komoly munka van benne, hogy ez ne így legyen. Egyébként mindenféle hitelből finanszírozott növekedés értelmetlen és kontraproduktív. Az első IMF hitel is az államcsőd beismerésével volt egyenértékű, most ezt még lehet tologatni kicsit, de szerintem sajnos kikerülhetetlen. nagyon mondjuk nem sajnálom, mert úgy látszik enélkül senkinek sincs motivációja egy teljes újraszabályozásra.
"Kételyek között vergődöm, hogy kinek higyjek."
Talán mindig a legpesszimistább szcenáriót kell a legkomolyabban venni, akkor semmin nem lepődsz meg, maximum kellemesen csalódsz :-)
"Mindenesetre elkezdek edzeni, ha netán vissza kell másznom a fára bogyókon élni, legyen kondicióm a mutatvány elvégzésére."
Mérsékelt éghajlaton ebben sem látok nagy perspektívát, de én is ebben az irányban gondolkodom, önfenntartó gazdálkodás, mindenféle buta növekedési mítosz nélkül :-)
Mariann19 2012.04.13. 17:23:08
lajos0 2012.04.13. 22:24:08
Ez most szerintem inkább adósságválság, vagy hitelválság, esetleg kamatválság.
"A korszerű haditechnika bevetése napjainkban megsemmisítő hatása kölcsönös veszélyekkel jár, ezért a gazdasági hatalomszerzés a módszer a leigázáshoz."
Ehhez az út pedig az eladósítás. És nem 4-5 vagy akár 9 %-os kamatokról van szó, mivel a tőkerész értéke is szinte szabadon változtatható a kölcsönadók által. Nem véletlenül szoktam citálni a MNB műhelyfüzetekben leírt 5400 %-os THM-mel megadott kölcsönt, amit még a kádár rendszerben sikerült felvennünk. Azóta valami gazdasági újságíró ( dózsa György) ezt már cáfolgatni is próbálta a Figyelőben, csak marhára nem azt cáfolta, ami itt állítva volt.
"Röviden: a kapitalizmus törvényszerűségei egyre halványabban érvényesülnek, önpusztító folyamatok lépnek életbe, és lassan egy gazdasági torz formáció jöhet létre."
Hát erre mondta Marx anno, hogy a tőkés még azt a kötelet is képes eladni, amire később felkötik. De ez inkább kamatizmus , ami itt elterjedt. A növekedés illúziója ezt sokáig elfedte, ezért keserűbb most pofára esés. Egy véges bolygón, véges erőforrásokból, nincs végtelen növekedés. A kapitalizmus pedig azt állítja, hogy van. Szerintem a bolygónak lesz igaza.
"A saját IMF hitelfelvételünk végleges létrejöttéhez az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges, anélkül nem dönt az IMF."
Én remélem nem kapunk tőlük újabb hitelt, de ez a jóváhagyás önmagában vicc.
"Egyébként a kormányzati szándékkal ellentétben a 3-4%-os hitel előnyösebbnek tűnik, mint a piaci finanszírozás, kérdés, hogy ez mit jelent az ország önállóságának biztosítására."
Előnyösebbnek tűnik első hallásra, de azért itt néhány kutya el van ásva. Az önállóságunkat pedig amúgy is régen fújhatjuk, most már csak nézünk mint a halak Noé bárkáján. Bár ezzel a politikai elittel, amit itt feldobott a csatorna, talán jobb is, ha nincs önállóságunk .-)
"Ezért mondtam a fiamnak, hogy a kertes házába telepítsen egrest, ribizlit, szedret és jostát, mert lusta vagyok nagyon megküzdeni a mindennapi betevőért."
Én tönkölybúzát meg krumplit termesztek viszonylag nagyban, meg zöldségeket is saját részre, van 20 gyümölcsfa befőzni, meg annyi szőlő, amennyiből kijön az évi borom ( nem túl sok, mert inkább sörözök .-) Egres, meg josta nélkül viszont évtizedekig kibirom .-)) De mindent érdemes termeszteni, mert egyfelől tudod, hogy nem ipari hulladékot eszel, másfelől az élelmiszerárak hatványozott növekedésére számíthatunk.