Akárki akármit mond, a Fidesz felelős a Magyar Dolgozók Pártja és a Magyar Szocialista Munkáspárt bűneiért. Orbán a saját terrorelhárítóival és titkosszolgálataival Biszku és Benkei méltó örököse, kiváncsi vagyok, mikor kell költöznie a Terror Házának, hiszen kell a régi hely. Politikáját látva, mondatait olvasva az sem kétséges, ha Orbán Viktor nem 1963-ban születik, hanem, mondjuk, négy-öt évvel korábban, az állampárt Központi és Politikai Bizottságában dolgozott volna.

Amit ez a Fidesz nevű formáció művelt az országgal, az akkora szégyen, amit bukásuk után évekig kell majd eltüntetni, ha ugyan sikerül. Veterán pártfunkcik nyugdíjelvételéből akarnak szavazatot menteni, de legalább is összedobni a Jobbikkal, eközben ők maguk a kommunisták. Állami mobilszolgáltatók, állami önkörmányzat, állami áruház. Harcot hirdetünk a spekulánsok ellen, amíg az utolsó kőszáli gólyát is el nem adja Latabár Kálmán.

Átírjuk a választási térképet, a Csendes-ócaánon urizálnak az elvtársak, miközben a rájuk bízott, csődbe vitt városlakók dideregnek az iskolákban. Gaskó elvtárs és Pataky elvtárs jó elvtárs, aláírhatják a paktumot, hátba szúrva mindazokat, akik érdekeik képviseletére bízták meg őket - egymilliós fizetéssel. Rogán elvtárs a szomszédjának jutttat a közösből nem keveset, a korrupciós indexünk meg rosszabb, mint a "zelmúltnyolcévben."

Itt a brezsnyevi pangás a gazdaságban, a bukott Matolcsy elvtársat pedig érdemei elismerése mellett megbízza a pártfőtitkár, hogy kutassa a jövőt, határozza meg a következő ötéves terv sarokszámait, de csak akkor, ha ez valamilyen fordítókorong lesz, az ősmagyar agysebészet hagyományait is ápolandó.

Orbán egy kommunista diktátor, sajnos, ez az igazság. Egy következő választáson azonban el kell számolnia. Övé lesz minden helyi hatalom, pénz és média, mégis az ellenzék fog nyerni, ahogy 1989-ben például Debreczeni József Kecskeméten az MDF színeiben - hetven százalékkal. Az akkori ellenzéknek szórólapra alig futotta, mégis ők nyertek. A választók tudták, érezték, hogy itt a változás ideje. Még állt a pártállam és az állampárt, de az eresztékek már recsegtek-ropogtak. Annyit még megtehetnek, hogy Lomnici után minden ellenzékit kiretusálnak a híradóikból, de eljön az idő, amikor már ez sem segít.

Az adófizetők pénzén milliókkal kistafírozott házi "közvéleménykutatók" még megírják, hogy az ország egyetért Matolcsyval és Orbánnal, de 2012 valóban az elrugaszkodás éve lesz. Vissza a valóságba. Jön a brutális megszorítás, a recesszió, a 27 százalékos áfával terhelt élelmiszer, világítás és fűtés, a nyugdíjígéret visszavonása, a toldozott-foldozott költségvetés, a 450 forintos benzin, a további rekordra emelkedő államadósság, a stagnáló munkanélküliség, a társadalmi elégedetlenség, néhol az éhséglázadás.

Ugyan még a felénél sem tartunk a ciklusnak, de kimondható: ez a négy év elveszett. 2014-re már biztosan nem emelkedik milliók életszínvonala, magánbiztonsága. Szánakozva röhögnek a hátunk mögött a románok, a szlovákok, a csehek, a lengyelek. Magyarország az Európai Unió szélére sodródott: mostanra valóban sereghajtók lettünk.

2012-től végre elhihetné az ország, hogy valóra kell váltani a Fidesz és Orbán nélkül a Fidesz egykori szlogenjét. Van más választás: polgári Magyarország.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr743444722

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan gyártja hőseinket a rendszer? 2011.12.09. 08:54:26

Ha igaz az, hogy az előző kormányzat alatt születő "hősöket" (az elnevezés természetesen nem minden esetben jelent valós értéket) a "hazugságok, a korrupció, a kiárusítás, az arctalan tőke sötét árnyéka és a hatalom érdekében bevetett re...

Trackback: Miért fontos a mesehallgatás? 2011.12.07. 17:09:47

Share: Facebook Online mese A gyermekek épp úgy tele vannak problémákkal, gondokkal, mint a felnőttek. Számos kérdés foglalkoztatja őket, köti le figyelmüket és teszi kicsi lelküket

Trackback: A Mikulás is felelős a kommunista diktatúra bűneiért a törvényjavaslat alapján 2011.12.07. 12:56:14

Az alaptörvény átmeneti rendelkezéseiről szóló törvényjavaslat, melyben kimondanák, hogy az MSZP a Magyar Szocialista Munkáspárt jogutódjaként felelős a korábbi állampárt minden bűnéért, záradékban kitér a Télapó és a Mikulás közti jogfolytonosság kérd...

Trackback: A Mikulás is felelős a kommunista diktatúra bűneiért a törvényjavaslat alapján 2011.12.07. 12:55:59

Az alaptörvény átmeneti rendelkezéseiről szóló törvényjavaslat, melyben kimondanák, hogy az MSZP a Magyar Szocialista Munkáspárt jogutódjaként felelős a korábbi állampárt minden bűnéért, záradékban kitér a Télapó és a Mikulás közti jogfolytonosság kérd...

Trackback: Tiltólista a közszolgálati médiában 2011.12.07. 12:25:50

Az egyik legújabb botrány, hogy kiretusálták a köztévékben Lomnici Zoltán volt főbírót a híradókból. Valószínűleg tiltólistát vezetnek....

Trackback: Súúúhanterz: Orbán és Matolcsy csokimikulást osztogat 2011.12.07. 12:08:08

Miközben az ellenzék görcsösen igyekszik elhitetni a lakossággal, hogy az Orbán kormány az IMF-fel karöltve újabb megszorításokra készül, és trükkök ezreit veti be azért, hogy a magyar embereket tovább sarcolhassa, a Súúúhanterek éppen önzetlen osztoga...

Trackback: Itt vannak a kommunisták! 2011.12.07. 09:49:01

Orbán egy kommunista diktátor, sajnos, ez az igazság.

Trackback: Itt vannak a kommunisták! 2011.12.07. 09:49:01

Orbán egy kommunista diktátor, sajnos, ez az igazság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anselmo 2011.12.07. 10:09:11

Javítok: Elsőőőőőő

Anselmo 2011.12.07. 10:09:58

És második, és harmadik!

Füredi 3.0 2011.12.07. 10:57:32

Az Azovi(k) az Atlantiban van(nak).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.07. 10:57:36

"Orbán egy kommunista diktátor"
Ezt mondogattam már évek óta én is. Ebben az országban csak bal-oldali pártok vannak. Van egy árpádsávos nemzeti szocialista, van egy naracsos nemzeti komenista és a maszop, mint avult szoc.dem. Az LMP annyira arctalan, hogy azt sem tudom, hogy milyen kérdésekben mit képviselnek, szóval őket most nem jellemezném...

"ez a négy év elveszett."
Hát igen! Semmilyen reformot nem kezdtek el! :( Százával gyártják az egymásnak ellentmondó törvényeket. Mert azt könnyű. Látszik, jogászok. Nem tudnak számolni. :(

Füredi 3.0 2011.12.07. 10:58:55

@Füredi 3.0: Azorik, engem is összezavart a Hírcsárda.

Scagnetti 2011.12.07. 11:00:27

"Szánakozva röhögnek a hátunk mögött a románok, a szlovákok, a csehek, a lengyelek. Magyarország az Európai Unió szélére sodródott: mostanra valóban sereghajtók lettünk."

Előtte is sereghajtók voltunk Zsoltikám. Köszönhetően többek között imádott gazdádnak. Orbánék meg más köntösbe csomagolták az elkúrást, és úgy folytatták. Ettől ti nem lesztek szebbek.

"2012-től végre elhihetné az ország, hogy valóra kell váltani a Fidesz és Orbán nélkül a Fidesz egykori szlogenjét. Van más választás: polgári Magyarország."

És ki hozná el azt a polgári Magyarországot és a vele járó emelkedést? Ti? Ne röhögtess Zsolti!

Orbán előbb-utóbb bukni fog, de ha az ország titeket választ utána, akkor csak azt bizonyítja, hogy képes sokszor ugyanabba a szarba belelépni.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.07. 11:00:53

Közrendőrből milliárdos 20 év alatt, kedvezményes nyugdíjjal, belügyérként, "PINTÉR SÁNDOR" féle életpályamodellt mindenkinek, bóvli Orbány kormány!

Hol lehet a milliárdos pénzrabló, hol lehetnek a szolnoki emberrablók....hol a rendőrség?

BÓVLI KORMÁNY , BÓVLI MINISZTERELNÖK!

TAKARODÓ!!!

Arbet 2011.12.07. 11:07:35

@bóvli Orbány, bóvli kormány: Gyurcsány panelproliból lett milliárdos seggnyalással munka nélkül. Orbán vidéki komcsi úr fiaként lett politikus majd milliárdos seggnyalással munka nélkül.

21 évve semmi más nem megy, minthogy feldarabolták a komcsi rendszert és úgy próbálják meg eladni. Lám sikerrel.

Pártpolitizálás helyett ideje civil érdekeket érvényesíteni és elküldeni minden politikust a faszba. Jöhet a független szakértői kormány, és a civil felelősség.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.07. 11:07:48

@DillingerEscapePlan:
Anyád a legjobb szerető a környéken, sokan mondják.
Azért vitték az Azori szigetekre is!

Kalmár 2011.12.07. 11:10:41

" polgári Magyarország"

Aha. Vajon mi köze ehhez egy komcsi bűnözőnek és sleppjének?....
1%

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2011.12.07. 11:13:12

Nem értem, hogy ilyen színvonaltalan írások hogyan kapnak mindig index főoldalt...

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.12.07. 11:14:38

Szerintem inkább Gréczy mentes Magyarországot.

Merlot 2011.12.07. 11:14:50

@DillingerEscapePlan: Látom, te is megjöttél.
Ha rabló kormányt kell védeni, azonnal itt van egy magát rablóról elnevező posztoló.

"John Dillinger és bandája a 30-as évek vadnyugatán raboltak, fosztogattak, és Dillinger írta a törvényt hatlövetűjével."

Csak nem segítesz be te is a törvénygyárba Lézer Janikánál? Pl. ezt a hsz.-t is a parlamenti padsorból pötyögted be? :p

Unionista 2011.12.07. 11:19:14

az azori-szigetek az atlanti óceánban vannak.
g.co/maps/j393z

az azovi-tenger pedig pedig a fekete tenger egyik öble.
g.co/maps/a7qzv

egy-két túlzó mondattól eltekintve sajnos a poszttal egyet kell érteni. ami nem azt jelenti, hogy gyurcsányt vissza. hanem azt, hogy utána kell küldeni orbánt. ez a két ember egymás nélkül már rég nem létezne a politikában.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 11:23:17

@feliratoss: milyen színvonaltalan írásról beszélsz? gréczy írja a legjobb posztokat az összes blog közül.

Arbet 2011.12.07. 11:24:16

Nem értem ezt a cikket. Gréci Gyurcsány köcsöge. Gyurcsány komcsi, tehát Gréci is komcsi. Gréci mondja, hogy a Fidesz komcsi. Egyik komcsi mondja, hogy a másik komcsi. És igaza van. Mindegyik komcsi utángyártott hátramaradt rothadó termék.

Csak azt nem értem, hogy mit akar Gréci azzal, hogy komcsizik. Ez kb úgy néz ki, hogy két szar beszélget, hogy te szar vagy. Te is szar vagy. Hurrá.. szarok vagyunk.

Nagy felismerés.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 11:24:35

@Merlot: az én nevem a zenekarról van, nem a rablóról :) de amúgy igen, épp most nyomtam ki lázár jános nyakán egy csúnya pattanást :))

collateral collector (törölt) 2011.12.07. 11:33:21

@TrueY: ".. Ebben az országban csak bal-oldali pártok vannak .."

így igaz. ebben csak az a vicces, hogy közben az emberek azt hiszik magukról, hogy jobboldaliak.

egy biztos: ennél kommunistább kormányunk 50 éve nem volt.

most akarnak MINDENT államosítani:

index.hu/velemeny/2011/12/06/a_kormany_a_faxok_es_matrixnyomtatok_allamositasara_keszul/

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/07/kiuti_a_kisboltokat_a_dohanykereskedelem_allamositasa/

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 11:36:26

Nem mostanra lettünk sereghajtóak Zsolti.
Hanem Gyurcsány alatt. 2002-ben Szlovákia előtt voltunk szinte minden gazdasági mutatót tekintve, 2010-re meg csak a görögök voltak mögöttünk az EU-ban, ahogy most is.

