A kísérlet elkezdődött. És bár tudom, hogy a feltételek nem azonosak, mégis látok hasonlóságokat Orbán Viktor 1995-ös és Gyurcsány Ferenc 2011-es tevékenysége között. A kimenet korántsem biztos, hogy azonos lesz, de a történet még hozhat happy end-et. Persze, kinek, mi a happy end?

A helyzet tehát sok szempontból emlékeztet az 1994 után kialakult állapotokra. Orbán Viktor Fidesze 1994-ben brutális vereséget szenvedett. Pedig a voksolás előtt úgymond, liberális választási szövetséget is kötött, amikor népszerűsége már leáldozóban volt. Végül alig került be az országgyűlésbe, de odalett a szakadozott konzervatív magyar jobboldal is, élén az MDF-fel, amely amúgy jóval nagyobbat bukott négy éves kormányzás után, mint az MSZP, amely nyolc évig irányította az országot, és közben - Gyurcsány miniszterelnökkel - választást is nyert.

Orbán 1994 után ugyanazt tette, amit Gyurcsány tenne most, 2010-től az MSZP-vel. Ő is kétharmaddal állt szemben, de felfedezte a győzelem egyetlen lehetséges esélyét. Belátta, hogy nincs más választás: ki kell nyitnia a Fideszt, ha kell, a párt átnevezését is vállalva. Ehhez úgy döntött, hogy a "térdre imára, csuhások" után hányni fogja magára a keresztet, úgy tesz, mintha Antall József szellemi örököse lenne. Elmagyarázta az Ádereknek, Stumpfoknak, Deutschoknak, Pokorniknak, Szájereknek, Kövéreknek, hogy egyedül, a korábbi Fidesszel nem fog menni. Ha úgy maradnak, ahogy voltak, sosem kerülnek kormányra. Bármennyire rühellitek őket - érvelhetett a koleszos társaknak - be kell engedni Lezsákot, Fürt, Balsait, Borosst, Eleket, Latorcait, Harrachot, Jeszenszkyt és a többieket. Muszáj nyitni a kereszténydemokrata, konzervatív világ felé. Mindenki jöjjön, aki képvisel valamit, aki szavazatot hoz. A végén - Torgyánnal fogódzkodva - győzött is.

Még egyszer jelzem, tisztában vagyok vele, hogy a helyzet nem tökéletesen ugyanaz. Orbánt követte a pártja. Akinek mindez nem tetszett (Fodor Gábor és köre), már korábban kiebrudalták. Gyurcsányt, az MSZP volt elnökét és kormányfőjét ezzel szemben a pártvezetés éppen a hétéves, ellene folytatott háború végére szánva (2004-2011) akarja kitenni a pártból.

ok egyéb mellett abban is hamis a hivatalos MSZP politikája és kommunikációja, hogy a párton belüli mozgások elterelik a figyelmet a Fidesz hibáiról, a belső ügyek napirendje miatt nem tudják eléggé bírálni a a hatalom megyszerzésén kívül valóban felettébb szerény képességű második Orbán-kormányt.

Ha Orbánnak ment 1995-től bokroscsomagozni, majd már idegenszerűzni, akkor a folyamatos bírálatra a szocialisták is képesek lesznek. (A Bokros-csomag amúgy jót tett, az idegenszerűzés pedig simán gyalázatos, nem is javasolnám.) A lényeg a kétféle tevékenység: kifelé kemény bírálat, bent szorgos munka, átalakítás. Orbán  részben - még a névváltoztatást is vállalta: egy idő után hivatalosan is polgárinak nevezte el a pártját.

Ma a Fidesznek van kétharmadja, amit ráadásul - a Horn-Kuncze-ciklussal ellentétben - nem demokratikus önkorlátozással használ fel, hanem a totális diktatúra kiépítésére alkalmazza. Ám a kihívás így még nagyobb: lehet-e simán az MSZP-vel nyerni, vagy látva a megosztott ellenzéki oldalt, a sok bizonytalan szavazót - demokratákat egybefogó gyűjtőpárttá kell-e válni?

A mai MSZP-vezetés ez utóbbit nem akarja. Más se hiányozna nekik, mint egy csökkentett létszámú országgyűlés baloldali frakciójába másokat is beengedni. Minek még több vadász, ha kevesebb a fóka? Ahelyett, hogy új területeket is felkeresnének, védik a kis parcellájukat... Mindenki fogja a székét, mert ha Gyurcsány visszatérne, az egész struktúra megmozdulna, friss emberek (is) jöhetnének. Nem kell ez azoknak, akik Nyers Rezső óta mindenkit túléltek, sőt Mesterházy Attilát is túl fogják...

Én nem hiszek abban, hogy az MSZP képes lesz egyedül megverni a Fideszt - elég végignézni a csapaton. Szervezeti fáradtság, szétesett, vagy megszűnt helyi szervezetek, a közvélemény számára morális problémák feszítik a jelenlegi kereteket. Hiába a jogos Fidesz-bírálat, ha nincs mögötte új, izgalmas ígéret.

Ma úgy tesznek, mintha a párt stabilizálódott volna. Ez annyiban igaz, hogy aki maradt, már akkor is maradna, ha élő adásban csinálnának csúfságokat. De az első ellenzéki év nem hozott semmilyen pluszt. Sem szavazóban, sem a párt belső életében, működésében. Az egyetlen új elem, amely mozgást hozott, az a Demokratikus Koalíció létrejötte volt.

Gyurcsány szándékát annak láttatni, hogy vezér akar lenni, pedig csapatkapitányra lenne szükség - sima csúsztatás. Ha Gyurcsány a kétéves pártelnöksége idején vezér akart volna lenni, akkor sem tehette volna meg. 2007 elején már alapszabályt módosított volna - leszavazták. Kormányon pedig nem az átalakítás volt a dolga, hanem a párt egybentartása, a parlamenti többség fenntartása.

A kísérlet tehát elindult. Fúj a vihar szembe rendesen: egyszerre fújja a Fidesz, az LMP és az MSZP. A politikai felület azonban szabad. Csak menni kell tovább előre.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr802905808

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jól kicseszett Orbán Wolf Katival! 2011.05.16. 09:03:40

Habár nem volt nemzeti katasztrófa, azért némi töprengésre késztet az idei Eurovíziós Dalfesztivál. A további szószaporítás helyett: Wolf Katinak mindössze két ellensége volt Düsseldorfban. Európa és Orbán Viktor.Európának a töke tele van Magyarországg...

Trackback: Retro-Liget | JOBBOLDAL, HOL VAGY? 2011.05.16. 08:38:26

RETRO-LIGET Liget 1994/8  |  Szilágyi Ákos - JOBBOLDAL, HOL VAGY?  (részlet)„Mi volt az a ‚jobboldaliság’, amely Magyarország vesztét okozta? Valamilyen hit, hétszer szent elv, tételes meggyőződés? Nem, más vo...

Trackback: Az MSZP nem is párt 2011.05.16. 00:27:01

Az MSZP hivatalosan párt, mindenki úgy is kezeli, pedig valójában másfajta képződmény, mint a hagyományos értelemben vett pártok. Sokkal inkább érdekcsoportok, irányzatok, platformok és képlékeny személyes hálózatok együttműködő és ugyanakkor állandóan...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 17:51:18

Kedves Zsolt!

Sok dologban egyetértek veled, de egy aprócska, bár nagyon fontos dolgot úgy tűnik elfelejtettél figyelembe venni.

A legfontosabb különbséget. Hogy míg Orbánék 1995-ben ellenzékből ellenzékben maradtak, addig Gyurcsány Ferenc kormányról került ellenzékbe. Arról nem is beszélve, hogy Gyurcsány Ferenc mai napig az ország leghiteltelenebb, legelutasítottabb politikusa, ellenben Orbánnal, aki ilyen "babérokkal" 1995-ben nem büszkélkedhetetett.

A többi megállapításod helyes. Azokkal egyetértek.

stumbek 2011.05.15. 17:52:53

Zsolt! Teljesen igazad van! Ezek képtelenek tudomásul venni,hogy az idejük lejárt! Valóban szétesnek az alapszervezetek,de Ők nem látják,mert lefelé nem hajlandók nézni,csak ha szavazni kell rájuk.Akkor meg igérnek fűt-fát....Légyszives ösztökéld Ferit,hogy csináljon egy új Pártot,mert nagyon sok civil arra vár,hogy fellépjen.De a türelmük véges.Nem hinném,hogy veszni kéne hagyni az ügyet! Higyjétek el,hogy mi többen vagyunk,mint ők együttesen!!!Látod,nem elég,hogy Ferit nyirják (kiadták az öszödi beszédet,most meg a DK névsorát),Téged is kiszoritanak,mert Feri mellett állsz.Nem hagyjuk magunkat,mellettetek állunk.Itt a XXII.-ben sokan.A DK itt azért nem tudott megalakulni,mert át akarták venni a vezetést és a civilek többsége nem hagyta....Hajrá! Előre!

Ting Fu doktor 2011.05.15. 17:54:31

Még egy dolog Kedves Zsolt!

A párhuzamot szerintem rossz helyen keresed. Ugyanis itt nem az 1995-ös orbáni fidesszel kéne párhuzamot vonni, hanem sokkal inkább az 1988/89-es MSZMP-vel.

Én úgy látom, hogy most szó és betű szerint ugyan az játszódik le az MSZP-ben, mint ami lejátszódott az MSZMP-ben. Reformisták az őskövületek ellen. Azt a harcot a reformisták nyerték, vihették a pártvagyont és az aparátust, míg az őskövületek vihették magukkal az eszmét, meg a nevet.

Erről szabad kérdeznem a véleményed?

Ting Fu doktor 2011.05.15. 17:58:11

@stumbek: Kedves Stumbek!

Szerintem azon még most és nagyon el kéne gondolkodnia Gyurcsány Ferencnek, hogy hogy került át az MNO-hoz a DK taglista. Ugyanis ezt tuti nem az MNO lopta/lopatta ki. Ezt csak belsős ember küldhette. Továbbmegyek. Ezt nem egyszerű MSZP-s küldte ki, hanem DK-s ember.

És ha már ott és már most ilyen emberek vannak, akkor nagyon-nagyon el kéne gondolkodni, hogy megéri-e az egész...

Andráska8 2011.05.15. 18:07:08

A DK-ba bárki beléphetett.
Tagja egy Reflektor nevű rendkívül aljas pali is - a Kapcsolat.hu állandó rohasztója - , aki informatikus.
Többször idézett Feri DK-leveléből, amit ő is megkapott.
Ő a vezér imádója, ezért úgy gondolom, nem biztos, hogy szoci az elkövető.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 18:44:14

@Andráska8: Ez viszont így még röhejesebb, már ne haragudj! HA a DK magától és tudatosan vesz be olyasvalakit, akiről tudható, hogy rosszakaró, akkor ez defetizmus, dilettantizmus és hülyeség. Még jó, hogy a Fideszesek ilyenkor a combjukat csapkodják úgy nevetnek.

elonorbert 2011.05.15. 19:07:49

Az MSZP nyílt párt és a DK is. Egy-két MSZP párttag azért lépett be, hogy bomlassza. De nem fog sikerülni. Ezek a kriptokommunisták rossz helyzetbe kerülnek.

czjanos 2011.05.15. 19:21:54

Gyurcsány Ferenc most már nem is tehet mást, mint megy tovább. Közben figyeli, hogy mennyien mennek utána. Nem csak az MSZMP-ből, hanem az élet más területeiről. Ha megállna, az totális bukás lenne a számára. Ha megy tovább és netán alul marad, legalább elmondhatja, hogy megpróbálta megváltoztatni a baloldalt. A kudarc nincs borítékolva, de a siker sincs. Állhatatosság kell (mint Tétényi Éva),és nyitás a demokrácia hívei irányába (pl. Tétényi Éva és a Meggyestől megcsömörlött esztergomiak).
Az is érthető persze, hogy nem akar egyből hátat fordítani az MSZP-nek. Mivel Gyurcsány demokrata, le kellene mondania a listán kapott képviselőségről. Le kellene mondani az infrastruktúráról, amit most az MSZP birtokol. Gyakorlatilag a nulláról kellene indulnia.
Baloldaliak, lehet vlkasztani: Gyurcsány vagy Szekeres, Lamperth, Puch, Burány, Steiner, Kovács, Hiller, Lendvai, Mesterházy.Lehet helyben járni vagy előre indulni.

czjanos 2011.05.15. 19:23:09

@czjanos: bocsánat, természetesen MSZP-ből.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 19:25:03

@czjanos: Nem kell bocsánatot kérni. Tekintsük freudi elszólásnak ;)

Andráska8 2011.05.15. 19:42:42

@Ting Fu doktor:
Honnan tudhatná a DK, hogy milyen névvel (nickkel) létezik valaki a Kapcsolaton?
A DK-ban polgári nevén regisztrált, mint pártolótag.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 19:53:03

@Andráska8: Visszakérdezek. Te honnan tudod, hogy Reflektor DK tag?

