A kísérlet elkezdődött. És bár tudom, hogy a feltételek nem azonosak, mégis látok hasonlóságokat Orbán Viktor 1995-ös és Gyurcsány Ferenc 2011-es tevékenysége között. A kimenet korántsem biztos, hogy azonos lesz, de a történet még hozhat happy end-et. Persze, kinek, mi a happy end?

A helyzet tehát sok szempontból emlékeztet az 1994 után kialakult állapotokra. Orbán Viktor Fidesze 1994-ben brutális vereséget szenvedett. Pedig a voksolás előtt úgymond, liberális választási szövetséget is kötött, amikor népszerűsége már leáldozóban volt. Végül alig került be az országgyűlésbe, de odalett a szakadozott konzervatív magyar jobboldal is, élén az MDF-fel, amely amúgy jóval nagyobbat bukott négy éves kormányzás után, mint az MSZP, amely nyolc évig irányította az országot, és közben - Gyurcsány miniszterelnökkel - választást is nyert.

Orbán 1994 után ugyanazt tette, amit Gyurcsány tenne most, 2010-től az MSZP-vel. Ő is kétharmaddal állt szemben, de felfedezte a győzelem egyetlen lehetséges esélyét. Belátta, hogy nincs más választás: ki kell nyitnia a Fideszt, ha kell, a párt átnevezését is vállalva. Ehhez úgy döntött, hogy a "térdre imára, csuhások" után hányni fogja magára a keresztet, úgy tesz, mintha Antall József szellemi örököse lenne. Elmagyarázta az Ádereknek, Stumpfoknak, Deutschoknak, Pokorniknak, Szájereknek, Kövéreknek, hogy egyedül, a korábbi Fidesszel nem fog menni. Ha úgy maradnak, ahogy voltak, sosem kerülnek kormányra. Bármennyire rühellitek őket - érvelhetett a koleszos társaknak - be kell engedni Lezsákot, Fürt, Balsait, Borosst, Eleket, Latorcait, Harrachot, Jeszenszkyt és a többieket. Muszáj nyitni a kereszténydemokrata, konzervatív világ felé. Mindenki jöjjön, aki képvisel valamit, aki szavazatot hoz. A végén - Torgyánnal fogódzkodva - győzött is.

Még egyszer jelzem, tisztában vagyok vele, hogy a helyzet nem tökéletesen ugyanaz. Orbánt követte a pártja. Akinek mindez nem tetszett (Fodor Gábor és köre), már korábban kiebrudalták. Gyurcsányt, az MSZP volt elnökét és kormányfőjét ezzel szemben a pártvezetés éppen a hétéves, ellene folytatott háború végére szánva (2004-2011) akarja kitenni a pártból.

ok egyéb mellett abban is hamis a hivatalos MSZP politikája és kommunikációja, hogy a párton belüli mozgások elterelik a figyelmet a Fidesz hibáiról, a belső ügyek napirendje miatt nem tudják eléggé bírálni a a hatalom megyszerzésén kívül valóban felettébb szerény képességű második Orbán-kormányt.

Ha Orbánnak ment 1995-től bokroscsomagozni, majd már idegenszerűzni, akkor a folyamatos bírálatra a szocialisták is képesek lesznek. (A Bokros-csomag amúgy jót tett, az idegenszerűzés pedig simán gyalázatos, nem is javasolnám.) A lényeg a kétféle tevékenység: kifelé kemény bírálat, bent szorgos munka, átalakítás. Orbán  részben - még a névváltoztatást is vállalta: egy idő után hivatalosan is polgárinak nevezte el a pártját.

Ma a Fidesznek van kétharmadja, amit ráadásul - a Horn-Kuncze-ciklussal ellentétben - nem demokratikus önkorlátozással használ fel, hanem a totális diktatúra kiépítésére alkalmazza. Ám a kihívás így még nagyobb: lehet-e simán az MSZP-vel nyerni, vagy látva a megosztott ellenzéki oldalt, a sok bizonytalan szavazót - demokratákat egybefogó gyűjtőpárttá kell-e válni?

A mai MSZP-vezetés ez utóbbit nem akarja. Más se hiányozna nekik, mint egy csökkentett létszámú országgyűlés baloldali frakciójába másokat is beengedni. Minek még több vadász, ha kevesebb a fóka? Ahelyett, hogy új területeket is felkeresnének, védik a kis parcellájukat... Mindenki fogja a székét, mert ha Gyurcsány visszatérne, az egész struktúra megmozdulna, friss emberek (is) jöhetnének. Nem kell ez azoknak, akik Nyers Rezső óta mindenkit túléltek, sőt Mesterházy Attilát is túl fogják...

Én nem hiszek abban, hogy az MSZP képes lesz egyedül megverni a Fideszt - elég végignézni a csapaton. Szervezeti fáradtság, szétesett, vagy megszűnt helyi szervezetek, a közvélemény számára morális problémák feszítik a jelenlegi kereteket. Hiába a jogos Fidesz-bírálat, ha nincs mögötte új, izgalmas ígéret.

Ma úgy tesznek, mintha a párt stabilizálódott volna. Ez annyiban igaz, hogy aki maradt, már akkor is maradna, ha élő adásban csinálnának csúfságokat. De az első ellenzéki év nem hozott semmilyen pluszt. Sem szavazóban, sem a párt belső életében, működésében. Az egyetlen új elem, amely mozgást hozott, az a Demokratikus Koalíció létrejötte volt.

Gyurcsány szándékát annak láttatni, hogy vezér akar lenni, pedig csapatkapitányra lenne szükség - sima csúsztatás. Ha Gyurcsány a kétéves pártelnöksége idején vezér akart volna lenni, akkor sem tehette volna meg. 2007 elején már alapszabályt módosított volna - leszavazták. Kormányon pedig nem az átalakítás volt a dolga, hanem a párt egybentartása, a parlamenti többség fenntartása.

A kísérlet tehát elindult. Fúj a vihar szembe rendesen: egyszerre fújja a Fidesz, az LMP és az MSZP. A politikai felület azonban szabad. Csak menni kell tovább előre.

A bejegyzés trackback címe:

https://greczy.blog.hu/api/trackback/id/tr662905808

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jól kicseszett Orbán Wolf Katival! 2011.05.16. 09:03:40

Habár nem volt nemzeti katasztrófa, azért némi töprengésre késztet az idei Eurovíziós Dalfesztivál. A további szószaporítás helyett: Wolf Katinak mindössze két ellensége volt Düsseldorfban. Európa és Orbán Viktor.Európának a töke tele van Magyarországg...

Trackback: Retro-Liget | JOBBOLDAL, HOL VAGY? 2011.05.16. 08:38:26

RETRO-LIGET Liget 1994/8  |  Szilágyi Ákos - JOBBOLDAL, HOL VAGY?  (részlet)„Mi volt az a ‚jobboldaliság’, amely Magyarország vesztét okozta? Valamilyen hit, hétszer szent elv, tételes meggyőződés? Nem, más vo...

