Ahogy várható volt, elementáris erővel hatott a nyilvánosságban Gyurcsány Ferenc tegnapi késő esti bejelentése: Molnár Csaba, Niedermüller Péter és Kolber István társaságában éhségsztrájkba kezd a választási regisztráció, és ezáltal az Orbán-rezsim antidemokratikus fennmaradása ellen.

Az első reakció a megdöbbenés és az éhségsztrájkolók elsöprő erejű támogatása volt. Aztán előkerült egy hazugság az ebédlősátorról, hogy hiteltelen legyen az akció, meg egy másik mondat Gyurcsány szájába adva, hogy Orbánt nem lehet elzavarni 2014-ben, holott ennek az ellenkezőjét vallja. Most jönnek majd a viccelődések a nyilvános fogyókúráról, meg az éhező milliárdosról, de mindez teljesen érdektelen.

Két hét múlva a Fidesz átnyomja a Házon a regisztrációt, amit feliratkozásnak hamisítanak. Ha lesz regisztráció, akkor nem lesz szabad választás. Az országnak pedig két hete van arra, hogy ezt az eljárást megakadályozza. Kétségtelen, hogy a Demokratikus Koalíció válaszlépése radikális, de van-e más megoldás arra, hogy felhívják a figyelmet a készülő gyalázatra, hogy felrázzák az országot?

Tarthatna a párt még 4287 sajtótájékoztatót és kiadhatna újabb 57691 közleményt. A kereskedelmi tévékben a háromfejű kutya és a megrázta az áram a villanyszerelőt című anyagok mellé be sem férne. A közszolgálatinak hazudott Fidesz-híradók pedig ugyancsak szóra sem méltatnák, "legjobb" esetben átértelmezve adnának le negyven másodpercet. Muszáj tehát valami mást csinálni.

Magyarország súlyos politikai, gazdasági, szociális és morális válságban van, és a lejtőn csak most kezdünk majd el gyorsulni. A támogatását folyamatosan veszítő Fidesz mindent el fog követni, hogy a helyén maradhasson. Orbánnak ugyanis még egy vereség nem fér bele, ráadásul húsz év hatalomra készült. Attól is okkal félhet, hogy utolsó veresége után olyan mocskos ügyekre derülne fény, amelyeket csak hatalomban maradással lehet megpróbálni egy életre elsikálni. Ezért az alkotmányos jogokat korlátozó regisztráció, amely nyilván csak az első lépés, amelyet újabbak követnek majd, ahogy a bukás rémképe egyre erősebb lesz.

Ki kell mondani, hogy ha regisztráció van, nincs szabad választás. Ha nincs szabad választás, marad az egykulcsos adóval a szegény szegényedése, a gazdag további gazdagodása. Ha nincs szabad választás, és Orbán marad, a gyerekek iskolaköpenyben hallgathatják a rezsim butító diktátumait, lehet továbbra is havi 22 ezer forintért árkot ásni Fidesz-kegyelmeséknél közmunkában. A szegény gyerek továbbra sem jut majd be az egyetemre, választhat a kivándorlás és a bérrabszolgaság között. Ha nincs szabad választás, és Orbán marad, ide többet befektető nem jön. Ezáltal tovább nő az infláció és a munkanélküliség, tovább csökken a nyugdíjak értéke, Magyarország hosszú időre elszigetelődik, a diktatúra intézményrendszere bebetonozódik. Egy kistelepülésen az amúgy az ellenzék mellett kiálló regisztrált a voksolásig zsarolással, fenyegetéssel még eltántorítható a szavazástól. Ha regisztráció van, a határidő lejárta után bármilyen megszorító döntés esetén sem tudják meggondolni százezrek, hogy mégis inkább szavaznának, a nevezés ugyanis lejárt. Ha van regisztráció, nem lesz tévévita, minek az utolsó pillanatok kampánya, minek programot hirdetni, egy alapjogtól megfosztott ország nem fogja elfogadni az eredményt, akármi is legyen az. Annak következményei pedig beláthatatlanok....

Az egyhetes éhségsztrájk nem halálos, de igazi önsanyargatás, és rohadtul fáj annak, aki csinálja. Aki vállalja, valamit kiáltani akar. Ha a négymillió éhező, lecsúszó, egzisztenciális félelemben élő magyarnak csak a negyede megérti, hogy Gyurcsány Ferenc és társai gesztusa velük és értük vállal szolidaritást, már megérte. Ehhez képest a majdan fanyalgó és gúnyolódó megjegyzések nem számítanak. 

Balázsovits Lajos és Galkó Balázs, akik éjszaka a Kossuth téren jártak, már megértették, miről van szó. Tudják, hogy mekkora a tét. Kérdés, hogy a megfélemlített, elkábított az ország megérti-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr474765551

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Diéta a Diétánál 2012.09.10. 12:39:00

Ezer és egyféle módon meg tudnám írni, hogy miért is ne foglalkozzon a Nagyérdemű Gyurcsány Ferenc és a Demokratikus Koalíció legújabb akciójával – az egy hetes éhségsztrájkkal a választási regisztráció miatt. Kitalálják önök is, könnyű szerrel. „Me...

Trackback: Vigyázat, mély víz! I. rész. 2012.09.10. 12:08:13

Többszörösen kifejező és hasonlatszagú a cím. Mivel víz nélkül nincs élet mégsem, hozzátok el az Ő vízét nékem! Mármint a vízszolgáltató által biztosított vezetékről a házba. Mikor belevágtunk eldöntöttük, vizsgálódás nélkül cseréljük a közművek vezeté...

Trackback: Miért éppen éhségsztrájk? 2012.09.10. 08:42:01

Az egyhetes éhségsztrájk nem halálos, de igazi önsanyargatás, és rohadtul fáj annak, aki csinálja. Aki vállalja, valamit kiáltani akar.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halász Patrik 2012.09.11. 01:58:27

Ha nem a járási hivatal lesz a fideszes feliratkozási tömegnyomorgató intézmény, hanem csak a posta, akkor is érdemi korlátozását jelenti ez a választáshoz való jognak. Hiszen így nem szavazhatnak azok, akik egyébként csak a választási kampány során döntenének valamelyik párt mellett. Ezzel a Fidesz a választási kampányt is részben értelmetlenné teszi. Ha ehhez hozzá tesszük, hogy a pártok finanszírozását úgy változtatja meg, hogy a támogatás zömét csak a választási kampány során használhatják fel, amikor a választók feliratkozása már megvolt... Így pont abban az időszakban nem lehet addig közömbös vagy bizonytalan választókat meggyőzniük, amikor erre még lenne is pénzük. Összeáll a mozaik... Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy mostanra a bizonytalanná vált választóknak egy nagy tömege alakult ki, akik a Fidesztől elfordultak, de az ellenzéki pártok eddig csak egy kis részüket tudták megnyerni...

Halász Patrik 2012.09.11. 02:01:08

Talán nemcsak olyan rövid távú, praktikus politikai célja van az egésznek, hogy elriasszák a potenciális ellenzéki szavazókat, főként a falusi szegényeket.

Talán mögöttes cél az is, hogy tömegek tudatosítsák: nektek nem "jár" a demokrácia, hanem ha bizonyos általunk kitalált önkényes feltételeknek megfeleltek, akkor tetszésünk szerint engedélyezzük. Hiszen ez az egész értelmetlen feliratkozási cirkusz voltaképpen ezt is jelenti.

Relativizálják, feltételtől teszik függővé azt az alapjogot, amelytől köztársaság a köztársaság. Teszik ezt oly módon, hogy az emberek számára kellemetlenné tegyék a "köztársaságosdit". Ha elég sok embert el tudnak ezzel kedvetleníteni, akkor sikerült politikailag tovább nyomulni a távoli horizonton felsejlő királyság-diktatúra (talán egy olasz fasizmus jellegű rendszer) irányába.

M. Péter 2012.09.11. 02:15:56

@Never: Érdemes elolvasni, hogy mi volt Angliában az 1832-es választási reform előtt: en.wikipedia.org/wiki/Rotten_boroughs . A választók etetése, itatása bevett szokás volt, de 1872-ben betiltották és bevezették a titkos szavazást, ezzel gyakorlatilag megszűnt.

A regisztráció szerinted hogy segíti a korrupció csökkenését? Szerintem inkább további lehetőségeket nyit meg. Most már azt is el lehet érni, hogy valaki ne regisztráljon, ha ez kívánatos. Lehet, hogy még pénzbe sem kerül, elég, ha a polgármester az emberek értésére adja, hogy aki segélyt akar, az ne szóljon bele a politikába.

lajos0 2012.09.11. 07:55:40

"Most jönnek majd a viccelődések a nyilvános fogyókúráról, meg az éhező milliárdosról, de mindez teljesen érdektelen."

Azért gondolom ezt lehetett látni előre, és biztos volt, hogy szerencsétlen Fletó nagy igyekezetében megint kiröhögteti magát. Ezért kellett ilyen elővágás az ügyben. Ha ez igazi blog lenne, akkor úgy kezdte volna Zsolt, hogy a főnökömnek újabb baromság jutott az eszébe, megint szalad a pofonért.

De tényleg, miért hagyja a DK, ezt a szúnyogcsődört éhezni, amikor vannak ott sokkal nagyobb tartalékokkal rendelkező aktivák is, például Vadai Ágica, vagy Avarkeszi.

Kivlov 2012.09.11. 08:05:52

@dogbakszi:
:D
általában a gyf hasonló férgek elnyerik büntetésüket, csakhát ez abszurdisztán.
mellesleg: óvadkodjál te.

paragrafus 2012.09.11. 08:06:50

Tisztelt Kommentelők!
Tisztelt Gréczy Zsolt!

A következő kérdéseim vannak a regisztráció kapcsán:

1. Ha regisztráltam, akkor ezt követően hogyan és mivel tudom ezt a tényt bizonyítani?
2. Ha azt - esetlegesen - bizonyítom is, hogy a regisztrálási szándékomat valamilyen formában bejelentettem, mivel tudom bizonyítani, hogy ez a regisztráció meg is történt?
3. Ezt követően később honnan tudhatom biztosan - egyáltalán tudhatom-e - hogy benne vagyok-e még a regisztráltak jegyzékébe és valamilyen ok folytán nem kerültem ki belőle?
4. Mi történik, ha valaki a regisztrálás után valamilyen okból mégis kikerül a regisztráltak köréből, de nem tud róla és csak a választáskor közlik vele, hogy nem szerepel a regisztráltak jegyzékében?

paragrafus 2012.09.11. 08:12:45

@egy maréknyi dollár:
Benne vagyunk a népesség nyilvántartóban. Ez alapján küldenek nekünk, mindannyiunknak névre szólóan egy levelet.
Vagyis regisztráltak vagyunk.
(És akkor még nem is említettem a Kubatov-listát.)
Mégis mi a fenéért kell újabb listát gyártani ezzel a regisztrációval?

lajos0 2012.09.11. 09:57:25

"Miként fordulhat az elő, hogy abban a műsorban, ami tudottan kiemelt sztárgázsit fizetett például a jogerősen nőverő Damu Rolandnak, a beteg gyerek anyukája elmondja, hogy a kisfiú betegsége miatt pénzzé tették mindenüket, még a konyhát is, ezért nincs egy tűzhelyük, lavórban mosakodnak, maga vigyorogva átnyújt egy... na mit? Egy Pókember-figurát a gyereknek.

Nem tolnak be egy tűzhelyt (45 000 forint), vagy egy hűtőt (65 000 forint), nem jön be egy bútorbolt mosolygó igazgatója, hogy (a termékelhelyezésért cserébe) maga elintézte, hogy építsenek be nekik egy új konyhabútort gépekkel. Nem, maga adott egy műanyag bábut. Ott gázolt kötésig ennek a szerencsétlen családnak a nyomorában, kihasználta-felhasználta őket.

