Még mindig tartom azt az állításom, hogy március 15-e és környéke kiemelkedően fontos időszaka lehet ennek a ciklusnak. Az elmúlt hetek és napok történései egyre inkább ezt a vélekedést erősítik bennem.

Alig egy hete szinte elfújta hajunkat a fideszesek megkönnyebbült sóhaja. Jaj, de sokan voltunk a gyűlöletből élők békemenetén, lám, mi vagyunk többen, a népünk még kitart Orbán mellett. Arra egész biztosan jó volt a vonulás, hogy akik azt hitték, Orbán most már tényleg csak titkos operaházi alagutakon fog közlekedni, és közel a rezsim bukása, egy kicsit elgondolkodtak. Amúgy Orbán és pártja helyzete egy cseppet sem javult, sőt. Az ejárások megindulnak ellenük, és a feketeleves, az IMF-tárgyalás még hátra van. Már a Valutaalap nélkül is elvesztettek több tízezer 2014-es elsőszavazót, akiket nem engednek egyetemre járni, meg azok nagy részét is, akik százezreket köhöghetnek ki az Orbán-Hoffmann-reform következtében tandíj gyanánt. IMF nélkül veszik el éppen az öregek nyugdíját és utazási kedvezményét. Ők három millióan vannak. Már az is elég lehet a bukáshoz, ha csak a fele azt gondolja, hogy ezekre soha többet nem szavazok, hanem visszamegyek a túloldalra, akkor legalább egy ideig volt 13. havi is. Szóval, nem igazán indokolt az amúgy is kínos Selmeczi Gabriella minden ellenzéki pártot leszóló, pökhendi közleménydömpingje.

Az ellenzéki oldalon is tisztábban látunk, még ha ettől nem is lesz derűs a kép. Az LMP-ben eldőlt, hogy Schiffer nélküli schifferizmus lesz. Ez azt jelenti, hogy a Fidesz érdekeinek megfelelően szétverik az ellenzéki együttműködést, mondván, ők majd a parlamenten kívüli civilekkel kívánnak együttműködni. Ezek szerint nem a Szolidaritásra gondoltak, ugyanis ők hirdették meg az Ellenzéki Kerekasztalt - amely immár az LMP nélkül állhat fel. Szívük joga, ha ezt az utat választják, abban bízva, hogy a Fideszből esetleg leváló csoportok inkább őket választják. Szerintem ez az út járhatatlan, már csak azért is, mert előállhat még olyan helyzet az országgyűlésben, amikor az MSZP-nek, a DK-nak és az LMP-nek együttműködnie kell. Ha közösen szavaznak, vagy hasonló érvekkel ütnek egy kormánypárti javaslatot, azonnal a fejükre olvassák: azt mondtátok, "ezekkel" nem. Most akkor mégis?

Az MSZP dolgában is zavaros a kép. Szanyi Tibor indul az elnöki posztért. Első nyilatkozataiban kijelentette, milyen remekül dolgozott Mesterházy Attila, meg hogy ő csak az elsőszámú aktivista szeretne lenni. Egy nappal később már magabiztosan odamondta, hogy nyerni fog. Ha így lesz, az nyilván azt mutatja majd, hogy Mesterházy mégsem volt olyan jó és sikeres elnök. A Simon-Botka-meccs a választmány élén ugyancsak arra bizonyíték, hogy a párton belüli ellentétek nem Gyurcsány és platformja, valamint a többiek között húzódott. Ha úgy tetszik, nem az ő jelenléte volt a gond. Érdekes lesz látni, miben különbözik majd a két elnökjelöltnek, a párttagok és az ország számára ajánlott programja. Annyival azért beljebb van az ellenzék, hogy az MSZP is részt vesz a DEKA-ban, remélhetőleg ez így is marad, bárki lesz a párt elnöke.

A Demokratikus Koalíció erősödő önbizalmat mutatott, amit az is táplál, hogy ma már minden közvéleménykutató szerint van stabil negyedmillió szavazójuk. Alig három hónap alatt. Ezt ráadásul úgy érték el, hogy közben folyamatosan próbálják a pártot olykor balról, a Fidesz részéről folyamatosan, de magukat liberális tévedhetetleneknek tartott publicisták által is korlátok közé szorítani. A DK-ban nincsenek személyi konfliktusok, főleg olyanok lépnek be a pártba - ez a tagság majd hetven százaléka -, akik korábban egyetlen pártnak sem voltak tagjai. A Demokratikus Koalíció részéről egyértelmű a nyitottság az ellenzéki együttműködésre.

Hallatta a hangját a Jobbik is, amely önmagát nem demokratikusnak mondva, ezzel a bejelentéssel tudatosan tovább távolodott a Fidesztől. A romló életszínvonal mögött Orbánban csalódott szavazókat látnak és Vona Gábor tudja: a "békemenet" résztvevői tulajdonképpen nagyrészt az ő pártja jelszavával ("Nem leszünk gyarmat") sétáltak egyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr443965469

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tippek az LMP-nek: nyisson és jobbikosodjon 2012.02.02. 14:13:30

Legújabb slágertémánk mostanában, hogy ki lehet a Fidesz fő kihívója a következő választásokon. Az esélyesek közül az LMP épp most szervez át, a Jobbikhoz pedig egy erős kijelentés és egy elkélszült kutatás társult, most csak az előbbi pártról lesz szó...

Trackback: Frekvenciafosztás és más ügyek 2012.01.29. 13:37:23

A sokat vitatott magyar médiatörvények védői gyakran fogalmazták meg azt az érvet, hogy a bírálók elhamarkodottan ítélkeznek....

Trackback: Selmeczi Gabriella “kiosztom az ellenzéket”-napot tartott 2012.01.29. 13:34:59

Selmeczi Gabriella ma igyekezett odaszólni minden idegenszívűnek, nem fideszesnek. A világ, ahogy gabika látja....

Trackback: Selmeczi Gabriella “kiosztom az ellenzéket”-napot tartott 2012.01.29. 13:34:59

Selmeczi Gabriella ma igyekezett odaszólni minden idegenszívűnek, nem fideszesnek. A világ, ahogy gabika látja....

Trackback: Az LMP nem lesz az Ellenzéki Kerekasztal tagja 2012.01.29. 13:31:49

Az LMP tegnapi kongresszusán eldőlt, hogy a pártok helyett inkább a civilek felé nyitnak továbbra is és azokkal kívánnak együttműködni a későbbiekben. Az Ellenzéki Kerekasztalban nem látnak fantáziát....

Trackback: Három kongresszus egyetlen hétvégén! 2012.01.29. 12:39:54

Megjegyzem, egyiken sem vettem részt. 1. Demokratikus Koalíció  Miután Gyurcsány Ferenc, Vadai Ágnes, Varjú László és Molnár Csaba qrvára megismerhette a proli életet Miskolc lakótelepén három nap alatt, tapasztalatokkal és élményekkel feltöltődv...

Trackback: Hosszú menetelés - 2014-ig 2012.01.29. 12:29:01

Az LMP-ben eldőlt, hogy Schiffer nélküli schifferizmus lesz.

Trackback: Kellene egy magyar Cohn-Bendit 2012.01.29. 11:59:17

Fröccsen a nyál A január egyetlen napja sem múlhatott anélkül a jobboldali csatornákon, hogy estelente ne fröccsent volna nyál a képernyő belső felén, vagyis ne hivatkoztak volna a "banditára", Daniel Cohn-Benditre. A főgonosz megtalálása és ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virányi András (BANDITA) 2012.01.29. 08:37:42

Szia! Benézted a dátumot, és nem tudok tetszikelni. A dátum a saját véleményem szerint lehetne korábban, de az a baj, egyik politikusnak sem sürgős a változás, csak a nyerés. És minél nagyobb arányban.

lajos0 2012.01.29. 09:59:27

"Ez azt jelenti, hogy a Fidesz érdekeinek megfelelően szétverik az ellenzéki együttműködést, mondván, ők majd a parlamenten kívüli civilekkel kívánnak együttműködni."

Ez azt jelenti, hogy kiderült, hogy az MSZP fog össze saját utód és szatelitszervezeteivel "demokraták" címszó alatt. Meg azt is, hogy egyelőre úgy néz ki, mégsem kell a Jobbikra szavaznom.

"mert előállhat még olyan helyzet az országgyűlésben, amikor az MSZP-nek, a DK-nak és az LMP-nek együttműködnie kell."

Ügyekben az LMP azt hiszem mindig is hajlandó volt együttműködni, legalább is szóban. Ettől még Gyurcsány a kirakatban szerintük rossz reklám, ráadásul ciklus középen minek szövetségeket kötni.

Az, hogy az MSZP-vel mi van, számomra teljesen érdektelen, ahogy a Jobbik is. A DK meg fogjon össze saját magával, ott a nagy orbánlegyőző csodafegyver, akkor meg mit aggódnak.

lajos0 2012.01.29. 10:32:13

"Már az is elég lehet a bukáshoz, ha csak a fele azt gondolja, hogy ezekre soha többet nem szavazok, hanem visszamegyek a túloldalra"

A túloldal vajon a demokratikus akármi, az LMP, vagy a Jobbik ? Vagy netán a három együtt ?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.29. 11:19:27

Nekem egy régi vicc jutott eszembe: ez már a felemelkedés éve? Vagy lesz még rosszabb is?

waci-néni 2012.01.29. 11:36:15

Orbán legyőzi önmagát-és kopp,nyilatkozatai szerint a teljesitményét szavazáskor kell számonkérni,ennyi--akinek tetszik rá akinek nem tetszik nem rá*szavaz

vmalcsik 2012.01.29. 11:41:59

Tudjátok szocik, exszocik, úgy fogtok járni mint a munkáspárt, egyszerűen kihalnak a szavazóitok. Nézzétek meg bármelyik mszp-s vagy dk-s gyülit. 60,70+os öreg nyuggerek csápolnak gyurcsánynak mesterházynak. Bármennyire is elkúrja a fidesz, nincs azaz épeszű fiatal aki ezekre a ún. nyuggerpártokra szavazna. Higgyétek el, szép lassan biológiailag fogtok eltűnni.

Andráska8 2012.01.29. 11:42:53

Az éjjel megköszönte a kopogtatócédulákat az LMP. A Fidesz alegysége marad.
POnt.

Andráska8 2012.01.29. 11:43:57

A legtöbb hozzászóló az oktatásról beszélt a DK kongresszusán.

Ez figyelemre méltó.

rockjano 2012.01.29. 11:46:08

Szerintem az LMP be fogja látni hogy vagy együtt vagy sehogy.

A kérdés inkább az hogy együtt hogyan.

Jó tanulási folyamat lesz ez majd a pártoknak, meg KELL tanulni együtt működni, kompromisszumot kötni, feladni dolgokat. Ez így működik a világon mindenütt.

Ha nem akkor marad Orbán és utólag lehet azon vitázni miért is maradt.

rockjano 2012.01.29. 11:48:56

@vmalcsik: Nagyon tévedsz a Fidesz gyűlésen/vonuláson ugyanúgy többségben vannak a "nyuggerek". Ők érnek rá ilyenekre járni...fiatalok dolgoznak...

A Fidesz helyi szervezetében a párttagok többsége nyugdíjas (ezt biztos forrásból tudom). Ez a Fidesz a fiatalok pártja teljesen fals.

Az LMP az tényleg a fiatalok pártja (ezért is lelkesek és ezért vannak kevesen)

vmalcsik 2012.01.29. 11:55:48

@rockjano: Szerintem is vészesen nyuggeresedik el a fidesz. de ugyebár ott van a Jobbik, aminek a támógatói nagyrészt fiatalok, egyetemisták. az lmp maximum a budapesti fiatalok egy részét tudná megfogni. itt vidéken esélytelen, hogy többet kapjon 5-10%-nál. Tehát 2014-ben bőven a fidesznek a jobbikkal meglesz akár a kétharmada is.

val 2012.01.29. 12:00:59

"Az ellenzéki oldalon is tisztábban látunk, még ha ettől nem is lesz derűs a kép."