Azaz fikarcnyit se léptünk hátra, viszont előre sem, annyi mindösszesen ebben a kérdésben az igazságod.

A kommunistázás meg látom rögeszme lett nálad, mint egykor Torgyánnál, csak fura hogy azt a Gyurcsányt élteted, aki az MSZMP KB-nek jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról, és azt az Orbánt komcsizod, akiket a Gyurcsány félék figyeltek meg.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 11:40:02

@compound interest: Azért nem kéne keverni a szezont a fazonnal. Nem attól nem kommunista valaki, hogy mindent privatizál, és nem attól komcsi, hogy állami hatásköröket visszaállít.

Ha megnézzük az állami tulajdon hányadát, akkor Magyarország szinte az utolsó az EU-ban, mert mindent elprivatizáltak elloptak.
És logikád szerint pl a közműveinket (víz, gáz, villany) a kommunista franciák, meg németek, ... vették meg, mert ezek hiszen a vevők az adott országok állami tulajdonába álló vállalatai.

ezanevemeskesz (törölt) 2011.12.07. 11:45:07

@Trompf: azért vicces, hogy újra és újra előjön a komcsizás egyik vagy
másik oldalról, ahelyett, hogy azzal foglalkoznának "drága" politikusaink, hogy k*rvaországot, bocsánat most már bóvliországot rendbe tegyék. nem?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 11:45:07

@DillingerEscapePlan: Ki kell ábrándítsalak.
Gréczy az egyik legpopulistább, és leginkább semmitmondó publicista.
Írásai semmi másra csak gyűlöletkeltésre alkalmasak.
Leginkább Bayer-hez hasonlítanám.
Minden gondolatuk ami egyébként lehet volna, elviszi a gyűlölet, és mérgezi a paranoia, majd demagógiával bástyázzák körbe a semmit.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 11:47:47

@Trompf: ugyan dehogy! zsoltról ilyeneket feltételezni mersz? mi alapján?:D

Várúr 2011.12.07. 11:53:33

Buta demagóg Gréczy Debrecezeni 1989-es eredményére hivatkozik. Amit 22 éve mdf-es antikommunistaként kapott. Akkor, amikor mai főnöke, Furcsány kisz-vezérkedett, magyarán: ifjúkommunista volt. Ugyanez a Debreczeni tavaly a választásokon fél (!) százalékot sem kapott. Erről mély kuss Gréczy blogján. Hogy mit lett volna Orbán, ha korábban születik... Ha Mari néninek fasza lenne, Józsi bácsi volna. Ejnye Gréczy... ez a propaganda duma duma mélyen alulmúlja az eddigieket is.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 11:55:31

@ezanevemeskesz: Ha az a kérdésed, hogy jól csinálja-e a Fidesz, akkor a válasz nem.
De ettől még az MSZP kormánytól gazdasági szempontból semmiképpen nem rosszabb. (Itt lettünk csatlakozó országok versenyében elsők közötti pozícióból, szinte utolsóak).

Azaz a legrosszabb az, hogy nincs alternatíva.

Utáljam a Fideszt? Persze utálom. Okkal ? Igen.
Utáljam az MSZP-t? Persze utálom. Okkal ?
Igen.

Mi marad ?
EU-ból kilépő azonnali államcsődöt (államadósság elengedése, nem fizetése = csőd) bejelentő Jobbik ?

egerészölyv 2011.12.07. 11:57:05

Zsóti, piszkosul élvezem, amikor Dobrev elvti vejének pedikürhala elvtársazik :D

blah 2011.12.07. 11:58:35

Ez az ellenzék nyerni fog dolog nem sok jót tartogat nekünk szerintem. Meddig fogják még egymást közt cserélgetni a hatalmat a jelenlegiek? Ezek csak egymás alulmúlásában jók... Szerintem addig nem lesz változás amíg ki nem hal az a nemzedék amelyik fél életét a kommunizmusban töltötte. Tisztán látható, hogy a régi beidegződéseket nagyon nehéz levetkőzni...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 11:58:45

@DillingerEscapePlan: nekem ez tetszik a legjobban:
"a Csendes-ócaánon urizálnak az elvtársak, miközben a rájuk bízott, csődbe vitt városlakók dideregnek az iskolákban."

Helyette lehetne pl:
Micimackó elment malackával mézet szerezni, miközben a rájuk bízott, csődbe vitt városlakók dideregnek az iskolákban.
vagy
Obama találkozott Putyinnal, miközben a rájuk bízott, csődbe vitt városlakók dideregnek az iskolákban.
vagy bármi..
:)

Kivlov 2011.12.07. 12:00:48

"2014-re már biztosan nem emelkedik milliók életszínvonala..."

Nem is kéne. Épp egy korrekciónak kellene jönnie, mivel eddig is lehetőségeinket túl éltünk, ami nem fenntartható hosszabb távon. Ezért kéne kiadást csökkenteni még recesszió árán is....

lady boo boo 2011.12.07. 12:01:30

csak a fidszkommunista a jó komenista
éjjen a kóbásztőtés , meg a páleszfőzést
alcsúti módra

jó étvagyat cigányparaszt-ország!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.07. 12:03:08

@hattyú: "pontos diagnózis :)"
Azért ennek én nem örülök ennyire. :(

@compound interest: "ennél kommunistább kormányunk 50 éve nem volt."
Ebben nem vagyok biztos. Rákosi legalább egy erőltetett iparosítást csinált. Ezek még azt sem... Viszont mindent felszámolnak, amiben még jók lehetnénk. Oktatást is szétverik. De minden ide okos emberek. Majd ők megmondják a tutit! :(

ursus artos 2011.12.07. 12:11:27

@TrueY: "Rákosi legalább egy erőltetett iparosítást csinált. Ezek még azt sem... "
Most vették vissza a Rába részvényeket, az iparosítás újraindítása céljából. Te nem figyelsz?

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 12:11:55

@Trompf: ja :) nembaj, hadd nyomja, én szeretem olvasni, tök vicces mindig. remélem egyszer valami pszichológus kutató ír egy könyvet ezekről a gréczy-gyurcsány és egyéb maszopnyik-félék patológiás gondolkodásmódjáról, engem nagyon érdekelne.

egerészölyv 2011.12.07. 12:13:45

@Trompf: szerintem már gyűlöletkeltésre sem jók. Lagymatag semmitmondásokká züllöttek az írásai. Kár volt Dániel dokit kigyakni a köztársaságból.

Arbet 2011.12.07. 12:14:18

@TrueY: Pont ez a lényeg. Rákosi óta nem változott semmi, csak puhult úgy ahogy, mert a pénzt jobban szeretik az emberek likvidálásánál és kínzásánál.

Ugyan az a kommunista brancs. Tök mindegy, hogy gyurcsány, orbán, medgyessi, horn, antal, bajnai, mesterházi, kovács, lendvai, járai, pozsgai, polt stb..

Bruhahahahihihi 2011.12.07. 12:16:09

Orbán TEMETÉSÉN nagyon sokan lesznek:D ( hogy meggyőződjenek, hogy a cselszövő megdöglött -e):DDDDDD

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 12:16:46

@Arbet: ebbe is sok energiát fektetnek a komcsik manapság, hogy megpróbálják arra hangolni a közvéleményt hogy minden politikus egyformán rossz, pedig ez nem igaz.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 12:18:03

@Bruhahahahihihi: a tiedén valszeg kevesen, mert a kutyát nemfogja érdekelni hogy feldobta a pacskert egy hülye idióta :) hihihi.

KolompárRómeó 2011.12.07. 12:19:46

Szégyen, nem szégyen, de most éppen kénytelen vagyok egyetérteni Zsótival, ez nem lett hírcsárdás írás.

Arbet 2011.12.07. 12:22:38

@DillingerEscapePlan: Pedig az.. és leginkább abba fektetnek energiát, hogy az emberek azt gondolják, hogy van jobb meg rosszabb (bal). Nincs. Minden oldal ugyan az a slepp. Látod itt a Fidesz 2/3-ad mégsem vonulnak az MSZP-s csontvázak csapatosan a börtönbe. Pedig lenne miért. Egymást nem basztatják, csak a civileket. Amit meg a médiában látunk az csak szájkarate.

zombika 2011.12.07. 12:28:45

Egyszerűen nem értem hogy még mindíg vannak akik bizonygatják a fidesz igazát és elhiszik hogy velük jobb lesz. A zelmútnyócév elmúlt, a fidesz legtöbb politikusa ugyancsak vastagon tollasodott alatta. Jó lenne most már a mával és a holnappal foglalkozni. Nekm személy szerint már nagyon elegem van a sok pártoskodóból, vádaskodóból, végső igazságkeresőből. Nagy szarban van az ország, a magyar nép, mi. Jó lenne már belátni hogy az Orbán féle banda sem különb semmivel az előzőektől, sőt. Akármi szitúáció felmerül, mindjárt ugrik rá mindenki és megmagyarázza a pártállásától függően. Igazából ez a teljesen értelmetlen és felesleges időtöltés, ami nem vezet soha, de soha eredményre. Nem kell egyetértenünk,de egy jobb világért együtt kell működnünk. És nem úgy mint OV nemzeti együtműködés kormánya, ami lássuk be egy vicc.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 12:29:34

@Arbet: pedig nem az. ha ezt így látod akkor van még mit fejlődnöd.

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 12:30:34

@zombika: na, megjött a másik ügyeletes síkagyú zombika :) te aztán nagyon értesz a dolgokhoz.

igényes 2011.12.07. 12:30:52

Lőrincz Róbertet elkapták, vajon miért?
Lőrincz Róbert soha életében a Fideszt nem szidta, a kereresztény demokratákat meg nem is merte volna, mélyen vallásos mivolta miatt szájára venni.

Polt Pétert kérdezhetjük, miért csak sikkasztás miatt nyomoznak?

Hát ez nagy kérdés?

Igaz Magyar 2011.12.07. 12:31:59

Nagyon jól összeszedett írás lett, gratula!

"Szánakozva röhögnek a hátunk mögött a románok, a szlovákok, a csehek, a lengyelek."

Ez viszont képzavar, nem mögöttünk röhögnek hanem előttünk - sajnos.
www.youtube.com/watch?v=JN5mQ7WQzN0

irógép 2011.12.07. 12:36:55

Ez eddig a leggázabb írás, amit Zsolti összedobott:), nem gondoltam, hogy tudja magát még fokozni
Sőt ezúttal még Debreczeni "köpönyeg forgató" Józsit is futtatja kicsit:)
A kormány nagyon gáz, de baszki, szégyen, hogy azok után amiket ti csináltatok az országgal, még van pofád írogatni.
És így van a fidesz akárhogy rajzolhatja a térképet meg fog bukni, mert az embereknek elege lesz ebből. De nincs az a térkép amin ti bejutnátok a parlamentbe, mert pár nagyon vak posztkomcsin kívül, belőletek is elege van már mindenkinek.

sokadikvanek 2011.12.07. 12:37:31

@DillingerEscapePlan

Ugye tisztában vagy névadó együttesed (frontemberének) politikai hozzáállásával, nézeteivel?

www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=118477

igényes 2011.12.07. 12:41:53

Répássy Róbert névrokonát elkapták!

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.07. 12:44:40

@DillingerEscapePlan:
Bocs, én meg nem vagyok maszopos!

Matolcsy egyben beismerte: csak „2016-tól lép életbe a stabilitási törvény szigora”, ami azt jelenti, hogy a szigorú adósságcsökkentés képletét akkortól kell alkalmazni.
Azaz felrúgjuk a friss alkotmányt, mert mi megtehetjük!

Megint saját pofájukra szablyák a dolgokat! Megint maszop, ugye?

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.07. 12:53:39

@TrueY: "Orbán egy kommunista diktátor"
Ez látom, sokaknak belenyilalt a tudatába. A cikk több ponton csúsztat, de ezzel a mondattal egyetértek, a szín más, de a módszerek a Magyar Dolgozók Pártját idézik.

"Az LMP annyira arctalan, hogy azt sem tudom, hogy milyen kérdésekben mit képviselnek, szóval őket most nem jellemezném..."
Ez miatt kritizálom én is a frakciót. Kispártok esetében a kis frakciók általában szakpolitikákra szakadnak, így elveszik a közös fellépés képe. Ez bizonyos perempolitikákban a Jobbikra is igaz (pl. szerzői jogok).