Majd minderre ráeresztette Gyurcsány Ferencet, aki bejelentette, hogy egy hétig nem fog enni. Nem érzi, nem érti, nem fogja fel, hogy micsoda otromba kontraszt van a két vendég között? Mondja csak, maga egy belemenős, innovatív, tökös riporter? Akkor ahelyett, hogy jópofaságnak szánt narancshalmot ad át, inkább győzte volna meg arról a milliárdos politikust, hogy ha már egy hétig nem eszik, a máskor erre költött pénzt adja oda az éhező családnak, a beteg kisfiúnak."

hvg.hu/kultura/20120910_Kedves_Hajdu_Peter_ezt_most_kene_abbahagy

fun-tom 2012.09.11. 10:00:01

@pástétom: hát rólad még is mit írhatnék, te szerencsétlen hülye?

Scagnetti 2012.09.11. 10:12:24

@lajos0: Hajdútól mit vártál? Az egyik legnagyobb ripacs a magyar médiában.

lajos0 2012.09.11. 10:27:50

@Scagnetti: Hát ez nehezen vitatható. Hajdú Tornóczki Anita egykori firstbaby hátán evezett be a nyilvánosságba, meg tett szert kapcsolatokra, ettől még egy tehetségtelen nímand, akinek bántóan nincs érzéke a műsorkészítéshez. Gondolom ezért voltak olyan jól meg Anitácskával, akinek munkásságából csak a "Hát akkor most ezt így hogy?" bravúros kérdés maradt fenn.

Tehát Hajdútól nem vártam semmit.

De ennek a Gyurcsánynak állítólag vannak tanácsadói. Most ezek vagy hülyék és tényleg jó ötletnek tartották ezt az akciót, vagy teljesen szervilisek, aki némi pénzért bármire rámondják, hogy "Mekkora ötlet ez Feri". Esetleg mondták neki, hogy ez visszafelé fog elsülni már megint, de Gyurcsány valójában le sem tojta a véleményüket. Nem tudom melyik a kedvezőbb opció.

lllilla- 2012.09.11. 11:07:27

@lajos0:
Niedermüller Péter
„A kormány a szegényeket, a társadalom perifériájára szorultakat, a hajléktalanokat, a rokkantakat, az időseket, a nyugdíjasokat, az elszegényedésük okán reményvesztetteket, a csalódottakat, kiábrándultakat akarja kizárni.”

Jogot biztosít, de feltételeket nem a számukra.

A Budapesten élő magát szellemesnek tartó istent-embert nem ismerő csak a példányszámért botrányra kihegyezett sajtó képéről

galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=161062:az-ehsegsztrajk-es-a-sajtoja&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109

hegyilány 2012.09.11. 11:31:41

Elfogadták a trafiktörvényt"

www.hir24.hu/belfold/2012/09/11/elfogadtak-a-trafiktorvenyt/

A nagybetűs nép nyilván ezt is értékelni fogja (negativan) vagy legalább, egy hatalmas csoportja, mikor majd oda kell tenni azt a bizonyos X-et.

Nem titok, hogy azok a kényszervállalkozók, kik kisebb kereskedelmi egységet üzemeltetnek, mondjuk az éhen halás ellen) hatalmas kiesést jelent, nem forgalmazhatnak dohány terméket. többek között.......
Erről röviden ennyit.

hegyilány 2012.09.11. 11:35:57

Mondjuk egyáltalán nem tetszett a Gyurcsány F. kijelentése, miszerint egyetért az un. "trafiktörvénnyel".

Akkor most tessék mondani? Mivel ért egyet?? Ő és esetleg mások (is)??

hegyilány 2012.09.11. 11:40:38

Elnézést! lemaradt) Az, hogy már "zárt, kijelölt " helyen sem lehet dohányozni, többek között........már, csak hab azon a bizony
tortán.

illaim 2012.09.11. 11:48:32

@lajos0: Megint kitört belőled a Gyurcsány fóbia ! Orvosod mit mond? Még menthető vagy? A lényeg megint nem jutott el a fejedig! Azt az alkotmányossággal mi van?
Az nem zavar? te idióta remete! Az ilyen lakájmédia közegben milyen megszólalási lehetősége van akár Gyurcsánynak akár a DK-nak? Vagy nekik nem jár szerinted a demokratikus joguk gyakorlása?

illaim 2012.09.11. 11:53:24

@hegyilány: Erről a témáról beszélgettem egy ilyen kis bolt vezetőjével, és azt mondta, hogy a dohányárún szinte semmi haszna nincs, de ha van dohányárúja akkor jó esélye van, hogy a vevői más árút is tőle vesznek.

lajos0 2012.09.11. 12:08:00

@lllilla-: „A kormány a szegényeket, a társadalom perifériájára szorultakat, a hajléktalanokat, a rokkantakat, az időseket, a nyugdíjasokat, az elszegényedésük okán reményvesztetteket, a csalódottakat, kiábrándultakat akarja kizárni.”

Szerintem ez a regisztráció egy felesleges baromság, mint a kopogtatócédula, meg az 5 %-os küszöb.

Viszont az hol van benne, hogy szegény , a rokkant, az idős vagy nyugdíjas nem regisztrálhat ?

Hajléktalanoknak eddig is kellett ( ha valaki akart szavazni előbb tartózkodási helyet kellett létesítenie hajléktalanként, ezért alig élt vele valaki).

A reményvesztetteket, a csalódottakat, kiábrándultak meg azért hívják így mert akkor is szarnak az egészre, ha nem kell regisztrálni.

Mihancsik meg most rácsodálkozik, hogy a szar büdös ? Jé tényleg.

lajos0 2012.09.11. 12:19:44

@illaim: "Megint kitört belőled a Gyurcsány fóbia !"

Igen. Teljesen rettegek tőle, véletlenül sem tartom viccesnek az újabb akcióját.

"Azt az alkotmányossággal mi van?"

Tényleg. Úristn, ki is ment a fejemből. Amikor évtizedekig fennállt több mulasztásos alkotmánysértés, akkor mi volt vele ? Szerintem valami hasonló van most is.

"Az ilyen lakájmédia közegben milyen megszólalási lehetősége van akár Gyurcsánynak akár a DK-nak?"

Tetszettünk volna objektív közszolgálatot kialakítani a pénzünkből. Akkor sem érdekelne sok embert, de legalább lenne. Most visszanyalt volna a fagylalt ? De hát ott az objektív ATV, meg a Klubrádió és a Népszava.

"Vagy nekik nem jár szerinted a demokratikus joguk gyakorlása?"

Hát most azt gyakorolják, csak közben mások a saját demokratikus jogukból fakadóan kiröhögik őket. Tényleg kellemetlen lehet, de hát a demokrácia már csak ilyen.

Scagnetti 2012.09.11. 12:20:01

@lajos0: Szerintem ennyire szervilisek. Visszafele meg tulajdonképpen nem sülhet el a dolog, mert az a szűk, de fanatikus kör, amely rajong Feriért, úgyis rá fog szavazni, bármit csinál vagy mond. Legfeljebb egyéb helyekről nem jönnek szavazók, de azok eddig sem jöttek, és ezután sem várhatók.
A kis tábor viszont még jobban imádhatja a Ferit, aki már "éhezett is értük". Újabb csodatett, amit betehetnek a megtalált kislány, a vonatbaleset utáni sírás és a fel nem vett fizetés mellé. :)

lllilla- 2012.09.11. 12:33:32

@Scagnetti:

Sajnos itt azért nem eről szól a történet
ez Orbán--a maga világpolgároknak szóló jövő szeptemberre félépített világrendjével.

a maga egységes adókulccsával
mert Lázártól tudjuk, mindenki annyit ér amennyije van

de mi van egy üzemi baleset történtekor?

24 perc tiszta gyönyör!
orbanviktor.hu/cikk/az_unio_problemai_miatt_van_szuksegunk_imf-megallapodasra

lajos0 2012.09.11. 12:34:36

@Scagnetti:

"Legfeljebb egyéb helyekről nem jönnek szavazók, de azok eddig sem jöttek, és ezután sem várhatók."

Tényleg mint a vadriasztó a kocsin. Mindenki döntse el maga, hogy vajon nem is voltak őzek, vagy már elriadtak.

"Újabb csodatett, amit betehetnek a megtalált kislány, a vonatbaleset utáni sírás és a fel nem vett fizetés mellé. :)"

És az elájuló kormányszóvivő spontán elkapását se felejtsük ki :-)

Scagnetti 2012.09.11. 13:02:56

@lllilla-: EL vagy tévedve, ha azt gondolod, hogy Viktor hülyeségei, hazugságai bármennyit is kompenzálhatnak Feri hülyeségeiből, hazugságaiból. Tudjuk, hogy Viktor sem százas, de ettől még Feri sem lesz az. Csak egy ripacs. Mára egyszerű bulvárceleb lett belőle.

Tegnap kiugrottam a térre, megnéztem a színjátékot. Sajnos a Baloldal Egyetlen Reménye nem bújt elő sátrából, de egy (természetesen nyugdíjas) rajongója gondoskodott a műsorról. És viccesek voltak a nézői reakciók is.

Scagnetti 2012.09.11. 13:05:35

@lajos0: Tényleg! Hogy is felejthettem el!

lajos0 2012.09.11. 13:11:02

@lllilla-: Az unió problémája szerintem más, az euro már létrehozásakor halva született ötlet volt, amit tudtak is a létrehozói. Orbán eddig azt mondta nincs is szükségünk a megállapodásra, meg nem is akarunk hozzányúlni, de aki ezt egy politikusnak elhiszi, annak egészségére.

Mitől lenne ez a mellébeszélés nyerő ? Vannak ilyen kardinális kérdések, ahol nem tudok nyerőt megállapítani: Fradi vagy Újpest, Pákó vagy Kiszel Tünde.

Nekem is megvannak a korlátaim.

hegyilány 2012.09.11. 13:23:17

@illaim:

Igen! Nem egy "kis bolt vezetőjével" kell csak beszélgetni.
Nagyobb tömeget kell megszólítani, azokat (is), kiknek néhány tízezer forint is számít.
S azután kell/kellene véleményt alkotni.

illaim 2012.09.11. 13:33:39

@hegyilány: Azt hiszem ez a kioktatása félre ment! Hol alkottam véleményt?
Csak annyit bátorkodtam leírni, hogy pl
a kis boltok amelyek a fennmaradásért küzdenek, miért tartanak dohányárút.
Az új trafiktörvény elveszi tőlük ezt a lehetőséget!A véleményt majd a választók mondják 2014-ben ha lesz rá módjuk!

dogbakszi 2012.09.11. 13:43:28

@Látod??:
"Hajdúnak az a lényeg hogy fleto letette az asztalra a pénzt hogy szerepelhessen a műsorba. Ha te leteszed te is szerepelhetsz, és lehetsz celeb. Ő a többit nagy ívben le..ja. Bokros letette a lóvét, még táncolhatott is, az csinál majmot magából aki akar, csak ki kell fizetni a beugrót!"