Trackback: Az MSZP nem is párt 2011.05.16. 00:27:01

Az MSZP hivatalosan párt, mindenki úgy is kezeli, pedig valójában másfajta képződmény, mint a hagyományos értelemben vett pártok. Sokkal inkább érdekcsoportok, irányzatok, platformok és képlékeny személyes hálózatok együttműködő és ugyanakkor állandóan...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

preston 2011.05.16. 10:42:45

@Atisz: mik is azok a nemzetellenes elvek, amelyeket a szocik nem akarnak feladni?
gobndolom , te szabod meg őket, azaz a fidesz?

qwertzu 2011.05.16. 10:42:53

"hanem a totális diktatúra kiépítésére alkalmazza."
Értem én, hogy szereted a költői túlzásokat, de ez már fogalmi zavar. Egy totális diktatúrában egy ilyen cikk után már a titkosszolgálat verőlegényeinek vendégszeretetét élveznéd. Ha még szabadlábon vagy, akkor ez nem totális diktatúra, és nem is haladunk felé.

@yerico1: A legfontosabb különbség kettőjük között, hogy Gyurcsány vezetése alatt eladósodott az ország, és ő ezt ráadásul nagy ívben leszarja.

csocsocsókolom 2011.05.16. 10:43:41

Orbán-Gyurcsány -> Lúzerek csatája

Ha valaki vezérként elbukik egy választást, annak illene hátrébb takarodni az élvonalból, és átengedni újaknak a terepet.

Két nagyvezírünk közül ez egyiknek sem ment/megy.

Az is marha, aki ezek után bármelyikre ráteszi a keresztjét.

Arbet 2011.05.16. 10:45:21

@yetee 69: Persze. Hisz egy céljuk van. A színjátékot folytatni ami már megy itt vagy 60 éve. A jelenlegi politikai elit folyamatos átmentése a jövőbe.

Itt lenne az ideje haladó szellemiségű tudós embereinkre lecserélni a korrupt disznaj politikusainkat. Adni nekik bruttó 500-at, aminek majd örülnek, mert kb 3szor több mint az egyetemi fizetésük. És ők legalább a tudománynak vannak elkötelezve nem pedig a maffiának és a korrupciónak. Új politikusokat kell kinevelni. Olyanokat akik nem csalnak, lopnak, hazudnak, hanem az ország valós problémáival foglalkoznak.

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:54:09

@Arbet: keresztet azért szivesen vetnék mindkettőre... sűrűn...

preston 2011.05.16. 10:55:02

@Dendrobatidae: az orbányról már több hazugság kiderült, mint amit az öszödi beszéd retorikai túlzásokkal is tartalmazott.: tákolmányolás, amire nem volt választói felhatalmazása, nyugdijak ellopása, nincs rend se két hét se egy év alatt, rosszabbul élünk, adósság növekedett, jogfosztás....

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:55:10

@Arbet: ja ja ezeknek lógni kell...

rendes tisztességes erkölcsös szakmaibb szereplők kellenek. kb mint TÉ...

preston 2011.05.16. 10:58:22

@Arbet: hiszen te és a tefajtád nem is állt soha Gyurcsány mögött. megleszünk nélküled is

preston 2011.05.16. 11:02:39

@ben2: nem mondta senki , hogy totális diktatúra lenne. még ez az megmaradt a köztársaságból.

Arbet 2011.05.16. 11:10:42

@preston: Te fajtád? Mit értsek ezalatt?

A tisztességes, becsületes dolgozó réteg, akik nem kevés adót fizetnek be azért, hogy a "tefajtád" folyamatosan olyan emberek mellett kampányoljanak akik lopnak, csalnak, hazudnak? Nem érzed, hogy rossz oldalt képviselsz? Én nem politikai pártok mögé állok, hanem a tisztességes emberek oldalára. Akik adót fizetnek, dolgoznak éjjel-nappal, képzik magukat, hogy fejlődjön az ország.

Melyik szerinted a követendő példa? Gyurcsány? Orbán? Vagy az aki dolgozik és becsületes?

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:13:56

@preston: Nyugodj meg kicsi preston! Az alkotmányozásra legális és legitim felhatalmazásuk volt. És ezen az sem változtat, ha neked ez nem tetszik.

Tetszettek volna jól kormányozni, esetleg előrehozni a választást.

Ha neked most nem tetszik a Fidesz tevékenysége amit a 2/3-ad biztosít, akkor menj és panaszkodj az MSZP-re, amely az utolsó percekig ragaszkodott a hatalomhoz.

ben2 2011.05.16. 11:16:52

@preston:

Tehát diktatúra nem akkor van, ha a kormány ellen tüntetők közé lövetnek, ha leszólnak egy pártházból, hogy mi mehet le a sajtóban és mi nem, hanem akkor, ha bizonyos ballib megmondóemberek úgy gondolják? Ha pedig a valóság csak azért sem akar hasonlítani egy diktatúrára, attól még az van, csak nem tökéletes?

Aki élt már diktatúrában (én pl. igen) az tudhatja, hogy diktatúrában nem nagyon lehet arról beszélgetni, hogy egyáltalán diktatúra van-e, már magának a kérdésnek a felvetését is azonnali megtorlás (börtön, kivégzés, deportálás, egzisztenciális ellehetetlenítés, "kényszergyógykezelés" stb.) követi.
Diktatúra ügyben érdemes pl. a kapcsolat.hu-n megkérdezni a nagy 89-es demokrata Ferit, hogy is működik egy ilyen, hiszen ő közvetlenül is részt vett a működtetésében, pl. a nyolcvanas évek közepén békemozgalmat tiltott be és jelentéseket írt a titkosszolgálatnak az alternatív ifjúsági mozgalmakról, szal ha valaki, ő csak tudja milyen egy igazi diktatúra.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.05.16. 11:21:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A fitellinás ügyben Gyurcsány bebukta az általa indított rágalmazási pert: kimondta a bíróság, hogy cégpénzből költött magáncélra, a saját villájára. Az APEH ezt követően kizárólag elévülés miatt nem vasalta be rajta azt a több tízmillió forintot, amit ezzel a húzással kivarázsolt az állam zsebéből (sok magyar kisvállalkozó több élet munkájával sem tudna ennyi adót elcsalni). Tudom, fogalmad sincs az ügyről, amiről beszélek, mert a vezéred nevét rossz színben feltüntető inputokat nem vagy képes befogadni. Azért majd egy napon, amikor már túltetted magad ezen a lelkiállapoton, olvass utána ezeknek a dolgoknak.

a-kis-herceg 2011.05.16. 11:34:12

@ben2: de nálunk balfasz bocs, jobbfasz diktatúra van... nem tud lecsapni még nincsennek intézményei...

egyelőre "pozitivista": aki vele van azt díjazza a többiektől elvett javakkal... még az ellenségek fizikai kiirtására nem volt idejük...

egy év... ebben még ők is kezdők. első igazi diktatúrájuk

jobbcsapott 2011.05.16. 11:39:10

@parttalan: a hangsúly a "rohadék"-on volt szerintem :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:40:21

@Ting Fu doktor: lófasz volt nekik, nem felhatalmazásuk! Az ország szavazásra jogosult polgárainak ~50%-ától kaptak lehetőséget a kormányzásra és ennél kevesebből jött ki a 2/3-uk az idióta választási törvény miatt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:41:15

@qwertzu: mondd te seggarcú kommenista! Nyelvtan óráról miért lógtál annyit?

