Az önmaga és a világ által generált adósságválságban lassan fulladásos jeleket mutató Orbán-kormány szánalmas kísérleteket tesz arra, hogy befeketítse, a nyomor, a pusztulás időszakának tüntesse fel Magyarország 2002 és 2010 közötti történelmét. Ezért az aláíbbiakban néhány hiavatalos adattal igyekszem szórakoztatni a halálos jóbarátokat és a legkedvesebb ellenségeket.

Külkereskedelmi áruforgalom egyenlege: 2001: - 3552 millió euró, 2009: +2602 milliárd euró.

Infláció: 2001: 9,2%, 2009: 4,5%

Agrár- és vidékfejlesztési támogatások: 2001: 206,8 - 2009 613,3 milliárd forint

Gyorsforgalmi úthálózat: 2001: 538 km, 2010: 1285 km.

Keresetek reálértéke: a 2001-es, 100 %-osnak tekintett bázishoz képest 2010-ben 129,5%

Jóléti kiadások a GDP arányában: nyugdíj 2002 8,2%, 2010 10,4%, egészségügy: 4,2 - 4,7%, oktatás 4,9 -5,5, családi támogatások 1,7 -2,0%.

A teljes munkaidőben foglalkoztatottak átlagkeresete: 2001: 64.913 forint, 2010: 140.868 forint.

A költségvetési szféra nettó átlagkeresete: 2001: 102.833 forint, 2010: 202.835 forint.

Bruttó átlagkereset a nemzetgazdaságban: 2001: 103.533 forint, 2010: 204.800 forint

Családi pótlék forint/gyermek/hó: 2001: 4700 forint 2009 13.300 forint

Átlag GYED: 2001: 39.274 forint 2009: 75 000 forint

Bölcsődei normatíva: 2001: 178 ezer forint/gyermek 2009: 540 ezer forint

Lakások száma: 2001: 4.065.000 2009: 4.310.000

A lakosság járműveinek száma: 2001: 2.244.574 2009: 2.779.955

Gépjárművek átlagéletkora: 2001: 12.48 év 2009: 10.85 év

Internet-előfizetések száma: 2001: 321.674 2009: 2.434.000

Nyugellátásra fordított összeg: 2001: 1318,8 milliárd forint 2009: 2995 milliárd forint

Átlag nyugellátás összege: 2001: 39.647 forint 2010: 85.287 forint

Az államháztartás adóssága a GDP-hez képest 2010-ben: 79,8%. Belgium 100,9, Franciaország 86%, Nagy-Britannia 81,7%, Olaszország 116,1 %, USA, 97,5%, az eurozóna átlaga: 83,6%

Az állami működési költségek alakulása: 2002: 15,9%, 2006: 14,3%, 2010: 12,4%

A dolgozó által fizetett szja és járulék a bruttó kereset százalékában: 2001 38,4% 2010 31,2%

Mentőállomások száma: 2001: 203, 2010: 230

Rendezett tb-viszony: 2001: 3.836.000 fő 2009: 9.752.073 fő

Továb is van, majd mondom még.

A Fidesztől nyilván nem várok semmit, de remélem, az MSZP végre felfogja, hogy nem szégyellnie, hanem vállalnia kell saját - az SZDSZ-szel közös - kormányzását!

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr813133634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válságtudat-módosítás 2011.08.09. 16:03:02

Talán a világválság gyökerei sokkal mélyebbre nyúlnak, mint gondolnánk. A válság alapjának a gazdasági fenyegetettséget tekintjük, pedig sok minden mutat arra, hogy a „tőzsdekrach”, a hitelválság is szellemi eredetű: a válságtudat alapja valójában a ki...

Trackback: Az igazi utódpárt: a Fidesz 2011.08.08. 15:11:40

Mára egyértelműen kiderült, hogy az Orbánék által is ezerszer elátkozott államcucilizmus igazi örököse, az akkori szemlélet és politikai gyakorlat folytatója paradox módon a magát jobboldaliként és antikomcsiként definiáló Fidesz....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pandacsökiboborján 2011.08.09. 11:02:29

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: persze,mert nem a bíróság engedi el őket,hanem az ügyészség,ha egyáltalán nyomoz ilyen ügyekben a jegyző,mert ugye neki kellett volna,ami ugye teljes képtelenség. Mindenestre gazdasági zseniket és igazi politikai vezetőket védesz,akik legfeljebb arra voltak képesek, hogy rokoni-baráti kapcsolataikat kihasználva bizonyos "sikereket" érjenek el. De amikor már valódit kéne produkálni az ország vezetésében mindannyian kudarcot vallottak,mert NEM ALKALMASAK az ország irányítására.

pandacsökiboborján 2011.08.09. 11:04:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: ja,de voltak kockázatai is,amelyek most lettek beárazva. Azért a politikának jó nagy felelőssége van benne,hogy engedte a fél országot idegen valutában eladósodni.

rókafogta 2011.08.09. 11:13:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mesterségesen magasan tartott hitelkamat(HUF) THM. ami mesze elrugaszkodott a valós piaci kamattól ill. betét kamattól(szinte uzsora,ma is)egyébként a lányom is lakáshiteles nem is adtak HUF hitelt,főleg nem egyedülállónak se szocpolt se első lakáshoz való jutás, csak + vagyonszerzési illetéket de azt aztán bőven, nem sajnálták (igaz nem a kisebbséghez tartozunk, biztos?)És visszatérve gondoltam kiváltom én is a szgk. hitelemet(nem több millió,bár már abba se vagyok biztos ha tovább szorozgatnak)na szóval Ft hitel jelzálog nélkül 1 milla majdnem 49% THM csak 5 évre teles díj 39,500/hó 2.370.000,jelenleg 25.000Ft/hó fix még 3 év= 900.000 Ft + eddig 200.000 ezer árfolyam =1.100.000Ft ha még rá jön 500.000Ft akkor is ,1.600.000Ft különbség770.000Ft (majd bolond leszek a házamra jelzálogot) bár jelzáloggal "csak" 28%% THM és három év kb. 1.300.000 Ft, csak akkor még bukhatom a házamat is .Ennyit a magyar hitel politikáról!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 11:17:40

@pandacsökiboborján: de ez hazugsag. a megelhetersi bunozes is bunozes, az ugyeszsegnek hivatali kotelessege a vademeles es emel is vadat es soha nem votl olyan, hogy az ugyeszseg ne emelt volna vadat megelhetesi bunozesre hivatkozva. vagy te tudsz akar egyetlen ilyen konkret esemenyrol?

"Mindenestre gazdasági zseniket és igazi politikai vezetőket védesz,akik legfeljebb arra voltak képesek, hogy rokoni-baráti kapcsolataikat kihasználva bizonyos "sikereket" érjenek el."

igen
es latod, te meg ennyire sem vagy kepes. tehat ezek az emberek joval hasznosabbak es ertelmesebbek nalad. az, hgoy te gyulolod oket ahelyett, hpgy tennel a sajat boldogulasopdert csak abbban erosit meg, hogy az ilyen embereket igenis elonyben klell reszesiteni a rosszindulatu, irigy, ostoba gecikkel szemben. mert az ostoba geci csak huloye, mint a segg es csak veri a foldhoz maghat, hogy ez sincs neki, az sincs neki es mondvacsinalt okokkal el akarja rabolni erovel maset. ilyen vagy te, ilyen az altalad megvetett orban is. sotetek vagytok mint a vakond belsozsebe, tipikusan a videki taho, aki elso napjan a varosi koleszban beleszarik a pissoire-ba, aztna amikor kis hatalomhoz jut, bosszut all a rajta rohogokon de az egyszer sem jut az eszebe, hogy sajat magaban keresse a kirohogesenek okait...

