Valamikor a Videoton VIP-páholyában megejtett tökmagköpködés környékén Orbán Viktor már tudta, hogy megalázta a saját hazáját, odadobta mindannyiunk becsületét. Ha igazak a hírek, hogy Azerbajdzsán akkora értékben venne a csőd szélén egyensúlyozó országtól magyar államkötvényt, mint amekkorát leírtak, akkor fejenként 200 eurót értünk meg a miniszterelnökünknek. 

Orbán Viktor - és az engedélyt kIadó Navracsics Tibor -, Martonyi Jánossal egyetemben, vállalhatatlan bűntettet követett el. Nem csak az a bűnük, hogy egy terroristát adtak át, aki azonnal elnyerte a szabadságát. Nem csak az, hogy ezzel súlyos diplomáciai válságba taszították az országot. Egy magát nemzetinek nevező kormány megszervezte, hogy a világban már van olyan ország, ahol megtapossák, megalázzák a magyar lobogót.

Nem véletlenül terjed a neten, a közösségi oldalakon az öngyilkosságba menekült Teleki Pál 1941-es búcsúlevele.: 

Főméltóságú Úr!

Szószegők lettünk - gyávaságból - a mohácsi beszéden alapuló örökbéke szerződéssel szemben. A nemzet érzi, és mi odadobtuk becsületét.

A gazemberek oldalára álltunk - mert a mondvacsinált atrocitásokból egy szó sem igaz! Sem a magyarok ellen, de még a németek ellen sem! Hullarablók leszünk! a legpocsékabb nemzet.

Nem tartottalak vissza.

Bűnös vagyok. Teleki Pál

Ma pedig ott tartunk, hogy az örmény hadsereget a legmagasabb harci készültségbe helyezték. Még a végén kiderül, hogy azért zárták le Orbán Viktor házának környékét, mert valóban terrortámadástól féltik. Ne adja Isten, hogy erre okuk legyen. Bár egy magányos, dühét és felháborodását tettekkel bizonyítani akaró örmény immár bármit és bárki ellen megtehet. Ki fogja megvédeni az Orbánon kívüli tízmillió magyart?

Azt hittem, hogy azt a szégyent, amit Lázár János művelt Magyarországgal, már nem lehet felülmúlni. Tévedtem. Két napja még ő hazudott egy ordasat - Martonyi is cáfolta az állítását -, miszerint az Egyesült Államok nyomást gyakorolt volna Sukoró kapcsán Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon büntetlenségéért. Az amerikai követség azonnal nekiment Orbán emberének, akinek annyi esze nem volt, hogy rájöjjön: ezzel a mondatával elismerte, hogy Polt Péter a Fidesz és Orbán kézi vezérlése alatt működik. Ha ugyanis nyomásra nem emeltek vádat, akkor azt csak Orbán rendelhette meg Polttól. Ha pedig nem ez történt, akkor Lázár elismerte Gyurcsány ártatlanságát. 

Sebaj, a botrányt sikerült fokozni a becsületünk odadobásával. Kiéleztük két ország konfliktusát, sikerült veszélybe sodornunk egy térség békéjét.

Hogy Orbán Viktor hitvány ember, azt eddig is tudtam. De hogy a hazája, a rábízott Magyarország sem érdekli, az már tényleg több a soknál.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr384745265

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mire jó a nacionalizmus? 2012.09.01. 17:19:49

Szóval elengedtük a baltás gyilkost, és erre az örmények berágtak ránk. Ciki. Sokan spekulálnak most arról, hogy ez vajon egy ördögi terv része volt, vagy Orbánékat csak simán átverték (szerintem az utóbbi), de engem az érdekel igazán, mi vitt 2004-ben...

Trackback: Mire jó a nacionalizmus? 2012.09.01. 17:19:45

Szóval elengedtük a baltás gyilkost, és erre az örmények berágtak ránk. Ciki. Sokan spekulálnak most arról, hogy ez vajon egy ördögi terv része volt, vagy Orbánékat csak simán átverték (szerintem az utóbbi), de engem az érdekel igazán, mi vitt 2004-ben...

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.01. 14:29:07

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalomváltásnál Orbán Viktor...

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.01. 14:29:03

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalomváltásnál Orbán Viktor...

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.01. 14:28:31

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalomváltásnál Orbán Viktor...

Trackback: A magyar bajazzo 2012.09.01. 10:07:18

Úgy fekszik most a magyar külpolitika, arccal a fűrészporban, lisztes képpel, mint fenéken billentett bohóc a cirkusz porondján. Körben mindenki tele szájjal nevet, hahotázik, a bohóc pedig arra gondol: sebaj, hatalmas művész vagyok, lám, mekkora siker...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

menőmano 2012.09.03. 00:16:34

Nos! Hát! azóta tudható, hogy sikerült alaposan belecsapni a "lecsó" közepébe. S már lassan világméretűvé dagadó botrány lett belőle.

Fenyegetettségnek kitéve (esetleg) Magyarország népét.
Elég csak egy alvó elme felébredése......
Szomorú valóság.

HanSolo90 2012.09.03. 08:32:49

@menőmano: Tisztelt Manó!

Világméretű botrányról beszélni igen nagy csúsztatás. Reggel volt szerencsém a Reuters-t, a Süddeutsche Zeitung-ot, és a Guardiant olvasni és nem igazán foglalkozik a sajtó az üggyel. Kivéve persze az Amerikai Népszavát :).
Azt is megmagyarázhatná, miért elferdítve közli a baloldali média a külföldi reakciókat. Tudja aki beszél három nyelven is, hamar átlát a szitán :). Megjegyzem a kormányunk is mindig hasonlóképp bukik le :). Hazánkat nem csak a kormány járatja le, hanem az összes politikusunk. Sztem csak röhögnek rajtunk, elég csak visszakeresni miket írtak Gyurcsányról, Orbánról és Medgyessyről is.

hegyilány 2012.09.03. 08:58:34

"A világ egyik legsúlyosabb konfliktusa"

A magyar kormány a világ egyik legsúlyosabb konfliktusába nyúlt bele, ugyanis Örményország és Azerbajdzsán 1988 és 1994 között véres háborút vívott egymással a többségében örmények lakta Karabah feletti fennhatóságért.
A fegyveres konfliktus 30 ezer halálos áldozatot követelt, és a viszony ma is igen feszült a két szomszédos ország között. Az Azerbajdzsán délnyugati részén, az örmény határ közelében fekvő terület 1991. szeptember 2-án egyoldalúan kikiáltotta a függetlenségét, ezt azonban a nemzetközi közösség nem ismeri el. A többségében muzulmánok lakta Azerbajdzsánnal szemben Örményország lakóinak több, mint 90 százaléka vallja magát kereszténynek. Szerzs Szargszján elnök a hétvégén úgy nyilatkozott, hogy Örményország "nem akar háborúzni, de ha rákényszerítenek bennünket, küzdeni fogunk és győzünk. Nem félünk a gyilkosoktól, még akkor sem, ha államfői pártfogoltak" - szögezte le üzenetében az államfő, amelyet abból az alkalomból adtak ki, hogy a vitatott hovatartozású terület, Karabah pontosan 21 évvel ezelőtt hirdette ki egyoldalúan függetlenségét.

Örményország egyébként legendás befolyással bíró lobbicsoportokkal rendelkezik az Egyesült Államokban és több európai országban is. Simonyi András volt washingtoni nagykövet az ATV Híradójának elmondta, hogy „tudomásul kell venni, hogy az Egyesült Államokban az örmény közösség érzékenysége – és ami ennél fontosabb: a befolyása – iszonyú nagy”.

A diplomata „nagyon szomorúan konstatálta”, hogy erre Magyarország érzéketlen volt.
Hozzátette: nem idézne a különböző, a témával foglalkozó blogokból, de „borzasztó, amilyen intenzitással és dühvel reagáltak politikai és civil körök Amerikában erre az egész ügyre”."

atv.hu/cikk/20120903_szijjarto_azerbajdzsan_kerte_magyarorszag_teljesiti

Ajánlom olvasásra. Némelyeknek a tisztábban látás érdekében.
:)

HanSolo90 2012.09.03. 09:47:26

@hegyilány: Tisztelt Hegyilány!