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 11:42:19

Azért ezt a gréczy-t valaki innen is kicenzúrázhatná. Amit az eddigi működéséből láttam, annak alapján egy ócska kis zugfirkász, aki a szarkeverésből él. Mondjuk méltó partnere az index firkászainak. :D

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:46:13

@a-kis-herceg:

Hagyjuk ezt a diktatúrázós baromságot! 20 éve hallgatjuk a ballib oldaltol ezt a folyamatos hülyeséget. Nem újdonság ez. Ellenkezőleg. Totálisan elkoptatott, megfásult hamis érv.

Ennek következtében egyszer majd tényleg úgy járhatunk, mint a mesében a pásztor gyerek, aki állandóan farkast kiáltott. És ha így járunk egyszer, akkor ez azoknak a felelőssége lesz, akik folyamatosan hazug módon diktatúráztak.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 11:48:50

@al kotmány aláiro álamfö:

Tudom nehéz megemészteni sokaknak a tényt, de itt adott játékszabályok vannak. Nem titkos, mutyi szabályok. Világos és nyilvános volt mindenkinek, hogy milyen feltételeket kell teljesíteni ahhoz, hogy valaki jogosan és legitim módon alkotmányozzon.

Tehát amit te magyarázol, az mind érdekes és akár még igaz is lehet. Csak az a baj, hogy totálisan irreleváns. Mintha azzal akarnád megcáfolni az én állításomat miszerint kék az ég, hogy szerinted zöld a fű.

dögölj meg 2011.05.16. 11:54:38

Herr Gréczy ! Gyurcsányi zseniális száz
napos programjából emlékszik -e még valaki
akárcsak egyre is ? Ön legalább az első hármat el tudná sorolni ?

sajtoskenyér 2011.05.16. 11:58:08

Tisztelt Gréczy úr,

1. Meglehet, Gyurcsány Ferenc valóban arra készül, hogy az MSZP-t a Fideszhez hasonló, egyszemélyi hatalmon (de mindig áthárított felelősségen) alapuló gyűjtőpárttá akarja szervezni, ahol a választmányi és elnökségi szint megkerülésével közvetlenül a mesterségesen felduzzasztott (lásd a Demokratikus Koalíció platform külső tagokkal való kibővítését) párttagság választ pártelnököt (aki nem váltható le a kongresszuson, csak az x-évente sorra kerülő pártszavazáson).

A kérdés az, hogy ez jó-e a baloldalnak. Mert a Fidesz példája pont azt bizonyítja, hogy a túlzott hatalomkoncentráció rengeteg hibát eredményezhet ellenzékben (lásd a 2006-os vereséget) és kormányon is (lásd a hibát hibára halmozó gazdaságpolitikát). Lehet egy pártelnök agilis és kreatív (mint Gyurcsány és Orbán), de ettől még lehet egy felelőtlen hazárdjátékos (mint Gyurcsány és Orbán), akinek mit sem számít a kudarc, mert a politikát a játék izgalmáért játsza.

2.Meglehet, hogy Gyurcsány Ferenc az elmúlt 8 év hibás kormányzati döntéseiért nagyban felelős régi pártvezetést akarja leváltani és a helyükbe lépni. Csakhogy nem szabad elfelejteni, hogy Gyurcsány Ferenc nem csak a passzív elfogadója, hanem az aktív kezdeményezője is volt annak a közvélemény félrevezetésén alapuló, 2006 után megszorításokhoz vezető gazdaságpolitikának, amely az MSZP mélyrepülését okozta és amelyért a régi vezetés is felelős. A 2006 után meghirdetett reformpolitika ezért nem lehetett sikeres, mert egy hazug kampány után egy hiteltelen miniszterelnök akarta azt keresztülvinni, mert lemondani nem volt hajlandó, túlságosan szerette a játékot és a vele járó közfigyelmet. Tehát Gyurcsány Ferenc nem jobb politikus, mint a párt régi vezetése, nem lenne jobb pártelnök.

3. Meglehet, hogy Gyurcsány Ferenc a Fideszhez hasonlóan egy populista gyűjtőpártot akar létrehozni, amely nem válogat a politikai eszmék között, mindenkit befogad, aki tért veszített a politikában (és hajlandó hűségesen szolgálni a vezért), legyen az liberális, konzervatív, szélsőbalos vagy akármi. A kérdés azonban az, hogy a baloldal ideológiai felőrlése (amit a 2006 utáni neoliberális gazdaságpolitika indított el) és pusztán az Orbán Viktorral való szembehelyezkedés elég lehet-e az MSZP elvesztett hitelének visszaszerzéséhez. A hazug és értékmentes politizálás, a pragmatizmus és a populizmus vegyítése alkalmas lehet arra, hogy egy párt négy évre hatalomra kerüljön, lásd a Fidesz példáját. Hosszútávon viszont a párt hitelességét és társadalmi beágyazottságát erodálja, ha hazug és zavaros szellemiségre alapozza a jövőjét (ezért fog elbukni a Fidesz is, mert éppen most köpi szembe azokat, akik ideológiai okokból csatlakoztak hozzá).

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:02:42

@Ting Fu doktor: szerinted demokrácia van?

szerintem:

1011 éves (retrokommunista) feudalizmus

nagyon buli. HUNGARIKUM !!!!

le kell védeni. tökéletes rencer a bibós fiu, a józan paraszti eszével kitanálta... (a simicska oligarchával meg még lehet kis külföldi tőke segítséggel is)

hogy b@sszon át /vezessen orránál fogva 10 millió birkát... nagyon jóóóó

Dig, Lazarus! 2011.05.16. 12:03:14

Még ha lenne is 2huzam (nincsen), az mit igazol? Hogy ha egy hatalommániás elmeháborodottnak sikerül kormányra kerülni, akkor egy zavarodott kóklernek is sikerülhet újra? Brávó!! Miközben egyik többet árt az országnak, mint a másik, nem kellene végre vmi új megoldást keresni, vazze?! Ha ilyet nem tud, félre is lehet állni, az még mindig tisztességesebb, mint ez a hazug Politőkei Kamunikációs Tréing ...

ben2 2011.05.16. 12:08:59

@a-kis-herceg:

Ez kb. olyan érvelés, mint hogy azért a Fidesz küldi az egyetlen roma képviselőt az EP-be és azért kiemelt témája a magyar EU elnökségnek a romakérdés, hogy leplezzék, hogy valójában mekkora rasszisták.
Vagy hogy a huszadik század elején azért volt olyan sok zsidó kommunista, hogy falazzanak a nagytőkés fajtáraiknak. Mint látható, ostoba, demagóg fröcsögésből mindig is volt elég raktáron és ezek hívőit a valóság valahogy sohasem zavarta.
Úgyhogy tőlem a ballibek annyit árnyékboxolnak a saját démonjaikkal, amennyit csak akarnak, amíg viszont a valóság nem igazolja a félelmeiket, addig ezek a diktatúra dumák nem többek gagyi politikai acsarkodásnál.
És az nem jó érv, hogy "de ha már a valóság visszaigazolja, addigra késő lesz", mert ennyi erővel vegyük komolyan a kuruczinfós fröcsögést is, ami szerint a cigánybűnözés a magyarság holokausztjához fog vezetni. Mert ha az egyik agyrémnek hitelt adunk, akkor miért ne tennénk ugyanezt az összessel?

