2011.07.20. 07:24
Medgyessy és Orbán börtönbe megy?
Még mielőtt a fideszes elvtársak felkeresik a nekik fenntartott, számukra ingyenes ellátást biztosító kormányzati luxuskórházat egy gyors kivizsgálásra, azért csak felvetném, hogy sajnálnám, ha a fülkeforradalmi kormány vezetőjét rabláncon mutogatná a közhíradó.
Olvasom ugyanis, hogy a politikai mellett jogi felelősséget is szeretne megállapíttatni Orbán Viktor szóvivője, úgy is, mint a államadósságot vizsgáló bizottság tagja. Amúgy nem lennék szemérmes: ha az 1989-es privatizáció az eredendő bűn, amikor a csúnya komcsik elosztogatták a vagyont, mégis csak meg kell vizsgálni az akkori privatizációs kormánybiztos, bizonyos Martonyi János felelősségét is.
De rátérve a rendszerváltás utáni időkre, az állam adóssága az Antall-Boross-kormány idején is meredeken emelkedett - az akkori kormánytag, Balsai István szerepének alapos feltérképezése úgy vélem, nyilván megkerülhetetlen, nem is beszélve a Fidesz korábbi miniszterelnök-jelöltjéről, Bod Péter Ákosról.
Tulajdonképpen viccelni próbálok kínomban - de csak félig, mert a Fidesz komolyan gondolja ezt az elszámoltatósdit.
Hát lássuk: a 2001-02-es kétéves költségvetés keretein felül (!) milyen kiadásokat hajtott végre és miféle kötelezettségeket hagyott hátra a Medgyessy-kormányra az első Orbán-kabinet. (Most eltekintenék attól, hogy véleményt mondjak az oly bátor Medgyessyről, aki pedig tudja, hogy nem éppen rendezett pénzügyi viszonyokat hagyott rá az elődje, csak ezt nem meri kimondani...)
Nos, a Millenáris és más presztízsberuházások költsége 100 milliárd, szövetkezeti külső és nyugdíjas üzletrészek felvásárlása 63 milliárd, autópálya (büdzsén kívül elszámolva) 300 milliárd, adókedvezmények (nyugdíj, lakáshitel) 50 milliárd, lakáshitel kamattámogatása 150 milliárd, nyugdíjak 2x3 százalékos többletemelése 2001-ben 120 milliárd, köztisztviselők béremelése 250 milliárd. Az első három tétel egyszeri kiadás 463 milliárd forint, a többi azonban tartós kifizetés, 570 milliárd. Ez több, mint ezer milliárd!
Ennyit a 2002-es kormányváltás rendezett pénzügyi viszonyairól.
Amúgy Medgyessy meg azért menne börtönbe, mert Orbán és Fidesze, valamint az MSZP és az SZDSZ támogatásával 50 százalékkal megemelte pedagógusok és az orvosok, ápolók bérét? Mert adta a 13. havi nyugdíjat és a családi pótlékot? Ma már tudjuk, hogy ezek emelték a legjobban az államadósságot, de mára már nem lenne orvos az országban, ha akkor az meg nem történik, az idős emberek pedig Orbántól már éhen is haltak volna... És nem a szocik ígértek 14. havi nyugdíjat sem...
Az államadósságkezelő központ adatai szerint pedig összegében még sosem volt ilyen magas az államadósság, mint most. Az ellopott magánnyugdíjvagyonnal karcsúsítva is több, mint ezermilliárddal nőtt az összeg az elmúlt egy évben!!!
És mindez úgy, hogy közben se fejlesztés, se életszínvonalemelés - legfeljebb az amúgy is vagyonosaknak.
Óvatos lennék tehát azzal az elszámoltatással.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Fenyegetik a gyöngyöspatai polgármestert 2011.07.20. 16:53:51
Trackback: Európa horoszkópja 2011.07.20. 11:23:28
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Majdnem 2011.07.20. 08:03:16
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.20. 08:08:39
Köldökszösz (csodalampa) 2011.07.20. 08:09:10
Az elmúlt 22 év semmi mással nem telt, mint, hogy az aktuális kormányzat igyekszik fenntartani a bizonytalanságot (értem ezalatt a létbiznytalanságot és a gazdaságpolitikai irány bizonytalanságát). Mindezt teszi azért, hogy a zavarosban tudjon halászni.
Addig, amíg közpénzek felhasználásával kapcsolatos 40-50 éves titkosítások vannak, addig, amíg állami milliárdos beruházásokkal kapcsolatban megy a mismásolás, addig itt a világon semmi nem fog változni.
És nem szegény ez az ország, mert akkor nem körözne körülötte négy évente a sok ingyenélő keselyű.
Emiksz 2011.07.20. 08:24:36
"Ez meg az 500 millió.
Hú bakker, az de sok.
Az viszont 2 milliárd.
Mi, csak kettő?"
Miért hisszük, hogy a választópolgárt érdeklik akkora összegek, amit nem tudnak felfogni.
Vajon hányan tudják mondjuk a Zuslág által elkavart összeg és a MOL részvénycsomag árának az arányát. Csak úgy nagyságrendre?
Kb egyenlő? Vagy 1000-szeres?
2011.07.20. 08:27:15
Kabarészínész 2011.07.20. 08:27:53
tovabb a jezsovi uton 2011.07.20. 08:39:34
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.07.20. 08:42:27
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.20. 08:43:24
Azok is menjenek börtönbe, akik nem szavaztak, a fideszre, mind az hatszor, családostul.
Azok is menjenek börtönbe, akik nem képesek szeretni viktort, nem képesek szeretni Istent, nem képesek Istenként szeretni viktort.
Azok is menjenek börtönbe, akik elköltötték a Meggyesi által adott magasabb nyugdíjat, mert miattuk is nőtt az adósság. Ha már elhunytak, akkor a gyerekeik. Meg az unokáik is, ha kaptak csokit a nyugdíján a nagyinak.
....
....
....
Nem lesz annyi hely a börtönökben, ezért mindenki, akinek nem kell börtönbe mennie, jogosult lesz valamelyik hermetikusan elzárt narancstelepen élni. Ezeket a telepeket őrizni fogják, lesz kerítés, és a kerítésen belül külön orvosi személyzet.
Szerintem a Hűvösvölgyi út 116 kiválóan alkalmas lenne narancstelepnek.
maps.google.hu/maps?hl=hu&tab=wl
Rwindx 2011.07.20. 08:43:49
Köldökszösz (csodalampa) 2011.07.20. 08:46:32
Végre jó lenne észrevenni, hogy ezzel nem mentesülnek a felelősség alól. Színesedne néhány város főtere, ha néhány titkosítást feloldanának. Sok lámpavas lenne feldíszítve.
manager2008 2011.07.20. 08:46:44
Kényelmes a gáz, de sajnos drága a városi lakások fűtése. Egy falusi házban a városinak a töredéke is lehet ez a költség (fa fűtés). Hulladékfával (ágfa) gyakorlatilag alig kerül a fűtés pénzbe, csak macerás mert össze kell aprítani, és keveseknek van korszerű kandallója vagy cserépkályhája. A falun lehet termelni jó kert esetében burgonyát, hagymát, tartani lehet csirkét, stb. De sokszor már ezekről is leszokott a lakosság. 10 éve még egy faluban amit ismerek 250 tehén volt , ma 20. Csirkét alig látok, disznó még ritkább.
Tehát lehet nyomorogni úgy is hogy a helyzet miatt (város) és úgy is ha valaki lusta és/vagy nincs kályhára, csirkére, vetőmagra sem pénze.
A jólétnek már régen vége van, de ezt egy bizonyos tehetetlenséggel veszi észre a lakosság és egyenlőre fogyaszt (utazik, nagy tévét vásárol, autót tart, stb.). A termelési tapasztalatok (kert) pedig elvesztek, az demagógia hogy adjunk vetőmagot és akkor jó lesz. A francot, ha nem értesz hozzá a termés nem ér semmit.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.20. 08:46:48
Már maga az a szokás is botrányos, hogy a közalkalmazotti réteg töketlenségéből fakadó hiányt, még meg is növelik évente inflációs fizetésemelés néven!
A mindenkori adóbevétel növekedés alapján kellene fizetésemelést kapniuk, nem az alapján mekkora hiányt termeltek ki... mert így érdekük a hiánytermelés!
ifrance 2011.07.20. 08:48:37
a poszthoz meg csak annyit: a baloldal a számok nagy barátja. de azért óvatosan megkerüli a kérdést, hogy hogyan alakult az államadósság 1990-től napjainkig. persze majdnem mindenki alatt nőtt. csak ugye az arányok kérem, az arányok... hát arról hallgatunk mélyen.
egyébként még azt magyarázza el nekem valaki, hogy miért áll Medgyessynek érdekében azt hazudni, hogy a fidesz jól kormányzott? ezzel akar betenni az mszpnek, vagy Gyurcsánynak? de most komolyan...
Bona Fides 2011.07.20. 08:49:31
ifrance 2011.07.20. 08:54:06
nálunk is azt kéne, hogy gázár támogatás helyett nyomassák a házak szigetelését. és nem úgy, mint annó a nyílászárócsere -programot, hogy annyi benne a bizonytalansági faktor, hogy egyszerűen nem éri meg igénybe venni, mert ha mindent terv szerint csinálsz, még akkor is elkaszálhatják a pályázatot akár még a kivitelezés után is.
[megmondoember] 2011.07.20. 08:55:54
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.07.20. 08:58:06
Nincs pénz a fizetésekre, óriási a munkanélküliség, most bukik az Elcoteq, a fideszes képviselők alig állnak szóba egymással, a polgármestert nem szeretik, hatalmas a hitelállomány de újabb és újabb kétes kimenetelű beruházásokba kezdenének, bukás előtt álló perek a város nyakán, az utcák járhatatlanok!