- Általában a szereplő kap pénzt a kereskedelmi csatornán, még olyan színvonal alatti műsorokban, mint a Mónika show is, ott még a néző is statiszta, aki pénzt kap azért, hogy vég9gasszisztálja a műsort. Én nem lennék annyira biztos benne, hogy Gy.F. fizetett volna Hajdúnak a műsorban szeeplésért. Megjegyzem, a Hajdú féle műsor azért volt alkalmas, hogy valamire felhívja a figyelmet, mert pl. az ATV-t, mely részletesebben tárgyalt a regisztrációs témakörben, mivel csak kábelen és MindigTv-n fogható, kevesebb háztartásban lehet elérni, mint a TV2-t, nem beszélve a celebimádók Hajdú féle műsornézéséről. E műsornézési szokásaikat figyelembe véve jó ötletnek tűnhetett, hogy a királyi TV e téma elhallgatása helyett egy másik országos csatornán hívja fel a figyelmet az alapjogaink csorbítására. Én ebből adódóan, s mivel Gy.F. nem bohóckodott a műsorban, úgy vélem, "nem csinált majmot" magából.

hegyilány 2012.09.11. 13:44:53

@illaim:
Nem volt szándékomban kioktatni. Ha azt tettem volna az nem így" jönne le.
Csak a véleményem bátorkodtam leírni.

dogbakszi 2012.09.11. 13:48:36

@Kivlov:
":D
általában a gyf hasonló férgek elnyerik büntetésüket, csakhát ez abszurdisztán.
mellesleg: óvadkodjál te."

- Általánosan már kisgyermek-korban jár szájról szájra egy közmondás, mely úgy szól, hogy:
"Mindenki magából indul ki, s oda is tér vissza" ...hm... féreg?...

hegyilány 2012.09.11. 13:50:15

Egyébként nem zárható ki, hogy felerősödik a cigaretta "feketepiaca".
Legalább némelyeknek helybe viszik, s egy bevásárlás után nem kell még külön rohangálni.
Nem beszélve arról, hogy kik korán járnak dolgozni, nem is tudják hol megvenni, mert gondolom, hogy a mélyen tisztelt trafikos nem fog hajnalban felkelni.......
Szerintem.

Ja! "Előre a múltba"?!! Kb. negyven évvel ezelőtt voltak trendik a trafikok..... úgy hallottam.
:(

dogbakszi 2012.09.11. 13:55:21

@lajos0:
"De ennek a Gyurcsánynak állítólag vannak tanácsadói. Most ezek vagy hülyék és tényleg jó ötletnek tartották ezt az akciót, vagy teljesen szervilisek, aki némi pénzért bármire rámondják, hogy "Mekkora ötlet ez Feri". Esetleg mondták neki, hogy ez visszafelé fog elsülni már megint, de Gyurcsány valójában le sem tojta a véleményüket. Nem tudom melyik a kedvezőbb opció."

- Az előbb egy másik hsz-ben leírtam, de itt is érvényes, hogy "Megjegyzem, a Hajdú féle műsor azért volt alkalmas, hogy valamire felhívja a figyelmet, mert pl. az ATV-t, mely részletesebben tárgyalt a regisztrációs témakörben, mivel csak kábelen és MindigTv-n fogható, kevesebb háztartásban lehet elérni, mint a TV2-t, nem beszélve a celebimádók Hajdú féle műsornézéséről. E műsornézési szokásaikat figyelembe véve jó ötletnek tűnhetett, hogy a királyi TV e téma elhallgatása helyett egy másik országos csatornán hívja fel a figyelmet az alapjogaink csorbítására."

dogbakszi 2012.09.11. 14:11:00

@lajos0:
"Viszont az hol van benne, hogy szegény , a rokkant, az idős vagy nyugdíjas nem regisztrálhat ?"

- Ugyan a dolog úgy alkotmányellenes, ahogy van, jelentő plussz költséggel jár, amit persze mi fizetünk meg, miközben ahogy már leírta, Ön is olyan nagy baromságnak tartja (ahogy én is) a regisztrációt, vagy az öt százalékos küszöböt.
...Miért ne regisztrálhatna, de azt még most sem tudjuk, hogy hol és hogyan...
Ki az, a választópolgár, aki jelenleg eléggé kiábrándult ezekből a politikusokból, s ha azt kérik tőle, hogy személyesen menjen be a jegyzőségre saját költségén, reggel 8:30-16:30 közötti időtartamban, előre kérjen telefonon időpontot, kéredszkedjen el a munkahelyéről, vagy vegyen ki arra a napra szabadságot, hogy regisztráljon? Nem beszélek olyanokról, akik jelenleg meg sem tudnak mozdulni, ágyhoz kötöttek, olyanok, akikhez választáskor az urnát hivatalból is ki kell vinni, esetükben hogyan történik a regisztráció?
...miközben az előző X alkalommal is ugyanott laktak, mindig sikerült őket elérni.

dogbakszi 2012.09.11. 14:32:11

@lajos0:

"Tényleg. Úristn, ki is ment a fejemből. Amikor évtizedekig fennállt több mulasztásos alkotmánysértés, akkor mi volt vele ? Szerintem valami hasonló van most is. "

- Szerintem azok a "mulasztások" senkinek az alapjogait nem korlátozták, nem járultak hozzá, hogy autokrácia alakuljon ki a demokrácia helyén...

"Tetszettünk volna objektív közszolgálatot kialakítani a pénzünkből. Akkor sem érdekelne sok embert, de legalább lenne. Most visszanyalt volna a fagylalt ?"

- Ahogy nézem, az akkori közszolgálati média inkább volt objektív, mint a mostani Obersovszkyval és a többi hírhamisítóval, retusőrrel együtt. És mindezt mindannyiunk pénzén....

"De hát ott az objektív ATV, meg a Klubrádió és a Népszava."

- Mondjuk nem zavarja a tény, hogy kereskedelmi csatornát, rádiót, lapot sorol fel, miközben a nem kormánypárti adózó pénzéből is tartják fenn a fentebb is jellemzett közszolgálati médiát?

"Tényleg kellemetlen lehet, de hát a demokrácia már csak ilyen."

- Mint jeleztem, a demokrácia nem ilyen, s nem csodálkozom, hogy a fiatalok, s aki tud, húz el az országból, mint a darumadár...
...Ha ez a rakás sz@r Önnek megfelel, akkor őszintén tudom sajnálni.

lajos0 2012.09.11. 14:46:34

@dogbakszi: "Ugyan a dolog úgy alkotmányellenes, ahogy van, jelentős plussz költséggel jár, amit persze mi fizetünk meg"

Ebben lehet valami, de nóvum nincs. Volt már ebben az országban alkotmánysértés bőven, mindenféle következmény nélkül.
Ráadásul Fideszék úgy írják át az alkotmányt, ahogy akarják, tehát felmerül a kérdés, hogy maga az alkotmány lehet-é alkotmányellenes.

"s ha azt kérik tőle, hogy személyesen menjen be a jegyzőségre saját költségén, reggel 8:30-16:30 közötti időtartamban, előre kérjen telefonon időpontot, kéredszkedjen el a munkahelyéről, vagy vegyen ki arra a napra szabadságot, hogy regisztráljon"

Hát én is meggondolom, hogy koptassam a cipőtalpat ezek miatt a léhűtők miatt. De ennyiben a regisztráció a nyugdíjasoknak kedvez, mivel ők ráérnek.
Meg az inaktívak is. A dolgozónak nehezebb, de velük úgy sem lehet választást nyerni, mert kevesen vannak.
(mellesleg úgy tartanám helyesnek, ha csak ők szavazhatnának)

Egyébként egy csomó olyan baromsággal van tele az életünk, ahová be kell menni, felesleges papírokat kell kitöltögetni, és előszobázni is kell. Ezek is felesleges bürokratikus lépések.

Ha ezt a hülyeséget bevezetik, akkor regisztrálok, aztán úgy küldöm el őket a sunyiba. Ha a szavazat számít, akkor megbuknak a regisztráció mellett is. A Kubatov, Werber stb. listáknak meg nem lesz sok értelmük, hiszen egy elég régi állapotot rögzítenek.

De ahogy eddig látszik, Feriék mögött semmiféle bázis nem áll, és ők elsősorban a médiafigyelmet akarták elmondásuk szerint. Hát tessék.

Scagnetti 2012.09.11. 14:49:01

@dogbakszi: Vajon objektivitásban melyik a jobb, Obersovszky vagy Orosz Józsi? Mert ezek mindketten a közmédiában voltak, csak nem egy időben, és érdekes módon az utóbbi miatt balról sosem érkezett kritika. Talán mert buzgón kiszolgálta a ballib kormányt, akárcsak Obersovszky a mostanit.

Meg kellene szokni, hogy a közmédia ilyen. Aki nyer, azé a következő négy évben. Mivel ez egy ilyen ország, az egyetlen megoldás az lenne, ha felszántanánk a helyét és sóval szórnánk be. Egy pénznyelővel legalább kevesebb lenne. A nézettsége alapján nem sokan hiányolnák.

Mellesleg a Fidesz is kiépítette a saját médiáját, ugyanezt balról is megtehetik. ÉS akkor nem kell panaszkodni, hogy nincs hol elmondani a véleményüket. Ami persze nem is igaz, hiszen még sok helyen elmondhatják. A probléma az, hogy érdeklődőből van kevés. De erről aztán már tényleg nem Orbán tehet.

M. Péter 2012.09.11. 16:12:08

@erik ssonfan: Mint egyeszer már írtam feljebb, az Egyesült Királyságban nincs lakcímbejelentés, nincs népességnyilvántartás, ezért kell a regisztráció a választói névjegyzék összeállításához. A regisztráció célja a szavazásra jogosultak összeírása, nem pedig a "kevésbé tudatos" szavazók kiszűrése. Aki jogosult szavazni, annak kötelező is felíratkoznia.

leponex 2012.09.11. 16:42:33

Szegény Jó Gréczy Zsolt, Kétségbeesett Walesi Bárdunk, Ferenc testvérünk Örökös Főtanácsolója, a Kossuth téri ToyToy Őrizője, ...

"Ahogy várható volt, elementáris erővel hatott a nyilvánosságban "

No Kedves Bárdunk! Erre vártunk már régóta!
A Feri végre megmutatja, mire képes!
Ez az elementáció a Patás Akopaliszise leszen, meglátod! Izgatottan várjuk a Végkifejletet, mert hogy özönleni fognak a záróbulira és ripsz-ropsz elhajtják a Despotát Ausztráliába, ahhoz kétség nem férhet. Hiszen Te magad mondtad, hogy már rég megbukott a Zorbán, csak a Katalizátor Ferire várnak a népek.

A fasiszta Zindex címlapról ölég gyorsan lekerült a helyszíni közvetítés, egy kis ízelítőt azért idetennénk a hangulat fokozása érdekében:

"Niedermüller a látványból ítélve előbb kezdte a tiltakozást, mint a többiek, és a lopakodó nácizmus elleni kiállásból már hetek óta nem mos hajat.
...
A mikrotömeget elnézve századjára is elámulok, hogy mi vonzhatja ilyen erővel Gyurcsányban azokat, akik már kiöregedtek a Schmuck Andor-féle Tisztelet Társaságából. A rajongók szórólappal a kézben ácsorognak és megpróbálják begyűjteni a sztárok autogramját.

Az együttes legmozgékonyabb tagja szuperhegyes bőr lakkcipőt viselő Vadai Ágnes, aki a kemény mag tagjaival beszélget és sajnos nem veszi szó szerint egy komcsi néni "Ágika, a hátamra, bárhová!" felszólítását. Úgy tűnik, még nem szokta meg a fétiscipőt, mert csak úgy tud járni benne, mintha egy négykézláb mászó, láthatatlan Bauer Tamáson lovagolna."

Ugye ez nem igaz, Kedves Bárdunk!

Tízezrek tolonganak Feri körül, és csak a Jelre várnak!
Még egy csalódást nehezen viselnének el ...

Hajrá Zsolti!!

leponex 2012.09.11. 16:57:37

Jó Bárdunk!