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:15:34

@ben2: tessék itt vannak a kiskirályok, a kiváltságok... napi hűbért-vazallust is linkeljek?

az elvtársak kínlódnak...

index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/16/betiltanak_a_szlovak_rendszamos_autokat/

bruhhaahhahha, térdem csapkodva nevetek... milyen gyenge játék...

meg a lázárblokkolót is.... hihihiihiiii

saját magukkal viaskodnak a ködben....

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:22:15

@a-kis-herceg: Nem. De sehol nincs "demokrácia". Az amire Te gondolsz, az utoljára a görögöknél volt a városállamok korában. Akkor volt még demokrécia.

Azóta soha, sehol nem volt demokrácia. Azóta mindig és mindenhol demokratúra van. ÉS ennek vannak soft és hard változatai.

A mostani fideszes hatalomgyakorlás alapvetően semmiben nem különbözik az azt megelőző 20 évtőt és az európai hatalomgyakorlástól sem.

Az más kérdés, hogy a Fideszesek most elégé elpofátlanodtak. Ez Ok. De ez nem jogi kategória. És igazából még nem is politikai kategória.

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:29:48

@Ting Fu doktor: aha ezt így is el lehet mondani... sajátos magyar demokrácia... törökgábor szerint is...

felőlem lehet... nekem mindegy hogy hívod

de attól még kiváltságok, kontraszelekció, fekete pártkasszák, korrupció adóelkerülés, vazalussok, rokonok, túlburjjánzott használhatatlan itézmények-jogszabályok... gátlástalan mindent letaposó önző pártok, politikusok, csaló maffia működés minden szinten...

csak a polgárosult társadalmat ne említsd azt az egyet nem fogadom el...

preston 2011.05.16. 12:32:26

@Ting Fu doktor: erre nem tudok mit mondani. a te ( fidesz ) propagandád szerint, amit az mszp reformok megfúrására használtatok éveken át , semmire sem volt az mszpnek felhatalmazása, mert az egészségügyi stb reformok nem voltak előre bejelentve, megszavazva. most meg hirtelen a köztársaság demokratikus rendszerét (alkotmánybiróság, biróság ) szétveréséhez sem kell előzetes szavazói hozzájárulás??????????????

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:39:27

@preston: Tudod mi a baj kicsi preston? Az, hogy mindig túl sokat foglalkoztatok a másik oldallal. Az, hogy ellenzékben a kormánnyal foglalkoztok az korrekt. Ez a dolgok rendje. De az, hogy kormányon is alapvetően az ellenzék ellenzéke szerepében voltatok és ott is csak az ellenzékkel foglalkoztatok, nah ez gáz.

Nekem sem Te, sem senki nem fogja tudni soha bemagyarázni, hogy a tragikus kormányzásért alapvetően az ellenzék a felelős.

Én elismerem, hogy a Fidesz ellenzékben nagyon populista, nagyon demagóg és olykor még destruktív is volt. Nem volt szép, de tehette, mert a szájkaratén kívül nem volt eszköz a kezében.

Hülyének lenni ellenzékben kell (ha már kell). Cselekedni és felelősen döntéseket hozni meg kormányon kell.

a-kis-herceg 2011.05.16. 12:42:58

@Ting Fu doktor: pont letelt egy év...

MINDENKI számára (a vakhitű narancsvakságúakat leszámítva) kiderült, hogy ALKALMATLAN a kormányzásra a fides...

mellékhatásként a jogállamot tönkreverték (államosítás, kormányhatározat a fellősről, visszamenőleges jogalkotás stb)

csak saját egyéni/oligarcha/párt érdekek alapján megy és üresen+látványosan kommunikál (lásd S8, Q7, stb)

kész, mehetnek... game over. nincs több dobásuk...

Ting Fu doktor 2011.05.16. 12:48:14

@a-kis-herceg: Én ezt másként látom.

Csodát nem tettek (mégha ígérték is). Szentek nem lettek (sosem voltak).

Nehéz, de sok nagyon támogatható jó döntést hoztak. Hogy ezek erősen konfliktusosak? Én ezt elfogadom. De ezeket a konfliktusos döntéseket nem eleht megspórolni. Itt nem lehet mindenkinek a kedvére tenni.

Most nem lehet úgy kormányozni, hogy folyamatosan egyeztetünk és végül nem történik semmi. Arra jó példa a Gyurcsány-kormány. Most határozottan előre kell menni, konfliktust kell vállalni és jó döntéseket kell hozni. AKkor is ha nagyon nehéz.

Erre a legjobb példa a Manyup rendszer megszűntetése, amit én 100% támogatok.

A Fidesszel a baj ott van, hogy ott is konfrontálódik, ahol nagyon nem kéne és olyan frontokat is megnyit, amiknek nincs és nem is lehet semmi pozitív hozadéka (pl. közterületek átnevezése). Ettől függetlenül összességében jó irányba indultak el és jó döntéseket hoztak. Szerintem.

preston 2011.05.16. 12:52:02

arbet, tungfu, ben2
___________________

a kiberteret és a mediát elfoglaltátok . de énrám a fideszbeszéd nem hat. én mindenre rákérdezek és nem hagyom eltériteni magam.
arbet: én a becsületes munka mellett vagyok. a mostani kormány a szegényeket megadóztatta, a gazdagoknak kedvezményeket adott, a nyugdijat elvette, a reálisnál magasabb százalékért vett fel újabb kölcsönöket és mindenkit körbealázott.ez nem becsületes, egyetértek veled, ha ez ellen fellépsz.
ben2:
leszarom, hogy mit gondolsz, arról, amikor a felkészületlen rendőröket lealázta a csőcselék, hol látod itt az összeesküvést stb.
Most ugyanis nem ez a téma.
továbbá éltem Magyarorságon az utóbbi évtizedekben és a felsorolt szörnyüségekre nem emlékszem.

Engem az sem érdekel, ha valakiről találnak valamilyen papirt, amit 30-40 éve irt.
Talán nem tudod, de minden társadalmi mozgalom készitett ugynevezett hangulatjelentéseket. Ezeket országos szinten összesitették. Éppúgy nem voltak jók semmire, mint a moszkvai térképek, mert előre megadott szempontok szerint készültek. Itt tanultak azok, akik a hasonlóan bugyuta de sokkal költségesebb kérdőivekkel kutatják a zemberek véleményét.

preston 2011.05.16. 12:56:01

@Ting Fu doktor: nem vagy reménytelen, mert odabiggyesztetted a ,, szerintem,, szócskát. ird ezt oda mindenhol, ahol a fidesznyelvet használod, ahol hazugnak, tolvajnak, hazaárulónak, nemzetellenségnek stb nevezel embereket birósági itélet nélkül.

preston 2011.05.16. 13:02:21

@Ting Fu doktor: doktorom, legyél következetes, ha az mszp kormányzásról irsz, tedd hozzá, hogy szerintem.
mert egy megreformálatlan világban a világválság tényleg nagyon idegyürüzött.
hogy ez a kormányzás annyira tragikus volt, ez relativ. ha az orbány kormányt érné hasonló világválság, éhen halhatnának a nyugdijasok és kiskeresetüek, mert mindent rájuk terhelne.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:05:51

@preston: Csak is a magam nevében tudok beszélni természetesen. Mert a vélemény szabad. A tények meg tények. Azok nem függnek attól, hogy szerintem vagy más szerint.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:08:59

@preston:

Ami a világválságot illeti.