Ha provokatíve megkérdezem, hogy indexes/szdsz-es/bolsi/lmps/gyurcsányista e vagy, akkor ugye nem fogod letagadni? XD

rockjano 2012.01.29. 12:03:12

@vmalcsik: A választási rendszert nézve a fidesznek akár egyedül is összejöhet.

Ha a jobbikkal megy azt nem vállalják be szerintem nincs már akkora szükség rá a szükséges törvények el vannak vagy lesznek fogadva addig.

Ha csak a jobbikkal lenne meg az 50% na az érdekes kérdés... az necces valszeg vállalnák de nem lenne egy diadalmenet senkinek.

De még az is lehet hogy az ellenzéknek lesz 2/3-a sokminden lehet még 14-ig, most akármi elképzelhető...

Balt 2012.01.29. 12:08:06

Igazi maoista felütés. :)))

lajos0 2012.01.29. 12:10:12

@Andráska8: "A Fidesz alegysége marad."

Akkor vajon miért kapar annyira a DK, hogy a Fidesz alegységétől kölcsönözhessen némi hitelességet ? Ennyire buták ?

Wagem 2012.01.29. 12:10:36

gyurcsány..!!Takarodj a jó kurva anyádba,az új clippeddel együtt,és a kutya talpnyalóddal.Mi a lófasz akarsz te 2014-ben?Addig szétdugják a valagad a cigók a sitten.Te itt a hatalom közelébe véletlenül sem kerülhetsz.Nem érted hibbant??

lajos0 2012.01.29. 12:15:15

@rockjano: "Ha csak a jobbikkal lenne meg az 50% na az érdekes kérdés... az necces valszeg vállalnák de nem lenne egy diadalmenet senkinek."

Ha a Jobbik lesz a mérleg nyelve szerintem az MSZP vagy a DK is simán vállalná ( azért a a hatalom az hatalom). De mivel nyilván nem őket támogatnák, ezért ezt be sosem ismernék. A hatalomért bármely politikus összefogna bárkivel, ha tehetné, oszt jónapot.

De egy Fidesz-Jobbik koalíciót is érdekes lenne. Zagyva György Gyula lehetne az államfő, mivel biztos, hogy nem plagizált mindenféle kisdoktorikban :-)

Balt 2012.01.29. 12:19:30

@rockjano: Illúzió, Fegyenc is megmondta a Népszaga fószer-nek...

Kalmár 2012.01.29. 12:30:05

De jó, hogy fletó nem adja fel. Őszintén (komolyan, nem vicc) drukkolok neki a kitartáshoz. Minden koalíció, amiben részt vesz, vagy vezet örökre kudarcra van ítélve magyarországon. Biztosítja a Fidesz kormányzását a következő időszakra is.
Köszönjük fletó azt a sok aljasságot, amit túléltünk és azt a vak gátlástalanságot amivel viseled, sőt mutogatod a keléseket a lelkeden!
Jó ellenfél vagy, hálás céltábla, kapaszkodj továbbra is a balliberális oldalba, tapadj rájuk, olvadj össze velük!
Igazi terminátorként, belülről pusztítod őket. Bármilyen sok pártolót veszít a Fidesz, te antimágnesként a politikai űrben tartod őket. Jó munkát!
Ja, és az ilyen Gréczy féle zsoldosokat becsüld meg!

piros pipacs 2012.01.29. 12:30:13

@vmalcsik: Anyáddal együtt halnak ki az öregek. Remélem, hogy te viszont nem leszel ilyen öreg, mert az a bizonyor ur, magához szólit még idő előtt. Szégyenteljes vagy, és még talán embernek mered magad nevezni.

2012.01.29. 12:32:31

@vmalcsik: Azért én elgondolkodnék, hogy hol vannak a fidesz támogatói? A Békavonuláson javarészt nyuggerek voltak, leginkább külföldről. Fiatal? Alig.
Jelszavaik a Jobbiktól kölcsönözve.
Ki a fas... szavaz a fideszre? A szegények még szegényebbek, a középréteg eltűnik, a gazdagok meg nincsenek elegen.
Marad az elvakult narancsdroid.
Mindenki hozzon magával még egy droidot! Tiszta virtuális valóság. Orbán-mátrix.

Antoninus Pius 2012.01.29. 12:34:15

@vmalcsik:
"Tudjátok szocik, exszocik, úgy fogtok járni mint a munkáspárt, egyszerűen kihalnak a szavazóitok. Nézzétek meg bármelyik mszp-s vagy dk-s gyülit. 60,70+os öreg nyuggerek csápolnak gyurcsánynak mesterházynak. Bármennyire is elkúrja a fidesz, nincs azaz épeszű fiatal aki ezekre a ún. nyuggerpártokra szavazna. Higgyétek el, szép lassan biológiailag fogtok eltűnni."

-Ti pedig éhen fogtok halni, amikor a grazi pszichochip tuningos Orbánotoknak már nem lesz pénze arra, hogy fejenként ötezerért az utcára csaljon benneteket! Mint a birkákat, egy marék fűvel. Ennyit ér a becsületetek,eladtátok magatokat.
Arra nem gondoltál, hogy az "öregebb" korosztály azért van jelen nagyobb számban a balos gyűléseken, mert megéltek már egy- két dolgot és talán a baloldalt látják választhatóbb opciónak, a jobbos nyúlnyál (Fidesz,KDNP,Jobbik)csapattal szemben?
Nagyok vagytok és kemények, politikailag olyannyira érett fiatalok, hogy egy beígért kétgombócos fagyiért még a falnak is nekiszaladtok. Csak így tovább, birkák (Orbán nyája)!

2012.01.29. 12:35:20

@Kalmár: "Biztosítja a Fidesz kormányzását a következő időszakra is.
Köszönjük fletó azt a sok aljasságot, amit túléltünk és azt a vak gátlástalanságot amivel viseled, sőt mutogatod a keléseket a lelkeden! "

Látod, ebben egyetértünk. Bár most Vitya épp beelőz!
A hős forradalmár, aki bármit hajlandó elfogadni az IMF hitel fejében!
Látod, a pénz térdre kényszeríti még őt is! Szopjál, paraszt!

piros pipacs 2012.01.29. 12:35:31

@rockjano: Igazad van!!! Az LMP valóban be fogja látni, hogy együtt, csak éppen a fidesszel. A helyzet az, hogy ismét nyerni fog a fidesz, nem, nem annyit, hogy kormányozni tudjon, ekkor lép be az LMP - ha bejut egyáltalán a parlamentbe - és köt koaliciót a fidesszel. Na ezért nem lép most egyezségre senkivel, mivel ezt tudja.A fidesz a jobbikkal nem hiszem bár mikor is koalicióra fog lépni, bár ettől a aljas bandától kitelik, igaz nekem teljesen mindegy lesz akkor, hogy LMP, vagy Jobbik. De ha a két párt - LMP, Jobbik - programját olvasom, a jobbikéban több olyan elképzelést látok, ami egyezik az enyémmel. pl. az orosz közeledés.

high up! 2012.01.29. 12:37:22

Mi van greci, már megint rinyálsz, mert felfogtad, hogy a pártod, a Debilek Koalíciója 2014-re kipusztul? Ugye ugye, tiszta kép, hogy gyúrtcsótány a picsáját csak úgy tudná menteni, ha jönne egy-két párt, amelyik hajlandó lenne kimenteni a DebilKoalíciót az 1%-os megsemmisülésböl. Mint ahogy anno a Fidesz mentette Dávid Eblolát.

Ne sírjál greci, lesz élet a parlmenten kívül is, legfeljebb ha nem bírjátok a versenyiramot a piacon, akkor majd leköltöztök az Avasra munkanélküli lumpenpoletárnak. Aztán együtt is lesz a nívó.

Ui: látjátok ti nagyonmarha Debil Koalíciósok, hogy megint mennyire hülye volt kúrtcsótány vezéretek? Ha csak 1 évet kibír még a maszopban beosztottként, akkor 2012-ben már ö lehetett volna megint a pártelnök. Így meg Szanyi aratja le a dicsöséget. Aztán Szanyinak lesz egy 8-10%-os pártja, ami csak 2018-ra fog kihalni, de ti meg már 2014-re fogtok.

2012.01.29. 12:38:37

@piros pipacs: És ha az LMP addigra erodálódik? Nekem úgy tűnik, arctalanná váltak. Bár van még idő...

2012.01.29. 12:40:16

@high up!: High up! ez valami energiaital, vagy a speed új neve? Be vagy lőve?

piros pipacs 2012.01.29. 12:46:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szerintem meg, a fidesz fog arról gondoskodni, hogy az LMP tovább éljen, ne tünjön el, hiszen tudják, hogy nincs más, akikkel koalició lehetséges, csak az LMP. A Jobbikal nem mernek, hisz Európával kerülnének szembe. Igaz, most is sokat látják és mondják, hogy a fidesz és jobbik semmiben sem különbözik. Nekem is nagyrészt ez a véleményem.

high up! 2012.01.29. 12:47:56

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Pont te, a komcsi zombi beszél droidokról. De vicces vagy ma eftárs. Amúgy hogy ne maradj ilyen hülye, elmondom neked a képletet:

- a lomposok szellemi színvonala nem haladja meg az 5 éves gyerekét, ezért örülhetnek, ha meglesz az 5%
- a maszop szavazói feltartóztathatalanul vonulnak az örök permanens forradalom mezejére. Fiatalokból meg nem jön utánpótlás, mert egyre kevesebb az agy nélkül született gyerek.
- a Debilek Koalíciója már a megalakuláskor kipusztult.
- a Jobbik felszivja a fiatal és közép generáció 50%-át
- a Fidesz akármekkora elitista politikát is folytat, amikor a középosztály 2014-ben ott áll a döntés elött, akkor egységesen rohannak majd vissza Orbánhoz, hogy védje meg öket a bolsi-libsi veszedelem ellen.

Lorp 2012.01.29. 12:54:47

"A Békavonuláson javarészt nyuggerek voltak, leginkább külföldről."

"a grazi pszichochip tuningos Orbánotoknak már nem lesz pénze arra, hogy fejenként ötezerért az utcára csaljon benneteket!"

És még te droidozol? Az a legszebb hogy észre sem veszed, hogy annyi külömböztet meg az általad oly lenézett emberektől, hogy te másik gazdát választottál magadnak. Idióta.

Kalmár 2012.01.29. 13:09:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:" Szopjál, paraszt!"
El ne felejtsem, köszönjük az ilyen ellenfeleket is. Sokat segítenek nekünk, bár kissé nehezen viseljük, hogy folyamatosan valamilyen homokos szexre akar rávenni. Mit lehet tenni, nem vagyunk egyformák.
Azért elég gusztustalanok.....

2012.01.29. 13:09:26

@high up!: @Lorp:

Az a baj, hogy a két bites agyatokkal a világot is így látjátok. Az embesek jelentős része ettől jóval intelligensebb.

Nem csak Fidesz van, meg az ellenzék.
Tudom, belédégették alaplapilag, hogy aki nincs velünk, az ellenünk! Ezért képtelen vagy felfogni, hogy lehetek gyurcsány ellenes, sőt, akár mérsékelt jobboldali, hogy NEM Orbán seggét nyalom!

Az a legszebb, mikor leugattok, hogy az IMF egy ördög, még minden államot elpusztított, aki hitelt vett föl, közben a ti atyaúristenetek, OV személyesen jelenti ki, hogy kell az IMF segítsége!

Akkor most mi van? Azt mondom , amit Orbán, de mégis....?

Gyárilag arra vagytok beállítva, hogy bólogassatok, csak az a baj, hogy olyan gyakran vált irányt és köpönyeget ISTENETEK, hogy nem bírjátok követni.
Jobbágyok! Fúj!