A tisztán látás érdekében nem az ATV Híradóját kellene nézni, ahol,ugyanolyan elfogultak ülnek, mint a Hír TV-ben. A nemzetközi reakció Azerbajdzsánt ítéli el, amiért kegyelmet adott a gyilkosnak. Magyarországtól magyarázatot várnak, miért adták ki.
Legsúlyosabb konfliktus, ne nevettessen már. Hol van ez az Izrael-Palesztin konfliktustól. Szíriában meg mi van?
MÉg egyszer mondom, én is elítélem a kiadatást. De!!!! Érdekes módon ha Magyarország csinál valamit, az rögtön súlyos, elítélendő és szankcionálni kell.
Kettős a mérce velünk szemben nem is kicsit. Mi ennek az oka. Tán Orbán? Nem, hiszen előtte is kettős volt a mérce.
Példák:
1 Többször kérvényeztük a Benes dekrétumok semmissé tételét. Nem történt meg.
2 Szlovákia simán keresztülverte az EU-n a diszkriminatív nyelvtörvényét.
3 Norvégiában Breivik mindössze 21 évet kapott 77 emberi életért. Nem látom a nagy tiltakozókat sem a DK sem az MSZP sem az EU részéről.
4 Franciaországban mindennaposak a zsidokat ért atrocitások, merényletek, mégis minket antiszemitáznak az EU-ban.
5 Norvégiában köztudottan rengeteg híve van a fasiszta eszméknek. Csoportjaik, szervezeteik vannak. Oké, ők nem EU tagok, de semmi nemzetközi tiltakozás nincs ez ellen.
6 Slotáék ellen sem léptek fel határozottan, mikor a Magyar kisebbségeket korlátozó és bántó törvényeket hoztak. Cohn-Benditt nem nyilatkozott akkoriban, hogy félnek az emberek Szlovákiában.
7 Mi megy most Romániában? Az EU részéről meg semmit nem hallani. A mi esetünkben rendkívüli ülések voltak, mindenféle szankciókkal.

Kissé kettős a mérce sajnos, és erről nem a jelenlegi kormány tehet, hanem az összes. Megmutatták együtt a világnak, hogy eladhatóak vagyunk. És sajnos ezt a fanatikus DK, Fidesz, MSZP rajongók soha nem látják be. A saját politikai körüknek mindent elhisznek csillogó szemmel...

hegyilány 2012.09.03. 10:40:20

@HanSolo90:
Önnek biztosan igaza van. Én nem fogok vitatkozni.

És sajnos ezt a fanatikus DK, Fidesz, MSZP rajongók soha nem látják be."

Ez " is biztosan így van. Csak az a probléma, hogy én soha sem voltam rajongója, senkinek, semminek.
Egy-egy politikai erő iránt meg főleg nem.

hegyilány 2012.09.03. 10:43:07

@HanSolo90:

Elnézést, még annyit".

A tisztán látás érdekében nem az ATV Híradóját kellene nézni, ahol,ugyanolyan elfogultak ülnek, mint a Hír TV-ben."

Nem nézem egyiket sem, mert a net pontosan elég ahhoz hogy tájékozódjam, meg ahhoz is, hogy némely dolgoktól felmenjen a pumpám"!
Szép napot Önnek!

Lencsés István 2012.09.03. 10:53:37

@Dr. jenőke (jenőke): A link nem tény , az haugság .

@laci0011: Lejjebb az két b , tanulj meg írni , különben nincs miről kommunikálnunk .... Nem nemzetveztő , hanem MINISZTERELNŐK . Nincsenek nyalolncai , hanem TISZTELŐI vannak , a kettő között pedig ÓRIÁSI a különbség .

hegyilány 2012.09.03. 12:13:03

A levél: Azerbajdzsán semmilyen konkrét ígéretet nem tett "

A dokumentumból azt lehet megtudni, hogy a magyar fél írt egy levelet augusztus 6-án, erre hivatkoznak az azeriek, majd egy általános tájékoztatás következik, melyben leírják, hogy általában a külföldi ítéleteket nem változtatják meg, azokat le kell tölteni. „Garancia, ígéret nem szerepel benne, aki ezt garanciának nézte, annak alapvető szövegértési problémái vannak”, vélekedett a volt miniszter. "

A politikus szerint a magyar kormány álláspontja inkább cinikus, mintsem hihető lenne az, hogy nem tudták, Safarov kegyelmet fog kapni. Hozzátette: szerinte a külügyet nem is keresték meg az ügyben. "

„Magyarország kompromittálta magát, így az egész világ feszülten figyeli, mi hogyan alakul”- mondta a politikus, majd hozzátette: „nagyon feszélyező lenne ezek után bármit elfogadni Azerbajdzsántól”. "

Tehát akkor, ki- és miért hazudott???

hegyilány 2012.09.03. 12:15:07

oppá" a levél, és a link)

Magyarország Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériuma

Ref.szám: 06.08.2012.
XX-NBSKFO/3743/4/2012

Azerbajdzsán Köztársaság Igazságügyi Minisztériuma ezúton fejezi ki tiszteletét Magyarország Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériuma felé, és tisztelettel számol be a következőkről.

Válaszul Ramil Sahib Safarov kapcsán feltett kérdéseikre, aki börtönbüntetését tölti Magyarországon, tájékoztatjuk Önöket, hogy a külföldi országok bírósági döntéseit – az elítélt, kiadott személyt illetően – aki büntetésének fennmaradó részét Azerbajdzsánban fogja letölteni, az Európai Egyezmény 9. szakaszának a) pontja alapján hajtja végre, változtatás és újabb bírósági eljárás alkalmazása nélkül.

Továbbá tájékoztatjuk Önöket arról, hogy összhangban Azerbajdzsán Köztársaság Büntető Törvénykönyvének 57.3-as cikkelyével, egy életfogytiglanra ítélt fegyenc büntetése csak bíróság által módosítható megszabott idejű börtönbüntetésre, illetve akkor bocsáthatják feltételes szabadlábra, ha már legalább 25 évet letöltött kiszabott büntetéséből.

Azerbajdzsán Köztársaság Igazságügyi Minisztériuma megragadja a lehetőséget, hogy biztosítsa Magyarország Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumát alapos megfontoltságáról, előre is megköszönve az együttműködést.

Vilayat Zahirov
Helyettes miniszter
Azerbajdzsán Köztársaság Közigazgatási Minisztériuma"

atv.hu/cikk/20120903_balazs_azerbajdzsan_semmifele_garanciat_nem_adott

Elnézést! Már! csak a könnyebb érthetőség kedvéért, vagy miatt..........

azbesztos 2012.09.03. 16:20:35

@házelnök: Nem én vagyok a Zorbán Viktor.

azbesztos 2012.09.03. 16:23:27

@hegyilány: Nincs nevetségesebb, amikor a hazug, szemkilövető terrorista pszichopata erkölcsről papol, mintha éppen tizenkettedszer bérmálkozna, ahogy szokott.

laci0011 2012.09.03. 16:39:01

@Lencsés István: Ne is törődj vele,ha néha elütök valamit,nyalonc.Ha véletlenül nem az lennél,némi kritikával kezelnéd a hazugságait,a nem megszorító,kádergyermeknek és a számolni sem képes jobb kéznek.Normális dolgozó emberként már éhenhaltak volna,nem többszáz milliós vagyonuk lenne a semmibűl!

laci0011 2012.09.03. 16:47:29

@Lencsés István: Ráadásul még nagyobb tisztelet illeti őtet a legutóbbi jeles cselekedetéért,sikerült világ majmát csinálnia magából 1 olyan ember elüzletelésével aki ,tisztán az etnikuma miatt,bátran megölte alvó társát.És most szervezzetek békamenetet:NEM LESZÜNK AZERI GYARMAT zászló alatt.Már persze ha kapunk kölcsönt,kamatra.Ha nincs kamat akkor persz e más a megítélése az üzletnek.Akkor csak szimpla baromkodás,ami egyébbként napi valóság tündérországunkban.

laci0011 2012.09.03. 16:53:38

@azbesztos: Mintha égett is volna valami és röpködtek volna holmi utcakövek is a szemkilövetésnél.Mennyit kaszáltál a kis performanszon?Vagy gyurcsány szervezte őket ,maga ellen.Buktornak nem volt köze hozzá véletlenül sem,csak véletlenül lettek egymásra szervezve a dolgok?Csupa ártatlan ma született bárány szervezi a bulikat?Ha ezt benyaltad,a saját halálos ítéleted is aláírnád...

hegyilány 2012.09.03. 17:11:13

@azbesztos:

Tessék? Mi a probléma?
Annyit leszögezhetünk, részemről minden elfogultság nélkül, ha a Gyurcsány adta volna ki a "baltást", ha miatta történne, az ami most történik a nemzetközi politikában (is) lehet hogy már lángokban állna fél Budapest. MONDOM LEHET.

