Tikkasztó napom volt tegnap. Még azt sem hevertem ki, hogy Réthelyi miniszter átértelmezi a Himnuszt -kíváncsi lennék az átdolgozó megbízására és az összegre -, amikor megálltam a kocsival egy autóbusz mellett. Az oldalára helyezett reklám a Széchenyi-tervnek tudta be a Szent Imre-kórház felújítását, amely amúgy leginkább a Gyurcsány-kormány munkássága, legfeljebb az utolsó simítások eshettek az új kurzus idejére.

Ám ekkor megcsörrent a telefon. Egy MSZP-tag barátom hívott. Ő úgy gondolkodik, hogy számára elfogadható a Demokratikus Koalíció, támogatja a megújítási szándékot is, de az a fajta a párttag, aki szerint az egység mindennél fontosabb. Nos, azt mondja, hogy egy ismerőse hívta, aki szintén párttag és elmesélt neki valamit, ami már neki is sok volt...

Vitatkoztam magammal, hogy megírjam-e, amiről tájékoztatott, elvégre megint rám sütik majd az MSZP-ből, hogy "ártok a pártnak", ráadásul Szanyi Tibor már lefideszügynöközött a Facebook-on, mondván, ne formáljak véleményt az MSZP-ről, hiszen nem vagyok párttag, így tagdíjat sem fizetek. (Eszerint tehát, ha van egymillió MSZP-szavazó és tízeter aktív párttag, akkor a 99 százalék fogja be a száját...) Végül meggyőztem magam, íme a történet.

Pár napja ülésezett az MSZP úgynevezett programtanácsa, amelynek az a feladata, hogy hosszútávú stratégiai terveket, eszmei elképzeléseket dolgozzon ki a párt számára. A testületet Lendvai Ildikó vezeti. Legutóbbi ülésükön a tagok egy része, és meghívottak voltak jelen: Csepeli György, Bayer József, Niedermüller Péter, Földes György, Lakner Zoltán, a Policy Solutions két munkatársa. Arról beszélgettek, hogy az MSZP elnöksége számára milyen előnyös forgatókönyvek gyárthatók a jövő hétvégi kongresszusra. Reális forgatókönyvként azt taglalták, hogy hasznos lenne-e a párt számára, ha a Demokratikus Koalíció és támogatói elhagynák az MSZP-t, és új szervezetet hoznának létre.

Földes amellett érvelt, hogy megérné a váltás még olyan áron is, hogy a távozókkal megosztoznának, és odaadnák nekik a párt infrastruktúrájának és támogatásának 20 százalékát. Lakner úgy vélte - amúgy helytelenül -, hogy Gyurcsányék nem értik: a baloldal igazi kötelessége ma a leszakadók és a szegények védelme. Meglepetésre Csepeli hagyományos szocialista érveléssel amellett tört lándzsát, hogy az MSZP ígérje meg, hogy mindent visszaad mindenkinek, amit a Fidesz elvett, vagy elvenni kíván. Bayer, Niedermüller és Lendvai mérsékelni kívánták a szakítás mellett érvelők álláspontját, elfogadva, hogy a DK szándékának hitelessége és érvényessége, miszerint balközépre nyitott centrumpártra van szükség, nem vitatható. Lendvai azt mondta, hogy szerinte a szakadás két 10-15 százalékos pártot eredményezne, amelyből az MSZP lenne erősebb, de ahol a kenyeret ketté vágják, ott a morzsából a földre is hullik - magyarázta volt pártelnök és frakcióvezető.

Különös módon a résztvevők a kongresszus lebonyolításával kapcsolatban is véleményt formáltak, például olyan témában, mikor szabad vagy érdemes szót adni Gyurcsány Ferencnek, nehogy egy jó beszéddel megfordítsa a kongresszus hangulatát. (Hírek szerint minden megyére leosztják az őt bíráló felszólalókat.) Lakner és a Policy Solutions erősen antigyurcsányista felhangot ütött meg, a pártelnökség véleményét artikulálva.

A barátom azért mesélte ezt el, mert nem nézi jó szemmel Gyurcsány párton belüli levadászását és egyre jobban aggódik pártja morális állapotáért. Mivel nincs okom kételkedni abban, hogy amit mondott, igaz lenne, én is aggódom, éppen ezért tettem közzé az információt.

És hogy legyen egy újabb adalék ahhoz, miért van itt kétharmad.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr402969802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.09. 09:38:50

ZSOLT! Óvd az informátor anonimitását!!!

Gyurcsánynak el kell hagynia az MSZP-t!!! Már Öszödön megpróbálta egyszer gatyába rázni azt a társulatot, nem akarták.

fg56 2011.06.09. 10:09:11

Nem létezik baloldali párt Magyarországon, az MSZP egy béna kacsa, fabatkát sem ér: Gyurcsánnyal se és Mesterházyval pláne. Így aztán hiába hazug és demagóg, antidemokratikus a jelenlegi kormány, semmilyen alternatíva nem látszik, ami eltüntethetné egy új választáson. Pedig a vak is látja, hogy most is rossz irányba mennek a dolgok - mint mindig.

Ditte57 2011.06.09. 10:17:43

Szanyi sokat tett, hogy az MSZP a parlament közelébe se kerüljön! Gyurcsánynak pedig végre határozottan kellene fogalmaznia. Lényegesen kevesebb PR. és nagyon vigyázni a szavakra. A sörözés sajtó részvétellel nem zártkörű rendezvény.

popocatepetl 2011.06.09. 11:50:23

@Ditte57: Valahogyan ő mégis bekerült egyéniben.

popocatepetl 2011.06.09. 11:52:00

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nehogy már ő akarjon gatyába rázni bármit is, miatta bukott el az mszp!

Ditte57 2011.06.09. 12:01:02

@popocatepetl: ugye azért, Te sem gondolod, hogy annyi párttag van a kerületében, akik képesek voltak bejuttatni?

igényes 2011.06.09. 12:04:22

Budapest, 1848 (fedőcím)

"Szigorúan Titkos, Különösen Fontos, Államérdek"

Kapja: Dr. Orbán Viktor Magyarország Miniszterelnöke!
(Az érvényben lévő Alkotmány szerint egyébként tudom,
hogy Ön a Magyar Köztársaság Miniszterelnöke, csibész)

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Telefonon történt, számomra megtisztelő utasítása alapján az alábbi információkat jelentem!

Tárgy: Válaszküldemény 2009-KÜÉI-1-3193 típusú válaszborítékban szereplő adatokból leszűrhető adatok, és szubjektív vélemény.

Nevezett célszemélyt a sikeres feldolgozás érdekében először a Posta Zrt.-n láttuk el azonosítóval 2011.05.10-én, azonosítási száma 216755/020071245, így a postán keresztül is megfigyelhető mely pártokkal levelezik ugyanis a lakcíme alapján a postai számítógépes feldolgozás alapján a vonalkódhoz rendelhető nevezett levelező partnere.

Adtunk célszemélynek egy másik vonalkódot, mely alkalmas egy külön dosszié létrehozására.
Vonalkódja: 020012345678
Dossziék, melyet kérésére kialakítottam: Alattvaló, Ellenség, Betörendő

Célszemélyről tudomásunkra jutott az 1-10 kérdés alapján, hogy érthetetlen módon nem adta a számunkra elfogadható válaszokat, ezért az előzetesen megbeszéltek alapján 020012345678-al kapcsolatban E dossziét (Ellenség) nyitottam rá.