Ja, nyugodtan szidd gyurgyánt, meg a maszopot, én is útálom.

2012.01.29. 13:11:57

@Kalmár: Neked is az a bajod, hogy csak egy síkon tudsz gondolkozni. Csak ellenfeleket látsz, aki nem azt mondja, amit Orbán.
Bár most mintha éppen azt mondta volna, hogy mindenképp meg akar egyezni az IMF-fel?
Tévedek? Csak viccből térdepeltet le?
(mármint az országot, és téged)

Voloka 2012.01.29. 13:17:09

"...a gyűlöletből élők békemenetén..."
Hm.
Azért ez a fajta megfogalmazás, a gyűlöletszítók fegyvere.
Szóval Gréczy, ki is a gyűlöletből élő?

high up! 2012.01.29. 13:17:59

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ne húzd fel magad efti, nem tudod elhitetni, hogy ne lenne minden szavad hazugság. Te azt vágod máshoz vissza, ami valójában a te gyári hibád. Ezt a formációt már ismerjük, ez gyurcsótány módszere. Mindent ami ö kúrt el, tett tönkre, másra fogta. Szóval lebukás van Debilke, nem pedig vita gyözelem.

győgyike 2012.01.29. 13:24:05

@wagem: amikor ilyeneket írsz, jobb lesz a napod? Gratulálok!

high up! 2012.01.29. 13:24:14

Amúgy kész röhej, amikor ezek a Debil fejesek követték a hibbant gyurtcsány parancsát, aztán a kényelmes budai villájukból át kellett költözniük avasi csótányos panellakásokba. Bezzeg amikor kiléptek a maszopból, akkor még azt hitték, hogy ök lesznek a baloldali vezérpárt, rendre kellemes sportcsarnokbeli performanszokkal mulatják majd az idöt, több ezer ember viharos tapsvihara köepette.

Errefel nincsen csak 1%, talpalni harcolni minden proliért (mint ahogy anno a szadesz talpalt minden drogosért meg homoért), aztán kopp-kopp, a vezéreknek le kell menniük a mocsokba, ráadásul lakásról lakásra.
Lúzerek!!!

Lorp 2012.01.29. 13:25:54

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Basszus, te akkora egy fanatikus barom vagy, hogy még értelmezni sem tudod amit leírtam.

Andráska8 2012.01.29. 13:29:38

Ezzel egyetértek:

"Nem történt semmi. Csupán kiderült az, ami eddig is nyilvánvaló volt. Egyébként ez sokkal jobb így, mert egy ellenzéki összefogás győzelme esetén, előfordulhatott volna, hogy a mandátum elosztás után az LMP a Fidesszel lépett volna koalícióra. Szóval csak azt akarom mondani: "óvakodj az LMP-től"."

rockjano 2012.01.29. 13:33:21

@lajos0: Nem a Jobbikot senki nem vállalja be és szerintem nem is a hatalom most a jobbik célja.

Tudják ők jól hogy amit ők képviselnek az egy limitált dolog és csak nagy kataklizmák idején tudhatnak esetleg hatalomközelbe kerülni.

Az osztrák jobboldal annó bevállalta a Szabadságpártot (ami SOKKAL liberálisabb mint a jobbik) még így is nagy balhé lett belőle de ami fontosabb volt nem működött a koalíció.

Lehet hogy a fidesz szükségből bevállalná a jobbikot de szinte biztos hogy nem tudnának együtt kormányozni a Vona az nem a Torgyán ezt mindenki tudja.

győgyike 2012.01.29. 13:34:45

@high up!: ha valaki leírja a gondolatait, az nem rinyálás!Nem kell mindenkinek ugyanazt gondolni egy kérdésről, de akkor vagy tisztességes, ha ha a másik véleményét tiszteletben tartod.

rockjano 2012.01.29. 13:37:49

@piros pipacs: A Jobbiknak teljesen irreális elképzelése van egy csomó dologról ezt ők is tudják de ez nem gond egy szélsőséges pártnál.

A Jobbik célja nem a hatalom hanem az erős parlamenti jelenlét és az hogy eltartson egy csomó embert az állami támogatás. Slussz. Minden magyarkodás csak máz a tortán.

Az orosz közeledés meg.... hááát annó ugye ez Gyurcsánynak ment jól (jött is Putyin ide) a Fidesznek nem megy (pedig a hatalmuk hasonlít Putyinékéhoz) Az oroszoknak csak természeti kincseik vannak egyéb gazdaságuk nagyon gyenge, magyar cégeknek csak mint piac lehet érdekes technológia onnan nem jön (márpedik az kéne nekünk de nagyon)

rockjano 2012.01.29. 13:39:42

@piros pipacs: Ja az LMP-nek meg fidesszel koalíciót kötni az még annál is rosszabb mint a DK-val. :-)

Nemtudom jobboldalon érzi-e hogy a másik oldal számára ez a mostani hatalom milyen mértékben utálatos (nagyon)

röhögő 2012.01.29. 13:44:19

@wagem: "gyurcsány..!!Takarodj a jó kurva anyádba,az új clippeddel együtt,és a kutya talpnyalóddal.Mi a lófasz akarsz te 2014-ben?Addig szétdugják a valagad a cigók a sitten.Te itt a hatalom közelébe véletlenül sem kerülhetsz.Nem érted hibbant?? "
- Mondja ezt a Szép Magyar Beszédért Polgári Kör oszlopos tagja, aki ezen kiművelt stílusát otthonról hozta. A pöcegödörből.

röhögő 2012.01.29. 13:45:21

@Kalmár: "De jó, hogy fletó nem adja fel. Őszintén (komolyan, nem vicc) drukkolok neki a kitartáshoz. " - még szép, hiszen te rá fogsz szavazni, azt ígérted.

röhögő 2012.01.29. 13:46:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: Kicsúszott a tárcájából az Orbán fénykép és ettől beizgult.

Hoppá! 2012.01.29. 13:48:06

Gréczyt olvasni olyan, mint amikor megnézel egy c kategóriás horrort. Midig azt várod, mikor jön valami tényleg izgi, értelmes rész, de a végén a konklúzió ugyan az. A fröcsögés óriási volt, értelme pedig semmi.

avionics 2012.01.29. 14:25:47

Nagyon sok megvezettett szerencsétlen, tudatlan ember él ebben az országban, de szerencsére egyre többen látják hogy Gréczynek és kevenceinek mit köszönhetünk. A demagógia nagy veszély a fiatalokra, de talán elmondják a szüleik nekik hogy mi is történt nálunk "rendszerváltás" néven. Kik azok akik mindent eladtak ami mozdítható volt, hogy miért nincs elég munka, hogy milyen sajtószabadságról beszél a bukott banda mikor az ő idejükben 2003-ban Medgyessy Péter azt mondta: "Ha média kell, hát vegyenek maguknak"

torró 2012.01.29. 14:55:45

Olvasom az írásokat és majdnem egyetértettem "rockjano" fejtegetése az oroszokról,amivel magam is úgy vagyok, hogy kár volt hirtelen felindulásból, akkor, a kereskedelmi kapcsolatokat megszakítani, ugyanis a mezőgazdaság és a kapcsolódó feldolgozóipart szépen el tudta volna tartani. Tudtak volna ők fizetni sok mindennel,amit esetleg tovább lehetett volna nyugatnak eladni.Ehhez persze tisztességes vezetői gárda szükségeltetik.Például az erdeinket nem kellett volna eladnunk az osztrákoknak, hanem az orosz bartell keretéből származó fát.
Ami nem tetszik a kijelentés, hogy a jobboldalt mennyire utálja a "másik" oldal. Ezzel az a baj, hogy viszont is kialakult ez a probléma.De, legyünk őszinték. Az elmúlt 40 év alatt a baloldal elég sok embert állított a ellenkező oldalra, a hozzáállásuk következtében. Majd az elmúlt években sem igyekezett azon, hogy ez a helyzet megváltozzon. És most még a nyugati szocikat és liberálisokat is felpiszkálták, teljesen feleslegesen, mert ez még azokban is megütközést kelt akik nem egészen jobbosok.Ráadásul , ezzel teljesen az Orbán malmára hajtották a vizet. Látszik hogy az EU-ban is már más a hozzáállás, a utóbbi időben megjelenő nyilatkozatok fényében. Hibás nemzetközi politika, mert senki nem szereti az ilyen viharokat a jelen helyzetben. Ennek az viharnak ugyanis kevés a hozadéka a baloldalnak, főleg ha a történetek nem egészen tárgyilagosak. Én elhiszem, hogy rosszul esik a 2/3-d, de ebben a történetben eléggé közreműködtek!

atila68 (törölt) 2012.01.29. 14:56:01

Rávilágítana valaki, aki ideológiailag képzettebb mint én, mire céloz a szerzős a címben szereplő utalással?

hu.wikipedia.org/wiki/Hossz%C3%BA_menetel%C3%A9s

bruhahahahihihi 2012.01.29. 14:56:27

Bocs Zsolt!...de az LMP re nem lehet számítani a Kerekasztalnál..Ők a ZSIDÓ párt és tuda hogy nem szívesen engednek be maguk közé hiten kívűlit, pláne vezetőnek.
Az LMP önállóan fog meghalni...
LMP nélkül kell gondolkodni ( Jávor Benedek kijelentette ma)
A Fideszben csalódottak inkább egy Civil párthoz (mondjuk ha a Szolidaritás Párttá alakulna) ahhoz biztos minden Fideszben csalódott csatlakozna és a Szolidaritás az ott fog ülni a kerekasztalnál.
LMP rosszabb mint az SZDSZ ( pedig az se volt kis Zsinagóga):DDDDD

bruhahahahihihi 2012.01.29. 14:58:29

a Vona és az Orbán (minél előbb) Nyugaodjon békében !!!!!!!!
Akkor lesz Magyarországon a Nép boldog és megelégedett.!!!

Mária 2012.01.29. 15:12:08

@vmalcsik:

"Nézzétek meg bármelyik mszp-s vagy dk-s gyülit. 60,70+os öreg nyuggerek csápolnak gyurcsánynak mesterházynak."

Láttad a képeket a Békemeneten vonulókról?

Erről jut eszembe: mikor is volt utoljára Fidesz-rendezvény? 2011 márciusában, az ötszáz fizetett statisztával?

Mensikov 2012.01.29. 15:18:13

Én nem gyűlöletmenetet láttam hanem vonuló éneklő tömeget. Aki csak nyugdíjast látott valszeg nem jól figyelt.
Ami az oktatást illeti: végre bezárulnak az alibiszakok és a túlképzett jogász, közgazdász és mutációi szakok. Illetve aki mégis szeretné fizethet, aki meg nagyon akarja tanuljon. Két emelt szinttel, nyelvizsgákkal jó érettségi bizivel ezt meg lehet tenni. Ja csak sajnos Magyr és tsai leszoktatták a gyerekeket a tanulásról mert középszinttel is sokhelyre bekerülhettek. Minek egy ekkora országnak 72 felsőoktatási intézmény ?

Ica a fekete cica 2012.01.29. 15:32:35

@poszt "sokan voltunk a gyűlöletből élők békemenetén"

Gratulálok

http://arokaso.blog.hu/tags/gréczy_zsolt

gomorra 2012.01.29. 15:33:30

Te gazember Gréczy, agyonütlek ha még egyszer a nyugdíjat a szádra veszed te agyalágyult, nem szégyelled magad, nem elég, hogy ez az ostoba orbán is annyit hazudott már ellenzékben, s te most ellenzékben (nem vagy te ott, csak szeretnél) tovább viszed ezt a nyugdíjügyi gyűlöletet, tovább gerjeszted a bizonytalanságot, hát nincs benned szemernyi jóérzés a haza iránt?!

Mária 2012.01.29. 15:34:17

@rockjano:

"
Jó tanulási folyamat lesz ez majd a pártoknak, meg KELL tanulni együtt működni, kompromisszumot kötni, feladni dolgokat. Ez így működik a világon mindenütt."