Légvárak 2011.12.07. 12:56:32

57 vagyok többszörös áttétes tüdőrákkal. Olvasom ezt a sok baromságot, komcsizást amit a XXI.sz. IT-managerei akik talán hibátlanul fel tudnak telepíteni egy WIN-XP-t netalán egy Linuxot és egy 5 munkahelyes hálót havi nettó 400-ért, majd beülnek némi speed és canabis kiséretében a tuningolt BMW-jükbe - hátha meghalnak néhányan. Ez a rendszer valóban egy rakás fekália. De nem most lett az, hanem már 89-től az. De ők megmondják - mert a nagypapától hallották, akit nem vettek fel a kommunista pártba, mert csokit lopott egy közértben, hogy minden kommunista szemét, kizsákmányoló, vérszomjas, aljas élősködő és gyilkos is. Elmondanám: én ebben a "szemét" rendszerben nőttem föl, nem voltam még KISZ-tag sem, de nem kellett görcsölni havonta a közüzemi számláktól, senki nem lopott utcatáblákat meg kenyeret, tejet amit szabadon hagytak reggel 5-kor egy közért előtt, ugyanannyit kellett állni a postán mint ma, ellentétben a mai helyzettel - amikor 24 órán keresztül hívhatod a 112-t mert lelőtték a haverod és senki nem veszi fel, senki nem akarta lehúzni a villamoson az alsógatyádat is, igaz nem lehetett nagyon sok pénzt keresni, de mindenkinek volt lakása és munkája. kb. 20-30 ember lopott a top-politikusok között (persze nem ennyit)de nyugodtak voltak azok az emberek, akik tudták: háborút vesztettünk, megszabják az oroszok mi, merre hány méter. Most az EU teszi ugyanezt és a NATO vagy valamelyik pszichopata diktátor sokkal rohadtabb feltételek mellett. Lehet komcsizni, lehet bárkit szidni a vélt vagy valós sérelmekért, de ennél a légvár-építgetésnél az analfabéta sötét néptörzsek is különbek, mert egymásra mutogatás helyett inkább összefognak, ha el akarnak érni valamit. Akárhány politikai jellegű blogot olvasok csak azt látom, hogy mi a nem jó. Mit hogyan ne tegyenek, ne tegyünk. Nem baj barátaim, ez a jövő, a Ti jövőtök és ezt senki nem akarja elirigyelni tőletek...

chronometere 2011.12.07. 12:57:03

@Arbet: Csak egyes szám első személyben:szar vagy,nem kell hozzá nagy felismerés......

igényes 2011.12.07. 13:00:02

MIÉRT NINCS PARLAMENTI KÖZVETÍTÉS?

irógép 2011.12.07. 13:02:36

Amúgy nem értem, hogy Zsoltinak miért szól minden második írása arról, hogy kitalálja, hogy a fidesz komcsi párt.
Ez a téma senkit nem érdekel, a fideszt nem azért nem bírjuk egyre inkább, mert komcsi vagy nem komcsi, hanem , mert barmok. Nem tudom, mi ez a mánia, hogy Zsolti bebizonyítsa, a fidesz komcsi párt.
Amúgy nem tudom, mi lett volna Orbán, ha korábban születik, de ha Gréczy született volna korábban akkor ő a koholt perekhez írná a vádiratokat, mint az a senkiházi firkász a Tanúban.
Nem értem, hogy szorulhat ennyi vak gyűlölet egy emberben, ami még azt a pár értelmes gondolatát is hazavágja, ami néha meglegyinti.

Arbet 2011.12.07. 13:05:12

@chronometere: Te meg mit tettél le az asztalra, hogy beugass?

Leadózol minden bevételed után? Dolgozol napi 10 órát, hogy fejlődjön az ország? Tisztességesen élsz, nem hazudsz és követendő az erkölcsöd? Felhívod az emberek figyelmét a problémákra, vagy csak játszod a jobb/bal oldal szélmalomharcot?

Akkora pöccsel amekkora neked van nem ugrálnék :))

Arbet 2011.12.07. 13:06:16

@igényes: Dolgozzál inkább vazze!

DillingerEscapePlan 2011.12.07. 13:07:55

@Légvárak: azt ne feledd hogy hitelből élt az ország. most meg épp visszafizetjük a hitelt és megpróbálunk saját lábra állni.

Hány Éves 2011.12.07. 13:22:00

@Légvárak: Ha azt a rendszert tényleg annyira szerették az emberek, és annyira jól éltek benne, akkor hogy lehet, hogy a vezetők negyven évig nem merték megmérettetni magukat szabad választásokon?
Ha az a rendszer annyira jó volt, akkor hogy lehet az, hogy 1990-ben az emberek nem az MSZMP utódpártját választották meg hatalmas többséggel?
Ha minden rendben volt a rendszerrel, és az emberek nagy többsége jól élt, akkor miért engedték meg, hogy az "elenyésző radikális kisebbség" rendszert váltson?

Az a rendszer egy rakás szar volt, és esély nem volt - még elvi sem - arra, hogy jó legyen. Sehola világon nem működött.
A mostani rendszer (többpárti demokrácia) sajnos nem működik jól nálunk, ezért vannak súlyos problémák. De ez legkevésbé sem a többpártrendszer vagy a demokrácia problémája. Azt ugyanis a világ számtalan országában jól tudják működtetni. Nálunk sajnos nem. De ettől még a 48-ban csalással hatalomra jutott és idegen katonaság által 40 évig ott is tartott bagázs egy szemernyivel nem lett jobb.

magyar ember teli szájjal 2011.12.07. 13:26:11

Természetesen Gyurcsány Ferenc Államférfi vezetésével képzelem el a polgári Magyarországot. Remélem ingyen lesznek ott a gyógyszerok.

Jenő_bácsi 2011.12.07. 13:26:19

A Habsburg féle "divide et impera" és az örök turáni átok ( két magyar három felé ) van rajtunk. Se Deák, se Széchenyi, csak lumpenproliból politikussá felkapaszkodottak.
Orwell meg csak mosolyog

Légvárak 2011.12.07. 13:26:53

DEP: valóban abból éltünk, kb. 1000-ed annyiból mint most, de biztonságosan. És elárulom neked tudatlanul: semmilyen komolyabb hitelvisszafizetés nincs. A hitelek tovább nőnek, az emberektől lassan semmit sem lehet elvenni, most következnek a földek, lakások, és munkaszerszámok. A BKV, a MÁV, a MALÉV menthetetlen, a közüzem menthetetlen, a saját lábra állásnak felfoghatatlan ára lenne. Eladták az összes téglagyárat (ld. Leier művek), a cukorgyárakat, az Ikaruszt - amit még a nagy tudású Széles Gábor sem tudott megmenteni - és szinte mindent beleértve a szállodákat, bányákat soroljam? Tönkreteszik az oktatást, 20 év felett már mindenki más országban gondolkodik. Akkor mit is fogunk törleszteni és kinek?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.07. 13:31:00

@Arbet: ...látom, hogy vannak még, akik tisztán látják a helyzetet. Csak az a baj, hogy nem elegen!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 13:31:45

@irógép: Ezt hívják előre menekülésnek. Nevetségessé akarja tenni az MSZP komcsizását.
De az a baj ezzel, hogy lemaradt bő 20 évvel.
Ma már az MSZP komcsizása önmagában is nevetséges, nem különben a Fidesz komcsizása.

Egyik formáció se képvisel semmilyen ideológia irányt. Ténylegesen jobb volna ha ezt tennék. ha lenne komcsi párt, szélsőjobb, liberális, baloldali, jobboldali, zöld, ...

Egyik sincs.

Persze az hogy a komcsizás önmagában és általában nevetséges, azért nem baj ha emlékszünk teszem azt Matolcsy állampárti múltjára, vagy éppen Gyurcsány jelentgetéseire amit az MSZMP KB-nek prezentált.

Nem azért mert ma lenne ennek bármi köze a bénaságukhoz, hanem azért, mert jobb jellemrajzot kaphatunk ezekről az emberekről.

Szóval emlékezni a múltra kell.
Nácikra, komcsikra egyaránt. A személyekre. Általánosítás, hülyeség mellébeszélés nélkül.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.07. 13:33:06

@DillingerEscapePlan: .javaslom, hogy olvasd el Bereznay András írását, és majd rájössz, hogy minden mai politikusunk egy kutya:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.12.07. 13:39:41

@Hány Éves: Volt pár dolog, ami sokkal jobban működött rendszerváltás elött mint ma.

Oktatás, KMK (közveszélyes munkahely kerülés) intézménye, közösségi programok, ..

Ezek közül kiemelném a KMK-t. Ma kb szerintem ezt próbálják pótolni, közmunka programmal.

irógép 2011.12.07. 13:43:01

@Trompf: Hát igen, emlékezni kell. De a jelenben már rég nem ezzel kéne foglalkozni. Azért gáz a fidesz is, azzal amit most erőltet az mszp-vel szemben, főleg, hogy köztük is jó pár volt párt emberke ül. De egy ilyen írás, pont azt mutatja, hogy semmivel sem jobbak a fidesznél, csak más a fröcsögés iránya.

Légvárak 2011.12.07. 13:43:26

Hány Éves: A Magyarokról és nem világviszonylatban írtam. Persze, nem volt jó a kommunizmus, nem lehetett szabadon választani, Bahamákon nyaralni, Casinóba menni, szidni a rendszert (most lehet, de mit érsz el vele?), pénzszállítót rabolni, lövöldözni, drogot venni,hajléktalannak lenni (már most sem lehet:D), viszont ki lehetett menni éjszaka a Margitszigetre, a körútra és nem raboltak ki - pedig nem volt ennyi rendőr. Nem lehetett 10 milliós bevételed havonta munka nélkül, soroljam? De ha neked ez most és így szép, csatlakozz valamelyik párthoz és kinyílik előtted a világ:D

Friedman 2011.12.07. 13:44:48

@DillingerEscapePlan: Pontosan milyen hiteleket vélsz visszafizetettnek gondolni? Pl. államadósság már a GDP 82%-ára emelkedett, ami még egy éve 80% alatt volt.
www.akk.hu

high up! 2011.12.07. 13:45:37

Hihi 1%-os gyurcsányista greci, most hogy a közvéleménykutató is kiadta a papirost arról amit mindig mondtam, miszerint 2 éven belül kihaltok (a maszop majd 6 éven belül), nagy örömmel látom, hogy élö adásban bolondulsz meg a nagy nyilvánosság elött.

Hát ez van eftárs, kurcsány eftárs amihez hozzányúlt mindent elkúrt, az mind tönkre ment! Tönkre ment a:
- szadesz
- mdf
- maszop
- és most a Deka agyúak.
(ja és közben az ország, amelyet ebben a ciklusban kell visszamenteni a kúrcsányi mélységekböl)

Tapsi, tapsi lúzerek! Az a jó bennetek, hogy összegyültetek és nem kell külön keresgélni a legrohadtabb, legtehetségtelenebb, leglúzerebb politikusokat. Hanem azok begyültek a Dekába.
Nem lesz nektek egy Deka szavazatotok sem 2014-ben, hanem kihaltok.

Légvárak 2011.12.07. 13:46:39

Amúgy senki se értsen félre: nem vagyok sem kommunista sem liberális sem más. Egyszerűen nyugalmat és biztonságot szeretnék. És ezt nem látom egy pillanatig sem ebben a "demokráciának nevezett" nullszinten realizálódni...

Jenő_bácsi 2011.12.07. 13:50:02

@Légvárak: A baj gyökere inkább az, hogy annak idején kevésbé nagy tudású emberek privatizáltak bóvli árban. A tulajdonukba került gazda(g)ság meg szaktudás hiányábanszétfolyt. Ezek a vállalatok azért erősen hiányoznak a jelenlegi termelésből, GDP-ből.

Jenő_bácsi 2011.12.07. 13:51:56

@Trompf: A munkanélküliség és a munkakerülés nem ugyanaz a fogalom. Bár némelyek szeretik összemosni.

irógép 2011.12.07. 13:54:14

@Légvárak:
Amiről te beszélsz, az nem csak Mo. ra vonatkozik. Nem a kommunizmus miatt volt, hogy esténként nyugodtan lehetett sétálni. Ez nyugaton is így volt régen.
A világ változott meg, és lett gyorsabb és brutálisabb, mert egyre jobban nő a szegénység , közben meg csak a vásárlás és a tárgyi javak lettek az emberek istenei.

Jenő_bácsi 2011.12.07. 13:56:12

@Légvárak: Ott a pont!
Milyen demokrácia az, ahol a megválasztott képviselők pártfegyelem ( ismerős a szó valahonnan? ) alapján szavaznak?