Ez a sikeres város helyzete.
Kormánybiztos kinevezése várható és új választás lesz!
Jock Ewing 2011.07.20. 08:58:13
Bona Fides 2011.07.20. 08:58:23
Szerintem komolyabb mennyiségű állatot nem érdemes tartani, mert a takarmány megtermelése komoly gazdálkodást igényel, megvenni meg drága. Egy hónapban négy-öt csirkét még nyugdíjból is meg lehet venni.
Kecskét kell tartani, akkor van tej és nem használ áramot a fűnyíró, meg két-három tyúk is elfér a tojás reményében.
alfacharlybravo 2011.07.20. 09:03:58
Addig pedig további kellemes csaholást kívánok.
Testvéri üdvüzlettel
okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:10:18
Én nem.
Hadrianuska 2011.07.20. 09:11:39
"Éppen a fűtés és az élelmiszer miatt fogok egy eldugott vidéki faluba költözni nyugdíjas koromban.
Szerintem komolyabb mennyiségű állatot nem érdemes tartani, mert a takarmány megtermelése komoly gazdálkodást igényel, megvenni meg drága. Egy hónapban négy-öt csirkét még nyugdíjból is meg lehet venni.
Kecskét kell tartani, akkor van tej és nem használ áramot a fűnyíró, meg két-három tyúk is elfér a tojás reményében."
-Nagyon szomorú nyugdíjas éveid lesznek, ha azt hiszed, hogy íly' egyszerű a falusi élet..(:
ojcabojca 2011.07.20. 09:14:06
Köszönjük viktor.
Bona Fides 2011.07.20. 09:16:56
Totális hülyeség ez az ellenségeskedés. Ez itt egy ország, nem pedig Fradika-MTK meccs. Nem Bayer és Gréczy fejével kellene gondolkodnotok, hanem a sajátotokkal. Akkor látnátok, hogy a komplett fostalicska politikai elittel baj van, ezekkel nem lehet más a politika.
Akkor is ilyen szar lesz ez az ország, ha 2014-ben a ballibek marhatják el a húsosfazekat.
Ha nem hajtjátok el a vérbe az egész leszerepelt bandát.
ojcabojca 2011.07.20. 09:16:58
Dícsértessék
Bona Fides 2011.07.20. 09:18:57
maybach 2011.07.20. 09:20:51
Évről évre, választásról választásra tömegek hiszik el, hogy őket fogják képviselni, az előző hozzáa nem értő és/vagy tolvaj társaságnál jobb jön.
Ez valami fantasztikus.
manager2008 2011.07.20. 09:25:02
- Föld: talaj minősége és a kert vagy telek mérete, illetve van e külső mezőgazdasági területen saját tulajdonú vagy bérelt területe a lakosnak.
- alkalmas e a ház állattartásra (istálló, ólak, stb.
- milyen a közbiztonsági helyzet (hiába termelsz ha ellopják (fáskamrából a fát, ólból az állatot, füstölőből a kolbászt stb.
- eszközök, gépek megléte (kapálógép,kistraktor, motoroskasza, motorfűrész, hasítógép, stb.
- vetőmag, vegyszerek, + termelési tapasztalat
- van e forrásod állatorvosra, takarmányra, stb.
Nulláról sok év mire működőképes kisgazdaság jön létre, és a piacra termelés kérdéses hogy fog e menni, mert a TESCO csirkemell sokszor olcsóbb mint amit te állítasz elő.
A kecske jópofa dolog, de sajtkészítéshez sok kecske, széna, jó kerítések, fejőgép stb. kel néhánnyal meg csak a gond van.
Az emberek nagy része leszűrte azt a bölcs tapasztalatot hogy a fentiekből sok nem áll a rendelkezésére ezért a kudarcot nem szereti és inkább nem csinál semmit.
és lőn nagy semmi, üres porta ,kosz szemét, összedőlő istállók, üres ólak és nyavajgás
Netuddki. 2011.07.20. 09:26:21
"Jock Ewing 0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."
Netuddki. 2011.07.20. 09:29:12
T-5 2011.07.20. 09:32:37
Bambulka 2011.07.20. 09:33:46
reálisan 2011.07.20. 09:35:07
Márpedig a komcsik és a liberálisok ezt tették az elmúlt 8 évben. Buktak! Nálam is, a választóknál is! Ennyi!
egerészölyv 2011.07.20. 09:36:16
1) Ha cenzúra van, akor mivel magyarázod, hogy ilyen szellemtelen csacsiságokat publikálhatsz?
2) A Népszavában már próbáltad? :DD
alfacharlybravo 2011.07.20. 09:38:58
Bikfenc 2011.07.20. 09:39:04
Megkeressük a felelősöket, aztán jól leültetjük évszázadokra, felkötjük lámpavasra, de az államadósság ezzel nem fog csökkenni.
Az új embert meg nem fogja visszatartani a lopástól az, hogy az elődjét leültették, mert tudja, hogy a fiuk (haver, főnök, nagyfőnök) úgyis kihúzza a pácból. Na jó, néha nem, (pl.: Zuschlag)
Aminek változni kellene, az az általános szemlélet, hogy nem lopjuk el a közöst, sem az aprószög, sem az autópálya építés, vagy a kormányzás szintjén.
Sajnos ilyen szemléletű politikust nem látok széles e vidéken
:(
egerészölyv 2011.07.20. 09:39:12
belekotty 2011.07.20. 09:40:52
egerészölyv 2011.07.20. 09:41:26
DillingerEscapePlan 2011.07.20. 09:41:33
parázol zsoltika?
belekotty 2011.07.20. 09:41:44
egerészölyv 2011.07.20. 09:43:42
egerészölyv 2011.07.20. 09:45:17
Bona Fides 2011.07.20. 09:45:32
Egyébként pedig visszahívható, ismert és megbízható civileket kellene küldeni a parlamentbe.
Nem csak itt, mindenhol ebben a korrupt ejrópában.
CIVILEK!!!
Nem vagyok fideszes 2011.07.20. 09:47:56
Tétényi Éva tökéletesen megfelel az általad felállított kritériumrendszernek, és? Ott próbálják narancsék kinyírni, ahol csak tudják.
egerészölyv 2011.07.20. 09:48:30
(Amúgy: vágyálom. Robespierre-rel lezárult minden variáció. Nincs több. Azóta parasztvakítás folyik, hogy "ilyen még nemvoooooolt!".)
Tökiböki 2011.07.20. 09:48:36
egerészölyv 2011.07.20. 09:49:38
ojcabojca 2011.07.20. 09:50:36
DillingerEscapePlan 2011.07.20. 09:51:09
lilla- 2011.07.20. 09:52:35
Inkább Szijjártóval!
Ketten ugyanis ugyanazt a módit követték.
Szijjártó jókor hagyta abba!Egyébként ő kezdte! :)
Nekem Molnár Gyula gyanusítása is tetszik!
Vagyoni előnnyel értékesít a testület ingatlant--és a pm-t hivatali hatalommal való visszaéléssel gyanúsítják.
egerészölyv 2011.07.20. 09:54:35
egerészölyv 2011.07.20. 09:55:40
Nem vagyok fideszes 2011.07.20. 09:56:33
Jaja, "merülgetnek", hogyne, a 10 évig ámokfutó meggyes és seggnyaló brigádja meg maguk a szentéletűek. Vágom én, mint bálna fasza az iszapot.
Bona Fides 2011.07.20. 09:57:04
Az üzleti maffiának tkp. mindegy, hogy kit "szavaz be a nép", akinek mandátuma van, azt vásárolja fel (zsarolja meg).
Az egész rendszer velejéig romlott - nem csak Magyarországon, csak éppen a kevésbé tehetős országokban kevesebb pénz jut a dögszag illatosítására -, teljesen mindegy, hogy a Fidesz (vagy más) milyen alkotmányt, választási törvényt, médiatörvényt alkot.
Lehet habot verni ezzel kapcsolatban, de valójában nincs jelentősége, a polgár élete egy fikarcnyival sem lesz jobb ettől.
MZ/x 2011.07.20. 09:57:50
Tapogatott Kukorica 2011.07.20. 09:58:09
Mindenféle személyeskedés nélkül ez LOL :D
Egyébként én is falusi vagyok. Viszont életem utolsó 30 évét fogom ott tölteni csak még nem kezdtem bele :D
rókafogta 2011.07.20. 10:01:04
Bona Fides 2011.07.20. 10:01:59
ben2 2011.07.20. 10:03:06
Ezt egyetlen közgazdász, statisztikus, de még szocialista politikus sem vitatja.
Az ember azt gondolná, hogy legalább az ilyen egyszerű és világos kérdésekben nincs értelme hazudozni, mert aki túljutott az általános iskola első osztályán, azt látja a két szám közötti különbséget, ahogy azt is, hogy mely időszakban történt a növekedés.
Gréczy azonban mindig meg tud lepni. Szomorú látvány, hogy a vallásos politikai elfogultság milyen szellemi torzulásokat képes valakiben véghezvinni.
DillingerEscapePlan 2011.07.20. 10:05:01
bájgúnár 2011.07.20. 10:06:15
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 10:07:34
Bocs, hogy belevakkantok, de akkor nézzük tényleg reálisan, kedves blogtárs.
Mi az, hogy az elmúlt 8 évben? Mintha több, mint egy éve fidesz kormány lenne, nem?
Másrészt (ha a 2002-2010 közötti időszakra gondoltál) ne felejtsd el, hogy ebből a 8 évből 1 év a Bajnai kormány alatt telt, akik - igaz kényszerből - már nem hazudozással, hanem a csőd elkerülésével foglalkoztak - jól.
Bár véleményed lényegre vonatkozó része valós ("pofátlanul ne hazdujanak a szemembe"), mert ez nemcsak 2002-2010 viszonylatában, hanem ahogyan te fogalmazol, az elmúlt 8 évre igaz - és ugye ebból a nyolcból 1 év már fidesz érát jelenti.