Egyébként ott" anno) én nem voltam ott, mások miért voltak ott?

hegyilány 2012.09.03. 17:21:52

Egyébként nem kellene semmilyen formában az alvó elméket feléleszteni. Itt (is) vannak/lehetnek közöttünk s csak egy szikrára várnak". Szerintem.

"- Rengeteg indulat van a magyar társadalomban, de az apátia most erősebb. A mai magyar társadalomnak nincsenek reményei.
Ha valaha lesz valami hasonló, azt a szociális reménytelenség szülheti meg. Milliók élnek beszorulva az otthonaikba, mert minden sok pénzbe kerül, az iskolákból kikerülő fiataloknak nincs állásuk, nincs a képzettségüknek megfelelő kifutási lehetőségük.
Egy olyan szociális válság felé menetel az ország, aminek később esetleg lehetnek indulati következményei."

nol.hu/belfold/_tarsadalomtorteneti_szempontbol_a_teveostrom_jelentosege_nulla_

laci0011 2012.09.03. 18:20:42

@hegyilány: Most láttam 1 másik oldalon:kutatások szerint az agyuk megjutalmazza őket,ha nem veszik figyelembe az ellenvéleményeket!Esküszöm van ebben valami.Már jó ideje furcsa nekem,hogy a legnyilvánvalóbb igazságok sem képesek még rést sem ütni a tudatukban....

Az igazi sztrovacsek 2012.09.03. 20:04:18

@HanSolo90:
"Kissé kettős a mérce sajnos,..."
Tán csodálkozol rajta!?

"... és erről nem a jelenlegi kormány tehet, hanem az összes."
Úgy 200 évre visszamenőleg. De lehet hogy régebbre...

hegyilány 2012.09.03. 21:27:14

@laci0011:
Kétharmad van. Semmi sem lehetetlen.
Szerintem.
:(

hegyilány 2012.09.03. 21:48:12

"Az azeri és a magyar hatóságok a régióbeli feszültségek csökkentését célzó nemzetközi erőfeszítésekkel szemben álló döntést hoztak az örmény katonatársát meggyilkoló Ramil Safarov ügyében - közölte hétfőn az orosz külügyminisztérium.

"Oroszországban, amely az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) hegyi-karabahi konfliktussal foglalkozó minszki csoportjának a társelnöke, mély aggodalommal fogadták azt a hírt, hogy Baku megkegyelmezett Ramil Safarov azeri katonatisztnek, akit egy magyar bíróság életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt egy örmény tiszt különös kegyetlenséggel elkövetett magyarországi megölése miatt, valamint a magyar hatóságok ezt megelőző döntéséről, hogy őt (Safarovot) kiadták Azerbajdzsánnak" - idézi az orosz külügyi közleményt az ITAR-TASZSZ orosz hírügynökség.

"Úgy tartjuk, hogy mind az azerbajdzsáni, mind a magyar hatóságok ezen lépései szemben állnak a nemzetközi szinten, elsősorban is az EBESZ minszki csoportjában egyeztetett erőfeszítésekkel, amelyek a régióban meglévő feszültségek csökkentésére irányulnak" - hangsúlyozza a moszkvai nyilatkozat."

Vagyis) "Kritika minden oldalról
Safarov-ügy: Moszkva sem a magyaroknak ad igazat"

www.168ora.hu/globusz/moszkva-az-ormenyekkel-van-101871.html
******
Ezt mondja a nemzetközi jogász)

"A szakértő ugyanakkor úgy látja: a dokumentum csupán tájékoztat az azeri gyakorlatról, konkrét ígéret nincs benne arról, hogy Safarov börtönben marad. Ezért nem lehet biztosan arról beszélni, hogy a magyar felet átverték, körültekintőbben kellett volna eljárni – magyarázta.

Az ügy jogi hátterével kapcsolatban megjegyezte: ebben az esetben a büntetőeljárás-végrehajtás átadásáról volt szó.
Ez azt jelenti, hogy az átvevő állam nem vonja kétségbe a gyilkos ügyében hozott ítéletet, akinek jogi minősítése sem változik meg – tette hozzá. Alapvetően ez biztosítja, hogy az ítéletet végre is hajtják, az elnöki kegyelem azonban megakadályozhatja ezt – mondta Lattmann Tamás"

www.hirado.hu/Hirek/2012/09/03/19/Amirol_meg_senki_sem_beszelt_az_azeri_ugy.aspx

Szóval, az ügyet hogyan lehet lezártnak tekintetni? változatlanul kétségeim vannak :( Hiszen még most kezd kibontakozni.
Szerintem.

menőmano 2012.09.03. 21:52:01

Hát! Ja! A Selmeczi totálisan megmondta.
osztjónapot. kész. ennyi.
:)))))

laci0011 2012.09.04. 00:55:21

@hegyilány: Lassan már rémálom lesz a kétharmad nekik,kifulladt azelmútnyócévezés,gyurcsányozni sem érdemes,eredmény meg negatív.Most meg ez az ügy rájuk ég,mert nem tudnak tájékozódni a világban,most bizonyítják rájuk ,1 nemzetközi egyezményt végig sem képesek olvasni...Szép baleset a nagyképú surmónak.

hegyilány 2012.09.04. 10:36:43

Az azerbajdzsáni Állami Olajalap nem tervezi magyar államkötvény vásárlását"

hetivalasz.hu/itthon/a-rovid-kozlemeny-cafolja-a-titkolt-magyar-remenyeket-54129

Ez baromi jó!??

hegyilány 2012.09.04. 10:38:41

@laci0011:

Az a bizonyos elmult nyolc év, az elmúlthuszonakárhány év.
Csak a tisztábban látás miatt írom!
Bezony.
:(

Mariann19 2012.09.04. 10:39:51

@laci0011: A "gyurcsányozáshoz"!
A Török Gábor elemez blogban a blogíró feltesz egy kérdést, misterint kiváncsi lenne, ha az azeri ügyet Gyurcsányhoz lehetne kötni, mi lenne a kommentelők állásfoglalása mindkét oldalt beleértve.
Elképedtem a kérdés felvetésén. Mi köze ennek a kérdésnek Gyurcsányhoz ebben a nemzetközileg is szégyenteljes ügyhöz, a belpolitikai megdöbbenésről nem is szólva.Soha nem lesz vége annak, hogy a kormány hibás döntéseihez mindíg hozzájárul Gyurcsány felemlegetése?
Arról nem is szólva, hogy a blogírónak tudnia kell, hogy Gyurcsány elzárkózott a Safarov ügytől nemcsak fiskális szempontból, hanem a diplomáciai bonyodalmak miatt is.

hegyilány 2012.09.04. 10:44:17

Szijjártó Péter tagadása ellenére fideszes politikusok azt valószínűsítik: a kormány arra számíthatott, hogy Azerbajdzsán 2-3 milliárd eurós államkötvény-vásárlással segíti a devizaadósság mérséklését, a költségvetési deficitcél tartását.

„Ez az IMF-megállapodás aláírása előtt kiemelten fontos” – mondta az egyik fideszes, aki személyes véleményeként azt fogalmazta meg: ezek után az azerieknek kötelességük lenne államkötvényt vásárolniuk, és ezt megtehetik közvetítők – akár a törökök – segítségével is."

nol.hu/kulfold/20120904-orban_dontott

S hát! állítólag, a legnagyobb titokban, különgéppel szállították haza.
..............
Ősszel sem lesz más a helyzet. A társadalom egy hatalmas csoportja, életminőségében csak vegetál.
Így röviden, tömören.