Hány Éves 2011.12.07. 13:56:28

@Légvárak: Nem tudom, hányszor raboltak ki a körúton éjszaka, engem egyszer sem, pedig rendszeresen mászkálok ott. Mindenesetre, ha szerinted a demokrácia egyenlő azzal hogy "Bahamákon nyaralni, Casinóba menni, szidni a rendszert, pénzszállítót rabolni, lövöldözni, drogot venni" akkor erről a témáról valóban nem kell vitatkozni Veled.
Az a zsigerből történő visszavágás pedig, hogy "ha neked ez most és így szép, csatlakozz valamelyik párthoz és kinyílik előtted a világ", kifejezetten sértő. Az, hogy nem állok be a sorba és nem szajkózom, hogy "bezzeg a Kádár idején minden jobb volt" még nem jelenti azt, hogy szeretem a fideszt vagy hogy kapitalista politikus-gengszer vagy tolvaj vagyok. Ha szerinted csak ez a két változat létezik, akkor ugyancsak nincs értelme társalogni.

brumbrum 2011.12.07. 13:58:52

@Arbet: Te melyik FIDESZ-nyik vezér vagy ebbe az Arbet név mögé bújva.
Csak a majom fidesz vezetők, akik még a bödön körül ülnek, azok írnak ilyen ígéretes kommenteket. Ép eszű ember már rég belátta, hogy a fidesz egy rakás szart nem ér.
Hazudtok, reggel, délben meg este. Ezt tudjátok,amputált aggyal ennyire vagytok képesek.

irógép 2011.12.07. 13:59:43

@high up!:
Egyébként tényleg érdekes, hogy a DK-ban összetömörült az összes nagyon sötét elvtárs. És ez tényleg jó így, mert így egy csomagban fognak kihullani a parlamentből:))
Ha lesz előrehozott választás akkor akár már jövőre:)
Nem véletlenül nem szeretne Feri előrehozott választást, csak az van, hogy 2014-ben sem lesznek többen.

Arbet 2011.12.07. 14:00:55

@Légvárak: Én azt szeretném, ha civilként a versenyszférában jól termelő iparágban nyugodtan dolgozhatnék úgy, hogy közben ne kelljen a politikával foglalkoznom. Ne azt kelljen mindig éreznem, hogy a rendesen leadózott jövedelmemből a politikusok hogy teszik tönkre az országot ahol élek és boldogulok. Menjen minden rendben, olajozottan, korrupciómentesen és legyen civil felügyelő szerv ami mind a politikusokat, mind a civileket rákényszeríti arra, hogy az adó egyrészről hibátlanul beérkezzen a kasszába, másrészről hibátlanul feleősen legyen felhasználva.

Ennyi kell. De amíg az emberek elcsalják az adót, a politika meg az állami szféra szétlopja addig sajnos muszáj civilként járatni a szánkat.

A pártoskodás sehova nem vezet! Szakítsatok azzal, hogy jobbként meg balként gondolkodtok és a másikat fikázzátok. A politikusokat vegyétek egy kalap alá, legyen civil szféra meg politika, de mindegyik működjön tisztességesen.

Hány Éves 2011.12.07. 14:01:00

@Légvárak: És - ahogy valaki más is írta - az, hogy kirabolnak-e a körúton éjszaka, nem attól függ, hogy demokrácia vagy egypártrendszer van. Sok olyan ország van, ahol sosem volt szocializmus, mégis jobb a közbiztonság.
Szóval ez az összehasonlítás értelmetlen. Kábé olyan, mintha azt mondanánk, hogy a politikai rendszer miatt volt jobb/rosszabb a bor, a foci, a termés, a Balaton vize...stb.

Ja és a három kérdésemre, ami úgy kezdődött, hogy "Ha annyira jó volt az a rendszer..." vajon miért nem tudtál egy fél szóval sem válaszolni? Ha már vetted a fáradságot és írtál a kommentemre valamit, akkor vajon miért pont ezekre nem válaszoltál?

Légvárak 2011.12.07. 14:02:00

Jenő_bácsi: igazad van, nem volt szakértelem, most van? Megdöbbentem, mikor egy tuti rákos Antall József bevállalt egy ilyen horderejű dolgot, hogy "rendszerváltás". Nem mentünk Angliába, vagy Svédországba megkérdezni, hogy fiúk, Ti már ezt a kapitalizmust régen űzitek, hogyan kellene belefogni? Nem, nem mentünk, mert a magyar okos ember és mindent ki tud újra találni - legfeljebb elk...ja... És most is "magunktól fogjuk" megtalálni a meszesgödröt. Legalább nem kell fertőtleníteni:)

Arbet 2011.12.07. 14:04:52

@brumbrum: Az, hogy te Fidesznyiknek nevezel az egy dolgot bizonyít. Képtelen vagy írott szöveget értelmezni. Mehetsz vissza suliba tanulni :) Bitagyú seggfej aki csak fideszben és mszp-ben tud gondolkodni. Hasznossága 0-val egyenlő. Szégyenlem, hogy vannak ilyen honfitársaim.

Scagnetti 2011.12.07. 14:06:14

A komcsizásról annyit, hogy amíg az Mszp-ben ül a legtöbb régi komcsi, addig nem kellene balról komcsiznia senkinek. Még akkor sem, ha a Fideszben is ül jónéhány. Ja persze most már állítólag kettészakadt az utódpárt, szóval most már lehetnek büdösek a komcsik Zsoltiéknak is. Biztos eddig is büdösek voltak, csak húsz éven át befogták az orrukat.

Az ellenzék győzelmét hogy képzelted Zsolti? Mert hogy ti nem nyertek, az nagyjából olyan biztos, mint hogy tavaly sem nyertetek. Az ellenzékből maximum a Jobbik futhat be, mert még azokat is szívesebben választja a nép, mint titeket. Igen Zsolti, még a széljobbnál is undorítóbbak lettetek.

Debreczeni Mindensarkonálltammár Józsefet meg úgy látszik futtatni kell Zsoltinak. Debreczeni jó elvtárs. Írt egy könyvet, melyben a korrupciót leegyszerűsítette Fideszre és Mszp-re. Az, hogy olyan apróságokat, mint a szadesz, kihagyott a könyvéből, csak azt bizonyítja, hogy egy elvtelen figura, aki megrendelésre gyorsan összedobott egy könyvet, hogy a gazdinak legyen minek örülni.

Jenő_bácsi 2011.12.07. 14:07:49

@Légvárak: Antall Józseffel az volt a baj, hogy jó ember volt, ergo nem politikusnak való. Felfalták a malacok.
Én még abban bízom, hogy azok a fiatalok, akik most kimentek ( megélhetési disszidensek ), saját munkájukból megerősödve fognak visszajönni és rendberakni az országot. Persze ez talán naivitás és mi már valószinűleg nem érjük meg. Ez van

midnight coder 2011.12.07. 14:10:41

@Légvárak: Persze hogy jó volt a közbiztonság. Ha anno csak csúnyán néztél a rendőrre szarrá vertek. Ma meg a nemzetiség veri a rendőrt ha úgy tartja kedve, ez utóbbi jelmondatát pedig a lófrálunk és félünk-re kellene már cserélni évek óta. A rendőrség ma már csak a tilosban parkolók ellen tud hatékonyan fellépni - de ez a liberális demokrácia ára. Állampolgári jog áldozatnak lenni, ahogy lassan bűnözni is.

Légvárak 2011.12.07. 14:10:44

@Hány Éves: Én nem hasonlítottam össze más országokat és pol. rendszereket, ezt te teszed. Én annyit mondtam, hogy ennél jobb volt itt: Magyarországon. Valószínűleg a Rózsadombon laksz és sofőröd is van, én a 8. ker.-ben és a 20.-ban is laktam... De vajmi kevésbé figyelsz oda arra amit itt leírtam. Nem szeretnék ezen vitázni, ha neked ez így jó, akkor meg fogod látni: most egypárt rendszer van és még jó darabig ez lesz:)

midnight coder 2011.12.07. 14:11:46

@Jenő_bácsi: Aki egyszer innen kimegy és kinn egzisztenciát teremt, az soha nem fog visszajönni.

Légvárak 2011.12.07. 14:13:29

@Jenő_bácsi: Úgy legyen!
Addig amíg nem vezetik újra be a piros és a kék útlevelet:)

hümhüm 2011.12.07. 14:13:59

Grécizsoci, ez nagy írás! Ha mindenki ilyen hülye a DK-ban, mint te, akkor nem kell félnie Magyarországnak tőletek.

@friedman: a hitelek devizában számított névértéke csökkent, ezzel együtt a kamatteher is. A GDP-hez viszonyított, forint alapon számított adósság most a forint árfolyama miatt növekedett meg, ami megint csak nem pontos, mivel az emelkedett forintárfolyam miatt az import okozta áremelések okán a GDP értéke is növekedni fog, azaz az adósság mostani értéke nem 82% lesz, hanem kisebb...
Ezek csak játékok a számokkal... és ezt a zavaros játéklehetőséget a hitelminősítők ki is használják.

midnight coder 2011.12.07. 14:16:04

@high up!: Ezzel csak az a gond, hogy a FIDESZ sem tűnik értelmesebbnek. Úgy tűnik, nálunk mielőtt valakit felvesznek politikusnak, előzőleg be kell szerezni a pályaalkalmatlansági igazolást: orvosilag igazolt gyengelméjűséget és impotenciát, valamint erkölcstelenségi bizonyítványt. Ez utóbbi nélkül komolyabb pártban még portás sem lehetsz.

irógép 2011.12.07. 14:21:50

@Scagnetti:
Naná, hogy kihagyta a szadeszt, különben mit szólna volna Bauer a Dk-s gyűlésen.
Amúgy komcsizni, egy olyan ember tollforgatójaként, aki az Apró családba házasodott be, az tényleg nagyon durva.
Tényleg nincs az a pofátlanság, amit Gréczy nem tudna leírni.

Jenő_bácsi 2011.12.07. 14:24:39

@midnight coder: Ne rontsd már el az álmaimat! :(

Arbet 2011.12.07. 14:29:15

@irógép: Csodálom, hogy a háza meg a kocsija nem úszik kromofágban. Habár a testi erőszak ellen vagyok, de valahogy meg kéne mutatni, hogy nem tolerálható az ilyen viselkedés egy fejlődő európai országban.

Kármentő 2011.12.07. 14:40:39

Hogy Zsolti beteg, de nem kezelteti magát, azzal semmi gond. Aki csicskásának tartja - jól választott.
Viszont qrva durva dolog, hogy napi szinten hadszintéri beszámolókat üvölt a média.
Remélem, egyszer véget ér a harc/csata/háború és Zs. az ÉS-ben publikál vers kritikákat.
Merthogy akkor Világbéke lesz.
És már a békéért sem köll harcolni...

Hány Éves 2011.12.07. 14:42:03

@Légvárak: Tévedsz. A hetedik kerületben lakom, egy másfélszobás lakásban. Gyerekkoromban 10 éves koromig komfort nélküli lakásban éltem, negyedmagammal a szüleimmel és a testvéremmel. Sosem volt sofőröm, bár a buszt és a metrót, amivel munkába járok, valóban nem én vezetem.
És a nagyszüleim sem voltak a kommunista rendszer áldozatai, ugyanis sosem volt semmijük. Tehát a személyeskedéssel nyugodtan leállhatsz. Nehéz elképzelni, hogy nem csak a "gazdagok" meg a "pénzesek" tartották igazságtalannak azt a rendszert, ami úgy indult, hogy "vegyük el a magántulajdont , akinek meg nem tetszik, az kulák...", ugye?

midnight coder 2011.12.07. 14:44:37

@Légvárak 2011.12.07. 14:02:00
Szakértelem ? Ugyan már. Egyrészt, semmi bajunk lenne ha a nyugat-európai főközgizdászok és főpolitikusok nem kúrják el. Nekünk is, ahogy egész Európának és az USA-nak az a fő problémánk, hogy a világra rá van írva, hogy Made In China. Merthogy a nyugati főokosok vagy 20-25 éve ezt lehetővé tették. Ezektől tanultunk volna ?

Másrészt, mi eleve egy óriási helyzeti hátránnyal indultunk. Elindult a csóró magyar vállalkozás, a cuculista nagyüzemtől kiselejtezett ócska gépekkel és versenybe szállt azokkal az európai cégekkel akiknek sikerült kihagyni a 40 év cuculizmust. És még ezek voltak a jobb helyzetben - kismillió ember maradt ott 8 elemivel, merthogy a jó cuculizmus elhitette velük hogy felesleges tanulni, elvégre a munkásoké a hatalom. Aztán 90-ben felébredt, és látta hogy azt a melót amit ő végez a 8 elemijével, a világ civilizáltabb részén már 20 éve egy automata gépsor csinálja - selejt nélkül.

Hány Éves 2011.12.07. 14:44:45

@Hány Éves: a komfort nélküli azt jelenti, hogy vödörrel ki kellett menni vízért, és a wc is pottyantós volt...bizony. Oszt mégsem akartam sosem utálni azt, akinek többre tellik. Sem elvenni tőle.