Csak, hogy érzékeltesse valaki a Ferivel - meg veled - ezt az otromba happeninget, amit műveltek:

Mert hogy tényleg vannak, akik valóban éhségsztrájkolnak:

"Éhségsztrájk a kormány zaklatásai miatt
MTI 2012. szeptember 11., kedd 15:28

Éhségsztrájkot kezdett tucatnyi kubai ellenzéki a "törvényesség hiánya" és a hatóságok zaklatásai miatt, amelyek egyre súlyosabbakká váltak az elmúlt hónapokban.

"Amit a kormány csinál, azt nem lehet elviselni, abba nem lehet beletörődni" - jelentette ki a sztrájkolókat vezető egyik legtekintélyesebb ellenzéki értelmiségi, Marta Beatriz Roque közgazdász, az úgynevezett 75-ök csoportjának a tagja. Ezt a 75 ellenzékit 2003 tavaszán súlyos, esetenként több évtizedes börtönbüntetésre ítélték ellenzéki tevékenység miatt, és csak a katolikus egyház közvetítésével szabadultak ki 2010-ben."

Csak úgy mellesleg, ekkor -2003-ban - ment oda nyaralni Medgyessy úr, a Feri akkori miniszterelnöke ...

"Az éhségsztrájkolók közül többen jelenleg is börtönben vannak az ország különböző pontjain, és egyesek komoly egészségi problémákkal küszködnek. A 67 éves Roque cukorbajos, ennek ellenére közölte, hogy nem fogad el orvosi segítséget, és nem vesz magához mást, csak ivóvizet. Hangsúlyozta, hogy "az utolsó következményekig" ki akar tartani, és tudatában van, hogy akár 48 órán belül válságos állapotba kerülhet. ...
Kubában az utóbbi években több politikai fogoly és ellenzéki folytatott éhségsztrájkot. Egyikük, Orlando Zapata 85 nap után bele is halt 2010-ben a tiltakozásnak ebbe a formájába"
*****

Kedves Bárdunk!

Tényleg nem kéne elgondolkodni azon, szabad-é ennyire érzéketlen fafejűként erőltetni ezt a totális mértéktelenséget?
Nácizni, fasisztázni,diktatúrázni, miegyebezni, amikor valódi problémák, gondok is vannak bőségesen ebben az országban?

lajos0 2012.09.11. 17:04:34

@M. Péter: "Aki jogosult szavazni, annak kötelező is felíratkoznia."

Micsoda diktatúra.

M. Péter 2012.09.11. 17:12:40

@lajos0: Így nem lehet lefizetni a szegényebb néprétegfeket néhány fonttal vagy korsó sörrel, hogy ne regisztrálják magukat.

leponex 2012.09.11. 17:21:14

@lllilla-:
Emígyen a link alatt:

"A miniszterelnök szerint az ország ma erősebb, mint 2008-ban volt, nagyobb a mozgástere, ezért nem szorul rá arra, hogy a négy évvel ezelőttihez hasonló, "rossz megállapodást" kössön a Nemzetközi Valutalappal (IMF). Magyarországnak a saját problémái miatt egyébként nem is lenne szüksége biztosításihitel-típusú IMF-megállapodásra, arra az uniós problémák miatt van szüksége - mondta Orbán Viktor hétfőn, az őszi parlamenti ülésszakot megnyitó beszédébe"

Történetesen ebben teljesen igaza van Orbánnak.

2008-ban mintegy 20 Mrd azonnali hitel kellett a csőd elodázása érdekében. Mert valóban csak két évvel kitolta a csődhelyzet nyilvánvalóságát, a hitel 2010 márciusáig volt felhasználható.
Az IMF-Eu hitel gyakorlatilag csak a hitelező bankok javát szolgálta, a lejáró hitelek 'törlesztésére' szolgált.
Hogy aztán a következő kormány az államadósság finanszírozásán túl még az IMF-Eu hitel visszafizetését is kezdje meg.
És még ezt is produkálni tudta volna az ország, ha az euro válsága radikálisan meg nem nehezítette volna azt.
Teszi ezt még most is, IMF nélkül is.

Hát így van ez, ugye?

mákos lecsó 2012.09.11. 17:24:21

Egy fordulós választás mi?
De azért kétszer kell elmenni.
Az első fordulóban regisztrálni, a másodikban meg szavazni.
Hajrá Feri!
Veled vagyunk, sokan vagyunk, és egyre többen leszünk.

mákos lecsó 2012.09.11. 17:36:27

@leponex:

"a hitel 2010 márciusáig volt felhasználható."

Akkor hogy a lófaszban vette meg a harmadik - a Bajnai kormány által föl nem vett részletből - a MOL résvényeket a kormány 2011 májusában?

menőmano 2012.09.11. 18:01:45

Ugye, ugye? Milyen jó (volt), hogy az IMF hitel két részletét meghagyta "aranytartaléknak" a Bajnai Gordon.??!!

Hát, úgy látom némelyeknél totális a helyzet (most is).
Szerintem.

lajos0 2012.09.11. 18:16:56

@M. Péter: Nekem, ami kötelező az büdös. Vajon mi a szankció, ha mégsem regisztrálnak ? Mi van akkor, ha valaki a demokrácia nevű látványpékséget nevetségesnek tartja, és úgy önt, hogy nincs kedve bohóckodni benne, úgy csinálva mintha hinné, hogy itt valódi döntésről van szó ? És ha nincs névjegyzék honnan tudják, hogy ki nem regisztrált ?

lajos0 2012.09.11. 18:27:06

@leponex: "A miniszterelnök szerint az ország ma erősebb, mint 2008-ban volt, nagyobb a mozgástere, ezért nem szorul rá arra, hogy a négy évvel ezelőttihez hasonló, "rossz megállapodást" kössön a Nemzetközi Valutalappal (IMF)."

Hát velük jót meg nem lehet, akkor stornó az egész.

"Magyarországnak a saját problémái miatt egyébként nem is lenne szüksége biztosításihitel-típusú IMF-megállapodásra"

Ilyet nem is fognak adni, mint elmondták. Márpedig, ha mi kuncsorgunk, akkor a feltételeket ők diktálják.

"2008-ban mintegy 20 Mrd azonnali hitel kellett a csőd elodázása érdekében. Mert valóban csak két évvel kitolta a csődhelyzet nyilvánvalóságát"

Egyébként szerintem is 2008-ban gyakorlatilag államcsőd volt, amit megúszni nem lehet, tologatni igen. Azóta is csődben vagyunk, és engem nem nyugtat meg, hogy az USA is.

"Az IMF-Eu hitel gyakorlatilag csak a hitelező bankok javát szolgálta, a lejáró hitelek 'törlesztésére' szolgált.
Hogy aztán a következő kormány az államadósság finanszírozásán túl még az IMF-Eu hitel visszafizetését is kezdje meg."

Hát itt is saját maguknak adták a pénzt, mint a görögök "megmentésénél". Senki nem kapott belőle semmit, csak az MNB-n át történő szivattyúzás technikai feltétele, ezért landolt ott. De a piacok ( ez kb. 8-10 embert jelent esetünkben) megnyugodtak.

lajos0 2012.09.11. 18:51:57

@mákos lecsó: Nem hívtak le ehhez a hivatalos verzió szerint újabb részletet, hanem az MNB-ből történt az utalás a fel nem használt előző lehívásokból.

lajos0 2012.09.11. 19:03:32

@menőmano: Az még jobb lett volna, ha Surányi nem csap a valós aranytartalék seggére. No az volt a totális baromság.

Surányi adeptus 370 dolláros áron adta át az aranykészletet, most 1733-on áll. Hát mit mondjak, micsoda szakértelem, micsoda előrelátás. Pedig valószínűleg több információ birtokában volt Gyurka, mint én, mégis ilyen balfaszságra ragadtatta magát. Akkor én vagyok ekkora zseni, vagy neki adták utasításba a BIS-től, hogy most ezt fogod csinálni ?

menőmano 2012.09.11. 20:42:50

@lajos0:
Hát! "Én nem tudom". A balfaszságról sem tudok semmit, meg azt sem tudom, hogy zseni vagy e vagy sem.
Az a totális igazság, hogy én sem tudhatok mindent.
Szerintem.
Csak annyit, hogy kész ennyyyi.
:))

menőmano 2012.09.11. 20:51:15

atv.hu/cikk/20120911_dk_vadait_kitiltottak_a_bizottsagi_ulesrol

Hát! Totális a helyzet. "DK: Vadait kitiltották a bizottsági ülésről"

Pedig a "baltás" ügyről, joga van tudni a nagybetűs népnek is, már, ami publikus lehet belőle.
Szerintem.

Fell Bandi 2012.09.11. 21:10:58

Pénteken én tuti ott leszek a téren! Jön a Nagy Nemzeti Zabálás! Remélem, az idióta pojáca csorgó nyállal nézi majd a piknikünket! Ami az elementáris hatást illeti: délután arra jártam, nem volt ott több 10 vén kommancsnál a sátrak körül, ezt én inkább közönynek nevezném zsóti...

Fell Bandi 2012.09.11. 21:17:22

zsóti, amúgy ez a féleszű idióta fletó nem emlékszik már arra, hogy 2006-ban mit mondott? "A Kossuth tér nem kemping", " a politika színtere a Parlament, nem az utca" stb. Amúgy jó helyen van ott, remélem kitart a végsőkig, és eredményesen (éhhalállal) tesz pontot az akcióra...

Fell Bandi 2012.09.11. 21:28:49

@mákos lecsó: ezt csak a bulgárúr és bandája híreszteli. Az IMF hitelből 2009 után egyetlen garast nem vettünk fel. A pontos kifizetési ütemezés az imf.org oldalon nyilvános bárki számára. Tehát: Orbánék nem vettek fel egyetlen fityinget sem az IMF-től, aki írástudó, ellenőrizheti.

lajos0 2012.09.11. 21:54:12

@menőmano: "Az a totális igazság, hogy én sem tudhatok mindent."

Utána kell olvasni. Az aranykészlet eladása. De ha már pedzegetjük a témát akkor az adósságcseréről is, ahol 2000 milliárd forintot pakoltak a magyar államadósságra Gyurkáék. Mintha valami összeesküvés lett volna a háttérben, mert ilyen hülye valaki magától nem lehet, Surányiról meg végképp nem feltételezem. Viszont van róla egy totális elméletem, majd egyszer leírom, ha lesz kis időm.

menőmano 2012.09.11. 22:07:09

@lajos0:

Hát! Ja! Valamit tisztázzunk) Nem pedzegetjük, hanem csak Te írogatsz róla.

"Utána kell olvasni". Persze, majd ha sok időm lesz, mert nekem más, egyéb, fontos feladataim is vannak.

Mit érdekel engem az összeesküvés.
Egyébként az államadósság téma, bonyolult ügy", ha szabad így fogalmazni.
Ne menjünk vissza csak a rendszerváltásig, az minden kormányok sara. Nem csak a Gyurcsányé Pardon) a szocialistáké pontosabban fogalmazva.