az alkalmassagot meg nem az hatarozza meg, hogy kepszlokkal irod le, hogy nem alkalmas.

egyebkent valahol egyet is ertek, akik nem tudnak kezelni egy ilyen kis metelyt szarhazit, mint orban, azok valoban nem alkalmasak az orszag vezetesere. az ilyen kis geciladak mindenhol felutik a fejuket, kaparnak a kis kuldetestudatos fasszopok, csak normalis orszagokban az ilyeneket szepen periferiara szoritjak.

altalaban kozosen, konszenzusra jutva.

röhögő 2011.08.09. 11:40:36

Ha jól olvasom a hírekben, a szabadságharcos polgárok tiltakoznak Londonban az országot eladósító kormány megszorító intézkedései ellen, demokratikusan.

röhögő 2011.08.09. 11:44:55

@Betelgeuse-2: Jó, most tényleg a tőzsde a béka segge alatt van. Nem láthatták előre. Az a gond hogy elvtelenek. csaj a hatalom számít nekik, meg a pénz, semmi más.
Szerintem senkit nem zavart volna az orosz 20 százalék. Ez arra volt jó hogy bennfentes fideszesek részvényesek legyenek a MOL-ban. Igy a fidesz pártkassza folyamatos utánpótlása biztosítva.

pandacsökiboborján 2011.08.09. 11:56:11

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: én nem akarom a másét igen jó fizum van(nem otthon). Rendőröktől tudom,hogy egyes körzetekben milyen ügyészek vannak. Neked meg szexuális problémáid lehetnek az állandó gecizéssel és fasszopással. Hajrá Gordonnak még hátha feláll!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.09. 12:01:53

@röhögő:

Ezt kifejtenéd bővebben?

A MOL pakkot állami (IMF) pénzből vették, és éppen bukóban van.

(Egyébként ha úgy van, ahogy írod, akkor az komoly kérdéseket vet fel.)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 12:12:33

@pandacsökiboborján: "Neked meg szexuális problémáid lehetnek az állandó gecizéssel és fasszopással"

errol a csajodat kerdezd...:-)

pandacsökiboborján 2011.08.09. 12:17:28

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: te írod ezt folyton szóval vagy ilyen gondod van, vagy így akarod elérni,hogy figyeljenek rád. mindkettő gáz.

kvasztics47 2011.08.09. 12:47:19

@$pi$: "Én meg ugye leszarom, hogy ki mit bunkóskodik, de azért nem"
Nem veszem jó néven, hogy bunkóskodásnak veszed, ha felhívják a figyelmed a tárgyi tévedésre. Ne felejtsd el, hogy azért jutott a zorbán teljhatalomra, mert senkit nem érdekelnek a részletek és a következmények. Illetve csak akkor, ha már szarban van.
Azt pofázza mind, hogy a Gyurcsány mé nem akadályozta meg a frankhiteleseket. Próbálta volna meg! Azonnal haza áruló lett volna, mint ahogy a nevetséges összegű 300 FT vizitdíj miatt.
Ezért, ha rá állsz a mantrára ne csodálkozz, ha kapsz a pofádra.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 12:56:38

@pandacsökiboborján: meg szerencse, hogy en dontom el mi a helyes az eletemben es mi nem, nem pedig te:-)

mert akkor most el kellene gondolkodnom rajta, hogy vajon igazad van-e, de igy tudom, hogy semmikeppen nem lehet igazad:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 12:58:48

@kvasztics47: "Azt pofázza mind, hogy a Gyurcsány mé nem akadályozta meg a frankhiteleseket. Próbálta volna meg!"

ha nem is gyurcsany, de megyo leallitota a fidesz lakashiteltamogatasi amnokfutasat. emlekszem, mekkora nemzethalalt vizionalt a fidesz abban a pillanatban, hogy a szemet szocik, elveszik az emberek lakashozjutasanak jogat..:-)

pedig az elmult 10 es az elkovetkezendo 20 evben az a tamogatas igen sulyos osszeggel jarult es jarul hozza amindenkori deficithez, tehat az allamadossaghoz..:-)

Scagnetti 2011.08.09. 13:01:28

Gréczy még ma is erőlködik, hogy aranykornak állítsa be a szocik nyolc évét. Kár, hogy rajta, és néhány fanatikus gyurcsányistán kívül ezt senki más nem látta így. Mert ha a nép ebből érzett volna bármit is, akkor az MSZP nem veszíti el támogatóinak nagy részét, hanem megnyeri a legutóbbi választást is. De nem nyerte meg. Sőt, túlzás nélkül állítható, hogy a földbe lettek döngölve egy olyan ellenfél által, amely egyébként szintén nem egy nagy szám. De a választók még őket is sokkal jobbnak látták, mint a szocikat. Bárkit, csak ezeket ne, kb. ez volt a jelszó 2010-ben. És mi változott azóta? Elmondom, semmi. Az "aranykor" építői most is ott tartanak, ahová a megváltójuk 2006 őszén (két évvel a válság előtt)tette őket. Az esélytelenek táborában. És az, hogy azóta sem képtelenek belátni, miért veszítették el a választást, és azóta is csak a fideszes kommunikációra fogják a saját alkalmatlanságuk okán irányukban kialakult ellenszenvet, garantálja, hogy maradnak még ott jó sokáig. Pedig nagyon reménykednek, hogy majd a Fidesz kormányzása kikaparja nekik a gesztenyét megint, és semmit sem felmutatva megint elfoglalhatják a trónt, de közben egyre inkább látszik, hogy ha a Fidesz bukik, nem a szocik lesznek a befutók. És elnézve ezt a szánalmas bandát, ez nem is baj.

Két választási lehetőségetek van! Vagy megszabadultok azoktól, akiknek a mélyrepüléseteket köszönhetitek, tehát Gyurcsánytól, Szekerestől, Lendvaitól és a többiektől, ezáltal egy olyan pártot létrehozva, amelytől nem fogja el hányinger az egyszeri szavazót, vagy szép lassan, a szavazóbázis kihalásával ti is eltűntök. Szerencsére a választók szempontjából mindkettő csak pozitív eredményt hozhat. Ha meg tud újulni a párt, az jó mindenkinek, ha meg nem, hát nem kár értetek.

kvasztics47 2011.08.09. 13:03:02

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "kuldetestudatos fasszopok, csak normalis orszagokban az ilyeneket szepen periferiara szoritjak.
altalaban kozosen, konszenzusra jutva."
De nálunk, MO- a kivételtől eltekintve(Gyurcsány)mindenki a sját pecsenyéjét sütögeti. Nem a küldetéstudattal van a baj, (mert anélkül nem lehet a népet szolgálni) hanem azzal, ha valaki azt hiszi, hogy Ő az igazság letéteményese. Itt kell a nép bölcsességének érvényesülni, hogy ne üljön föl a lázálmoknak.

$pi$ 2011.08.09. 13:04:14

@kvasztics47: Azt veszem bunkóskodásnak, amikor valaki "barom állat" -nak nevez. Te kezdted, nem értem min vagy megsértődve. Te barom állatnak neveztél, én meg azt mondtam, hogy ez bunkóság. Részemről lezárva.

Azt mondod, hogy tárgyi tévedést javítasz ki, de ez nem igaz. Én azt mondtam, hogy a kormánynak nem kellett pisztoly, elég volt átszólnia a monetáris tanácsnak, hogy magas kamatot akarnak. Te erre azt mondod, hogy ez tárgyi tévedés, a fidesz tartotta magasan a banki alapkamatot.

Ez _egy_vélemény_, amit én mondtam, az is egy vélemény. Nem javítottál ki tárgyi tévedést, egyszerűen más a véleményünk. Szokj hozzá, a részemről lezárva.