Vigyázat! Vádaskodni nagyon könnyű!

hugi11 2011.05.15. 20:14:52

@Ting Fu doktor:

Nem büszkélkedhetett? Mégis, mit gondolsz, miért váltották le? :)

Andráska8 2011.05.15. 20:16:54

@Ting Fu doktor:
Mint fenn írtam, ő dicsekedett vele!

hugi11 2011.05.15. 20:17:18

@Ting Fu doktor:

Reflektorral kapcsolatban figyelmezteted Andráskát, hogy ne vádaskodjon. Te miért teszed?

hugi11 2011.05.15. 20:18:36

@Andráska8:

Ahhoz, hogy idézzen a DK-s levelekből, nem kellett, hogy levelet kapjon. Elég volt csak elolvasni amit a lelkes DK tagok bemásoltak :(

hugi11 2011.05.15. 20:21:55

@Andráska8:

Hozzászólásodból egyértelműen látszik, hogy nem vagy tisztában a DK-ba történő regisztrálással. Csak rosszat teszel, ha ilyeneket írsz :(

hugi11 2011.05.15. 20:24:25

@Andráska8:

És te elhiszed neki? Ugyanmár :(

Ting Fu doktor 2011.05.15. 20:45:47

@Andráska8: Értem. Ez akkor is dilettantizmus a DK-stoktól. AMúgy Reflektor saját képpel van fennt. Felismerhető élőben. És ott már a regisztrációhoz is név és elérhetőség kell, ami ellenőrizhető. Szóval elvileg a Kapcsolat.hu üzemeltetőinek megvannak Reflektor személyes adatai.

Ha ezek után azt mondod, hogy a DK-nak fogalma sincs arról, hogy a DK-ban milyen néven van bennt a REfi, akkor naív vagy. Szerintem.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 20:47:12

@hugi11: Idézz kérlek, hol vádaskodtam?

Ting Fu doktor 2011.05.15. 20:51:20

@hugi11: Kedves Hugi! Hol váltották le Orbánt 1995-ben? Szerintem olvasd el mégegyszer amit írtam.

Én 1994/95-ről beszéltem. Te pedig 2002-ről. Kevered a szezont a fazonnal.

hugi11 2011.05.15. 20:52:36

@Ting Fu doktor:

""Ezt csak belsős ember küldhette. Továbbmegyek. Ezt nem egyszerű MSZP-s küldte ki, hanem DK-s ember."""

Parancsolj. Van bizonyítékod? Nincs. Tehát amíg erre nem lesz bizonyítékod, addig vádaskodás.

hugi11 2011.05.15. 20:54:11

@Ting Fu doktor:

A hangsúly a "leváltottákon" volt - és nem az időponton.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 21:01:12

@hugi11: Igen. Szerintem belsős küldte, mert kizárólag azok férhetnek ilyen adatokhoz. Más nem férhet hozzá. Vagy ha mások is hozzáférhetnek, akkor megint azt mondom, hogy a DK vezetése totálisan dilettáns.

Ting Fu doktor 2011.05.15. 21:04:06

@hugi11: Persze, ilyen a demokrácia. DE látom továbbra sem érted a hozzászólásom lényegét.

Gréczy Zsolt megpróbál párhuzamot vonni az 1994/95-ös Fidesz és Orbán Viktor és a mai MSZP és Gyurcsány Ferenc között.

Erre írtam azt, hogy noha legtöbb dologgal egyetértek, van pár nagyon fontos különbség. Pl az, hogy Orbánék ellenzékből ellenzékbe kerültek, addig Gyurcsány korányról ellenzékbe. És az is nagy különbség, hogy ugyan ezeket az időszakokat összehasonlítva a két politikus elutasítottsága ég és föld, Gyurcsány hátrányára. Szóval alapvető problémák vannak a párhuzammal.

Ezek után azt is leírtam, hogy ha már mindenképpen párhuzamot akar vonni, akkor azt szerintem mivel kapcsolatban tegye.

cutcopy 2011.05.15. 21:12:57

"látok hasonlóságokat Orbán Viktor 1995-ös és Gyurcsány Ferenc 2011-es tevékenysége között"

Annyi pici különbség azért van, hogy Fletó 2011-re biztosan elmondhatja magáról hogy bukott politikus..

Cilka 2011.05.15. 21:43:03

Ne vitatkozzatok ezen, mert történt, ahogy történt, de a DK adatok "kikerülése" mindenképpen belső hiba....akár kiadta valaki a DK-ból, akár lehetővé tette a szervezet, hogy kilopják.....még ha saját emberek is.

Andráska8 2011.05.15. 22:08:46

@Ting Fu doktor:
Honnan tudod, hogy saját képpel van fenn?
Egy lumpenproli van a fotón napszemüvegben.
De maga Che is lehet.
Vagy te, akár.

Mikrobi 2011.05.15. 22:33:17

Jaj, ne, ez minden nap itt fogja osztani az észt?!

hugi11 2011.05.15. 22:37:02

@cutcopy:

Ne zavarjon az a tény, hogy 2011 van, és Gyurcsány Ferenc népszerűsége növekedőben van :)

is 2011.05.15. 22:41:54

@Mikrobi: Jaj ne, te meg minden nap elolvasod? Mint Piroska sírva az erdőben:
- Miért sírsz Piroska?
- Látod azt a nagy fát? Tegnapelőtt arra mentem, előugrott a farkas, és megerpszakolt. Tegnap is arra jártam, akkor is. És most is oda megyek...

Kivlov 2011.05.15. 22:42:29

hááát, remélhetőleg kurcsinak nem fog sikerülni...

is 2011.05.15. 22:44:42

@hugi11: egy linket erre esetleg?

rockjano 2011.05.15. 22:46:02

Nem lenne mégis jobb egy zöldmezős politikai beruházás??? Tudom nagyon sok pénz de talán több lenne a fantázia benne.

GyF neve viszont még sokáig nem fog túl jól csengeni, nem biztos hogy elsősorban rá kellene alapozni a dolgot.

Mikrobi 2011.05.15. 22:49:01

@is: nem, a mait már nem olvastam el és egyetlen továbbit sem fogok elolvasni. De a címlapot azért nézegetem és dühít, hogy ott van a lap tetején. Ki ez a fazon, hogy ennyire kell ajározni?!

high up 2011.05.15. 22:49:45

gyurtcsány népszerüsége növekedöben? Bruhahaha. A tök utolsó hely az tökutolsó hely maradt.

Amúgy meg hogy van az, hogy az udvari bohóc nem tanulta meg az öszödi beszéd intelmeit, miszerint a baloldal tanulja már meg magát nem Orbánhoz mérni.
Erre tessék, megint csak Orbánból tud kiindulni. Lehet, hogy nem is orbánfóbiás ez a gyúrtcsány-greci páros, hanem egyszerüen homokos ßerzeleik vannak Viktor iránt? Hiszen vele kelnek, vele fekszenek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.15. 22:55:45

Kicsit meredek a párhuzam ...

1. Az elmúlt 8 év + Gyurcsány miatt mely pártok lépnének választási szövetségre az MSZP-vel?

2. Az MSZP és Gyurcsány elutasítottsága olyan nagy, hogy ember nem szavaz többet rájuk, bármilyen színű koalícióban is rejtőzködnek.

3. Ez a hajó már elment.

Dendrobatidae 2011.05.15. 23:23:47

Kár ezen agyalnod Zsóti! Gyurcsány már nem fog semmit csinálni, mert egy politikai hulla. Saját maga írta alá a halotti bizonyítványát, mikor önként lemondott. Ezzel elismerte, hogy a kormányzáshoz hülye mint a segg.

Gyurcsók mester egyedül még a Fidesznek tud hasznot hajtani azzal, hogy egyáltalán létezik. Vele lehet ijesztgetni a jónépet, hogy "visszajön Gyurcsány ezért kell Orbán..."
Igazából ez a két anyaszomorító faszkalap, Gyurcsány és Orbán, egymás kreténségéből él. A két marha tábort csak az tartja össze, hogy utálják a másikat, a másik főnökét. Ha megszűnne az ellenségkép úgy olvadnának el, mint hó a napon, mert a saját teljesítményük a nullával egyenlő. Ezzel egy embert sem tudnának megfogni.

De neked további jó szurkolást ebben a demokrácia nevű Győzikeshowban. Szurkoljatok ValóVilgág Ferinek vagy ValóVilág Vikrornak, szavazzatok, sikoltozzatok... ostoba, retardált idióták.

cutcopy 2011.05.15. 23:25:52

@hugi11:
És mégis hol, a családján belül..?

imres 2011.05.15. 23:29:07

@Dendrobatidae:
Az első bekezdéssel egyetértek.
2010-ben viszont nem azért verték szarrá az MSZP-t, mert Gyurcsány visszatérésétől kellett tartani.

Amúgy azt hiszem, Zsóti teljesen el van tévedve.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.15. 23:39:26

Annyit ehhez hozzátennék, hogy Gyurcsány volt az, aki szétverte az MSZP-t. Ráadásul Gyurcsány nem demokratikusabb az MSZP-né, hanem sokkal inkább egy Orbán-klón, aki ha lenne rá lehetősége, diktatórikus eszközökhöz nyúlna a hatalma fenntartása érdekében. Ilyen szempontból mondjuk még jobb a párhuzam, de nehogy valaki azt gondolja, hogy ha "demokrata" lesz a párt neve, attól az valóban demokratikus is lesz. Ja, persze, úgy, mint a Fidesz.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.15. 23:42:02

Viszont, ahogy már korábban is leírták, Gyurcsány kormányból került ellenzékbe. Ha ő is ellenzékiként kerül a média középpontjába, akkor talán lenne esélye, így nem. Amúgy kb. egy kaliber, mint Orbán, csak Orbán jobbkor volt jó helyen. Leginkább mindkettőt egy bányában dolgoztatnám amúgy, amíg ott nem pusztul!

Blogger Géza 2011.05.15. 23:45:37

Zsolti, ha ennyi hülyeséget írtál a stop.hu-n is, hát nem csodálom, hogy kitiltottak... Ez a színvonal még ott is nehezen vállalható.

tundrazuzmo (törölt) 2011.05.15. 23:49:57

Teljesen felesleges a párhuzam keresése. Az MSZMP utódszervezetének lőttek.

Magyarországon napról napra kevesebb ember gondol nosztalgiával a Kádár korszakra, egyre kevésbé lehet építeni a rózsadombi nyuggerekre és a panelprolikra. Előbbiekkel a végelgyengülés végez, utóbbiakkal a hurráoptimista szoci idők alatt felvett frankhitelek.

Hosszú távon kb. 20% esélye van egy szocdem pártnak.
Ha lenne valami ésszerű hazai koncepció a mezőgazdaság fellendítésére, akkor egy kisgazda-szerű párt is tudna 15%-ot szerezni.
Az SZDSZ-nek, és az utódpártjainak lőttek, max 5% hosszú távon.

A maradék 60%-on pedig a jobbközép pártok osztoznak.

És a határon túli szavazókat még bele sem számoltam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.15. 23:51:33

@Ting Fu doktor:

A 1995-ös Fideszt hogy lehet a 1989-es MSZMP-hez hasonlítani? Az egyik akkor lett egy egyszemélyes párt egy szimpatikus demokratikus formációból, míg a másik akkor kezdte el tanulni, hogy egy valódi demokratikus párt hogy működik.

similabda 2011.05.15. 23:54:34

Fletó nyöszögésével mindenképpen hasznot hajt Viktornak: vagy szétveri a MASZOP-ot, vagy megosztja, tökmindegy. UFF!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.15. 23:55:35

@czjanos:
"Baloldaliak, lehet választani: Gyurcsány vagy a kövületek."

- Gyurcsány! De nem bármi áron!

nahát-nahát 2011.05.15. 23:59:36

"Bármennyire rühellitek őket - érvelhetett a koleszos társaknak - be kell engedni Lezsákot, Fürt, Balsait, Borosst, Eleket, Latorcait, Harrachot, Jeszenszkyt és a többieket. "

Miről beszélsz Okoska? Akkoriban még toltad a csattogós a lepkét, van fogalmad arról, mit jelentett a rendszerváltoztatás az abban - bármilyen szinten - résztvevőknek....