1. Feldolgoztam a vele egy háztartásban élőket lakcíműk alapján, vonalkódjaik alapján, igény estén anyagukat küldöm, hozzáteszem büntetlen előéletűek.
2. Aláírás mintáját ellenőriztem az önkormányzati nyilvántartásban, ugyanott megtudtam:
-rendelkezik útlevéllel, személyi azonosítóval, lakcímkártyával, közgyógy igazolvánnyal, jogosítvánnyal (A,B, C), gépjárművel, saját lakással, kutyával és macskával.
3. E-mail címe: zsolt@zsolt.hu
4. Ujjlenyomatával rendelkezünk a kérdőívről jó leszedtük, feldolgozásra elküldtem, nyilvántartásban nem szerepel!
5. DNS mintát a nyalókás borítékról a labor levette, bűnügyi nyilvántartásban nem szerepel!
6. NAV-nál nincs adótartozása!
7. Állami Egészségügyi Központból anyagát bekértem, jelentéshez csatolom.

Szubjektív vélemény:

Nevezett egy becsületes magyar állampolgár, büntetve nem volt, biztos adófizető.
Számunkra ezáltal nem megbízható, sajnos fedhetetlen személy, átpártolására nem számíthatunk.
Javaslat:
1. Vagyonosodási vizsgálat.
2. Budai Gyulának másolat küldése.

Budapest, 2011.06.09.

Simlis Jakab
főigazgató

Melléklet: 1. Eü. anyag

lanyi 2011.06.09. 12:07:31

Nagy a baj!

Jómagam nem értek a politika csináláshoz,de azt kérném a mértékadó baloldali politikusoktól, hogy tegyék félre az ellentéteket, a korábbi surlóásokbók adódó sértettséget.

Azután kezdjék meg a munkát a fidesz diktatúra leváltására, mert ha 2014-ben nem tudják átvenni a kormányzást óriási problémák lesznek.
Már most látszik hogy a demokratikus intézményrendszert újra kell építeni.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Úrnak kívánok sok erőt az előtte álló feladathoz, és ahhoz hogy túlélje a jelenlegi diktatúra fizikai megsemmisítésére irányúló nemtelen támadásait.
Családját, és különösen gyermekeit együttérzésemről bitosítom.

Várúr 2011.06.09. 12:09:13

Ezt nevezik kisgazdásodásnak. Szanyi ellen Gréczy. Utóbbit soha semmire se választották. Az mszp képviselői két (kettő) kivétellel listások. A semmin vitatkoznak. Furcsány Magyarország messze legutáltabb embere, Szanyi kapitány a fasorban sincs. Gréczy a kipofázás mesterdalnoka. Lakner Zoltán és a szép magyar elnevezésű Policy Solutions... Röhej.

amfiteatrum 2011.06.09. 12:11:17

Na végre egy jó hír: már az MSZP sem szereti Gyurcsányt!
Ha az MSZP 7 - 11 év múlva majd vissza akar adni valamit, akkor pl javasolnám a 13. havi nyugdíjat. Ki is vette el?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.09. 12:13:05

érdekes figyelni az indexes mszp/szdsz szavazók véleményét

tlac 2011.06.09. 12:27:10

Gréczy is, Fletó is, Szocialista Ildikóék , Szanyi Kapitányék és Mesterházy bikicsunáj Attila is maguknak főzték ezt a levest, személyesen nem is jártak nagyon rosszul.
nagyon szépen húzták még 20 évig a vörös hadsereg távoztával, ez az egyetlen teljesítményük.
vége a posztkommunizmusnak akármivé bábozódnak is.

Martian (törölt) 2011.06.09. 12:29:03

Ahhoz, hogy a szó igazi értelmében vett baloldali erő létezzen, fel kell számolni azt a gyakorlatot, hogy a baloldali párt irányítói-hangadói a komprádorburzsoázia képviselői vagy a felnőtté válásuk óta pártfunkcionáriusként dolgozó emberek legyenek!

Ez a baloldali hagyományhoz képest kábé olyan abszurd, mint a zsinagógában imádkozó SS katona!

Alapvető követelménynek kell lennie, hogy a baloldali pártvezető előzőleg 10-15 évet húzzon le a munkaerőpiacon, beosztott alkalmazottként... enélkül nincs valós tapasztalata az egyszerű, kiszolgáltatott helyzetben lévő emberek életéről... az ilyenek többnyire "bort isznak és vizet prédikálnak".

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.09. 12:29:44

@popocatepetl:

Abban, hogy elbukott Gyurcsány miatt az MSZP, legyen igazad, bár én részben másképp vélekedek erről. Elbukott, fel kellene állnia.

Viszont Puch-Lampert-Mesterházi-Szekeres-Lendvai és hasonlókkal nehéz lesz.

Lehet GyF ma a legutáltabb ember Magyarországon (bár OV szerintem toronymagasan veri), mégis közel kétszer népszerűbb, mint az MSZP maradéka

sisifux 2011.06.09. 12:29:48

@amfiteatrum:
"Ha az MSZP 7 - 11 év múlva majd vissza akar adni valamit, akkor pl javasolnám a 13. havi nyugdíjat. Ki is vette el?"

Kérhetnéd a 14. havi nyugdíjat is, volt aki megígérte. Persze, Zorbán ígért már fűt-fát. Már csak pár millió embernek kell itt hagynia az országot, azután visszaáll a Honfoglalás előtti fű-fa állapot, és Viktor/Győzike dolgozhat végre. Ha már a munka időszakának eljöveteléről beszél.

Netuddki. 2011.06.09. 12:33:20

"Pár napja ülésezett az MSZP úgynevezett programtanácsa, amelynek az a feladata, hogy hosszútávú stratégiai terveket, eszmei elképzeléseket dolgozzon ki a párt számára."

Hát szerintem tartós tejet már ne vegyenek.
De a fideszesek se...

Diocles 2011.06.09. 12:34:38

Hát ez egészen vicces, tehát Lakner úr délután még Gyurcsány kizárását követeli az MSZP-székházban, este pedig már "független" politológusként elemzi az MSZP-ben zajló folyamatokat?
Mekkora LOL, köszönjük Gréczy úr, h megosztotta a nagyérdeművel ezeket az infókat. :D

Amúgy a fejlemények nagyon az irányba haladnak, h a Gyurcsány-szárnyat lassan sarokba fogják szorítani.
A pártszavazás vélhetően sikertelen lesz, maga Gyurcsány is csupán az "aktív tagság" többségéről beszél, tehát teljesen reálisan számít arra, h vattaemberek miatt nem lesz meg még a 25%-nyi igen sem.

Hogy mi lészen azután?

Vélhetően a pártvezetés felszólítja Önöket, Gyurcsányékat, h "támogass, vagy hallgass". Ha ezt elfogadják, akkor viszont esélyük sincs a politikai visszatérésre, hiszen odasimulnak a korábban bírált pártvezetés mögé, nem tudnak alternatívát megjeleníteni.
A Gyurcsány visszatérésére vágyó hívek lassan elpárolognak, lehiggadnak, telnek az évek, és 2014-ben akár az is könnyen előfordulhat, h a gyurcsányista szocikat "lefelejtik" a listáról, max. Gyurcsány kap majd valami szimbolikus helyet a végén, de akkor már késő lesz dobbantani.