"Azt pofázza mind, hogy a Gyurcsány mé nem akadályozta meg a frankhiteleseket."

Nem, nem érted, nem arról van szó, hogy meg kell "akadályozni" a frankhitelek felvételét. (Nem mind "pofázza ezt", én sem.) Csak egyszerűen nem kellett volna 12% felett tartani a forint kamatot csak azért, hogy betömjék vele a lyukakat, amit a költségvetésen ütöttek, csak azért, hogy eltitkolják, hogy süllyed a hajó.

A magánszféra svájci frankban való eladósodása éppen úgy a kormány hibájából történt mint ahogyan az állam eladósodása. Nem a "hülye svájci frankosok" bűne, ezt a nézetemet próbálom képviselni.

$pi$ 2011.08.09. 13:06:43

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: te kevered a dolgokat, a frankhitelek a lakástámogatással. Nem?

kvasztics47 2011.08.09. 13:18:57

@Scagnetti: "Gréczy még ma is erőlködik, hogy aranykornak állítsa be a szocik nyolc évét."
Kár, hogy ilyen rosszindulatúan értelmezed a blogot. Nem arról van szó, hogy valaki fényezni akarná a 8 éves szoci kormányzást. A genyó, zorbán-szíjj-ártó banda mindent meg tett, hogy a népet félre vezesse. A 8 évig tartó ellenzékiséget (elég jelentős parlamenti képviselői erővel)arra használta, hogy olyan törvények ne szülessenek amik az ország jövőjét jó irányba vitték volna.
Be se jártak a parlamentbe. Ezt nem a nép érdekében csinálták, hanem azért, hogy olyan helyzetet teremtsenek, hogy hozzá jussanak a teljhatalomhoz.
A nép kifog józanodni. Nincs Hitler, nincs Sztálin, aki rákényszeríthetné az akaratát a népre. Európa velünk van, márá, mint a demokráciával, a néppel!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.09. 13:29:53

@Scagnetti:

Néhány észrevétel:

AZ általad említett két lehetőség nemcsak az mszp-re érvényes, igaz ez a fideszre is.
Az országnak ugyanis szüksége lenne normális balos, és jobbos pártra is (az sem baj, ha ezek nem tömegpártok).
Jelenleg egyikből sincs normális, mert az mszp romokban hever, a fideszt meg Orbán Viktor fanatizmusa, az általa képviselt vezérfonal tartja össze.

Amit a szavazó hányingeréről írsz az mszp kapcsán, az szintén érvényes inverz módon is: sokan a fidesztől kapnak ilyet. Ahogy a történéseket figyelem, ezt nem is csodálom - és ehhez még csak balosnak sem kell lenni...
Valójában egyik oldal sem különb a másiknál.

Gréczy írását pedig lehet erőlködésnek venni (talán az is), de én inkább egy ellenpontnak gondolom ezt az államadósság mizéria kapcsán.
A pénz egy részéről ugyanis tudható, hogy hol van: feléltük, kamattá konvertáltuk, elkótyavetyéltük. És ezt nem lehet csak az mszp nyakába varrni, mert ehhez az ellenzék asszisztálása is kellett (megszavazták ők is a Meggyessy programot, sőt, a kampányban még túl is licitálták azt: 14. havi nyugdíj). Az is elhangzott fideszes oldalról, hogy nem lenne baj a 7%-os hiány sem, csak pörögjön a gazdaság. Nos, ezt a lakásboom pörgette is, de most így 260 CHF környékén már nem tudjuk elzárni a szivattyúmotort.

Ebben a katyvaszban istentelenül nehéz konkrét felelőst találni, és uyganilyen nehéz jó megoldásra jutni.

Azt sem lehet elvitatni a cikktől, hogy bizony voltak eredmények, amikre rá is mutat: közalkalmazotti bérek 50%-os emelése, 13. havi nyugdíj, 19.000 Ft-os nyugdíjkiegészítés. Ez csak pár példa volt, de lehetne még ragozni.
Amit még e kapcsán írsz, szintén tévedés, ugyanis az emberek érzik az állami költekezés hatásait (legalábbis biztosan nem örülnének, ha most eltörölnék mindazt, amit a 100 napos programből kaptak, és akkor is jajgatás lenne, ha vissza kellene fizetni a Ft hitelek állami kamattámogatását, vagy lebontanák az autópálya szakaszokat).

Nem is beszéltem arról, ami az önkorményzati szektorban ment és megy most is - és igen, itt is kongatják a vészharangot, pedig ugye a legtöbb bajban lévő város fideszes.

Hogy is van ez, kérem?

....

A választó feledékeny, és nem képes jó biztonsággal navigálni a történések közt.
Viktor pedig csak azért nyert, mert ügyesen lovagolta meg az öszödi beszédet, kapóra jött neki a válság, és egyébként is mindig jó volt abban, hogy hergelje a népet.

Most sem csinál mást (látható konzekvens cselekvési stratégia a pénzszerzésen kívül nincs), ez az elszámoltatás balhé is csak erre jó (érdekes, önmaguk hibáit nem számoltatják el, még elmarasztaló ÁSZ jelentés után sem, lásd: Meggyes Tamás, Esztergom).

Végezetül annyit tennék mindehhez hozzá, hogy csak óvatosan a jelzőkkel és a felelősség egyoldalú emlegetésével.

Szép napot!

Publius Decius Mus 2011.08.09. 13:32:18

Sikerült úgy kevernie a számokat a blognak, hogy az jött ki belőle vissza kell hozni Gyurcsányt, hogy megmentsen minket!!

kvasztics47 2011.08.09. 13:35:06

@Könnyen elkaptuk "Vagy szeretnéd Te fizetni a hitelesek támogatásának költségét?k, uram!:"
Örülök, hogy valaki a munkát nem kímélve tömören és szám szerint igazolja a sok rosszindulatú károgónak, hogy nem kellett Gyurcsánynak rábeszélni senkit arra, hogy frankban vegye igénybe a hitelt. Az, hogy a világ szekere ere fordult, nem láthatta előre senki. Az, hogy jobb ma egy túzok, mint holnap egy veréb nem riasztott vissza senkit a kockázattól.
Sokkal nagyobb katasztrófákat is átéltünk (átéltek elődeink) már, mint ami mostanában tapasztalható. Föl a fejjel!

kvasztics47 2011.08.09. 13:40:41

@Publius Decius Mus: "vissza kell hozni Gyurcsányt, hogy megmentsen minket!!"
Végre! Eljött a fölismerés pillanata!

Scagnetti 2011.08.09. 13:41:59

@kvasztics47: Már hogyne arról szólna? Mint általában Gréczy minden megszólalása. Megpróbálja aranyba önteni a szart, hátha lesz olyan, akinek így kelleni fog.

A legnagyobb probléma pont az, hogy Orbánéknak túl sokat nem kellett erőlködniük, hogy rossznak mutassák a dolgokat, mert azok maguktól is annak látszottak. (most komolyan, nem lehet felülemelkedni ezen az óvodás szíjj-ártózáson meg zorbánozáson? ez a mostani baloldal kommunikációs színvonala? mert akkor nagyobb a baj, mint gondoltam)
Szóval nekik maximum annyi dolguk volt, hogy a kormány által feladott labdákat lecsapják. Tény, ezt meg is tették, és nem voltak gátlásaik. Na de a lényeg mégiscsak az, hogy a kormány adta meg nekik a lehetőséget erre. Azzal, hogy összevissza ötleteltek, messziről látszott, hogy gőzük sincs arról, mit kellene csinálniuk. Nem a Fidesz a felelős azért, hogy az MSZP bukott, hanem az MSZP. És vele az agyonajnározott Gyurcsány, aki pár év alatt középpárttá süllyesztette az addig legerősebb magyar pártot.