Minden vitáik ellenére tudod kiket rühelltek egységesen a rendszerváltók? A Gyurcsány féle kommunista rohadékokat!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 00:03:26

@zero:

"Az MSZP és Gyurcsány elutasítottsága olyan nagy, hogy ember nem szavaz többet rájuk, bármilyen színű koalícióban is rejtőzködnek."

Az MSZP vagy egyes MSZP tagok (Lendvai, Szekeres, Puch, stb) elutasítottsága?

Még mindig Gyf a leghitelesebb. Öszödi beszédet tessék végighallgatni, nem csak három kiragadott mondatot.

A fedhetetetlenségi pártszavazással és azzal, hogy nyilvános meghallgatást kért ügyében amentelmi bizottságtól, GyF 2 fontos gólt is berúgott.
A harmadik pontja az volt, amikor a bizottság elutasította a nyilvános ülést.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 00:08:16

@Dendrobatidae:

"Ezzel elismerte, hogy a kormányzáshoz hülye mint a segg. "

- Tévedés!
Ezzel bírta rá a szoci frakció tagjait, hogy megszavazzák a Bajnai által tálalt Gyurcsány-csomagot.
GyF beáldozta magát azért, hogy ma a svájci Frank ne 300 felett legyen, azért, hogy egy liter benzin ne 600 Ft legyen, azért, hogy az infláció ne 305-os legyen.
Gyf alatt a GDP-arányos államháztartási hiány, mely az Euro bevezetésének egyik fontos kritériuma, 10-ről 3% köré csökkent.

parttalan 2011.05.16. 00:16:10

"A politikai felület azonban szabad. Csak menni kell tovább előre."

Gyurcsánynak most nincs vesztenivalója az biztos.

parttalan 2011.05.16. 00:22:09

@nahát-nahát: "Minden vitáik ellenére tudod kiket rühelltek egységesen a rendszerváltók? A Gyurcsány féle kommunista rohadékokat!"

Itt egy rövid lista a rendszerváltóidról - köztük Orbán szövetséges pajtásairól:

Kövér László - KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa

Orbán Viktor; - Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár (Orbán apuka párttitkár volt az átkosban.)

Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Vonza András - MSZMP tag
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Rogán Antal - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár

Orbán Győző - párttitkár (Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.)

Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Ligetvári Ferenc - MSZMP tag
Chikán Attila - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár

imres 2011.05.16. 00:29:35

@parttalan:
Erősen hiányos a lista. Az eredeti forrás ennél sokkal bővebb.
:)
Mondjuk úgy, hogy trehány vagy. Persze a lista is az, hiszen KISZ titkár és KISZ titkár között nagy különbség van ám.
De nálatok - ha arról van szó - ilyesmi nem számít. Fő a propaganda! :)

Hurri Kán 2011.05.16. 00:40:53

Jól van, nincs baj... Megvan a segg, amit nyalni lehet tovább...

oscar dirlewanger 2011.05.16. 01:09:49

a fasiszták azonnal engedjék szabadon dominic srtauss kahnt!!az igenis egy rendes ember!!!holnap felhívom az atv-fóromut, de drága bolgár urat is az ügyben!!!

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.05.16. 01:28:36

Kedves Zsolt, a különbség csak annyi, hogy Orbánról - mivel akkor még nem kormányzott - senki nem tudta 1995-ben, hogy képtelen egy országot elvezetni, Gyurcsányról pedig ma mindenki tudja. Nincs egyetlen probléma, amit a főnököd kormányfőként sikeresen megoldott, regnálása viszont kreált újabb százat. Katasztrófa lenne, ha újra hatalomra kerülne, és nem csak azért, mert sokak - köztük én is - helyből utcára mennének. Be kéne látni, hogy ez van, és szépen elmenni nyugdíjba. Amíg Gyurcsány a színpadon van, az legalább +5% a Fidesznek bármelyik választáson és -5% az összes esetleges baloldali párttól. Lehet számolgatni.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Feddhetetlenségi pártszavazást kezdeményezni úgy, hogy maga is egy korrupciós ügy gyanúsítottja (régi korrupciós ügyei pedig a Szalai utcai ingatlan ügyétől a fitellinás kavarásokig kötetet töltenének meg) kb. annyira hiteles, mint egykori KISZ-vezérként 89-es demokratának titulálni magát. Segítek: ennyi erővel Horn Gyula is 56-os felkelőként aposztrofálhatná magát bármikor.

Fekete Sámuel 2011.05.16. 01:36:07

@czjanos: "Baloldaliak, lehet vlkasztani: Gyurcsány vagy Szekeres, Lamperth, Puch, Burány, Steiner, Kovács, Hiller, Lendvai, Mesterházy.Lehet helyben járni vagy előre indulni."

Ha baloldali lennék, ez számomra annyit jelentene, mintha kapnék két pisztolyt, hogy eldönthessem, melyikkel lövöm főbe magam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 01:59:27

@Zigomer Trubahin:

"régi korrupciós ügyei pedig a Szalai utcai ingatlan ügyétől a fitellinás kavarásokig kötetet töltenének meg"

Mi? Mikor? Itélet?

A mostani gyanúsításával meg ha annyira nyeregben érezné magát a gyanúsító, akor belement volna a nyilvános mentelmi bizottság ülésbe, mert a Fidesztsemmi sem emelhetné magasabbra, mint az, ha nyilvánosan bizonyítanak vlami disznóságot GyF-re.

Jelenlega fidesz a legjobb úton halad afelé, hogy gyF-ből mártírt csináljon. Ha a fidesz nem foglalkozna GyF-el, akkor lehet már rég eltűnt volna a palettáról, de jelenleg a Fidesz egy dologban ténylegesen hasonlít a szocikhoz, mégpedig abban, hogy a Fidesz veszíteni fog, és éppen saját magát veri meg.

czjanos 2011.05.16. 05:07:45

@Pszientológus: Mégis a te választásod lenne, nem "más lőne fejbe"!

MACISAJT 2011.05.16. 05:44:34

" Az egyetlen új elem, amely mozgást hozott, az a Demokratikus Koalíció létrejötte volt."

Új, mi?:D
Elég megnézni abból az "új" arcokat, mintha csak a Tanácsköztársaságból, Szabad Népből szalajtotta volna őket Aczél György...

remekelek64 2011.05.16. 06:08:42

Fel kéne már végre fogni: Gyurcsánnyal soha nem lehet győzni. Ő egy kétségtelenül kiugróan tehetséges politikus volt, de mára annyira negatív a megítélése (részben joggal), hogy a biztos kudarcot vállalja fel az, aki őbenne bízik.
A legjobbat akkor tenné, ha szépen lelépne a politikai színtérről és a háttérből támogatna egy fiatalos-lejáratódott generációtól mentes- baloldali, ökopártot. Ez lehetne akár az LMP is. Nem viccnek szántam! Mert i az, ami egy új pártnak hiányzik? PÉNZ! Ami kell a saját sajtóhoz, a szervezetek kiépítéséhez, fenntartásához.
Így legalább részben jóvá tudná tenni azt a bűnös politikát, amivel hozzájárult a demokrácia-gyilkos 2/3-os Fidesz uralomhoz...

nemetkr · http://linuxtudor.hu 2011.05.16. 06:11:18

Valóban kérdés az MSZP megújítása és kibővítése. Nekem is eszembe jutott a napokban ez a párhuzam. A posztban el is hangzik a számomra leglényegesebb gondolat. Ott megértette a vezetés, hogy miért kell szélesebb bázis a pártnak, itt nem értik meg. Félő, hogy míg Feri ezt magyarázza késő lesz. Támogatom az új párt létrehozását!

Fekete Sámuel 2011.05.16. 06:28:34

@czjanos: Hozzáállásod dicséretes, ez király! :-) Amúgy ne aggódj, az eddigiek fényében bízhatunk benne, hogy rosszabb megoldást fogják választani. :-)

rajaram 2011.05.16. 06:41:04

A FIDESZ-t egy ember tudja megbuktatni. Bajnai Gordon. Ha Gyurcsánynak sikerül őt aktivizálni, akkor pártelnökként visszatérhet és egy erős csapatot alkothat vele. Ha Bajnai úgy dönt, hogy nem tér vissza, akkor berendezkedhetünk egy hosszútávú FIDESZ uralomra.

kicsijuti 2011.05.16. 07:05:39

@rajaram: abban mondjuk van valami hogy ezt 15%ot is a bajnainak köszönhetik, de ő nem fog vissza jönni. Az országnak meg jobb mszp nélkül ez már bizonyított.

G®eg_W 2011.05.16. 07:07:54

Eddig úgy tudtam Soros a vezér , Orbán csak a helytartója . Innen az jön le , hogy Orbán a mindenek ura . Nem tévedsz ? :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 07:23:00

Zsolt! A másik posztban egyetlen kérdésre sem reagáltál. Semmiben sem különbözöl a hörr-tívís, manemes firkászoktól.

pannonfunk 2011.05.16. 07:28:24

No mi van? A patás Zorbán 16 év alatt követendő példaképpé avanzsált elő? Pedig anno hallgathattuk, hogy mekkora arogáns, csak hatalomra vágyó, elveit szélkakasként változtató senkiházi alak. Vagy akkor ezek a jelzők most Gyurcsányra is állnak?

SirKaan 2011.05.16. 07:30:46

Zsolti!

Idáig jutottál, hogy egy ilyen gyenge párhuzammal próbálod megideologizálni Gyurcsány jelenlegi hatalomrakerülési szándékát az MSZP-ben?
Kár, hogy még így is sántít a történet, bár az agymosott droidjaidnak mindegy mit mondasz, úgyis villázni fognak ha meghallják Feri nevét.
Ezzel szemben és azt mondom: Csak a Ferit, csak a Ferit, hogy meg ne sántuljon!!! :):):)

nemecsek ernő áruló 2011.05.16. 07:33:00

@imres: Szabad kiegészíteni, de a lista lényege, és a kérdés, amit felvet (és ami mellett a magadfajták mindig elsiklanak): Hogyan nevezhetőek 'ezek' rendszerváltónak? És már ne is haragudj, de mekkora ordenáré nagy baromság az, hogy KISZ titkár, és KISZ titkár között különbség van? És ez menti azt, hogy egy MSZMP KB tag, Rákosi Mátyás párt-társa, Gerő Ernő közeli jó barátja ma alkotmányoz...? És ezek után még van olyan megvezetett idióta, aki azt hiszi, a 'komcsik' már nincsenek hatalmon?

Háló Őr 2011.05.16. 07:41:50

A Bokros-csomag NEM tett jót. Bevezetésekor egy nagy zuhanást könyvelhetett el az addig elfogadhatóan magas születések száma, hogy csak egyet említsek.

De ha onnan nézzük a dolgot, ma is hasonló teljesítményre van szükség a kormány részéről, ugyanis azok, akiket Zsolt vissza akar emelni a hatalomba, 50%-ről -> 80%-ra emelték az államadósságot, hogy csak egyet említsek. Inkább bűnbánatot kéne gyakorolniuk, és segíteni a saját szarkupacukat összeszedni, mintsem a kormányt gyalázni.

nagy lebowski 2011.05.16. 07:54:58

lóg a vízisíző madzagja, ez van

Diocles 2011.05.16. 08:05:38

T. Gréczy úr!

1. Abban Önöknek (Önnek és Gyurcsánynak) igazuk van, h csak és kizárólag egy gyűjtőpárt szállhat szemben a Fidesszel.

2. Azonban ezt meglehetősen rosszul kommunikálják, ugyanis szerintem érzelmileg sem az MSZP tagjai, és pláne nem a káderei (akiknek ez esetben értelemszerűen meg kéne osztani a zsíros posztokat a beáramlókkal, tehát még az SI-faktor is bejátszik) nincsenek erre felkészülve, tehát könnyen meglehet, h ez lesz az a kérdés, amelyen Önök el fognak bukni a párton belül.

Diocles 2011.05.16. 08:14:57

Ha nekem tanácsot kéne adnom Gyurcsánynak, akkor azt javasolnám, h "személyesítse" meg azokat az áramlatokat, akiket be akar vonni a pártba.

Tehát ne azt mondja, h a "liberálisokat" (mert ez esetben a legutolsó MSZP-tag is Horn Gáborra gondol, és összerándul a gyomra), hanem mondja úgy, h "a Bajnai-féle technokrata szociálliberálisokat", "a Konrád nevével fémjelzett liberális értelmiséget" (a nevek tetszés szerint cserélhetők, a lényeg, h ismertek és népszerűek legyen a baloldali közönség körében).