Mariann19 2012.09.04. 10:46:06

@hegyilány: Az államkötvény kibocsájtás ügyletnél egy kérdés azért felmerül. Miért kell bonyolítónak Törökországot bevonni?Nagyon jól el lehet játszadozni így a kötvényügylet megvalósulásával. Látszólag meghiúsult, de a nemzetközi pénzvilág útvesztőin keresztül mégis realizálódik az üzlet?

hegyilány 2012.09.04. 11:39:53

Egy kis segitség.

Gyurcsány többször megtagadta Safarov kiadatását"

A volt kormányfő a Facebookon tette közzé az örmény elnöknek írt levelét. Gyurcsány Ferenc egyebek mellett azt írja, az ő miniszterelnöksége alatt is több alkalommal kérte Azerbajdzsán a baltás gyilkos kiadatását. Kellő garanciák hiányában azonban a kérést az akkori kabinet megtagadta."

www.hir24.hu/belfold/2012/09/04/gyurcsany-tobbszor-megtagadta-safarov-kiadatasat/

lajos0 2012.09.04. 12:21:43

@hegyilány: No akkor megint csöcsre futottunk mint, Irak meg Afganisztán megszállásával. Miért nem vagyok meglepve. Bár én minden el nem adott állampapírnak örülök, mert még egy ilyen hülye ország nincs, amelyik 7 % körüli kamatot fizet az adófizetők pénzéből a semmire.

Más kérdés, hogy az egész ügy szerintem vajmi kevéssé érdekli a választókat, de ettől még kellemetlen.

hegyilány 2012.09.04. 12:39:01

@lajos0:
Igen. Inkább úgy fogalmaznék, a választók csak egy csoportját foglalkoztatja ez az ügy.

De tény, hogy sokkal jobban érdekli azt a bizonyos csoportot, lesz e életminőségükben pozitív változás, vagy tovább folytatódik az elszegényedési folyamat.
Amit elvesztett a társadalom egy hatalmas csoportja, azt már egyébként sem lehet pótolni, semmilyen intézkedéssel.
Mert kik még eddig úgy-ahogy szinten tartották magukat, azok elszegényednek, vagy már elszegényedtek.
Magyarul) Életek dőltek romba.
S ez a szomorú valóság.

lajos0 2012.09.04. 13:11:20

@Mariann19: "Arról nem is szólva, hogy a blogírónak tudnia kell, hogy Gyurcsány elzárkózott a Safarov ügytől nemcsak fiskális szempontból, hanem a diplomáciai bonyodalmak miatt is."

Akkor ez azon kevés ügyek egyike amikbe nem ártotta bele magát, és ez jót is tett neki ( mármint az ügynek). Pedig ő sem ment a szomszédba, ha diplomáciai botrányt kellett kavarni, de ez tényleg nem az ő sara. Az meg, hogy a két oldal képviselői és feltétlen rajongóik ugyanazokat a paneleket és vádakat cserélgetik egymást közt, attól függően, hogy választottjuk épp ellenzékben vagy kormányon zabál közpénzből szintén nem újdonság.

lajos0 2012.09.04. 13:20:18

@hegyilány: "Amit elvesztett a társadalom egy hatalmas csoportja, azt már egyébként sem lehet pótolni, semmilyen intézkedéssel."

Hát a helyzet sajnos tényleg ez. Ahogy a szétlopkodott nemzeti vagyont, sőt az MNB bagóért eladott aranykészlete is örökre eltűnt. Ennek ellenére, vagy épp ezért a felelősöket azért a föld alól is előbányásznám egy teljes vagyonelkobzás és némi életfogyt erejéig. Hátha utána nem csak köztörvényes bűnözőknek jutna eszébe a politikai pálya.

hegyilány 2012.09.04. 13:21:42

Bárándy: hazai jogszabályba ütközik Safarov kiadatása"

atv.hu/cikk/20120904_barandy_peter?source=hirkereso

Mondjuk az LMP. is tud zseniális javaslatokat tenni/mondani.

Tényleg az ember nem tudja már sokszor, hogy sírni kell, avagy nevetni.

További szép napot!
:)

hegyilány 2012.09.04. 13:27:25

@lajos0:

Hűha! Ez éles megfogalmazás.
A másik, a társadalom emlitett csoportja, már esetleges tartalékait éli fel, vagy már felélte.
Persze, nem a "felső tíz".
Én konkréten erre gondoltam, hogy elveszett életminőséget, stb. nem lehet pótolni. Ennek a csoportnak nem.

A zseniálisan levezényelt rendszerváltás............

illaim 2012.09.04. 13:28:33

Azért az nagyon érdekes, hogy a nemzetközi jogot emlegetők érthetetlen okból nem említik az azeri kiegészítést a kiadás-átadást követő jogi elvárásról! Az pedig, hogy az esetleges kegyelem gyakorlásához az azeriek elvárják, hogy előzetesen hozzájáruljanak az általuk elítéltek és átadottak ügyében! Ez a nemzetközi jogban
úgy is értelmezhető, hogy ugyan ez az előzetes hozzájárulás szükséges egy külföldön elítélt azeri kiadása esetén is a kiadó állam részéről! Orbánék nem olvasták, vagy nem tudtak róla? Gyanítom nem erről van szó! Viszont az offshore számlák természetéből adódóan ellenőrizhetetlenek !

Mariann19 2012.09.04. 14:06:50

@Lencsés István: A Miniszterelnők =
Miniszterelnök! Rövid ö-vel!

laci0011 2012.09.04. 14:15:31

@hegyilány: A fotó alapján fiatalabbnak ítéltelek...

Mariann19 2012.09.04. 14:15:54

@lajos0: A Török Gábor kérdését nonszensznek tartom. Hogyan lehet állásfoglalást kérni a kommnentelőktől olyan ügyben, melynek megvalósulása nem történt meg, sőt még a valószínűsége is kizárt.
Lehetnek egy blogírónak provokatív felvetései a kommentelői aktivitás fokozására konkrét ügyben. Ez a kérdés azonban egy értelmetlen, a szembenállás fokozására irányuló, lejárató szándékú érdeklődés volt finoman szólva.

laci0011 2012.09.04. 14:19:04

@Mariann19: Gyurcsányhoz,annyi köze van az ügynek,hogy okosabb volt mint 1 ötödikes.Meg hát ha ő csinálta volna,égne megint Pest,Budára nem biztos hogy átmennének.

Lencsés István 2012.09.04. 14:19:38

@Mariann19: Elnézést , hibáztam , vállalom . Miniszterelnök .

Az igazi sztrovacsek 2012.09.04. 14:42:39

Egyetlen kérdésrre kellene a kormánynak válaszolni.
MIÉRT?

Mariann19 2012.09.04. 15:05:41

@laci0011: Szia! Tudod mi a baj? Az, hogy az ellenzék kommunikációja ebben az azeri ügyben csapnivaló. A Safarov ügy kártékony volta az országra nézve sokszorosa az öszödi beszédnek, mégsem exponálja ki az ellenzék a súlyának megfelelően.

lajos0 2012.09.04. 15:27:50

@Mariann19: Hát csak a kutyát nem érdekli egy távoli ország diplomáciai sértődése a napi megélhetés problémái között. Ahogy Ferenc szaúdi terroristái sem voltak átütőek, pedig az is többet ártott. Viszont amikor egy miniszterelnök beismeri, hogy tudatosan okozott kárt az országának, arra jobban felkapják a fejüket. Illetve az ellenzék még mindig népszerűtlenebb a nem túl népszerű kormánynál is, tehát mindegy mit akar kommunikálni, a hitelesség ott sincs meg hozzá.

laci0011 2012.09.04. 16:03:48

@Mariann19: Szerintem az ellenzék,teszi a dolgát és még nem árt várni kicsit mi is derül még ki.Ha most rájuk rontanak nagy erőkkel,könnyen visszafelé sülhet el.Napirenden kell tartani az ügyet,naponta 2 naponta újjab infókkal.Sokáig lehet még szívni a vérüket vele,fognak még meglepő dolgok kiderűlni.Szerintem a 30 ezüstpénz 1 része már megérkezett..

Mariann19 2012.09.04. 16:13:56

@lajos0: Sajnos, a napi megélhetési problémákon túl is értékelni kell az ország körülményeit, mert ez egy ördögi kör. Ugyanis ezek a körülmények határozzák meg a jövő megélhetési gondjait. Erről ennyit.
A másik dolog a népszerűség kérdése. A felmérések szerint az ellenzék valóban népszerűtlenebb, de ne felejtsd el, hogy a biztos pártválasztók körében inkább. Nem tudni, hogy a bizonytalanok bugyraiban milyen szándék lakozik. Kiszámíthatatlan, hogy azoknál a rétegeknél, akiknél a legreménytelenebb az emberi fennmaradás lehetősége, melyik kormányt okolja a kialakult helyzetéért.