"Be se jártak a Parlamentbe." Óvodás kommunikáció folytatása. Ezzel akar bárki is szavazókat szerezni ma? Te jó isten! Igen, valóban kivonultak Gyurcsány beszédei alatt, ami szerintem is gyerekes dolog volt, méltatlan egy képviselőhöz. De ez nem volt több, mint a teljes parlamenti munkaidő 1%-a, szóval hagyjuk már ezt a be sem jártak szöveget. Egy parlamenti közvetítést megnézel és látod, hogy a háromnegyede szinte sosincs ott. Csak szavazáskor. Ezért viszont senki sem szól egy szót sem.
Hitler Sztálin? Erre már tényleg nincs mit mondani. Mára az MSZP megmaradt híveinek teljesen elöntötte az agyát a gyűlölet. Ilyen kommunikációval a büdös életben nem fognak nyerni, mert legalább olyan ijesztő, mint egy valódi diktátor.
Hozzátenném halkan, hogy ezt a hitlersztálint az MSZP kormányzásának köszönhetjük. Annak a bizonyos nyolc évnek, amit próbálnak egyesek szépre színezni.
És a kijózanodott magyar nép kit fog választani? Az MSZP-t? Gyurcsányt? Mert ha igen, az csak annyit jelent, hogy a borozásból való kijózanodást pálinkázás követi.
Ebben az országban nincs jó választási lehetőség. Egyik szarabb, mint a másik.

dekol84 2011.08.09. 13:43:21

@pandacsökiboborján:
Te kretén fityiszes zorbánseggnyaló!

Nem zavar, hogy a nick-edet egy liberálistól loptad? Mind ilyenek vagytok, tolvaj szemét hazug álszent bagázs! Rohadjatok meg!

dekol84 2011.08.09. 13:50:03

@Scagnetti:
"Azzal, hogy összevissza ötleteltek, messziről látszott, hogy gőzük sincs arról, mit kellene csinálniuk."

...és szerinted a fityisznek van lövése arról, hogy mit kellene csinálni? A zorbán, meg az ő üvegszemű fantazmagóra jobbkeze ötletelik tele az egész országot lassan két éve! Pont két ilyen idióta, amelyik 3-ig nem tud elszámolni! Arról valóban komoly elképzelésük van, hogy hogyan kell szépen fokozatosan kiépíteni egy diktatúrát a nép, bocsánat a zemberek nevében. Ezt a tudást még az előző rendszerben szívta magába a pocakos törpe. De a gazdasághoz egyik sem konyít semmit! Két idióta, akit két millió idióta hatalomba segített! Most aztán zabálja meg az összes fityiszes amit főzött magának!

kvasztics47 2011.08.09. 13:50:09

@$pi$: Csak egyszerűen nem kellett volna 12% felett tartani a forint kamatot" Továbbra is azt bizonyítod, hogy nem ismered a történetet. A 12%-kot Járai tartotta a zorbán kutyája. Akkoriban, még független volt a bankelnök. Meggyesinek, Gyurcsánynak nem volt befolyása a jegybanki alapkamatra. Minden vállalkozó szidta akkoriban a Járait, mert világos volt előttünk, hogy a kormány szerint sincs szükség ilyen magas kamatra. Járai viszont, mint jó fideszes betartott ahol lehetett.

kvasztics47 2011.08.09. 13:55:47

@Scagnetti: "Ebben az országban nincs jó választási lehetőség. Egyik szarabb, mint a másik."
Sajnálom, ha így gondolod. Szerintem alaposabban elemezni kéne mindenkinek, hogy ki mii tett és tesz. Legalább a saját érdekünk szempontjából és a jobbikat preferálni. Nincs új a nap alatt. Nekünk kell rábírni azt aki hajlandó vezetőnek lenni, hogy a mi érdekeinket szolgálja. Ne azt várjuk azonban, hogy hazudja azt, hogy a kenyér ingyen van.

rókafogta 2011.08.09. 13:57:51

Olvastam egy értelmes mondatot:"Az országnak ugyanis szüksége lenne normális balos, és jobbos pártra is (az sem baj, ha ezek nem tömegpártok).
Jelenleg egyikből sincs normális, mert az mszp romokban hever, a fideszt meg Orbán Viktor fanatizmusa, az általa képviselt vezérfonal tartja össze."

$pi$ 2011.08.09. 13:58:45

@kvasztics47: Még mindig ugyanazt magyarázod, hogy ti. az MSzP volt kormányon, de ami rossz, azt a Fidesz, az ellenzék tette, nem a kormány. Azt állítod, hogy az MSzP volt kormányon 8 éven keresztül, és bármennyire is igyekeztek nem állt módjukban befolyásolni a banki alapkamatot, mert az egy Járai nevű ember kizárólagos hatalmában állt.

Valami bizonyíték is van erre a hallatlan dologra?

kvasztics47 2011.08.09. 14:02:23

@dekol84: "Most aztán zabálja meg az összes fityiszes amit főzött magának!" Mér? Téged nem érintenek a változások? Neked jó a 370-es benzin ár?, hogy nem lehet hitelhez jutni? hogy a legjobbjaink mennek nyugatra? hohy lassan összeomlik a főváros közlekedése? hogy nyugdíj előtt ki tesznek az utcára? stb..

Scagnetti 2011.08.09. 14:04:00

@Zébácsi: Először is nem mondtam, hogy a Fidesz más lenne. Ennek a mai úgynevezett baloldalnak talán az a legnagyobb kritikája, hogy semmivel sem különb a jobboldalnál. Tényleg nincs normális bal és jobb. Régóta.

Az MSZP felelőssége azért került túlsúlyba a hozzászólásomban, mivel a poszt a 2002-2010 közötti szoclib kormányzásról szól. Ennek megfelelően elsősorban az MSZP felelőssége az érdekes, nem az ellenzék szövegelései, A kormánynak kell tennie a dolgát, az ellenzéknek túl sok beleszólása ebbe nincs. Ráverni a balhét meg már tényleg nevetséges. A Fidesz rossz ellenzék volt, de ez nem menti fel a kormányt semmi alól.

Persze, hogy voltak pozitívumai is azoknak az éveknek. Ha már ennyi pénzt elszórtak, el is várható, hogy látszódjon belőle valami. Összeségében viszont nagyon is rossz a kép, és ez vezetett a tavalyi választási eredményekhez.

A válságról annyit, hogy az már csak az utolsó szög volt az MSZP koporsójában. Már két évvel hamarabb nagyon kikaptak az önkormányzatin.

Ennek eredménye a sok eladósodott fideszes város is, mivel szinte az összes város fideszes lett, nem is nagyon lehet szoci eladósodott város.

Ami a nagy baj, hogy a Fidesz sem tudja, mit csináljon. Saját maguknak állítanak fel akadályokat, pedig ezek nélkül is nehéz helyzetben van az ország. A válságot nagyon megszívtuk, és a vége még messze van. Itt még inkább.

További probléma, hogy az ellenzék is nevetséges, ezért a választónak arra sincs lehetősége, hogy az ellenzék felé mozgással ösztönözze a kormányt. Mert a szavazók mozognának szívesen, de nincs hova. Csak a régi, leégett arcokat látják, vagy az újakat, akikben szintén nincs sok köszönet.

rókafogta 2011.08.09. 14:04:01

www.origo.hu/itthon/20110809-nepszabadsag-tobb-mint-nyolcmilliard-forint-karteritest-is-fizethet-pecs-a.html
Ennyit a Fidesz hengerről! Hányszor 8 milliárd fog még elúszni az amúgy is csődtömeg önkormányzatoknál?

kvasztics47 2011.08.09. 14:04:34

@$pi$: "Valami bizonyíték is van erre a hallatlan dologra?"
Semmi, legfeljebb a 2/3-os Jegybank Törvény.