A másik megoldás, h Gyurcsány nem fogadja el az eredményt, hanem arra hivatkozik, h csupán a "vattaemberek" és "kamutagok" miatt nem tudott nyerni. Viszont ez kiélezi a konfliktusokat, közel kerülhet a pártszakadás, Gyurcsánynak ez esetben az lehet a politikai célja, h ne ő menjen, hanem küldjék, kvázi "mártírként" távozzon, aki elvesztette a meccset a "mutyikirályok" ellen. Ez esetben komoly esélye lenne a megkapaszkodásnak. Sőt, abba a helyzetbe kerülhetne, mint anno az SZDSZ, baloldali kispártként hatalmas zsarolópotenciálja lenne a "nagy mamlasz" MSZP-vel szemben.

Ui.: érdemes lesz megvárnia Gyurcsánynak az új választási törvényt is, mert könnyen megeshet, h a Fidesz az új választási törvényben leviszi 3-4%-ra a bejutási küszöböt, h ekként is segítse az ellenzék morzsolódását, de valszeg még 5%-nál is bejutna egy Gyurcsány-párt.

Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek 2011.06.09. 12:35:25

"Réthelyi miniszter átértelmezi a Himnuszt" ??? Nocsak...! Erről nem tudok. Én arról tudok, hogy a dal eredeti formájában, szövegével és dallamával megmaradt, mindössze egy kvarttal lejjebb éneklendő. Megjegyzem, az átlag zenei hallással rendelkező emberek többségének ez fel sem tűnik hallgatáskor, énekléskor pedig annyit vesz észre, hogy könnyebben végig tudja dalolni.

"Átértelmezte a himnuszt..." Zsolti, nem ezt hívjuk durva ferdítésnek....?

igényes 2011.06.09. 12:35:25

Nem kell itt senkire várni, visszamenőleg emlegetni, most a baj a jövő, azzal lenne érdemes foglalkozni. Orbán indított már egy felelőségrevonási hadjáratot. Egy keskeny út van mint az Osztyapenkónál volt a múlt héten. Minek ez a forgalmi dugó?

Várnám már, várjuk már az új találmányokat, de mint látjuk se rubik kocka, sem a szódához hasonló dolgokat nem sikerül kitalálnunk. Talán mert most próbáljuk kitalálni a nyerget az új energiatakarékos közlekedési eszközhöz. Lehangoló inkább, hogy Matolcsy az informatikát kitiltaná az oktatásból.

Nos inkább előre, mint hátra!

vizipipa 2011.06.09. 12:37:00

Gyurcsány az ország egyik legelutasítottabb embere. Hová tudna ő vezetni egy pártot?
Az MSZP elnöksége, képviselőcsoportja, általában a vezetése, tele van olyan személyekkel akikhez szintén köthető a nevezetes 8 év.
Ok, nem Gyurcsány. Hát ki? Kovács? Lendvai? Kiss? Puch? Szanyi? Gur? Göncz? Szűcs? Bárándy? Török? Nyakó?
Ez az igazi kérdés.

Várúr 2011.06.09. 12:37:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sauer akárki. A "szerinted" légyfing-szerű sóhaj. Vannak közvéleménykutatások. Orbán az első. Az elmúlt húsz év messze legnépszerűbb magyar miniszterelnöke. Furcsány a legutáltabb. Az összes közvéleménykutató szerint. No de ne zavartasd magad. Lehet álmodozni.

Netuddki. 2011.06.09. 12:38:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az mszp nem a gyurcsány miatt bukott el. Egyszerűen azért, mert nem csináltak semmit és "elszórták" a befizetett adónkat.
Ugyanazért amiért a fidesz is el fog bukni.
Nagyon remélem a következő választásokig lesz végre egy olyan, civilekből szerveződött csoportosulás amelyik a szűkebb kör haszonszerzése helyett valóban a választók szolgálatát fogja a legfőbb feladatának tartani és a valódi problémákat megoldani.
A legelső mindjárt a magyar adórendszer. Miközben egyeseket túladóztatnak másoktól képtelen az "állam" behajtani...

sisifux 2011.06.09. 12:39:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Lehet GyF ma a legutáltabb ember Magyarországon"

Biztosan nem népszerű, és lehet, hogy nem teljesen szolgált rá a közmegvetésre. Ezzel együtt sem biztos, hogy ő fogja leváltani Viktor/Győzike-t. A küldetés tudatban az a legrosszabb, mint a hülyeségben, ha valaki nem ismeri fel a korlátait. Azért mintha ebben GyuFa sem jeleskedne. Sajnos ebben méltó társa Viktor/Győzike is.

igényes 2011.06.09. 12:40:09

@Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek:

A környezetemben tényleg vannak különböző pártállásuak, szimpatizánsok, de a himnuszt senki nem tartja közülük lelkesítőnek, hát én sem. Akkoriban elfogadták, mert talán ez volt a legjobb akkoriban. Talán a sok határontúli magyar tudna segíteni egy életerősebb, bizakodóbb megteremtésében, hiszen minden tehetségkutatót ők nyernek.

Netuddki. 2011.06.09. 12:41:32

@Várúr: "Vannak közvéleménykutatások. Orbán az első. Az elmúlt húsz év messze legnépszerűbb magyar miniszterelnöke."

Muhaha! De a kedves anyukája szerintem még nála is népszerűbb.

Persze a nullánál a 0.0000000000000000000000000001% is nagyobb...

Várúr 2011.06.09. 12:41:56

@igényes:
Kosárfonóknak, kazánkovácsoknak, virágkötőknek informatika... Ami nélkül ma már kazánt kovácsolni, virágot kötni se lehet... Miközben kőműves, bádogos, tetőfedő, hentes alig van.... A szakképzés szétesett... No de a számítógép majd megoldja. Vicc. Némely embör előbb tanuljon meg írni-olvasni. Az is alig megy.

igényes 2011.06.09. 12:43:32

@Diocles: Szerintem eléggé jól látod Gyurcsányt illetően. Írásod érvényes Orbánra is, szerintem.

Várúr 2011.06.09. 12:43:37

@kovi1970:
A te kedves anyukád egyszerű számok értésére megtaníthatott volna. Ha te és a hozzád hasonlók csápolnak Furcsánynak, népszerűbb biztos nem lesz.

okostojgli (törölt) 2011.06.09. 12:44:13

"de ahol a kenyeret ketté vágják, ott a morzsából a földre is hullik"

Néhány morzsával lehet, hogy kevesebb, de egy kis zsírral, lilahagymával mégiscsak laktatóbb.

Netuddki. 2011.06.09. 12:47:52

@vizipipa: Az egész magyar politika válságban van. A magyar politikus szinonímája a megélhetési, hazug, csaló, semmittevő, ésatöbbi lett.
Amiről pont ők tehetnek a legjobban. Akár az mszp, akár a fidesz politikusainak a helyében lassan elkezdenék gondolkodni valami olyan szakma megszerzésén amiből pár év múlva meg lehet majd élni nyugdíjig.
Persze ez pár vezető "politikusra" nem vonatkozik, mert az ő "vendéglátásukról" még jó pár évig majd az állam fog gondoskodni. :evil:

Netuddki. 2011.06.09. 12:49:24

@Várúr: Már bocs, de nem a te anyukádra gondoltam. De szerintem jobban tennéd ha kivennéd a fejed az orbán sejhajából. Csókollak!

Netuddki. 2011.06.09. 12:51:30

@Várúr: 2. Kijaza gyurcsány? Muhaha!

igényes 2011.06.09. 12:52:49

@Várúr:
Szia!