Kedves Preston! Tudod, hogy még a vállság beütése előtt 0%-ra lelassult a magyar gazdaság?

Ismétlem. MÉG A VÁLLSÁG BEÜTÉS ELŐTT!

Akkor, amikor a környékbeli országok 4% fölött teljesítettek.

Ez a valódi fokmérője a Gyurcsányi ámokfutásnak és nem a gazdasági vállság okozta nagy zuhanás. Ott inkább az a mérvadó, hogy minket ütött meg elsőnek és a legjobban a világvállság. Érdekes módon sem a lengyeleknél, sem a cseheknél nem volt ekkora bukás.

És ezek már nem vélemények. Ezek tények.

preston 2011.05.16. 13:11:12

tingfudoktor:
de mi a tény, amit te annak nyilvánitasz? mitől tény valami, ha sokszor megismétlik?

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:19:59

@preston:

"Megalapozott állítás, a valóságot tükröző, igaznak tekintett, és általánosan elfogadott megegyezés, ahogy a dolgok megtörténtek, vagy ahogy a dolgokat megfigyelték - ellentétben egy feltételezéssel vagy véleménnyel. Ennek segítségével tudunk meg többet a környezetünkről, a körülöttünk levő világról. Ilyen adatok segítségével döntünk."

Ez a tény. Ilyen tény az, hogy a magyar gazdaság már a világvállság előtt 0%-ra lelassul. Ez tény. És az is tény, hogy ugyan ekkor még a környező országok 4% felett teljesítettek.

Ha szeretnéd ezeket a tényeket megcáfolni, akkor hajrá! Előre! Tételesen és tárgyilagosan bármikor megteheted!

preston 2011.05.16. 13:21:12

@Ting Fu doktor: te nem közgazdasz doktor vagy, hanem ting fu doktor, ez nyilvánvaló
esetleg orvosdoktor, ezért a példám:
a válság olyan mint az influenzajárvány. nem egyszerre üt be mindenhol és nem mindenkit érint egyformán. Van aki csak beleborzong, van akit gépre tesznek.
Országunk gyakorlatilag védtelen volt, ne,m tudom, mi mindent lehetett volna tenni a válság ellen - hiszen bármilyen reform vagy ezzel járó megszoritás kiverte az ellenzéknél a biztositékot.
Egyedül a vizitdijak bevezetésének indirekt haszna 30-40 milliárd forint volt.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 13:26:58

@preston:

Kedves Preston! ÉN soha sehol nem állítottam, hogy a vállság mindenhol egyszerre és egyformán üt be. Mivel ezt nem állítottam, ezért ezt cáfolni sem kell.

Azt viszont állítom és állítottam is, hogy Magyarországot elsőnek és nagyon megütőtte a vállság. És ennek oka van. Politikai és gazdaságpolitikai oka van és volt. Pl. az, hogy mi devizában eladósodtunk, gazdaságunk veresnyképtelenné vált.

És még ennek a versenképtelenné válásnak is oka van, aminek az egyik legfőbb oka az volt, hogy a 2006-os kiigazítás orrnehéz volt. És ebben 100%-os az egyetértés az összes elemző között, hogy a 2006-os gyurcsányi kiigazítás azért volt elhibázott, mert legnagyobb részt adóemelésekre tette a hangsúlyt a kiafás csökkentés helyett. Ennek lett az a következménye, hogy az gazdaság 2008 nyarára 0%-ra megállt.

DFK 2011.05.16. 13:34:19

@al kotmány aláiro álamfö: Mivel a játékszabályok a választások előtt is ismertek voltak (52 % szavazatból 2/3 többség lesz), és a kialakult mandátumaárnyok legitim lehetőséget nyújtanak alkotmányozásra, nyilvánvalóan, mondjuk úgy, vicces vagy.

látjátok feleim szümtükkel 2011.05.16. 13:38:16

@Gerzsonka: te is butaságot gondolsz, mert volt különbség KISZ titkár és KISZ titkár közt, akadt olyan, aki nem köpte szembe sem magát, sem az "elv" társait. Voltak azonban olyanok is, akik csak kistitkárok voltak. Nem kell a kettőt összekeverni.

Azok, akikre te gondolsz, egy tulajdonságban valóban azonosak voltak, nagyon tudtak "rendszert" váltani, csak akkoriban köpönyegforgatónak nevezték őket.

preston 2011.05.16. 13:40:45

Kedves Tingfu doktor.Emberi hangon szólaltál meg Azt irod, hogy az elemzők szerint elhibázott volt a 2006 évi kiigazitás stb, mert adót emeltek és nem kiadásokat csökkentettek. Szerintem volt ez is az is, talán nem minden volt lehetséges, ami ma kézenfekvő. A politika a lehetőségek megkeresésének tudománya, én nem indulnék egy kötelékben hegyet mászni azokkal, akiknek az öszödi beszédet kellett mondani, hogy egy kicsit magukhoz térjenek.De nem akarok ezekről okoskodni, nekem az a fő, ha hibás intézkedésekről beszélünk, mert igy lehet vitatkozni, ha ámokfutásról beszélsz, akkor nincs miről vitatkozni.

DFK 2011.05.16. 13:41:43

@Ting Fu doktor: Ne erőlködj, ő független, mármint a tényektől független. Soha sem fogja beismerni, hogy a magyar gazdaság már a válság előtt beállt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 13:52:34

Gyurcsányt vissza kell állítani miniszterlenöknek!

ilyen miniszterelnökünk sohase volt még , és sohase lesz többet !

Éljen a miniszterelnök úr, éljen a pártja, éljen a szólás-, és véleményszabadság!
éljen Gréczy úr! nélküle most még itt se tartanánk.

no pasarán!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 13:53:37

@tesz-vesz: most már nincs előzetes moderáció?:)

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:21:03

@preston:

Kedves Preston! Szerintem abban egyet tudunk érteni, hogy a világ nem fekete és fehér. Tehát nem mondom én sem azt egyértelműen, hogy a 2006-os kiigazítás teljesen rossz lett volna.

Viszont még a kiigazítás ismertetésekor az összes elemző egyetértett abban, hogyha a kiigazítás nagyrészét adóemelések teszik ki, akkor ennek a gazdasági növekedés lassúlása lesz a következménye. Ebben az egy kérdésben teljse volt az egyetértés és az élet igazolta ezeket az akkori jóslatokat.

Tehát amikor azt mondom, hogy Gyurcsány alapvetően rosszul kormányzott, akkor ilyen és ehhez hasnoló okokra hivatkozva teszem.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:22:40

@Ting Fu doktor: Úgy tűnik az előző hozzászólásomnál bevettem a fogalmazás gátlót... Mea culpa.

Szóval én sem azt mondom, hogy a 2006-os kiigazítás telejes egészében rossz lett volna.

Ting Fu doktor 2011.05.16. 14:31:21

@tesz-vesz:

Az nincs. Már csak öncenzúra van!

Irány Brüsszel tiltakozni!

Andráska8 2011.05.16. 15:26:17

Gyurcsánynak soha nem volt 100-napos programja.