Az a baj, hogy ezeket nem a parlamentben kellene megtanulni, élesben, politikai pártként, parlamenti képviselőként, hanem sokkal korábban. Kiscserkészként, önkéntesként, a focicsapatban, diákönkormányzatban, bárhol máshol.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.29. 15:35:07

Akkor én is kérdezek Gréczy Úrtól: Ha DK kivált az MSZPből, most miért az ő farhátuk irányában kullognak? :) Ha szövetségben indulnak, úgyis be lesznek darálva.

Ica a fekete cica 2012.01.29. 15:48:05

@poszt
"A Demokratikus Koalíció erősödő önbizalmat mutatott, amit az is táplál, hogy ma már minden közvéleménykutató szerint van stabil negyedmillió szavazójuk."

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=514882#null
"A biztos szavazó pártválasztók között a kormánypártok 44 százalékon állnak, vagyis majdnem kétszer annyi szavazatot szereznének egy mostani választáson, mint a 23 százaléknyi táborral rendelkező szocialisták. A Jobbikra a biztos pártválasztók 19, az LMP-re 8 százaléka voksolna, a DK eggyel a parlamenti küszöb alatt, 4 százalékon áll. "

az a negyedmillió biztos szavazat jó lesz 128ezernek is, de ballib tüntetési matematikával minden dk szavazat minimum kettőnek számit, igy tényleg összejöhet az a negyedmilla :)

torró 2012.01.29. 15:49:07

Mária:
Akkor tessék még egyszer rápillantani:
www.youtube.com/watch?v=4OBWmuhLftw&feature=related
És ez a hazai prezentációban:" pár tízezer ember, esetleg száz ezer". Nálunk szinte reménytelen az objektív média.Mert hazudni jó!

Scagnetti 2012.01.29. 15:54:37

"Jaj, de sokan voltunk a gyűlöletből élők békemenetén, lám, mi vagyunk többen, a népünk még kitart Orbán mellett. "

Az látszik, hogy árokásásra titeket sem kell tanítania senkinek.

"Az ellenzéki oldalon is tisztábban látunk, még ha ettől nem is lesz derűs a kép. Az LMP-ben eldőlt, hogy Schiffer nélküli schifferizmus lesz. Ez azt jelenti, hogy a Fidesz érdekeinek megfelelően szétverik az ellenzéki együttműködést, mondván, ők majd a parlamenten kívüli civilekkel kívánnak együttműködni."

Akkor mi a fenének csüngtök az LMP-n, ha úgyis a Fidesz érdekei szerint működik. Ez esetben nem kellene őket hagynotok a fenébe, és nem a seggükbe bújni állandóan?

Választ nem várok, hisz mindketten tudjuk, hogy hazudtál. :)

"A Demokratikus Koalíció erősödő önbizalmat mutatott, amit az is táplál, hogy ma már minden közvéleménykutató szerint van stabil negyedmillió szavazójuk."

Lehet még több is. A gond csak az, hogy ezt mind a szociktól veszitek el, és mivel úgyis egymásra vagytok utalva, csak annyit értetek el, hogy a szavazótábort elosztottátok egymás között. Ami, tekintve a magyar választási rendszert, elég nagy öngólnak tűnik. :)

rockjano 2012.01.29. 15:59:33

@Mária: Na ja..de ha nem megy hamarabb akkor jobb később...

lajos0 2012.01.29. 18:09:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ki a fas... szavaz a fideszre? A szegények még szegényebbek, a középréteg eltűnik, a gazdagok meg nincsenek elegen.
Marad az elvakult narancsdroid."

Új Péter zseniális és váteszi "Semmi változás 2006" című írását aktualizálva: ha így is döntő fölényük van, akkor képzeljük el milyen az ellenfél.

lajos0 2012.01.29. 18:14:17

@piros pipacs: "A Jobbikal nem mernek, hisz Európával kerülnének szembe."

Aztán melyik Európával ? Az osztrákoknál már csúnyán felsült ezzel az úgynevezett Európa. Nem is beszélve azokról az országokról ahol simán kormányon volt a szélsőjobb ( mondjuk Szlovákia) vagy, ahol kisebbségből támogatja a kormányt, mint a hollandoknál. Ráadásul a francia elnöki poszt várományosa legutóbb azt nyilatkozta, hogy legfőbb ellensége a tőke. Lesz itt még minden.

lajos0 2012.01.29. 19:02:11

@rockjano: "Az oroszoknak csak természeti kincseik vannak egyéb gazdaságuk nagyon gyenge, magyar cégeknek csak mint piac lehet érdekes technológia onnan nem jön (márpedik az kéne nekünk de nagyon)"

Azért csak lekapták Iránban az USA állítólag csúcstechnológiájú kémgépét. Azért valamit tudnak ilyen téren is.

rockjano 2012.01.29. 19:04:18

@lajos0: Igen hadiiparban viszonylag erősek, de abban mindig jók voltak.

Egyéb technikában azért nem annyira. Ők is érzik és próbálnak ráfeküdni de még messze a végcél.

2012.01.29. 19:36:28

@lajos0: Ez igaz lehet, de azt feltételezi, hogy alig fog elmenni szavazni a magyar.
Lehet ez is.
az elmúlt választások azonban azt mutatják nekem, hogy Magyarországon csak protest szavazás volt eddig, mindig valami ellen szavaztunk, sose valamire.
Tehát ha győz a fidesz, akkor kevesen mennek szavazni, ha veszít, akkor viszont nagyot fog bukni!

2012.01.29. 19:39:34

@Mensikov:" Ja csak sajnos Magyr és tsai leszoktatták a gyerekeket a tanulásról mert középszinttel is sokhelyre bekerülhettek. Minek egy ekkora országnak 72 felsőoktatási intézmény ? "

Ja, tök felesleges. Pedig valami hazánknagyja még azt mondta, hogy az egymillió diplomás országa leszünk. Nem emlékszel, ki volt? Ja, megvan! Valami Orbán?

2012.01.29. 19:48:29

@Lorp: @high up!:

Bocs, Lorp, azt hiszem, félre kattintottam! Mea culpa!

Kedves csúcsra járatott barátom, high! Az a helyzet, hogy aki nem képes a saját eszével kiszűrni a jót és a rosszat, akinek a véleményét a szájába adják, az bizony zombi. Mint te.
Egyszer az IMF maga a sátán, aztán zavar van a mátrixban, mert kijelenti a vezír, hogy mégiscsak megegyezünk az IMF-fel.
te meg itt állsz, és magyarázod, hogy az IMf akkor is... de mi is? Ja, zsidóóóóó!
Pont a te istened kunyerál pénzt nála!
Büszke vagyok, csak pénzért szopok? Kurva ország kurva ura.

lajos0 2012.01.29. 19:56:25

@rockjano: "Ja az LMP-nek meg fidesszel koalíciót kötni az még annál is rosszabb mint a DK-val. :-)"

De mi a francnak kéne most koalíciót kötni. Előrehozott választás lett volna , csak elkerülte a figyelmem ?

fonó 2012.01.29. 20:15:49

Drukkolok a DKnak.

rockjano 2012.01.29. 20:17:00

@lajos0: A gond az hogy ha külön mennek bele ebbe az egyfordulós választási rendszerbe az egyes egyedül a fidesznek jó de nekik nagyon mindenki másnak nagyon rossz

Ki van ez találva pontosan a mostani politikai helyzetre van a dolog kihegyezve.

Az LMP láthatólag nem akar még ezzel foglakozni pedig nagyon sürgősen kelleni fog mert összefogás nélkül a fidesz verhetetlen (hiszen ők maguk is nagyon különböző nézetek összefogása)

AZ LMP úgyvan ezel most szerintem hogy egyébként is verhetetlenek és így inkább magukra figyelnek. Pedig ahogy a támogatottság csökken és még sokat fog 2 év alatt lehet hogy a végén a fidesz tényleg verhető lesz.

lajos0 2012.01.29. 20:55:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen itt még senki nem nyert választást, mindig csak elbukták valakik. Protest szavazat viszont a Jobbikra is sok mehet. Én legutóbb az LMP-re protest szavaztam, utólag sem tudom, hogy dönthettem volna okosabban. Fidesz és MSZP + utódszervezetei szóba sem jöhet, a kétfarkúak pedig nem tudtak rendesen elindulni ( pedig Mogácsra meggyőződésből szavaztam volna).

lajos0 2012.01.29. 21:15:23

@rockjano: Szerintem a Fidesz fejére nagyon könnyen visszahullhat ez a választási rendszer. Mondjuk akkor két héttel a választások előtt visszacsinálják, efelől nincs kétségem. Viszont bármiféle olyan összefogás, ahol Gyurcsány is ott tüsténkedik megint Gyurcsány-Orbán meccsé silányítja a választást. Ha tényleg Orbán leváltását akarná, már rég a versenyszférában ügyeskedne újra.

rockjano 2012.01.29. 21:22:11

@lajos0: "Szerintem a Fidesz fejére nagyon könnyen visszahullhat ez a választási rendszer. Mondjuk akkor két héttel a választások előtt visszacsinálják, efelől nincs kétségem. "

na hát pont ez az :-) olyan lesz a választási rendszer ami nekik pont abban az időpillanatban a legjobb, és ez rengeteget számít majd, afelől senkinek ne legyen kételye.

"Gyurcsány-Orbán meccsé silányítja a választást."
Szerintem ez nem igaz nagyon más most a helyzet mint akkor.
Gyurcsány legnagyobb baja hogy a saját tábora őt sosem tudta/tudja úgy imádni mint Orbánt a sajátja. Orbán akármit megtehet...

"Ha tényleg Orbán leváltását akarná, már rég a versenyszférában ügyeskedne újra."
Lehet hogy ez igaz, csak a helyzet megint speciális, egy erősebb ellenzékkel és mszp-vel nem lenne értelme egy DK-nak, így viszont lehet hogy van.

Hiába nem szeretem GyF-et én sem ma ők a legliberálisabb párt, és bizony lehet hogy még én is rájuk szavazok (ha nem lesz jobb addig)

2012.01.29. 21:27:49

@lajos0: korrekt a válaszod, én is hasonlóan érzek, sajnos becsapva , mivel annak idején a szadeszre szavaztam(2002), és csúnyán átvertek, mást nem tettek, csak saját fontosságukat hangsúlyozták. A legtöbbet ők ártottak eddig ennek az országnak!

lajos0 2012.01.29. 21:58:27

@rockjano: "olyan lesz a választási rendszer ami nekik pont abban az időpillanatban a legjobb, és ez rengeteget számít majd, afelől senkinek ne legyen kételye."

Ha valaki képes a kommunikációt (csak egy terület) Szíjjártóra, Selmeczire, meg hasonló rendkívül gyenge képességű figurára bízni, meg Kerényik és Bencsikek nyalását örömmel venni, akkor szerintem nem lesz olyan választási rendszer, ami nekik kedvezne. Viktor már sokszor csinált segget a szájából, ami nekem megbocsáthatatlan dolog. Lehet változtatni a véleményen, de ilyen esetben egy önvallomást én mindig elvárnék, ami úgy kezdődne, hogy hülye voltam, hazudtam amikor azt mondtam, gazember voltam stb.. Na ezt tőlük is várhatom, pedig lehet hogy elfogadnám.

"Gyurcsány legnagyobb baja hogy a saját tábora őt sosem tudta/tudja úgy imádni mint Orbánt a sajátja."

Hát az a tábor amelyik így tesz, az legalább is lényegesen szűkebb.

"egy erősebb ellenzékkel és mszp-vel nem lenne értelme egy DK-nak, így viszont lehet hogy van."