Nem is gondolod, hogy a virágkötők között mennyi értelmes ember van. Kazánkovács viszont már nincs, és megdöbbentő, ha felmész a budai várba és látod az iparművészeket, mint kosárfonókat, hát elcsodálkozol. Orbán Viktor egy jó példa arra, hogy igenis érdemes akár 47 évesen is megtanulni az informatika alapjait. Ma már Orbán Viktor önállóan képes némi segítséggel felmenni a Netre. Jó még a szövegszerkesztéssel vannak problémái, de hidd el segítenek neki.

Régen a kosárfonó cigányok persze nem tudtak vezetni autót például, de ma már tudnak. Szóval a fejlődést nem szabad gátolni Matolcsy módra, ráadásul nem bosszantani akarlak, de te is tudod, hogy a Matolcsy, ha ismerné az excelt, nem tévedett volna 250 milliárdot. Téged ismerve innen a netről, hát bizony megbízhatóbb munkatársakat lennél kiválasztani, mint Orbán Matolcsy személyében. Esetleg a te feleséged receptkönyvét Szőcs írta volna, akkor lehet te kifizeted, és nem teszed meg államtitkárnak.

Petya1977 2011.06.09. 12:53:53

Az hogy a Fidesznek ma 2/3-a van kizárólag Gyurcsánnak köszönhető.

Tehát nem a Fideszt kellene ba.....tni !

Nem értem hogy egy bukott ember hogy tud ennyire központi helyen lenni. Gyanítom, hogy ezt direkt csinálja a sajtó (nem véletlenül)! Gyurcsány 3 mondatos blog bejegyzését is másnap címlapon hozzák.

Én nem tudom hogy nem lehet visszalépni. Vonuljon ki a közéletből, az MSZP-nek is sokkal jobb lesz.

Tavaly-tavalyelőtt már több MSZP törzsszavazó is azt mondta hogy ebből már elég volt, betelt a pohár.

Lépjen ki és csinálja meg a maga demokratikus koalícióját ! Mutassa meg hogy kell. Nem tudom miért kell Gyurcsányt ajnározni annyira azoknak, akik neki köszönhetik a bukásukat. Ennyi ! Ha meg ajnározzák megérdemlik a sorsukat.

igényes 2011.06.09. 12:56:54

@Várúr: Most cseréltettem ki az ablakokat, hát Interneten intéztem. A köműves Németországból az én gépemről azonnal a lakásomból rendelte méret szerint az anyagokat, megkért forduljak el, mikor a banki pinkódját beütötte és a gyártási előleget elküldte.

Sajnos sokan lenézik a szakmunkásokat, pedig hát értenek a szakmájukhoz.

Martian (törölt) 2011.06.09. 12:59:50

@Petya1977: "Az hogy a Fidesznek ma 2/3-a van kizárólag Gyurcsánnak köszönhető."

Erre mondta egy haverom, hogy a Fidesz nem fogja Gyurcsányt lecsukatni, mert ez a "baloldalon" elszabadult hajóágyú szabadlábon növeli a 2014-es újrázás esélyét.
:)

igényes 2011.06.09. 13:01:17

@Petya1977: Igen! Tényleg kellene egy kis önállóság Gyurcsánynak, nem másra rátelepedni, ugyanez Orbán.

Várúr 2011.06.09. 13:04:18

@igényes:
Dehogy nézem le őket. Sőt, örülök, hogy van szakembör, aki neten intézi a dolgokat. Csakhogy előbb az ablakcseréhez kéne érteni. Nem mellesleg a gépkezelés nem azonos az informatikai tudással. Pláne akkor nem, amikor a szakiskoláknak vakolókanálra se telik. Sorrend, kedves barátom... Előbb jól felszerelt kórház, megfizetett orvosok, utána páncélszekrény minden ágyhoz. Vágod, ugye?

igényes 2011.06.09. 13:06:11

A Fidesz-KDNP egyébként hamarosan fogyatkozni kezd.

Ma már nem Fidesz egyáltalán, csak jönnek a trónkövetelők, az időt megállítani nem lehet.

Orbán visszaforgatta az idő kerekét elöször 1998-ra. Pintér, Matolcsy, Kövér, stb.

igényes 2011.06.09. 13:09:37

@Várúr: Ablakcseréhez persze, hogy kell érteni, dehát értenek is hozzá, hidd el.

Nem hiszem, hogy valaki politikusnak születik.

Informatikai alapismeretek megvonását a nép lebutítását kívánja Matolcsy! Ne védjed már ezt a bolondot, nem ilyennek ismertelek meg.

1bak 2011.06.09. 13:10:13

Gyurcsány jó elemző, kitűnő memóriája van, tud egészen hétköznapi módon viselkedni, kiváló a debattör képessége.
Hagyja ki a szerepléseiből a szinpadias dolgokat, pozőrködést, mert az bizony nagyon sok embert taszít, és e miatt már nem is érdekes, hogy mit mond. Állja meg, hogy nem kell mindíg, még normálisan sem, szerepelnie.
Az hülyeség, hogy a párt miatta veszített, dehogy miatta. Ő látszott, rajta látszott a párt tétovasága, gyávasága, vele lett azonosítható minden ami nem jól sült el. A Fidesz amortizációs mesterkedése ezért volt eredményes. Emlékszük ugye, hogy elmebetegnek, ideggyengének minősítették, a nélkül, hogy a párt üvöltött volna. Ezeknek a mostani frakciótagoknak jelentékeny hányada gyáva, akaratgyenge, lejárt kihordási idejű ember.
Kerülném a személyeskedést, de valahogy küldök egy nagy adag fagyira valót, ha valaki memgmondja mit csinál, mivel foglakozik pl. Baja Fernc? Ö már minden volt a pártban, egy időben a miniszterelnöki sarzsi is izgatta, de jobb belátásra tért.
Ez amostani politizálás szánalmasan szinvonalatalan, ötlettelen, felszínes, minden ami nem vonzó.
Szóval, ha Gyurcsány önállósítja magát, abban a pillanatban lesz annyi támogatója, mint a maradék pártnak és hozzá fognak csatlakozni is. Ez lehet, hogy a választási győzelemhez kevés lesz, de ami most folyik az nem lehet, hanem biztosan nem lesz elég semmire sem.

Várúr 2011.06.09. 13:10:14

@igényes:
Kedves feleségem grafikáit nem Szőcs rajzolja. Nem ő írja az én kommentjeimet sem. Mi tagadás: nem sok kedvem van Gréczy pajtást olvasgatni, épp csak bekukkantottam, és elhűltem. Többek közt azon, hogy a kommentársak itt is Orbánról fecsegnek, holott Furcsány, az mszp és az ottani belharc a tárgy. Na de ezt a balliberális zülllést édesen elandalítja az ellenfél irracionális gyűlölete. Ez a magatartás még sok békés pihenő évet biztosít az ún. "baloldalnak" és a szociálisan érzékeny milliárdos Furcsánynak.

laci_52 2011.06.09. 13:10:23

Ebből az MSZP nem tud jól kijönni. Ha kizárják Gyurcsányt, elviszi egy csomó emberüket és szavazójukat egy új pártba és meggyengülnek. Ha meg újra Gyurcsány lesz az elnök(annál alább nem adja, ha a pártban marad!), akkor meg többen kilépnek és rengeteg szavazót vesztenek el. Fletó kenyértörésre fogja vinni a dolgot és az említett két lehetőség közül valamelyiket biztosan megvalósítja.