Hány Éves 2011.12.07. 14:48:25

@Hány Éves: És igen, Orbántól is rühellem, amikor lenyúlja a magántulajdont! De ettől még nem fogom jobban szeretni azt a rendszert, ami ugyanezt megtette, csak közben a minimális elvi esélyt is elvette, hogy változtassunk...még külföldre szökni is max az egyik irányba lehetett, oda meg minek. :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.07. 14:56:41

@ursus artos: Igazad van! Most csinálják az állami mobil szolgáltatót is. Ja, és amin a legjobban kacagtam, lesz tervhivatal! Besz*rás! Korábbi felvetéseimből akkor már csak a kötelező békekölcsön jegyzés maradt el...

@Arbet: Azért ezek közül messze nem volt mindenki komenista!

@Member: Ovinak mindig is az volt a legfőbb baja, hogy nem ő Kádár. Most itt a lehetősége, hogy azzá váljék... :(

Arbet 2011.12.07. 15:02:33

@TrueY: Hogy volt-e vagy nem volt-e azt nem tudom. Lehet, hogy csecsemőként még egyik sem úgy született, de mára annak a rendszernek a részét képzik. Ez pl olyan, hogy a katolikus egyház könyvelője sem biztos, hogy katolikus egyháztag, de hogy részese az biztos, és felelős is érte az is tuti.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.07. 15:14:38

a Fidesz felelős a Magyar Dolgozók Pártja és a Magyar Szocialista Munkáspárt bűneiért"

orvos látta már?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.07. 15:15:59

@DillingerEscapePlan: pedig igaza van Elpet, csak sok helyesírási hibája van

dr kíváncsivagyok 2011.12.07. 15:37:37

Nekem Gréczy kifejezetten unszimpatikus,...de most minden szavával egyetértek ! ( Egymillió munkahely ??? - Egymillió koldus lesz itt nemsokára !!)

rakaz 2011.12.07. 15:38:03

Nagy jó uraim mit jelent az a szó, hogy
kommunista? Ezt eddig még senki nem
tudta egyértelmüen elmagyarázni???

dr kíváncsivagyok 2011.12.07. 15:42:08

@Arbet: " Csodálom, hogy a háza meg a kocsija nem úszik kromofágban. Habár a testi erőszak ellen vagyok, de valahogy meg kéne mutatni, hogy nem tolerálható az ilyen viselkedés egy fejlődő európai országban. "
De sok pénzed van ,...hogy telik kromofágra ?! - Ez tipikusan a Ti , jobb - szélsőjobb pártkatonák stílusa , eszköze . kromofág - utcakő - benzin ! Ugye nem tolerálható , ha valakinek más véleménye van ?? Nagyon nagyot fogtok koppanni ,..nagyobbat mint 2006 - ban....

dr kíváncsivagyok 2011.12.07. 15:46:15

@tesz-vesz: " a Fidesz felelős a Magyar Dolgozók Pártja és a Magyar Szocialista Munkáspárt bűneiért"

orvos látta már? "

Tovább megyek : ha Orbán teszemazt 56' - ban felnőtt lett volna ( és tudjuk , hogy a Kisz-titkárokból mi lett a múlt rendszerben - Párt -titkár ) ,...sokkal több kivégzés ...ha rajta múlt volna !

regress 2011.12.07. 15:47:02

@Scagnetti: utánad ki fizeti az ebadót,te ki vakarék?

Kerek négyszög 2011.12.07. 15:48:06

Jaj de sok fideszdroid van még. Nem baj, Rákosi elvtársat is éljenezték tömegesen. Az idő mindent megold. Ma még nehéz elhinni.

Arbet 2011.12.07. 15:52:05

@kíváncsivagyok:

1, Nem vagyok pártkatona, nem szimpatizálok egyik párttal sem (nem is szavazok egyikre sem), civilként nekem a politika mást jelent, olvasd el feljebb.
2, Nem tolerálható egy olyan vélemény ami olyan értékek mellett áll ki ami mögött, korrupció, hazugság, tisztességtelenség van. És mégis mit tegyünk, hogy ennek véget vessünk? Mitől veszik magukat észre kedves vezetőink és szóvivőik? Látod a szép szóból nem értenek.

Te meg toleráld csak a börtönben a gyilkosokat, hitlereket, ingyenélőket, adócsalókat, drogosokat stb..

Gondolkodj el magadon :P

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.07. 15:56:03

Jobberek őrjöngenek. Mert a Gréczy igazat írt. Hát igen. Rohadt dolog lehet saját szemmel is látni, hogy a Vezér igazából mekkora barom. Túl azon, hogy éppen most mészárolja le az ország maradékát. Hát csak őrjöngjenek. Ez még ingyen van. És egyéb nekik sem fog jutni. Elevenen fogunk megrohadni mind. Baromország baromvezérének baromszavazóival együtt.

nanehogymár 2011.12.07. 16:01:36

@DillingerEscapePlan:
most is hitelből él te segg, a másik blogban már mondtam, de olyan hülye vagy hogy nem fogod fel..

midnight coder 2011.12.07. 16:07:41

@eukaliptikus-eukaliptusz: Őrjöng a görcs. Gréczy kb. olyasmi Gyurcsányon mint a Csillagok Háborújában Jabbán az a kis majomszerű élősködő. Az már tényleg szomorú, hogy Orbánék tényleg sugárzóan tehetségtelenek, de ettől az elkúrás 90%-a bizony a szocik lelkén szárad. Attól hogy Orbán is alkalmatlan attól Fletóék nem lesznek jobbak, mert ők meg kétszeresen azok. A rohadás 2005 környékén kezdődött, amikor Fletó elvtárs 20 évre beáldozta az ország gazdaságát +4 évnyi tocsikolásért. Ami most folyik, az már csak a végjáték.

brumbrum 2011.12.07. 16:15:04

@Arbet: Fél éve ezt haljuk az ilyen barom arcú fülke forradalmároktól, hogy ő nem párt katona, nem fidesznyik. A szomorú az, hogy minden megnyilvánulásotokban ezt a szakbarbár hatalom mániás, majmokat éltetitek. És még van bőr a pofádon azt mondani, hogy szégyelled, hogy vannak ilyen honfitársaid. Hát mi szégyellünk benneteket, szar hazudozó, idétlen állatok. Jöhetsz nekem a félre dumálással megrögzött hazudozók vagytok. Én nem nevezem az ilyen haza árulókat, népsanyargatókat, honfitársaimnak.
Te menj vissza az iskolába és próbálj meg illemet és erkölcsöt tanulni.

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.07. 16:26:59

Tények makacs dolgok, szokták mondani. Én itt bizony jó pár jobberes hörgést, gyurcsányozást olvastam, ne hazudozzunk tehát, ha kérhetném.
Tény továbbá: Én szót se szóltam Gyurcsányról, aki ráadásul épp azért mondott le anno, mert idővel belátta, hogy az MSZP-vel lehetetlen. Tény továbbá: Tipikus jobberes hazudozás mindennek ellenére mégis Gyurcsányt megtenni bűnbaknak azért, amivel ő sem bírt, és ezért le is mondott.

Jobberkáim, fáj a tisztesség? Elhiszem. No de, semmi gond, ott van nektek ez a primitív bűnöző cserébe, ő majd elintéz itt mindent.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.07. 16:32:28

@Hány Éves: "Ha az a rendszer annyira jó volt, akkor hogy lehet az, hogy 1990-ben az emberek nem az MSZMP utódpártját választották meg hatalmas többséggel?"

Az emberek akkor is hülyék voltak, mint ahogy most is. Akkor még nagyobb jólétet akartak, mint amit az a szerencsétlen Kádár adni tudott (hitelből). Nem érdekelte őket csak a fusi, a hétvégi telek meg a Zsiguli. A gyárakat szétlopták.
Hát ilyen mentalitással nem is lehet egyből a kapitalista rendszerbe átmenni.
Rögtön meg is szavazták utána Horn Gyulát, majd ezt is megbánva utat engedtek a hatalom mániákus vezérednek.
Kérdezném azért tőled, mint bóvli Orbán-bolseviktől, hogy a te pártod és kormányod mikor fog olyan létbiztonságot adni a népnek, amit a szocialisták tudtak annyi évtizeden keresztül?
Remélem, hogy nem tévesztetted szem elől, hogy a ti vesztes rablóháborútok után kellett az országot rendbe tenni.
Erre köhögjél fel valamit, komcsi.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.07. 16:47:01

@légycsapó: "de sok fideszdroid van még"

Némelyik nyomorék több névvel is nyomul, de attól még tényleg sokan vannak. Minden korszaknak megvannak a saját kommunistái, most például ezeknek. Hitler is a vezér imádat és a fanatikus drukkerek által kaphatott akkora hatalmat. A tömegeknek azt mondta, amit hallani akartak. Ez az itteni mániákus még utánzónak is rossz, de vekkeres birka így is rengeteg akad.

high up! 2011.12.07. 16:52:00

Hár greci, ez a vég! Reggel fél 9-kor jött az írás, a nap végével meg csak 55 komment van, hát kérlek láthatóan le se szar titeket a nagyvilág.

Parányi agyú 1%-os lúzerek, lehet hogy most több kommentet kaptatok, mint szavazatot 2014-ben. Szegény gyúrtcsányira, az ellenzék legegyetlenebb vezérére úgy látszik, hogy már az elvakult hívei is magasra tesznek.

Lúzerek!!

Hány Éves 2011.12.07. 16:59:56

@hazug fidesznyik: A válaszod stílusát nem kommentálnám. Nekem sosem volt (nem is lesz) vezérem OV, a Fideszre sosem szavaztam, Orbán legalább annyira volt unszimpatikus mindig is, mint Gyurcsány.
Ismeretlenül ilyeneket írtál nekem/rólam: "bóvli Orbán-bolsevik", "a ti vesztes rablóháborútok", "komcsi"...stb.
Írhatnék én is sértéseket, ehelyett inkább hazamegyek és megcsókolom a feleségemet, megsimogatom a hasát, ahol mozgolódik a hat hónapos kis magzatunk. Rád kár lenne pazarolni bármilyen energiát.
Na jó mégis: Anyád az orbán-bolsevik! :)

Hány Éves 2011.12.07. 17:03:40

@hazug fidesznyik: vesztes rablóháborúnk...mulatságos, hogy ha nem tetszik a Kádár-korszak, akkor tuti náci vagyok igaz?
Te pedig egy tág látókörű, toleráns, nem csak végletekben gondolkodó, korrekt vitapartner. Jó éjszakát!

hümhüm 2011.12.07. 17:24:02

@hány éves:
Milyen magántulajdont nyúlt le az Orbán és csapata?

Scagnetti 2011.12.07. 17:37:53

@regress: Téged is kiengedtek? Nem Gyurcsány seggét kellene nyalnod éppen?

Scagnetti 2011.12.07. 17:41:40

@hazug fidesznyik: "Kérdezném azért tőled, mint bóvli Orbán-bolseviktől, hogy a te pártod és kormányod mikor fog olyan létbiztonságot adni a népnek, amit a szocialisták tudtak annyi évtizeden keresztül?"

Súgok valamit. Hitelből bármelyik kormány képes lenne rá. Csak a hitellel az a baj, hogy valamikor vissza kell fizetni. Ezt a szocik magasról leszarták évtizedeken át. Aztán a rendszerváltás utáni kormányok is. Most meg szívunk miatta.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.07. 18:26:28

@Scagnetti: "Súgok valamit. Hitelből bármelyik kormány képes lenne rá."

Ne súgjál, bolsi. Válaszolj a kérdésre: mikor fog a tolvaj kormányod (vagy az örök vesztes "nemzeti" oldalad) legalább olyan létbiztonságot teremteni, mint anno a szocik? Mikor? Nem azt kérdem, a hülyék kedvéért, hogy mi volt anno. Mikor lesz? Érted a kérdést vagy ismételjem meg más nyelven?

hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.07. 18:32:51

@Hány Éves: "A válaszod stílusát nem kommentálnám."

Nem is tudnád.

"sosem volt (nem is lesz) vezérem OV, a Fideszre sosem szavaztam"

Na persze. Bla-bla.

"Írhatnék én is sértéseket"

A tények azok tények és nem sértések. Nézz utána a szavak jelentésének.

"megcsókolom a feleségemet, megsimogatom a hasát, ahol mozgolódik a hat hónapos kis magzatunk"

Szomorúan állapítom meg, hogy szaporodsz. Még ez hiányzott ennek az országnak.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.07. 18:34:47

@hümhüm: "Milyen magántulajdont nyúlt le az Orbán és csapata?"

Jó idő van ott nálatok a Holdon?

Scagnetti 2011.12.07. 18:41:00

@hazug fidesznyik: Bolsi az édes jó anyukád! Te bolsizol másokat, miközben a szocik hitelből fenntartott kánaánját dicsőíted? Akkor te mi a franc vagy?

A kérdésedre meg az a válaszom, hogy remélem, soha. Remélem, soha nem követi el még egy kormány azt a hibát, hogy hitelből teremt létbiztonságot! Mert az nem létbiztonság, csak a problémák átlőcsölése a következő generációra.