Mariann19 2012.09.04. 16:27:07

@laci0011: Amennyiben az ellenzék a kommunikációjában óvatos,az helyén való. Azt azért tapasztalni lehetett az elmult évek során, hogy a Fidesz kommunikáció sokkal hatékonyabbnak mutatkozott, mint az ellenzéké.
Az ellenzéki kommunikációra az a jellemző, hogy felvett egy elegáns, korrekt manírt, amely elismerendő, mint magatartás. Azonban harcolni minimum olyan tipusú fegyverrel célszerű, amilyennel a másik fél áll elő.Márpedig a Fidesz fegyverneme a nehéztüzérség.
Amit az ezüstpénzről gondolni lehet, az az, hogy nemigen kerül a nyilvánosság elé, hogy mennyi realizálódott a valóságban.Majd hallunk adósságcsökkentésről, a költségvetési deficit betartásáról, és arról, hogy mindez a kormány brilliáns gazdaságpolitikájának köszönhető.Nem lesz szó az azeri kötvénykibocsájtás jótékony hatásáról.

hegyilány 2012.09.04. 17:09:51

@laci0011:

Tessék? Nem értem igazán!!!

laci0011 2012.09.04. 18:08:07

@hegyilány: A pénz 1 része már itt van,orvbán juniusban,volt ott érte.A kommunikációjukból vigyorog,hogy tudták mit csinálnak,viktor is vigyorogva mondta tegnap,nincs itt semmi látnivaló.A forint meg erősödött 6-8%-ot mostanában.Ha nem lett volna ekkora hepaj,most ők is győzelmet ünnepelnének,mint az azeri posztkomenisták.Ez persze csak 1 agymenés a részemről,de már vasárnap is lökték a szöveget a túl élénk fantáziáról...

laci0011 2012.09.04. 18:15:17

@Mariann19: A fidioták kommunikációra szerintem többet költenek,mint mondjuk Esztergom város teljes költségvetése,érdemes lenne összeadogatni,és a ciklus végén majd levonni a párttámogatásukból.Az ellenzék,leginkább csak az interneten tudna kommunikálni ami nem átfogó mint mondjuk a híradókban magyarázni a szerintük tökéletest,egyszerre 4 helyen.

laci0011 2012.09.04. 18:21:52

@Mariann19: Nem szép dolog 1 elütésen rugózni,rápirítottál Lencsés úrra.

Mariann19 2012.09.04. 18:51:42

@laci0011: A kommunikáció erőteljesebb megjelenítésére gondoltam, amikor az ellenzék magatartására utaltam, konkrétabban a hangvételre.Ez nem függ össze azzal, hogy az ellenzéknek milyen lehetőségei vannak anyagi értelemben a megnyilvánulásaikra. Sokkal korlátozottabb a helyzetük, mint korábban bármikor volt, hiszen a jobboldal eluralta a médiát.Igaz, hogy ennek fejében mérhetetlenül elárassza az orgánumokat pénzzel, a jogcímeket könnyű kitalálni.
A helyesírás ügynél konkrétan Rád gondoltam egy korábbi ügy kapcsán.

menőmano 2012.09.04. 20:46:58

Az "azeri és török gyilkosoknak" címzett üzenetben az áll, hogy "tévednek, akik azt hiszik, hogy a gyilkos Ramil Safarov szabadon bocsátásával győzelmet arattak az örmények fölött" - jelentették azeri hírportálok, köztük a trend.az. "

Büntetésed halál: durva fenyegetést kapott a budapesti nagykövetsége "

www.hirado.hu/Hirek/2012/09/04/19/Buntetesed_halal_durva_fenyegetest_kapott_a_budapesti_nagykovetsege.aspx

Tessék. Totális helyzet. Mint ahogyan már leírodott, itt is, egy egész ország népét is érheti terror fenyegetettség.
Alvó elmék feléledtek.

laci0011 2012.09.04. 21:20:28

@Mariann19: Az erős támadó hangnem szerintem kontraproduktív,meg a kommunikáció tudorok szerint is.Inkább jobb finoman,mint durván.Hiába lenne indokolt az erőteljesebb hangnem,nem vezet eredményre.A 19 jelent valamit a nicknevedben?

lajos0 2012.09.04. 22:03:10

@Mariann19: "Sajnos, a napi megélhetési problémákon túl is értékelni kell az ország körülményeit, mert ez egy ördögi kör."

Hát ez egy normatív elvárás, viszont a valós helyzet ennek ellenére nem ez.

A döntő többsége, akivel próbáltam beszélgetni róla és akinek felhoztam, 5 mondat után már más a témánál tartott.

Pedig a geopolitika egyik darázsfészke az azeri térség. Ráadásul több millió azeri él Iránban. Ami most lehet,hogy meg lesz támadva hamarosan. Persze nem mi fingjuk a passzátszelet, de azért a sodorba valahogy általában sikerül bekerülni :-)

Mariann19 2012.09.04. 22:14:19

@laci0011: Amit a kommunikációs hangnemről megállapítasz, az kultúrkörökben elvárás, tehát a viszafogottság, a kompromisszumkészség, az európai viselkedés kultúra elveinek a betartása.
A kérdés csak az, hogy ettől más magatartást tanusító körökben mennyire célra vezető ez a stílus. Erre mondtam azt, hogy nem, mert nem azonos a fegyverzet.
A nick nevemben szereplő számnak nincs jelentősége.

lajos0 2012.09.04. 22:15:15

@Mariann19: "a Fidesz kommunikáció sokkal hatékonyabbnak mutatkozott, mint az ellenzéké."

Jesszum pepi ! Ha Szíjjártót meg Selmeczit hatékony kommunikátornak nevezzük, akkor milyen lehet az ellenzék. Szóval sok mindent gondolhatnak a rejtőzködő választók, én a Kétfarkúak mellett teszem le jelenleg a voksom :-)

"Amit az ezüstpénzről gondolni lehet, az az, hogy nemigen kerül a nyilvánosság elé, hogy mennyi realizálódott a valóságban.Majd hallunk adósságcsökkentésről, a költségvetési deficit betartásáról, és arról, hogy mindez a kormány brilliáns gazdaságpolitikájának köszönhető.Nem lesz szó az azeri kötvénykibocsájtás jótékony hatásáról."

Hát szerintem a magyar államapapíroknak is megvan a másodlagos, meg harmadlagos piaca is, és ott már keresse vissza, aki tudja, hogy éppen ki kereskedik velük, és miért. Tehát ez nagyjából eddig is így volt.

Persze azt is el tudom képzelni, hogy mondjuk Michael Hasenstab, aki az adósságunk 10 %-át birtokolja néha dob egy telefont a mindenkori magyar kormányfőnek, hogy akkor most mi is az amit lehet, meg amit nem :-) Persze ez csak feltételezés szintén.

Mariann19 2012.09.04. 22:29:58

@lajos0: Sajnos, hogy a létfenntartás kérdései elvonják a figyelmet nemcsak a nemesebb dolgoktól, hanem még a közeljövőt jelentő változásoktól is. Azt mondod, hogy az emberek az ötödik mondatnál már másról beszélnek, mint az aktuális események? Ezt néha én is észreveszem.
Az azeri eseményeket figyelem, most különösen a külpolitikai vonatkozásokat, mert eddig nem voltam offé avval a térséggel kapcsolatban.Az nagyon érdekes, hogy a két nagyhatalom milyen nagymértékben érdekelt ott pro és kontra.Iránról nem is beszélve, mely nagymértékben kiterjeszti a szembenállást.
Bele kerültünk a sodorba, de ez az azeri fiaskó a nagyhatalmak szemében nem jelentős tényező.Nem azt mondom, hogy a megitélésünk kérdését nem befolyásolja, de inkább Európa fog érzékenyebben reagálni.Na és Obama kért magyarázatot, de ezt Szíjjártó Péter a republikánusoknál tett látogatásának köszönhető negatív gesztusnak lehet betudni.

illaim 2012.09.04. 23:56:09

@lajos0: Megint miért miért hazudozol lajos akárhány?
"Viszont amikor egy miniszterelnök beismeri, hogy tudatosan okozott kárt az országának, arra jobban felkapják a fejüket. "
Az aljasságod tényleg határtalan! Olyan
fideszes !

apacsfiu 2012.09.05. 10:45:23

Zsocám! Kérdezd már meg a főnöködet, hogy hogy vannak a terrorista szaúdi focisták?

apacsfiu 2012.09.05. 10:46:37

Szentmihályi Szabó Péter:

Sarkosan fogalmazva

Azt mondja Horváth Csaba, hogy Tarlós István megbukott, adja vissza Budapestet olyan állapotban, ahogyan átvette.