Sir Galahad 2011.06.09. 13:10:54

1: Ha jól értem, a poszt lényege az, hogy a szerző egy ismerőse állítólag hallott valamit egy ismerősétől. LOL

2: Az MSZP-belharc nagyjából leírható úgy, hogy két kopasz ember verekszik egy fésűért.

3: Aki nem MSZP-szavazó, annak már csak egy kívánsága lehet: egy jó hideg sör.

Várúr 2011.06.09. 13:13:45

@igényes:
Na még egyszer. Nem Matolcsyról van szó, hanem a sorrendről. Arról pl., hogy amikor kevés az óvoda, nem kakaóbiztos klaviatúrákkal kell kezdeni. Hogy a virágkötészet és az informatika két dolog. Hogy ma már szinte minden faluban van teleház, ahol egy kiskölyök megmutatja az asztalosmestörnek, hogy kell netezni. Egy óra kell hozzá, vagy annyi se. Míg az asztalossághoz pár év, vagy évtized kell.

Várúr 2011.06.09. 13:14:41

@Sir Galahad:
Lovag. Ez szellemes. A lényeg tömör összefoglalása.

Várúr 2011.06.09. 13:15:24

(Ezt se hittem volna, hogy épp a Gréczy blogon fogok csevegni, de nem lesz tartós...)

igényes 2011.06.09. 13:18:29

@Várúr: Hányszor magyaráztam már neked, hogy itt nincs sem jobb, sem baloldal.

A mindenkori vezetés okolható a bajokért. Nem igaz, hogy megoldás nincs.

Orbánnak igenis folytatnia kellet volna esetleg jobbítva, szakemberekkel megkonzultálva a jó írányt. Nem szégyen a jót folytatni.

Látod azért tehetségtelen rokonok, barátok jutnak pozicióba. A leggyávábbak nem merik megmondani az igazságot, és ez nagyon nagy baj.

Várúr 2011.06.09. 13:20:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Választói cinizmus... hm... ismét Furcsány jutott eszembe, akinek legutóbb volt képe arról fecsegni, hogy a politikusok nem ismerik az égő szemű szövőnők állapotát. Ő nyilván annyit szőtt-font, hogy attól bütykösek az ujjai. Választóiról, elvbarátairól is valami effélét gondolok.

Várúr 2011.06.09. 13:22:34

@igényes:
Elég nekem, ha szerény véleményed közlöd. Még a te magyarázatodra se szorulok rá. Na, mára ennyit.

igényes 2011.06.09. 13:25:29

@Várúr:

Okos enged szamár szenved, nem én találtam ki. A baj, hogy néhány ember gazdagodása miatt az egész ország szenved.

Nagy a baj, mert az emberek bizalmával élnek vissza. Tisztelet a kivételnek csak a szakmájukban teljesíteni nem tudók mennek politikai pályára, ugyanis igérnek és vagy bejön, vagy nem.

Látod mit igért a Schmiit akiről el nem hiszem, hogy az egyetemet saját maga elvégezte volna. Egyszerűen bosszantó, hogy láthatóan tudás nélkül érdekcsoportokhoz tartozó bohócok írányítják az embereket.

burt lancaster 2011.06.09. 13:33:12

Kedves Gréczy, el kellene már felejteni ezt a jobb oldal-bal oldalazást.

Van a régi posztkommunista hatalmi elit, és van a hatalomra törő új elit. Ez előbbiket támogatod pl. Te, semmi közötök a baloldalisághoz és a liberalizmushoz, ne röhögtesd már ki magadat b+

MACISAJT 2011.06.09. 13:35:38

Mikor elöször olvastam erről, azt hittem, vicc/médiahekk.

No de,immár kétség sem fér hozzá: kapcsolat.hu/blog/ferencert_es_csaladjaert

:D

MACISAJT 2011.06.09. 13:39:02

"A testületet Lendvai Ildikó vezeti. Legutóbbi ülésükön a tagok egy része, és meghívottak voltak jelen: Csepeli György, Bayer József, Niedermüller Péter, Földes György, Lakner Zoltán, a Policy Solutions két munkatársa. Arról beszélgettek, hogy az MSZP elnöksége számára milyen előnyös forgatókönyvek gyárthatók a jövő hétvégi kongresszusra"

Na, ezeknek a "függetleneknek" annyi..:D

Andráska8 2011.06.09. 13:56:22

Micsoda egy aljas bagázs ez. A demokrácia megcsúfolói. Nehogy már Gyurcsány szót kapjon, mert még észhez térnek a küldöttek.

Jó ez a film:
www.youtube.com/watch?v=4-Oxa924Dpk&feature=share

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.09. 13:56:45

@Várúr: A sorrendi kérdésben (klaviatúra és co.) egyetértek veled, valószínűleg maradéktalanul.

popocatepetl 2011.06.09. 14:04:54

@Ditte57: Nem, de nem is állítottam ilyet.

travis 2011.06.09. 14:06:45

@lanyi: "Jómagam nem értek a politika csináláshoz"
Úgy látom a helyesíráshoz se nagyon.

travis 2011.06.09. 14:12:18

"Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Úrnak kívánok sok erőt az előtte álló feladathoz, és ahhoz hogy túlélje a jelenlegi diktatúra fizikai megsemmisítésére irányúló nemtelen támadásait."

Ezt kifejtené bővebben?

popocatepetl 2011.06.09. 14:18:31

Én is sok sikert kívánok neki a labdavarró vagy a fülpiszkáló-gyártó karrierjében.

dVn · http://elvarazsoltkastely.blog.hu 2011.06.09. 14:21:59

"A barátom azért mesélte ezt el, mert ... egyre jobban aggódik pártja morális állapotáért."

Szerintem azért már nem kell aggódnia.

lapi 2.1 2011.06.09. 14:56:26

"Lendvai azt mondta, hogy szerinte a szakadás két 10-15 százalékos pártot eredményezne, amelyből az MSZP lenne erősebb, de ahol a kenyeret ketté vágják, ott a morzsából a földre is hullik - magyarázta volt pártelnök és frakcióvezető."

Na igen, ha meg ötfelé szakadna, az pontosan öt 10-15%-os pártot eredményezne. Ezzel pedig koalíció esetén bekaszálnának 2014-ben 50-75%-ot, amivel bőven kijönne a kétharmad. Akkor nemcsak vissza lehetne adni mindazt, amit a Fidesz kormány elvesz az emberektől, de egyenesen 30 évre lehetne leszállítani a kedvezményes nyugdíjkorhatárt. Sok sikert kívánok e nemes vállaláshoz!

Policy Solutions 2011.06.09. 16:56:46

Tisztelt Gréczy Zsolt!

A Policy Solutions munkatársai külsős politikai elemzőként vesznek részt a Programtanács ülésein. A tanácskozásokon szakpolitikai témákat, így például foglalkoztatáspolitikai, gazdaságpolitikai, esélyegyenlőségi ügyeket, illetve politikai stratégiai kérdéseket vitatnak meg a meghívott szakértők.

A legutóbbi ülésen az MSZP közelgő pártkongresszusának lehetséges kimeneteleit elemezték a résztvevők. A Policy Solutions elemzői szakmai alapon, közvélemény-kutatási eredmények alapján értékelték az egyes forgatókönyvek várható hatását. Szakmai hitvallásunkhoz hűen ezúttal is kizárólag a saját, független, szakmai véleményünket osztottuk meg a többi szakértővel. Elemzésünkben azt hangsúlyoztuk, hogy az egy párton belüli "demokratikus ellenzéki összefogást" számos tényezőből fakadóan nem látjuk reálisan megvalósítható politikai stratégiának. Szintén kiemeltük, hogy az MSZP-n belüli jelenlegi politikai helyzet leginkább a Fidesznek kedvező, az MSZP minden politikusa számára ártalmas - így a nyílt hatalmi konfliktus minél hamarabbi lezárása lehet bármilyen ellenzéki stratégia alapja.