A Fidesz-nek meg ilyen van:(((

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=425730

Andráska8 2011.05.16. 15:29:30

@Barragon:
Helyes.
Lendvai Ildikó sajnos teljesen leamortizálódott agyilag. :(

Andráska8 2011.05.16. 15:37:50

"Egy éve, májusban alakult meg világszám kormányunk. Akkor állt fel ugyanis a kormány, amely sohasem hazudik. Ilyen szerencsénk is csak nekünk, magyaroknak van, mert mint tudjuk, a politikusok mindenütt a világon szeretnek kamuzni. De nálunk a világon egyedülálló módon felállhatott az a nemzetmentő alakulat, melynek minden szava igaz, a hamisságot nem ismeri, az átverést nem tűri. Mástól. Annyira rühelli a hazugságot, hogy Gyurcsánynak elég volt egyszer beismernie azt, hogy hazudott, onnantól kíméletlenül amortizálták, és a mai napig nem nyugszanak addig, míg rács mögé nem juttatják."
aranykozep.nolblog.hu/archives/2011/05/16/Blff_s_Trianon/

Andráska8 2011.05.16. 16:40:53

Nem meglepő tehát, hogy Gyurcsány szakmailag elfogadhatatlannak, politikailag elfogultnak tartja az ügyészség gyanúját. „Hangsúlyozta: együttműködik az ügyészséggel, de nem titkolja, hogy Orbán Viktor meghosszabbított karjaként tekint az ügyben eljáró ügyészekre.” Gyurcsány azt is közölte, nem tart igényt arra, hogy a Parlament ne adja ki, de jelezte hogy az ügy minden, számára elérhető dokumentumát nyilvánosságra fogja hozni, és kezdeményezte, hogy ügyében a mentelmi bizottság – a főszabálytól eltérően – nyilvános ülést tartson. Ezzel azt üzente, takargatni valója neki nincs.
www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=69250:van-e-titkolnivaloja-a-mentelmi-bizottsagnak-&catid=45:cslanczosvera&Itemid=72

lilla- 2011.05.16. 17:45:18

most sokkal jobbak a kommentek, mint a stop.hu-n volt!

Lehet hogy nem is tettek a kiebrudálók oly rosszat?!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 17:55:25

@yerico1:

Nem új amit írsz.

97-ben 5-10%-ot kellett visszapengetni egy állami munkából. 99-ben már 30-at.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 17:58:45

@Arbet: ov kényszeredetten le akarja csukatni, de egy év alatt sem találtak semmit, ami alapján bevihetnék.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:03:04

@ben2: "LMP ... a politikai tér nyitott a számukra, ők a legkevésbé elutasított párt, ezért képesek lennének megfogni a leszakadó jobboldali szavazókat"

Nincs egy egységes arca az LMP-nek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:06:04

@ben2:

"Az az ellenzék, ami alig pár éve még - kormányon - parlamenti képviselőt veretett eszméletlenre egy törvényesen bejelentett nagygyűlés után."

Ezt be is tudod bizonyítani?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:12:03

@Ting Fu doktor:

"Ha neked most nem tetszik a Fidesz tevékenysége amit a 2/3-ad biztosít,"

Sok embernek nem tetszik. Többnek nem tetszik, mint ahányan rá szavaztak egy éve.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:14:34

@ben2:

"Diktatúra ügyben érdemes pl. a kapcsolat.hu-n megkérdezni a nagy 89-es demokrata Ferit, hogy is működik egy ilyen, hiszen ő közvetlenül is részt vett a működtetésében, pl. a nyolcvanas évek közepén békemozgalmat tiltott be és jelentéseket írt a titkosszolgálatnak az alternatív ifjúsági mozgalmakról, szal ha valaki, ő csak tudja milyen egy igazi diktatúra."

Bizonyítani tudod?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:20:58

@sajtoskenyér:

Egy dolgot jól látsz: az mszp-nek nem a Fideszhez kell mérni önmagát, hanem válaszokat adni, illetve a kormányt konstruktívan bírálni. Kiemelem: KONSTRUKTÍVAN, ez az ami itthon még nem nagyon ment senkinek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:26:28

@Ting Fu doktor:

A Fidesz legnagyobb baklövése volt, hogy nem volt képes a minimumban kiegyezni 2002 után.

Lásd 200/199 fős parlament.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:28:54

@a-kis-herceg:

"a jogállamot tönkreverték (államosítás, kormányhatározat a fellősről, visszamenőleges jogalkotás stb)"

Az alkotmányukba belevették, hogy visszamenőleges hatállyal nem szabad törvényt alkotni.Milyen elvhűek a fiúk...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:32:43

@Ting Fu doktor:

"Most nem lehet úgy kormányozni, hogy folyamatosan egyeztetünk és végül nem történik semmi."
- Eddig OK

"Most határozottan előre kell menni, konfliktust kell vállalni és jó döntéseket kell hozni."
- De miért kel keresni és generálni a konfliktust?

"A Fidesszel a baj ott van, hogy ott is konfrontálódik, ahol nagyon nem kéne és olyan frontokat is megnyit, amiknek nincs és nem is lehet semmi pozitív hozadéka (pl. közterületek átnevezése)."
- MANYUP

" Ettől függetlenül összességében jó irányba indultak el és jó döntéseket hoztak. Szerintem."
- Szerintem nem.
- Szerintem vannak jó céljaik is, de nem találják az odavezető utat. z a kevés sem, aki a jó helyre akar menni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 18:35:32

@Ting Fu doktor: "Ha szeretnéd ezeket a tényeket megcáfolni, akkor hajrá! Előre! Tételesen és tárgyilagosan bármikor megteheted!"

- Miért nem támasztod őket alá? Adatokkal, forrással.

a-kis-herceg 2011.05.16. 18:49:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: számomra nagyon érdekes és izgalmas hogy a jogállam végét egy dátumhoz lehet kötzni...

október 4. önk választás. másnap iszapömlés... aztán másnap JOGÁLLAM HALÁLA...

ezt nemzeti gyásznappá teszem mint következő kormányfő...

a 12 pontos programom első pontja

crawford 2011.05.16. 20:17:59

@al kotmány aláiro álamfö: Ilyenkor ,gondolom marha jól érzed magad. :-(

preston 2011.05.16. 20:21:06

@Ting Fu doktor: most nem a Gyurcsány kormányt értékeljük, nem is azokat, akik
Gyurcsányt az MSZP-n belül alattomosan megtámadták, akiknek az ösződi beszéd szól.
Én úgy gondolom, hogy nem előregyártott
fidesz jelzőkkel kell feldisziteni Gyurcsányt, mert ez lehetetlenné teszi a normális párbeszédet. Persze ez volt a célja a fidesznek a karaktergyilkos kampánnyal akkor és most is. Hány fideszes bértolnok fenyeget itt azzal, hogy nem fogja Gyurcsány miatt támogatni az mszp-t?

czjanos 2011.05.16. 20:52:54

Sajnálom, hogy Pozsgay-Népfront elvtársat az előbb kihagytam!

leponex 2011.05.16. 21:18:39

Jó Gréczy Zsolt Örökös Walesi Bárdunk !

Emígyen vélekedik egy régi balliberális:

"Az még elképzelhető, hogy az új Gyurcsány-párt tartalmilag liberális programmal lépjen elő, az MSZP-ben rejtőző liberális pártrészt magával vigye, és a programját az MSZP antiliberális tömbjétől megszabadulva többé-kevésbé következetesen képviselje, ám az már nem képzelhető el, hogy hiteles és versenyképes legyen. Gyurcsánynak akkora bázisa van, amekkora az MSZP‑n belül maradt neki.