E remek ötletre rímel Mesterházy Attila, aki Hoffmann Rózsa leváltására szólította fel a miniszterelnököt, mert „károkat okoz”, és vezetésével visszarobogunk az 1970-es évekbe, és akkor még az iskolaköpeny esetleges bevezetéséről nem is szóltunk, ami egészen biztosan vagy kommunista, vagy náci alapvetés.

Még sorolhatnám tovább a részben mulatságos, részben elképesztő ellenzéki véleményeket tárcákra is lebontva, számomra különösen megkapó, hogy a balliberálisok milyen szokatlan hévvel védik a keresztény örményeket, sőt a keresztény Oroszországot is, ha egy kis médiafelületet lehet nyerni vele.

A mocskos szájú internetes megmondóemberek förmedvényeivel nem szeretnék foglalkozni, valószínűleg már semmilyen gyógyszeres kezelés nem segít rajtuk és idült magyargyűlöletükön, nem is bántom őket, hiszen ebből élnek, valószínűleg remekül. Inkább képzeljük el, milyen szép lenne minden, ha Horváth Csaba lenne a főpolgármester, és ott folytatná, ahol a boldog emlékezetű Demszky abbahagyta!

Aztán képzeljük el Hiller Istvánt az oktatásügy élén, vagy még inkább a feledhetetlen Magyar Bálintot, ők aztán visszaállítanák a teljes tanszabadságot és önkormányzatiságot, kiseprűznék a gonosz államot és a még gonoszabb egyházat mindenhonnan, és évente legalább öt-ötezer jogászt és közgazdászt képeznének, akik európaivá és versenyképessé tennék ismét ezt az erkölcstannal kábított, központilag agymosott magyar ugart.

Ha ehhez még hozzáteszem, hogy a Moody’s az egész Európai Uniót leminősíti, akkor nyilvánvaló, hogy ezért elsősorban Orbán a hibás, ő is mondjon le, és adja át a helyét a szocialista válságkezelés bajnokának, Bajnai Gordonnak és egy szakértői kormánynak. Vissza kell szerezni a rendőrség 2006-os becsületét, és vissza kell állítani az 1949-es alkotmányt, a baloldali jelszó: le az iskolaköpennyel!

lajos0 2012.09.05. 13:37:13

@illaim: Hát én az öszödi újbeszélt továbbra sem abszolváltam, szerintem nem is fogom. A régi alapján meg a szavak ezt jelentik, oszt jónapot.

Az aljasságod tényleg határtalan! Olyan
fideszes !

Majd esetleg akkor, ha a híres Orbáni "ne mi kapjuk a legtöbbet" elkezdem én is megmagyarázni, hogy itt a nagy államférfi tulajdonképpen a szerénységre és az alázatra próbálta felhívni szerényebb képességű párttársai figyelmét.

"Engem is piszkálni fognak, mert az ellenfelet elmarasztalta az Országos Választási Bizottság, hogy telefonon országosan még biztattak szavazási részvételre, de következménye nem lett. Úgyhogy én is biztatok szombaton és vasárnap a talpon maradt összes kerületben az én hangomon megy a szavazásra való felhívás, amiért majd engem elmarasztal az Országos Választási Bizottság, a jogászok meg megvédenek, oszt jónapot."

Itt pedig a 20 éves választási csalássorozatnak akart véget vetni a nemzet miniszterelnöke tulajdonképpen :-)

Egyszer majd tőled is szívesen olvasnák valami picikét elmarasztalót Gyurcsányról :-) Ennyi év után. Az ilyen "rossz a kommunikáció"-féle általánosságokon túl. Bár 2 bittel ez túl nagy kihívás lehet.

illaim 2012.09.05. 14:07:34

@lajos0: "Bár 2 bittel ez túl nagy kihívás lehet."
Fogadd elismerésem, hogy azzal az egyel amivel te rendelkezel,képes voltál felmérni!
Gratula!

lajos0 2012.09.05. 14:14:45

@Mariann19: "Az nagyon érdekes, hogy a két nagyhatalom milyen nagymértékben érdekelt ott pro és kontra."

Hát Oroszország ma elvileg középhatalomnak számít, de legalább a környéken van. Hogy az USA mitől érzi úgy, hogy bármiféle érdekei lehetnek a világ másik végében az számomra továbbra is talány, persze a birodalmi tudat válasz lehet rá, meg a térség nyersanyagai feletti ellenőrzés szándéka. Érdekes nekünk valahogy semmiféle érdekünk nincs Paraguayban, pedig ennyi erővel lehetne .-)

"Iránról nem is beszélve, mely nagymértékben kiterjeszti a szembenállást."

Iránban majdnem több azeri él, mint Azerbajdzsánban, tehát érinti a dolog, de nekem Iránnal ettől semmi bajom. Hogy most őket próbálják a gonosz hatalomnak beállítani, szerintem csak szimpatikusabbá teszi őket a világ közvéleménye előtt. Az atomfegyverüktől sem félek igazán, legalább is nem jobban mint a máig tagadott izraelitől, vagy az USÁ-étól, hiszen eddig az Egyesült Államok volt az egyetlen, mely civil lakosok ellen atomfegyverrel népirtást követett el.

"Na és Obama kért magyarázatot, de ezt Szíjjártó Péter a republikánusoknál tett látogatásának köszönhető negatív gesztusnak lehet betudni."

Hát a kis buzgómócsing Szíjjártó szerintem ennyire nem világpolitikai tényező, de akár lehet is benne valami. Csak hát az az USA, aki egyik elmeháborodott gyilkos állampolgárát, katonáját nem engedi semmiféle nemzetközi törvényszék elé miféle magyarázatra vágyhat ? Ő sem számol be senkinek arról hány priuszos veteránt és bűnözőt vezényelt a megszállt országokba magáncégeken keresztül, ahol ezekre a figurákra semmiféle törvény nem vonatkozik.

illaim 2012.09.05. 14:19:30

@lajos0: Egy kicsit nem figyeltem és már is a szintedre süllyedtem látod? Szóval az az egyel azt told meg egy g betűvel,mert az eggyel is kettővel írandó.A 2 bit sem azonos az eggyel!LOL

lajos0 2012.09.05. 14:46:15

@illaim: Hát ez tényleg kritika volt a javából .-) Kicsit szigorú vagy ezzel Ferivel, de reméljük nem haragszik meg .-)

Mariann19 2012.09.05. 14:57:14

@lajos0: Kedves Barátom! A Fidesz kommunikációjának minőségét nem Selmeczi Gabriella és Szijjártó Péter idétlen megnyilvánulásai alapján kell megitélni.Kommunikációjukat még a legmegveszekedettebb Fidesz ellenesek is hatékonynak itélik meg, szemben a baloldal megnyilvánulások jellegtelenségével, erőtlenségével.Igaz, hogy a Fidesz e téren látható retorikáját a lejáratás, a gazdasági leépülés okozójakénti felemlegetés tölti ki, de a kiválasztás módszere igen hatékony.
A baloldalnak ugyanígy lenne napi szinten lehetősége hatásosan lereagálni a Fidesz vagy a kormány hibáit, baklövéseit, különösen az emberek egyéni, gazdasági helyzetét érintő téves döntéseinek következményeit.Felemlegeti,de közléseit monotónia jellemzi, nem jól szelektál, nincs hév és erő bennük.
Az ezüstpénzről! Az azeriekkel való tárgyalások már egy éve tartanak, még szépemlékezetű Schmitt Pál is parolázott velük a kezdetekkor.Kb: egy hónappal meg is jelent egy hír, mely magában foglalta az együttműködés tartalmát gazdasági és kultúrális, valamint kölcsönös felsőoktatás kérdésében.A kötvénykibocsájtás is szóba került, de akkor még 2 milliárd euróról szólt a fáma.
Nem lehet kétséges, hogy Safarov kiadatása a tárgyalások része volt, és ennek ára kellett, hogy legyen.Ne tegyünk úgy, mintha nem ismertük volna ennek a veszélyeit, melyek sajnos realizálódtak is.
Végső vélemény kialakításában célszerű óvatosnak lenni. Annyira ellentétesek a nyilatkozatok, hogy erre egyelőre célszerűtlen véglegesen állást foglalni.

lajos0 2012.09.05. 14:58:55

@illaim: "Egy kicsit nem figyeltem és már is a szintedre süllyedtem látod?"