Sajnáljuk, hogy e blogban a valóságot teljes mértékben eltorzító minősítések jelentek meg munkánkkal kapcsolatban. A pontos tájékoztatás érdekében a jövőben kérjük, hogy keressen meg minket mielőtt tevékenységünkről félinformációk alapján nyilvánít véleményt.

Köszönettel,

A Policy Solutions munkatársai

mismichael42 2011.06.09. 17:41:43

@igényes@Profi Munka! Le a kalappal előtte!

Diocles 2011.06.09. 18:08:13

Szanyi elég csúnyán nekiment Önöknek, Gréczy úr:

"Szanyi: Gyurcsány szivárogtatta ki az őszödi beszédet

Szanyi Tibor szerdán a Facebookon folytatta a Gyurcsány-szimpatizánsokkal vívott szópárbajt: most az őszödi beszéd került szóba. Kijelentette: azt a beszédet maga a szónok és közvetlen munkatársai, közös döntéssel adták át a sajtónak."

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=382008

rokkernyugger 2011.06.09. 19:57:54

Már rég új pártot kellett volna alapítania! Az MSZP-ből nem lesz semmi! Az se tetszik, hogy balos újságírók mondanak olyat, hogy kevés támogatója van Gyurcsánynak. Az MSZP-nek igen, de neki azt hiszem meglepődnének sokan, hogy mennyien.Csak a tempóját fel kell venni, nyammogva mellette nincs élet!

Babamacs 2011.06.09. 20:01:58

Azt hiszem Szanyinak az a legnagyobb baja, hogy sosem lesz a középszerűnél jobb politikus!

little_brunette 2011.06.10. 00:32:44

@igényes: Ezt a nekem címzett kommentet nem értem. Vagy nagyon késő van és fáradt vagyok, vagy valami teljesen másról beszélsz, mint amit én felvetettem.

czjanos 2011.06.10. 06:33:12

@Várúr: ahhoz képest, hogy csak "bekukkantottál", igen szaporán pislogsz (amihez persze jogod és lehetőséged van)!

czjanos 2011.06.10. 06:43:47

@1bak: eddig a bejegyzésedig az összes véleményt elolvastam (mindjárt haladok tovább is). Nagyon jól foglaltad össze, nem Orbánozol, hanem kizárólag a baloldal égető problémájával foglalkozol. Gyurcsány nagyon jól látja, hogy most van itt az ideje kenyértörésre vinni a dolgot. Magam abban reménykedem, hogy felül tud kerekedni azon a megcsontosodott-, de még mindig erős magon, amelyik megnyerte magának Mesterházyt a saját túlélésük érdekében!Az a véleményem, hogy ha most, a kongresszuson ez a kérdés nem dől el, akkor Gyurcsány radikálisabb útra fog lépni, ami ugyan szakadáshoz fog vezetni, de annak az eredménye távol lesz Lendvai Ildikó prognózisától ( két, 10-15 %-os párt). Az itt a nagy kérdés, hogy Gyurcsány meg tud-e nyerni civil támogatást, olyan civilekét, akiknek sem Orbán hatalmi ámokfutása, sem Mesterházyék tespedése nem alternatíva.

czjanos 2011.06.10. 06:48:48

@travis: ez olyan egyszerű: a jelenlegi hatalom mindent megpróbál ahhoz, hogy Gyurcsány Ferencet "megsemmisítse" (persze, politikusi értelemben. Ellenzékből is ezt tették, most sokkal több eszközük van hozzá.

Barragon 2011.06.10. 07:25:53

Micsoda VÉLETLEN???? A Századvég ( A Fidesz háttérintézménye!) éppen most fejezett be egy felmérést, hogy GYF visszatérését hogyan fogadná a lakosság?! Azért NEM SEMMI, hogy pénzt, energiát nem kímél a Századvég, hogy időzítve, és éppen egy "konzerv balos" offenzívát SEGÍTVE (vagy éppen együttműködve???) GYF ellenes hangulatot igyekszik kelteni! Csak nem kongresszusi és párt választási előkészítésnek szánták?? Azért mégiscsak fontos TÉNYEZŐ GYF, ha ennyire figyelmet kap!

czjanos 2011.06.10. 07:51:42

@Barragon: olyan véletlen ez, mint Szima Judit őrizetbe vételének az időpontja volt.

lapi 2.1 2011.06.10. 09:59:23

egy évvel a választások után is úgy viselkedik az mszp - szanyitól gyurcsányig, mintha a télapó dobta volna be a jobboldal elképesztő választási győzelmét az ország kéményébe. (kevés szó esik arról, hogy a jobbik sem egy virtigli baloldali párt, a fidesszel együtt a képviselői helyek több mint 80%-át birtokolják.)

akárhogy is forgatjuk, ennek legfőbb oka nem más volt, mint a 8 éven át tartó kormányzás teljes kudarca. kézen fekvő egy ekkora vereség után feltárni a kudarc okait. ez nemhogy elmaradt, s a néhány erre vonatkozó semmitmondó lózugokat, önáltatást most hagyjuk.

az szdsz ezt már nem teheti meg, mert kivégezte magát, elenyészett. az mszp azonban megmaradt. egyetlen felelős hang nem hallatszik a pártból a bukás két legfőbb okára vonatkozóan.

ezek ugye a korrupció olyan mértékű elterjedése, amely nemcsak a legmagasabb szintekig elért, hanem az irányítás integráns részévé vált. ez önmagában is elég a vereséghez, bőven találunk rá példákat más országokban. pedig demokráciában az istenadta nép a befizetett adóikból, járulékaiból az általuk választott vezetőkre bízza a közpénzek kezelését, ezért az alapja, hogy ne mondjam ethosza kéne lenni a tisztakezűségnek.

érdemes lenne, mind mesterházynak, mind gyurcsánynak tanulmányozni a zuschlag ügyet, s nemcsak azért mert egy centiméterre voltak személyükben ők maguk is a büntetőjogi felelősségre vonástól, hanem mert igen pontos kórképet ad a bukés egyik legfőbb okáról. egyben persze az mszp második vonalának erkölcsi állapotáról is.

ehelyett szemérmesen félrenéznek és max. olyasmi kommunikáció kerekedik belőle, hogy a fidesz is lop. ez persze önbecsapás, egyrészt mert ez -ha igaz is - semmire sem mentség, másrészt meg ki fogja nekik elhinni, hogy nem ugyanezt folytatják, ha ismét helyzetbe kerülnének.

a bukás másik oka az elhibázott gazdaságpolitika. itt sem mentség, hogy jött a pénzügyi világválság, hiszen azt sem a jézuska tette a fa alá, hanem okai voltak. ez már komolyabb elemzést igényelne, a mszp jelesei még csak kísérletet sem tettek erre.

azt gondolom az (új) mszp sorsa ott pecsételődött meg, amikor összeállították a listákat. tessék már végignézni, kik is ülnek a patkóban? csupa-csupa lejáratódott, kiégett politikus. puch lászlótól szekeres imrén át bizony gyurcsányig.

ez így nem fog menni, ide teljesen új "zöldmezős" baloldali párt kell, hogy a liberálisokról már ne is beszéljünk.

a vákuum ott van a baloldalon, de azt sohasem fogja olyan párt betölteni, amelyiknek bármilyen köze van az mszp-hez. ezt bizony rendkívül aprólékos melóval elsősorban kulturálisan kell felépíteni. ahogy a jobboldal megtalálta identitását, úgy a balnak is meg kell sajátját. a jelenlegi sajtóháttér teljesen alkalmatlan bármiféle támogatásra. sajnos bolgár úrék sem tudnak egyebet mondani, mint hogy diktatúra van, elveszik a szerzett jogokat etc.

nem kételkedek még most sem gyurcsány képességeiben. amennyiben ő a progresszió ember a jelen helyzetben egyet tehet: szétveri az mszp-ét, aztán évekre kivonul a politikából és ír néhány kurva jó könyvet. ezzel helyet csinál azoknak a ma még láthatatlan embereknek, akik majd egyszer megpróbálják eltakarítani a romokat és felépítenek egy modern és főleg hiteles baloldali pártot.

addig bizony a jövőben a választások a fidesz és a jobbik között fognak eldőlni.