A folytonosságot szem előtt tartva azért külön kell választani a dolgokat. A Meggyesy és Gyurcsány kormányok kártékony voltát ma már épeszű ember nem kérdőjelezi meg, de akkor hadd legyen már a legutóbbi 1 év is górcső alá véve - mindenféle nyócévezés nélkül.
Ne mossuk össze a dolgokat.
Érdekes megállapításokra lehet jutni, ha megnézzük, hogy például Meggyesy hitelből történt osztogatását kik is szavazták meg. Igen, a fidesz is! És az sem mellékes, hogy MP az osztogatással gyakorlatilag a választási ígérteit tartotta be!
Jajjj a boldog együgyűség, kedves polgártársak - hát nem erre szavazott a nép, nem erre adott MP kormányának FELHATALMAZÁST??? (Csak, hogy fideszes terminológiával éljek.)
Viszont így akkor mit tetszenek itt számon kérni, uraim?
Azt sem szabad elfejteni, hogy idén csak májusig 5,4%-kal nőtt az államadósság (ez mintegy 1000 Mrd HuF!), amit már nem MP és GYF hozott össze, hanem OV, miközben pont meghirdette az ez elleni harcot. Szép, olyan bájos, nemigaz?
Néhány szót a bukásról:
2002-ben az első Orbán kormány bukott, majd pedig 2 következő választáson szintén OV bukott, vagyis a fidesz 3 választást vesztett el az utóbbi négyből. Szóval, csak óvatosan ezzel a bukás dologgal...
Összegezve, politikai/vallási nézettől/beállítottságtól függetlenül nem ártana, ha mindenki feltenné a szemüveget, vagy pedig levenné az egyoldalú szemellenzőjét.
Kicsit tisztább lenne a kép, kissé érthetőbb lenne, hogy a butaság, a hozzá nem értés és a demagógia, a választók félrevezetése oldalfüggetlen, tovább az is, hogy 22 év történéseit nehéz feketén-fehéren látni, s a bajok okozóit csak az egyik oldalon keresni.
E megállapítást tekintve teljesen egyetértek a szerzővel, mert bizony látni kell és lehet is, hogy minden oldal kutyájának kölyke odapiszkított arra a bizonyos pamlagra.
Szép napot!
fludd 2011.07.20. 10:08:52
Mennyivel növekedett Magyarország adósságálománya 98-és 2002 között, és mennyivel 2002 és 2010 köztött?
Ha nem tudnátok akkor segít az Eurstat.
Államadósság, a GDP százalékában kifejezve:
1998- 59,9%
2002- 55,6%, tehát 4,3%-kal csökkent
2010- 80,2%, tehát 44,24%-kal növekedett.
Nos, akkor ideillik az egykori SzDSz (de jó, hogy nincs!!!) kérdése:
"Hol a lé?"
Ezért kell felelnie a baloldali kormányoknak, mert ezt a hitelt nekünk kell visszafizetni, és nem nekik. Tehát amit loptak tőlünk lopták. Akik tönkretesznek egy országot azok igen is, hogy büntető jogi felelősséggel tartoznak!!! Ennyi!
Magam részéről szívesen látnám Gyurcsányt börtönben, de kár lenne megfosztani magunkat a MaSzoP-ot szétverő áldásos tevékenységétől... :))
DillingerEscapePlan 2011.07.20. 10:12:05
bájgúnár 2011.07.20. 10:12:11
Hát ezért szimpatizálok én a kinai rendszerrel.Néha visszalövik a valóságba a nagyon elrugaszkodott kiskirályokat.Néha még a Rákosit is visszasírom ezeknek.Választást azt adtak de beleszólást már nem.Választás után már nincs elszámolás a választóid felé-Marad a politikai karrier épitése és a minél több lenyulás minden oldalról.
basa1 2011.07.20. 10:12:30
rókafogta 2011.07.20. 10:12:33
hoseman 2011.07.20. 10:12:42
nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.20. 10:16:26
Vegyi Ali 2011.07.20. 10:17:12
- Régen gyakran egy család legalább egyik fenntartója HTB volt, a gyerekek meg sokan voltak, és nem sokat jártak iskolába, tudtak segíteni. Ma meg 8-10 órát dolgozik egy felnőtt, a gyerek(ek) iskolában, senki sincs otthon. Úgy nem nagyon lehet állatot tartani. Egy család eltartására képes gazdaság mellett persze már nem kell feltétlenül dolgozni, de annak megalapozásához komoly források kellenek. Ha beleölsz 10 évet egy ilyen gazdaság létrehozásába, és bedől, akkor véged van, mert a munkaerőpiac már nem vesz vissza. Ez olyan kockázat, amit sokan nem mernek (merhetnek) vállalni, mert akkor még mindig jobb a viszonylag biztos megélhetés. Azonkívül a mezgazdban mindig vannak rossz évek, néha egymás után több is, és tartalék kell, hogy ezeket át lehessen vészelni. A vidéki többségnek semmilyen tartaléka sincs.
- a legkisebb településtől is max.10km-re van legalább egy nagyobb üzlet. Az idényzöldségek olcsóbbak, mint az otthon megtermelt (vetőmag, növényvédőszerek, trágya/műtrágya, gépi földmunka, beleölt kézi munka), ráadásul nem csak 2 hétig van újhagyma, friss borsó, vagy málna. Hozzászoktunk, hogy minden kapható.
- A "háztáji" gazdálkodást hazavágta az unió. A tejgyár nem veszi át a házi tejet, a vágóhíd pedig a kiöregedett kocát, vagy tehenet. Pedig előbbiből készül a jó szalámi, utóbbiból a marhapárizsi. Az állatok takarmányozását a többség nem drága tápokkal, hanem a helyi TSZ-től olcsón megvásárolható (zéró szállítási, tárolási, egyéb költség, gyakorlatilag termelői áron), vagy részben a fizetés helyett kapott gabonával meg tudta oldani. Így olcsón lehetett otthoni felhasználásra csirke-, disznóhúst, vagy tojást előállítani.
DillingerEscapePlan 2011.07.20. 10:18:02
nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.20. 10:19:06
nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.20. 10:20:37
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 10:22:35
Kedves ben2, a tévedés minimális kockázata mellett neked is leírom:
MP kormánya 2002-ben hitelből valósította meg választási programját, azt, amire a néptől FELHATALMAZÁST KAPOTT (© by fidesz). Azt a programot a fidesz is megszavazta, ergo az ő lelkükön is szárad.
Három dologba most ne menjünk bele:
1.
Az MP kormány közalkalmazotti béremelése (hitelből) nélkül most mi lenne a tanárokkal és az orvosokkal, egészségügyi dolgozókkal? Lenne-e itt bárki, aki tanórát tartana és betolna téged a műtőbe? Hiszen most ez is napi téma (mármint az eü dolgozók arcpirítóan alacsony bére).
2.
Mit hagyott a fidesz maga után 2002-ben? Erre vonatkozóan olvastam kimutatást, amiből az volt kiolvasható, hogy nem volt valami fényes a 1998-2002 közötti időszak - most nem kotrom elő a neten, de ha akarsz és van időd, rákereshetsz.
3.
Az IMF-nél miért jobb a magasabb kamattal kibocsájtott államkötvény (lásd előző kommentem idei adósságnövekedésre vonatkozó részét).
Summázat:
Az a kérdés, hogy ki, miért, és mennyire növelte az ország adósságát erősen árnyalt képet mutat, vagyis nem lehet mindent az elmúlt nyócév okán az mszpo nyakába varrni. Hozzáteszem, hogy a fideszes önkormányzatok adósságnövekedése is megérne egy misét, ez ugyanis szerintem rekord nagyságú.
Amikor Gréczy Zsolt e szempontból kvázi egyenlőséget von MP, GYF, OV, és eme urak kormányai közt, akkor e teinktetben meglehetősen igaza van.
Szép napot!
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.20. 10:24:07
Nekem Molnár Gyula gyanusítása is tetszik!
Vagyoni előnnyel értékesít a testület ingatlant--és a pm-t hivatali hatalommal való visszaéléssel gyanúsítják.
MI VAN?
Táskás Tóni 2011.07.20. 10:24:44
bolemann 2011.07.20. 10:24:54
Orbánék alatt 4%-kal.
Államadósság növelésben, pedig az Antall-kormány viszi a prímet
tundrazuzmo (törölt) 2011.07.20. 10:26:21
EZZEL SZEMBEN AZ ÁLLÍTÁS HAZUGSÁG! A KONKLÚZIÓ PEDIG ERRE A HAZUGSÁGRA ÉPÜL!
A tények kiolvashatók tanult kollégáim, ben2 és fludd hozzászólásaiból.
A szerző hozzáállása - nevesítve: hazudunk egyet és utána arra építve parasztvakítunk - nagyon ismerős böszmeség, Gyurcsány "The Dancer" Ferenc is valami hasonlót csinált.
Öleljék meg egymást elvtársak!
Bambulka 2011.07.20. 10:30:44
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 10:30:56
Nézd meg kérlek az államadósság idei alakulását, és gondold át újra a dolgot.
Amit GZS ír, abban bizony van valami - mégha te ezzel nem is értesz egyet, és rögtön hazugsággal vádolod.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 10:31:56
No igen, a XI. kerületi volt PM ügyére nehéz bármit is mondani. Fából vaskarika.
Táskás Tóni 2011.07.20. 10:36:48
Táskás Tóni 2011.07.20. 10:40:42
szist 2011.07.20. 10:41:22
A címet nem jól választottad meg ...
így helyesebb lenne:
(szeretett vezéred) gyurcsány fleto után - medgyessy és Orbán börtönbe megy?
maybach 2011.07.20. 10:45:13
Azt írtam, hogy az az ostobaság, hogy hisznek a rendszer igazságosságában. Hiszik, hogy őket képviselik.