A tiszta kéz, a cselekvőképesség, a hiteles szó, a demokratikus, emberi jogi elkötelezettség imázsa - ez az, ami egy új liberális pártot felépíthet és versenyképessé tehet. Gyurcsány a pártállamból maradt kapcsolatokon keresztül a közvagyon szemérmetlen átjátszásából meggazdagodó exkáder mintapéldánya, aki a törvényesség határán billegő ügyleteivel öntudatosan büszkélkedik. Ambícióihoz, ígéreteihez, egymást kergető programjaihoz és tervezeteihez képest a kormányzati teljesítménye, reformteljesítménye szánalmas. Őszinteségét Őszödön maga minősítette. 2006 őszén, amikor a rendőrség tevékenysége alkalmanként és helyszínenként váltakozva volt nyomorúságos, heroikus és brutálisan törvénytelen, marasztalta, dicsérte és kitüntette, akiket ki kellett volna rúgni, és ezzel magára rántotta a történtekért a politikai felelősséget.

Gyurcsány nem az az ember, aki a magyar liberalizmust a romjaiból fel tudja támasztani, viszont az az ember, aki a hiányzó hiteles magyar liberális párt helyét el tudja foglalni, és a levegőt előle el tudja szívni.

Ez itt a probléma.
Révész Sándor"

Andráska8 2011.05.16. 23:08:56

“Ön szavazna-e a Gyurcsány Ferenc által alapítandó új pártra?

igen – 41.32%

nem, inkább az MSZP-re – 9.29%

nem szavazok szocialistákra – 49.38%”

Forrás: www.hirlista.hu

Beszédes!

Andráska8 2011.05.16. 23:11:12

Gyurcsánynak nem kell a liberálisokat feltámasztani.

Szegény Révész félreértette. :(((

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.16. 23:39:46

@Andráska8: A 49,38%-on osztozik A Fidesz, A Jobbik és az LMP? Akkor ez abszolút többség a Gyurcsány pártnak!!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.17. 15:02:02

no ugye zsóti, mondtam én, hogy jó lesz neked itt, nem kell előzetes moderáció

az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasók együtt éltetik veled ferkót

aki megemlíti, hogy a fidesz azért jobb, és a mellébeszélésen kívűl csinál is valamit, azt elsöpri ez a szenny

II.gyuresz 2011.05.17. 18:02:58

@wmiki:
"aki megemlíti, hogy a fidesz azért jobb, és a mellébeszélésen kívűl csinál is valamit, azt elsöpri ez a szenny"

Azért idézhetnél valamit ide, hogy mit csinál(t) a fidesz, ami jobb?
Egy az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasó.

Andráska8 2011.05.17. 22:08:41

@II.gyuresz:
Én nem olvasom a zindexet, de azért én is kíváncsi lennék rá!

czjanos 2011.05.17. 22:23:19

Kedves barátom, wmiki! Ha itt akkora szenny, akkor miért vagy mégis itt? Élvezed a szennyet vagy éppen te is hozzá járulsz? Nem kötelező velünk társalognod.
Keress magadnak szenny-mentes helyet, ha ez nem fele lmeg a te színvonaladnak!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.17. 23:31:41

@wmiki:

Amennyiben értelmesen elmagyarázod, Mit? Mikor? Miért? jó amit csinált, lehet megértjük, de az is lehet, hogy vitába szállunk veled, mert esetleg másképp látjuk.

Korábban tudtál te logikusan is érvelni a Fidesz mellett, mostanára már látom kezdesz kifogyni az érvekből.
Én ezt nem tartom a te hibádnak.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 06:53:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem fogytam ki, egyszerűen feladtam azt, hogy trolloknak magyarázzak el alap dolgokat, amikor ők csak annyit tudnak hozzászólni, hogy: mocskos fidesz, az orbán patás, ez diktatúra, vagy hogy höööö

szerintem mind jó dolog amit csinál:
-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
-hogy segély helyett munkát adna
-hogy iskolákat próbál racionizálni

...stb, stb...
hogy egyáltalán csinál valamit, nem csak mellébeszél és lop, ahogy 8 évig az mszp/szdsz csinálta

nem mintha ezek a lépések megmentenének a világgazdasági összeomlástól, de legalább az ötletek jók lennének

de tudom, hogy ezt hiába írom le nektek, mert csak annyi jön át, hogy imádom a fideszt, amikor mindenki tuggya, hogy az mszp/szdsz a tökéletes párt, és mindenki aki nem ezekben hisz az sötét mélymagyar

vagy persze a nem létező MesePárt, amiben még sok "értelmiségi, liberális, ateista" index olvasó hisz, hiszen ugyanannyira racionális, mint az evo elmélet, vagy az ősrobbanás

álomvilágban éltek

II.gyuresz 2011.05.18. 09:30:04

@wmiki: Én, troll? Én megértelek. Amiket ide leírtál, egy az egyben a kormány kommunikációja. De, ha figyelemmel követed az eseményeket(?) akkor számodra ki kellett, hogy derüljön, semmi nincs rendben. Hazudnak. Bünbak a rendvéelmis, és te is bedőlsz. Valóban, vannak és akadnak kirívó példák. Köztük például Pintér Sándor, csak, hogy egy általad is ismert embert mondjak, ki nyugdíja mellé igen csak szép summát markol fel. Sosem álítottam és, amiket te leírsz. A baj veld, veletek: ÁLTALÁNOSÍTANI, OKOSNAK LÁTSZANI, MINDENT, KRITIKA NÉLKÜL ELFOGADNI. HA PEDIG EZ VALAKINEK NEM TETSZIK, AKKOR A LEÍRT VÉLEMÉNYED ALAPJÁN:
"az álértelmiségi, álliberális, ateista indexolvasók együtt éltetik veled ferkót". Nem vagyok értelmiségi Villanyszerelő vagyok, tehát a nyomodba sem léphetek, bár munkámnak és eddigi életutamnak nagyon sok "látható" és jó eredménye van.
Sosem éltettem ferkót. Az orbán nem szeretete nem egyenlő más emberek szeretetével, kik a másik oldalon vannak. Ellentétben veled. Ez nem baj.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 10:07:33

na ezt mondtam
ha orbánfóbiás vagy, akkor minek neked érv?

előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra

addig fel sem fogod az érv szó jelentését

atila68 (törölt) 2011.05.18. 10:53:19

Kedves Gréczy Zsolt!

Én vasárnap délelőtt meglátogattam a rokonaim, délután kirándultam a családommal, este pedig megnéztünk egy rajzfilmet a gyerekekkel.

Ön összehasonlító elemzést készített Orbán Viktorról, és Gy.Ferenc gyanúsítottról.

Nos?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 11:58:34

@wmiki: @II.gyuresz: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Figyelem! Achtung! Attention!

Wmiki egy troll, etetése csak óvatosan javallott! Mielőtt vitatkoztok vele, nézzétek meg, hogy milyen baromságokkal szokott előjönni.

wmiki.blog.hu/2011/03/31/wmiki_a_partokrol#more2789886

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 12:05:32

@wmiki:

"előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra"

Sírok a röhögéstől, ezt pont te mondod?