Nagyon megköszönöm, ha egyszer leírod az elméleted.
Hogy totális lesz e, az majd kiderül. Szerintem.

leponex 2012.09.12. 00:02:44

@lajos0:
"Hát velük jót meg nem lehet, akkor stornó az egész."
Én nem vagyok meggyőződve arról, hogy a Patás annyira hajtana erre. Néhányszor mondta is, hogy nincs rá szükségünk, de annyira szívélyesen noszogatják alkalmasint a forintot, hogy az érvek súlya alatt kénytelen lehet meghajolni ;-)
Pedig ha nincs ez az 'euróválság' nevü eufémia, talán még sikerülhetett is volna.
Bár abban egyetértünk talán, hogy tényleg csak a csőd tologatása történik folyamatosan.
De úgy látszik most, a magasabb szempontoknak sem lenne igazán érdekük ennek deklarálása, talán nem véletlenül.
Merkel asszony mintha a görögök esetében emiatt gondolná mégis inkább 'megmenteni' őket.
Mármint a kintlevőségeket.

lajos0 2012.09.12. 08:19:55

@leponex: "Néhányszor mondta is, hogy nincs rá szükségünk, de annyira szívélyesen noszogatják alkalmasint a forintot, hogy az érvek súlya alatt kénytelen lehet meghajolni "

Hát ezért kellett volna kevesebb üres duma, meg melldöngetés, és sokkal többet lehetett volna tenni akár a forintért is. Bár a kialakult gazdasági katasztrófahelyzetnek jó megoldása nem volt, vagyis nincs.

"Merkel asszony mintha a görögök esetében emiatt gondolná mégis inkább 'megmenteni' őket.
Mármint a kintlevőségeket."

Hát igen. A görögök a megmentésükre szánt összegekből egy buznyákot sem láttak feltételezhetően. Viszont már többen kikeltek Németországban is az ellen, hogy német pénzből mentsék meg a Görögországban komoly portfóliókat felhalmozó bután harácsoló francia bankokat. Persze a németeknek eddig több ezer milliárdos haszna volt az euro létéből. De ha elfogadják most az AB-n az ESM-et akkor az ő gazdaságuk is be fog dőlni.

Külön érdekes, hogy a Moody's most az USA esetében is belengette a leminősítést, persze a megadhatatlan amerikai államadósság tükrében már rég a bóvliban kéne lenniük. Na őket vajon ki menteni majd meg ?

leponex 2012.09.12. 12:17:29

@lajos0:
"Hát ezért kellett volna kevesebb üres duma, meg melldöngetés"

A lelátóról én is ezt gondolom.

A Patás azért nem tűnik ostobának, bármennyire is erőltetik ezt a vonalat ballib barátaink.
Szerintem a 2002-es nem várt buktájához leginkább a konszolidált, visszafogott, jórészt érvekre alapozott kommunikációja vezetett, a ballib - és akkor még döntően meghatározó súlyú - média el tudta adni az akkori nyilvánosságnak, hogy a nagy ŐT keresgélő Megyó a benzinkutas szerkójával leradírozta. A Patás mondhatta, hogy a növekedés felét lehet csak jóléti célra fordítani, a másikat a növekedésre.
Több pénzt a zembereknek! Több pénzt a zönkormányzatoknak! ... És lőn.
A 2006-ost már nem is említem.

Talán ezért vélheti úgy, hogy a hazai érdeklődőket kell kiszolgálni, hiszen a radikális oldalakat a Feri nagyon felhozta a pályára.
A másik cél meg talán a tudatos 'hergelése' lehet a tanácstalanul tébláboló, önláncoló, fogyókúrázó, éhségmenetelő, baltázó ... politikai ellenfeleinek. És láthatóan boldogan ugranak rá :))
Mert ahogy a kötcseiben mondta:
"Természetesen verseny lesz, és a végén a választók fognak dönteni. A kérdés csak az, hogy milyen alternatívát kínálunk."

No, ezt az alternatívát én magam is szívesen látnám végre, nemrég a Horn Gábor fogalmazott a zatévén az értelmetlen baloldali összefogdosós projekten, és inkább a választék kidolgozását noszogatná.

Ettől függetlenül a számtalan kommunikációs baklövés nem ignorálódik :)

márta)) 2012.09.12. 13:36:36

Pánik a Műegyetemen - Luke-ra futtatták a kommandósokat

www.stop.hu/belfold/panik-a-muegyetemen-luke-ra-futtattak-a-kommandosokat/1082135/

Hát! kicsi ország, annál több eseménnyel.
Sokszor tényleg nem tudja már az ember, hogy nevetni kell e, avagy sírni.
:(

leponex 2012.09.12. 13:53:32

@márta)):
"Sokszor tényleg nem tudja már az ember, hogy nevetni kell e, avagy sírni."

Ja.

"Az egyik diák nem tudott arról, hogy mindez egy engedéllyel rendelkező forgatás része és hívta a hatóságokat."

Ők pedig 8 perc alatt ott voltak.

Nem oly rég volt, amikor mintha meg is halt volna valaki Pécsen egy ilyen kis be nem jelentett happeningen.

"Egy ember meghalt, hárman megsérültek a pécsi egyetemen, ahol egy férfi lövöldözni kezdett csütörtökön délelőtt - közölte az [origo]-val az Országos Mentőszolgálat. A mentők szerint egy fiatal férfit megpróbáltak a helyszínen újraéleszteni, sikertelenül. Egy embert életveszélyes sérülésekkel, két embert pedig súlyos állapotban szállítottak kórházba, a pécsi traumatológiára."

A norvégok meg nemrég azon háborogtak, hogy egy valódi robbantás utáni másik lövöldözéshez egy óra után értek csak oda. Talán nem gondolták, hogy ez komoly ...
***

Amúgy pánikról szó sem volt.

De igazad van, néha tényleg nem lehet tudni, mennyi idióta van ebben az országban, aki nem érti, mi a probléma, ha neki tréfálkozni támad kedve, mások meg komolyan veszik.

dogbakszi 2012.09.12. 17:17:19

@lajos0:
"Volt már ebben az országban alkotmánysértés bőven, mindenféle következmény nélkül.
Ráadásul Fideszék úgy írják át az alkotmányt, ahogy akarják, tehát felmerül a kérdés, hogy maga az alkotmány lehet-é alkotmányellenes."

- 2010-ig nem nagyon tudok arról, hogy következmények nélkül alkotmányellenes lett volna valaki (leszámítva, hogy pl. a hajdani ORTT elnökét, vagy anno az MR elnökét nem tudták megválasztani, s ebből mulasztásos alkotmánysértés lett, amit az Alkotmánybíróság jelzett a parlamentnek), de azóta az Alkotmánybíróság hatásköri csökkentésének, illetve a kormány AB-re történő nagyívű tojásának köszönhetően (l.d. bírák kényszernyugdíjazásának visszamenőleges megsemmisítésekor hozott itéletre történő reagálás)egre több ilyen alkotmánysértés van. A kormány hiába emel be bármit az alaptörvényébe, ha az az ott deklarált alapjogokkal ütközik, akkor az AB-nek ezt a passzust meg kell semmisítenie.

"s ha azt kérik tőle, hogy személyesen menjen be a jegyzőségre saját költségén, reggel 8:30-16:30 közötti időtartamban, előre kérjen telefonon időpontot, kéredszkedjen el a munkahelyéről, vagy vegyen ki arra a napra szabadságot, hogy regisztráljon"

"De ennyiben a regisztráció a nyugdíjasoknak kedvez, mivel ők ráérnek."

- Ja, és persze ingyen utazhatnak... nemde?
...De azzal is alkotmányellenessé válik bármilyen törvény, ha nem azonos feltételeket fogalmaz meg alapjogi szinten állampolgár és állampolgár között...

"(mellesleg úgy tartanám helyesnek, ha csak ők szavazhatnának)"

- Én erre a nézőpontra, mint demokratikusan gondolkodó, nem lennék büszke...

"Ha a szavazat számít, akkor megbuknak a regisztráció mellett is. A Kubatov, Werber stb. listáknak meg nem lesz sok értelmük, hiszen egy elég régi állapotot rögzítenek."

- Kicsit mögé nézve..., ha pl. külföldiek levélben szavazhatnak, akkor csak a leveleket kell megfelelő módon cserélgetni (kékcédula helyett kéklevél), s máris egy Rákosi féle 98%-os választási győzelmet érhet el a FIDESZ, miközben a sima választó csak néz...
A Kubatov listát a kormány már a népszámláláskor frissítette, s ez elől nem lehetett kitérni, s persze a hithű riídóláncban szereplő aktívisták nem változtak, az adja a törzsszavazói bázist, ami jelenleg a felméréseknél már állandósult...

Én úgy látom, hogy ha valaki a regisztrációt ellenzi, úgy találja, hogy alkotmányellenes, akkor nem azzal kellene foglalkoznia, hogy ki és milyen performance-ot használ az erre történő figyelem-felhíváskor, hanem azzal, hogy másokat is erről meggyőzzön, s ezzel hozzájáruljon egy antidemokratikus törvény bevezetésének megakadályozásához. Remélem az alapállás így változik...

dogbakszi 2012.09.12. 17:50:00

@Scagnetti:
"Vajon objektivitásban melyik a jobb, Obersovszky vagy Orosz Józsi? Mert ezek mindketten a közmédiában voltak, csak nem egy időben, és érdekes módon az utóbbi miatt balról sosem érkezett kritika. Talán mert buzgón kiszolgálta a ballib kormányt, akárcsak Obersovszky a mostanit."

- Én úgy tudom, hogy Orosz a Pártkeltében volt, amely műsorhelyet bérelt az MTV-től, s nem volt a közszolgálati TV-nél, nem mi fizettük az adóforintjainkból, hanem Gyárfás Tamás projektje volt, amit a TV alelnöke a műsoridő bérleti szerződés bontásával rakott ki, kiellenben Obersovszkyval, aki a mi pénzünkből folytat propagandát

"Meg kellene szokni, hogy a közmédia ilyen. Aki nyer, azé a következő négy évben."

- Valahogy én nem tudom megszokni, ezt a nem normálkis felállást.

"Mivel ez egy ilyen ország, az egyetlen megoldás az lenne, ha felszántanánk a helyét és sóval szórnánk be. Egy pénznyelővel legalább kevesebb lenne. A nézettsége alapján nem sokan hiányolnák."

- Egy közmédiának azért más szerepe is kellene, hogy legyen, mint a kormány pártpropaganda közvetítése..., kultúra és tudomámyos eredmények közvetítése kiegyensúlyozott módon... , csak az a baj, hogy mindenki, aki a közelébe megy, az felrúgja a mérleget, s ezért nem leli utána az egyensúlyt...

"Mellesleg a Fidesz is kiépítette a saját médiáját, ugyanezt balról is megtehetik."

- Igen, megteheti az, akinek pénze van. Ha valaki a pénzét rakja bele a baloldali médiába, akkor az nem feltétlenül a baloldalt támogatja, hanem mint pl. a jobber ECHO - Magyar Hírlap-os Széles esetében is így van, ő is a saját érdekeit nézi.

"Ami persze nem is igaz, hiszen még sok helyen elmondhatják."

- Melyek azok a helyek, s az milyen nagyságrendben jutnak el az állampolgárokhoz? A földfelszíni országos adók közül a két kereskedelmi nem is nagyon mer politikai álásfoglalást közvetíteni, inkább marad a celebszinten. Az MTV pedig meg van szállva az aktuális politikai vezetők által, akkor mikor és hol lehet bármilyen véleményt eljuttatni pl. vidékre, ha se internet, se KTV szolgáltatás nincs,azok a TV csatornák, melyek a baloldali választók gondolatait is közölnék, még a MindigTV-n is fizetősek.

"A probléma az, hogy érdeklődőből van kevés. De erről aztán már tényleg nem Orbán tehet."

lajos0 2012.09.12. 18:18:40

@dogbakszi: "2010-ig nem nagyon tudok arról, hogy következmények nélkül alkotmányellenes lett volna valaki"

Mivel a mindenki az volt. Például 2005-ben mondták ki, hogy sérti az egyenlő választójog elvét az egyes választókerületek választópolgárainak száma közötti különbség, amely sok helyen meghaladta a kétszeres eltérést. Így volt akinek a szavazata fele annyit ért. Ezt hosszú évekig letojták, hasonlóan a kisebbségek kötelező képviseletéhez, amiről szintén sok évvel ezelőtt határozott az AB. Körülbelül 30 ilyen eset állt fenn. Csak egyik nagy pártnak sem volt érdeke ezen változtatni, így letojták.