Chicano 2011.06.10. 10:17:15

Pincér, én már csak egy kávét kérnék!

travis 2011.06.10. 10:48:57

@czjanos: Az úriember föntebb fizikai megsemmisítésről beszélt, ami minősíthetetlen.
Egyébként meg welcome in democracy. A politika a világ minden táján így működik, hogy egyik fél próbál fogást keresni a másikon. Állandó jelleggel.
Tessenek Orbán Viktoron is fogást keresni, és kutatni a lebuktatás lehetőségeit. Ekkor működik jól a demokrácia.

Seregbontó 2011.06.10. 11:20:06

" egyre jobban aggódik pártja morális állapotáért."

Hát ecsém, ami nincs azért nem kell aggódni!

loláb 2011.06.10. 11:20:29

Én már csak egy sört kérek...

pástétom 2011.06.10. 11:51:51

Lakner Zoltán mióta szocialista-barát? Ez nekem új.

pástétom 2011.06.10. 11:57:46

@burt lancaster: "Van a régi posztkommunista hatalmi elit, és van a hatalomra törő új elit."

1. Az a hatalomra törő új elit egyrészt nem is új, a rendszerváltás óta jelen van a politikai élketben, hol kormányon, hol ellenzékben - ergo besározódott már rendesen.

2. A posztkommunistáktól rendesen eltanúlták a kommunista éra hatalomgyakorlási technikáit.

Vagyis: bagoly mondja verébnek, hogy kommunista.

Psyman 2011.06.10. 12:27:13

És a kommunizmus Utódpártja eltűnik a süllyesztőben.... Végre!
Csak azt sajnálom, hogy a tagjai nem mind süllyednek el vele.

Piraeus 2011.06.10. 13:20:40

"Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn 2011.06.09. 09:38:50
ZSOLT! Óvd az informátor anonimitását!!!"

Hajaj. Az Andrássy út 60 és a kisfogház utódpártjában az élet ma sem habostorta...

fülesboci 2011.06.10. 13:24:31

@lanyi: ezek? kezdjék meg a munkát? azt sem tudják mi az....

fülesboci 2011.06.10. 13:25:17

@loláb: :dddddddddd
igazad van, pacicsülök!!!

kvasztics47 2011.06.10. 14:20:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Gyurcsánynak el kell hagynia az MSZP-t!!! "
Az ilyen summás kijelentéssel az a baj, hogy nem ilyen egyszerű az élet. Ezen az alapon mindenkinek el kéne hagyni Magyarországot, akinenek nem tetszik a rendszer. Pl. a Zorbán kormányzása.
Abból kell főzni ami van. A nehéz akadályt nem lehet megkerülni, ez nem a kínai nagy fal. (Dzsinkiszkán megkerülte) Egy fazékban főlünk. Ki kel főzni a megfelelő megoldást. A dolog nyitja Orbánnál van. Meg kell tapasztalni a népnek a zorbánkormányzást! Csak akkor lesznek fogékonyak az észérvekre. Hiába mondják a politikai elemzők, hogy csak hazudni-hazudni és így tovább előbb utóbb kidezül, hogy hazugságra nem lehet építeni egy nép boldogulását.

kvasztics47 2011.06.10. 14:26:54

@Psyman: "Csak azt sajnálom, hogy a tagjai nem mind süllyednek el vele."
Cak nem a Zorbán KISZ Titkárra gondolsz, A Kövér László (házelnök) MSZMP Kerületi Pártbizottsági tagra, Stump István MSZMP által kinevezet igazgatóra, Martonyi KÜL miniszterre?
És sorolhatnám tovább, de fökösleges, mer az ilyen barmok mint te aki a Kádár rendszer híveként végezte el a 8 Álltalánost úgysem érti.

prfact 2011.06.10. 14:30:45

Pofonegyszerű az MSZP sikerének a titka. Kettéválás után a Gyurcsányi oldal teljes mellszélességgel kiáll a romák integrációja és mindenféle megkülönböztetése mellett, további alanyi jogon járó támogatásokat ígér és a szocpol visszahozását, így elveszi az LMP-től a kezdeményezést ezen a kulcsterületen. Az MSZP a dolgozók pártjaként pozícionálja magát, mint ilyen kiáll a segélyek és más alanyi jogon járó támogatások mellett és nyíltan állást foglal a cigányság deviáns rétegei ellen. Alkot egy szinonímát a cigánybűnözésre és ezt hangoztatja, különösen az ország keleti részein, és létrehozza a munkásőrséget a dolgozó falusiak védelmére. Így elhódítja a Jobbik kelet - magyarországi bázisát. Ha a választáson a két párt együtt 15 - 15 százalékot szerez akkor koalíciót kötnek és természetesen nem csinálnak semmit, hivatkozva arra, hogy a partner nem engedi.

kvasztics47 2011.06.10. 14:32:51

@lapi 2.1: "addig bizony a jövőben a választások a fidesz és a jobbik között fognak eldőlni."
Ezzel a tudományoddal el mehetné sírásónak, ha fölvennének. Mer azé odais kell ész legalébb annyi, hogy milyen mélyre kell ásni.
Én azt mondom, hogy a semmiből nem lesz semmi.

czjanos 2011.06.10. 14:33:57

@travis: Másként értelmezed a mondatot. Szerintem a beíró a Gyurcsány fizikai megsemmisítésére irányuló nemtelen támadások kivédésére célzott.

kvasztics47 2011.06.10. 14:38:41

@prfact: "természetesen nem csinálnak semmit, hivatkozva arra, hogy a partner nem engedi"
Te aztán tényleg eccerű embörvagyol!
No teérted kár csinálni a politikát. Inkább gyüjjenek a busnanok, aki meg nem akar anyi kenyeret enni, amenyit faekével is meg lehet termelni az, meg húzzon el nyugat felé 2-300 kilométerel.

Psyman 2011.06.10. 14:41:19

@kvasztics47:
Nem én Pufajkás Hornról, KISZ titkár Ferencről, D-209-ről, MSZMP-párttag Ildikóékról és sok más hasonszőrű társukról beszélek.