De ezt a magadfajta bolsinak hiábavaló mondani. Észrevehetted volna már, hogy kapitalizmus van. Az meg nem a létbiztonságról szól, csak ha te megteremted magadnak. Hiába nyújtod a markod, hogy a kormány oldja meg a problémáid. Nem fogja sem a kormány, sem más. Ez van, bolsikám!

zombika 2011.12.07. 20:05:48

@DillingerEscapePlan: Fú de kibaszott okosat mondtál öcsém! Igy mindjárt értek mindent! Sötét fidsznyik paraszt vagy aki azon éli ki a beteg vágyait hogy balos blogokon gyűlölködik. Neked kb mindegy mi van, hova süllyed az ország csak lehessen valaki(ke)t utálni. Mekkora szánalom vagy.

lajos0 2011.12.07. 22:38:44

@Jenő_bácsi: Ha termelnek profitot az a GDP-ben benne van, csak az ország bevételeiben nincs benne így direkte :-)

Ezért szoktam csodálkozni amikor méregetik, hogy a GDP hány százalékát költi a kormány oktatásra, meg kamatfizetésre meg bármire. Mintha az költené el a GDP-t, vagy elkölthetne annyit hitelfelvétel nélkül. 5400 %-os THM-mel számolva ezeket a hiteleket persze, legalábbis a 70-es évektől 90-ig terjedő időszakot nézve.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.08. 10:16:12

@Arbet: "Hogy volt-e vagy nem volt-e azt nem tudom. Lehet, hogy csecsemőként még egyik sem úgy született, de mára annak a rendszernek a részét képzik."
Akkor én is komenista vagyok, mert '90 előtt születtem?

"hol zsarnokság van:
mindenki szem a láncban;
belőled bűzlik, árad,
magad is zsarnokság vagy;"

qltura.blog.hu/2010/04/23/adashiba_illyes_gyula_egy_mondat_a_zsarnoksagrol

leponex 2011.12.08. 18:02:37

@TrueY:
azon nagyon kevesek egyike vagyok, akik gyerekkoruktól reggel-este a Szabad Európát hallgatták, akik nem 89-ben tudták meg hogy 'népfelkelés' volt 56-ban, nem ellenforradalom.
Mégis, hiába tartotta eközben Édesapám nagyra Illyés Gyulát, jómagam sosem tudtam jó szívvel gondolni még a 45 előtti irodalmi alkotásaira való tekintettel sem.
Épp e verse volt az utolsó csepp.

"mert ahol zsarnokság van,
minden hiában,
e dal is, az ilyen hű,
akármilyen mű,

mert ott áll
eleve sírodnál,
ő mondja meg, ki voltál,
porod is neki szolgál."

Ha ezt EGYES SZÁM ELSŐ SZEMÉLYBEN írja, még önkritikának is vehetnénk.
Mert Illyésről valóban kora diktatúrája mondta meg 3-szor is a Kossuth díjban, a Tanácsköztársasági Emlékéremben, A Munka Vörös Zászló Érdemrendjében, A Magyar Népköztársaság Rubinokkal Ékesített Zászlórendjében, .... hogy kinek is tartja.
Gyulánk AKKOR nem tiltakozott, bejáratos volt Aczél úrhoz, egy kicsit tán Konrád Györgyhöz hasonlóan volt hallgatólagos kollaboránsa ennek a diktatúrának. És szolgálta, hű volt hozzá, akár akarta, akár nem.

Meg lehet persze magyarázni ...

A jó Illyés Gyula csak ne merje mondani millió akkori magyar édesanya, nagymama acélkemény kitartásáról, az 52-es év túlélőiről hogy szemek voltak a láncban!
Gyulánk valóban az volt, béke poraira.

mákos lecsó 2011.12.08. 19:08:33

Ilyen elbaszott költségvetést még nem pipált ez az ország. Még nincs elfogadva, de a sarokszámokon már módosítani kell. Ez aztán a tudás Gyuri! Ezt nem akárki tudja, az biztos.
Na meg az alaptörvénynek nevezett tákolmány.
Még életbe sem lépett, de Gyuri már javasolja a módosítását.
Ez az bammeg, csak így tovább!

mákos lecsó 2011.12.08. 19:28:03

Bencsik János, Fellegi Tamás.
Menekülnek a patkányok a süllyedő hajóról!?
A Gyurit vigyétek magatokkal!!!!!!

lajos0 2011.12.08. 21:25:42

@leponex: Illyés ügyben nagyjából egyetértünk. Egyébként én is a Szabad Európán nőttem fel, ráadásul mivel nagyapám nagyot hallott az utcán is az bömbölt. Persze akkor még voltak némi illúzióink a szabad Európáról.

leponex 2011.12.08. 22:31:22

@lajos0:
- Nem vagyok meglepve :)
- Akkor még nem tudtam, hogy illúzió, ma meg már .. :(
PS
Természetesen azért ennél árnyaltabb jóval Gyulánkról a vélekedésem, de a szenttéavatása fertelmes számomra. Írt ő mást is, konrádfélékhez képest tisztességeset. Ezt a versét 1950-ben írta, amikor padláslesöprésügyi miniszterként építette a szocializmust Nagy Imre, akin már a kátránypapír is porladozni kezdett amikor Gyulánk már a tihanyi nyaralójában pihente ki a szocializmus építésének fáradalmait.
Persze, túl kellett (volna) élni mindenkinek e vidám barakk felhúzásának időszakát, csak a hozsannázást kellene meghagyni az arra valóban érdemeseknek.

lajos0 2011.12.09. 08:47:41

@leponex: Hát túl kellett élni, de lehetett Illyés szintjén csinálni, meg lehetett Hamvas Bélaként. A kettőt tényleg nem szabad keverni. És írni, publikálni nem muszáj. Hamvas úgymond fizikai munkából élt - mert a rendkívül tehetségtelen, és nívótlan Lukács György nevű nyalonc, akit még ma is filozófusként emlegetnek valami különös okból -, teljesen ellehetetlenítette. Mellesleg sok helyen még mindig ennek a nyomorult Lukácsnak az úgymond tanítványai fingják a tudományos passzátszelet, és ez a nem semmi.

leponex 2011.12.09. 11:04:08

@lajos0:
"sok helyen még mindig ennek a nyomorult Lukácsnak az úgymond tanítványai fingják a tudományos passzátszelet, és ez a nem semmi."
Pedig az. A Nagy Semmi.
PS
Még anno a műszaki főiskolán 'filozófia' vizsgán egy szabadon választott témáról kellett írni, 4-est csak az kapott, aki öt mondatnál kevesebbre volt képes.
Akkoriban Tőkei Ferenc volt a favorit, jómagam véletlenül találtam egy rövid Hamvas írást ami nagyon megragadott, hát erről értekeztem. Fogalmam sem volt egyébként, ki ő, él-e egyáltalán.
Jó fél őrán át mindenféle érthetetlen kérdést tett fel a tanárnő, erősen óvott valamitől, és kaptam egy 3-ast. :)

Az igazi sztrovacsek 2011.12.09. 12:45:49

Érdekesen alakulgat az EU csúcs.
Orbán újra elérte, hogy rá (ránk) figyelnek Európában.
Sajnos.
Az én olvasatomban most éppen ott tartunk, hogy szóltak neki, ha IMF megállapodást akar, visszább vesz a nagy arcából. Mostmár a plamentre tolná az ország jövőjét nagyban meghatározó kérdés eldöntését, de mint tudjuk, 263 idióta eddig úgy táncolt, ahogy Ő fütyül.
Az úniós elnökségünk idején, alig fél éve, állandóan az erős Európáról szónokolt, és most úgy látszik nem kér ebből az erőből.
Most aztán föl van adva a lecke.
Vagy csatlakozunk a többséghez, és akkor fucs az egész eddigi kommunikációnak, szabadság horcostól, sallerostól, kokistól, fülke forradamastól, mindenestől,(magyarul elismerik hogy az egész gazdaság politika megbukott) vagy továbbra is külön utakon járunk, és a nemzeti öntudattól dagadó keblekkel, hazafias lelkesedéssel, éhen döglünk.
Lehet választani!

Az igazi sztrovacsek 2011.12.09. 12:59:44

@mákos lecsó:
Olyan mindegy, hogy hány miniszter vagy államtitkár távozik ebből a kormányból. Mára beigazolódni látszik amit már másfél-két évvel ezelőtt is írtam. Annyira egy személyi a kormányzás, mint még soha. ORBÁN DÖNT, oszt jó napot. Úgy irányítja az országot, mint a fideszt. És ez visszaüt. A sok-sok probléma, amit magára húzott, a fejére nő, és szükségszerüen becsúsznak a rossz döntések. A bajt tetézi, ha a képviselők már nem is akarnak, vagy nem is tudnak nélküle dönteni, vagy a tanácsadói már tanácsot sem akarnak adni, mert úgyis a saját feje után megy.

leponex 2011.12.09. 13:51:36

@Az igazi sztrovacsek:
"Az én olvasatomban most éppen ott tartunk, hogy szóltak neki, ha IMF megállapodást akar, visszább vesz a nagy arcából."

Ja.
Vagy esetleg a Zunió vezetői jönnek rá, hogy az eddigi kétszínű/kétszintű uniójuk akár szét is eshet. Érdekes, amikor az SP az egész EU leminősítését vetíti előre, mindjárt uniós szinten vannak megkifogásolva a felelőtlen (amerikai magán)hitelminősítók.-)

A Patás ugyan egész más szövegkörnyezetben mondta, hogy van élet az unión kívül is ...
Mondhatod nyugodtan úgy is, hogy ha az unió mostani vezetői nem vesznek vissza a nagy arcukból, nem biztos hogy leszen megállapodás. Meg unió.
Nem is oly rég még az avíttos euroszkeptikusok ostoba nyavajgása volt a szétesés víziója, most már a fogadóirodákban sem lenne sok értelme erre fogadni.
Természetesen egy valódi, tényleges, közös európai unióra igen nagy szükség lenne, de a nagyok nem errefelé kormányozták el. Amerikának meg kifejezetten sértené az érdekeit egy erős konkurencia.
Szerintem.

Az uniós gondok eredetéről meg épp mostanában értekeztek szakértők is, az unión belül a nagyok külkeresekedelmi többletét és mások radikális eladósodását illetően.
Oszt felelevenedhet benned (is) például a német részvétel a magyar piacok privatizálásában és annak mai következményeiről.
Meg a magyar ballib hivatásos rettegőinek az európai átlagot is sokszorosan meghaladó német elismertsége, kitüntetettségi mutatói. Nevek a megszokott hivatásos tiltakozói aláíróiven:)

De azért 'ti' csak szopogassátok tovább az orbános nyalókát abban a hitben, hogy a Zorbán a 'főellenség'.
Tegyetek kitűzőt:'Veled vagyunk Merközy!' 'Szabadságot Corvalánnak!'
:)

Az igazi sztrovacsek 2011.12.09. 14:52:59

@leponex:

"esetleg a Zunió vezetői jönnek rá, hogy az eddigi kétszínű/kétszintű uniójuk akár szét is eshet."

-Időzavarban vagy. nem most jönnek rá, ez már a rájövés következménye.

"nem biztos hogy leszen megállapodás. Meg unió."

-Biztos hogy leszen. Legfeljebb kevesebb tagállammal.

"Amerikának meg kifejezetten sértené az érdekeit egy erős konkurencia.
Szerintem."

-Szerintem meg kifejezetten az érdeke, de a nemzetközi "nagypolitikát" úgysem mi döntjük el.

Az uniós gondokról meg annyit, hogy szerintem - persze ez szigorúan magán vélemény - Horn Gyulának lesz igaza.
"Lehet hogy mi már nem érjük meg, de létre fog jönni az Európai Egyesült Államok"
Mostanság úgy néz ki, talán mégis megérjük.
Azt persze minden tagország szabadon eldöntheti, hogy ennek része kíván-é lenni, vagy nemzeti öntudatát többre becsülve megtartja szuverenitását, és nem kér ebből.
Csakhogy nagyapámat idézzem "nagy úr ám a muszáj, fiam..."

Az igazi sztrovacsek 2011.12.09. 14:56:54

Ja, még valami:
"A Patás ugyan egész más szövegkörnyezetben mondta, hogy van élet az unión kívül is ..."