"Ja, és persze ingyen utazhatnak... nemde?
...De azzal is alkotmányellenessé válik bármilyen törvény, ha nem azonos feltételeket fogalmaz meg alapjogi szinten állampolgár és állampolgár között... "

Nem ingyen csak a közösség fizeti az utazásukat, ami egy populista húzás volt még Horn Gyulától, aztán úgy maradt.

""(mellesleg úgy tartanám helyesnek, ha csak ők szavazhatnának)"
- Én erre a nézőpontra, mint demokratikusan gondolkodó, nem lennék büszke... "

Nincs köze a demokráciához szerintem. Autót sem vezethet mindenki, pedig milyen demokratikus lenne. És az sem volt túl demokratikus, hogy az inaktívoknak ígérgettek, az aktívak kontójára és ezzel lehetett választást nyerni. És aki 14 éves az miért nem szavazhat ? Ez a szabály, szerintem jobb lenne, a szavazást pozitív adóbefizetéshez kötni, és akkor az rendelné a nótát, aki fizeti.

"ha pl. külföldiek levélben szavazhatnak, akkor csak a leveleket kell megfelelő módon cserélgetni (kékcédula helyett kéklevél), s máris egy Rákosi féle 98%-os választási győzelmet érhet el a FIDESZ, miközben a sima választó csak néz..."

Hát a külföldön tartózkodóknak eddig is kellett regisztrálni, de azért ilyen nagy arányban nincsenek. A fidesz meg könnyen befürödhet a külföldi szavazókkal, párszor már megtörtént.

"A Kubatov listát a kormány már a népszámláláskor frissítette, s ez elől nem lehetett kitérni, s persze a hithű riídóláncban szereplő aktívisták nem változtak, az adja a törzsszavazói bázist, ami jelenleg a felméréseknél már állandósult..."

Tőled kérdezték népszámláláskor, hogy kire fogsz szavazni ? Max ezeken a konzultációs szarokon próbálkozhatnak, de ismeretségi körömből senki sem küldte vissza őket. Ennyi erővel a Werber lista is frissülhetett MSZP-éknél, de a Jobbikéról is konkrét infóm van, és feltételezem az LMP sem maradt ki.

Ha valaki népszerűtlen, hajára kenheti a listáit.

"akkor nem azzal kellene foglalkoznia, hogy ki és milyen performance-ot használ az erre történő figyelem-felhíváskor"

Én hülyeségnek tartom a regisztrációt, de Fletó ripacskodását ettől még nem tudom komolyan venni. A kopogtató cédulát, meg az 5%-os küszöböt is antidemokratikusnak tartottam, meg az ebben a diktatúra képviselőivel a nevemben egyezkedő illegitim Ellenzéki kerekasztalt is. De ez már az én bajom volt.

illaim 2012.09.12. 18:31:59

Ha valaki nem olyan szenilis mint a lajos akárhány meg a dilibogyó leponex, az nagyon is jól emlékezhet a magánnyugdíjban maradók nyilatkozattételi mizériára is!Pont a választási regisztráció különbözne?
Ez a két előbb említett nyalonc, meg a nem említett többi veri a nyálát az IMF hitel miatt is, amit a hitelt tagadó Orbán fülkeforradalmi kontár kormánya csapolgat!
Az Államadósság Kezelő Központ jelentésében pedig ott áll fehéren feketén,hogy az Orbán fülkeforradalmi parasztjogász kontár kormánya a központi költségvetés finanszírozására 2010.06.30.és 2012.06 30. időszaka között 9 esetben összesen 17.666,2 milliárd Forint hitelt vett fel az IMF-től! Persze a fidesz goebbelsi propaganda ezt agyonhallgatja, sőt a seggnyalók mindent bevetnek, hogy tereljenek a témáról!Hangos pofával megugatni azt aki szóba hozza akár melyik becstelen aljas dolgukat!

lajos0 2012.09.12. 19:07:11

@dogbakszi: "Én úgy tudom, hogy Orosz a Pártkeltében volt, amely műsorhelyet bérelt az MTV-től, s nem volt a közszolgálati TV-nél, nem mi fizettük az adóforintjainkból, hanem Gyárfás Tamás projektje volt."

Hát akkor is mi fizettük, csak közvetve. Mint az összes külsősöktől rendelt műsort.
És bélszín áron, a vacak minőséget. Az meg önmagában is nonszensz egy közszolgálatnál, hogy mondjuk a Blikk főszerkesztője ott műsorvezetőként parádézhatott. A britteknél forradalom tört volna ki, ha a BBC közszolgálati műsorában feltűnt volna riporterként mondjuk a SUN című szennylap ( de legalább valódi bulvár) főszerkesztője.

"Valahogy én nem tudom megszokni, ezt a nem normálkis felállást. "

Az egy vicc önmagában, hogy a mi adóforintjainkból fenntartott közmédiumok műsorába, szervezeti felépítésébe a politikusok egyáltalán beleszólhattak. De ezeket mindig rövid pórázon tartották, és ha nem úgy bokáztak, ahogy a költségtérített gazemberek fütyültek, akkor a pénzcsapok elzáródtak. Másfelől döbbenetes pazarlás ment ott évtizedekig. Sőt most is.

"A földfelszíni országos adók közül a két kereskedelmi nem is nagyon mer politikai álásfoglalást közvetíteni, inkább marad a celebszinten."

Azért a Heti Hetes mondjuk igencsak mert, vagy Fábry Sanyi is. A mi politikai elitünk pedig szintén celebszinten mozog, de így sem sokan kíváncsiak rájuk. Ez van. Eddig is volt pár kormányváltás, pedig a helyzet rosszabb volt. Ha nincs kábeltévé, akkor HírTv-t, meg ECHO-t sem tudnak nézni.

M. Péter 2012.09.12. 20:31:59

@lajos0: Szavazni már nem kell, de ha valaki a választói névjegyzék miatt mártír akar lenni, akkor fizethet egy 1000 fontos pénzbírságot. Így nem lehet a szegényebb vagy kevésbé tudatos választókat lefizetni, hogy ne íratkozzanak fel a választói névjegyzékre.

Ha valaki nem küldi vissza az űrlap, akkor küldenek egy figyelmeztetést, majd valaki személyesen is kimegy, hogy tényleg üres-e a ház. Népességnyilvántartás nélkül is tudja a tanács, hogy egy adott címen valaki helyi adót fizet, vagy segélyt kap.

lajos0 2012.09.12. 21:09:04

@M. Péter: "Ha valaki nem küldi vissza az űrlap, akkor küldenek egy figyelmeztetést, majd valaki személyesen is kimegy, hogy tényleg üres-e a ház."

De, hogy küldik ki az űrlapokat, ha nincs népességnyilvántartás. Ha minden házhoz kiküldik, akkor hogyan tudják, hogy ott hányan laknak és kik ? És hogy brit állampolgárok-é, vagy csak valami illegális bevándorló népség ?

leponex 2012.09.12. 21:16:08

@dogbakszi:
"Én úgy látom, hogy ha valaki a regisztrációt ellenzi, úgy találja, hogy alkotmányellenes, akkor nem azzal kellene foglalkoznia, hogy ki és milyen performance-ot használ az erre történő figyelem-felhíváskor, hanem azzal, hogy másokat is erről meggyőzzön, s ezzel hozzájáruljon egy antidemokratikus törvény bevezetésének megakadályozásához. "

Hát hajrá, meg van minden feltétel hozzá. Belhoni, külhoni és egyéb média.
Népszavazást is lehet kezdeményezni, nem kell hozzá még az egész ballib szavazótábor töredéke sem.

No de mi van akkor, ha ez a meggyőzés nem volt sikeres? Ha a többség mondjuk nem így vélekedik? Akkor van a diktatúra, merthogy nem a mi egyedül demokratikus és igazhitű kinyilatkoztatásunk lett a nyerő??

Az emlékezetes "szociális népszavazás" előtt Ferenc mqagabiztosan kijelentette, hogy meggyőzik a zembereket és megnyerik a népszavazást.
De nem így lőn.
És akkor kiderült, hogy birkákok voltak, akik mégsenem a Ferit lájkolták.

Mint tudjuk, előzetes alkotmánybírósági kontrollt fognak kérni, ha kész a törvényszöveg. A Zalkotmánybíróság meg dönt ebben a kérdésben.
Természetesen, ha nem tartanák alkotmányellenesnek, akkor kész lesz a válasz a lekenyerezett Alkotmánybírókról, a behódolt, gerincét tört Alkotmánybírósáágról, és egyéb szamárságról.

De ahogy gondolod :)

leponex 2012.09.12. 21:22:21

@illaim:
Szervusz örök egybitesünk! :))
Oszt tanáltál-é magad mellé egy hűséges szinapszisot végre, lokális network építéséhez?
'Nem jó a szinapszisnak egyedül!' - mondá vala a Zúr ...
:)

leponex 2012.09.12. 21:28:17

@dogbakszi:

"- 2010-ig nem nagyon tudok arról, hogy következmények nélkül alkotmányellenes lett volna valaki "

akkor csak egy rövidke:

"Mulasztott a Tisztelt Ház - 21 mulasztásos alkotmánysértés az Országgyűlés rovására
2009.09. 4.
MTI

Huszonegy mulasztásban megnyilvánuló alkotmánysértés írható az Országgyűlés rovására szeptember 1-ig - tudatta az Alkotmánybíróság.

Ezek közül 18 esetben már letelt az alkotmánysértést kimondó Ab-határozatban a mulasztás orvoslására előírt határidő - olvasható az Ab hírlevelében.

A jogalkotói mulasztások közül az, amelyiknél a legrégibben járt le a pótlására előírt határidő, a II. világháborút lezáró 1947-es Párizsi Békeszerződés által előirt kártalanításról, illetve az akkoriban Csehszlovákiából áttelepítettek kárpótlásáról rendelkezik, és a parlamentnek 1997. június 30-ig kellett volna jogszabályt alkotnia. De 1999. december 15-én lejárt az Országgyűlés ülésezési rendjével kapcsolatos alkotmányos mulasztással kapcsolatban az Ab által a parlamentnek megszabott határidő is.

Az Országgyűlés hosszú évek óta nem rendezte a kisebbségek parlamenti képviseletét sem, bár jogászok ezzel kapcsolatban arra hívják fel a figyelmet, hogy az Ab határozatban ezt a mulasztást nem mondta ki.

A parlament Ab által megállapított mulasztásos alkotmánysértései között vannak, amelyek kábítószerrel kapcsolatos nemzetközi egyezmények kihirdetésével függnek össze, vannak, amelyek a választókerületek kialakításával, a népszavazás speciális határidőivel, a kitüntetések adományozásával, a külföldön tartózkodók szavazásával, a közigazgatási hivatalokkal, vagy a médiatörvénnyel."

Scagnetti 2012.09.12. 22:27:12

@dogbakszi: Teljesen mindegy, milyen műsoron belül volt, a lényeg, hogy a köztévén nyomta a szoci propagandát, és ez senkit sem zavart azok közül, akik most sírnak a fideszes köztévé miatt.

Kettős mérce? Az.

Valóban nem jó, hogy a közmédia ilyen, és valóban nem is az lenne a célja, hogy az aktuális kormány propagandáját nyomja. De ezen eddig egyik kormány sem próbált változtatni, mind örült annak, hogy közpénzből hülyítheti a népet. És nem hiszem, hogy ez a jövőben változni fog.