A többi rendben van, de azzal már nem foglalkoztam.
Jelzem éppen a politikától független gátakat bontogatják éppen.
Táskás Tóni 2011.07.20. 10:45:21
bolemann 2011.07.20. 10:46:54
- az első Orbán kormány alatt 10% százalékponttal csökkent,
- a Medgyessy és a Gyurcsány kormány időszakában 18 százalékponttal nőtt, de ha ebből a magánynyugdíj-pénztárak vagyonának hatását is levonjuk, akkor mindössze 6 százalékponttal.
jozicsenko 2011.07.20. 10:47:31
innentől értem, mitől parázik a baloldal
tényleg, tényadatokkal miért is nem szolgál gréczy? pl
2002: 9,5e mrd Ft
2010: 20,8e mrd Ft
ami közötte van, az az mszp sara, innentől indul az elszámolás...
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.07.20. 10:47:49
Semmivel sem különbek, ugyan azt csinálják - lopnak, csalnak, hazudnak- mint dicső elődeik.
Megspékelve, magyarkodással, álszenteskedéssel, jellemtelenséggel, sunyisággal, a papírkétharmad jegyében.
Ezek már megbuktak 1 év alatt, készülj az új választásokra.
Amíg Gyurcsány és Orbán képben van , nem lesz béke és javulás a hazában!
" Itt az idő", takarodó mindkettőnek!
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 10:48:45
Köszönöm a reagálást, nagyjából pont.
A választ azonban ben2 blogtársunktól várom.
Idézem szavait:
"Az ember azt gondolná, hogy legalább az ilyen egyszerű és világos kérdésekben nincs értelme hazudozni, mert aki túljutott az általános iskola első osztályán, azt látja a két szám közötti különbséget, ahogy azt is, hogy mely időszakban történt a növekedés."
Ez szép érvelés, magam is támogatom. Tehát akkor:
Államkötvény - 6%
IMF Hitel - 4,5%.
Nos, egyszerű, világos kérdés, nincs értelme hazudozni. Ha ben2 túljutott az általános iskola első osztályán, akkor látja a különbséget.
Szóval kíváncsian várom válaszát.
angyalföldi partizán 2011.07.20. 10:49:11
high up! 2011.07.20. 10:53:01
Szóval ne hazudozz greci, a lakáshitel kamattámogatás a Fidesz alatt 50 milliárdba került. A maszopnak 8 évig jó volt ez a rendszer, úgy hogy menjél rinyálni a cenzoraidhoz, ha nem tetszik, hogy késöbb többe került a dolog. gyúrtcsányi fönöködnek is jó volt 5 évig a rendszer, úgy hogy menj hozzá és húzzál be neki egyet, hogy mit mert tenni az országgal.
Az meg úgyis meghaladja a képességed, hogy megértsd, hogy a kiadás ellenében bevétel is volt: az építésekböl, a felújításokból, a foglalkoztatottságból.
Libás haverod felmondta a támogatási rendszert egy az egyben, olvassál csak utána a KSH-n, hogy ezzel az építöipar szinte a megsemmisülés állapotába került.
A köztisztviselök (mintegy százezren) ugye akkora bértömeg emelést kaptak, mint amekkorát a közszolgák (mintegy 800 ezren) az 50%-os emeléssel? Ez utóbbi került ugyanis évi 300 milliárdba, te meg azt hazudod, hogy a köztisztviselöké is ennyibe került?
Hazudtok ti most is reggelélbeneste, és még csak azt sem akarjátok elfogadni az emberektöl, hogy pont ezért nincs számotokra visszaút a hatalomba.
Csak a börtönbe lesz, ott majd álmodozhattok tovább, hogy Orbán lesz a cellatársatok. De a Viki csak nem fog jönni.
Még látogatóba sem.
Matróz Kommandó 2011.07.20. 10:53:10
Államkötvény - HUF 6 %
IMF Hitel - EUR 4,5%
Ami ugye nem mindegy, az egyéb "feltételekről" nem is beszélve.
Bangó Tarzan (törölt) 2011.07.20. 10:53:46
Bangó Tarzan (törölt) 2011.07.20. 10:54:23
bolemann 2011.07.20. 10:55:52
okostojgli (törölt) 2011.07.20. 10:59:57
- Nem, de jól kezdődik!
Tidal Wave 2011.07.20. 10:59:58
A 2002-es kormányváltáskor az ország pánzügyei, nagy fájdalom, de igenis rendben voltak, pláne ahhoz képest, ami 2002. után következett. Az általad említett 570 Mrd-nyi tartós kiadási többlet ugyan megfelel a valóságnak, de elfeljeted, hogy ezzel szemben jelentős többletbevételek is álltak. Ugyanis 2001-2002-ben a tervezett infláció 6-7% volt, de nagyrészt az importált infláció és az élelmiszerek áralakulása miatt ennél magasabb lett az árváltozás üteme, ami jelentős többletbevételt eredményezett az államháztartás számára már 2000-ben is, így 2001-2002-ben már eleve a bevételi bázis is magasabb volt. 2002-re a tervezett bevételhez képest több száz milliárd forintos többlet realizálódott, ebből volt pénz Orbán intézkedéseire. 2002. második felére viszont ez a forrás már kimerült, a Medgyessy féle közalkalmazotti béremelésre (ami egyébként helyes döntés volt!), a kiadási oladon kellett volna fedezetett találni. 2002 és 2006 között, a korábbi ciklusokkal ellentétben elmaradt a kiigazítás a ciklus elején, és így a tartósan magas, GDP 6-7%-át kitevő államháztartási hiány gyorsan növelte az államadósságot.
A lakáshitelek kamattámogatásáról annyit, hogy az Orbánék által bevezetett rendszernek köszönhetően az 1999-es 20 ezer lakás helyett 2004-2005-ben már 45 ezer lakás épült évente, jelentős többletbevételhez juttatva az államkasszát, így a 150 Mrd-os kamatteher a valóságban jóval kisebb. Arról nem is beszélve, hogy a lakáshitelezési rendszer, amiről a 2002-es kormányváltás után elterjedt, hogy meg fogják szüntetni, ezért mindenki rohant hitelt felvenni, öngerjesztő folyamatként egyre nagyobb terheket rakva a költségvetésre, jobb volt, mint a rendszer 2003. végi megszüntetése után jött svájci frank hitelezés (remélem, ezt nem nehéz belátni akkor, mikor egy egész ország naponta nézi a CHF árfolyamot). Ha nem herélik ki teljesen a forintalapú hitelezést, olyan költségvetési politikát folytatnak, ami lehetővé tette volna a jegybanki alapkamat folyamatos csökkentését, és a piaci jelzáloghitelek kamatának csökkenését, idővel a lakástámogatási kamatteher is csökkent volna, és a rendszer önmagától kifutott volna.
angyalföldi partizán 2011.07.20. 11:00:19
jozicsenko 2011.07.20. 11:00:34
persze ha a vezetőség gondolkodása kimerül ott, hogy "merjünk kicsik lenni", na akkor kösz, jót nem lehet várni: ha a pénzem 8%át átadják pénzintézeteknek, akkor tessék elérni, hogy az így elkülönített/átutalt pénz ne növelje az államadósságot
persze a srácoknak fontosabb volt, hogy az uniós pénzeket fosztogassák (zushlag), a megmaradt vagyont elszórják (hunwald), a lehetőségekkel maximálisan visszaéljenek (szalainé a bkv-nál) vagy hogy 5 percenként újabb hülyeségeket dobjanak be a köztudatba (zászlóshajók, poliszok, mitudomén)
az ország (és a bennelakók) védelme soha, egy rohadt percig nem merült fel bennük:
-a víz a privatizált szolgáltatóknál 5* többe került, mint máshol, a haszonból meg nem fejlesztettek, hanem terjeszkedtek
-egy rohadt gumigyárnak annyit adtunk, amiről a hazai cégek álmodni sem mertek,
-a bankok simán palira vettek minket frankhitellel (figyelmeztetett bárki is minket? SENKI!),
-szavazatmaximálizálásért mindent megadtak a számukra fontosaknak (igen, a nyugdíjasok, a segélyesek, a rokkantak és a korkedvezményesek voltak a célközönség)
-ezek költségeit kifizettették a másik táborral (magyarul az adófizetőkkel)
-válaszok helyett náci lett, aki ellenszegült
s a legmocskosabbról ne is beszéljünk: Bajnai végigvitte, hogy a manyup-oknál felgyült pénzünk tőkéből tőkejövedelemmé válljon: a nyugdíjam 1/4-ét kaptuk volna tőlük, s az örököseim csak árvasági nyugdíjat kaptak volna, nem a felhalmozott tőkémet (hogy orbánék meg mindet elvitték, az csak hab a tortán): mocskos tolvajok, phej! (köp)
tamimaci 2011.07.20. 11:02:45
a következö választásokra.
De miért nem lesz 2014-ben választás?
->Azért mert nem lesz idöszerü. Az ország sulyos gazdasági helyzete miatt. Mert a nemzet még nincs rá felkészülve. Azért mert századik modositás és alkotmány átszabás után sem lesz tökéletes és kiforrott az új választójogi törvény.
Ès akkor mikor lesznek a következö választások?
->Akkor mikor idöszerü lesz, és Viktátorunk biztos lesz benne, hogy nem csak a határontúliak szavaznak rá, hanem mindenki.
Mit fog akkor ehhez az EU hozzászolni?
->Lesz akkor még EU?
Mit fog mondani Viktátorunk magának, amikor a tükörbe néz az elhalasztott választások után?
->Az nemzet egysége a viharos tengeren mindennél fontosabb. Amit 30 évre elterveztünk, nem hagyhatjuk más politikai pártok által szétrombolni.