A pártszakadáskor lényegesen csökkent az MSZP támogatottsága, viszont ezek nem jelentek meg a DK támogatóiként. Persze 2014 még messze van. Az MSZP-től érdekes húzás lenne visszahozni Szilit például. Ha feltéve, de nem megengedve MSZP tanácsadó lennék, akkor javasolnám. A fidesz esetében Schmitt kirúgása és Sólyom visszaválasztása lehetne hasonló hitelesség növelő lépés. Persze más kérdés, hogy ehhez Szili vagy Sólyom mit szólna.

rockjano 2012.01.29. 22:04:27

@lajos0: "Lehet változtatni a véleményen, de ilyen esetben egy önvallomást én mindig elvárnék"

na azt hiába :-) még Schmitt is maradni fog pedig szerintem még a fidesznek is teher csal egy csatát sem lehet elveszteni...

"A pártszakadáskor lényegesen csökkent az MSZP támogatottsága, viszont ezek nem jelentek meg a DK támogatóiként. "

Szerintem ez tévedés, az MSZP + DK ma már legalább annyi mint elötte az MSZP volt sőt szerintem több. Viszont ellenségeskedés kevesebb van. Több lehetőség van viszont a mostani bizonytalanoknak választani, ez nem biztos hogy baj.

Szilit felejtsük, tragédia az a nő, hol van a pártja????

Sólyom persze jobb lenne (bár nekem vele is volt bajom csak sokkal kevesebb) de tudjuk hogy ennek sincs semmi esélye (önálló ember közt elnöknek?)

Scagnetti 2012.01.29. 22:42:14

@rockjano: Az LMP azzal foglalkozik, hogy a szavazótábora, amely nem túl nagy, de 5%-hoz azért talán elég, meglegyen a jövő héten is. Ezt nem akarják azzal kockára tenni, hogy Gyurcsányékkal haverkodnak. Legalábbis eddig nem akarták, de az ezért leginkább kiálló Schiffer már félre lett állítva. Szóval majd meglátjuk. Egyelőre félre van nekik téve a szavazatom, de csak arra az esetre, ha semmilyen módon nem segítik elő azt, hogy a következő kormányban az MSZP utódszervezetei benne legyenek. Ha összeállnak velük, keresek mást.

Scagnetti 2012.01.29. 22:45:21

@rockjano: "Szerintem ez nem igaz nagyon más most a helyzet mint akkor.
Gyurcsány legnagyobb baja hogy a saját tábora őt sosem tudta/tudja úgy imádni mint Orbánt a sajátja. Orbán akármit megtehet..."

Ezt pontosítsuk! Neki is vannak imádói, akik pont úgy rajonganak érte, mint Orbánért az övéi. Bármilyen hülyeségét elhiszik. Az ő baja az, hogy létszámban vannak lemaradva a hívei, méghozzá eléggé.

rockjano 2012.01.29. 22:47:38

@Scagnetti: De kit keresel??? Fidesz???

Mert más nem lesz.

Ne felejtsd el hogy a választási rendszer alapjaiban alakult át. Az LMP sehol nem fog egyéniben nyerni ha önállóan indul a töredékszavazatok meg sokkal kevésbé számítanak. Könnye lehet hogy ha pont annyit kapnak mint multkor (mondjuk) akkor be sem jutnak.

Az önálló indulással viszont a Fidesz újboli hatalomrajutását segítik. Lehet utálkozni az MSZP és utódszervezeteivel kapcsolatban a gond az hogy a Fidesznél mindenki jobb volt még eddig.
Igen még Gyurcsány is, minden hibájával együtt.

Én magamnak és mindenkinek akinek dolgozom sokkal rosszabb most mint valaha.

Nem az a kérdés hogy az LMP bejut-e vagy sem hanem hogy akarsz-e még 4 év Orbán-Matolcsit????

Én nem szeretnék

rockjano 2012.01.29. 22:49:42

@Scagnetti: "Ezt pontosítsuk! Neki is vannak imádói, akik pont úgy rajonganak érte, mint Orbánért az övéi. Bármilyen hülyeségét elhiszik. Az ő baja az, hogy létszámban vannak lemaradva a hívei, méghozzá eléggé."

Igen de legalábbis a balliberális értelmiség körében léteztek léteznek erős kritikai hangok. Ugyanezt a másik oldalon keveslem (nem mosdom hogy nincs)

Scagnetti 2012.01.29. 22:52:10

@rockjano: "Szerintem ez tévedés, az MSZP + DK ma már legalább annyi mint elötte az MSZP volt sőt szerintem több."

A közvélemény-kutatások nem ezt mutatják. Egyébként meg mitől is lenne vonzóbb a kettészakadt MSZP? A vezetők ugyanazok, akik pár éve lenullázták a pártot.

"Viszont ellenségeskedés kevesebb van."

Lesz az is bőven, ha jön a kampány. Egyébként most is van, csak halkabban csinálják.

"Több lehetőség van viszont a mostani bizonytalanoknak választani, ez nem biztos hogy baj."

A bizonytalanok körében ez a két párt nem játszik. Két év alatt képtelen volt ez a magát demokratikus ellenzéknek nevező valami szavazókat szerezni, ezután sem fog. A választás közeledtével egy kicsit megemelkedik a szavazóik száma, de ezzel a többi párt is így lesz, mert ez minden választás előtt így van. De azt a középen álló több millió szavazót elfelejthetik.

Egyedül a Jobbik volt képes növelni a támogatottságát, ami szerintem tökéletesen mutatja, mennyire szar a baloldali ellenzék.

Scagnetti 2012.01.29. 22:55:34

@rockjano: Attól, hogy ez a mostani nem tetszik, nem szavazok olyanra, aki már bebizonyította előttem, hogy képtelen kormányozni. Akkor inkább egyikre sem.

Egyébként az MSZP, DK és az LMP összesített támogatottsága sem biztos, hogy elég lenne a Fidesz ellen. Arról nem is beszélve, hogy az LMP tábora rekordsebességgel esne szét, ha egy választási koalíció réme fenyegetne.

És akkor még ott a Jobbik is, amelyik ma kb. akkora, mint az MSZP és a DK együtt. Itt a szocik nemigen futhatnak be sehogy.

rockjano 2012.01.29. 22:56:29

@Scagnetti:
"A bizonytalanok körében ez a két párt nem játszik."

Ebben biztosan tévedsz. Amúgy meg szerinted akkor kire fognak szavazni a bizonytalanok LMP??? nem hiszem, JOBBIK..ki van zárva az az őrültek szubkultúrája.

"Egyedül a Jobbik volt képes növelni a támogatottságát, ami szerintem tökéletesen mutatja, mennyire szar a baloldali ellenzék."

Nem ez azt mutatja hogy az ostoba emberek körében nagyon jól működik a nacionalista demagógia, ez válságok idején mindig így van.
Meg hát mi magyarok nem vagyunk túl bölcsek...

A jobbik hatalomra kerülése a végitélet lenne magyarország számára, az egyenlő a gazdasági csőddel. Isten óvjon minket attól.

rockjano 2012.01.29. 22:57:30

@Scagnetti: ha senkire sem szavazol akkor is a fideszre szavazol..
Ez a 24-es csapdája :-)

Scagnetti 2012.01.29. 22:58:44

@rockjano: Az a baj, hogy ezek a kritikus hangok is csak utólag szólaltak meg. Mikor folyamatban volt az a bizonyos elkúrás, kussoltak majdnem mind, mert a lényeg azért csak az volt, hogy a gazdi legyen a trónon. Nagyon kevesen voltak, akik kimondták, hogy ez így nem jó.

Persze nem is figyeltek rájuk, szóval hiába erőlködtek.

Ahogy Orbánék sem figyelnek oda senkire, hiába szólnának nekik.

Scagnetti 2012.01.29. 23:02:02

@rockjano: Miért kellene szavazniuk. Szerintem a következő választásra fognak elmenni a legkevesebben, mert nincs kire szavazni. A Fideszre azért nem, mert ők is elkúrták, a szocikra, DK-ra meg azért nem, mert ugyanazok a figurák kapaszkodnak vissza a hatalomba, akik elől Orbánhoz menekült a nép. A Jobbik meg ennél sokkal nagyobb már nem lesz, de ez is sokat hozhat nekik. Sajnos.

rockjano 2012.01.29. 23:02:49

@Scagnetti: Nagyjából egyetértünk, kritikus hangok voltak de valóban gyengék mint ahogy most is vannak és most sem érdekel senkit.

A nagy különbség hogy azaz "elkúrás" nagy semmi nem volt a mostanihoz képest.

A csapda az benne hogy sok mostani elkúrást még nem érzünk de fogjuk (magánnyugdíjpénztár stb...)

A demokrácia pusztításának is hatalmas ára van és lesz. Még soha ilyen rosszul nem éreztük maunkat ebben az országban.

Scagnetti 2012.01.29. 23:03:07

@rockjano: Nem 22-t akartál írni? Na mindegy.

Véleményem szerint a szocikra szavazni, azért, hogy Orbánékat elzavarják, tűzoltás benzinnel.

rockjano 2012.01.29. 23:03:54

@Scagnetti: De ha nem mennek el a népek attól még nyerni fog valaki és az a fidesz lesz és csinál mindent ugyanúgy mint eddig.

A nem elmenetel az nem tiltakozás... az hülyeség.

Scagnetti 2012.01.29. 23:05:57

@rockjano: Ez az, ami óriási tévedés. Mert nem volt kis elkúrás pl. az, hogy óriási mértékben növelték az államadósságot.

És ma is csak az újabb hitelfelvételben látják a megoldást, amit jellemzően majd a következő kormány fog kifizetni.

Orbánék máshogy kúrták el, de ez nem menti fel a szocikat semmi alól.

rockjano 2012.01.29. 23:06:19

@Scagnetti: És ha lesz addig valaki normálisabb.

vagy egy ernyőszervezet ami öszzefogja az ellenzéket és megigéri hogy nem GyF vagy Szanyi lessz miniszterelnök???

Bajnai/Oszkó párost elfogadnád???

Scagnetti 2012.01.29. 23:07:39

@rockjano: Én mindig elmegyek szavazni, de azt már nem garantálom, hogy a szavazatom érvényes lesz.

Azt viszont igen, hogy csak azért nem szavazok az MSZP-re, hogy ők kúrhassák el a továbbiakban, amit még nem sikerült.

rockjano 2012.01.29. 23:08:16

@Scagnetti: Azt tudod hogy az államadósság növekedés Orbánék alatt kezdődött, és még a válság elött volt (első GyF kormány.)

Utánna már csökkentette. Egyébként most is most a valutaárfolyam miatt nő. meg benne van a nyugdíjpénz.

Scagnetti 2012.01.29. 23:09:47

@rockjano: "És ha lesz addig valaki normálisabb.

vagy egy ernyőszervezet ami öszzefogja az ellenzéket és megigéri hogy nem GyF vagy Szanyi lessz miniszterelnök???"

Ha lesz ilyen, akkor van rá esély.

"Bajnai/Oszkó párost elfogadnád???"

Sokkal inkább, mint Ferit és csapatát.

Scagnetti 2012.01.29. 23:12:02

@rockjano: Tudom, hogy náluk kezdődött el, majd a szocik alatt még jobban felgyorsult, és bizony még Gyurcsány idejében is emelkedett, mert ő ugye fontosabbnak tartotta a győzelmet minden másnál.

Pont az a bajom velük, hogy válság nélkül is sikerült elkúrniuk. Hiába mutogatnak a válságra, addigra már megvolt a baj.

rockjano 2012.01.29. 23:12:07

@Scagnetti: Na ebben is egyetértünk :-))))

szerintem aminek el kell jönnie az el is fog jönni...

Scagnetti 2012.01.29. 23:14:04

Ha már szóba került Szanyi, aki akár elnök is lehet a szociknál. Komolyan egy agresszív alkoholista legyen a miniszterelnök? Mert ha lesz szövetség, valószínű, hogy a legerősebb párt adja a miniszterelnököt, és az a párt szinte biztos, hogy az MSZP lesz.

rockjano 2012.01.29. 23:15:20

@Scagnetti: GyF második kormánya alatt már nem. Az első alatt egyértelműen.