Van.
Szar élet az igaz, de van.

leponex 2011.12.09. 15:13:38

@Az igazi sztrovacsek:
Valóban, akár létre is jöhetne egy valódi ... De ez nem érdeke szemmel láthatóan a mai vezetőinek, sokkal inkább a saját nemzeti érdekükben nyomulnak.
**
A Patás ugye még a felvétel előtt mondá e szavait, amikor a szinte ellehetetlenítő feltételeket erőltették a régi tagok.Akik amúgy a saját feltételeiket természetesen már nem tartották magukra nézve kötelezőnek.
Elvégre ilyen a demokrácia ;-)

Egy kis ízelítő mondjuk egy közgazdásztól (Lóránt Károly.):

" .. az Eurostat fizetésimérleg-statisztikája szerint a 2004 és 2008 közötti öt évben (a záróéveket is beleértve) az unió három országa (Németország, Nagy-Britannia és Franciaország) 460 milliárd eurós jövedelemre tett szert, míg az uniós tagországok nagyobbik része (Írország, Spanyolország, Olaszország, Lengyelország, Görögország, Magyarország, Portugália és még néhány másik ország) nagyjából ugyanekkora összeget fizetett ki jövedelemátutalások formájában. A jövedelemátcsoportosítás mértéke egy évre elosztva megközelíti az unió éves költségvetését, vagyis az európai unió sokat emlegetett költségvetésével szemben működik egy másik jövedelemátcsoportosítás, amely a periféria vagy fél periféria országaiból szivattyúzza át a jövedelmeket a centrumországokba. Magyarországra például az említett 2004–2008-as időszakban mintegy nettó ötmilliárd euró uniós támogatás érkezett, ezzel szemben hazánk ugyanezen időszak alatt nettó harmincmilliárd euró jövedelemátutalást teljesített a centrumországok felé.

Ez az egy a hatos arány a centrum javára mutatja azt, hogy a demokráciáról, szolidaritásról, felzárkózásról szóló naponta elhangzó kenetteljes szavak mögött valójában milyen érdekek is mozgatják az „egyre szorosabb unió” szorgalmazóit.
Az Eurostat adatai fényesen bizonyítják a függőségi elmélet igazát, a centrum és periféria létét az Európai Unión belül. És elég egy pillantás a statisztikai idősorokra, hogy meggyőzzön bennünket: a folyamatok nem az egységesülés, hanem a differenciálódás, az ellentétek kiéleződése irányába mennek."

lajos0 2011.12.09. 18:32:16

@Az igazi sztrovacsek: Ezt egyébként én sem értem, hogy most minek a parlament, amikor egyszemélyben eldönthetné az Eu keretein belül csődölünk be az EU-val együtt, vagy a 4-5. sebességi fokozat valamelyikében. Az erős Európa pedig egy vicc évek óta, a brüsszeli okosok örülnek ha ezt torz hibrid tákolmányt össze tudják valahogy tartani, nemhogy erős legyen.

lajos0 2011.12.09. 18:39:28

@Az igazi sztrovacsek: Nem is az Európai Egyesült államok a fő cél itt, hanem a Világ Egyesült Államok.

És sajnos tényleg nem áll módunkban lenapalmozni a Goldman Sachsot, meg a J.P Morgant meg a többi tetves tolvajt, akik az USA meg az EU nevű kompozitumot kormányozzák a bábjaikon keresztül, de azért remélem dolgozik valaki az ügyön.

És hogy én is nagyapámat idézzem: megérett a világ a pusztulásra :-)

lajos0 2011.12.09. 19:50:53

@leponex: "Akik amúgy a saját feltételeiket természetesen már nem tartották magukra nézve kötelezőnek.
Elvégre ilyen a demokrácia ;-)"

Bizony a mostani rendkívüli és különleges EU-s válságtanácskozás eredményeként arra jutott a sok okos, hogy mi lenne ha megpróbálnák betartani azokat a szabályokat, amik 20 éve megvannak. Ezért az impotens EU-ért nem lesz kár, ha összeomlik.

Az igazi sztrovacsek 2011.12.09. 21:38:27

@lajos0:
Tudod az a baj ezzel a magyar gazdasággal, hogy olyan ez mint a magyar foci.
Ugyan olyan szar, pedig ehhez is ért mindenki.
Én speciel nem értek hozzá (ellentétben veled meg leponex-el) csupán mint laikus, józan paraszti ésszel gondolkodó kívülálló kérdezem: (Tőled, a demokráciák nagy ismerőjétől)
Mi a faszt erősködünk mi egy olyan szervezetben, amelynek az össz lakosságának a 3%-át (sem) adjuk ki, a közös költségeknek a tíz %-át sem álljuk, ráadásul éppen most kuncsorgunk náluk segélyért!???
Alkalmazkodni kellene!
De ha ez már végképp nem megy, mert megakadályoz benne a nagy büdös nemzeti öntudat, - amely szép dolog ugyan csak kár hogy nem adnak érte a boltban semmit - hát legalább szép csendesen úszni az árral.

lajos0 2011.12.09. 21:59:41

@Az igazi sztrovacsek: Én a focihoz baromira nem értek, és nem is érdekel, csak azt a sok közpénzt sajnálom ami elmegy erre a hülyeségre. A gazdaságot kicsit jobban tanulmányoztam, de nem fogok közgáz Nobel-díjat sem kapni ( el sem fogadnám .-). Nem tudom, hogy most éppen erősködünk-e, de annyi a neves londoni elemzők írásaiból már kiderült, hogy ezek a friss megállapodások szerintük szart sem érnek, ettől még az euro bőven be fog dőlni, amit 10 éve már borítékolni lehetett persze. A kritikátlan alkalmazkodással is elmentek hosszú évek (rajtunk kívül ezt senki sem csinálta), mire volt elég ? 2008-ban egy államcsődhöz, amit előbb-utóbb be is kell majd ismerni valakinek. Hogy gazdaságilag pont olyanok vagyunk, mint az a bizonyos, ami az árral úszik, ebben 20 év 5 kormányának kemény munkája van.

leponex 2011.12.09. 22:00:00

@lajos0:
EZÉRT az 'EU'-ért tényleg nem lenne nagyobb kár -mint van vele.
De mivel a lepényhal megy elöl, no meg kiosztotta ide is a sallerokat, kokikat;-) a S&P, - a franciáknak külön véletlenül :)) - még akár össze is szedhetik magukat. Sárközy úrnak eléggé rezeg a léc, a németeknek sem mindegy, hogy beüt-é vagy nem a miénkhez hasonló kisebbekbe a ménkü egészen.
Arról meg senki nem tudott eddig meggyőzni, hogy az amerikaiak ne vennék ki részüket ebben a játszmában.
Szerintem, természetesen.

leponex 2011.12.09. 22:05:28

@lajos0:
A HV- egy kis írásból:

"Hogyan válhat az Európai Unió egy amerikai befektetési bank leányvállalatává? Az euró sorsát eldöntő végjátékba most már nyíltan beszállnak olyan szereplők, akik egyszerre kötődnek az unió intézményeihez és a Goldman Sachs bankhoz. …

Barátaink" a Goldman Sachsnál

Az új olasz miniszterelnök, Mario Monti és Mario Draghi, az Európai Központi Bank november elsején hivatalba lépett elnöke egyaránt a Goldman Sachs (GS) amerikai befektetési bank csapatához tartozik. Sajátos kapcsolat fűzi a Goldman Sachshoz Lukasz Papademoszt, az új görög miniszterelnököt is. A pénzembernek a Görög Nemzeti Bank elnökeként kulcsszerepe volt abban, hogy hazája az eurózóna tagja lett. A sors iróniájánál talán több, hogy Mario Draghi abban az időben volt a GS európai ágának alelnöke, amikor trükkök százaival az eurózónába ügyeskedték Görögországot. Draghi nyáron az Európai Parlament bizottsági meghallgatásain volt kénytelen tagadni, hogy köze lett volna a GS és Görögország kozmetikázó akciójához. Ma már ugyanis tudható, hogy az euró 2002-es görögországi bevezetése előtt éppen a Goldman Sachs segédkezett a hellén kormánynak az adatok meghamisításában. Ennyiből is tetten érhető az amerikai pénzintézet európai politikájának lényege: növelni befolyását a volt jegybanki vezetők és uniósbiztosok pozíciókba ültetésével. Akik a megfelelő pillanatban újra előtérbe kerülve mutathatják meg válságkezelő képességeiket. Így lesz az Európai Unióból is a Goldman Sachs leányvállalata - írja a nyugat-európai sajtó."

leponex 2011.12.09. 22:25:54

@Az igazi sztrovacsek:
- nálam közgazdaságilag képzetlenebbet keveset találnál itt, legfeljebb a megboldogult Önkéntes Szélmalmunkat :)

"Mi a faszt erősködünk mi egy olyan szervezetben"

Ölég sokan kérdezték ezt annak idején.
- talán mert elhitték azt a megható, kissé szentimentális bevezetőket az 'egyesülő öreg kontens'-ről:)
- talán elhitték, hogy a kezdetben még (talán) meglévő, a gazdasági racionalitáson túli 'éthoszt', hogy mivé válhatna ez a 'vén európa'
- talán elhitték, hogy a 'nyugati demokrácia' a világok lehető legjobbika ( az amerikai után természetesen, de nem kétséges, hogy 20-30 év alatt lehagyjuk őket. Ebben a lehagyásban az eu keleti felében már van rutin :)
- talán elhitték, hogy valamit végre tényleg segíteni fog 40-50 év szocializmus után a "nyugat", és nem csak a saját pőre anyagi érdekeit fogja képviselni. Pedig de.
- elhitték hogy nincs más választás, különben ...

De szerintem még most is vannak (hozzám hasonlóan), akik azt hiszik, hogy mégis lehet ebből valami.
Ettől még a Patásnak igaza van, 'Van élet az eu-n kívül is!'
****
A focihoz meg nem érteni kell, hanem csinálni:) Akár milyen gyatrán is.
De ha van időd, és nem sajnálod, akár nézheted is emellett.

lajos0 2011.12.09. 22:31:20

@leponex: Hát tényleg minden mindennel összefügg, csak nem úgy :-) Én szeretek összeesküvés-elméleteket gyártani, és amíg ők titkosítgatnak mindent, fenn is tartom a bizonyos valószínűségeket mindegyiknek, mert némelyikből előbb-utóbb csak előmászik jóllakottan Schrödinger 3000 éves macskája :-)

De emellett azért nyilván vannak , akik összeesküvés-gyakorlatban utaznak, és az lehet az igazi nagy pálya.-)

leponex 2011.12.10. 08:16:08

@lajos0:
- előmászik és odadörgölőzik Heisenberg úr lábához, aki megcirógatja , vagy nem ...
:)

lajos0 2011.12.10. 13:45:09

@Az igazi sztrovacsek: Egyébként erről az alkalmazkodásról jut eszembe, amikor még az EU-alkotmány volt napirenden, ami később csúfosa megbukott a népszavazásokon, akkor rettentő büszkék voltunk rá, hogy mi írtuk alá először, ráadásul úgy, hogy le sem volt fordítva, tehát azt sem tudták a képviselők miről szavaznak egyáltalán ( nem mintha most tudnák). Magyarország akkor tényleg úgy viselkedett, mint egy stréber az iskolában, aki majd kiesik a padból úgy jelentkezik állandóan, de emellett állandóan hülyeségeket beszél és hetek óta nem fürdött. Nekem ez volt az érzésem, mert elég nagy égés volt, hogy Európa visszakozott az alkotmánytól, amit mi már meg is szavaztunk :-) Persze csak annyiban visszakozott, hogy átkeresztelték reformszerződésnek, és úgy döntöttek, a hülye lakosságot nem kérdezik meg többé a nagyok dolgáról. Ezért külön vicces, hogy most a saját diktátumként elfogadott alkotmányukat tervezik átírni. Amit a Fidesz itthon kicsiben megold, (hogy ha neki nem tetszik valami az alkotmányban, akkor gyorsan módosítják), úgy látszik Európában nagyban is megismétlődik. Tehát demokrácia ügyben tényleg vicces lenne egymást kioktatniuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.10. 14:54:15

@kíváncsivagyok: de akkor már legyen felelős Orbán a holokausztér' is!
mer hát miért ne! ha akkor élt volna, biztos felelős lett volna azért is! tehát felelős is :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.10. 15:21:11

@leponex: "azon nagyon kevesek egyike vagyok, akik gyerekkoruktól reggel-este a Szabad Európát hallgatták, akik nem 89-ben tudták meg hogy 'népfelkelés' volt 56-ban, nem ellenforradalom."
Azért nem vagyunk olyan kevesen! :) nekem is a fülemben van az el-el torzuló rádióhang és Cseke László kicsit furcsa orrhangja. :) Plusz az amerika hangja. :)

"Ha ezt EGYES SZÁM ELSŐ SZEMÉLYBEN írja, még önkritikának is vehetnénk."
Szerintem ebben nincs igazad. Aki itt maradt az megalkuvásra volt ítélve. Kivéve azt a pár tucat ellenállót, akik röplapoztak. (Haraszti, Demszky, Inconnu csoport stb.). A köztársasági elnökünknek nagyobbat kellett megalkudnia, mások, akik nem loholtak a sarzsi után, kisebbet.