A nemzeti jobboldal is demokrata, kár ezen vitatkozni !!!
ili810 2011.07.20. 11:05:34
fludd 2011.07.20. 11:07:38
Csehország 2007- 29%; 2010- 38,5% növekedés kb 10 százalékpont
Lengyelo. 2007- 45%; 2010- 55% növekedés 10 százalékpont
Magyarország 2007- 66,1; 2010- 80,2 növekedés kb 14%
A magyar növekedés kb. másfélszerese a másik kettőjének.
Viszont a 2002 és 2007 között is növekedett mintegy 10,5 százalékponttal ami az összadóságot nézve kb. 19-os növekedést jelent!
Azt nem lehet ugye a válságra fogni...
Bona Fides 2011.07.20. 11:09:42
Számomra azért az is aggályos, hogy abban az esetben, ha valami csoda folytán sikerülne civileket küldenünk a törvényhozásba/kormányba, azok vajon milyen módon tudnának együttműködni a mérhetetlenül korrupt EU-val, vagy a többi ország korrupt fostalicska pártos kormányával?
Perceken belül kicsinálnák őket. Mert hiába van "demokratikus választójog", azért az EU (ami igenis, hogy Moszkva helyett van) áldása is kell a választási eredményekhez. Ha pl. az EU azt mondja, hogy Haiderre nem szabad szavazni, akkor hiába a demokrácia, meg a választójog, jön ám a bünti, ha mégis rá szavaztak a polgárok.
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.07.20. 11:10:07
Szóval,ha ezt az eladósítást, mint bűncselekményt komolyan vennénk, akkor felhúzhatnánk egy szögesdrótot a határra és börtönné kellene nyilvánítani az egész országot.
Baromság, ez az egész, nem érdemel túl sok szót.
Bona Fides 2011.07.20. 11:12:03
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:12:14
Az államadósság egyik jelentős tételével próbálják - nagyon helytelenül- lenyomni a szar gazdaságpolitikájuk eredőjeként felhalmozott ktgvetési hiányt.
manager2008 2011.07.20. 11:13:36
De a szocializmusban kialakult háztáji modell ma már nem működhetne semmiképpen, nincs meg a szükséges méret a termékek előállításához, a tojást meg nem a piacon hanem a TESCO ban veszik meg a vásárlók..
A termelő és értékesítő szövetkezetek meg nem igazán erősödtek meg nálunk, sokszor emberi okból sem.
Ma azt látom hogy a fiatalok a kocsmában töltik napközben is az időt, régen meg dolgoztak a TSz ben vagy a háztájiban. Érdekes hogy egyes családok viszont csinálják a dolgukat és szépen gyarapodnak- persze hatalmas munkával. A nagybirtokokon meg tizedannyi munkaerő kell mint a régi TSZ ben kellett ugyanazon a területen (korszerűbb gépek vannak).
Az eredmény számít: sok ember rosszabb helyzetbe került mint volt 20 éve, a vásárló erő csökken, munkahely meg nem létesül elég (visszahat rá a vásárlóerő csökkenése).
centenárium 2011.07.20. 11:16:12
senkik. Mikor haltok már ki???
Loptatok,hazudtatok börtönbe veletek..
Zuslag,Hunwald,Galambos a börtöncella
kalandos.
fludd 2011.07.20. 11:16:20
:D :D :D
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:16:31
hörgőszelep (törölt) 2011.07.20. 11:16:46
Bona Fides 2011.07.20. 11:17:59
A falusi jólét feltétele ma egy jól fizető városi munkahelyen megszerzett nyugdíj és egy városi lakás hasznosításából, vagy eladásából származó jövedelem. Én is csak így merek belevágni, s e mellé még egy ideig, amíg bírom, kiegészítő jövedelmet biztosító kisvállalkozásom is lesz.
rókafogta 2011.07.20. 11:18:07
centenárium 2011.07.20. 11:19:40
ez pár hektár midössze...
Nem értenek a piszkos komcsiK semmihez.
Nekem 800 hektárom van senkjancsik.
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:21:27
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:23:09
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 11:23:13
Nem teljesen, az államkövény dollár jegyzésű. Az ÁK futamideje 30 év, míg az IMF-é 5 év volt ismereteim szerint. A hosszabb futamidő magasabb kockázatot is jelent.
Részletek itt:
akk.hu/object.38523d7f-9e9d-46e4-aebb-5426d0a2e2fd.ivy
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.07.20. 11:23:36
Amikor mi kordont bontunk, akkor az népnemzeti ellenállás, ha ti nyitjátok meg a tűzcsapot, szimpla dezertálás.
Amikor kivonulunk az ülésteremből, akkor az a hazugság elleni tiltakozás, ha a többiek nincsenek bent, akkor lógnak a munkahelyükről.
Amikor helyi lakosként lakhatási támogatást számolunk el, akkor az nekünk jár, ti pedig a piacon kérjetek számlát minden csomag retekről.
Amikor mi vásárolunk - hitelből - tőzsdén jegyzett részvényt, akkor az jól átgondolt befektetés, amikor a magánpénztárak tették, akkor eltapsolták a nyugdíjatokat.
Amikor módosítunk a nagy elosztó rendszereken, akkor az a „nem szokványos magyar út”, ha mások próbálták, akkor ez népnyúzó megszorítás, ami nem vezet sehova.
Amikor a rend fő őre 48 évesen nyugállományba vonult, csak élt a szabályok adta lehetőséggel, ha a korábbi kollégái is így tennének, akkor élősködnek a nemzet nyakán.
Amikor a mi kutyánk kölykét érint hátrányos egy szabályozás, akkor azt úgy módosítjuk, hogy rá ne vonatkozzon, ti pedig tetszettetek volna többen lenni.
Amikor nálunk az értékmérő az, hogy kinek mije van, akkor mindenki szánalmas, aki kevesebbet szerzett.
Amikor a Médiatanácsban kizárólag a mi embereink ülnek, akkor az egyensúly biztosított, mert "ők nem olyanok", ha ugyanezen szabályok alapján egyszer majd mások felügyelik a sajtószabadságot, akkor az mindjárt kommunista diktatúra.
Amikor népszavazást kezdeményeztünk, akkor a Haza nem lehetett ellenzékben, ha mások is élnének ezzel az eszközzel, akkor a nép nem elég érett a sorsának eldöntésére.
Amikor konzultációra hívjuk az embereket, akkor „hallgassuk meg egymást”, ha nektek van véleményetek, keressétek a bohócügyi államtitkárt."
Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kis ökörnek és kuss magyar polgár!
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:25:01
bolemann 2011.07.20. 11:25:57
manager2008 2011.07.20. 11:26:07
Önmagában ez nem információ csak adat :) már bocs. Az éves leadózott nyereség már infó, meg a mérleg.
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:29:27
maybach 2011.07.20. 11:29:50
Tudom.
Csak ez a nagyfokú ostobaság, vagy jóindulattal, mérhetetlen naivitás szórakoztat.
A te csapatod szemét tolvaj, így ez feljogosítja az én csapatomat a még nagyobb lopásra.
Ha te sorolod az adatokat az hazugság, ha én csúsztatok csúnyán, az az igazság.
Leírják, hogy a mostani átlag jövedelem 210e Ft. körül van.
Senki sem mondja, hogy a baszott nagy válság közepette az én adómból ne kapja már egy politikus se ennek sokszorosát.
Nem vicces?
fludd 2011.07.20. 11:30:29
Ez nyilván hazugság. Vagy ha tudsz valami terhelőt, akkor ne hallgasd el, mert a bűnpártolás... Nos?
Rokkantnyugdíjaspornósztár 2011.07.20. 11:39:43
Meg is érdemli az összes, aki olyanokra szavaz, akik már hatalmon levőként bizonyították erkölcstelenségüket és ostobaságukat.
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:41:58
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:46:30
fludd 2011.07.20. 11:48:23
Be tudnád ide linkelni, hogy hol lehet megnézni ezt a jelenetet?
JumboJet 2011.07.20. 11:48:46
Ezek is mind egyszerű, visszakövethető tények.
Szóval, nem az MSZP-t kell szeretni (sztem a nem-jobboldaliak közül itt senki nem az ő Fidesszel szembeni kiválóságukat hangoztatja), csak végre már a Fideszt kéne elkezdeni kicsit kevésbé szeretni. És akkor elhinném, hogy odaát is józan, kritikus gondolkodásra képes emberek vannak, és nem önjelölt pártszolgák. Mi itt meg tudtunk barátkozni a gondolattal, hogy a mi világnézetünkhöz -ELVILEG - közelebb álló formáció alkalmatlan volt, és elnyerte méltó büntetését. De ahhoz barátom, hogy a Fideszt bátmilyen szempontból jobbnak, sőt nem jobbnak, hanem egyenesen jónak (!) látni képesek emberek, az már nem politikai kérdés, hanem intellektuális. Értsd: gondolkodni képtelen, valakit követni vágyó, beolyásolható elvakultak gyülekezete képes csak így beállni mögé.
HgGina 2011.07.20. 11:51:53
Anti Anyag (törölt) 2011.07.20. 11:53:54
Aztán Orbánt is elő kell venni, ha ugyanaz történik nála is, mint a fenti kettőnél.
De még egyenlőre nem történt meg.
Bambulka 2011.07.20. 11:58:57
Táskás Tóni 2011.07.20. 11:59:03
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:00:51
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:03:28
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:06:35
fludd 2011.07.20. 12:06:52
OK! Várom. CSak azért furcsa nekem az összehasonlítás, hoszen Szijjártó Fidelitas elnöksége Maszop-Szadesz kormány alatt volt, tehát nem igazán lehettek olyan minisztériumi egyeztetések, mint amik a Zushlag ügyben felmerültek...