Ne azt mondja, h "konzervatívokat" (mert erről sem tudja az átlagos MSZP-tag, h eszik-e, vagy isszák), hanem mondjuk úgy, h a "Debreczeni-féle konzervatív demokratákat".

Ugye mennyivel jobban és eladhatóbban hangzik, Gréczy úr?

nikikutya 2011.05.16. 08:30:12

@Diocles.Jellemzően egyoldalu ez a vélemény:liberáűlisok=Horn Gábor,konzervativok=Debreczeni.
Nagyonleegyszerüsited a kérdést.Mert csak azoknak jut a liberális szóról Horn Gábor az eszébe,akikk oly szépen huzták visszafelé az mszp-t,s akik megakadtzak a szónál:azt mondta....Jellemző ez a gondolkodás.Sikerült is jó sok embernek megsértődnie más helyett,felfujnia azoknak ezt akik a marasdás hivei.Miért nem emlited pl Kis Jánost,Magyar Bálintot,Fodor Gábort,Mohácsi Viktoriát,csak pár név,ha nevesiteni akarod a liberalizmust?Vagy Ungváry Rudolfot,Kerék-Bárczy Szabolcsot,Herényi Károlyt,ha akonzervativokat?

nikikutya 2011.05.16. 08:32:49

@MACISAJT:
Kedves Macisajt:Ismered a DK vezetőit?
Netán te is DK-s vagy?:o)ugyan....

preston 2011.05.16. 08:40:19

@Ting Fu doktor: szeretnéd, ha ez igy lenne. valójában a fidesz mindent bekötött a vitorlája mögé, amikor karaktergyilkos propagandát kezdett Gyurcsány ellen. Világgazdasági válság, őszödi belső tisztázó beszéd, változasoktól való félelem, mszp kiskirályok belharca, változásokban ellenérdekeltek - ez volt az alap. Ha viszont kiderül, hogy a fidesz, a vezir durván hazudott, hazudik, nincs két hét után rend, kerités kolbászból, akkor hiába is erölteted, eröltetitek a Gyurcsány ellenes mandrát.

melmek 2011.05.16. 08:50:56

MDF,MIÉP,FKGP, stb. mind a kreált szalámipolitika áldozatai. Ez most visszafelé sül el, ugyanis a szalámi olyan kicsi hogy már a saját ujjukat vágják!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.05.16. 08:54:47

Ezzel a párhuzammal csak lejáratni lehet GYurcsányt. Szánalmas dolog lenne az 1994-es Orbánt utánozni. Hiszen Orbán akkor vesztette el emberi mivoltát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.05.16. 08:58:36

Gréczy Zsoltról eddig úgy tudtam, GYurcsány támogatója. Ezzel az írással a lehető legnagyobb kárt teszi benne.

Barragon 2011.05.16. 09:01:42

Pont Hiller és Lendvai NE TUDNÁ, hogy "csapatkapitányságról" csak akkor lehetne beszélni ha lenne CSAPAT?? És ők ne tudnák hogy CSAPATRÓL beszélni, a jelenlegi MSZP teljes vezérkarában abszolút kizárt! Én meg úgy gondolom, hogy valóban a Demokratikus Koalíció CSAPATOT akar építeni és majd kiderül, hogy ki is lesz a "kapitány"?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.05.16. 09:05:44

@Diocles: "Abban Önöknek (Önnek és Gyurcsánynak) igazuk van, h csak és kizárólag egy gyűjtőpárt szállhat szemben a Fidesszel. "

Nem, Ez az, amiben a legnagyobbat tévednek. Nem lehet az ellenzéket egy zászló alá szervezni. Lehetetlen. A legnagyobb bukás lenne belőle.

entellektuel.freeblog.hu/archives/2010/10/06/Miert_nem_alapit_Gyurcsany_uj_partot/

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 09:07:21

@Háló Őr:

Mai Világgazdaságot olvasd, Horn alatt csökkent legjobban az adósság.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 09:09:59

@preston:
"nincs két hét után rend, kerités kolbászból, "

A kerítés kolbászból volt, de ellopták.

Atisz 2011.05.16. 09:16:10

Továbbmennék.
Lehet, hogy az MSZP-nek nem csak nyitnia kéne, hanem feladnia nemzetellenes elveit és komolyan venni az a fránya szociáldemokráciát.
Ezzel csak az a baj, hogy ezt baromi nehéz lesz megtennie olyan emberekkel, akik egész életükben ennek ellenkezőjének hangoztatásából éltek.

Atisz 2011.05.16. 09:22:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vajh miért? Csak nem mert akkor privatizálták az összes közművet és állami vállalatot?

...truckdriver. 2011.05.16. 09:24:59

...mind ketten kézenfogva ellopakodhatnának Dél-Koreába!

Dendrobatidae 2011.05.16. 09:26:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Még mindig Gyf a leghitelesebb. Öszödi beszédet tessék végighallgatni..."

Na neee... ez valami vicc? Gyurcsány a beszédét zárt körben mondta el. Mintha Ali Baba a negyven rablójával megbeszélte volna a közös bulikat. Ettől lesz hiteles? A kiszivárogtató után azóta is nyomoznak Gyurcsókék.
Ha kiállt volna az emberek előtt és ott mondja el mindenki szemébe, az más tészta. De nem ezt tette. A nagyközönségnek továbbra is lendületről meg dübörgésről handabandázott, teljesen addig, míg ki nem szivárgott a szövege.

Ezzel együtt természetesen az őszödi szöveg jó volt, nemhiába nyikkanni sem tudtak a debil párttagok közben. De ne keverjük a szezont a fazonnal. Ha most Orbánról derülne ki hasonló, te sem azt mondanád, hogy "íme, végre hiteles a Viktor", hanem habzó szájjal ismételgetnéd hogy: orbántakaroggy...

brlv24 2011.05.16. 09:27:27

"Még egyszer jelzem, tisztában vagyok vele, hogy a helyzet nem tökéletesen ugyanaz. "

Kedves szerző, akkor meg miért ír hülyeségeket?! :)

Atisz 2011.05.16. 09:28:58

"Mintha Ali Baba a negyven rablójával megbeszélte volna a közös bulikat."

Ez tetszett :)

yerico1 2011.05.16. 09:43:52

Azért ha választanom kell, hogy Mszp, vagy fidesz legyen hatalmon, akkor nem lenne kérdéses, hogy az első. Ha választanom kell, hogy Gyurcsány vagy Ovi, akkor se kellene gondolkozni, gond nélkül behúznám az egyest.
Gyakorlatilag ovi sikeresen meglépte a legszemetebb, legmocskosabb, legbunkóbb, legseggfejebb miniszterelnök címet, és ezt elég nehéz is lesz elvenni tőle. Gyurcsány hozzá képest olyan, mint amikor a falusi iskola majdnem kitűnő tanulója szembesül az elitgimnázium legjobb diákjával, és rövid úton alatta marad.

Egyszóval, hogy ki kit utál, ahhoz érdemes végigkérdezni az ismerősöket. Nálunk már nosztalgia van az MSZP iránt.

A legfontosabb különbség ugyanis, hogy bár mindkettő lopott, csalt és hazudott, de:
Ovi a pofádba röhög közben, megfenyeget, és a sajtóban ecseteli, hogy ez nem is lopás volt, hanem a nemzet érdekében vette el a pénzedet, és amúgy is kuss, ha jót akarsz.
Gyurcsány legalább takargatni akarta, próbálta.

Adalék: Az MSZP ideje alatt nem volt olyan, hogy simán a parlamenti képviselők hívnak fel, hogy a közbeszerzéseken ajánlatos lenne, ha az ő cégük nyerne, már meg is van a két másik rosszabb ajánlat, ami kell. Telefonban meg simán ecsetelik, hogy mi történne, ha mégse az ő cégük nyerne, hol ki tenne keresztbe, az apeh éppen menne ellenőrizni. Már arra se veszik a fáradságot, hogy ha magnóra veszik a beszélgetést, le tudják tagadni. Már nincs rá egyszerűen szükség. Na ez a fő különbség a múlt és a mostani rendszer között. A mostaniakat a következő rendszer simán vágja börtönbe, mert arra se figyelnek, hogy ne szolgáltassanak amatőr módon bizonyítékot. Az előző rendszerből alig tudtak valakire bármit is bizonyítani, mert legalább takargatták.

odamondom 2011.05.16. 09:56:45

@Háló Őr:
Bokros 10 hónapja a alatt a hiány 80% körüliről 50% körülire esett.
Ha olyat akart csinálni, amit az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek tartott, akkor kitaláltak mást helyette, és nem arra használták a 2/3-ukat, hogy inkább a törvényeket, alkotmányt, AB összetételét változtassák meg.
Micsoda különbség!

jobbcsapott 2011.05.16. 09:59:38

nah, jól indul a hét, egy remek írás! Tetszik és egyetértek.
Mondjuk OV azért jobban csinálja mint fletó. előbbi jó stratéga, utóbbi egy aberrált ideggörcsös hazug. Nem fog neki úgy sikerülni ez.
Jah, és aki OV szemére veti hogy mit hogy csinál mond... Ez a politika. Mocskos világ.

Arbet 2011.05.16. 10:21:50

Hmm.. Gyurcsány.. Gyurcsány.. milyen rég is volt már, de szerencsére még Cavinton nélkül is emlékszek rá.

Lopott, csalt, hazudott. Ennyi. Ez nem egy államférfi jellemzője, hanem olyanoké akik börtönben ülnek.

Ennél több gondolatot nem is érdemes Gyurcsány mögé sorakoztatni. Nem kell nekünk.

ben2 2011.05.16. 10:24:47

Az MSZP helyzete nem a 95-ös Fideszére, hanem a 95-ös Kisgazdapártéra hasonlít. Adott egy önjáró politikai celeb a maga kis szektájával (akkor Torcsán, most Gyurcsány) és adott egy koncepciótlan, belső csatározásokban megfáradt párt, amit már csak a megszokás mozgat.
A történet végkimenetelét ismerjük, most sem lesz ez másként: az MSZP addig osztódik, amíg el nem tűnik, esetleg valami maradvány szövetség megtartja a nevet és beáll a maga 0.01%-ával valaki mögé.
A 95-ös Fideszéhez a mostani LMP helyzete hasonlít a legjobban: a politikai tér nyitott a számukra, ők a legkevésbé elutasított párt, ezért képesek lennének megfogni a leszakadó jobboldali szavazókat és nem terheli őket sem az állampárti múlt, sem 8 év elk..rt kormányzásának felelőssége, ráadásul vezetőségét nem MSZMP-s kapcsolatokból meggazdagodott, "baloldali" milliárdosok alkotják.
A kérdés csak az, hogy a ballib média és a belvárosi véleményformáló értelmiség betolja-e az LMP-t az "MSZP 5%-os liberális szatelitpártja" szerepbe, vagy hagyják őket eltávolodni a szekértábor harcoktól, ahogy a Fidesz is tette ezt 95-98 között a "polgári oldal" szlogen mantrázásával.
Aki tehát azt hiszi, hogy itt bármi esélye is van Gyurcsány Ferencnek egységbe szervezni a baloldalt mondjuk az LMP-vel szemben, az gondoljon bele, hogy mennyi esélye lett volna a 95-ös jobboldal újraszervezésére Torgyán Józsefnek a Fideszhez képest. Na ugye.

Ps.
Fura egy totális diktatúra az olyan, ahol az ellenzék tiltja le az ellenzéki publicistát. Az az ellenzék, ami alig pár éve még - kormányon - parlamenti képviselőt veretett eszméletlenre egy törvényesen bejelentett nagygyűlés után.

dr yetee 69 2011.05.16. 10:32:49

Azért Orbán dolgozik azon rendesen,hogy Gyurcsánynak sikerüljön!

fludd 2011.05.16. 10:34:53

Nem ez az első eset, amikor Fleto másolja gyűlölt példaképét.

csocsocsókolom 2011.05.16. 10:36:32

Nagy stratéga ez a Gyurcsány, ha leesett neki, hogy 16 évvel ezelőtt az Orbánnak milyen fasza ötlete volt.

Be kellene látni, hogy Gyurcsány és Orbán felett is eljárt az idő. Begyepesedett vén szarok.

A Gyurcsánynak az a fontos, hogy legyőzze Orbánt, az Orbán meg a NENYI, egyházasdi, zászlósdi bohóckodásaival múlatja az időt.

Takarodjanak a picsába, jöjjenek a fiatalabb generációk! Fasznak van kedve 20 év múlva is az Orbán-Gyurcsány faszkodásokat hallgatni, elég volt!