Scagnetti 2011.08.09. 14:05:45

@rókafogta: Ez az egyik. Eladják, mikor nem kellene, visszaveszik, mikor nem kellene.

Már azon sem csodálkoznék, ha a lehető legrosszabb pilanatban megint eladnák.

Scagnetti 2011.08.09. 14:08:24

@dekol84: Olvass tovább, leírtam ezt is!

Annyit hozzáteszek, hogy attól, hogy a Fidesznek sincs róla lövése, az MSZP-nek sem lesz. Túl kellene végre lépni azon, hogy tehetségtelen embereket magasztaljunk fel, olyan szövegekkel, hogy az a másik még rosszabb.

Ha ez a helyzet, keresni kell helyettük egy harmadikat, de nem visszahozni az előzőt, aki szintén hülye volt!

Scagnetti 2011.08.09. 14:12:31

@kvasztics47: Tudom, hogy szerinted ki lenne a jó, én viszont elképzelhetetlennek tartom, hogy valaha is őket válasszam. Számomra egyértelmű az alkalmatlanságuk.

A következő választáson vagy találok egy olyat, aki még nem égett le, vagy megy az urnába az áthúzott szavazólap.

Ha az sem téríti észhez politikusainkat, hogy már több a bizonytalan szavazó, mint az, aki bármely pártot választaná, akkor nincs mit tenni.

kvasztics47 2011.08.09. 14:14:29

@Scagnetti: "baloldalnak talán az a legnagyobb kritikája, hogy semmivel sem különb a jobboldalnál."
Ezt a mantrát a genyó zorbán politika verte a fejede.
Gyurcsány azt mondta, hogy "az nem megy, hogy a jobboldal által okozott károkat mindég a baloldal hozza helyre" ezzel ártva a baloldaliság nimbuszának. Most lehet, hogy alaposan bele kell verni a nép orrát a szarba mielőtt eltakarítják. Nehogy, mán úgy legyen, hogy a kibaszott jobberek mindég bele ülnek a jóba.
Kádár egy jól működő gazdaságot hagyott a jobboldali kormányra. Horn egy a jobboldali politika után konszolidált gazdaságot hagyott a zorbánra. A szocik a gazdasági válságot sikeresen leküzdő folyamatban adták át a hatalmat.
Most, mit tapasztalunk?

$pi$ 2011.08.09. 14:17:18

@kvasztics47: Szóval a fidesz 8 éven keresztül folyamatosan megtorpedózta a kormány pénzügyi politikáját, a nemzetgazdaságot rombadöntötte, elszabotálta a legfontosabb pénzügyi döntéseket és ennek semmi nyoma nem maradt. A kormány nem emelte fel a szavát, nem tiltakozott, nem próbálta meg leváltani a felelősöket, nem mondott le, csak csendben tűrt.

Aha, hihető, most már elhiszem. Szegény MSzP senki sem tudja, hogy mit kellett *tűrniük* ezeknek a szegényeknek. ;)

kvasztics47 2011.08.09. 14:19:07

@Scagnetti: "akkor nincs mit tenni."
Élni azért kell! Az élet nem állhat meg még Magyarországon sem. Ha nincs jó, azért, még nem kell a rosszat választani. Lehet, hogy van kevésbé jó, nem minden igényt kielégítő, nem kényeztető. Esetleg realista vezető, aki szeret táncolni.

Scagnetti 2011.08.09. 14:22:12

@kvasztics47: Elnézve a hozzászólásod, itt te vagy az, akinek a fejébe vertek valamit.

Ha számodra az, hogy valaki kritizálja Gyurcsányt, semmi mást nem jelenthet, mint hogy az illető a fideszes agymosás áldozata, és ha képtelen vagy elfogadni, hogy valaki egyedül is képes arra az eredményre jutni, hogy az a kormány rossz volt, akkor sajnos nincs miről beszélnünk.

Ja és akkora tutiba itt még egyik kormány sem ült bele, mert egyik sem csinálta még meg a tutit.

Betelgeuse-2 2011.08.09. 14:22:32

@szazso2:
SZJA: az, hogy az emberek 20%-a jól jár vele, de 80% bukik, az azt jelenti, hogy ez ROSSZ. Mint ahogy ez már világosan kiderült: Matolcsy elismerte, hogy ezzel 500 milliárdos lyukat ütöttek a ktgvetésen, és a bérkommandók létrahozásával elismerték, hogy nagy tömegeknek rossz az SZJA. Te örülhetsz, mert benne vagy a 20%-ban.
MOL: a magyar elemzők nagyjából azt mondták, hogy nem rossz lépés, de mernek azok ellent mondani? Féltik a bankjaikat. A külföldiek szerint viszont az állami jelenlét nagy bizonytalanságot szül, és ők még nem felejtették el, hogy a gázárképzéssel 2000-ben orbán bedöntötte a MOL árfolyamát (ezért is csapott le rá az OMV). Szóval a külföldiek szerint ez a bizonytalanság is megjelenik az árfolyamban. Amúgy meg miért jó lépés a MOL megvétele? Olcsóbb lett a benzin? Eddig csekél 135 milliárd Ft-ot buktunk a MOL megvételén 2 hónap alatt. És ha bejön Varga Mihály jóslata ("lehet, hogy 2012 elején el kell adnunk"), na akkor lesz a nagy gebasz, mert realizáljuk is eme csodálatos vétel gigantikus veszteségét.

kvasztics47 2011.08.09. 14:23:11

@$pi$: "Szegény MSzP senki sem tudja, hogy mit kellett *tűrniük* ezeknek a szegényeknek. ;)" Itt nem az MSZP-ről van szó, hanem a demokráciáról. Amikor a nép jelentős része egy genyó hazugságainak bedőlve elhiszi, hogy megcsalták és ezért a saját dugájába dől.

Scagnetti 2011.08.09. 14:23:34

@kvasztics47: Köszönöm, de nem élek a lehetőséggel. Meghagyom őt azoknak, akik hisznek benne. Én sajnos nem vagyok hívő.

$pi$ 2011.08.09. 14:27:14

@kvasztics47: Nagyon úgy hangzik mint egy összeesküvéselmélet. Az egész népet megvezeti egy hazug ember... hmmm. De téged azért nem tudott becsapni ugye? ;)

kvasztics47 2011.08.09. 14:28:10

@Scagnetti: "hogy az a kormány rossz volt, akkor sajnos nincs miről beszélnünk."
Sejtettem, hogy Gyurcsánnyal kiütöm nálad a biztosítékot. Aki azt várja, hogy valamely kormány elhozza neki a tutit az nyilván a zorbán embere.

Scagnetti 2011.08.09. 14:39:01

@kvasztics47: Biztosíték? Nem mondanám. Egyszerűen én nem istenítem, és kimondom, hogy rossz miniszterelnök volt. Nálam inkább az veri ki a biztosítékot, hogy egyáltalán még téma lehet a visszatérése. A miénknél szerencsésebb országokban az ilyen politikus vagy lelép magától, vagy a társai kérik meg rá, hogy vonuljon már végre vissza, ne csökkentse az esélyeiket már a puszta megjelenésével is.