De még volt beruházás növekedés. Úgy lehet eladósodni hogy közben 7-8%-ot növekszik az ország (na jó úgyis csak mértékkel)

A népek meg megkapták 13. havi nyugdíjban meg autópályákban stb... persze ez is a népszerűség megőrzéséről szólt, mint most a végtörlesztés és egyebek...

Ez nem csak a politikusokról szól hanem a magyar néplélekről is...

Szabad Gábor 2012.01.30. 12:47:36

Lehetne más

Egyet előre, kettőt hátra, távolodik az összefogástól az LMP.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1553_lehetne_mas

Az igazi sztrovacsek 2012.01.30. 13:18:53

@rockjano:

"Ez nem csak a politikusokról szól hanem a magyar néplélekről is... "

Így van.
És pont emiatt mehet Gyurcsány az Avas lakótelepre.
Mert akárki akármit mond, szapulhatja politológus, blogger, újságíró, minden illetékes és illetéktelen hozzászóló, Gyurcsány tökéletesen tisztában volt vele, hogy nyugodtan fölteheti a kérdést az ott lakóknak:
Önök jobban élnek mint négy éve?
A válasz adott, és ettől kezdve nincs miről beszélni.

Scagnetti 2012.01.30. 16:09:06

@Szabad Gábor: Unalmas már ez a nyávogás, hogy az LMP nem akarja égetni magát a szocikhoz való közeledéssel.

Nem akarja, és jól teszi.

Szabad Gábor 2012.01.30. 16:12:35

@Scagnetti:
ez nyilván a saját döntése, csak akkor azt is vállalni kell, hogy Orbán a helyén marad. itt nem az a kérdés, hogy van-e jó megoldás, hanem azt, hogy van e kivitelezhető?

lajos0 2012.01.30. 17:06:26

@rockjano: "Azt tudod hogy az államadósság növekedés Orbánék alatt kezdődött, és még a válság elött volt (első GyF kormány.)"

Gyurcsány 12 000 milliárdnyi hitelfelvétele több mint előtte az összes kormányé együttvéve, beleszámítva a Kádár-rezsimet is. Kábé 150 %-al növelte. Szerintem a 8000 milliárd is kitermelhetetlen lett volna, de így legalább egyértelmű a helyzet: sosem fogjuk visszafizetni. Nem is láttam rá tervet senkitől, hogy hogy kéne csinálni és vajon miből. Kinőjük, meg hasonló butaságokat olvastam, de ez nem vehető komolyan.

lajos0 2012.01.30. 17:08:33

@Scagnetti: ""Bajnai/Oszkó párost elfogadnád???"

Sokkal inkább, mint Ferit és csapatát."

Bajnai azért gazdasági miniszter volt Gyurcsányék alatt. Ez kábé az mintha Orbánt Matolcsy váltaná. No jó, inkább Varga Mihály.

rockjano 2012.01.30. 17:11:16

@lajos0: Szerintem rosszak a számaid de végülis mindegy.

Sok ország tudott kifizetni hasonló vagy magasabb adósságokat persze évek és ciklusok alatt.

Olyan hogy nem fizetjük vissza olyan nincs, az az államcsőd és annak iszonyúak a következményei.

Egyébként ha van külföldi beruházás és növekedés akkor a dolog nem oly vészes, meg iklyenek mint a magánnyugdíjpénztár.

A gond a hogy az adósság ma is növekszik megállás nélkül.

lajos0 2012.01.30. 17:14:18

@rockjano: "De még volt beruházás növekedés. Úgy lehet eladósodni hogy közben 7-8%-ot növekszik az ország (na jó úgyis csak mértékkel)"

Hát itt sosem volt 7-8 %-os növekedés, még a GDP-ben sem, nem hogy a GNI-t illetően, ami igazán számít.

"A népek meg megkapták 13. havi nyugdíjban meg autópályákban stb..."

Az autópályák PPP-ben épültek, hasonlóan mondjuk a pár év alatt kiürülő felesleges kollégiumokhoz ( így próbálták kiszervezni a költségvetésből) és nagyrészt még nincsenek kifizetve.

rockjano 2012.01.30. 17:18:33

@lajos0: 7% körüli növekedésre konkrétan emlékszem (ha lehet hinni a statisztikáknak)

nem minden autópálya PPP-s, de van olyan is igaz

Viszont van autópálya ezért van itt a mercedesz és még sokan mások. És sokat már nem kell építeni. Nagyon sokáig mindenki autópályákért sírt ma már nem.

Nézd meg mennyi van csehországban...meglepően kevés (jó a hegy is több arrafele :-) )

lajos0 2012.01.30. 17:28:29

@rockjano: "Szerintem rosszak a számaid de végülis mindegy."

Hát 8000 milliárd körül vették át és 20000 körül adták vissza. Az MNB szerint az első milliárd dollárt 5400 %-os thm-re kaptuk, kíváncsi leszek ezeknek mennyi lesz a vége.

"Sok ország tudott kifizetni hasonló vagy magasabb adósságokat persze évek és ciklusok alatt."

A románok kifizettek egy jóval kisebbet, az eredménye ismert. Másról nem tudok.

"Olyan hogy nem fizetjük vissza olyan nincs, az az államcsőd és annak iszonyúak a következményei."

Ha azt mondanák egyszer csak, hogy van 3 milliárd adósságod, akkor állnál kábé úgy mint a magyar állam. Miből adnád meg ?

"Egyébként ha van külföldi beruházás és növekedés akkor a dolog nem oly vészes, meg iklyenek mint a magánnyugdíjpénztár."

Ehhez szerintem az exxon mobilhoz hasonló cégek betelepülése is kevés lenne. Ráadásul egy ilyen beruházás nekünk általában elég sokban van, amit előszeretettel titkosítgatnak is, pedig közpénzből megy. Ha nem veszünk fel többé egy kanyi hitelt sem, az adósságunk akkor is tovább nőne. Ki van ez a kamatrabszolgaság találva.

lajos0 2012.01.30. 17:30:53

@rockjano: "7% körüli növekedésre konkrétan emlékszem (ha lehet hinni a statisztikáknak)"

Mikor és mi nőtt 7%-al. A fidesz ígért ilyet egyszer, mintha a GDP növekedése bármit is jelentene önmagában.

"nem minden autópálya PPP-s, de van olyan is igaz"

No azokat unokáink is fizetni fogják.

"Viszont van autópálya ezért van itt a mercedesz és még sokan mások. És sokat már nem kell építeni. Nagyon sokáig mindenki autópályákért sírt ma már nem."

EU-s pénzből is megépíthetőek lettek volna, persze akkor kevesebbet lehetett volna lenyúlni belőle. Ajánlom a vonatkozó ÁSZ jelentést.

rockjano 2012.01.30. 17:46:35

@lajos0: Én nem vagyok közgazdász csak egy átlagos állampolgár, a közgazdászok mást mondanak a TV-ben de persze lehet hogy neked van igazad és akkor nagy szarban vagyunk (mondjuk ezt eddig is tudtam, :-)

Az én kérdésem akkor viszont hogy merre előrre?????

Mi lesz velünk??? Meg sok más országgal akik szintén nagyon el vannak adósodva (és nem csak a görögök)???

Ez a jó kérdés nem???

rockjano 2012.01.30. 17:47:38

@lajos0: "EU-s pénzből is megépíthetőek lettek volna"

biztos vagy ebben én máshogy hallottam de mindegy...

Scagnetti 2012.01.30. 18:20:17

@Szabad Gábor: Ennek a felelősségét nem kellene egyedül az LMP-re ráverni, ahogy azt a szocik most nagyon szeretnék. Ennek felelősei elsősorban a szocialisták, akik addig szarakodtak, míg a nép Orbánhoz menekült. Most meg mutogatnak az LMP-re, hogy "miattatok fog maradni Orbán". Ez az undorító.

Aki szeretne a Parlamentben maradni, vagy oda bejutni, az a szocik közelébe sem megy.

Scagnetti 2012.01.30. 18:21:58

@lajos0: Ezért nem vagyok tőle elájulva, mert emlékszem, hogy ő is benne volt az elkúrásban. De ő legalább ment valamerre, ellentétben elődjével, aki csak a pofázáshoz értett.

Szabad Gábor 2012.01.30. 18:27:57

@Scagnetti:
elmélkedni ezen lehet ugyan csak nem érdemes. ha nincs közös miniszterelnök jelölt, akkor nincs váltás. ha ez az LMP-nek megfelel, akkor lelkük rajta. nem az a kérdés, hogy ez így jó-e. hanem, hogy van-e másik variáció? nincs.

lajos0 2012.01.30. 19:05:30

@rockjano: "Mi lesz velünk??? Meg sok más országgal akik szintén nagyon el vannak adósodva (és nem csak a görögök)?"

Ezeket az adósságokat előbb-utóbb le kell írni és kész. Ez akkor lesz aktuális szerintem, amikor az USA is fizetésképtelen lesz. Jelenleg teljes gőzzel megy a bankóprés, de elgondolkodtató, hogy a kínaiak már csökkentik a dollárban tartalékolt valutát. Már van olyan elnökjelölt, aki bezáratná a FED-et és visszahelyezné az aranyalapra a dollárt. Most még nem fog nyerni. Az USA idén is billegett a fizetésképtelenség szélén, de még tart a türelmi idő náluk is. Ezt egyébként a közgazdászok többsége tudja is. De mindenféle intézkedésre lehet találni pár Nobel-díjas közgazdászt, aki lelkesedik érte, meg olyat is, aki őrültségnek tartja.

lajos0 2012.01.30. 19:07:06

@rockjano: Egy évvel később kezdődött volna az építésük, és sokkal szigorúbb lett volna az ellenőrzés.

Scagnetti 2012.01.30. 19:17:10

@Szabad Gábor: Addig egyáltalán nem érdemes ezen elmélkedni, míg az MSZP+DK+LMP együtt is legfeljebb 40%-ot tud hozni.

És a szociknak utána sem kell mutogatniuk senkire. Ők utáltatták meg magukat a szavazókkal, ehhez az LMP-nek semmi köze nincs.

Csak hát derék szoci barátaink már vagy tíz éve mást sem csinálnak, mint hogy valaki mást hibáztatnak azért, amit ők csesztek el.

Egy szavazót nem sikerült visszaszerezniük két év alatt. Ezen kellene elgondolkodniuk, nem másoknak anyázni, amiért nem közelednek hozzájuk.

rockjano 2012.01.30. 19:21:21

@Scagnetti: Az MSZP+DK+LMP már most van annyi vagy több is mint a Fidesz.

És a rengeteg bizonytalan közt szerintem nincs a fidesznek többsége

És még néhány ilyen ötlet mint a 10e Ft-os havi útdíj Budapesten és lesz ez még kevesebb is.

lajos0 2012.01.30. 19:25:51

@Scagnetti: "De ő legalább ment valamerre, ellentétben elődjével, aki csak a pofázáshoz értett."

Ezért váltották le Gyurcsányt, Bajnai pedig végrehajtotta az IMF utasításait. Az IMF-et viszont csak egy dolog érdekli, hogy a befektetők hozzájussanak a pénzükhöz, a többi nekik teljesen mindegy. Ezért sem szabad nyúlni a jegybanki tartalékhoz, hiszen ez a befektetők biztosítéka.

Scagnetti 2012.01.30. 19:37:34

@rockjano: Annyi lehet, hogy van, mint a Fidesz, de még ott a Jobbik is. Szóval összesen a három párt kb. negyven százalékot tudna szerezni. Ezt tudják ők is. És mivel a választás is odébb van még, ezért a szövetségeknek sincs még itt az ideje. Ezt is jól tudják.