Emiksz 2011.07.20. 12:08:42
"bevezetett rendszernek köszönhetően az 1999-es 20 ezer lakás helyett 2004-2005-ben már 45 ezer lakás épült évente, jelentős többletbevételhez juttatva az államkasszát"
No meg jelentős kiadáshoz is, a kamattámogatott hitelek okán. A mesterségesen felpörgetett építőipar azóta meg visszaesésében úgy átlendült a holtponton, hogy még mindig nem látszik az alja.
"Ha (...) olyan költségvetési politikát folytatnak, ami lehetővé tette volna a jegybanki alapkamat folyamatos csökkentését"
Mire gondolsz? Tarkón kellett volna lőniük Járait? Mert erre más mód nem volt!
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:09:07
fludd 2011.07.20. 12:10:59
Nagyon szívesen! Ez a blogbejegyzés Fletót hasonlította össze Orbánnal, és nem Magyarországot Svédországgal. Más országokban nem tudjuk, pontosabban én nem tudom, hogy mire költötték el a hitelt, de ezzel szemben azt se, hogy itt mire, hiszen az ország állapotán egyáltalán nem látszik...
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:11:16
bolemann 2011.07.20. 12:19:05
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:20:55
fludd 2011.07.20. 12:22:42
Hallok én sok mindent, de nem hiszek el mindent, csak amit bizonyítva látok.
Tóni, te most az álítod, hogy a fidesz az ugyan olyan szar tolvaj banda, mint az Mszp? Ezzel tehát elismered, hogy a Maszop szar, tolvaj banda? Ezek szerint akkor Fletó nyugodtan mehet a börtönbe, mert ő volt a fő szar, tolvaj...
:)
Mr. Waszabi 2011.07.20. 12:22:44
maybach 2011.07.20. 12:24:08
Mert az egész országban csak nihil és eladósodás, szemét lenyúlás létezik.
Esztergomban a kérdésre, hogy ugyan mi a fenére adósodott el a fidesz által vezetett város, egész a fizetésképtelenségig, azt mondták, hogy de hiszen ott van a pénz az utakban, beruházásokban, stb, stb.
Mr. Waszabi 2011.07.20. 12:26:15
fludd 2011.07.20. 12:26:22
arizmendi 2011.07.20. 12:32:39
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:34:29
A fűlkeforradalmár bunkó focista csak eteti a hülye magyarokat, hazudik és vádaskodik. Klinikai eset a kancsi szélhámos pénzügyminiszterével együtt.
rókafogta 2011.07.20. 12:34:33
rókafogta 2011.07.20. 12:39:56
Táskás Tóni 2011.07.20. 12:41:19
rókafogta 2011.07.20. 12:42:48
tovabb a jezsovi uton 2011.07.20. 12:49:36
ahhaosd2 · http://kerdesek.hu 2011.07.20. 12:50:49
tovabb a jezsovi uton 2011.07.20. 12:51:19
fogai közt döghúsdarab rohad, orbán viktor, a mélynövésű lovag.
bolemann 2011.07.20. 12:54:02
rókafogta 2011.07.20. 13:04:10
tovabb a jezsovi uton 2011.07.20. 13:16:56
Táskás Tóni 2011.07.20. 13:18:32
Ez kimeríti a hazaárulás tényét, és ennél gusztustalanabb dolgot el sem tudok képzelni.Na ezért utálom ezt a cinikus hazug mocskos hazaáruló fidesz bagázst. Szerintem a tolvajlásban is az élen járnak. Csak nézd a körülöttük ólálkodó oligarcha csürhét.Na azok diktálnak ennek a hepciáskodó kis idétlen méregzsáknak.
tovabb a jezsovi uton 2011.07.20. 13:27:25
pergy 2011.07.20. 13:33:33
ezt én nem értem, komolyan. mnyp: ~2500 mrd. és _ezzel karcsúsítva_ -1000 mrd egy év alatt? ez hogy jön ki? egy év alatt 3500 mrd-ot költött a fidesz? ugyanmár. vagy ha igen hova?
pjm 2011.07.20. 13:34:08
Imágó 2011.07.20. 13:34:51
De hát akkor nem marad senki.Miért akkor a magyar melósnak rosszabb lenne??
Majd táv irányítással működne az ország,mint ahogy működik is.Nem kellet itt háború,nyugat a gazdasági ellehetetlenítést megtette rendesen.
Se ipar,se mezőgazdaság szeméttárolónak pedig kifejezetten megfelelünk... Nemde?
juzsuka 2011.07.20. 13:36:03
Én egyet tudok: közalkalmazottként dolgozom, utoljára a MP.kormányától kaptunk ÁTLAG 50%-os béremelést, azóta semmit, illetve amit el lehetett pótlékot venni, azt elvették. Az új adórendszer miatt 4 ezer forinttal lett kevesebb a jövedelmem. Nem kell itt nagy összegre gondolni, 31 év munkaviszony után 85 ezer helyett 81 ezer. Ebből kell a lakást fenntartani, ruhát, cipőt és néha élelmet is venni, a gyógyszerekről már nem is beszélek. Az életfenntartás nem emelkedett, hanem olcsóbb lenne,csak nem vettem észre? Emberek! Hogy is van ez, jobban élek, mint 4 éve??? Valamit félreértettem volna??? Ki kit néz hülyének? Azért mert mindenki ostobának néz bennünket, még nem biztos, hogy mi vagyunk az ostobák. A taknyos Lázárnak üzenem, az Én szüleim is dolgos emberek, két kezi munkájukból neveltek fel engem és testvéremet, szakmát, diplomát adtak a kezünkbe. Látástól mikulásig dolgoztak, hogy mindenünk meglegyen. Biztos valamit rosszul csináltak az ő szüleihez képest. Persze a szüleim és én is nyugodt lelkiismerettel nézek. Ö elmondhatja magáról?!
zeddez 2011.07.20. 13:47:23
3000Mrd MNYP-kből 2000Mrd hitel az 5000Mrd, ami a 8 év per 12000Mrd kb 40%-a egy év alatt, és nem csökkent semmit az adósság, csak nőtt, na akkor kitől is kéne kérdezni, hogy "hol a lé?", zsenike? De ha MNYP 3000Mrd-ja nélkül nézem is a 12000 per 8 év vs 2000Mrd per 1 év esetén se a államadósság ellen -szóban- harcoló népnemzeti mélymagyar fülkeforrdalmista pártnak áll a zaszló, mert még akkoris közel 1.5x az arány jön ki a cocik vs fityisz számolásban. Nem mellesleg a cocik alatt vmit láttál is belőle, nem lopták el mind, ezeknél meg adócsökkentés ami adóemelés lett, még kevesebb pénzből élj meg a multiadókkal felemelt kiskerárak mellett, meg úgy tűnik el több ezer Mrd, hogy sehol semmi látszatja, adósság se csökkent, meg árak se, csak kifizeted mégegyszer adókban is(!)
Bangó Tarzan (törölt) 2011.07.20. 13:59:46
Lázár (audibólalegjobbat) János irritáló vigyorgása, Orbán (szaporodok-8-kerék-8villa) Viktor kamu-bölcselkedése, és Szijjártó (mindent-megmagyarázok-bár-tegnap-még-másra-esküdtem) Péter és a többi szarházi görény (jaj, nem folytatom mert még elvisz az ÁVÓ) miatt kibaszott nagyot fog bukni a Fidesz. Ha lesz választás Orbániában 2014 tavaszán...
malaclaca 2011.07.20. 14:01:42
kopaszcenzor.blogspot.com/2011/07/bortonbe-orbannal.html
"Óvatos lennék tehát azzal az elszámoltatással."
Én nem.
Bátran neki az elszámoltatásnak!
Le az országrontóval!
Börtönbe a gazemberrel!
egerészölyv 2011.07.20. 14:09:41
egerészölyv 2011.07.20. 14:12:42
egerészölyv 2011.07.20. 14:14:48
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:17:14
@juzsuka:
"Bocs hogy ezt mondom, de a szüleid baszhatják a lelkiismeretüket, ha éhen döglesz."
Ejj Tarzan, de szépen írtad....
Ha egy házaspár tisztességben felnevel két gyereket, azoknak szakmát, diplomát ad a kezébe, akkor ennek a házaspárnak nincs mit baszhatnia.
Persze, egy normális országban.
Juzsuka, legyél büszke a szüleidre, az pedig, hogy 31 év munkaviszony után annyi pénzt viszel haza, amennyit, nem a te szégyened!
Nem lehet mindenki politikus vagy oligarcha, és az tényleg egészen arcpirító, hogy manapság dolgozó embereknek gond a megélhetés.
egerészölyv 2011.07.20. 14:17:26
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:20:08
"akkor valóban bűnözőkből állt a kormányoldal. "
Szerinted most kikből áll? Egyébként pedig bűnöző az, akire rábizonyítják (és akkor se mindig).
Szóval csak óvatosan a sarkos kijelentésekkel...
egerészölyv 2011.07.20. 14:20:42
fludd 2011.07.20. 14:21:12
4 évre kaptak megbízást, majd a 4. év végén nézzük meg, hogy hogy áll az ország. Azt gondolod, hogy abból a csődtömegből amit itt hagytatok könnyű országot építeni? 2 évvel ezelőtt a nemzetközi sajtó szerint is Magyarország csődközeli helyzetben volt, de most nem emlegetik a görögökkel, a spanyolokkal, portugálokkal együtt. Ez nem volt kis munka, és ebben el kell ismerni a Bajnaiék munkáját is. DE ez nem megy ingyen... 1 év alatt a szarkupacból nem lehet várat építeni.... szerintem 4 év alatt se.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:25:11
Sőt, olyannyira, hogy szinte csak Bajnaiéknak köszönhető az, ahol állunk.
/De ez hosszú téma. És még nincs vége./
fludd 2011.07.20. 14:25:26
Milyen reformot gátolt meg? A 300 forintos vizitdíjat? Az aztán nagy reform...