Mannstein 2011.05.16. 10:41:54

Most,hogy imádottját saját pártja fogja kilökni magából,hirtelen kedve lett
Gréczy elvtársnak bírálni az eddig általa felmagasztalt MSZP-t. Ez nem kis bravúr,de ezt a szintet alulmúlni sem lenne semmi!

preston 2011.05.16. 10:42:45

@Atisz: mik is azok a nemzetellenes elvek, amelyeket a szocik nem akarnak feladni?
gobndolom , te szabod meg őket, azaz a fidesz?

qwertzu 2011.05.16. 10:42:53

"hanem a totális diktatúra kiépítésére alkalmazza."
Értem én, hogy szereted a költői túlzásokat, de ez már fogalmi zavar. Egy totális diktatúrában egy ilyen cikk után már a titkosszolgálat verőlegényeinek vendégszeretetét élveznéd. Ha még szabadlábon vagy, akkor ez nem totális diktatúra, és nem is haladunk felé.

@yerico1: A legfontosabb különbség kettőjük között, hogy Gyurcsány vezetése alatt eladósodott az ország, és ő ezt ráadásul nagy ívben leszarja.

csocsocsókolom 2011.05.16. 10:43:41

Orbán-Gyurcsány -> Lúzerek csatája

Ha valaki vezérként elbukik egy választást, annak illene hátrébb takarodni az élvonalból, és átengedni újaknak a terepet.

Két nagyvezírünk közül ez egyiknek sem ment/megy.

Az is marha, aki ezek után bármelyikre ráteszi a keresztjét.

Arbet 2011.05.16. 10:45:21

@yetee 69: Persze. Hisz egy céljuk van. A színjátékot folytatni ami már megy itt vagy 60 éve. A jelenlegi politikai elit folyamatos átmentése a jövőbe.

Itt lenne az ideje haladó szellemiségű tudós embereinkre lecserélni a korrupt disznaj politikusainkat. Adni nekik bruttó 500-at, aminek majd örülnek, mert kb 3szor több mint az egyetemi fizetésük. És ők legalább a tudománynak vannak elkötelezve nem pedig a maffiának és a korrupciónak. Új politikusokat kell kinevelni. Olyanokat akik nem csalnak, lopnak, hazudnak, hanem az ország valós problémáival foglalkoznak.

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:54:09

@Arbet: keresztet azért szivesen vetnék mindkettőre... sűrűn...

preston 2011.05.16. 10:55:02

@Dendrobatidae: az orbányról már több hazugság kiderült, mint amit az öszödi beszéd retorikai túlzásokkal is tartalmazott.: tákolmányolás, amire nem volt választói felhatalmazása, nyugdijak ellopása, nincs rend se két hét se egy év alatt, rosszabbul élünk, adósság növekedett, jogfosztás....

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:55:10

@Arbet: ja ja ezeknek lógni kell...

rendes tisztességes erkölcsös szakmaibb szereplők kellenek. kb mint TÉ...

preston 2011.05.16. 10:58:22

@Arbet: hiszen te és a tefajtád nem is állt soha Gyurcsány mögött. megleszünk nélküled is

preston 2011.05.16. 11:02:39

@ben2: nem mondta senki , hogy totális diktatúra lenne. még ez az megmaradt a köztársaságból.

Arbet 2011.05.16. 11:10:42

@preston: Te fajtád? Mit értsek ezalatt?

A tisztességes, becsületes dolgozó réteg, akik nem kevés adót fizetnek be azért, hogy a "tefajtád" folyamatosan olyan emberek mellett kampányoljanak akik lopnak, csalnak, hazudnak? Nem érzed, hogy rossz oldalt képviselsz? Én nem politikai pártok mögé állok, hanem a tisztességes emberek oldalára. Akik adót fizetnek, dolgoznak éjjel-nappal, képzik magukat, hogy fejlődjön az ország.

Melyik szerinted a követendő példa? Gyurcsány? Orbán? Vagy az aki dolgozik és becsületes?

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:13:56

@preston: Nyugodj meg kicsi preston! Az alkotmányozásra legális és legitim felhatalmazásuk volt. És ezen az sem változtat, ha neked ez nem tetszik.

Tetszettek volna jól kormányozni, esetleg előrehozni a választást.

Ha neked most nem tetszik a Fidesz tevékenysége amit a 2/3-ad biztosít, akkor menj és panaszkodj az MSZP-re, amely az utolsó percekig ragaszkodott a hatalomhoz.

ben2 2011.05.16. 11:16:52

@preston:

Tehát diktatúra nem akkor van, ha a kormány ellen tüntetők közé lövetnek, ha leszólnak egy pártházból, hogy mi mehet le a sajtóban és mi nem, hanem akkor, ha bizonyos ballib megmondóemberek úgy gondolják? Ha pedig a valóság csak azért sem akar hasonlítani egy diktatúrára, attól még az van, csak nem tökéletes?

Aki élt már diktatúrában (én pl. igen) az tudhatja, hogy diktatúrában nem nagyon lehet arról beszélgetni, hogy egyáltalán diktatúra van-e, már magának a kérdésnek a felvetését is azonnali megtorlás (börtön, kivégzés, deportálás, egzisztenciális ellehetetlenítés, "kényszergyógykezelés" stb.) követi.
Diktatúra ügyben érdemes pl. a kapcsolat.hu-n megkérdezni a nagy 89-es demokrata Ferit, hogy is működik egy ilyen, hiszen ő közvetlenül is részt vett a működtetésében, pl. a nyolcvanas évek közepén békemozgalmat tiltott be és jelentéseket írt a titkosszolgálatnak az alternatív ifjúsági mozgalmakról, szal ha valaki, ő csak tudja milyen egy igazi diktatúra.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.05.16. 11:21:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A fitellinás ügyben Gyurcsány bebukta az általa indított rágalmazási pert: kimondta a bíróság, hogy cégpénzből költött magáncélra, a saját villájára. Az APEH ezt követően kizárólag elévülés miatt nem vasalta be rajta azt a több tízmillió forintot, amit ezzel a húzással kivarázsolt az állam zsebéből (sok magyar kisvállalkozó több élet munkájával sem tudna ennyi adót elcsalni). Tudom, fogalmad sincs az ügyről, amiről beszélek, mert a vezéred nevét rossz színben feltüntető inputokat nem vagy képes befogadni. Azért majd egy napon, amikor már túltetted magad ezen a lelkiállapoton, olvass utána ezeknek a dolgoknak.

a-kis-herceg 2011.05.16. 11:34:12

@ben2: de nálunk balfasz bocs, jobbfasz diktatúra van... nem tud lecsapni még nincsennek intézményei...

egyelőre "pozitivista": aki vele van azt díjazza a többiektől elvett javakkal... még az ellenségek fizikai kiirtására nem volt idejük...

egy év... ebben még ők is kezdők. első igazi diktatúrájuk

jobbcsapott 2011.05.16. 11:39:10

@parttalan: a hangsúly a "rohadék"-on volt szerintem :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:40:21

@Ting Fu doktor: lófasz volt nekik, nem felhatalmazásuk! Az ország szavazásra jogosult polgárainak ~50%-ától kaptak lehetőséget a kormányzásra és ennél kevesebből jött ki a 2/3-uk az idióta választási törvény miatt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:41:15

@qwertzu: mondd te seggarcú kommenista! Nyelvtan óráról miért lógtál annyit?

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:42:19

Azért ezt a gréczy-t valaki innen is kicenzúrázhatná. Amit az eddigi működéséből láttam, annak alapján egy ócska kis zugfirkász, aki a szarkeverésből él. Mondjuk méltó partnere az index firkászainak. :D

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:46:13

@a-kis-herceg:

Hagyjuk ezt a diktatúrázós baromságot! 20 éve hallgatjuk a ballib oldaltol ezt a folyamatos hülyeséget. Nem újdonság ez. Ellenkezőleg. Totálisan elkoptatott, megfásult hamis érv.

Ennek következtében egyszer majd tényleg úgy járhatunk, mint a mesében a pásztor gyerek, aki állandóan farkast kiáltott. És ha így járunk egyszer, akkor ez azoknak a felelőssége lesz, akik folyamatosan hazug módon diktatúráztak.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:48:50

@al kotmány aláiro álamfö:

Tudom nehéz megemészteni sokaknak a tényt, de itt adott játékszabályok vannak. Nem titkos, mutyi szabályok. Világos és nyilvános volt mindenkinek, hogy milyen feltételeket kell teljesíteni ahhoz, hogy valaki jogosan és legitim módon alkotmányozzon.

Tehát amit te magyarázol, az mind érdekes és akár még igaz is lehet. Csak az a baj, hogy totálisan irreleváns. Mintha azzal akarnád megcáfolni az én állításomat miszerint kék az ég, hogy szerinted zöld a fű.

dögölj meg 2011.05.16. 11:54:38

Herr Gréczy ! Gyurcsányi zseniális száz
napos programjából emlékszik -e még valaki
akárcsak egyre is ? Ön legalább az első hármat el tudná sorolni ?

sajtoskenyér 2011.05.16. 11:58:08

Tisztelt Gréczy úr,

1. Meglehet, Gyurcsány Ferenc valóban arra készül, hogy az MSZP-t a Fideszhez hasonló, egyszemélyi hatalmon (de mindig áthárított felelősségen) alapuló gyűjtőpárttá akarja szervezni, ahol a választmányi és elnökségi szint megkerülésével közvetlenül a mesterségesen felduzzasztott (lásd a Demokratikus Koalíció platform külső tagokkal való kibővítését) párttagság választ pártelnököt (aki nem váltható le a kongresszuson, csak az x-évente sorra kerülő pártszavazáson).

A kérdés az, hogy ez jó-e a baloldalnak. Mert a Fidesz példája pont azt bizonyítja, hogy a túlzott hatalomkoncentráció rengeteg hibát eredményezhet ellenzékben (lásd a 2006-os vereséget) és kormányon is (lásd a hibát hibára halmozó gazdaságpolitikát). Lehet egy pártelnök agilis és kreatív (mint Gyurcsány és Orbán), de ettől még lehet egy felelőtlen hazárdjátékos (mint Gyurcsány és Orbán), akinek mit sem számít a kudarc, mert a politikát a játék izgalmáért játsza.

2.Meglehet, hogy Gyurcsány Ferenc az elmúlt 8 év hibás kormányzati döntéseiért nagyban felelős régi pártvezetést akarja leváltani és a helyükbe lépni. Csakhogy nem szabad elfelejteni, hogy Gyurcsány Ferenc nem csak a passzív elfogadója, hanem az aktív kezdeményezője is volt annak a közvélemény félrevezetésén alapuló, 2006 után megszorításokhoz vezető gazdaságpolitikának, amely az MSZP mélyrepülését okozta és amelyért a régi vezetés is felelős. A 2006 után meghirdetett reformpolitika ezért nem lehetett sikeres, mert egy hazug kampány után egy hiteltelen miniszterelnök akarta azt keresztülvinni, mert lemondani nem volt hajlandó, túlságosan szerette a játékot és a vele járó közfigyelmet. Tehát Gyurcsány Ferenc nem jobb politikus, mint a párt régi vezetése, nem lenne jobb pártelnök.

3. Meglehet, hogy Gyurcsány Ferenc a Fideszhez hasonlóan egy populista gyűjtőpártot akar létrehozni, amely nem válogat a politikai eszmék között, mindenkit befogad, aki tért veszített a politikában (és hajlandó hűségesen szolgálni a vezért), legyen az liberális, konzervatív, szélsőbalos vagy akármi. A kérdés azonban az, hogy a baloldal ideológiai felőrlése (amit a 2006 utáni neoliberális gazdaságpolitika indított el) és pusztán az Orbán Viktorral való szembehelyezkedés elég lehet-e az MSZP elvesztett hitelének visszaszerzéséhez. A hazug és értékmentes politizálás, a pragmatizmus és a populizmus vegyítése alkalmas lehet arra, hogy egy párt négy évre hatalomra kerüljön, lásd a Fidesz példáját. Hosszútávon viszont a párt hitelességét és társadalmi beágyazottságát erodálja, ha hazug és zavaros szellemiségre alapozza a jövőjét (ezért fog elbukni a Fidesz is, mert éppen most köpi szembe azokat, akik ideológiai okokból csatlakoztak hozzá).