Ezért nagyon valószínű, hogy ez az egész cirkusz semmi másról nem szól a szocik részéről, mint az LMP, tehát a konkurencia lejáratásáról. Mert bár az LMP kicsi, de mégsem olyan undorító, mint ők. Ráadásul baloldaliként határozza meg önmagát, és ezt nem engedhetik azok, akik uralni akarják az egész baloldalt.

lajos0 2012.01.30. 19:45:02

@Scagnetti: "Addig egyáltalán nem érdemes ezen elmélkedni, míg az MSZP+DK+LMP együtt is legfeljebb 40%-ot tud hozni."

Ráadásul ezek nem összeadható százalékok, ahogy Gréczy úr vízióiban feltűnik. Ilyen logikával ha ők tudnak együtt negyvenet, akkor a Jobbikal társulva 60 %-ot hoznának. A gyakorlatban nem működne.

rockjano 2012.01.30. 20:00:21

@Scagnetti: Szerintem tévedsz. Most a szociknak ebben SEMMI szerepe nem volt itt az LMP belső vitáiról van szó, okkal ők a legnagyobb vesztesei a fidesz választási rendszerének.

A választás még valóban odébb van viszont már most el KELL kezdeni a programok egyeztetését. meg kell beszélni hogy egy győztes választás után mit kezdenek ezzel az országgal

Nagyon jó lett volna ha annó a jobboladon is lett volna erről szó ugye semmit nem tudtunk meg demagóg igéreteken kívül. És nemigaz hogy ez senkit sem érdekelne.

Ha akarnak egymással valamit akkor már MOST el kell kezdeni tárgyalni vitázni egyeztetni (amivel egyébként témát adnának a médiának ami szintén nem lenne rossz)

Aki nem akar most egyeztetni az önérdekből újabb 4 év Orbán-Matolcsit szabadít az országra (és könnyen lehet hogy örökre kiírja magát a politikából)

Kell egy árnyékkormány mint oly sok helyen másutt a világban. Meg kell mutatni hogy LEHET alternatíva vissza kell adni a reményt anélkül esély sincs az Orbán rezsim leváltására. Nem lesz elég választás elött fél évvel elkezdeni ezt a folyamatot. Akkor már késő lesz.

Egyfordulós választás esetén egy önálló indulásnak még értelme sincs.

Scagnetti 2012.01.30. 20:16:37

@rockjano: Az LMP belső konfliktusa is leginkább erre a kérdésre vezethető vissza. Maradjanak annál, amit ígértek, tehát hogy lehet más a politika, vagy feküdjenek le a szociknak? Egyelőre nem dőlt el a dolog.

Programok? Ahhoz nem kell más párt, azt ki lehet találni egyedül is. Aztán ha eljön az ideje, akkor lehet egyeztetni a többivel.
De ezek közül egyiknek sincs programja, csak az, hogy Orbán takarodj. A legszomorúbb az, hogy a szociknak akkor is ez volt a programjuk, mikor kormányoztak.
Ezért tudott nyerni Orbán, akinek szintén nem volt ismert a programja. Azóta megismertük sajnos.

"Ha akarnak egymással valamit akkor már MOST el kell kezdeni tárgyalni vitázni egyeztetni (amivel egyébként témát adnának a médiának ami szintén nem lenne rossz)"

De nem akarnak. Az LMP csak azt akarja, hogy hagyják békén, de a szocik tapadnak rájuk, mint a pióca.

"Aki nem akar most egyeztetni az önérdekből újabb 4 év Orbán-Matolcsit szabadít az országra (és könnyen lehet hogy örökre kiírja magát a politikából)"

Ez az a nagyon szar szöveg, amivel a szocik megpróbálják rákényszeríteni magukat ismét a szavazókra. Ezekkel nem kell egyeztetni semmiről! Ezek sosem lesznek alternatíva.

És ismét leírom. MSZP+DK+LMP együtt is legfeljebb 40%. És még ott sem tartunk, hogy össze lehessen adni őket.

lajos0 2012.01.30. 21:23:32

@rockjano: "Aki nem akar most egyeztetni az önérdekből újabb 4 év Orbán-Matolcsit szabadít az országra"

Csak ezügyben is bajos azokkal egyeztetni, akik úgymond önérdekből, a hatalomba való görcsös kapaszkodásnak köszönhetően a Fidesznek 2/3-ot szereztek.

Most hallgattam épp, ahogy szerencsétlen Kámán Olga mindent elkövetett, hogy csőbe húzza Jávor Benedeket, de nem jött neki össze. Nem tarják az MSZP-t és a DK-t demokratikus pártnak, és ez szívük joga, bármennyire is fáj az önjelölt demokratáknak.

"Meg kell mutatni hogy LEHET alternatíva vissza kell adni a reményt anélkül esély sincs az Orbán rezsim leváltására."

A központi kérdésnek nem is annak kéne lenni, hogy éppen melyik rablóbanda legyen hatalmon, hanem mondjuk ki hogyan képzeli el az államadósság visszafizetését, ha erre lát valami lehetőséget, meg ilyesmi.

"Egyfordulós választás esetén egy önálló indulásnak még értelme sincs."

Miért ne lenne. Ha kikap a fidesz, akkor nagyon kikap. De akármekkora ellenzéki koalíciónak amiben mondjuk Gyurcsány részt vesz, kb. akkora támogatottsága lenne, amekkora Gyurcsánynak van. De ugyanez az MSZP-re is igaz szvsz.

lajos0 2012.01.30. 21:30:18

@rockjano: Egyébként hasonló butaság a Fidesz-KDNP pártszövetség is. A kimutathatatlan támogatottságú KDNP inkább vitt szavazatot a fidesztől, mint hozott volna. Egyszer a nyomorult Semjén azzal próbálta a támogatottságukat fényezni, hogy egy időközin első fordulóban csak a Fidesz indult és kapott 30 %-ot, a másodikban meg a KDNP-vel együtt kaptak 40-et. Ki is számolta, hogy ezek szerint a KDNP-nek 10 %-os a támogatottsága, csak utána megkérdezték tőle, hogy nem lát-é itt egy kis logikai bakugrást, mivel az első fordulóban 14000 szavazatot kapott a Fidesz, a másodikban közösen kaptak 8500-at ( ez a 5500 távolmaradó lenne a KDNP támogatottsága ) ?

Szóval a szavazatokkal nem lehet matematikai alapon gazdálkodni, mint ahogy Olgika most ecsetelte a Jávornak, hogy hát ez színtiszta matematika. Baromira nem az, akárhogy is fáj.

rockjano 2012.01.30. 21:35:40

@Scagnetti: "Maradjanak annál, amit ígértek, tehát hogy lehet más a politika, vagy feküdjenek le a szociknak? "

Miért kell ilyen végletesnek lenni??? Tipikus magyar mentalitás. Azért mert koalíciót kötsz valakivel mert tárgyalsz és megállapodsz valakivel ahol mindkét fél valamit felad az álláspontjából AZ NEM LEFEKVÉS!!!

Az együttműködés, a legszebb dolog a világon..mint egy házasság?? ott nem kell feladni dolgokat könyörgöm???

"Aztán ha eljön az ideje, akkor lehet egyeztetni a többivel."
ITT AZ IDEJE..MOST

"De ezek közül egyiknek sincs programja, csak az, hogy Orbán takarodj. " Ez kurvára nem igaz!!!
Van egy csomó elképzelése minden ellenzéki pártnak ezt kell összefésülni erre való mondjuk az ellenzéki kerekasztal vagy hasonló...

"LMP csak azt akarja, hogy hagyják békén, de a szocik tapadnak rájuk, mint a pióca."
Tapad a szart ez előitélet, Az LMP vagy saját megerősödésére játszik és ezzel kicsesz az országgal (mert +4 év fidesz az nagy kicseszés) vagy saját kis álomvilágukba ringatják magukat hogy majd ők lesznek a baloldali alternatíva...lesznek majd 2022-ben talán azelött szinte kizárt (ők is olvasnak közvélemény kutatást)

A szocik nélkül ma NINCS alternatíva tetszik vagy nem tökmindegy, ez a realitás jobb elfogadni és nem álmodozni. vagy új kormány a szocikkal vagy Orbán még négy évig ... lehet választani elvtársak...

Az MSZP+DK+LMP 40% szerinetm már most is több mert 60% sehova nem szavaz de ha lesz választás EL FOGNAK MENNI és nem a fideszre fog szavazni nagy többségük az tuti.

A Fidesz ma pot olyan szarul áll mint Gyurcsányék annó!!!!! Csak az ellenzéke más ez a nagy különbség.

A jobbikkal meg nem fog akarni senki koalíciót kötni (Orbánék sem)

rockjano 2012.01.30. 21:37:35

@lajos0: Jó a KDNP az egy vicc de ezt mindenki tudja, ők maguk sem tekintenek pártként magukra.

Sok gond volt az MSZP-SZDSZ koalícióval de az egy valódi koalíció volt két nagyon más párt között.

A Fidesz-KDNP az egy KAMU.

rockjano 2012.01.30. 21:40:34

@lajos0: "Csak ezügyben is bajos azokkal egyeztetni, akik úgymond önérdekből, a hatalomba való görcsös kapaszkodásnak köszönhetően a Fidesznek 2/3-ot szereztek."

Ebben van igazság a gond az hogy a fidesz ennyire rosszul kormányoz. Ez mindent felülír. Én sem hittem volna hogy ennyire rosszul csinálják majd.

Annyira rossz most minden és még annyival rosszabb lesz hogy a szocik összes bűne el fog halványodni szép lassan. Ezeknél még ők is jobbak voltak minden szempontból.

lajos0 2012.01.30. 22:17:25

@rockjano: "Az LMP vagy saját megerősödésére játszik és ezzel kicsesz az országgal (mert +4 év fidesz az nagy kicseszés)"

Hát akkor ideje példát mutatni önfeláldozásból, oszlassa fel magát az MSZP, meg a DK és akkor Orbánnak nem marad más ellenfele. Érdekes, de azért ennyire őket sem érdekli az ország sorsa.

"A szocik nélkül ma NINCS alternatíva tetszik vagy nem tökmindegy, ez a realitás jobb elfogadni és nem álmodozni."

Ezt nem értem. Miért ne lenne. A MSZP volt 8%-os párt, ahogy a Fidesz is. Gyurcsány egyszer meg is mondta, hogy szarik a népszerűségre, azt 2 hét alatt előállítják a szakemberek ( persze nem akárkiből). És 50 % felett a bizonytalanok aránya már most is, az LMP szinte tiszta lappal begyűjtheti az összes protest szavazatot. Ha bármiféle együttműködés lenne köztük meg a szétszakadt MSZP darabjai között ( eltekintve attól, amikor konkrét ügyekről van szó, de ilyet láttunk már Fidesz-MSZP-Jobbik felállásban, amikor az MDF területi listájáról kellett dönteni, úgyhogy jobb ha nem affektálnak), akkor szerintem nem csak az én szavazatomat vesztik el.

rockjano 2012.01.30. 22:20:58

@lajos0: Szerintem ezeket te sem gondolod komolyan

AZ LMP szociológialag teljesen alkalmatlan arra hogy begyüjtse a bizonytalan szavazatokat ezt a vak is látja.

Túl fiatalok/zöldek/alternatívok stb stb...

Hidd el hogy nem te képviseled az átlagot márpedig választást az átlag megyőzésével lehet nyerni...

lajos0 2012.01.30. 22:27:22

@rockjano: "Ebben van igazság a gond az hogy a fidesz ennyire rosszul kormányoz. Ez mindent felülír. Én sem hittem volna hogy ennyire rosszul csinálják majd."

Nagy játéktér nincs. De mondjuk a NENYI, az alkotmányozás, Schmitt kinevezése, Pintér belügyérsége, Kerényi festményei meg a hasonlók számomra a leginkább visszataszítóak. Gazdaságilag meg, ha szabadságharcolni akar valaki, akkor csinálja rendesen, azt támogatnám, de ahhoz meg túl ortodoxok bármi legyen is a duma.