Nálunk meg még most is vannak, akik visszavárják, sőt elhiszik, hogy a visszatérése jó lenne az országnak.

kvasztics47 2011.08.09. 14:39:53

@$pi$: "De téged azért nem tudott becsapni ugye? ;)" Bizony, nem!
A 89-es hatalomra jutásuk után kellett meggyőződnöm, hogy ez egy gazember banda.
Én akkor az MDF -ből kivált politikusokat az MDMP-t támogattam, mert szükségesnek láttam egy higgadt, komoly politizálásra képes gárdát a parlamentbe juttatni. Éppen a Fidesz arroganciájának korlátozása érdekében, a jobb oldalról. A jobboldal győzelmét üdvözöltük és fölajánlottuk a szolgálatainkat a jobboldali politika megvalósításának a segítésére. Úgy kirúgott bennünket Kövér Laci, mint a szart. Az volt az ajánlat, hogy mindenben támogathatjuk a zorbánt. Ennyit a zorbán együttműködési hajlandóságáról. Ez neki a demokrácia. És neked mit jelent?

kvasztics47 2011.08.09. 14:43:14

@Scagnetti: "vonuljon már végre vissza, ne csökkentse az esélyeiket már a puszta megjelenésével is."
Sajnos az idő Őt igazolja. Szerinted ki lenne az aki garantáltan demokratikus kormányzást tudna folytatni?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.09. 15:14:04

@Scagnetti:

Köszönöm válaszod!

Láttam, hogy nagyjából egyetértünk, de pont ennek okán és emiatt a mondatod miatt szólítottalak meg:

"Mert ha a nép ebből érzett volna bármit is, akkor az MSZP nem veszíti el támogatóinak nagy részét, hanem megnyeri a legutóbbi választást is."

Most pedig ezt írtad:

"Persze, hogy voltak pozitívumai is azoknak az éveknek. Ha már ennyi pénzt elszórtak, el is várható, hogy látszódjon belőle valami. Összeségében viszont nagyon is rossz a kép, és ez vezetett a tavalyi választási eredményekhez."

Véleményem szerint nem emiatt vesztettek, hanem:

1. B.öszöd (a fidesz ezt igen jól kihasználta).
2. Válság és hatásai (Bajnai jól csinálta, de ez már nem sokat ért).
3. az mszp valójában kihátrált GYF mögül, az ortodox párttagok féltették a pozíciójukat (most is féltik), és nem mertek mögé állni Gyurcsány elképzelésinek.
4. pocsék kommunikáció (ebben soha nem voltak jók).
5. publikussá váló balhék: Zuschlag, Hagyó, Hunwald.

Szóval szerintem nem Gyurcsány a főbűnös, hanem a széthúzó tagság. Talán nem véletlen, hogy azóta is a súlytalan Mesterházy vezeti (vajon ő vezeti-e?) a pártot.

Ha az mszp kicsit is homogénebb, akkor nem nyert volna a fidesz, mert 2010-re kezdtek jobban menni a dolgok,és ha a plebs azt látja, hogy az mszp stabil és erős, akkor megadta volna az újabb esélyt a kormányzásra (ezt támasztja alá Gréczy összefoglalása is).

Vagy ha nem is nyert volna a baloldal, de legalább meg tudta volna akadályozni a fidesz 2/3-ját.

Kíváncsi vagyok 2014-re és az addig hátralévő időre.

Szép napot!

Scagnetti 2011.08.09. 15:21:09

@kvasztics47:

Mit igazolt az idő? Semmit. Neki megvolt az ideje és a lehetősége rá, hogy megmutassa mit tud. Meg is mutatta. Én meg nem kérek belőle.

Mi az a demokratikus kormányzás?

kvasztics47 2011.08.09. 15:55:21

@Scagnetti: "Mi az a demokratikus kormányzás?"
Az amikor a kormány betartja a demokrácia szabályait.
Főbb szabályok fontossági sorrend nélkül: minden embert egyenlő jog illet meg. az alkotmány tiszteletben tartása, a törvény előtti egyenlőség biztosítása, a nép beleszólása a törvényalkotásba képviselőválasztás, népszavazás útján, a visszamenőleges jogalkotás tilalma, a kormány ellenőrzésére hivatott intézmények, a sajtó függetlenségének a biztosítása, stb..

Rántott kard 2011.08.09. 21:20:05

Kedves jobboldali hozzászólók!
Ti, akik oly bőszen és élvezkedve gyalázzátok itt e blog szerzőjét, Ti, akiknek oly nagyon fáj az állam adóssága, Ti, akik képesek vagytok hosszú-hosszú órákat sorban állni, hogy a Kedves Vezető püspökfalatjához hozzáférjetek, áruljátok már el nekem, hogy az elmúlt közel másfél évben nektek mennyivel, mivel, miért lett jobb az életetek?
Több lett a fizetésetek?
Csökkent a törlesztő részletetek?
Bebetonozódtatok a jelenlegi állásotokba?
Könnyebben találtok munkát?
stb...stb..stb..???
Csak bátran, ne szégyelljétek az igazságot!
Hiszen nem szégyen az, ha valaki jobban járt.
Sőt!
Ez a cél. Hogy mindenki jobban járjon.
Nos?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 22:36:37

Benzinár 2002? és 2010?

BKV jegy ára 2002 és 2010?

Az ilyen összehasonlítások mindig érdekesek, de ne essünk a ló egyik oldalára se.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.09. 22:50:10

@Rántott kard:

"Több lett a fizetésetek?"

Igen! :) Jól jártam az egykulcsos adóval, és a két gyerekem után járó adókedvezménnyel. Családi szinten kb havi kb: 60ezer Ft. (Valamivel az átlag fölött keresek bejelentett módon. Remélem ez nem bűn, én inkább büszke vagyok rá, hogy annyi közterhet fizetek, mint másik 6-8 ember.)

"Csökkent a törlesztő részletetek?"

Sajnos nem, sőt! Bár az az érzésem, hogy a paritásos EUR/CHF kereszttel egy szoci kormány sem jutott volna sokra. Konkrétan 155Ft-os euró kellene jelenleg, hogy újra 150 Ft lehessen a svájci frank. Még szerencse, hogy a törlesztő emelkedését kompenzálta az előbbi pontban tárgyalt adócsökentés. Különben nagy bajban lennék, kénytelen lennék igénybevenni a 180Ft-os árfolyamgátat.

"Bebetonozódtatok a jelenlegi állásotokba?"

Sajnos nem. Elég bizonytalan. Teperek is, hogy megmaradjon az állásom. Már csak a családom és gyermekeim sorsa okán is.

"Könnyebben találtok munkát?"

Szerencsére egyenlőre nincs rá szükség, de azt gondolom, hogy nehezebben találnék jelenleg. Talán a közmunkaprogramhoz könnyebben hozzájutnék, mint korábban, végül is annyit talán fizet, hogy ne haljunk éhen. Végül is ez is egy minimális biztonság.. Összességében azért azt gondolom, hogy van annyi szakmai tapasztalatom és konvertálható szaktudásom, hogy bizonyos idő elteltével rendes munkát találjak.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.09. 22:52:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

És akkor az államadóság és a munkanélküliség alakulását még számba sem vettük 2002 és 2010 között...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.09. 22:55:10

"Bölcsődei normatíva: 2001: 178 ezer forint/gyermek 2009: 540 ezer forint"

Ez nagyon szép. A kiváltságos gyerekek úszhatnak a jóban, a többségnek viszont esélye sincs beadni a csemetéjét bölcsibe. Kénytelen az anyuka otthon maradni vele. Megjegyzem úgy, hogy két évre csökkentették a GYED és a GYES folyósítási idejét. Oviba meg ugye 3 évesen kerülhet be a gyerek...

Úgy generál a számokhoz: Jó lenne korrigálni a 2010-es adatot a nyolv év inflációjával, csak hogy reálisabban lássunk. Már ha ez a cél..

2011.08.09. 23:19:18

@pandacsökiboborján:" Azért a politikának jó nagy felelőssége van benne,hogy engedte a fél országot idegen valutában eladósodni. "

Demagógia.
Miért?
1., az állami támogatású hitel állami támogatását meg kell valahonnan oldani. Honnan? Hitelből. Hisz ez a gond, nem? Hogy eladósodtunk!
2., 2002-től 2010-ig nem látszott, hogy a frank ennyire durván elszakadna az euro-tól!
Gondolj bele: majdnem egy az egyhez!