Amúgy megsúgom, hogy a Kárdár-rendszerben én még pelenkát hordtam, tehát elég nehezen végezhettem akkor általánost. De azért gratulálok, mert ékes példája vagy azon birkáknak, akik két mondatból megítélnek egy embert, és messzemenő következtetéseket vonnak le.

lapi 2.1 2011.06.10. 14:49:42

@kvasztics47:

nem pontosan értem, mitől van ekkora arcod, hombre.

apukaaa 2011.06.10. 17:00:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ezért,még nem kéne elmennie,az MSzP-nek szüksége van,minden értékes emberre

apukaaa 2011.06.10. 17:02:38

rövidesen eljön az idő,amikor a józan baloldal kiűzi a kétharmaddal büszkélkedő nagyképű Orbánt és igazi demokrácia lesz ebben az országban

kvasztics47 2011.06.10. 18:57:28

@Psyman: , "akik két mondatból megítélnek egy embert, és messzemenő következtetéseket vonnak le."
Azért ez több volt 2 mondatnál, de egy fél is eléglett volna a pontos diagnózishoz. Azért írtam a 8 álltalánost, mert a Kádár rendszerben kötelező volt elvégezni, ha csak annyit tudott valaki, mint egy pelenkás.
Te csak azt szajkózod a mit direkt a fejedbe vert, a zorbán-szíjj-ártó kommandó.
A gondolkosás meghaladja a képességeidet. Pedig jó lesz igyekezni, mert már Afrikából is elég képzett emberek jönnek, Európába és elhalásszák még az utcasepső munkát is a tudatlanok elől.

kvasztics47 2011.06.10. 19:04:23

@lapi 2.1: "nem pontosan értem, mitől van ekkora arcod, hombre."
Attól, hogy megártott az a magabiztos kommentelés, ami javarészt a zorbán-szíjj-ártó kommandó mantráját állítja be önnálló véleményként.
Az általuk kifundált lózungok cifrázása, minden konkrét egyéni megállapítás helyett.

lapi 2.1 2011.06.10. 21:24:01

@kvasztics47:

ez megalapozott érvelésnek tűnik az álláspontod mellett. grat

Psyman 2011.06.10. 21:36:14

@kvasztics47: Ezekkel csak magadat minősíted, de gondolom a te köreidben eddig terjed a színvonal. Sajnálom.
Amúgy meg van Orbánékról is a véleményem, de azt nem ezen a blogon fogom kifejteni. Itt a másik oldalt kell szidni :P

czjanos 2011.06.11. 21:52:16

A "háborút" hagyjuk meg Orbánnak! Inkább vetélkedő, mert nem ellenségek küzdenek, hanem ellenfelek. Az egymillió baloldali szavazó megnyerése a tét. Ha ezzel az elnökséggel marad egyben az MSZP, akkor egy szavazatot máris levonhatnak.

tölgyes 2011.06.12. 11:19:18

Én azt gondolom, hogy nem fog semmi érdemi sem történni. Nem lesz szakítás.Maradnak együtt és tovább eszegetik egymást, vagy durvábban mondva: folytatják a szarpaszírozást. Gyurcsány nem mer szakítani, mert az MSZP háttere nélkül nem megy semmire az ő szervezési impotenciájával..A többi pedig nem meri kizárni Gyurcsányt, mert a tagság körében Gyurcsány népszerűsége nagyobbnak látszik mint amekkora... Így aztán változatlanul egymás foglyai maradnak.. és lassan tovább erodálódnak.. ha szakítanak,. akkor az erodálás felgyorsul... de azt követheti fellendülés.. ezt a mostanit csak a semmi követheti.

Sweet And Full Of Grace 2011.06.14. 09:40:58

Nyilván itt már csak a pártszervezet és a pártvagyon feletti rendelkezés a kérdés, az utódpárt évekkel ezelőtt elvesztette minden esélyét a váltópárti státusz visszaszerzésére, egy esteleges, valamikori koalíció lehetősége meg úgyis átrendezné a viszonyokat. Vihar a biliben, a saját hiearchiájukon kívül ennek senki számára nincs semmi tétje.

Sweet And Full Of Grace 2011.06.14. 09:48:10

&lapi:

"a vákuum ott van a baloldalon, de azt sohasem fogja olyan párt betölteni, amelyiknek bármilyen köze van az mszp-hez."

Én évek óta azon csodálkozom, hogy ezt a vákuumot miért nem tölti be, vagy legalább kísérli meg betölteni senki. És arra jutottam, hogy azért nem mert nincs is ilyen vákuum. A maradék "baloldali" törzsbázisnak ez kell, Szanyi, Gyurcsány, orbánsátándiktatúra, no meg egy kis 'kordagyuri' a sör/virslihez.

Az MSZP tökéletesen méltó képviselője ma a posztkommunista 'baloldalnak', nincs vákuum, mert ennél többre, jobbra nincs is szavazói igény.

2011.06.16. 11:44:30

@Várúr: Kosárfonóknak, kazánkovácsoknak, virágkötőknek informatika... Ami nélkül ma már kazánt kovácsolni, virágot kötni se lehet...

Igen. Pontosan ez a helyzet. Attól, hogy Te nem látod át, még erre halad a világ.
Anglia: vannak olyan szolgáltatások, amelyeket csak neten keresztül tudsz elérni, sőt, fizetni is.

Gondolj bele: TV adó. Nagyinak 78 évesen neten kell kifizetni, nincs más mód! Vízdíj. Hasonló.

de mindent el tudsz intézni, vagy telefonon, vagy neten. tudod, telefonon is azért, mert az ügyintéző egy számítógép előtt ül.
Hát e van.

Üdvözöllek a jelenből.

Ja, Matolcsyt csókoltatom, előre az 5 éves terv végrehajtására!
Arccal a manyup felé!

Várúr 2011.06.16. 14:52:17

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Nem kergetlek, nem is akarlak elkapni. Anglia... nálunk kicsit előbbre tart, miközben fizikai munkát végezni a britek közt a kutya se akar. Sőt gyógyítani, ápolni sem. Netezni inkább, majd szólnak a lengyel, magyar, román orvosnak, vízvezetékszerelőnek, stb. Nem vagy te olyan hülye, mint Gréczy, hogy ne tudd: egy szakmát jól megtanulni kicsit több, mint a számítógépen pár soros üziket adni-venni, netán ostobaságokat kommentelni.

2011.06.16. 18:46:01

@Várúr: Mit követett el a kis latol?
Ööööö könnyen elkaptuk uram!
(Brian élete )

Úgy látom, teljesen más síkon gondolkodunk.
Nem azt írtam, hogy a számítógép ismerete alapvetően és kizárólagosan szükségeltetik az élethez.
Azt írtam, hogy megkerülhetetlen.

2011.06.17. 00:23:58

@Várúr: egy szakmát jól megtanulni kicsit több, mint a számítógépen pár soros üziket adni-venni, netán ostobaságokat kommentelni.
van szakmád?

2011.06.17. 00:28:31

@Sweet And Full Of Grace: Az MSZP tökéletesen méltó képviselője ma a posztkommunista 'baloldalnak', nincs vákuum, mert ennél többre, jobbra nincs is szavazói igény.
Ha a baloldalt a kádári szocializmus utóérzetének tartod, akkor valóban. Ha nem Magyarországban gondolkozol, hanem a baloldaliságot európai mércével nézed, akkor óriási a vákuum, az utóbbi szavazáson például részt sem vettek ezek a tömegek.

Várúr 2011.06.17. 15:18:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Udvariasságból felelek. Több szakmám van. Főiskolai vendégtanár vagyok. Írtam néhány (megjelent) könyvet és forgatókönyvet, pár száz esszét, elemzést és tanulmányt. Nyertem egynéhány vidéki lovasversenyt. Becsavarogtam a fél világot. Nagyjából ennyi.
süti beállítások módosítása