A te logikád szerint, akkor most azért olyan rossz a kormányzás, mert a szocik a lompossal meg a jobbikkal meggátolnak mindent?
Mit tud az ellenzék meggátolni?
bolemann 2011.07.20. 14:26:06
És akkor jött Bajnai.
egerészölyv 2011.07.20. 14:26:24
fludd 2011.07.20. 14:26:40
Érvelésed tanítani kéne! Lenyűgöző az az adathalmaz amivel véleményedet alátámasztod!
fludd 2011.07.20. 14:28:23
Na igen. Tehát te is elismered, hogy Gyurcsányék csődközeli helyzetbe juttatták az országot. És egy országot büntetlenül be lehet csődöltetni? Az nem hangzik túl demokratikusnak...
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:31:36
Értettem a poént, nem is volt rossz.
Az én szememet (ami nem része az általad használt többes számnak) nem kell felnyitnod, mert egyrészt nagyon klasszul látok mindkét irányba, másrészt mindig is nyitva volt.
Nyugi, a legtöbb esetben el tudom választani az ocsút a búzától. Most a fidesz gabonája igényel némi szortírozást.
Nem egyszerű, mert nagy a termés és sajnos van benne hiba rendesen.
pirimogyoró 2011.07.20. 14:33:00
átlátó 2011.07.20. 14:35:45
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:38:10
Tanítani neked is kellene: olvasást, mármint számodra, hogy ne ess hibába.
"Érvelésed tanítani kéne! Lenyűgöző az az adathalmaz amivel véleményedet alátámasztod! "
Egyrészt én nem érveltem, hanem állítottam valamit (azt, hogy szinte csak Bajnaiéknak köszönhető az ország helyzete). Ez nagy különbség.
Adathalmazt pedig valóban nem citáltam kommentem mellé, hisz akkor m,ár érveltem volna, nemigaz?
Azt írtam érvelés helyett, hogy ez hosszú téma, vagyis pont nem mentem bele az érvelésbe.
Nota bene, Bajnai-Oszkó jelentősége triviális, nem igényel érvelés folyamot.
ha ők nincsenek, akkor már régen (még a választások előtt lehúzhattuk volna a rolót.
És most szintén csak állítottam, és nem érveltem.
Tiszta?
fludd 2011.07.20. 14:42:00
Pont ez volt amit előző hozzászólásomban magam is elismertem... :)))
gejzabejla 2011.07.20. 14:43:19
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 14:47:46
Ha kicsit visszaolvasol, akkor láthatod, hogy szoktam is.
Ha kommented irónia volt, akkor bocs, ma lassú vagyok és öreg.
avionics 2011.07.20. 14:53:59
"Az új adórendszer miatt 4 ezer forinttal lett kevesebb a jövedelmem. Nem kell itt nagy összegre gondolni, 31 év munkaviszony után 85 ezer helyett 81 ezer.
Én szüleim is dolgos emberek, két kezi munkájukból neveltek fel engem és testvéremet, szakmát, diplomát adtak a kezünkbe."
Kedves juzsuka! Én az ön helyében behúznám fülem farkam. El tudom képzelni hogy műveli a szakmáját, vagy miféle diplomája van, ha 31 év után 81 ezer Ft a fizetése. Az látszik, hogy az összefüggésekről halvány fogalma sincs. Nem csodára kellett volna várni egész életében. Javaslom szavazzon 3 év múlva újra a meggyesifélékre. Lesz még 30 ezer is a pénze.
Kandabula 2011.07.20. 15:02:04
HgGina 2011.07.20. 15:06:49
avionics 2011.07.20. 15:09:40
Kandabula 2011.07.20. 15:13:07
Hans Lopkowitz 2011.07.20. 15:15:56
Részemről nem érdekel, én elég jól elvagyok szerte a világban...
avionics 2011.07.20. 15:17:58
finalNmbr 2011.07.20. 15:19:28
2002-2010 megduplázódott..
értelmetlen poszt, nincs miről beszélni
Fell Bandi 2011.07.20. 15:27:18
Behajtó70 2011.07.20. 15:27:40
Hááát, ha azon múlik, hogy mit szedtél itt össze, akkor bizony Orbánnak és a Fidesznek hajszálnyi félnivalója sincs!
Mulatságos vagy a szenvedéseddel, az izzadtságszagú csúsztatásaiddal, azzal, hogy nem tudsz szembenézni és nem tudod egyenes derékkal felvállalani az "elqurtuk" esetét és valóságtartalmát, a pannonpumát, azt, hogy gyurcsányi haverod nem kivételes üzleti érzékével lett milliárdos, hanem simán a közvagyon áron-aluli megvásárlásával (nyilván nem nagy okosság megvenni a kormányüdülőt, ha utána a kormány 50 évre bérbe veszi)...
Nyilván látod már, hogy a rendcsinálás után már valódi munkából kell meglénetek, nem lesz elég egy kis haveri kacsintással, orbánozással előhozakodni!
Minek is sorolni, hiszen a magad fajta úgynevezett "liberál-demokrata" kivesző félben van, az üszkök még villanni próbálnak egyet-egyet, de aki látja a hamut, az tudja, hogy nem nemes tölgy égett itt, hanem csak egy kupacnyi bűzlő, környezetszennyező autógumi kapott lángra az önmagára vetett fúkusztól...
Örömmel látom keservetek!
TothLali 2011.07.20. 15:34:58
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 15:37:56
Bocs, hogy belevakkantok, de avionics blogtársunk részére pontosítanám Kandabula blogtársunk frappáns észrevételét.
Nem a 4000 Ft-ról van szó, hanem talán arról, ahogyan az egykulcsos adó kommunikálva lett: senki sem fog rosszabbul járni a változtatással!
Ehhez képest látjuk, bérkommandó és egyéb ötletelés folyik, hogy helyén maradhasson a renomé (ha már egyáltalán).
Van, aki jól járt az új rendszerrel, a többség (főleg a gyerektelenek) viszont nem.
Szóval lehet ezt ragozni, de itt valami bizony hibádzik. (Mondom ezt úgy, hogy én jól jártam ezzel.)
Normális országban egy bejelentett állás elég a tisztes megélhetéshez, és nem kell huszadika után a csirkefarháttal szemezni.
Az pedig, hogy valakinek a diplomája vagy a megszerzett tudása mennyit ér, szintén nehezen ítélhető meg. Egy kezdő orvos, vagy egy fiatal tanár lehet jó szakember, de a közalkalmazotti bértábla olyan, amilyen.
A versenyszférában pedig számtalan kiváló szakember van állás nélkül, több diplomával, nyelvtudással (tudom, mert több volt kollégám ilyen gondokkal küzd).
Egy mérés nem mérés, ezért egy hozzászólás alapján ne feltételezzük már senkiről, hogy lúzer és értéktelen, vagy, hogy a csodára vár. Nekem ugyanis nem ez jött le az eredetileg kommentelt hsz-ből.
Szép napot!
Márk vagyok 2011.07.20. 15:42:32
És ez az ember újságíró, és volt kormánylófasz?
Fell Bandi 2011.07.20. 15:43:54
- Végig sem hagyja mondani a felvetést, mert nem ez a per tárgya.
Bánáti vagy Bárándy et. okosabb lesz nálad amikor a gyurcsányit védi, ők vélhetően a beszámíthatatlanságára fognak hivatkozni. Ez nem esélytelen, de várjuk ki amíg odajutunk..
avionics 2011.07.20. 15:49:40
Fell Bandi 2011.07.20. 15:52:59
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.20. 15:58:59
A több mint x szerkezet kétféle lehet: összehasonlító (itt kell vessző a mint elé) és tartalom erősítő (itt nem kell vessző a mint elé).
A Magyar helyesírás szabályai 243. /c. pontja.
A cikk szövegében két ilyen szerkezet van, mindkettőnél van vessző a mint előtt.
Szerintem a másodiknál nem kellene, mert az egy erősítő szerkezet, de ettől függetlenül nem hinném, hogy ezért a szerzőt meg kellene kövezni.
Viszont ha csak nyelvtani hibát véltél felfedezni, akkor ezek szerint egyetértesz a cikk tartalmával? Mert ebben az esetben a tartalom az, ami a kommentelőket érdekli: sokkal inkább, mint egy vesszőhiba.
roby5 · http://indafoto.hu/sleeper3 2011.07.20. 16:02:15
Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.07.20. 16:09:23
Ha ilyen nagy tapasztalata van a munkakeresés tekintetében, ajánlom, hogy esetleg próbálja ki magát... Kíváncsi volnék a tapasztalatokra...
maybach 2011.07.20. 16:10:34
Már ne haragudj, de hol élsz?
Javaslom próbálj elidőzni az ELTE Töri szakon, mellé egy nyelv, mondjuk angol, és hogy értelme is legyen pedagógia.
Aztán a három diplomáddal menj tanítani netto 75000 forintért.
Ha meg csak ennyit adnak tényleg értéktelen vagy.
Így ha a gyerekedet félhülye fogja tanítani ne csodálkozz. Az említett bölcsész meg lehet már rég egy multinál vezető, vagy marad megkeseredett tanár.
persze ez nem az elmúlt egy év bűne.
Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.20. 16:10:55
avionics 2011.07.20. 16:15:47
avionics 2011.07.20. 16:17:09
pirimogyoró 2011.07.20. 16:19:19
maybach 2011.07.20. 16:19:53
De nem is javult a helyzet.
Egyébként meg csak arra reagáltam, amit a bölcsész szakról, meg az értéktelen diplomákról írtál.