"-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
-hogy segély helyett munkát adna
-hogy iskolákat próbál racionizálni"

-Ja, és az a IMF hitel helyett inkább kockázatosabb dollár állampapírokon és magasabb kamatozású forint állampapírokon keresztül vesznek fel hitelt. Nagyon okos. Elküldöma a picsába az olcsót, jó lesz nekem a drágább.
-Ezzel komolyabb bajom nekem sincs. Csak nehogy egy ugyanolyan zagyvalék legyen a gyakorlatban az új mint a régi.
-Nem törölték el az mnyp-ket. Még vannak. És olcsóbbak lettek.
-Ja. Visszamenőleg is. Afféle kollektív büntetéssel operálva. Ahogy a kommunisták szokták.
-Ja. Adna. Csak azt elfelejtik, hogy nincs. Ja, hogy most pont megszorító és nem gazdaságélénkítő gazdaságpolitika megy, szóval nem is nagyon lesz új munkahely? My bad.
-Csak írd alá, hogy keresztény vagy polgártárs.

IIgyörgy 2011.05.18. 13:58:24

@stark: Ilyen emberek kellenek az orbánnk!Ekként kezelem.
"Minden szép, minden jó, minden a legnagyobb rendben."
Ez a fidesz napi imájának kezdete. Mit tegyek. Esküdjek fel, hogy nem orbánfóbiás vagyok, csak nem kedvelem?
Azért köszi!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.18. 15:02:15

@IIgyörgy: Áhh, csak két irányba bír gondolkodni. Vagy abszolút szerelmes vagy Orbán Viktorba, és minden szavát elfogadod, vagy egy gyűlöletes orbánfóbiás gyurcsányista vagy.

Meg szdsz...

Így lehet hatékonyan hülyének lenni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.18. 21:13:58

@wmiki: "szerintem mind jó dolog amit csinál:
(Mit-Mikor-Miért?)

-hogy az ország mellett áll ki az IMF ellen
Ez miért jó? közgazdaságilag kérdezem. érzelmileg jól hangzik amúgy.

-hogy megváltoztatja a szocialista alkotmányt
Ami már csak nevében volt szocialista. mellesleg hamarabb lett alkotmányunk, mint dohányzásellenes törvényünk. ez gáz nem? Ahogy az is gáz ha a kormány valamit nem ér el, akkor egyből alkotmányt modósít. Az alkotmány elfogadásának a módjába nem megyek bele, mert az 3 külön poszt lehetne.
Miért jó, hogy az alkotmányhoz, amit elfogadtak, Jan. 1-én hatályba lép, már adtak be módosító indítványt?
"Az alkotmánybíróság döntése..." OV
Alkotmányszavazásnál be kellett kiabálni, hogy igen gombot kell nyomni, mert a honatyák annyira komolyan vették...

-hogy eltörli a kötelező/költséges mnyp-ket
Ez a lépés hosszútávon milyen következményekkel jár? idén ebből lett jó a költségvetési hiány. Jövőre? Megint államosítunk valamit? Türkménisztán, Belarusz? Türkmenbasi, Lukasenko?

-hogy a kiváltságos rendvédelmiek nyugdíjazását megszünteti
Ezt mikor meszelik el Brüsszelben? Miért jó, ha szerzett jogokat visszamenőleg vesz el a kormány? Milyen hatással van ez jogbiztonságra?

-hogy segély helyett munkát adna
Adna. közmunkát, ami ugyanúgy költségvetési pénzt von el, viszont a tényleges munkakereső utána már esélytelen, hogy elmenjen interjúra, mert a közmunkás munkahelyén kell lennie.
Mikor teljesül az ígért egymillió munkahely, és jelenleg a munkahelyek száma hogyan áll 2010 áprilisához viszonyítva? Mekora a valós munkanélküliség? Mi a hatása a segély 270-ről 90 napra történő lerövidítésének a munkanélküliségi statisztikára? És a valós helyzetre?

-hogy iskolákat próbál racionizálni
Mi is történik az iskolákkal pontosan? Egyházi kézbe kerülnek. Vallásszabadság?

...stb, stb...
hogy egyáltalán csinál valamit, nem csak mellébeszél és lop, ahogy 8 évig az mszp/szdsz csinálta
- Kaya Ibrahim, Josip Tot, Ezüsthajó, Országimázs központ, Vegyépszer autópálya, fogászati turizmusra 1 mrd (Kinek is?), Tokajhegyalja, Dupla költségtérítések, Audi S8, Esztergom, Visszamenőleges törvénykezés, Kiközösítve az EU találkozókon (Nézegess pl német híradót, nem állnak vikivel szóba), Gesztuspolitizáás, Lózungprogramok, Versenyjoggal ellenes különadók, lezárt adóévekre kivetve.......

nem mintha ezek a lépések megmentenének a világgazdasági összeomlástól, de legalább az ötletek jók lennének
- Akkor olyan ötleteket kell előszedni, amik megmentenek. OV azt mondja már 9 éve, hogy készen áll a kormányzásra, ő tudja, ő ért hozzá.

de tudom, hogy ezt hiába írom le nektek, mert csak annyi jön át, hogy imádom a fideszt, amikor mindenki tuggya, hogy az mszp/szdsz a tökéletes párt, és mindenki aki nem ezekben hisz az sötét mélymagyar
- Ha a pártszimpátiáról szóló eszmefuttatásban a hitet is megemlíted, az már valóban gond.

vagy persze a nem létező MesePárt, amiben még sok "értelmiségi, liberális, ateista" index olvasó hisz, hiszen ugyanannyira racionális, mint az evo elmélet, vagy az ősrobbanás
- Létezik még a költségvetési fegyelem, a kiegyensúlyozott szomszédsági politika, a konfliktuskerülés a szomszédokkal, a kiszámítható jogi és gazdasági környezet, a fellépés a szélsőségek ellen, a konfliktuskeresés helyetti megoldáskeresés.

álomvilágban éltek
Igen, OV megvalósuló álmában, és nekem nem tetszik, amit álmodik, szertném ha valaki felébresztené.

Érveket nem soroltál, csak lózungokat ismételgettél.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.18. 21:45:44

:x

goto 10

na ezt mondtam
ha orbánfóbiás vagy, akkor minek neked érv?

előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra

addig fel sem fogod az érv szó jelentését

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.19. 00:04:38

@wmiki:
Na ezt mondtam!
Ha írástudatlan troll vagy, akkor minek neked érv? (el sem bírod olvasni)

Előbb kezeltesd magad, hogy képes legyél érzelmi elfogultság nélkül tekinteni a világra!

Addig fel sem fogod az érv szó jelentését.

Meg nem ártana megtanulnod végre, hogy mire valók az írásjelek...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.05.19. 00:08:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @IIgyörgy:

Ha hatalmasat akartok röhögni, akkor nézzétek meg ezt a bejegyzést. Itt a kommentek között az atlantiszi kirstályenergiáról makog.

noemisszio.blog.hu/2011/05/11/villanyautok_sok_hazugsag_keves_siker

Ez a majom minden ezoterikus baromságot elhisz, nem csoda, hogy beszop minden baromságot, amit a kedvenc pártjánál mondanak.

Azért vádol mindenkit orbánfóbiával, mert képtelen válaszolni az érveitekre. Szerintem rettenet lassan olvas, és a felét nem érti a leírt szövegnek, ezért marad ilyen óvodás érvelésnél...
süti beállítások módosítása