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:02:42

@Ting Fu doktor: szerinted demokrácia van?

szerintem:

1011 éves (retrokommunista) feudalizmus

nagyon buli. HUNGARIKUM !!!!

le kell védeni. tökéletes rencer a bibós fiu, a józan paraszti eszével kitanálta... (a simicska oligarchával meg még lehet kis külföldi tőke segítséggel is)

hogy b@sszon át /vezessen orránál fogva 10 millió birkát... nagyon jóóóó

Dig, Lazarus! 2011.05.16. 12:03:14

Még ha lenne is 2huzam (nincsen), az mit igazol? Hogy ha egy hatalommániás elmeháborodottnak sikerül kormányra kerülni, akkor egy zavarodott kóklernek is sikerülhet újra? Brávó!! Miközben egyik többet árt az országnak, mint a másik, nem kellene végre vmi új megoldást keresni, vazze?! Ha ilyet nem tud, félre is lehet állni, az még mindig tisztességesebb, mint ez a hazug Politőkei Kamunikációs Tréing ...

ben2 2011.05.16. 12:08:59

@a-kis-herceg:

Ez kb. olyan érvelés, mint hogy azért a Fidesz küldi az egyetlen roma képviselőt az EP-be és azért kiemelt témája a magyar EU elnökségnek a romakérdés, hogy leplezzék, hogy valójában mekkora rasszisták.
Vagy hogy a huszadik század elején azért volt olyan sok zsidó kommunista, hogy falazzanak a nagytőkés fajtáraiknak. Mint látható, ostoba, demagóg fröcsögésből mindig is volt elég raktáron és ezek hívőit a valóság valahogy sohasem zavarta.
Úgyhogy tőlem a ballibek annyit árnyékboxolnak a saját démonjaikkal, amennyit csak akarnak, amíg viszont a valóság nem igazolja a félelmeiket, addig ezek a diktatúra dumák nem többek gagyi politikai acsarkodásnál.
És az nem jó érv, hogy "de ha már a valóság visszaigazolja, addigra késő lesz", mert ennyi erővel vegyük komolyan a kuruczinfós fröcsögést is, ami szerint a cigánybűnözés a magyarság holokausztjához fog vezetni. Mert ha az egyik agyrémnek hitelt adunk, akkor miért ne tennénk ugyanezt az összessel?

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:15:34

@ben2: tessék itt vannak a kiskirályok, a kiváltságok... napi hűbért-vazallust is linkeljek?

az elvtársak kínlódnak...

index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/16/betiltanak_a_szlovak_rendszamos_autokat/

bruhhaahhahha, térdem csapkodva nevetek... milyen gyenge játék...

meg a lázárblokkolót is.... hihihiihiiii

saját magukkal viaskodnak a ködben....

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:22:15

@a-kis-herceg: Nem. De sehol nincs "demokrácia". Az amire Te gondolsz, az utoljára a görögöknél volt a városállamok korában. Akkor volt még demokrécia.

Azóta soha, sehol nem volt demokrácia. Azóta mindig és mindenhol demokratúra van. ÉS ennek vannak soft és hard változatai.

A mostani fideszes hatalomgyakorlás alapvetően semmiben nem különbözik az azt megelőző 20 évtőt és az európai hatalomgyakorlástól sem.

Az más kérdés, hogy a Fideszesek most elégé elpofátlanodtak. Ez Ok. De ez nem jogi kategória. És igazából még nem is politikai kategória.

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:29:48

@Ting Fu doktor: aha ezt így is el lehet mondani... sajátos magyar demokrácia... törökgábor szerint is...

felőlem lehet... nekem mindegy hogy hívod

de attól még kiváltságok, kontraszelekció, fekete pártkasszák, korrupció adóelkerülés, vazalussok, rokonok, túlburjjánzott használhatatlan itézmények-jogszabályok... gátlástalan mindent letaposó önző pártok, politikusok, csaló maffia működés minden szinten...

csak a polgárosult társadalmat ne említsd azt az egyet nem fogadom el...

preston 2011.05.16. 12:32:26

@Ting Fu doktor: erre nem tudok mit mondani. a te ( fidesz ) propagandád szerint, amit az mszp reformok megfúrására használtatok éveken át , semmire sem volt az mszpnek felhatalmazása, mert az egészségügyi stb reformok nem voltak előre bejelentve, megszavazva. most meg hirtelen a köztársaság demokratikus rendszerét (alkotmánybiróság, biróság ) szétveréséhez sem kell előzetes szavazói hozzájárulás??????????????

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:39:27

@preston: Tudod mi a baj kicsi preston? Az, hogy mindig túl sokat foglalkoztatok a másik oldallal. Az, hogy ellenzékben a kormánnyal foglalkoztok az korrekt. Ez a dolgok rendje. De az, hogy kormányon is alapvetően az ellenzék ellenzéke szerepében voltatok és ott is csak az ellenzékkel foglalkoztatok, nah ez gáz.

Nekem sem Te, sem senki nem fogja tudni soha bemagyarázni, hogy a tragikus kormányzásért alapvetően az ellenzék a felelős.

Én elismerem, hogy a Fidesz ellenzékben nagyon populista, nagyon demagóg és olykor még destruktív is volt. Nem volt szép, de tehette, mert a szájkaratén kívül nem volt eszköz a kezében.

Hülyének lenni ellenzékben kell (ha már kell). Cselekedni és felelősen döntéseket hozni meg kormányon kell.

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:42:58

@Ting Fu doktor: pont letelt egy év...

MINDENKI számára (a vakhitű narancsvakságúakat leszámítva) kiderült, hogy ALKALMATLAN a kormányzásra a fides...

mellékhatásként a jogállamot tönkreverték (államosítás, kormányhatározat a fellősről, visszamenőleges jogalkotás stb)

csak saját egyéni/oligarcha/párt érdekek alapján megy és üresen+látványosan kommunikál (lásd S8, Q7, stb)

kész, mehetnek... game over. nincs több dobásuk...

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:48:14

@a-kis-herceg: Én ezt másként látom.

Csodát nem tettek (mégha ígérték is). Szentek nem lettek (sosem voltak).

Nehéz, de sok nagyon támogatható jó döntést hoztak. Hogy ezek erősen konfliktusosak? Én ezt elfogadom. De ezeket a konfliktusos döntéseket nem eleht megspórolni. Itt nem lehet mindenkinek a kedvére tenni.

Most nem lehet úgy kormányozni, hogy folyamatosan egyeztetünk és végül nem történik semmi. Arra jó példa a Gyurcsány-kormány. Most határozottan előre kell menni, konfliktust kell vállalni és jó döntéseket kell hozni. AKkor is ha nagyon nehéz.

Erre a legjobb példa a Manyup rendszer megszűntetése, amit én 100% támogatok.

A Fidesszel a baj ott van, hogy ott is konfrontálódik, ahol nagyon nem kéne és olyan frontokat is megnyit, amiknek nincs és nem is lehet semmi pozitív hozadéka (pl. közterületek átnevezése). Ettől függetlenül összességében jó irányba indultak el és jó döntéseket hoztak. Szerintem.

preston 2011.05.16. 12:52:02

arbet, tungfu, ben2
___________________

a kiberteret és a mediát elfoglaltátok . de énrám a fideszbeszéd nem hat. én mindenre rákérdezek és nem hagyom eltériteni magam.
arbet: én a becsületes munka mellett vagyok. a mostani kormány a szegényeket megadóztatta, a gazdagoknak kedvezményeket adott, a nyugdijat elvette, a reálisnál magasabb százalékért vett fel újabb kölcsönöket és mindenkit körbealázott.ez nem becsületes, egyetértek veled, ha ez ellen fellépsz.
ben2:
leszarom, hogy mit gondolsz, arról, amikor a felkészületlen rendőröket lealázta a csőcselék, hol látod itt az összeesküvést stb.
Most ugyanis nem ez a téma.
továbbá éltem Magyarorságon az utóbbi évtizedekben és a felsorolt szörnyüségekre nem emlékszem.

Engem az sem érdekel, ha valakiről találnak valamilyen papirt, amit 30-40 éve irt.
Talán nem tudod, de minden társadalmi mozgalom készitett ugynevezett hangulatjelentéseket. Ezeket országos szinten összesitették. Éppúgy nem voltak jók semmire, mint a moszkvai térképek, mert előre megadott szempontok szerint készültek. Itt tanultak azok, akik a hasonlóan bugyuta de sokkal költségesebb kérdőivekkel kutatják a zemberek véleményét.

preston 2011.05.16. 12:56:01

@Ting Fu doktor: nem vagy reménytelen, mert odabiggyesztetted a ,, szerintem,, szócskát. ird ezt oda mindenhol, ahol a fidesznyelvet használod, ahol hazugnak, tolvajnak, hazaárulónak, nemzetellenségnek stb nevezel embereket birósági itélet nélkül.

preston 2011.05.16. 13:02:21

@Ting Fu doktor: doktorom, legyél következetes, ha az mszp kormányzásról irsz, tedd hozzá, hogy szerintem.
mert egy megreformálatlan világban a világválság tényleg nagyon idegyürüzött.
hogy ez a kormányzás annyira tragikus volt, ez relativ. ha az orbány kormányt érné hasonló világválság, éhen halhatnának a nyugdijasok és kiskeresetüek, mert mindent rájuk terhelne.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:05:51

@preston: Csak is a magam nevében tudok beszélni természetesen. Mert a vélemény szabad. A tények meg tények. Azok nem függnek attól, hogy szerintem vagy más szerint.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:08:59

@preston:

Ami a világválságot illeti.

Kedves Preston! Tudod, hogy még a vállság beütése előtt 0%-ra lelassult a magyar gazdaság?

Ismétlem. MÉG A VÁLLSÁG BEÜTÉS ELŐTT!

Akkor, amikor a környékbeli országok 4% fölött teljesítettek.

Ez a valódi fokmérője a Gyurcsányi ámokfutásnak és nem a gazdasági vállság okozta nagy zuhanás. Ott inkább az a mérvadó, hogy minket ütött meg elsőnek és a legjobban a világvállság. Érdekes módon sem a lengyeleknél, sem a cseheknél nem volt ekkora bukás.

És ezek már nem vélemények. Ezek tények.

preston 2011.05.16. 13:11:12

tingfudoktor:
de mi a tény, amit te annak nyilvánitasz? mitől tény valami, ha sokszor megismétlik?

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:19:59

@preston:

"Megalapozott állítás, a valóságot tükröző, igaznak tekintett, és általánosan elfogadott megegyezés, ahogy a dolgok megtörténtek, vagy ahogy a dolgokat megfigyelték - ellentétben egy feltételezéssel vagy véleménnyel. Ennek segítségével tudunk meg többet a környezetünkről, a körülöttünk levő világról. Ilyen adatok segítségével döntünk."

Ez a tény. Ilyen tény az, hogy a magyar gazdaság már a világvállság előtt 0%-ra lelassul. Ez tény. És az is tény, hogy ugyan ekkor még a környező országok 4% felett teljesítettek.

Ha szeretnéd ezeket a tényeket megcáfolni, akkor hajrá! Előre! Tételesen és tárgyilagosan bármikor megteheted!

preston 2011.05.16. 13:21:12

@Ting Fu doktor: te nem közgazdasz doktor vagy, hanem ting fu doktor, ez nyilvánvaló
esetleg orvosdoktor, ezért a példám:
a válság olyan mint az influenzajárvány. nem egyszerre üt be mindenhol és nem mindenkit érint egyformán. Van aki csak beleborzong, van akit gépre tesznek.
Országunk gyakorlatilag védtelen volt, ne,m tudom, mi mindent lehetett volna tenni a válság ellen - hiszen bármilyen reform vagy ezzel járó megszoritás kiverte az ellenzéknél a biztositékot.
Egyedül a vizitdijak bevezetésének indirekt haszna 30-40 milliárd forint volt.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:26:58

@preston:

Kedves Preston! ÉN soha sehol nem állítottam, hogy a vállság mindenhol egyszerre és egyformán üt be. Mivel ezt nem állítottam, ezért ezt cáfolni sem kell.

Azt viszont állítom és állítottam is, hogy Magyarországot elsőnek és nagyon megütőtte a vállság. És ennek oka van. Politikai és gazdaságpolitikai oka van és volt. Pl. az, hogy mi devizában eladósodtunk, gazdaságunk veresnyképtelenné vált.

És még ennek a versenképtelenné válásnak is oka van, aminek az egyik legfőbb oka az volt, hogy a 2006-os kiigazítás orrnehéz volt. És ebben 100%-os az egyetértés az összes elemző között, hogy a 2006-os gyurcsányi kiigazítás azért volt elhibázott, mert legnagyobb részt adóemelésekre tette a hangsúlyt a kiafás csökkentés helyett. Ennek lett az a következménye, hogy az gazdaság 2008 nyarára 0%-ra megállt.