Martian (törölt) 2011.07.20. 16:22:47
avionics 2011.07.20. 16:26:05
Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.07.20. 16:26:19
mai hír, avionics figyelmébe:
"A KSH jelentéséből az derül ki, hogy az ebben a szektorban szellemi foglalkozásúként dolgozók - egyebek között a tanárok - havonta átlagosan 15 774 forinttal kevesebbet vittek haza az idei év januárjától májusig számított időszakban, mint az előző év azonos időszakában."
avionics 2011.07.20. 16:34:43
maybach 2011.07.20. 16:36:45
Akkor még egyszer.
Szerintem az általam példaként hozott bölcsész sokkal értékesebb, mint mondjuk egy szakajtónyi politikus.
Szégyen, hogy ennyi a fizetése legálisan. Mint ahogy szégyen egy orvos, egy mérnök, stb. kezdő fizetése is.
Ha válság van, akkor egy nyamvadt politikus ne keresse már meg az átlag tízszeresét, plusz amit összeügyeskedik, mert nem hajt hasznot, szemben a lesajnált bölcsésszel, aki esetleg meg tudná tanítani a gyereknek, hogy ne szemeteljen az utcán, ne lökje fel a többieket, stb.
Az általad említett hiányszakmák viszonylag gyorsabban megtanulhatóak.
Számolj utána meddig tart egy diplomás képzése, a szakmai gyakorlatról nem is beszélve.
De ha ez túlzás, akkor lehet hályogkováccsal terveztetni a házat, kuruzslóhoz vinni a beteget, esetleg a varázslóra bízni a gyerek nevelését.
Egyébként meg azért van pl. jogászból túlképzés, mert a piaci igényeknek megfelelően sokan indultak arra.
Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.07.20. 16:50:42
Én téged komolyan nem értelek. Van egyrészről egy KSH aki közöl adatokat. Aztán van egy miniszterelnök, egy köztársasági elnök, egy gazdasági miniszter, aki mond másokat, és kettő közt elég nagy az eltérés. (ergo, valaki kurvára hazudik) Nem tudom emlékszel-e olyanokra, hogy "azonnali, radikális adócsökkentés", és "senki nem fog rosszabbul járni", "nem veszik el senki nyugdíját" stb.? Az téged miért vigasztal, h 8 éve mi volt, amikor tegnap, ma és holnap naponta hazudnak a pofádba, szemtelenül? Engem elkeserít...
És ha megkérhetnélek, engem ne általánosíts...
torró 2011.07.20. 16:53:01
Ezt elkúrtad Gonosz Törpe"! Nem unod még magad ? Mert ez már kurva szánalmas hónapokon keresztül papagájt alakítani.
torró 2011.07.20. 17:02:01
Na ne mond hogy nem vagyok hozzád méltányos itt egy neked való vicc:
Lázár János és Orbán Viktor helikopteren utazik. Egy város fölött lepillantva, elégedetlen tömeget vesznek észre. Lázár megszólal:
Tudod Viktor, ha én most kidobnék egy mázsa kenyeret, ezek a kezemet is megcsókolnák!
Ha én kidobnék egymillió forintot, a lábamat is megcsókolnák!
- így Orbán.
A pilóta rezzenéstelen arccal fordul hátra: Ha én meg kidobnám magukat, a seggem is kinyalnák!*
Hangulat?
avionics 2011.07.20. 17:02:24
Görögország, Románia, most már Olaszország is komolyan nyírbálja az állami béreket. Néhol 20-30%-os számokat is hallani. Ehhez képest itthon béke és nyugalom az az 1-2%. Te meg rágod a gumicsontot, ez az igazság.
NA YA! 2011.07.20. 17:06:38
Látod meggondolatlanságot írsz, aztán befosol és visszakozol! Apropó, gratulálok az általános iskola elvégzéséhez! Személyidet megkaptad már?:P
Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.07.20. 17:13:12
avionics 2011.07.20. 17:17:54
Én megyek, ennyi éppen elég volt Grézcy újabb agymenéséből.
Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.07.20. 17:25:10
Ronin2010 2011.07.20. 17:36:27
Fell Bandi 2011.07.20. 18:17:53
ha komoly volt a kérdésed zsóti, a válaszom is az: az idióta pojáca bűnöző gyurcsányi megy a börtönbe. Körülnézhetsz tehát hogy ezentúl kinek a valagát nyalod, mert tőle ezentúl nem kapsz semmit...
szemiramis 2011.07.20. 19:27:29
cutcopy 2011.07.20. 22:10:53
Zsótika ezt csinálod már évek óta, bár a 12 ezer milliárd hiány amit Fletóval felhalmoztatok egyáltalán nem vicces..
schlumbergerna 2011.07.21. 00:25:31
---------
Őszintén kívánom neked, hogy mire végigrobotolod az életedet, olyan sorsra juss, mint amit te most kívánsz a szüleidnek, a velük egykorúaknak. Csak orvoshoz, meg patikába járjál, oda is csak tolókocsiban. Szarházi, buta narancsos.
Az emberektől elnézést kérek.
pjm 2011.07.21. 01:21:00
Na pá kis bolsevik...(most)
Kandabula 2011.07.21. 02:38:15
juzsuka 2011.07.21. 08:06:07
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.21. 10:32:09
Ebben biztos voltam, le is jött a hozzászólásodból.
Azokkal, akik szűklátókörűségükből eredően félreértenek, ostobaságokat feltételeznek és olyan skatulyába próbálnak betuszkolni, ahová nem tartozol, ne foglalkozz.
Ez volt reakcióm mondanivalója.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.21. 10:52:13
Magam is valami a tiedhez hasonlót gondolok erről a helyzetről.
A társadalom- és politikafejlődés evolúciójának tekintetében rövid ez a 22 év, talán még nem elég ahhoz, hogy valami igazán jó kialakuljon.
A fidesz 2/3-a és ennek a hatalmi gócnak, valamint a gyenge és helyben topogó ellenzéknek, továbbá a kiforratlan közös civil akaratnak a megnyilvánulásai jól mutatják a hibákat.
Fogalmam sincs, minek kell történnie ahhoz, hogy végre használható demokráciánk legyen, és az emberek zöme ne vesztesként élje meg a mindennapokat.
De amíg itt a blogtérben egy számomra nyilvánvalóan helyes megközelítést tartalmazó cikk (ti., hogy mindkét oldalon vannak súlyos hibák, s ne csak az egyikét tekintsük casus bellinek) olyan heves indulatokat és meg nem értést vélt ki a tisztelt közönségből - nem sok esélyt látok arra, hogy akár 2014-re értékelhető fejlődés történjék.
Amikor ezt mondom, nem a fidesz leváltására gondolok, hanem arra, hogy valami olyan parlamentáris (és e mellett civil) közeg jöjjön létre, ami hatékonyan, szakmai tudja kezelni az ország vezetése kapcsán megoldandó feladatokat, és nem pártérdekké, vagy egy szűk gazdasági, társadalmi elit érdekévé zsugorítja mindazt, ami az ország jövőjét kellene, hogy szolgálja.
Ahogy most állunk, hosszúnak tűnik ez az út, és nem valami díszes szegéllyel van kikökevezve (gondolataim itt és így kapocsolódnak a te katarzis-várásodhoz).
Szép napot!
juzsuka 2011.07.21. 11:20:29
Bangó Tarzan (törölt) 2011.07.21. 13:11:32
Nos, az aki nem ismeri belülről a Fideszt, az olyan mint te. Aki túlságosan is ismeri, az is olyan mint te. Bérrettegésről beszélsz, de valószínű hogy a semmit sem ismerő fideszbérenc pártkatonákhoz tartozol, akik csak izomból beszólnak másoknak, aztán rárántanak a boldogságtól a kis ivarszervükre, de előtte megvan a csatakiáltás: De beszóltam a komcsi-köcsögnek! Hát ezt kő keményen elbasztad barátom. Én nem vagyok sem komcsi, sem komcsibérenc pártkatona, főleg nem bérrettegő. És nem vagyok vérfideszes sem. Nem bálványozom I. Viktor őfelségét... Viszont látom, mi történik körülöttem. Látom, hogy kirúgtak 35 embert a munkahelyemről. Konkurenciáinknál is leépítenek. Régi ügyfeleink panaszkodnak, hogy nincs bevételük... Kereskedelemről, Iparról, Telekommunikációról beszélünk. Ők is baszkodják ki az embereket százával. Te meg ide mered pofázni, hogy bérrettegő? Hol a faszomban élsz te ember?! Mit látsz?! Mit érzékelsz a valóságból?! Vicces...
Bangó Tarzan (törölt) 2011.07.21. 13:16:14
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.07.21. 14:01:32
Kedves Tarzan!
Először is köszönöm a reflekciót!
Kérlek, hidd el nekem, hogy pontosan értem, amit írsz, azt, amire gondolsz. Veled egyetemben én is nyitott szemmel járok a világban.
Csupán arra gondoltam – és ezt tartom is – hogy nem szégyenkezhet mindenki, akire nem zúdul hatalmas fizetés, cégautó, teljesen kiaknázható gyermekek utáni adókedvezmény és az ebben a való világban már-már égi mannaként értelmezhető földi javak tömkelege.
Egy fél ország nem szégyenkezhet és nincs mit baszhatnia azért, mert tisztességes munkája után arcpirítóan kevés bért kap.
Ugyanezzel a lendülettel nem lehet mindenki képviselő, pártfunkcionárius, oligarcha, pénzember, MOL-vezér, magánpraxissal bíró szülész-nőgyógyász vagy fogorvos, esetleg bróker.
Azoknak a szorgos kis hangyáknak - akik ezt a kócerájt technikailag működtetik, vagyis tanítják a kis lurkókat, sebet kötöznek, elviszik a szemetet, reggel 5-re a boltokhoz viszik a tejet meg a kenyeret, egy szűk kis fülkéből BKV-jegyet árusítanak – nos, nekik is jár valami olyasmi, hogy tisztességes megélhetés; szégyenkezés- és baszakodásmentesen.
Ha ezt elérjük, nyert ügyünk van.
Szép napot, Tarzan!