Bőven van média baloldalon még most is. Ha akarnak mondani valamit, van rá lehetőségük. (Az más kérdés, hogy senkit sem érdekel, és ezen a médiafölény sem segít.) Ha meg egyszer majd megint ők kormányoznak, akkor a közmédia is újra velük lesz, és ezzel a médiafölény is. Ez egy ilyen játék.

Ha meg nem tetszik nekik ez a felállás, ott a lehetőség, ahogy a Fidesz is megcsinálta a maga médiáját, úgy megtehetik ők is. Van bőven milliárdos szoci körökben is, szerezzenek pénzt, és ne sajnáltassák magukat, mert nincs miért sajnálni őket.

M. Péter 2012.09.12. 22:53:17

@lajos0: Van vagy 10 embernek hely az űrlapon. A névjegyzéket bárki megtekintheti, így könnyen kiderülhet, hogy valaki olyan is rajta van, akinek nem lenne joga rá, vagy fordítva.

leponex 2012.09.13. 10:31:37

@márta)):
"Pánik a Műegyetemen - Luke-ra futtatták a kommandósokat"

Kétszer is megnéztem Olga asszony teljes lenullázódását saját műsorában, amikor eddig számomra elképzelhetetlenül idiótikos rihegés-röhögéssel próbálta Tarjányi urat ráhangolnia erre a mulatságra.

Oszt Tarjányi úr kifogástalan úri modorával, de szándéka ellenére a földig rombolta Olga asszony szélsőségesen elfogult - és megkockáztatom: rettenetesen ostoba - hozzáállását a TEK villámgyors és meghökkentően profi akciójához.
( Tarjányi úr nem igazán tekinthető orbánfannak ;-) )

A lóláb eddig közszemlére volt kitéve: természetesen bármi, amit fel lehet használni ballibéknál a Patás ellen, azt fel is fogják használni.
Ezzel nincs is semmi probléma, az 'ellenzéki médiának' ez a dolga.

De ennyire rövidlátó, buta, érzéketlen reakcióra eddig Zuschlag János volt képes, amikor vihogva viccelődött a holokauszt áldozatain.

Az 'azeri baltás' végtelenített szappanoperája is ezt mutatja, a remélni vélt minimális belhoni politikai nyereség fontosabb számára, a kétszínű aggodalmaskodás, nehogy háború törjön ki a háburúban álló két ország közt emiatt.
Ha ezt egy kicsit is komolyan gondolná, már rég csendben lenne.

dogbakszi 2012.09.13. 14:09:00

@lajos0:
"Hát akkor is mi fizettük, csak közvetve. Mint az összes külsősöktől rendelt műsort."

- Nem zavarja, hogy azt nem az MTV rendelte, hanem a Pártkelte bérelt műsoridőt? A tények elferdítésére ráérünk a tények megismerése után...nem?
(...Jereváni rádió...volgákat osztogatnak...moszkvicsokat fosztogatnak...

dogbakszi 2012.09.13. 14:24:07

@leponex:
Ahogy látom, ebből az alapjogokat érintő egyik mulasztás, hogy a parlamentbe a kisebbségeknek nem hoztak létre külön képviseletet... de azt amblokk mindegyik kisebbségre vonatkozóan. A másik a választókerület létszáma, amit 2/3-os konszenzussal kellett volna meghozni, s abban az időben már volt olyan magyar, aki már a másik magyar szerint nem volt magyar...azért alapkérdésekben sem tudott a kormány és az ellenzék megállapodni...
A kártalanítás financiális kérdés volt, mint látom, s kiindulása a kárpótlási törvény, amit úgy, ahogy van, jogilag elkefélt a törvényalkotó.
A Parlament ülésével kapcsolatosan a FIDESZ hozta be a ritkább ülésezést, és erre vonatkozott az adott mulasztás... ez már közben úgy látom nem aktuális..., A Médiatörvényben pedig nem tudtak ORTT vezetőt választani, mert ahhoz konszenzus kellett volna...
...vagyis elkövettek mulasztáss alkotmánysértéseket, de olyan nem volt, hogy pl. az alkotmánybíróság által hozott döntést, ha volt rá a kormányzó erőnek felhatalmazása, akkor sem hajtotta végre... ellentétben a mai helyzettel.

dogbakszi 2012.09.13. 14:36:05

@leponex:
Megjegyzem, hogy a nagy kivonulás helyett elég lett volna feltűnés nélkül két olyan embernek bemennie, aki rendelkezik fegyverrel (mint ahogy Tarjányi elmondása szerint bement egy ember és onnan jelezte a kintieknek, hogy az illető fiatalember hol található, s ami nála van, az fegyvernek látszó valami... by Tarjányi), majd a közelébe jutva csak rá kellett volna fogni a fegyvert, s a fiú nem csak folyékonyat, de a keményet is kiengedte volna. Na és utána, ha "lefegyverezték", akkor nem elszállítani kellett volna majd egy napra, hanem megnézni a "fegyverét" és rögvest megkérdezni, hogy mit és miért csinál ott, és talán rögvest kiderült volna, hogy ez csak egy gólyáknak szóló film forgatás kelléke...
Tarjányi védte a TEK-eseket, de a TEK-nél éppen az a probléma, mint a létrehozójánál... mindent azonnal erőből akar megoldani, ami meg nem az ő sikerük, azzal pedig fényezik magukat...
Nem csodálom, ha a lakosság körében komolytalanná válik egy ilyen politikailag irányultan létrehozott "terrorelhárító" társaság.

dogbakszi 2012.09.13. 14:56:46

@Scagnetti:
"Teljesen mindegy, milyen műsoron belül volt, a lényeg, hogy a köztévén nyomta a szoci propagandát, és ez senkit sem zavart azok közül, akik most sírnak a fideszes köztévé miatt."

- Nem zavarja, hogy abban az időtartamban az akkori köztévé csak a monopszkóp ábrát sugározta? Ennél talán gazdaságosabb az a megoldás, amit csináltak, vagyis bérbe adták a frekvenciát. Vagyis nem a közTV-n nyomták a propagandát, hanem a közTV frekvenciáját bérbe véve műsort szolgáltattak a közTV által inaktív időben. Lehet a bérbeadásról elmélkedni, de nem politikai oldalas megfontolásból, hanem gazdaságosságból, mert figyelembe kell venni, hogy ha máshonnan nincs bevétele az MTV-nek, és nem is adja bérbe az inaktív időtartamot, akkor a bérbeadásból befolyó pénzt is az állampolgároknak kell megfizetnie... és mint láttuk... az MTV azóta sincs elengedve túl sok pénzzel..., hiszen a FIDESZ nyilatkozata szerint éppen azért kellett az MTVA-t létrehoznia, hogy a műsorkészítés gazdaságosabb legyen, ne legyen szétaprózva... vagy nem így van?

"Ha meg egyszer majd megint ők kormányoznak, akkor a közmédia is újra velük lesz, és ezzel a médiafölény is. Ez egy ilyen játék."

- Amiről én írok az nem az "ilyen játék" támogatásáról, hanem megszüntetéséről szól. Mint olvashatja, én a közszolgálati médiáknál nem tudom elfogadni a pártos kisajátítást, és addig nem lesz itt normális ország, amíg nem csak a baloldalon, hanem a jobbon is át nem tör ez a kisajátítás ellenes vélemény. Igaz rövid távon az aktuális politikai hatalom birtokosainak és támogatóinak jó ha pártmédiává válik a közszolgálati média, de ezzel hosszabb távon nem lehet normális országot kialakítani.

"Van bőven milliárdos szoci körökben is, szerezzenek pénzt, és ne sajnáltassák magukat, mert nincs miért sajnálni őket."

A baj ezzel az, hogy ahogy a jobb oldalon is már látható, az ilyen gazdagok által finanszírozott média esetén az ott "muzsikáló emberek a befektető gazdag embernek húzzák a nótát" Én a jobboldaliak helyében nem tapsikolnék kritikátlanul az ilyen adókat nézve, hallgatva... de kinek a pap, kinek a papsajt...

dogbakszi 2012.09.13. 15:03:55

@Scagnetti:
@leponex:
@lajos0:
Bár nem szoktam eltérni a tényleges tárgytól de most röpke pillanatig mégis el hagytam téríteni magam Önök által...
Itt , amikor Gy.F. kiállt valami mellett, amiről esetleg lajos0-nak is ugyanaz a véleménye, nem azzal kellene foglalkozni, hogy ki állt ki a regisztráció bevezetése ellen, hanem azzal kellene foglalkozni, hogy minél több emeber szólaljon fel az értelmetlen regisztrációs elképzelések ellen... Ehhez kérném én a további segítségüket, persze ha magukat demokratáknak tartják és nem csak egy blogra felszaladó, kommentelgető trollnak.

lajos0 2012.09.13. 15:13:58

@dogbakszi: "Itt , amikor Gy.F. kiállt valami mellett, amiről esetleg lajos0-nak is ugyanaz a véleménye, nem azzal kellene foglalkozni, hogy ki állt ki a regisztráció bevezetése ellen, hanem azzal kellene foglalkozni, hogy minél több emeber szólaljon fel az értelmetlen regisztrációs elképzelések ellen."

Ha mondjuk Magda Marinkó kiáll az emberi élet szentsége mellett, akkor azért had gondolkodjak el a dolgon, hogy én most mellé álltam-é, ha ugyanazt gondolom, vagy a témában ő talán nem a legjobb protestáló a munkássága ismeretében.

Feri itt csak népszerűsíti a regisztrációt, az ő kiállása árt az ügynek szvsz.

dogbakszi 2012.09.13. 15:28:22

@lajos0:
Nem azt írtam, hogy Gy.F. mellé álljon, hanem azt, hogy az általa és Ön által is elitélt regisztráció elve mellé álljon. Az előbbinél azt kértem volna, hogy költözzön be ötödiknek a sátorba, ...de ha visszanézi, akkor én nem ezt írtam, hanem azt, hogy "minél több emeber szólaljon fel az értelmetlen regisztrációs elképzelések ellen... Ehhez kérném én a további segítségüket"
Azt hiszem a kettő között van különbség...

lajos0 2012.09.13. 17:48:03

@dogbakszi: Tényleg nem, de ilyenkor Gréczy Zsolt ezt úgy szokta kommentálni, hogy a "Gyurcsány Ferenc által kitalált tiltakozás a regisztráció ellen". Ha itthon ülök és nem csinálok semmit, az is többet ér mint Ferenc tiltakozása, melyről még ki is kotyogták, hogy a figyelem felhívás a legfőbb célja. Csak nem a regisztrációra, hanem saját magukra.

leponex 2012.09.13. 18:39:01

@dogbakszi:
Az 'alkotmányellenes...' akármik különösebben nem hoztak sose lázba, Sólyom elnök úr által bevezetett 'láthatatlan alkotmány szelleme' meg inkább a paródiák közé tartozott, szerintem. De ha már megemlítetted, hát árnyaltam egy kicsit :)

***
A mostani TEK-es dolog azért ennél sokkal komolyabb volt.
Az, hogy a Patást útálják sokan, azzal nincs különösebb probléma, mások másokat ki nem állhatnak, nálam most az Olga libbent alá.
De hogy egy ilyen ügy kommentálásában sem a józan ész, hanem a zsigeri útálat vezeti a ballibet a jobbikkal egyetemben, az számomra meglepetés.
Természetesen, ha az egyetem vezetésének engedélyével csinálta volna poénkodását a fiú, semmi gond nem lett volna.
" A dékán az MTI tudósítójának a rendőrségi akció után rendkívül súlyos fegyelmi ügynek minősítette az eset."