DFK 2011.05.16. 13:34:19

@al kotmány aláiro álamfö: Mivel a játékszabályok a választások előtt is ismertek voltak (52 % szavazatból 2/3 többség lesz), és a kialakult mandátumaárnyok legitim lehetőséget nyújtanak alkotmányozásra, nyilvánvalóan, mondjuk úgy, vicces vagy.

látjátok feleim szümtükkel 2011.05.16. 13:38:16

@Gerzsonka: te is butaságot gondolsz, mert volt különbség KISZ titkár és KISZ titkár közt, akadt olyan, aki nem köpte szembe sem magát, sem az "elv" társait. Voltak azonban olyanok is, akik csak kistitkárok voltak. Nem kell a kettőt összekeverni.

Azok, akikre te gondolsz, egy tulajdonságban valóban azonosak voltak, nagyon tudtak "rendszert" váltani, csak akkoriban köpönyegforgatónak nevezték őket.

preston 2011.05.16. 13:40:45

Kedves Tingfu doktor.Emberi hangon szólaltál meg Azt irod, hogy az elemzők szerint elhibázott volt a 2006 évi kiigazitás stb, mert adót emeltek és nem kiadásokat csökkentettek. Szerintem volt ez is az is, talán nem minden volt lehetséges, ami ma kézenfekvő. A politika a lehetőségek megkeresésének tudománya, én nem indulnék egy kötelékben hegyet mászni azokkal, akiknek az öszödi beszédet kellett mondani, hogy egy kicsit magukhoz térjenek.De nem akarok ezekről okoskodni, nekem az a fő, ha hibás intézkedésekről beszélünk, mert igy lehet vitatkozni, ha ámokfutásról beszélsz, akkor nincs miről vitatkozni.

DFK 2011.05.16. 13:41:43

@Ting Fu doktor: Ne erőlködj, ő független, mármint a tényektől független. Soha sem fogja beismerni, hogy a magyar gazdaság már a válság előtt beállt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 13:52:34

Gyurcsányt vissza kell állítani miniszterlenöknek!

ilyen miniszterelnökünk sohase volt még , és sohase lesz többet !

Éljen a miniszterelnök úr, éljen a pártja, éljen a szólás-, és véleményszabadság!
éljen Gréczy úr! nélküle most még itt se tartanánk.

no pasarán!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 13:53:37

@tesz-vesz: most már nincs előzetes moderáció?:)

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:21:03

@preston:

Kedves Preston! Szerintem abban egyet tudunk érteni, hogy a világ nem fekete és fehér. Tehát nem mondom én sem azt egyértelműen, hogy a 2006-os kiigazítás teljesen rossz lett volna.

Viszont még a kiigazítás ismertetésekor az összes elemző egyetértett abban, hogyha a kiigazítás nagyrészét adóemelések teszik ki, akkor ennek a gazdasági növekedés lassúlása lesz a következménye. Ebben az egy kérdésben teljse volt az egyetértés és az élet igazolta ezeket az akkori jóslatokat.

Tehát amikor azt mondom, hogy Gyurcsány alapvetően rosszul kormányzott, akkor ilyen és ehhez hasnoló okokra hivatkozva teszem.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:22:40

@Ting Fu doktor: Úgy tűnik az előző hozzászólásomnál bevettem a fogalmazás gátlót... Mea culpa.

Szóval én sem azt mondom, hogy a 2006-os kiigazítás telejes egészében rossz lett volna.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:31:21

@tesz-vesz:

Az nincs. Már csak öncenzúra van!

Irány Brüsszel tiltakozni!

Andráska8 2011.05.16. 15:26:17

Gyurcsánynak soha nem volt 100-napos programja.

A Fidesz-nek meg ilyen van:(((

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=425730

Andráska8 2011.05.16. 15:29:30

@Barragon:
Helyes.
Lendvai Ildikó sajnos teljesen leamortizálódott agyilag. :(

Andráska8 2011.05.16. 15:37:50

"Egy éve, májusban alakult meg világszám kormányunk. Akkor állt fel ugyanis a kormány, amely sohasem hazudik. Ilyen szerencsénk is csak nekünk, magyaroknak van, mert mint tudjuk, a politikusok mindenütt a világon szeretnek kamuzni. De nálunk a világon egyedülálló módon felállhatott az a nemzetmentő alakulat, melynek minden szava igaz, a hamisságot nem ismeri, az átverést nem tűri. Mástól. Annyira rühelli a hazugságot, hogy Gyurcsánynak elég volt egyszer beismernie azt, hogy hazudott, onnantól kíméletlenül amortizálták, és a mai napig nem nyugszanak addig, míg rács mögé nem juttatják."
aranykozep.nolblog.hu/archives/2011/05/16/Blff_s_Trianon/

Andráska8 2011.05.16. 16:40:53

Nem meglepő tehát, hogy Gyurcsány szakmailag elfogadhatatlannak, politikailag elfogultnak tartja az ügyészség gyanúját. „Hangsúlyozta: együttműködik az ügyészséggel, de nem titkolja, hogy Orbán Viktor meghosszabbított karjaként tekint az ügyben eljáró ügyészekre.” Gyurcsány azt is közölte, nem tart igényt arra, hogy a Parlament ne adja ki, de jelezte hogy az ügy minden, számára elérhető dokumentumát nyilvánosságra fogja hozni, és kezdeményezte, hogy ügyében a mentelmi bizottság – a főszabálytól eltérően – nyilvános ülést tartson. Ezzel azt üzente, takargatni valója neki nincs.
www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=69250:van-e-titkolnivaloja-a-mentelmi-bizottsagnak-&catid=45:cslanczosvera&Itemid=72

lilla- 2011.05.16. 17:45:18

most sokkal jobbak a kommentek, mint a stop.hu-n volt!

Lehet hogy nem is tettek a kiebrudálók oly rosszat?!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 17:55:25

@yerico1:

Nem új amit írsz.

97-ben 5-10%-ot kellett visszapengetni egy állami munkából. 99-ben már 30-at.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 17:58:45

@Arbet: ov kényszeredetten le akarja csukatni, de egy év alatt sem találtak semmit, ami alapján bevihetnék.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:03:04

@ben2: "LMP ... a politikai tér nyitott a számukra, ők a legkevésbé elutasított párt, ezért képesek lennének megfogni a leszakadó jobboldali szavazókat"

Nincs egy egységes arca az LMP-nek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:06:04

@ben2:

"Az az ellenzék, ami alig pár éve még - kormányon - parlamenti képviselőt veretett eszméletlenre egy törvényesen bejelentett nagygyűlés után."

Ezt be is tudod bizonyítani?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:12:03

@Ting Fu doktor:

"Ha neked most nem tetszik a Fidesz tevékenysége amit a 2/3-ad biztosít,"

Sok embernek nem tetszik. Többnek nem tetszik, mint ahányan rá szavaztak egy éve.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:14:34

@ben2:

"Diktatúra ügyben érdemes pl. a kapcsolat.hu-n megkérdezni a nagy 89-es demokrata Ferit, hogy is működik egy ilyen, hiszen ő közvetlenül is részt vett a működtetésében, pl. a nyolcvanas évek közepén békemozgalmat tiltott be és jelentéseket írt a titkosszolgálatnak az alternatív ifjúsági mozgalmakról, szal ha valaki, ő csak tudja milyen egy igazi diktatúra."

Bizonyítani tudod?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:20:58

@sajtoskenyér:

Egy dolgot jól látsz: az mszp-nek nem a Fideszhez kell mérni önmagát, hanem válaszokat adni, illetve a kormányt konstruktívan bírálni. Kiemelem: KONSTRUKTÍVAN, ez az ami itthon még nem nagyon ment senkinek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:26:28

@Ting Fu doktor:

A Fidesz legnagyobb baklövése volt, hogy nem volt képes a minimumban kiegyezni 2002 után.

Lásd 200/199 fős parlament.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:28:54

@a-kis-herceg:

"a jogállamot tönkreverték (államosítás, kormányhatározat a fellősről, visszamenőleges jogalkotás stb)"

Az alkotmányukba belevették, hogy visszamenőleges hatállyal nem szabad törvényt alkotni.Milyen elvhűek a fiúk...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:32:43

@Ting Fu doktor:

"Most nem lehet úgy kormányozni, hogy folyamatosan egyeztetünk és végül nem történik semmi."
- Eddig OK

"Most határozottan előre kell menni, konfliktust kell vállalni és jó döntéseket kell hozni."
- De miért kel keresni és generálni a konfliktust?

"A Fidesszel a baj ott van, hogy ott is konfrontálódik, ahol nagyon nem kéne és olyan frontokat is megnyit, amiknek nincs és nem is lehet semmi pozitív hozadéka (pl. közterületek átnevezése)."
- MANYUP

" Ettől függetlenül összességében jó irányba indultak el és jó döntéseket hoztak. Szerintem."
- Szerintem nem.
- Szerintem vannak jó céljaik is, de nem találják az odavezető utat. z a kevés sem, aki a jó helyre akar menni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:35:32

@Ting Fu doktor: "Ha szeretnéd ezeket a tényeket megcáfolni, akkor hajrá! Előre! Tételesen és tárgyilagosan bármikor megteheted!"

- Miért nem támasztod őket alá? Adatokkal, forrással.

a-kis-herceg 2011.05.16. 18:49:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: számomra nagyon érdekes és izgalmas hogy a jogállam végét egy dátumhoz lehet kötzni...

október 4. önk választás. másnap iszapömlés... aztán másnap JOGÁLLAM HALÁLA...

ezt nemzeti gyásznappá teszem mint következő kormányfő...

a 12 pontos programom első pontja

crawford 2011.05.16. 20:17:59

@al kotmány aláiro álamfö: Ilyenkor ,gondolom marha jól érzed magad. :-(

preston 2011.05.16. 20:21:06

@Ting Fu doktor: most nem a Gyurcsány kormányt értékeljük, nem is azokat, akik
Gyurcsányt az MSZP-n belül alattomosan megtámadták, akiknek az ösződi beszéd szól.
Én úgy gondolom, hogy nem előregyártott
fidesz jelzőkkel kell feldisziteni Gyurcsányt, mert ez lehetetlenné teszi a normális párbeszédet. Persze ez volt a célja a fidesznek a karaktergyilkos kampánnyal akkor és most is. Hány fideszes bértolnok fenyeget itt azzal, hogy nem fogja Gyurcsány miatt támogatni az mszp-t?

czjanos 2011.05.16. 20:52:54

Sajnálom, hogy Pozsgay-Népfront elvtársat az előbb kihagytam!

leponex 2011.05.16. 21:18:39

Jó Gréczy Zsolt Örökös Walesi Bárdunk !

Emígyen vélekedik egy régi balliberális:

"Az még elképzelhető, hogy az új Gyurcsány-párt tartalmilag liberális programmal lépjen elő, az MSZP-ben rejtőző liberális pártrészt magával vigye, és a programját az MSZP antiliberális tömbjétől megszabadulva többé-kevésbé következetesen képviselje, ám az már nem képzelhető el, hogy hiteles és versenyképes legyen. Gyurcsánynak akkora bázisa van, amekkora az MSZP‑n belül maradt neki.

A tiszta kéz, a cselekvőképesség, a hiteles szó, a demokratikus, emberi jogi elkötelezettség imázsa - ez az, ami egy új liberális pártot felépíthet és versenyképessé tehet. Gyurcsány a pártállamból maradt kapcsolatokon keresztül a közvagyon szemérmetlen átjátszásából meggazdagodó exkáder mintapéldánya, aki a törvényesség határán billegő ügyleteivel öntudatosan büszkélkedik. Ambícióihoz, ígéreteihez, egymást kergető programjaihoz és tervezeteihez képest a kormányzati teljesítménye, reformteljesítménye szánalmas. Őszinteségét Őszödön maga minősítette. 2006 őszén, amikor a rendőrség tevékenysége alkalmanként és helyszínenként váltakozva volt nyomorúságos, heroikus és brutálisan törvénytelen, marasztalta, dicsérte és kitüntette, akiket ki kellett volna rúgni, és ezzel magára rántotta a történtekért a politikai felelősséget.

Gyurcsány nem az az ember, aki a magyar liberalizmust a romjaiból fel tudja támasztani, viszont az az ember, aki a hiányzó hiteles magyar liberális párt helyét el tudja foglalni, és a levegőt előle el tudja szívni.

Ez itt a probléma.
Révész Sándor"

Andráska8 2011.05.16. 23:08:56

“Ön szavazna-e a Gyurcsány Ferenc által alapítandó új pártra?

igen – 41.32%

nem, inkább az MSZP-re – 9.29%

nem szavazok szocialistákra – 49.38%”

Forrás: www.hirlista.hu

Beszédes!