Ha valaki azt mondja, hogy ez így lesz, azt a választ kapta, hogy akkor úgyis mindegy, mert háború lesz!

dekol84 2011.08.09. 23:20:35

@Zébácsi:
"Kíváncsi vagyok 2014-re és az addig hátralévő időre."

Addigra már nem lesz választás, csak szavazás. A zorbán gondoskodni fog arról, hogy még a gazsi fia ükunokája is hatalomban maradhasson! Egy igazi dzsucse ez a Kárpátok fallosza!

2011.08.09. 23:21:00

@bogancs: "Úgy generál a számokhoz: Jó lenne korrigálni a 2010-es adatot a nyolv év inflációjával, csak hogy reálisabban lássunk. Már ha ez a cél.."

ez igaz. De akkor minden számot korrigáljunk! Az államadósságot is!

pandacsökiboborján 2011.08.09. 23:35:46

@dekol84: nem zavar , hogy nem vagyok fideszes?, te korlátolt lumpenproli. Emigráljatok Észak-Koreába,hülyegyerek.

2011.08.09. 23:44:25

@kvasztics47:" Minden vállalkozó szidta akkoriban a Járait, mert világos volt előttünk, hogy a kormány szerint sincs szükség ilyen magas kamatra. Járai viszont, mint jó fideszes betartott ahol lehetett. "

Mert nem lehetett normális hitelhez jutni (csak frank alapon), és csökkent a versenyképesség. Az exportban buktunk, de még idehaza is megjelentek az olcsóbb külföldi konkurensek.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.09. 23:47:34

@dekol84:
"Addigra már nem lesz választás, csak szavazás. A zorbán gondoskodni fog arról, hogy még a gazsi fia ükunokája is hatalomban maradhasson!"

Én erről egyáltalán nem vagyok meggyőződve, sőt, mondhatnám úgy is, hogy igencsak meg lennék lepve, ha a fidesz még két ciklust futna.

Nyugi.

2011.08.09. 23:52:02

@$pi$: A bizonyíték:
""Az előző évben Surányi György jegybankelnök is javasolta az árfolyamrendszer módosítását, mert a szűk sáv már akadályozta a 10%-on beragadt infláció csökkentését, de ezt pénzügyminiszterként Járai akkor még korainak tartotta. Évekkel később maga Járai is elismerte, hogy jobb lett volna a 30% széles sáv helyett a forintnak teljesen szabad mozgást engedő szabad lebegtetés rendszerére áttérni. Az események azonban csak 2003-ban mutatták ezt meg, amikor a spekuláció a sáv legerősebb pontjára nyomta a forintot, az inflációs cél teljesítése mégis nehézségekbe ütközött,"

Remélem elég? Vagy neked Old Spice kell?

pandacsökiboborján 2011.08.09. 23:54:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: még egyszer leírom,mert eltűnt... nem vagyok közgazdász,de a forintot pont az állami hitelfelvételek tették erőssé(így olcsóvá a frankhitelt). Amúgy miért kell 30 akárhány éve deficites ktg-t csinálni? azt a pár százalékok nem hiszem,hogy ne tudnák elvonni akárhonnan is...
Most olvastam, hogy Viktor és gittegylete az államadósság elleni harcban hét hónap alatt osszehozott 1500 milliárd forint hiányt,ami az ezévi terv 126 %-a. Tessék,itt a hiteles kormány...

2011.08.09. 23:54:45

@rókafogta: Egy érdekesség a Svájci Franc hitelre! adozona.hu/aktualis/20110808_deviza_devizahitel_arfolyam_bank_kulonado.aspx

KÖTELEZŐ OLVASMÁNY MINDENKINEK!

Kösz, rókafogta!

pandacsökiboborján 2011.08.09. 23:55:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem Surányi volt aki eladatta az MNB aranykészletét?

Táskás Tóni 2011.08.09. 23:56:47

Eddig 128 milliárd ft a veszteség a MOL csomagon. Ezért ki fog börtönbe menni? Fellegi, Orbán vagy Matolcsi.Ki vállalja a felelősséget az IMF hitel eltőzsdézéséért? Ezek a töketlenek várhattak volna még egy kicsit, most 500 milliárd ft-al beljebb lennénk. Se tehetség , se ész. Csak mérhetetlen genyaság, cinizmus és bunkóság meg hazugság , hazugság....

2011.08.09. 23:57:09

@pandacsökiboborján:" e a forintot pont az állami hitelfelvételek tették erőssé(így olcsóvá a frankhitelt)."

Nem értem, mire gondolsz?
Amúgy szerintem egy véleményen vagyunk, de ezt nem fogom.

2011.08.09. 23:57:56

@pandacsökiboborján:" nem Surányi volt aki eladatta az MNB aranykészletét? "

most ez hogy jön ide?

pandacsökiboborján 2011.08.10. 00:02:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: ez kérdés lett volna. Ha mondjuk Megyó kormánya kibocsájt egy rakat államkötvényt foritban,amit A Deutsche Bank megvesz,az ugye erősíti a forint-ercsi párosban a forintot?
Eszembe jutott,mostanában dícsérték érte,látva az árfolyamot és, hogy a szlovákoknak vagy 20x nagyobb készletük van,mint nekünk. Ezzel is sokat segíett S. úr az országon...

2011.08.10. 00:04:13

@pandacsökiboborján:"" A Magyar Nemzeti Bank aranykészletének eladási körülményeiről kérdezett Lentner Csaba. A MIÉP-es képviselő elmondta: az MNB a kilencvenes évek elején nagy mennyiségű aranyat és ezüstöt adott el Kovács Mihály cégének. A politikus tudomása szerint az Agrobank elhíresült vezetőjének Surányi György, a jegybank akkori elnöke is adott el a készletből. A miniszterelnök közölte: büntető eljárás nem folyik Surányi György ellen, de az Országos Rendőr-főkapitányság tanúként meghallgatta az ügyben. A kormányfő osztotta Lentner Csaba elégedetlenségét, mert évek óta nem született ítélet egy jelentős közgazdasági hatású ügyben. Meg kell vitatni, hogy ésszerű volt-e eladni az aranykészletet, amely 65 tonnáról 8 tonnára csökkent - tette hozzá. Az MNB ugyanakkor közölte: az aranyeladások nem okoztak veszteséget, sőt több száz millió dolláros többletbevételt hoztak."

A történet Orbán első uralkodása alatt esett meg. Elmarasztalták Surányit?

pandacsökiboborján 2011.08.10. 00:10:04

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem úgy tűnik,de S kormánytól független tag volt... és ez a 90-es évek elején volt.mondjuk az orvosigzgató idejében.

2011.08.10. 00:13:26

@pandacsökiboborján: forintban nem igen vesz a deutsche.
Viszont: ha az állam hitelt vesz fel, azt két helyről teheti:
belföld: előnye, hogy bármikor tudja a forint inflációjával befolyásolni tartozásának összegét.
külföld: az ország támadható, a deviza árfolyama meghatározza a tartozás mértékét is.

Az államkötvény hozama az, ami igazán információt hordoz. Ha magas kamattal bocsátja ki az ország, akkor ugye gond van. Részben, mert félő, hogy alacsony kamattal nem vennék, részben, mert vissza is kell fizetni.

A forint árfolyama részben az euro-hoz kötött, részben a tőzsde befolyásolja.