Így viszont ...
Szerintem kiválóan és igen gyorsan oldotta meg a tek a problémát, tekinthetjük ezt akár egy olyan gyakorlatnak, amiről ők akkor nem is tudnak.
Ajánlanám Tarjányi úr beszélgetését mégegyszer megnézned, talán az ő szavai nagyobb nyomatékkal bírnak ...

Az meg már megmosolyogni való, amikor a magyar fociválogatott helyes összeállítása után a kommandósok helyes protokolljára is jobbnál-jobb komoly ajánlatok születnek a lelátóról.
A norvégoknál se vették először komolyan a lövöldözést...
DE ahogy gondolod.

Azért kíváncsi lennék rá, ha az éjszakai villamosra felszálló társaság késnek látszó tárgyakat rántana elő, vajh akkor is így gondolkodnál?
***

A politikai irányultságban azért lehet valami, az NNI meg a V.László körül eddig nyilvánosságra került hírecskék alapján ölég komoly indokok lehettek egy új szervezet létrehozásához.-)

leponex 2012.09.13. 18:52:22

@dogbakszi:
"Ehhez kérném én a további segítségüket, persze ha magukat demokratáknak tartják és nem csak egy blogra felszaladó, kommentelgető trollnak."

:)
szóval csak trollkodok itten néhány éve:)
Mihez is kellene az én segítségem - már ha demokrata vagyok? Mert ha nem segítek, akkor nem vagyok demokrata?

Mi lenne, ha először meggyőzni próbálna ÉRVEKKEL?
Mert a regisztráció önmagában semmiféle alkotmányt, alaptörvényt, liberális demokráciát, meg ilyesféléket nem sért. Ferenc testvérünk pedik kijelentést tesz ezzel kapcsolatban, Ön pedig trollnak tart, ha nem segítek.
Nyomós érvek, kétségtelenül.

A problémát szerintem csak az okozza, hogy a laghymatag, bizonytalan, dönteni nem tudó választópolgárt az utolsó pillanatban már nem lehet beugratni.
El kell vele hitetni, hogy érdemes lesz szavazni, mondjuk a Ferire.
De mivel láthatóan erre meglehetősen kevesek kaphatók, hát akkor előre sopánkodni kell, miért is nem jut be a parlamentbe (talán :) )
Kormányzáshoz feri alkalmatlan volt ( ezt maga Uj Péter deklarálta anno ), most már egy mezei képviselőnek se biztos.
Ez az össze gond a regisztrációval, szerintem.
Én amúgy tényleg királyságpárti lennék ... :)

márta)) 2012.09.13. 19:01:58

@leponex:

Nos, hát az az igazság, hogy én nem néztem emlitett műsort. De, őszintén szólva nem is érdekel.

"A biztonságpolitikai szakértő szerint nőtt az ország fenyegetettsége az azeri kiadatási ügy miatt, és a miniszterelnök nem dönthetett volna egymaga egy ilyen jelentős ügyben.

A TEK-nek nem volt mérlegelési lehetősége, a protokoll szerint járt el - mondta azzal kapcsolatban, hogy egy 22 éves fiatalember a Budapesti Műszaki Egyetem egyik 150 fős eladótermében fegyvernek látszó tárgyat tett az asztalra, a megijedt diákok értesítették az egyetemi biztonsági szolgálatot, majd azok a rendőrséget, illetve a TEK-et. Tarjányi Péter elmondta: először egy civil ruhás nyomozó mérte fel a helyzetet, majd ezután avatkozott be a terrorelhárítók csapata. A szakértő szerint nem történt „mellélövés”, vagyis nem volt rosszul megszervezve az akció. Tarjányi elmondta az utóbbi időben egyfajta „karaktergyilkosság” folyik a TEK-kel kapcsolatban, annak ellenére, hogy a terrorelhárítók korábbi akciói - a külső véleményekkel szemben – szakszerűek és pontosak voltak. "

atv.hu/cikk/20120912_tarjanyi_peter

Itt, egy rövidke kiegészités.

Na! Ne már! Azért a 'baltás" ügy sokkal komolyabb mintegy "szappanopera".

Na. Igen. Nagyon sokan, sokszor jobban tennék, ha csendben maradnának.........

leponex 2012.09.13. 19:05:49

@dogbakszi:
"Igaz rövid távon az aktuális politikai hatalom birtokosainak és támogatóinak jó ha pártmédiává válik a közszolgálati média, de ezzel hosszabb távon nem lehet normális országot kialakítani."

Ebben lehet valami :)
Már biztosan nem is emlékszel rá, de a közmédia az elműlt 22 évben döntő részben ballib kezekben volt. Tényleg nem sikerült ...

leponex 2012.09.13. 19:14:50

@márta)):
""A biztonságpolitikai szakértő szerint nőtt az ország fenyegetettsége az azeri kiadatási ügy miatt, és a miniszterelnök nem dönthetett volna egymaga egy ilyen jelentős ügyben."

Pedig érdemes megnézni, Tarjányi urat még nem hallottam ennyire összeszedetten, pontosan fogalmazni.

Szegény Olga meg a végére, hogy valami nek tetsző végszó mégis csak legyen, bedobta az álkérdését ...
Ráadásul -ha jól emlékszem - Tarjányi épp azt a téves vélekedést tette helyre, hogy a miniszterelnök egyedül dönthetett volna.
Mint ahogy Orbán valóban nem azt mondta, hogy végül ő döntött, hanem azt, hogy végül neki kell KÖZÖLNI a döntést.

****
Szappanoperának pedig azért nevezhetem joggal, mert láthatóan Olga asszony minden lehetséges alkalommal újra és újra elmondja ugyanazokat az álnaív kérdéseit. Még egy hétig biztosan, fogadni mernék:)

Tarjányin láthatóan meghökkent, nem erre számított.-)

leponex 2012.09.13. 19:23:50

És ha már Olga ...
Kissé idétlenke módon a Brad Pittes 'melléfogást' is előhozta, amit Tarjányi megint korrektül helyretett. 7mp alatt újra lehetett élesíteni a fegyvert, nem voltak rendben az engedélyek, ...
Aztán még mondott néhány helytelenítő mondatot a mostani 'ellenzéki' kommunikációról a TEK-kel kapcsolatban ...
***
Szerintem visszafelé sül el ez a médiahisztéria, a Feri tragikomikus vergődése, Kovács Laci bácsi fontoskodása, ...
De ahogy tetszik, csak tessék, tessék :))

lajos0 2012.09.13. 21:48:13

@leponex: "Én amúgy tényleg királyságpárti lennék ."

No én is. Ebben nem lesz köztünk vita. És a királyság nem diktatúra. Úgy is végünk lenne, mint a botnak, de méltóbb befejezésnek érezném .-)

márta)) 2012.09.13. 22:55:57

@leponex:

No! Akkor Ön is csak rágódjon a témán nyugodtan.
Írja le még legalább tízszer. Ha kérhetem.
Már írtam, vagy nem?! Engem ez" a legkevésbé érdekel.
"De ahogy tetszik, csak tessék, tessék :)) "

Igen, bezony.

márta)) 2012.09.13. 22:57:56

@leponex:

"oppá lemaradt")

"Szappanoperának pedig azért nevezhetem joggal,"
Persze! Felőlem nevezheti, aminek csak éppen akarja.
ott a pont.

dogbakszi 2012.09.14. 09:25:44

@leponex:
Nem nekem kell Önt meggyőzni, hogy az alkotmányellenes, hiszen eddig egy alkotmányjogász nem szólalt meg úgy, hogy az ne lenne az, én nem venném a bátorságot, hogy a szakmában professzorról vagy hajdani alkotmánybírósági vezetőről mondanék szakmai véleményt...t.i. men ért a szakmájához? ...mert ők azt mondják, hogy alkotmányellenes... tessék utána olvasni... bár aki még értelmetlennek sem találja, annak az általam írt "Itt , amikor Gy.F. kiállt valami mellett, amiről esetleg lajos0-nak is ugyanaz a véleménye, nem azzal kellene foglalkozni, hogy ki állt ki a regisztráció bevezetése ellen, hanem azzal kellene foglalkozni, hogy minél több emeber szólaljon fel az értelmetlen regisztrációs elképzelések ellen... ", vagyis ahogy látom, ez Önre nem vonatkozik... felejtse el a kérésem...

leponex 2012.09.14. 10:26:49

@dogbakszi:
Szerintem a kommunikációs zavarok egyik oka, hogy kis változtatással egészen más értelmet lehet adni a szóbanforgó esetnek, és aztán ezzel a tévútra vitt szöveggel lehet hadakozni.
Ahogy olvastam, legtöbben felvetették annak LEHETŐSÉGÉT, hogy alkotmányellenes is LEHET a regisztráció.
Önmagában természetesen nem, hiszen létező intézmény ez a világban.
Az ellenzők például nem is találnák alkotmányellenesnek, ha a szavazás napján is lehetne még a helyszínen is regisztrálni.
Műszaki végzettségüként természetesen fel sem merül bennem az igény, hogy komoly szaktekintélyek szakmai érvein ek súlyát kétségbe vonjam. A vélekedés más kategória.
A Diktatúra már csak ilyen, eltérő vélemények is elférnek a neten :)

És ha érdekelné a saját vélekedésem, elmondanám, hogy egyértelműen nem tudnék állást foglalni a kérdésben, bár valószínűleg a lustaságom okán nem lelkesednék egy regisztrációért.
Azok az érvek, miszerint így a választókat tudatosabb magatartásra noszogatja, számomra elfogadhatók, de még támogathatók is.
Érvek kellenek, nem politikai pankráció:)
A Feri meg nem a regisztráció ellen, hanem saját politikai túlélésének minimális lehetőségéért küzd. Ez derék dolog, bármennyire nem tartom őt én (sem) alkalmasnak az ország vezetésére.
Kíváncsian várom, végül hány szavazót tud maga mellé állítani.
Mert tudja, a végén a választók döntenek ...

leponex 2012.09.14. 15:44:50

@lajos0:
"És a királyság nem diktatúra."
Semmikép, feltéve ha komolyan veszik.
Jehovás barátaink termeket is építenek neki mindenfelé . Egyszer talán be is nézek valamelyikbe :))

lajos0 2012.09.14. 18:26:34

@leponex: "Jehovás barátaink termeket is építenek neki mindenfelé."

Nekem az jött be csak velük szemben, amikor elmondtam nekik én, mint ortodox zsidó komolytalannak tartom az ószövetséghez való hozzáállásukat.

Azóta nem csengetnek .-)

leponex 2012.09.14. 22:38:31

@lajos0:
:)
A katólikusok, azt hallottam, egy Üdvözlégyet mondanának el először velük a pápa szándékára ...
Amúgy szimpatikus fiúk, de beszélgetni velük olyan, mint amikor automata telefonhívást kapsz választások környékén :)

leponex 2012.09.14. 22:51:10

@márta)):
Hát ha nem, hát nem :)
H.Kovács laci bácsi majd nyomja tovább :-)
***
Aztán mit gondolna ön a tréfás kedvű filmes vicceske művéről? Kicsinyke mókája miatt néhány diplomata halálocska ... És nem az első, ha emlékszik. (És mindig a Mohamed úr az alany)
Pedig csak egy kis humorka volt, a csacsi muzulmánok nem akarni érteni fehér ember tréfa.
A Liberalizmus Veteményeskertjében mintha kiesett volna a fejekből valami. Ha volt egyáltalán. Szavakban persze mindig volt, de a valóban is?

leponex 2012.09.14. 23:35:55

@lajos0:
Kellett nekem megemlíteni jehovista barátainkat ... Máris itt virít a blogajánlóban egy posztjuk :))
süti beállítások módosítása