"Annyira rossz most minden és még annyival rosszabb lesz hogy a szocik összes bűne el fog halványodni szép lassan."

Hát ebben bíznak, de vajon Torgyán hülyeségei elhalványodtak már ( pedig hány év telt el) ? Amíg az emblematikus figurákat nem küldik kapálni, vagy legalább a brüsszeli elfekvőbe, ahol az összes saját oldalának kellemetlen, de azért titkokat tudó figurát összegyűjtik, addig róluk ez lesz a vélemény.

Nehezen tudom elképzelni, hogy ennyi lenne a döntési lehetőség, hogy Matolcsy szerencsétlenkedjen tovább, vagy inkább lopjon megint a Veres-Draskovics garnitúra. Ennél azért nagyobbat kellene álmodni.

Mindenesetre bevezetném a politikusok teljes vagyoni felelősségét a döntéseikért, akkor nem ugrálnának ennyire a fazék körül.

lajos0 2012.01.30. 22:33:51

@rockjano: "AZ LMP szociológialag teljesen alkalmatlan arra hogy begyüjtse a bizonytalan szavazatokat ezt a vak is látja."

Ha a bizonytalan honpolgár ismét protest szavazatot akar leadni, akkor remek választás. Főleg ha még nem halványultak az emlékei a Medgyessytől Bajnaiig terjedő időszakról.

"Túl fiatalok/zöldek/alternatívok stb stb.."

Vajon a 2010-es választásokon miért nem kereste ennyire az LMP kegyeit a MSZP ?

Engem kicsit arra emlékeztet ez a nagy csimpaszkodás, mint amikor Orbán a 2006-os első fordulós bukta után a mélyen megvetett Dávid Ibolyának gazsulált, ráadásul teljesen feleslegesen égette magát.

rockjano 2012.01.30. 22:42:47

@lajos0: "Gazdaságilag meg, ha szabadságharcolni akar valaki, akkor csinálja rendesen, azt támogatnám"

Szerintem meg NINCS gazdasági szabadságharc...nem így működik a világ.

"Hát ebben bíznak, de vajon Torgyán hülyeségei elhalványodtak már "

Volt egy év Bajnai és az jó volt én szerettem, Oszkót végképp,

"Matolcsy szerencsétlenkedjen tovább, vagy inkább lopjon megint a Veres-Draskovics garnitúra. Ennél azért nagyobbat kellene álmodni."

Én sem hiszem hogy őnekik kellene jönniük, de nem is fognak etől nem kell félni, álmodozni felesleges.
Az Oszkó Bajnai páros nekem visszaadta a hitet, és az tiszteletreméltó hogy az mszp-szdsz ugyan iszonyú nehezen de mögéjük álltak.

Lehet szabadságharc és ostobáskodás nélkül is irányítani az országot, szépen csendesen nyugodtan.

Persze könnyá nem lesz senkivel ezt tudjuk.

De az az ország ami most épül az NAGYON nem az enyém és itt nem csak gazdaságról van szó...

rockjano 2012.01.30. 22:46:54

@lajos0: "Orbán a 2006-os első fordulós bukta után a mélyen megvetett Dávid Ibolyának gazsulált, ráadásul teljesen feleslegesen égette magát."

Hát megpróbálta persze ő is csak ember nem félisten...

De most egész más a szitu ma egy demagóg jobboldal és egy demagóg baloldal áll egymással szemben és vannk még többé-kevésbé liberális erők kis számban.

Csak a demagóg jobboldal olyan hatalmat kapotta mit soha nem szabadott volna... tönkretették a demokráciát ezt kell valakiknek újraépítenie.

Oylan ez mint a nyugatnak Sztálinnal összefogni Hitlerrel szemben. Borzasztó volt Sztálin de szükség volt rá nem? Nélkülük ma is virágozna a 3. birodalom, nem???

lajos0 2012.01.30. 23:11:17

@rockjano: "Szerintem meg NINCS gazdasági szabadságharc...nem így működik a világ."

Hát például Norvégia így működik. Csak plusszos költségvetései vannak. És nem az olaj miatt, mert annak az egész bevétele a nyugdíjkasszára megy. És ha egy miniszter nem fizeti ki a villanyszámláját, akkor lemond. Ez is a része. De mégis volt egy ámokfutás ott is.

Szerinted az IMF-nek nem lenne ötlete, hogy hogy kéne mondjuk Kínát átszervezni ? Csak a Kínaiak pont le..rják. No ilyen kondíciókkal lehet szabadságharcolni.

"Volt egy év Bajnai és az jó volt én szerettem, Oszkót végképp, "

Mondjuk Gyurcsány után nekem is felüdülés volt szinte.

"Az Oszkó Bajnai páros nekem visszaadta a hitet"

Ez személyesen is külön örömmel tölt el :-)

"De az az ország ami most épül az NAGYON nem az enyém és itt nem csak gazdaságról van szó."

Üdv a klubban, majd 35 éve így vagyok vele én is.

lajos0 2012.01.30. 23:17:34

@rockjano: "tönkretették a demokráciát ezt kell valakiknek újraépítenie."

Szerintem ezen sok tönkretenni való nem volt. Mi történt itt úgy az elmúlt 50 évben úgy, ahogy a nép akarta ?

"Oylan ez mint a nyugatnak Sztálinnal összefogni Hitlerrel szemben. Borzasztó volt Sztálin de szükség volt rá nem? Nélkülük ma is virágozna a 3. birodalom, nem???"

Hát pont olyan. Volt előtte egy Molotov–Ribbentrop-paktum is. Némi titkos záradékkal.

rockjano 2012.01.30. 23:19:50

@lajos0: ""Az Oszkó Bajnai páros nekem visszaadta a hitet"

Ez személyesen is külön örömmel tölt el :-)"

na ebben tényleg egyetértünk :-)

"Üdv a klubban, majd 35 éve így vagyok vele én is."

Én már a 43.-at taposom családdal házal stb.. én már nem mehetek el, nem is akarnék.

Én még mindig hiszek abban hogy ez lehet egy jobb ország és lehet mindent jobban csinálni és hiszek abban hogy az emberek tanulnak, Lassan nehezen, de tanulnak.

Ami most megy az pont arra jó hogy ezekben is kellőképpen lehesen csalódni...

rockjano 2012.01.30. 23:22:34

@lajos0: "Szerintem ezen sok tönkretenni való nem volt. Mi történt itt úgy az elmúlt 50 évben úgy, ahogy a nép akarta ? "

Voltak jobb időszakok. Nem az a lényeg hogy a nép mit akar hanem hogy olyan dolog történik-e ami a népnek jó.

Jó volt a Horn időszak közepe Orbánék első ciklusának eleje.

Bajnai egy éve.

Én az átkosban nőttem fel és tudom hogy akármennyire is szar akkor még rosszabb volt.

És amit eddig elértem arra szüleimnek esélye sem volt. És azt is pontosan érzem (cégem adatai is ezt mutatják) hogy ilyen szar még nem volt a rendszerváltás óta

Scagnetti 2012.01.31. 08:54:07

@rockjano: Kissé már unom a témát, de erre azért még válaszolok.

"Miért kell ilyen végletesnek lenni??? Tipikus magyar mentalitás. Azért mert koalíciót kötsz valakivel mert tárgyalsz és megállapodsz valakivel ahol mindkét fél valamit felad az álláspontjából AZ NEM LEFEKVÉS!!!"

Az LMP számára ez könnyen jelentheti a véget. Ők a parlamenti küszöb szélén egyensúlyoznak.
Egyébként megnézheted, mi maradt a szadeszből, mikor összeállt a szocikkal. A szavazói kétharmadát elvesztette. Az LMP esetében a szavazóik egyharmadának elvesztése is tuti halál.

"Az együttműködés, a legszebb dolog a világon..mint egy házasság?? ott nem kell feladni dolgokat könyörgöm???"

Akiről tudom, hogy hazug tolvaj, azzal nem akarok együttműködni, hanem elzavarom a picsába.

"Ez kurvára nem igaz!!!
Van egy csomó elképzelése minden ellenzéki pártnak ezt kell összefésülni erre való mondjuk az ellenzéki kerekasztal vagy hasonló..."

Tényleg? És mi lenne az?

"Tapad a szart ez előitélet"

Akkor miért nem hagyják őket békén? Miért van az összes szoci bértollnok ráúszítva az LMP-re? Ha olyan kurva nagy demokraták lennének, hagynák, hogy ők maguk döntsék el, mit akarnak.

"Az LMP vagy saját megerősödésére játszik és ezzel kicsesz az országgal (mert +4 év fidesz az nagy kicseszés) vagy saját kis álomvilágukba ringatják magukat hogy majd ők lesznek a baloldali alternatíva...lesznek majd 2022-ben talán azelött szinte kizárt (ők is olvasnak közvélemény kutatást)"

Súgok valamit. Mindegyik a saját megerősödésére játszik, mert amíg ez nem történik meg, addig nem tudnak tenni semmit. És lehet, hogy tényleg csak soká lesz belőlük valami. De ha az elején feladják, és újra hatalomra segítik a szocikat, akkor sosem lesz változás. Ezek visszajönnek, elbasszák megint, mert képtelenek jól kormányozni, és pár év múlva megint jön a Fidesz, szintén változatlan felállással, hisz ehhez az ellenfélhez nem kell módosítani a csapaton. És nyernek megint, mert nincs alternatíva egyik oldalon sem.
Vagy annyira tele lesz a töke a népnek, hogy megszavazza a Jobbikot. Mert elhiheted, ők is nyerhetnek, ha már nagyon nagy a baj.

"A szocik nélkül ma NINCS alternatíva tetszik vagy nem tökmindegy, ez a realitás jobb elfogadni és nem álmodozni. vagy új kormány a szocikkal vagy Orbán még négy évig ... lehet választani elvtársak..."

Ezen a gondolkodáson kell változtatni, és ezért nem szabad az LMP-nek becsicskulni. Az meg, hogy Orbán vagy a szocik, nagyjából mindegy is. Egyik sem vezet semmi jóra.

"Az MSZP+DK+LMP 40% szerinetm már most is több mert 60% sehova nem szavaz de ha lesz választás EL FOGNAK MENNI és nem a fideszre fog szavazni nagy többségük az tuti."

A közvélemény-kutatók szerint meg nem több. És a bizonytalanok, ha elmennek szavazni, sokszor a biztos pártválasztók arányában oszlanak meg, szóval ne add oda azokat a szavazókat a szociknak, mert a többségük valószínűleg nem náluk fog landolni.

"A Fidesz ma pot olyan szarul áll mint Gyurcsányék annó!!!!! Csak az ellenzéke más ez a nagy különbség."

Ez a különbség pont elég nekik ahhoz, hogy ne aggódjanak.

"A jobbikkal meg nem fog akarni senki koalíciót kötni (Orbánék sem)"

Akarni biztos nem, de ha ők kellenek a többséghez, könnyen megkérhetik a kezüket. (És nem csak a Fidesz.)

Scagnetti 2012.01.31. 10:46:54

@lajos0: Arról nem beszélve, hogy mennyire lenne működőképes egy ilyen koalíció. Az MSZP-SZDSZ sem működött, mert a két párt mint tűz és víz. Na jó, a korrupcióban össze tudtak hangolódni, de ezt leszámítva nagyjából semmiben.

rockjano 2012.01.31. 11:24:07

@Scagnetti: ""A jobbikkal meg nem fog akarni senki koalíciót kötni (Orbánék sem)"

Akarni biztos nem, de ha ők kellenek a többséghez, könnyen megkérhetik a kezüket. "

Tisztában vagy ennek a következményeivel??

Scagnetti 2012.01.31. 12:14:59

@rockjano: Tisztában vagyok vele. Visszatekintve az elmúlt évek politikusaira, szerinted melyiket érdekli, hogy mik lesznek a következmények? A hatalomért bármit. Nagyjából ezzel lehetne összefoglalni a tevékenységüket.
süti beállítások módosítása