Én kérek elnézést, ne ostorozd magad miattam. Sőt én még a máris-t sem vagyok képes külön írni .-)

Mariann19 2012.09.05. 15:07:34

@lajos0: A két nagyhatalom, Oroszország és az USA ellentétes érdekviszonyairól:Azt tudjuk, hogy az USA folyamatosan szemben áll Iránnal az atomfegyver okán, Oroszország viszont fő fegyverszállítója Iránnak. Többek között emiatt nem jött eddig létre a két hatalom közötti tárgyalás a békés együttműködés tárgyában.
Oroszországnak finoman szólva nem kedvez a kialakult konfliktus helyzet, részben mert a határainál zajlik, részben mert katonai erővel van jelen Azerbajdzsánnal, ezen kívül a Karabahi helyzet sem egy lezárt szakasz, bármikor tűzfészekké alakulhat.
Mindezeket figyelembe véve ki gondolná, hogy a Safarov ügy milyen indulatokat képes felkorbácsolni, csupán remélni lehet a politikusok józanságában.

lajos0 2012.09.05. 15:23:57

@Mariann19: "Azt tudjuk, hogy az USA folyamatosan szemben áll Iránnal az atomfegyver okán,"

Hát ez elég mondvacsinált ok, szerintem senki sem veszi komolyan. Az Iráni jegybank egyelőre még nem Rotschild érdekeltség ( az iraki már az a megszállás óta), én inkább itt látom az óriási bűnüket. A terroristák egyik fő felvonulási terepe Pakisztán például nyugodtan birtokolhat atomfegyvert, ahogy huszonpár egyéb ország is.

"Oroszország viszont fő fegyverszállítója Iránnak. Többek között emiatt nem jött eddig létre a két hatalom közötti tárgyalás a békés együttműködés tárgyában."

Hát a fegyverkereskedő országokat tényleg ajánlatos lenne minél előbb ledózerolni. Az USA viszont eddig azért elég sok diktátort látott el fegyverrel népirtáshoz, hatalma fenntartásához illetve más országok megtámadásához. Csoda, hogy még van aki békésen hajlandó
együttműködni velük.

"Mindezeket figyelembe véve ki gondolná, hogy a Safarov ügy milyen indulatokat képes felkorbácsolni, csupán remélni lehet a politikusok józanságában."

Ezek az indulatok eddig is ott voltak, de az is egy vadbarom volt aki örményeket meg azeriakat kezdett közösen kiképezni Magyarországon. Nem gondolták, hogy benne van a pakliban, hogy ezek a fanatikus vademberek agyonütik egymást ?

A következő esetleg az lesz, hogy zsidóknak meg palesztinoknak szervezünk közös hadgyakorlatot ?

Mariann19 2012.09.05. 16:09:56

@lajos0: Nem is gondoltam volna, hogy milyen hasznát veszem dr. Nógrády György professzor Úrnak, külpolitikai szakértőnknek TV szerepléséből, melyeket mindíg ájult figyelemmel kisérek. Kb. egy éve hallottam az azeri-örmény helyzet elemzését, így megértettem nagyjából az összefüggéseket.
Az örmények drámáját több évvel ezelőtt Franz Werfel "A Musza Dag negyven napja" cimű regényéből plasztikus ábrázolásban olvastam. Sokszor egy regényből jobban lehet ráérezni a valóság tartalmára, mintha csupán a történelem puszta tényeit tanulmányozzuk.
Még egy érdekesség, hogy kedvenc magyar írónőm Szabó Magda, akinek az "Ajtó" cimű regényét találtam a legkiválóbbnak, és meglepetéssel vettem tudomásul, hogy Safarov pontosan ezt a regényt fordította le a börtön évek alatt.
Olvastam is emiatt néhány neheztelő kommentet, mely szerint Safarov méltatlan volt ehhez a fordítói munkához./?/

"A következő esetleg az lesz, hogy zsidóknak és palesztinoknak szervezünk közös hadgyakorlatot?" Jó kérdés, még ez sem lehetetlen a térség békéjének megteremtésében vállalt feladatként.
Mi pedig ennek örömére vacsorát rendezünk pl: államkötvény kibocsájtásból.
Bocs, hogy humorra vettem a figurát!

illaim 2012.09.05. 18:02:47

@lajos0: Ugyan már egybites! A máris csak csalétek volt! Az igazi csont a toldd lett volna, de mint mindig a lényeget nem látod meg!
LOL

lajos0 2012.09.05. 18:18:28

@illaim: "A máris csak csalétek volt!"

Nagyon rafinált vagy, hogy így lépre csaltál vele :-))

"de mint mindig a lényeget nem látod meg!"

Igen. Rengeteget kell még tőled tanulnom a lényegről, meg az igazságról.

laci0011 2012.09.05. 18:29:55

@apacsfiu: Van már gyurcsánynál nagyobb mumus!Kitalálod-e?Segítek,mostanában balta zárnak is hívják...

laci0011 2012.09.05. 18:41:15

@Mariann19: Nyilván vannak akiket visszafogott hangnemben nehéz megszólítani,lehet például azért mert személyes rossz tapasztalata van,mondjuk kirabolták,meglopták.Ott már tettekkel lehet csak változtatni.Ezért van Borsodban annyi Jobbik szavazó.

Mariann19 2012.09.05. 19:04:48

@laci0011: A hangnemet illetően arra gondoltam, hogy a baloldalnak ugyanolyan támadó és lehengerlő stílusban kéne támadnia, mint ahogyan vele teszik.Ezért nem járható út a visszafogott hangnem a Fidesszel szemben. A Fidesz ráadásul a szitkokat akkor is szórja, ha az adott témához abszolute nem illik. A nyuszi magatartás a Fidesszel szemben nem járható út.

Az igazi sztrovacsek 2012.09.05. 19:12:41

Még mindig nem érkezett válsz a kérdésre.

MIÉRT?

Az igazi sztrovacsek 2012.09.05. 19:17:32

"„Hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal, hazudtunk minden hullámhosszon”."

laci0011 2012.09.05. 20:06:02

@Mariann19: Nem biztos hogy a fidesz kommunikáció a lehengerlő.Inkább az a hihetetlen fosztogatás segített be nekik ami a szoci kormányzás alatt zajlott!Na persze gyurcsányt sem kell kifelejteni,ő is csak kommunikálni akart,hozzáértés semmi.Szerintem a fidesz kommunikációt kvázi átvenni,öngól lenne .Ezt a tartalom nélküli agressziót nem is lehet átvenni.

Az igazi sztrovacsek 2012.09.05. 20:07:31

Az alábbi videó az 50. mp.-től érdekes, úgy kb. 10 mp-ig-

www.youtube.com/watch?v=-g7XNeP7v9I

És itt van hozzá egy elemzés.

nepszava.com/2012/09/velemeny/bartus-laszlo-a-csernyenko-szindroma.html

Mindennek nem tulajdonítok különösebb jelentőséget, csupán "Fecó táncos videója" ellentételezéseként ajánlanám néhány megrögzött "gyurcsótányozó" figyelmébe, bizonyítandó hogy minden embernek vannak intim pillanatai amelyek nem tartoznak a nyilvánosságra, és ezeken csámcsogni több mint bunkóság.

menőmano 2012.09.05. 21:00:00

atv.hu/cikk/20120905_economist_orban_es_szijjarto_tervelte_ki_a_baltasgyilkos_kiadatasat

Vagyis) "A brit The Economist magazin szerint Orbán Viktor miniszterelnök és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára találhatta ki a baltásgyilkos Ramil Safarov kiadatását és nem a hagyományosan megbízhatóan működő magyar diplomáciát vezető Külügyminisztérium. "

Hát! én nem tudtam, hogy ilyen "ügyeket" csak úgy ki lehet találni.
Hát! Komolyan....