Andráska8 2011.05.16. 23:11:12

Gyurcsánynak nem kell a liberálisokat feltámasztani.

Szegény Révész félreértette. :(((

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 23:39:46

@Andráska8: A 49,38%-on osztozik A Fidesz, A Jobbik és az LMP? Akkor ez abszolút többség a Gyurcsány pártnak!!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.17. 15:02:02

no ugye zsóti, mondtam én, hogy jó lesz neked itt, nem kell előzetes moderáció

az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasók együtt éltetik veled ferkót

aki megemlíti, hogy a fidesz azért jobb, és a mellébeszélésen kívűl csinál is valamit, azt elsöpri ez a szenny

II.gyuresz 2011.05.17. 18:02:58

@wmiki:
"aki megemlíti, hogy a fidesz azért jobb, és a mellébeszélésen kívűl csinál is valamit, azt elsöpri ez a szenny"

Azért idézhetnél valamit ide, hogy mit csinál(t) a fidesz, ami jobb?
Egy az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasó.

Andráska8 2011.05.17. 22:08:41

@II.gyuresz:
Én nem olvasom a zindexet, de azért én is kíváncsi lennék rá!

czjanos 2011.05.17. 22:23:19

Kedves barátom, wmiki! Ha itt akkora szenny, akkor miért vagy mégis itt? Élvezed a szennyet vagy éppen te is hozzá járulsz? Nem kötelező velünk társalognod.
Keress magadnak szenny-mentes helyet, ha ez nem fele lmeg a te színvonaladnak!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.17. 23:31:41

@wmiki:

Amennyiben értelmesen elmagyarázod, Mit? Mikor? Miért? jó amit csinált, lehet megértjük, de az is lehet, hogy vitába szállunk veled, mert esetleg másképp látjuk.

Korábban tudtál te logikusan is érvelni a Fidesz mellett, mostanára már látom kezdesz kifogyni az érvekből.
Én ezt nem tartom a te hibádnak.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 06:53:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem fogytam ki, egyszerűen feladtam azt, hogy trolloknak magyarázzak el alap dolgokat, amikor ők csak annyit tudnak hozzászólni, hogy: mocskos fidesz, az orbán patás, ez diktatúra, vagy hogy höööö

szerintem mind jó dolog amit csinál:
-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
-hogy segély helyett munkát adna
-hogy iskolákat próbál racionizálni

...stb, stb...
hogy egyáltalán csinál valamit, nem csak mellébeszél és lop, ahogy 8 évig az mszp/szdsz csinálta

nem mintha ezek a lépések megmentenének a világgazdasági összeomlástól, de legalább az ötletek jók lennének

de tudom, hogy ezt hiába írom le nektek, mert csak annyi jön át, hogy imádom a fideszt, amikor mindenki tuggya, hogy az mszp/szdsz a tökéletes párt, és mindenki aki nem ezekben hisz az sötét mélymagyar

vagy persze a nem létező MesePárt, amiben még sok "értelmiségi, liberális, ateista" index olvasó hisz, hiszen ugyanannyira racionális, mint az evo elmélet, vagy az ősrobbanás

álomvilágban éltek

II.gyuresz 2011.05.18. 09:30:04

@wmiki: Én, troll? Én megértelek. Amiket ide leírtál, egy az egyben a kormány kommunikációja. De, ha figyelemmel követed az eseményeket(?) akkor számodra ki kellett, hogy derüljön, semmi nincs rendben. Hazudnak. Bünbak a rendvéelmis, és te is bedőlsz. Valóban, vannak és akadnak kirívó példák. Köztük például Pintér Sándor, csak, hogy egy általad is ismert embert mondjak, ki nyugdíja mellé igen csak szép summát markol fel. Sosem álítottam és, amiket te leírsz. A baj veld, veletek: ÁLTALÁNOSÍTANI, OKOSNAK LÁTSZANI, MINDENT, KRITIKA NÉLKÜL ELFOGADNI. HA PEDIG EZ VALAKINEK NEM TETSZIK, AKKOR A LEÍRT VÉLEMÉNYED ALAPJÁN:
"az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasók együtt éltetik veled ferkót". Nem vagyok értelmiségi Villanyszerelő vagyok, tehát a nyomodba sem léphetek, bár munkámnak és eddigi életutamnak nagyon sok "látható" és jó eredménye van.
Sosem éltettem ferkót. Az orbán nem szeretete nem egyenlő más emberek szeretetével, kik a másik oldalon vannak. Ellentétben veled. Ez nem baj.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 10:07:33

na ezt mondtam
ha orbánfóbiás vagy, akkor minek neked érv?

előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra

addig fel sem fogod az érv szó jelentését

atila68 (törölt) 2011.05.18. 10:53:19

Kedves Gréczy Zsolt!

Én vasárnap délelőtt meglátogattam a rokonaim, délután kirándultam a családommal, este pedig megnéztünk egy rajzfilmet a gyerekekkel.

Ön összehasonlító elemzést készített Orbán Viktorról, és Gy.Ferenc gyanúsítottról.

Nos?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 11:58:34

@wmiki: @II.gyuresz: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Figyelem! Achtung! Attention!

Wmiki egy troll, etetése csak óvatosan javallott! Mielőtt vitatkoztok vele, nézzétek meg, hogy milyen baromságokkal szokott előjönni.

wmiki.blog.hu/2011/03/31/wmiki_a_partokrol#more2789886

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 12:05:32

@wmiki:

"előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra"

Sírok a röhögéstől, ezt pont te mondod?

"-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
-hogy segély helyett munkát adna
-hogy iskolákat próbál racionizálni"

-Ja, és az a IMF hitel helyett inkább kockázatosabb dollár állampapírokon és magasabb kamatozású forint állampapírokon keresztül vesznek fel hitelt. Nagyon okos. Elküldöma a picsába az olcsót, jó lesz nekem a drágább.
-Ezzel komolyabb bajom nekem sincs. Csak nehogy egy ugyanolyan zagyvalék legyen a gyakorlatban az új mint a régi.
-Nem törölték el az mnyp-ket. Még vannak. És olcsóbbak lettek.
-Ja. Visszamenőleg is. Afféle kollektív büntetéssel operálva. Ahogy a kommunisták szokták.
-Ja. Adna. Csak azt elfelejtik, hogy nincs. Ja, hogy most pont megszorító és nem gazdaságélénkítő gazdaságpolitika megy, szóval nem is nagyon lesz új munkahely? My bad.
-Csak írd alá, hogy keresztény vagy polgártárs.

IIgyörgy 2011.05.18. 13:58:24

@stark: Ilyen emberek kellenek az orbánnk!Ekként kezelem.
"Minden szép, minden jó, minden a legnagyobb rendben."
Ez a fidesz napi imájának kezdete. Mit tegyek. Esküdjek fel, hogy nem orbánfóbiás vagyok, csak nem kedvelem?
Azért köszi!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 15:02:15

@IIgyörgy: Áhh, csak két irányba bír gondolkodni. Vagy abszolút szerelmes vagy Orbán Viktorba, és minden szavát elfogadod, vagy egy gyűlöletes orbánfóbiás gyurcsányista vagy.

Meg szdsz...

Így lehet hatékonyan hülyének lenni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.18. 21:13:58

@wmiki: "szerintem mind jó dolog amit csinál:
(Mit-Mikor-Miért?)

-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
Ez miért jó? közgazdaságilag kérdezem. érzelmileg jól hangzik amúgy.

-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
Ami már csak nevében volt szocialista. mellesleg hamarabb lett alkotmányunk, mint dohányzásellenes törvényünk. ez gáz nem? Ahogy az is gáz ha a kormány valamit nem ér el, akkor egyből alkotmányt modósít. Az alkotmány elfogadásának a módjába nem megyek bele, mert az 3 külön poszt lehetne.
Miért jó, hogy az alkotmányhoz, amit elfogadtak, Jan. 1-én hatályba lép, már adtak be módosító indítványt?
"Az alkotmánybíróság döntése..." OV
Alkotmányszavazásnál be kellett kiabálni, hogy igen gombot kell nyomni, mert a honatyák annyira komolyan vették...

-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
Ez a lépés hosszútávon milyen következményekkel jár? idén ebből lett jó a költségvetési hiány. Jövőre? Megint államosítunk valamit? Türkménisztán, Belarusz? Türkmenbasi, Lukasenko?

-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
Ezt mikor meszelik el Brüsszelben? Miért jó, ha szerzett jogokat visszamenőleg vesz el a kormány? Milyen hatással van ez jogbiztonságra?

-hogy segély helyett munkát adna
Adna. közmunkát, ami ugyanúgy költségvetési pénzt von el, viszont a tényleges munkakereső utána már esélytelen, hogy elmenjen interjúra, mert a közmunkás munkahelyén kell lennie.
Mikor teljesül az ígért egymillió munkahely, és jelenleg a munkahelyek száma hogyan áll 2010 áprilisához viszonyítva? Mekora a valós munkanélküliség? Mi a hatása a segély 270-ről 90 napra történő lerövidítésének a munkanélküliségi statisztikára? És a valós helyzetre?

-hogy iskolákat próbál racionizálni
Mi is történik az iskolákkal pontosan? Egyházi kézbe kerülnek. Vallásszabadság?

...stb, stb...
hogy egyáltalán csinál valamit, nem csak mellébeszél és lop, ahogy 8 évig az mszp/szdsz csinálta
- Kaya Ibrahim, Josip Tot, Ezüsthajó, Országimázs központ, Vegyépszer autópálya, fogászati turizmusra 1 mrd (Kinek is?), Tokajhegyalja, Dupla költségtérítések, Audi S8, Esztergom, Visszamenőleges törvénykezés, Kiközösítve az EU találkozókon (Nézegess pl német híradót, nem állnak vikivel szóba), Gesztuspolitizáás, Lózungprogramok, Versenyjoggal ellenes különadók, lezárt adóévekre kivetve.......

nem mintha ezek a lépések megmentenének a világgazdasági összeomlástól, de legalább az ötletek jók lennének
- Akkor olyan ötleteket kell előszedni, amik megmentenek. OV azt mondja már 9 éve, hogy készen áll a kormányzásra, ő tudja, ő ért hozzá.

de tudom, hogy ezt hiába írom le nektek, mert csak annyi jön át, hogy imádom a fideszt, amikor mindenki tuggya, hogy az mszp/szdsz a tökéletes párt, és mindenki aki nem ezekben hisz az sötét mélymagyar
- Ha a pártszimpátiáról szóló eszmefuttatásban a hitet is megemlíted, az már valóban gond.

vagy persze a nem létező MesePárt, amiben még sok "értelmiségi, liberális, ateista" index olvasó hisz, hiszen ugyanannyira racionális, mint az evo elmélet, vagy az ősrobbanás
- Létezik még a költségvetési fegyelem, a kiegyensúlyozott szomszédsági politika, a konfliktuskerülés a szomszédokkal, a kiszámítható jogi és gazdasági környezet, a fellépés a szélsőségek ellen, a konfliktuskeresés helyetti megoldáskeresés.

álomvilágban éltek
Igen, OV megvalósuló álmában, és nekem nem tetszik, amit álmodik, szertném ha valaki felébresztené.

Érveket nem soroltál, csak lózungokat ismételgettél.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 21:45:44

:x

goto 10

na ezt mondtam
ha orbánfóbiás vagy, akkor minek neked érv?

előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra

addig fel sem fogod az érv szó jelentését

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.19. 00:04:38

@wmiki:
Na ezt mondtam!
Ha írástudatlan troll vagy, akkor minek neked érv? (el sem bírod olvasni)

Előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra!

Addig fel sem fogod az érv szó jelentését.

Meg nem ártana megtanulnod végre, hogy mire valók az írásjelek...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.19. 00:08:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @IIgyörgy:

Ha hatalmasat akartok röhögni, akkor nézzétek meg ezt a bejegyzést. Itt a kommentek között az atlantiszi kirstályenergiáról makog.

noemisszio.blog.hu/2011/05/11/villanyautok_sok_hazugsag_keves_siker

Ez a majom minden ezoterikus baromságot elhisz, nem csoda, hogy beszop minden baromságot, amit a kedvenc pártjánál mondanak.

Azért vádol mindenkit orbánfóbiával, mert képtelen válaszolni az érveitekre. Szerintem rettenet lassan olvas, és a felét nem érti a leírt szövegnek, ezért marad ilyen óvodás érvelésnél...
süti beállítások módosítása