Szerintem a vers nagyon jó és jól bemutatja, hogy a diktatúra hogyan eszi bele magát a mindennapokba. És ezzel hogyan rohasztja szét azokat. A mostani rendszer is egy ilyet szeretne kiépíteni. Csak innen még le lehet lépni.

leponex 2011.12.12. 11:44:08

@TrueY:
Hah! :))
Haraszti, Demszky, mint ellenállók:)))
Akik szélsőbalról, maoista alapon elégedetlenkedtek. Meg Konrád úr, Bauer úr, Pető úr ...
Nyugati útlevéllel a zsebecskéjükben.
Az Anyák, Apák akik túlélték az 50-es éveket, azok meg megalkuvó szemek a láncban.
Gyula bácsink meg közben elnyomva, ellenállóként kvaterkázik Aczéllal, Kádárral ...

De ahogy gondolod ;-)
***
Szóval ha jól értelek, a nemzeti szocialista németországban is szemek voltak a diktatúra láncában a deportáltak, az üldözöttek, a kivégzettek. Ahogy az 50-es években kivégzett 'szabotőrök' kis hazánkban a másikfajta szocializmusban.

Nem gondolod, hogy ideje lenne rendet rakni a gondolatok közt?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.12. 12:23:34

@leponex: Harasztiékat azért néha megverték. Szemben az alámerülő többséggel. Persze most utólag lehet mondani, hogy Mécs Imrét nem is igazából ítélték halálra. Csak hát de.

"diktatúra láncában a deportáltak"
És igen. Kivéve az a kevés, aki fegyveresen ellenállt. Bár a diktatúra még őket is fel tudta használni saját elnyomó rendszerének maga igazolására. Ahogy Naftalin is tette. L.

qltura.blog.hu/2011/11/25/hangoskonyv_koestler_arthur_sotetseg_delben_ratoti_zoltan_eloadasaban

leponex 2011.12.13. 09:42:06

@TrueY:
" "diktatúra láncában a deportáltak"
És igen. Kivéve az a kevés, aki fegyveresen ellenállt."

Arany úrhoz fordulnék segítségért a diktatúra láncszemeiként aposztrofált fegyveresen nem ellenálló kivégzett, deportált, alkalmasint gázneművé szublimált nőkre, gyerekekre, öregekre, betegekre is gondolva:

"Szó bennszakad, hang fennakad"

Tényleg, mi lenne velünk a haraszti-konrád-féle fegyveres ellenállóink nélkül ... :(

De nem baj, idő mindig van nekilátni rendet tenni a gondolatok között ...
Hajrá!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.13. 10:41:50

@leponex: Azt hiszem, Te félre érted az idézet jelentését! Nem azt jelenti, hogy tevékenyen tett a diktatúráért. Sokkal inkább azt, hogy eltűrte a diktatúrát. Sőt az ellen tevékenyen tevőket is felhasználta a diktatúra a saját hatalmának igazolására. Ismét csak ajánlott olvasmány:

qltura.blog.hu/2011/11/25/hangoskonyv_koestler_arthur_sotetseg_delben_ratoti_zoltan_eloadasaban

De akár az 1984 is jó háttéranyag.

leponex 2011.12.13. 11:17:43

@TrueY: "Sokkal inkább azt, hogy eltűrte a diktatúrát."
:)
Ja. Eltűrte a piszok. Mert túl akarta élni a diktatúrát. Hogy gyereket nevelhessen a jövőnek, mondjuk.
Tetszik, amikor egy Hanti Vilmos áll ellen utólag ;-)

De ahogy gondolod.
Ezek szerint most te vagy a diktatúra láncában a szem:)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.13. 12:20:56

@leponex: "Ja. Eltűrte a piszok."
Illyés versének lényege (szerintem), hogy nem akar minősíteni. Elemez, kijelent. Azért is érdekes meghallgatni Sinkovits elmondásában a verset. Ő intonál és ez nem tetszik. Illyés saját elmondásába felsorol, ha tetszik darálja a verset. Ez szerintem közelebb van az eredeti értelmezéséhez.

Ha úgy tetszik, akkor én is része voltam a kádári diktatúrának, persze. Mindenki, aki itt élt. Sőt az is, akik elment, vagy noch dazu kivégeztek.

"Ezek szerint most te vagy a diktatúra láncában a szem."
Igen. Ezért is merült fel bennem életemben először, hogy el kellene innen mennem. Sajnos a fijjug élhetetlenné teszik Magyarországot. Illetve csak saját maguknak élhetővé. :( Bár jobban örülnék, ha inkább ők mennének valami melegebb éghajlatra... :)

leponex 2011.12.13. 17:20:34

@TrueY:
Akár érthetném így is, bizonyára a 'jobboldalról' mégis csak nagyra értékelt, a 'létező szocializmusban' valamiféle rendszerkritikus fílinggel bíró Illyésnek lehet ilyen értelmezése is.
Lajos barátunk jegyezte meg, hogy lehetett úgy is értelmiségiként élni Aczéllal társalogva mint Illyés, meg raktárosként is, mint Hamvas.

Hamvas SOHA le nem írt volna ilyen sorokat:

"hol zsarnokság van:
mindenki szem a láncban;
belőled bűzlik, árad,
magad is zsarnokság vagy;

mert már miattad dermed
dacba a gyermek,
s lesz az öledben ringó
feleség ringyó;"

Írja versében Illyés, és nem tudok nem arra gondolni, hogyan élték túl EZT az időszakot mások. (például a nagyszüleim, szüleim)

Igen, Illyés valahol mégis csak szem volt a szocializmus láncában, különösen az Októberi Sajnálatos Események utáni évtizedekben.
Nem kérdőjelezem meg se a jóindulatát, se a tisztességét.
De NEKI n/sem volt joga még 1950-ben sem ilyet írni. Lehet, hogy belőle bűzlött, áradt e zsarnokság, lehet. Önvallomásos formában tegyen erről tanúságot.
Furcsa bájt kölcsönöz e fenti soroknak saját élete, ahogy 38-ban elválik, és 39-ben már elveszi Flórát ( Attilától, ha gonoszkodni akarnék).

******
" Ezért is merült fel bennem életemben először, hogy el kellene innen mennem. Sajnos a fijjug élhetetlenné teszik Magyarországot."

Amikor kommentelni kezdtem, megfogadtam, hogy semmi tapasztalat, hozzászólás nem tántoríthat el attól a hiedelmemtől, hogy mindenki igyekszik tisztességes, korrekt, mértéktartó lenni. A maga módján természetesen ;-)

Indulj, ha menned kell, várunk vissza!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.14. 09:21:13

@leponex: Szerintem azért ennél árnyaltabb a kép. Ott van Babits idevágó szállóigévé érett sora: "vétkesek közt cinkos aki néma."
Nagyjából ugyanezt jelenti. Pedig Babits is megalkudott. Lengette a kezét a Duce üdvözlésére. Vagy Páger. Mondjuk Majorról ne is beszéljünk. Mégis nagy színészek voltak, ha emberségük erősen megkérdőjelezhető is.

"De NEKI n/sem volt joga még 1950-ben sem ilyet írni."
Ebben azt hiszem nem fogunk egyet érteni. Ilyen alapon egyetlen magyar együttest sem hallgathatnék, mert ők mindannyian lefeküdtek Erdős Péternek. Az Illés, LGT, Omega (stb.) mégis csak jó együttesek voltak. És persze a nem kiadott Syrius (stb.) méltán fújolhatna rájuk.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.14. 09:24:00

@leponex: Ja, csak még egy. Én nem az eredeti 1950-es verset tanultam meg. Abban van pár, általam nem értelmezhető versszak. Én az 1956 november 2-án telefonba diktált klasszikussá vált verziót magoltam be. :)

"Indulj, ha menned kell, várunk vissza!"
Még azért nem mentem el. De keresem a lehetőségeket.

leponex 2011.12.14. 23:37:52

@TrueY:
Magam is utaltam rá, tényleg árnyaltabb.

Az idézett Babits (akit nagyra tartok, kedvelem) "vétkesek közt cinkos aki néma." egyáltalán nem arról szól, hogy a diktatúrában megkurvul a feleség. Szerettem Németh G.Béla elemzéseit, erről a versről is, lényegét illetően még igazat is adhatnék neki is.

DE Illyés EZUTÁN már nem tehette volna meg azt, amilyen 'értelmiségi pályát' befutott NEM sokkal később ugyanezen diktatúrában. 3 Kossuth díja állt szemben ezzel a versével.
Hamvas Béla meg rakodott.

Nekem ezért nem lesz soha hiteles ez a vers. A Nagy Gáspár ha máshogy nem, rímeiben tette a hatalom ( a diktatúra, ugye? ) elé a kivégzett mártír kommunistát, Gyula bácsi meg a Kossuth díjaiból tengette életét. Háromból.

Miért is kellett háromszor megmondani, ki is ő? 1948-ban, 1953-ban !!! 1970-ben. (Amikor még volt 56-os politikai fogoly)

"mert ott áll
eleve sírodnál,
ő mondja meg, ki voltál,
porod is neki szolgál."

"hol zsarnokság van,
ott zsarnokság van
nemcsak az ernyedetlen
tapsoló tenyerekben,"

50-ben, 51-ben írta a fentiket, 53-ban meg átveszi ismét a Kossuth díjat.
Gondolom az ernyedetlen tapsoló tenyereknek volt dolguk az ünnepségen.

Vagy 51-ben még diktatúra volt, 53-ban már NEM?
Azért mert a rettenetes 52-es évet valahogy túlélték azok a magukból zsarnokságot bűzlő megnyomorított emberek??

Nos, aki három kossuth díjjal, tanácsköztársasági emlékéremmel vagyon díjazva a diktatúrában, az nekem ne mondja meg a 'megalkuvó parasztokról', hogy szemek a láncban.
Gyula bácsi TUDTA, hogy ő valóban az volt, és kitüntetéseit, pályáját elnézve az is maradt.

Meg lehet persze magyarázni ...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.16. 10:04:03

@leponex: Látom, Te mindenáron utálni akarod Illyést és ezért a verseit is. Én ezt igyekszem elkerülni. És nagy nyereségnek tartom. Ezért olvasom Csurka meghülyülése előtti drámáit, mert jók. Ezért tudom szeretni Eperjest és Székhelyi Józsefet is. Mint színészt. Babits is megalkuvó volt, mégis iszonyatosan nagy költő.

A hatalomnak szüksége van a "nép" által elfogadott "hősokre" (l. Páger hazacsalogátása). A "hősöknek" pedig élniük kell. Kevesen ugranak a bitófa alá.

leponex 2011.12.18. 02:29:38

@TrueY:
Nem, de minél inkább meg akarták szerettetni velem (a szocializmusban a rendszert utálók, ahogy Édesapám is ) e verset, annál inkább világosabb lett ennek hamissága.
Ettől még alkotott szépet, jót is, de ez nem változtat EZEN semmit.

Nem túl elegánsan - de érthetőnek vélhető okból átlépsz e valóságon.

1951-ben zsarnokság van, mindenki szem a láncban, majd 1953-ban ez a zsarnokság Kossuth díjjal tünteti ki.

És elfogadja, és nem mondja el versét az ünnepségen.

vagy idéznék máshonnan:
"A verset 1950-ben írta, 1965. November 2-án jelent meg az Irodalmi Újságban, a következő hazai publikálásra csak a költő halála után került sor, ennek oka a mű „ellenforradalmi „hang-vétele, később Illyés nem engedélyezte, hogy kiadják az 1956-os Forradalom hatására nem-zetközi hírűvé vált a költeményt."

Nem mondta el 1970-ben sem, a harmadik kossuth díjánál sem. Állítólag akkor is diktatúra volt. Vagy nem?

Babits nem a férje térdére ült feleséget nevezte kurvának, hanem az ÍRÁSTUDÓK árulásáról beszélt.

Melyik díját is kapta az akkori hatalomtől?

"A "hősöknek" pedig élniük kell. Kevesen ugranak a bitófa alá."

Valóban.

De milyen hős az, aki a zsarnok kezéből eszegeti a kossuth-díjakat? A rubintos zászlórendet, a babérkoszorút, a tanácsköztársaságist ?
Babits lenne a megalkuvó?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.18. 10:19:08

@leponex: "Nem túl elegánsan - de érthetőnek vélhető okból átlépsz e valóságon."
Nem lépek át, csak szétválasztom a két dolgot. Csurka Házmester siratóját sem fogok fércműnek nevezni, csak mert bornírt dolgokat ír manapság. Hitler sem festett rosszul (de igazából jól sem).

"hanem az ÍRÁSTUDÓK árulásáról beszélt"
Ahogy tette ezt ő is! Ettől még a Jónás imája az egyik kedvenc versem.

"De milyen hős az,"
Azt írtam volna valaha, hogy Illyés hős? Nem. Csak egy író. Megalkuvó. És Babits is az volt a maga idejében. Különben nem parolázott volna Mussolinivel, aki kitüntette.
süti beállítások módosítása