Mariann19 2012.09.05. 21:44:55

@laci0011: Olyan megengedő vagy! Vagy nem jól fogalmazom meg azt, hogy mi lenne a célravezető kommunikáció?
Nem visszahúzódó, védekező státuszt kell felvenni, hanem kemény hangon kell reagálni. A 2010-es választásoknál pontosan erről szólt a baloldali szavazók kritikája, hogy bátrabban kell reagálni a folyamatos lejárató kampányra.Ugyanis ott a Fidesz nem annyira programjával volt elfoglalva, mint a baloldal lejáratásával.
Egyik oldalt tekintve sem dicséretes ez a módszer, de fegyvernemként azonos erejűvel kell fellépni.

lajos0 2012.09.05. 21:45:33

@Az igazi sztrovacsek: Hát megnéztem párszor, de az elemzés elolvasásáig nem tűnt fel. Mondjuk Orbán gesztikulációján enélkül is sokat röhögtem már, ez olyan mintha ott akarna gyorsan fogat mosni nyelvvel.

Bartus elemzése szerintem passzol rá is, ahogy Ferencre is ( ha emlékszünk a virágszagolgatós összeállításra), illetve saját magára is ( hiszen Bartus többször fetrengett, meg nyerítve rohangált Németh Sándor rendezvényein a szentlélektől megszállva). No nekünk ezek a kényszeres idióták jutottak, mint politikai elit, kábé úgy is állunk :-)

lajos0 2012.09.05. 21:49:11

@Mariann19: "Ugyanis ott a Fidesz nem annyira programjával volt elfoglalva, mint a baloldal lejáratásával."

A programok nem érdeklik az egyszerű választót, itt mindig a kit utálunk jobban a másiknál dönt.

"Egyik oldalt tekintve sem dicséretes ez a módszer, de fegyvernemként azonos erejűvel kell fellépni."

Szerintem itt mióta választások vannak csak ez a lejáratósdi megy, persze közben magukat is sikerül. De mindkét oldal elég nívótlan figurákból áll ahhoz, hogy ez néha már szórakoztató is legyen, amellett, hogy unalmas. És általában mindkét oldalnak igaza is van, a másikat illetően.

Mariann19 2012.09.05. 22:06:54

@lajos0: "És általában mindkét oldalnak igaza is van, a másikat illetően." Fején találtad a szöget, itt van az eb sírhantja! Viszont csak ezen módon tudhattuk és tudhatjuk meg, kik és milyen módszerekkel jutnak az ország javaihoz. Fel lehet fogni nyílt és őszinte tájékoztatásnak is.

lajos0 2012.09.05. 22:20:33

@Mariann19: Igen ! Amit egymásról mondanak, meg karaktergyilkolásszák egymást ( ez a lejáratás új tudományos neve, semmit hozzá nem téve az eredeti fogalomhoz), annak sokszor van alapja, csak akik mondják azoktól vicces hallani. Én olyan transzparenciát cserdítenék ennek a félművelt gazemberekből álló elitnek a nyakába, hogy eszükbe nem jutna többé közszereplőnek lenni.

De amíg a társadalomban erre nincs elemi igény, addig nem teszem, és sajnos a többség olyan ostoba, hogy csak az éhség vinné rá olyasmire, hogy elgondolkozzon a világ rendjén.

Mariann19 2012.09.05. 22:29:14

@lajos0: Mintha némi indulatot éreznék ki a kommentedből, pedig a Te mindíg inkább tényszerű vagy és higgadt. Azonban nem csodálkozom, magam sem vagyok pajkos /?/ hangulatban sokszor.
"a többség olyan ostoba, hogy csak az éhség vinné rá olyasmmire, hogy elgondolkozzon..."
Légy erős, az éhség már jelen van, és a gondolkodók szerint nem ez az embercsoport az, amelyik indulatokkal reagál. Azt állítják, hogy történelmileg igazolt, hogy a középosztály lecsúszása generál indulatokat. Ezen már többször gondolkodtam, melyek ezek az indítékok.

laci0011 2012.09.06. 07:43:13

@Mariann19: Sajna az mszp nem baloldal,így még azt sem tudni kikre gondolsz.

Mariann19 2012.09.06. 14:10:31

@laci0011: Igen, az MSZP-re gondolok konkrétan ebben a tárgyban.
Évek óta ez a véleményem a megnyilvánulásaikról, hasonló kritika elhangzott erre vonatkozóan az évek folyamán. Sajnos e téren nem kivánnak sem fejlődni, sem változtatni.
A másik dolog az, hogy számomra felfoghatatlan, hogy egy párt miért nem nevel ki olyan személyiséget, aki egyéniségével , szónoklataival képes tűzbe hozni, aktivizálni a híveit.Egy párt megjelenítéséhez ez elengedhetetlen kellék.Bár látok a köreikben egy-két erre alkalmas fiatalt, de fellépésükhöz a régieknek hátra kéne lépniük.

laci0011 2012.09.06. 15:29:47

@Mariann19: Egyelőre reménytelen,az öregek most azt hiszik,ők nyernek,így nem fogják a megélhetésüket leadni.

márta)) 2012.09.06. 22:21:28

Hivatalos: Azerbajdzsán nem vállalt semmilyen kötelezettséget Safarovval kapcsolatban
A magyar Külügyminisztérium vasárnap jelezte Azerbajdzsán budapesti nagykövetének, Magyarország elfogadhatatlannak tartja az azeri kiadatási ügyben zajlott eljárást.

A magyar kormány sérelmezte, hogy az azeri fél végül nem az általa küldött hivatalos dokumentum szerint járt el. Az atv.hu megkeresésére Azerbajdzsán budapesti nagykövetsége azonban azt közölte: nem volt semmiféle kötelezettségvállalás arról, hogy nem engedik szabadon a magyar kormány által kiadott baltás gyilkost. "

atv.hu/cikk/20120906_hivatalos_azerbajdzsan_nem_vallalt_semmilyen_kotelezettseget_safaro

Tehát ez azt (is) jelenti, hogy a magyar kormány nem kért semmiféle garanciát, arra, hogy esetleg hazájában is folytassa a baltás gyilkos büntetésének letöltését, legalább is egy ideig..............
??
Hm.

Mariann19 2012.09.07. 16:14:51

@laci0011: Emlékszel? Egy alkalommal kövületeknek neveztem az egzisztenciális célok miatt helyükhöz ragaszkodó képviselőket. Ez a helyzet azért fonák, mert ezek az emberek küldetéstudatot demonstrálva váltak az ország irányító egyedekké, az idő múlásával látható, hogy a helyhez görcsösen ragaszkodó magatartásukkal kártékony figurává degradálódnak.

laci0011 2012.09.07. 18:10:58

@Mariann19: Hát az a küldetéstudatos rész sem volt valami meggyőző...Szivesen beszélgetnék Veled skype-n.

laci0011 2012.09.07. 18:14:29

@márta)): Sikerült ezzel az üggyel hivatalosan is alulmúlnia gyurcsányt.Úgyhogy elhúzha a büdös répába a kedves vezető a nyaloncaival együtt.

Mariann19 2012.09.07. 18:56:18

@laci0011: A skype nem biztosítja a spontaneitást, a beszélgetés nem lenne természetes és laza. Email esetleg?

Mariann19 2012.09.08. 15:27:28

@laci0011: Kedves Laci!A felkínált lehetőséggel kapcsolatban nem tisztáztuk, hogy mi lenne a célja átcsúszni privát szférába. Egy dolgot tudok elképzelni, hogy létezhet olyan véleménycsere, amelyet nem kívánnánk a nyilvánosság előtt folytatni.Jól gondolom?

laci0011 2012.09.08. 16:17:36

@Mariann19: Kedves Mariann,vélemény cserénk kíváncsivá tett,nekem tetsző embernek tűnsz.Ezért gondoltam,cserélhetnénk véleményt kötetlenebbül.Megtisztelnél.
süti beállítások módosítása