Tehát az eladósodás közvetlenül nem mozgatja.
Bár egy ország megítélésében nyilván nagy szerepe van az eladósodottságának is, ez pedig meglátszik a devizája értékében.
Én azt mondom, hogy a devizát részben gazdaságpolitikai okokból, részben tőzsdei támadás miatt fogod látni mozogni.
(lásd Svájc. Csak a tőzsde az oka a frank erősödésének. Felfoghatjuk a frank elleni támadásnak is)

2011.08.10. 00:19:58

@pandacsökiboborján: Surányiról kérdeztél, mikor adta el az MNB aranyát.

Az idézetben Orbánt kérdezi miépes képviselő, mikor OV volt a miniszterelnök, hogy milyen módon számoltatták el: sehogy. Vajon miért?

pandacsökiboborján 2011.08.10. 00:23:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: még jó.hogy euroban kapok fizut. Dehát addig nyűjtozkodj,amíg a takaród ér. Ezt kéne batartani a kormányoknak,akkor fele ennyi gondot csinálnának. Reagan mondott valami ilyesmit: a 9 legrosszabb szó,amit hallhatsz az angol nyelvben: "a kormánytól jöttem,hogy segítsek"
Mondjuk szerintem Magyarországnak annyi,elvesztett egy generációnyi magyart,cserébe csinált két generációnyi cigányt(ezért már sokaáig nem is lesz magyar) el van adósodva és korrupt. Isten nyugosztalja.
30 év alatt sikerült többet ártaniuk ezeknek,mint a törököknek és tatároknak együttesen.

pandacsökiboborján 2011.08.10. 00:26:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem tudom,de nem is érdekel,mindegyik szarházi, korrupt. Hogy most ki-kivel mit bizniszelt a közpénzből(mert csak eddig terjed a zsenialitásuk)az már mindegy is. Remélem Orbán és Surányi lányait is jól megbasszák majd a kancigányok és őket meg öreg korukban verik félholtra a nem cigánybűnozök.

2011.08.10. 00:31:23

@pandacsökiboborján:
Látod, mondtam, hogy alapjában ugyanarról beszélünk.

Még annyit: Surányi nem volt Baloldali.
Pusztán Orbán utálta, mert bírálni merészelte a fidesz gazdaságpolitikáját.

Először MNB elnök Antall alatt volt, akkor történt az arany eset.
A fidesszel egy darabig kacérkodott, majd ki tudja miért, Horn ideje alatt lett újra MNB elnök, amikor Bokros pénzügyminiszter.
Zseniális volt. Az infláció megfékezése, a Bokros időszak "aranykor" emléke nem kis mértékben az ő tevékenységének köszönhető.

2011.08.10. 00:40:15

@pandacsökiboborján:
Szerintem maradj ott, ahol vagy, ne is próbálj meg hazamenni. Ha sikerül felépíteni az életedet, minek erőlködnél újra?

rókafogta 2011.08.10. 08:59:28

@Táskás Tóni: Ehhez tegyél még hozzá 3000 milliárdot + újabb adó számítások szerint nem 500 hanem 570-580, +60+60 milliárdot,hogy a 10-20 milliárdos tételeket ne is számoljam!

rókafogta 2011.08.10. 09:02:20

@bogancs: Infláció: 2001: 9,2%, 2009: 4,5% Csak a tisztánlátásért!Azért van igazad, de képzeld ha maradt volna!

rókafogta 2011.08.10. 09:08:03

@Publius Decius Mus: Szerintem a blognak nem volt célja Gyurcsány visszahozása csak számokat közölt amiben van jó és van rossz!Nem kell mindig mindenben vizionálni! Azon lehet vitatkozni mit nem kellett volna(miért loptak annyit)
De én is írok számokat és nem azért ,hogy Gyurcsány vissza: 3000 Milliárd+60+60 milliárd 87.4% , éves hiány 127% augusztus(1380 milliárd hiány)akkor most ezek nem ugyanúgy tények?

2011.08.10. 10:09:16

@rókafogta:

És a Pintér cég közbeszerzés nélküli szerződései? Simicska újabb feltűnése a piacon?
Dől a lé kifelé!

2011.08.10. 10:10:07

@rókafogta:
Félreértettél:
nem neked, MINDENKINEK KÖTELEZŐ OLVASMÁNY!

rókafogta 2011.08.10. 11:12:28

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ilyeneket már nem is említek!De tudom.

GGG77 2011.08.10. 15:39:10

@Gerzsonka: Nem tartott pisztolyt, de arra élvezettel döngette a mellét, hogy lám, lám mennyit fogyaszt a magyar... Persze ezt szajkózta Medgyessy és Orbán is. Az egyik 19, a másik egy híján 20.

Kalmár 2011.08.10. 17:02:28

Ha ilyen szép az élet, akkor miért utál titeket az ország?? A legfrissebb kutatásban a szavazók 83%-a olyan pártot támogat akik vagy feljelentették a fletó istenedet(lmp 7%) vagy azokat akik konkrétan megfojtanának titeket (jobbik 18%) vagy azokat akik szerinted rombolnak, pusztítanak de titeket konkrétan seggberúgtak alaposan(Fidesz 58%)
Magyarázd meg okoskodó, hazug Gréczy, miért?
Szerinted
Már elrabolta a Fidesz a nyugdíjukat.
Megszüntette a demokráciát.
Nincs szólásszabadság...hülye
Tönkre tették az eredményeiteket(még te is elpirulsz ettől.)
Nemzetközileg elszigetelődtek.
és mégis! Mégis titeket küld az szavazók 83%-a a büdös picsába.
Azért remélem legalább fáj. Fájjon, megérdemled.

Kandabula 2011.08.11. 00:15:57

@Kalmár: számításaim szerint a szavazók egyharmadának kétharmada szavazna a kétharmad egyharmadára, amennyiben a négyharmad egyötöde átszavazna háromketted négyötödére. Csak figyelj! A büdös picsába! Ha már kulturáltak vagyunk! Legalább fájjon! A kurva életbe! Ha már a MOL nem jött be!

Kandabula 2011.08.11. 00:50:14

@Kalmár: egyébként szerintem az ország már saját magát utálja.

Kandabula 2011.08.11. 00:55:20

Mert megérdemeljük. Fáj. Neked jó? Mesélj!

Szabó Ferenc 2013.03.07. 19:32:32

Most már csak arra kellene valamiféle magyarázatot adni ennek a sok láthatóan ismerethiánnyal, és szelektív emlékezettel rendelkező hm.... marhának, hogy akkor az imádatok tárgyát képező, szerintem csak sima vörös csürhét miért is rúgta ennyire seggbe a nép? Már látom az sem számít, hogy "nem csináltunk semmit. hazudtunk reggel délben meg éjszaka, ilyen böszmeséget még kormány nem csinált mint mi? stb". Tisztelet a kivételnek.

lerchenfelder 2013.03.08. 09:48:27

@Szabó Ferenc: Írod ezt másfél évvel az utolsó poszt után, azon a napon, amikor a NÉP, az istenadta NÉP képviselői dühükben és elkeseredésükben betörtek a fityisz szákházba? Szorult beléd irónia, nem is kevés.

lajos0 2013.03.08. 14:38:49

@lerchenfelder: Tehát amikor az IMF székházba törtek be Toroczkayék, akkor ott nyilván szintén a NÉP képviselőit láthattuk :-)

Bár én a népharag dühödt kifejeződése esetén azért egy rosszul sikerült osztálytalálkozó létszámánál nagyobb tömeget vizionáltam eddig. Amúgy alapjáraton semmi kifogásom a székházfoglalások, felgyújtások, stb. ellen.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.03.22. 17:58:07

@lajos0:

Igen, NÉP volt mind a kettő. Csak természetesen egyik sem reprezentálja a teljes sokaság véleményét. Megkockáztatom: SŐT!!
süti beállítások módosítása